" ...μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι..." Σωκράτης

Δευτέρα 2 Ιανουαρίου 2017

ΗΠΑ: Ξέσπασμα λίμπεραλ: «Ἀγαπητοί μου λίμπεραλ σύντροφοι, σᾶς βαρέθηκα!»

 
Σημείωση: Όπως έχουμε πει και αλλού, ο όρος "λίμπεραλ" (φιλελεύθεροι κοινωνικά) στην Αμερική αντιστοιχεί στο δικό μας «προοδευτικοί» / αριστεροί. Μέκκα των «προοδευτικών» των ΗΠΑ είναι η Καλιφόρνια. Μετά την νίκη του Τραμπ οι καλοί μας λίμπεραλ εκεί επειδή τσιτώθηκαν, ζητούν…Calexit, να αποσχιστεί δηλαδή η Καλιφόρνια από τις ΗΠΑ.

Παρακάτω η καταπληκτική επιστολή που εστάλη στον Αμερικάνο "συντηρητικό" χριστιανό ορθόδοξο συγγραφέα και blogger Rod Dreher (Ροντ Ντρέχερ - φώτο) από μία αναγνώστρια του The American Conservative στο οποίο αρθρογραφεί. Το όνομά της αποκρύπτεται για να προστατευθεί η ταυτότητά της:

Είμαι μια κοσμική/αγνωστικίστρια Καλιφορνέζα και από πολύ καιρό αναγνώστρια του blog σας. Έχω διαβάσει τα βιβλία σας και έχω εκτιμήσει τις ιδέες σας όλα αυτά τα χρόνια.

Αν και δεν με ξέρετε, νιώθω σαν να γνωρίζω εσάς και την οικογένειά σας. Και θέλω να μοιραστώ μαζί σας, εδώ από το λίμπεραλ προπύργιο της Βόρειας Καλιφόρνιας, ότι έχω επισήμως κουραστεί από το είδος των ανθρώπων από τους οποίους ήμουν περικυκλωμένη σε όλη μου τη ζωή. Στον απόηχο της εκλογής του Τραμπ, βιώνω μία "κόπωση φυλετική" ("tribe fatigue"). Δεν είμαι κουρασμένη από τους Άλλους, την απεχθή Φυλή. Είμαι κουρασμένη από τη δική μου την Φυλή.

Να σας πω λίγα για μένα: Είμαι μια [διαγράφεται] με δύο μικρά παιδιά. Οι γονείς μου ήταν μη-θρησκευόμενοι Δημοκρατικοί, και η πρώην Καθολική μαμά μου απεχθάνεται την οργανωμένη θρησκεία μέχρι σήμερα.

 
Έτσι, μεγάλωσα κι εγώ ως κοσμική λίμπεραλ. Οι καθηγητές μου ήταν κοσμικοί λίμπεραλ. Κατά τη διάρκεια της περιόδου που ήμουν στην δημοσιογραφία, οι συνάδελφοί μου στην εφημερίδα ήταν κοσμικοί λίμπεραλ. Οι καθηγητές μου στη νομική σχολή και οι συμφοιτητές μου ήταν - στη συντριπτική πλειοψηφία - κοσμικοί λίμπεραλ. Σχεδόν ο καθένας στο γραφείο της δικηγορικής εταιρίας που δούλευα ήταν κοσμικός λίμπεραλ. Οι Καλιφορνέζοι γείτονες και φίλοι μου είναι κοσμικοί λίμπεραλ, όπως είναι οι συνάδελφοί μου. Η μητέρα μου, τα αδέλφια μου και οι σύζυγοί τους είναι όλοι κοσμικοί λίμπεραλ.

Έτσι, «όφειλα» κι εγώ να είμαι ένα καλό μέλος της φυλής τους, να κάνω "like" στις θέσεις τους στο Facebook και να συμμετέχω στις «ιερές αγρυπνίες» τους ενάντια στον «σατανικό» Trump. Αλλά, η 8 του Νοέμβρη και τα επακόλουθά της μου αποκάλυψαν ότι είμαι τόσο μα τόσο κουρασμένη από αυτούς τους ανθρώπους. Δεν μπορώ να είμαι σαν κι αυτούς, και δεν θέλω τα παιδιά μου να γίνουν σαν αυτούς.

Κουράστηκα από την απροκάλυπτη περιφρόνηση που δείχνουν σε δεκάδες εκατομμύρια Αμερικανών, χωρίς καν να προσπαθήσουν να δείξουν ένα μέτρο στην απάντησή τους στις πρόσφατες εκλογές με ταπεινότητα ή συγκατάβαση.

Κουράστηκα από τον απροκάλυπτο σνομπισμό τους.

Κουράστηκα από την τακτική τους να κολλάνε ταμπέλες και να ξεστομίζουν χαρακτηρισμούς ως δείγμα δήθεν αρετής και ως σημάδι δήθεν υψηλής νοημοσύνης.

 
Κουράστηκα με την μανία που τους πιάνει για κάθε αριστερή - λίμπεραλ μόδα που προκύπτει, (για transgender ακτιβισμό, κανείς;) και, στη συνέχεια, που ενεργούν σαν ο καθένας που δεν συμφωνεί μαζί τους να είναι ηλίθιος και "μισητής".

Κουράστηκα από την ρηχότητα τους. Είναι δύσκολο να έχεις μια βαθιά συνομιλία με τους ανθρώπους που έχουν εμμονή με το να μετακινούν τα πιόνια των παιδιών τους σε όλους τους τομείς (βαθμοί, σπορ, σχολείο, κολέγιο, καριέρα) και, στον ελεύθερο χρόνο τους, να ψυχαγωγούνται και να κάνουν μεγάλες διακοπές.

