Οι εορτές των Χριστουγέννων στην Ουγγαρία, κατάφεραν με κάποιο τρόπο να επιβιώσουν από την καταπίεση του κομμουνισμού, παρ’ όλες τις προσπάθειες των κομμουνιστών να μετατρέψουν την χριστιανική γιορτή σε «Γιορτή του Έλατου» (Fenyounnep) και του «Πατέρα του Χειμώνα» (Telapo, χωρίς καμία αναφορά στον Αγ. Βασίλειο / St. Nikolaus για τους καθολικούς ).
Κατά τη διάρκεια της κομμουνιστικής περιόδου, από τη δεκαετία του 1950 μέχρι τη δεκαετία του 1980, η θρησκεία ως τέτοια, κατεστάλη από το κομμουνιστικό καθεστώς και το ίδιο οι θρησκευτικές παραδόσεις και εορτές, καθώς και οι λειτουργίες στην εκκλησία. Τα Χριστούγεννα παρέμειναν ως εορτή, όμως ως "επαναπροσδιορισμένη" σύμφωνα με το κομμουνιστικό στυλ. Τα Κομμουνιστικά Χριστούγεννα ήταν η εορτή της οικογένειας, ο εορτασμός του ελάτου, οι εύθυμες χειμωνιάτικες δραστηριότητες, και πράσινο, παντού πράσινο. Η οικογένεια ήταν, φυσικά, το κύτταρο της μεγάλης Κομμουνιστικής αδελφότητας. Ιησούς, Βηθλεέμ, τρεις μάγοι, Χριστιανισμός, όλα αυτά δεν αναφέρονταν ως μέρος των Χριστουγέννων.
Το χριστουγεννιάτικο δέντρο ήταν διακοσμημένο σύμφωνα με το κομμουνιστικό στυλ και η ουγγρική χριστουγεννιάτικη καραμέλα, το σοκολατένιο φοντάν σοκολάτας “szaloncukor” δεν θα μπορούσε να λείπει από το δέντρο (αν υπήρχε ένα δέντρο ή αν υπήρχαν Szaloncukor - μερικές φορές δεν υπήρχε τίποτα από τα δύο, λόγω ελλείψεων στην αγορά). Το δέντρο ήταν εορταστικά ντυμένο και υπήρχαν δώρα τοποθετημένα από κάτω του. Μόνο ο Χριστός ήταν χωμένος κάπου βαθιά.
Οι άνθρωποι στην Ουγγαρία, και γενικά στις κομμουνιστικές χώρες πίσω από το Σιδηρούν Παραπέτασμα, αποθαρρύνονταν να παρακολουθήσουν τις χριστουγεννιάτικες θρησκευτικές εκδηλώσεις, συμπεριλαμβανομένων των λειτουργιών τα μεσάνυχτα, οι οποίες εξακολουθούσαν να τελούνται σε μικρότερες πόλεις και χωριά, κρυφά και μυστικά. Υπάρχουν πολλοί μάρτυρες που ζουν από την κομμουνιστική εποχή και που θυμούνται ακόμα εκείνες τις χριστουγεννιάτικες λειτουργίες πίσω από το Σιδηρούν Παραπέτασμα.
Σε γενικές γραμμές, το να πηγαίνει κάποιος εκκλησία δεν ήταν συμβατό με το να είναι «καλός κομμουνιστής», που κάθε πολίτης έπρεπε να είναι, κάτι που ήταν κανόνας σε κάθε χώρα του ανατολικού μπλοκ που είχε επιβληθεί ο κομμουνισμός. Οι πολίτες ήταν παρακολουθούμενοι από τα όργανα της μυστικής αστυνομίας των ολοκληρωτικών κομμουνιστικών κυβερνήσεων. Υπήρχαν χιλιάδες «μικροί βοηθοί» που βρίσκονταν χωμένοι σε κάθε κοινότητες και οι οποίοι θα έτρεχαν να αναφέρουν τυχόν «απαράδεκτη» (θρησκευτική) συμπεριφορά.
Αυτοί οι χαφιέδες του κομμουνιστικού καθεστώτος ήταν συχνά καθημερινοί άνθρωποι, μέρος της κοινότητάς τους, που απλώς απειλούνταν με κάθε είδους ποινή (για τους ίδιους και τις οικογένειές τους), εάν έδειχναν την παραμικρή πρόθεση να απορρίψουν την ιδέα της καταγραφής αναφορών ως κομμουνιστικοί κατάσκοποι. Ήταν σε πολλές περιπτώσεις, ένα μέσο επιβίωσης το να γίνεις ένα κόκκινο τούβλο στο σύστημα της συνεχόμενης, μέρα νύχτα παρακολούθησης. Ο Big Brother ήταν όντως παντού βλέποντάς τα όλα, ακόμα και τις χριστουγεννιάτικες εορτές.
Έτσι, ορισμένες εκδηλώσεις για τα Χριστούγεννα ήταν υπό τον έλεγχο και προγραμματισμό της ουγγρικής Αρχής Κρατικής Προστασίας (AVH), δηλαδή της ουγγρικής κομμουνιστικής μυστικής αστυνομίας. Για παράδειγμα, ο Jozsef Mindszenty ο καρδινάλιος της Καθολικής Εκκλησίας ήταν αιχμάλωτος τα Χριστούγεννα:
«Ήταν μια συμβολική χειρονομία ότι η επιτροπή κρατικής προστασίας [...] προγραμμάτισε τη σύλληψη και φυλάκιση του Jozsef Mindszenty στις 26 Δεκμεβρίου του 1949» (πηγή: Ουγγρική ιστορική πύλη: mult-kor.hu).
Αργότερα, η «δεύτερη ημέρα των Χριστουγέννων» απλώς καταργήθηκε από το Κομμουνιστικό Κόμμα. Κατά τη διάρκεια του καθεστώτος Ράκοσι, αντί των Χριστουγέννων, εορτάζονταν τα «γενέθλια του Στάλιν» ως το κύριο γεγονός του χειμώνα (18 Δεκεμβρίου 1878). Η 24η Δεκεμβρίου ήταν μια γιορτή για το έλατο με πολλές παραστάσεις από τα παιδιά και ενήλικες, αλλά δεν είναι το κύριο γεγονός στο ημερολόγιο της δεκαετίας του 1950. Ο Στάλιν ήταν η μορφή του Μεγάλου Πατέρα και η πηγή παντός αγαθού...
Όταν οι Μπολσεβίκοι κατέλαβαν τη Ρωσία κατά τη διάρκεια της Οκτωβριανής Επανάστασης του 1917, ο στόχος τους ήταν να επιφέρουν δραστικές αλλαγές στις δομές της κοινωνίας. Ένας τρόπος με τον οποίο προσπάθησαν να το κάνουν αυτό ήταν με την αλλαγή του ημερολογίου. Το 1929, δημιούργησαν το «Σοβιετικό Αιώνιο Ημερολόγιο», το οποίο άλλαξε την δομή της εβδομάδας, του μήνα και του έτους. Ο μήνας διαιρέθηκε σε 6 πεντάδες και το έτος σε 72. Αργίες δεν προβλέπονταν, παρά μόνο ευκαιριακά. Εννοείται ότι η αργία της Κυριακής καταργήθηκε.
Πολλές φορές όταν ισχυρές πολιτικές ιδεολογίες, κατάφερναν ανατροπές στην πολιτική κατάσταση της εποχής τους, ήθελαν να αποτυπώσουν την ιδεολογία τους (και κατ’ αυτό τον τρόπο να «διαιωνίσουν» την παρουσία τους στη ροή του χρόνου) - εκτός των άλλων νεωτερισμών - και με διαφορετικά από τα ισχύοντα ημερολόγια. Ο κύριος στόχος τους ήταν να τονίσουν στον αποδέκτη λαό ότι η «νέα κατάσταση» έρχεται σε αντίθεση με την παλιά και συνεπώς με τα κηρύγματά τους εγκαινιάζουν κάτι καινούργιο που θα αποτελέσει «σταθμό» μέσα στο χρόνο.
Η πιο ανατρεπτική αλλαγή του ισχύοντος ημερολογίου, δηλαδή του χριστιανικού, έγινε στη Γαλλία το 1793. Οι Γάλλοι επαναστάτες, επιθυμούντες να υπογραμμίσουν την κατάργηση του παλαιού καθεστώτος και την εγκαθίδρυση του νέου, της δημοκρατίας, καθιέρωσαν το «δημοκρατικό ημερολόγιο» (calendrier républicain) υπολογίζοντας αναδρομικά το 1792 ως «έτος 1». Το «δημοκρατικό ημερολόγιο» διεπόταν από έντονο ορθολογιστικό και αντιχριστιανικό πνεύμα.
Η σοβιετική μεταρρύθμιση του Γρηγοριανού ημερολογίου ήταν πολύ διαφορετική από το «δημοκρατικό ημερολόγιο» που έγινε κατά τη διάρκεια της Γαλλικής Επανάστασης. Αν και δεν αναιρέθηκε το Γρηγοριανό ημερολόγιο, η νέα μεταρρύθμιση αναδιάρθρωσε πλήρως τις εβδομάδες. Ο επίσημος λόγος ήταν η «μεγαλύτερη παραγωγικότητα από τους εργαζόμενους και τα εργοστάσια», αλλά όπως και στη γαλλική μεταρρύθμιση πριν από αυτό, η σοβιετική ημερολογιακή μεταρρύθμιση ήταν σε μεγάλο βαθμό μια αντίδραση ενάντια στην (χριστιανική) θρησκεία.
[Στις 10 Δεκεμβρίου 1918 θεσπίστηκαν έξι Μπολσεβίκικες γιορτές κατά τη διάρκεια των οποίων οι εργασίες απαγορεύονταν. Η 1η Ιανουαρίου – εορτή Πρωτοχρονιάς, η 22η Ιανουαρίου η εορτή της «Ματωμένης Κυριακής του 1905», η 12η Μαρτίου - εορτή της «Ημέρας της Ανατροπής της απολυταρχίας», η 18η Μαρτίου – εορτή της «Ημέρας της Παρισινής Κομμούνας», η 1η Μαΐου – εορτή της «Παγκόσμιας Ημέρας των Εργαζομένων», η 7η Νοεμβρίου – εορτή της «Ημέρας της Προλεταριακής Επανάστασης». Τον Ιανουάριο του 1925 η επέτειος του θανάτου του Λένιν το 1924 προστέθηκε στην 21η Ιανουαρίου.]
Τον Μάιο του 1929, ο Εβραίος μπολσεβίκος Yuri M. Larin (κανονικό όνομα: Mikhail Aleksandrovich Luria, γιος του σιωνιστή Shneur Zalman Luria), πρότεινε μια συνεχή εβδομάδα παραγωγής. Ενώ αρχικά η πρότασή του ελαφρώς απορρίφθηκε, τον επόμενο μήνα κέρδισε την υποστήριξη του Ιωσήφ Στάλιν, ηγέτη (Γενικού Γραμματέα) της Σοβιετικής Ένωσης. Κάθε αντίθεση στην προτεινόμενη μεταρρύθμιση γρήγορα συνθλίφτηκε ως «αντεπαναστατικό γραφειοκρατικό σαμποτάζ». Δύο μήνες αργότερα, στις 26 Αυγούστου 1929, το Συμβούλιο των Επιτρόπων του Λαού (CPC) αποφάσισε ότι όλες οι παραγωγικές επιχειρήσεις θα μεταφέρονταν από την παραδοσιακή εβδομάδα εργασίας που διακόπτεται από το Σαββατοκύριακο, σε μια εβδομάδα συνεχούς παραγωγής. Περαιτέρω, η CPC δήλωσε ότι ήταν «απαραίτητο η συστηματική προετοιμασμένη μετάβαση των επιχειρήσεων και θεσμών στην συνεχή παραγωγή να αρχίσει κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους 1929-1930». Η ιδέα φάνηκε απλή: διαιρέστε το σύνολο των εργαζομένων σε βάρδιες. Αυτό ίσχυε όχι μόνο για τους εργαζόμενους στα εργοστάσια, αλλά και για το προσωπικό των καταστημάτων και τους κυβερνητικούς υπαλλήλους. Με τα εργοστάσια και τα καταστήματα να λειτουργούν και να παράγουν 24 ώρες την ημέρα, κάθε μέρα της εβδομάδας, η παραγωγικότητα θα αυξηθεί. Αυτό ονομάστηκε ‘nepreryvka’ ή εβδομάδα «χωρίς διακοπή».
Η μεταρρύθμιση στο ημερολόγιο ήταν απλά μόνο αυτό που φαινόταν. Η επίδραση στην κοινωνική ζωή ήταν καταστροφική. Οι εβδομάδες ήταν πέντε ημέρες. Κάθε μέρα ήταν κωδικοποιημένη είτε με ένα λατινικό αριθμό, I έως V, είτε με ένα χρώμα. Αυτά τα χρώματα σύντομα ήρθαν να ταυτιστούν με ορισμένες ημέρες της εβδομάδας. Οι εργαζόμενοι σημείωναν έναν αριθμό ή ένα χρώμα για να δείξουν τις μέρες που είχαν ρεπό.
Με ένα τόσο μεγάλο τμήμα του πληθυσμού της χώρας να εργάζεται οποιαδήποτε δεδομένη ημέρα, το αποτέλεσμα ήταν να απομονώνεται από τους φίλους, τα μέλη της εκκλησίας και της οικογένειάς του. Εάν ο σύζυγος αναπαύονταν κάθε Κόκκινη ημέρα, η σύζυγος ξεκουραζόταν κάθε Μπλε ημέρα και τα παιδιά δεν είχαν σχολείο κάθε Πράσινη ημέρα, υπήρχαν πολύ λίγες ευκαιρίες για κοινωνικοποίηση ακόμη και εντός της οικογένειας, μετά από μια κουραστική μέρα δουλειάς.
Οι εργαζόμενοι μπορεί να αναπαύονταν πιο συχνά από ό, τι πριν (μία φορά κάθε πέντε, αντί για επτά, ημέρες), αλλά σίγουρα δεν ξεκουράζονταν μαζί, ως μία κοινωνία, δεδομένου ότι το 80 τοις εκατό του συνόλου του ενεργού πληθυσμού θα ήταν στην εργασία οποιαδήποτε δεδομένη ημέρα.
Είτε Χριστιανός, είτε μουσουλμάνος, είτε Εβραίος, είτε άθεος, η ζωή ενός ατόμου περιστρέφονταν γύρω από τις ημέρες που δεν είχε εργασία. Το σοβιετικό ημερολογιακό πείραμα ήταν πολύ πιο ριζοσπαστικό από εκείνο των Γάλλων. Αντί απλά να αλλάξουν τον αριθμό των ημερών σε μια εβδομάδα, οι Σοβιετικοί ουσιαστικά χώρισαν την κοινωνία σε πέμπτα : το ένα πέμπτο της κοινωνίας που ζούσε από το ένα ημερολόγιο, το δεύτερο ένα πέμπτο ζούσε από ένα άλλο, το τρίτο από ακόμα ένα άλλο και ούτω καθεξής. Αυτή ήταν μια κατακερματισμένη κοινωνία. Εκκλησίες, οικογένειες, ολόκληρη η κοινωνία δεν ήταν πλέον ένα αρμονικό σύνολο, αλλά, στην ουσία, πέντε ξεχωριστές κοινωνίες, που ζούσαν παράλληλα, αντί να ζουν από κοινού.
Ως κοινωνικό πείραμα, οδήγησε σε μια πλήρη κατάρρευση της οικογενειακής μονάδας.
Το ότι κάποιος θα επέλεγε τους φίλους του μεταξύ εκείνων που είχαν τις ίδιες ημέρες ρεπό, είναι απολύτως κατανοητό, δεδομένου ότι, κατά τις ημέρες που οι εργαζόμενοι είχαν ρεπό, μόνο ένα περίπου 20 τοις εκατό των ανθρώπων γνώριζε ότι θα είναι διαθέσιμο για κοινωνικές σχέσεις, το άλλο 80 τοις εκατό για εργασία.
Ωστόσο, όπως φαίνεται από την ακόλουθη καταγγελία, η οποία δημοσιεύθηκε στην επίσημη εφημερίδα ‘Πράβντα’ την ίδια την μέρα που η ‘nepreryvka’ τέθηκε σε ισχύ, τέτοια προβλήματα επισκιάστηκαν από την πραγματική διακοπή της οικογενειακής ζωής που επέφερε η μεταρρύθμιση : «Τι μένει σε εμάς να κάνουμε στο σπίτι, αν οι γυναίκες μας είναι στο εργοστάσιο, τα παιδιά μας στο σχολείο και κανείς δεν μπορεί να μας επισκεφθεί... ; Αυτό δεν είναι αργία, αν πρέπει να είσαι μόνος σου».
Λαμβάνοντας υπόψη την παραδοσιακή μαρξιστική αποστροφή προς την οικογένεια, (βλέπε κι εδώ) είναι αρκετά πιθανό ότι η ενδεχόμενη καταστροφή της οικογένειας μπορεί να ήταν η πραγματική ατζέντα των αρχιτεκτόνων της Σοβιετικής ημερολογιακής μεταρρύθμισης.
Η δυσαρέσκεια του πληθυσμού οδήγησε σύντομα σε μια τροποποίηση της ημερολογιακής μεταρρύθμισης. Στις 16 Μαρτίου του 1930, η «κυβέρνηση της Επιτροπής του Συμβουλίου Εργασίας και Άμυνας για τη Μετάβαση των Επιχειρήσεων και Γραφείων σε μια Εβδομάδα Συνεχούς Παραγωγής» αναγνώρισε την ανάγκη να υπάρχουν ίδια ρεπό και ότι θα πρέπει να ληφθούν υπόψη τα εν λόγω αιτήματα για προγράμματα ανάθεσης εργασιών. Το CPC εξέδωσε διάταγμα στις 23 Νοεμβρίου 1931, το οποία τερμάτιζε ένα πείραμα τόσο καταστροφικό για τις οικογένειες. Ωστόσο, δεν αποκαταστάθηκε η παραδοσιακή εβδομάδα των επτά ημερών. Από τότε και μέχρι τον Ιούνιο του 1940, το Σοβιετικό Γρηγοριανό ημερολόγιο χωρίστηκε σε μήνες που περιείχαν πέντε εβδομάδες έξι ημερών ή αλλιώς ‘chestidnevki’. Η έκτη ημέρα ήταν κοινό ρεπό για όλους.
Είναι γνωστό ότι κατά τον Μαρξ η θρησκεία ήταν απλώς μια "απόδραση από την πραγματικότητα". Έπρεπε λοιπόν, οπωσδήποτε η θρησκεία να φύγει από την μέση. Το σύνθημα του καθεστώτος των μπολσεβίκων ήταν : «Η θρησκεία είναι το όπιο του λαού». Ως τέτοια, η θρησκεία θεωρήθηκε "δεισιδαιμονία για τα αδύναμα μυαλά" η οποία έπρεπε να "συντριβεί". Όπως και στη Γαλλία 140 χρόνια νωρίτερα, ο κύριος σκοπός της κατάργησης της εβδομάδας των επτά ημερών στη Σοβιετική Ένωση ήταν να καταστραφεί η θρησκεία.
Όχι μόνο ήταν δύσκολο να παρακολουθήσει κάποιος μια κυριακάτικη λειτουργία, αλλά μόνο μία φορά κάθε τριάντα πέντε ημέρες ο εργαζόμενος, θα μπορούσε να πάει στην εκκλησία. Όταν ο Κομισάριος Εργασίας εξέφρασε την ανησυχία του για το μέλλον της Κυριακής ως βιώσιμης ημέρας στο ημερολόγιο, κατηγορηματικά δήλωσε ότι ο σκοπός της μεταρρύθμισης ήταν, στην ουσία, «η καταπολέμηση του θρησκευτικού πνεύματος».
Ο εκκλησιασμός και ο γάμος, δύο θεοίδρυτοι θεσμοί, δέχτηκαν την επίθεση από την διαβολική ημερολογιακή μεταρρύθμιση. Η ανατροπή αυτής της μεταρρύθμισης ξεκίνησε από πιστούς αγρότες.
Όπως και στη Γαλλία 140 χρόνια νωρίτερα , ήταν ο κατ’ ουσίαν πιστός στις παραδόσεις αγροτικός πληθυσμός ο οποίος ηγήθηκε του κινήματος για τη διατήρηση της εβδομάδας των επτά ημερών. Όταν οι αρχές επέμειναν να ξεκουράζονται σύμφωνα στο νέο κοσμικό εβδομαδιαίο ρυθμό, πολλοί αγρότες ακολούθησαν το παράδειγμα των προκατόχων τους, των Γάλλων και σαμποτάρισαν τις προσπάθειές τους με το να παίρνουν και τις επίσημες σοβιετικές κρατικές αργίες και τις ημέρες εκκλησιασμού της παραδοσιακής εβδομάδας, τις οποίες προκλητικά σημείωναν στα επίσημα χρονοδιαγράμματα που εκδίδονταν από το τυπογραφείο της κυβέρνησης.
Η ημερολογιακή μεταρρύθμιση δεν είχε τα παραγωγικά και οικονομικά οφέλη που οραματίστηκαν οι μπολσεβίκοι. Όχι μόνο οι μηχανές κατέρρεαν περισσότερο καθώς δεν υπήρχε χρόνος να γίνει η συντήρηση ρουτίνας, αλλά και με τους εργαζόμενους στο ίδιο εργοστάσιο να φεύγουν από την εργασία ή να επιστρέφουν στη δουλειά κάθε μέρα, η έλλειψη συνέχειας στο εργατικό δυναμικό συνέβαλε στη μείωση της παραγωγής αλλά και στην αύξηση της ανευθυνότητας η οποία, με τη σειρά της, έφερε ακόμη περισσότερη μειωμένη παραγωγή. Ο επίσημος λόγος που δόθηκε για την εγκατάλειψη του μεταρρυθμισμένου ημερολογίου ήταν η αποκατάσταση της παραγωγικότητας. Ωστόσο, ένας μεγάλος παράγοντας που συνέβαλλε, αν και δεν αναγνωρίστηκε επίσημα, ήταν η άρνηση των χωρικών να συμμορφωθούν πλήρως.
Για να εκτιμηθεί ο ρόλος που διαδραμάτισαν τα θρησκευτικά συναισθήματα στην πτώση της ‘chestidnevki’, ας σημειωθεί ότι, μαζί με την αποκατάσταση του εβδομαδιαίου κύκλου των επτά ημερών, οι σοβιετικές αρχές αποκατέστησαν και την Κυριακή ως την επίσημη ημέρα της εβδομαδιαίας ανάπαυσης. Αν δεν υπήρχαν οι ισχυρές θρησκευτικές πιέσεις προφανώς, η κυβέρνηση θα μπορούσε να επιλέξει εύκολα οποιαδήποτε άλλη ημέρα της εβδομάδας, ιδίως με δεδομένο το γεγονός ότι η Κυριακή ήταν επισήμως «νεκρή» σχεδόν έντεκα χρόνια.
Στις 26 Ιουνίου 1940 το Προεδρείο του Ανώτατου Σοβιέτ αποκατέστησε την εβδομάδα των επτά ημερών.
Τώρα ἔρχονται οἱ κομμουνιστικές φωνές καί κάνουν λόγον γιά τήν ἐμπορευματοποίησιν τῶν ἑορτῶν τῶν Χριστουγέννων, τοῦ Ἅϊ Βασίλη καί γενικῶς κατακεραυνώνουν ὅλο αὐτό πού βιώνουμε οἱ χριστιανοί,τά Χριστούγεννα, ὡς μία περίοδο χαρούμενη, μέ εὔθυμη διάθεσιν, κάπως παιδιάστικες συμπεριφορές ( βλέπεις τά δῶρα οὔτως ἤ ἄλλως σέ κάνουν παιδί ...εὐτυχῶς ...) ἀλλά καί γενικότερα τήν ὑπέροχη ἑορταστική ἀτμόσφαιρα.
Πέραν τῶν κομμουνιστικῶν θεωρήσεων καί ὑπερασπίσεως τῶν "ἰδεωδῶν" του, κάποια πράγματα λέγονται. Καί αὐτά ἔχουν νά κάνουν μέ τήν ἀντίθεσιν, ὑποστηρίζουν, τοῦ μηνύματος τόσο τῶν Χριστουγέννων ὅσο καί τοῦ Ἅϊ Βασίλη, σέ σχέσιν μέ τήν καπιταλιστική ἐκμετάλλευσιν. Θά ἦταν ἴσως ἰδανικό νά μήν ὑφίστατο ὅλη αὐτή ἠ ἀκραία ( ἄς τήν ποῦμε ἔτσι ) ἐμπορευματοποίησις τῶν Χριστουγέννων καί τοῦ Ἅϊ Βασίλη, ὅμως θά κάνω μία ἐρώτησιν :Ἐάν οἱ κομμουνιστές εἶχαν τήν δυνατότητα μιᾶς παρόμοιας ἐκμεταλλεύσεως δέν θά τό ἔκαναν ; Ἴσως γι᾿αὐτό καί εἶχαν ἀπαγορευτεῖ τά Χριστούγεννα, γι᾿αὐτό ἐδιώκετο ὁ Χριστιανισμός, ἡ Πίστις καί ἡ Ἐκκλησία. Καί τό βλέπουμε στά 2 παραπάνω θέματα.
Καί θά σημειώσω κάτι ἀκόμη : Ἐάν δέν εἶχαν πάρει αὐτή τήν "ἐμπορευματοποιημένη μορφή" οἱ ἑορτές τῶν Χριστουγέννων, μέ ὄλο αὐτό τό χρῶμα, τό φῶς, τίς διακοσμήσεις, τά ὅμορφα χριστουγεννιάτικα δένδρα, τά πολύχρωμα λαμπιόνια, τά στολισμένα καταστήματα, τά γλυκά πού εὐωδιάζουν, τόν κόσμο πού χαρούμενος περιδιαβαίνει στούς δρόμους τῶν πόλεων γιά νά κάνῃ τίς ἀγορές του, νά πάρῃ τά δῶρα τῶν παιδιῶν ἀλλά καί τῶν μεγάλων, τί ἀκριβῶς θά ἦταν ; Μία χειμωνιάτικη μουντή ἡμέρα πού θά περίμενε μία λειτουργία στήν ἐκκλησία καί μετά πίσω ἀπό τούς τοίχους στό σπίτι τῆς οἰκογένειας, ἕνα τραπέζι καί ὕπνο...Κάτι σάν τήν ἀτμόσφαιρα πού ἐπικρατοῦσε στά Σοβιετικά καθεστῶτα...
Λοιπόν, πολύ καλό εἶναι αὐτό πού ζοῦμε ὅπως τό ζοῦμε καί τό χαιρόμαστε. Ναί, κάποιοι γεμίζουν τά ταμεῖα τους παρά πάνω, αὐτές τίς ἡμέρες, ὅμως σκεφτεῖτε ὅλους αὐτούς τί παρέχουν στόν κόσμο. Δέν κάνω λόγον γιά τά μεγάλα κεφάλαια, ἀλλά γιά τόν ἁπλό ἐμπορικό κόσμο στίς πόλεις καί τά χωριά. Τά καταστήματα, μ᾿ὅλα ὅσα θά παρέχουν στόν καταναλωτή γιά τήν ἑορταστική περίοδον, γιά τά ἑστιατόρια, τά ζαχαροπλαστεῖα, τά κέντρα διασκεδάσεως, τά ξενοδοχεῖα, γενικῶς μία ἁλυσίδα κόσμου ( ἰδιοκτητῶν καί εργαζομένων ) πού τίς ἡμέρες αὐτές περιμένουν γιά κάτι καλλίτερο ὥστε νά μπορέσουν νά ὑφίστανται καί νά καλλιτερεύουν σέ ὥφελος τόσο δικό τους ὅσο καί βεβαίως τοῦ καταναλωτή. Αὐτή εἶναι ἡ ἁλυσίδα τῶν κοινωνιῶν μας. Καί μέσα σέ αὐτήν βρίσκεται καί ἡ θρησκεία μας πού ἐνσωματώνεται ὡς Πίστις ἀλλά καί ὡς μέρος μιᾶς ὄμορφης καί χαρούμενης ἐκφράσεως.
Ἡ Πελασγική
να μου ζησετε που καταδυκνειεται τα κομμουνιστικα φασιστοειδη που δρουν κατα ο,τι ιερου και οσιου μπορει να υπαρχει. σαφως δαιμονοκινητος ο κομνσμος
ΑπάντησηΔιαγραφήΔέν καταδεικνύω τίποτε. Ἁπλῶς ὑποστηρίζω τόν ἄνθρωπο, τήν Πίστιν του, τήν ἔκφρασίν του σέ ἐπίπεδο κοινωνίας μέ ὅ,τι τήν συνοδεύει αὐτή ὡς βίωσιν.
ΔιαγραφήΟἱ ἐξουσιαστές πού θέλουν νά ἐπιβάλλουν ἕνα παγκόσμιο μονοπολικό σύστημα πού παραπέμπει στόν ὁλοκληρωτισμό τῆς κομμουνιστοποιήσεως ἔχουν ξεπεράσει τώρα τήν δησφήμισιν τῶν Χριστουγέννων καί γενικότερα τοῦ Χριστιανισμοῦ κι᾿ἔχουν περάσει σέ ἕνα πλαίσιο "ἰδεολογικό" χτυπώντας τίς χριστιανικές κοινωνίες, μέ ὅσα τίς βασανίζουν τά τελευταῖα χρόνια ( οἰκονομικά, πολιτικά κ.λπ. ) ἐκεῖ πού πονᾶ περισσότερο. Στήν ἐκμετάλλευσιν ἀπότό κεφάλαιο καί τούς ἐκφραστές του. Διότι πιστεύουν πώς ἔτσι θά τούς χειραγωγήσουν πρός τήν κατεύθυνσιν ἀκριβῶς πού θέλουν ( ξέρετε, συνήθως κοινωνικές ἐξεγέρσεις ἐν εἴδει "κοινωνικῶν ἐπαναστάσεων" ...). Καί αὐτά ξέρουμε ὅλοι πλέον τί φέρνουν...
Σέ αὐτό τό πλαίσιο φτάνουν στό σημεῖο νά λένε πώς ἕνας κομμουνιστής Ἄϊ Βασίλης εἶναι πολύ πιό κοντά σ᾿ὅ,τι ἀντιπροσωπεύει τόσο αὐτός ὅσο καί τά Χριστούγεννα. Καί μαζύ βεβαίως κτυπιέται καί ὅλη ἡ περίοδος τῶν ἑορτῶν τῶν Χριστουγέννων πού "ἔχει χάσει τό νόημά της" λένε.
https://www.youtube.com/watch?v=OC1jdTqqWtk
Καί περᾶστε κι᾿ἀπό ἐδῶ :
Η Κίνα ενσωματώνει τις αξίες του Άγιου Βασίλη καλύτερα από τις ΗΠΑ
...Στο ιδεολογικό επίπεδο, δηλαδή στο επίπεδο του τρόπου με τον οποίο σκεφτόμαστε συλλογικά την ιστορία και τη φιγούρα του Άγιου Βασίλη, βρίσκουμε θερμές αξίες ενσυναίσθησης, ανιδιοτελούς προσφοράς και κοινότητας. Ωστόσο, αυτό το ιδεολογικό επίπεδο έχει τις ρίζες του στην πραγματικότητα ενός Άγιου Βασίλη που χρησιμοποιείται για να προωθήσει την εμφανή κατανάλωση (όπως σημειώνει ο Thorstein Veblen), την εμπορευματοποίηση του οικογενειακού χρόνου, των παραδόσεων και των σχέσεων και τη συσσώρευση κεφαλαίου στα χέρια των λίγων...
...Το χάσμα μεταξύ του πραγματικού «καπιταλιστή» Άγιου Βασίλη και του ιδεολογικού «κομμουνιστή» Άγιου Βασίλη είναι αντικειμενικό, απαιτείται από τις υπάρχουσες υλικές σχέσεις κοινωνικής παραγωγής και αναπαραγωγής. Η καπιταλιστική ιδεολογία πρέπει να συγκαλύψει τις κομμένες αξίες του αστικού ατομικισμού με τις οικουμενιστικές αξίες του σοσιαλιστικού ανθρωπισμού του Άγιου Βασίλη....Οι αξίες που είναι ενσωματωμένες στην αφήγηση γύρω από τον Άγιο Βασίλη, τον Πατέρα των Χριστουγέννων, τον Άγιο Νικόλαο ή ό,τι άλλο θέλετε να τον πείτε, δεν θα είναι ποτέ πραγματικές στην καπιταλιστική κοινωνία. Μόνο ο σοσιαλισμός μπορεί να παγιοποιήσει τη μορφή της ανιδιοτελούς σχέσης που έχουμε καταλήξει να συνδέσουμε με τον Άγιο Βασίλη...
https://thechinaacademy.org/gap-between-the-actual-capitalist-santa-and-the-communist-santa/
Δέν ἔχουν πλάκα μέ ὅλα αὐτά ; Μ᾿ἀρέσει πού ἀκόμη καί σήμερα πού εἶναι πλέον τοῖς πᾶσι γνωστό ποιοί δημιούργησαν καί γιά ποιόν λόγον τόν κομμουνισμό ἔρχονται νά τόν ὑπερασπιστοῦν καί μάλιστα νά ἐμπλέξουν ἀκόμη καί τήν πίστιν τῶν ἀνθρώπων γιά νά χειραγωγήσουν.
Ἔ δέν θά τούς περάσῃ...
Καλησπέρα ἀγαπητέ !
Ξεκίνησε το παραμύθι με τους εξωγήινους. Στοχεύει στο να καταποντιστεί η χριστιανική πίστη, ητοι άκυρη η Κ.Δ. ( ομοίως και οι άλλες θρησκείες )
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα υπόλοιπα είναι εύκολα, θα γίνει παγκόσμια θρησκεία η ανώτερη δύναμη και κάπου εκεί ερχεται ο chief commander...
Γράφουν οἱ Μασόνοι, προσευχόμενοι εἰς τὸν «Θεό» τους:
«Ἐπίκλησις: Ἐπάκουσον ἡμῶν μετὰ πραότητος, ὢ Ἄπειρος Δύναμις (…). Καταύγασον τὸ Σύμπαν διὰ τοῦ Τεκτονικοῦ Φωτὸς καὶ κατάστησον τὸν τεκτονισμὸν Τὸ Σύμβολον τῆς Πίστεως τῆς ἀνθρωπότητος συμπάσης…»
(Πηγή: «Τυπικόν τοῦ 31ου Βαθμοῦ Μέγας Ἐπιθεωρητὴς Ταξιάρχης Δικαστής, Ἔκδοση «Ὑπάτου Συμβουλίου τοῦ 33ου διὰ τὴν Ἑλλάδα (…) Ἀθήνα, 2011).
Ἄς τους νά προσπαθοῦν νά κάνουν τήν βρωμιά τους,ὅποια καί ἐάν εἶναι αὐτή. Στό τέλος τό κεφάλι τους θά φᾶνε. Αὐτό εἶναι σίγουρο !
ΔιαγραφήΚαλησπέρα ἀγαπητέ Γρηγόριε !