Κουράστηκα από την αποδοχή της χυδαιότητας και της σαρκαστικής ασέβειας ως τον πολιτιστικό τους ωκεανό μέσα στον οποίο κολυμπούν τα παιδιά τους. Άτομα που ποτέ δεν θα μεγαλώσουν τα παιδιά τους με διατροφικά σκουπίδια (junk food), αλλά φαίνεται να μην τους νοιάζει να τα αφήσουν να βυθιστούν σε πολιτιστικά σκουπίδια.

Κουράστηκα να τους παρακολουθώ να μεγαλώνουν ανίδεα παιδιά που πηγαίνουν στο κολέγιο και μέσα σε λίγους μήνες είναι πεπεισμένα ότι ζουν σε μια «ρατσιστική» «πατριαρχική» και «κουλτούρας βιασμού» κοινωνία. Το “Make America Great Again” είναι ρητορική μίσους για αυτούς και οι προπαγανδιστές του “Black Lives Matter” είναι αδέλφια τους που μαζί πολεμάνε τους λευκούς «προνομιούχους». Αν τα παιδιά μου είναι έτσι στα δεκαεννέα τους, θα αισθάνομαι ότι έχω να αποτύχει σοβαρά ως γονέας. Ωστόσο, το γενικό αίσθημα φαίνεται να είναι ότι αυτά είναι καλά, λίμπεραλ παιδιά που μπορεί απλά λίγο να έχουν "παρασυρθεί".

Κουράστηκα από την έλλειψη ενδιαφέροντος για οποιαδήποτε μορφή σοβαρού ηθικού μέτρου ή αυτο-βελτίωσης. Δείχνουν συμπονετικοί και πιστεύουν ότι να είσαι κοινωνικοποιημένο άτομο και να έχεις τις «σωστές» πολιτικές απόψεις είναι το παν, και δεν υπάρχει τίποτα άλλο από κει και πέρα να συζητήσεις.

 
Κουράστηκα να βαριέμαι και να εξοργίζομαι από όλους. Νιώθω σαν να έχω διαβάσει αυτό το βιβλίο χίλιες φορές, και δεν υπάρχουν πλέον εκπλήξεις σε αυτό. "Κάτω ο Trump!" "Οι Ζωές των Τρανς έχουν Σημασία!" "Οι αρνητές της Κλιματικής Αλλαγής καταστρέφουν τον Πλανήτη!" "Γλυκά χωρίς γλουτένη!"

Δεν μπορεί, πρέπει να υπάρχει και μια καλύτερη φυλή.

Αυτό με οδηγεί στην. . . ήχοι τυμπάνων. . . χριστιανική Δεξιά. Δεν είναι μικρό κατόρθωμα να αλλάξεις φυλή. Αισθάνεσαι άγχος και παράξενα που εγκαταλείπεις τη φυλή σου για την φυλή της Άλλης Πλευράς που μέχρι τώρα σιχαινόσουν.

 
Από τις 8 Νοεμβρίου και μετά ο σύζυγός μου και εγώ πηγαίνουμε τα παιδιά μας στην εκκλησία. (Αυτός είναι πολιτικά συντηρητικός με θρησκευτική κλίση, έτσι ώστε δεν υπάρχει κάποια αντίρρηση). Είμαι κοντά στο να αγοράσω ένα γιγαντιαίο πόστερ με την αμερικανική σημαία για το σαλόνι.

Αυτή τη στιγμή, παλεύω να δεχτώ τα βασικά χριστιανικά δόγματα (την εκ Παρθένου γέννηση, την Ανάσταση, την Δευτέρα Παρουσία), επειδή πιστεύω ότι η χριστιανική φυλή μπορεί να είναι η σωστή φυλή για την οικογένειά μου. Είδαμε στην τηλεόραση μια μίνι σειρά για τη γέννηση του Ιησού Χριστού και ήταν τόσο όμορφη και συγκινητική σε σχέση με την κοσμική τηλεόραση. Το 9χρονο παιδί μου την απόλαυσε πραγματικά. Θέλω να προετοιμάσω τα παιδιά μου να ζήσουν σύμφωνα με κάποια αναλλοίωτη αλήθεια, να μην επηρεάζονται από κάθε τάση που έρχεται και φεύγει, και αυτό το αισθάνθηκα σαν ένα ξεκίνημα. Αλλά φοβάμαι ότι η αδυναμία μου να πιστέψω στις υπερφυσικές πτυχές της πίστης θα περιορίσει την ικανότητά μου να γίνω μία «πραγματική χριστιανή».

Το κήρυγμα της περασμένης Κυριακής αναφέρθηκε στο Α΄ Πέτρου α΄ 18-19, «εξεύροντες ότι δεν ελυτρώθητε από της ματαίας πατροπαραδότου διαγωγής υμών διά φθαρτών, αργυρίου ή χρυσίου, αλλά διά του τιμίου αίματος του Χριστού, ως αμνού αμώμου και ασπίλου». Αυτό μπορεί να είναι προφανές σε σας, αλλά σε έναν κοσμικό λίμπεραλ φαίνεται άδειο, κατά κάποιον τρόπο, παρ’ όλο που η μορφωμένη, μεσαίας τάξης φυλή μου θα έπρεπε να είναι ευγνώμων. Αν αυτό είναι που μου έχει δοθεί, θέλω περισσότερα, ειδικά για τα πολύτιμα παιδιά μου. Προσπαθώ.

Rod Dreher: Θέλω να απαντήσω σε αυτήν την αναγνώστρια ιδιωτικά, αλλά μου είπε ότι μπορούσα να κάνω γνωστό αυτό το γράμμα, προστατεύοντας όμως την ταυτότητά της. Τι  θαρραλέο άτομο που είναι. Ο Θεός να ευλογεί στο ταξίδι της.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου