" ...μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι..." Σωκράτης

ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ !


Τετάρτη 19 Ιουλίου 2023

Carl Schmitt : Ἡ δικτατορία εἶναι ἡ ἀληθινή δημοκρατία


 ...η δημοκρατία,νοούμενη ως άμεση άσκηση της λαϊκής  βούλησης πάνω από κάθε ιδιοτέλεια και ατομικό εγωισμό, δεν μπορεί παρά να οδηγήσει σε δικτατορικές μορφές κυβέρνησης... ( γιά τό βιβλίο,ἐδῶ)

Άρθρο του Francesco Lamendola                                                                        
Μετάφραση: Ελευθέριος Αναστασιάδης

Η δημοκρατία είναι ένα πολιτικό σύστημα που έρχεται στο προσκήνιο με τη Γαλλική Επανάσταση, ειδικά στην ιακωβινική φάση της. Ηττήθηκε οπουδήποτε εμφανίστηκε, ξεκινώντας από το 1848, ωστόσο η αστική κοινωνική βάση αυτού του συστήματος δεν σταματά να εξαπλώνεται. Φαίνεται να θριαμβεύει το 1919, πάνω στις στάχτες των παλαιών μοναρχιών, αλλά, ξανά, καταρρέει παντού, τα χρόνια μεταξύ των δύο παγκοσμίων πολέμων: φθάνοντας στο πιο χαμηλό σημείο το 1939, απαξιωμένη και εγκαταλειμμένη παντού. Κι όμως, όπως ο μυθολογικός φοίνικας αναγεννιέται  το  1945, με την ένοπλη δύναμη των νικητριών δυνάμεων. 

Ο Oswald Spengler ( φωτό ἀριστερά ) και ο Carl Schmitt υπήρξαν μεταξύ των πιο αυστηρών κριτικών της. Για τον Spengler, η δημοκρατία είναι εκείνο το πολιτικό σύστημα που εδραιώνεται όταν η μάζα, κατευθυνόμενη από τα μέσα πληροφόρησης, καταλήγει να πιστέψει εκείνο που την έκαναν να πιστέψει, και περνά αυτή την  χειραγώγηση ως άσκηση της ελεύθερης βούληση της. Η κριτική του Spengler αφορά την ίδια την ουσία της δημοκρατίας που, στην εποχή της τηλεόρασης, φαίνεται ακόμη πιο δικαιολογημένη από όσο ήταν στην εποχή των εφημερίδων. Σήμερα, ο έλεγχος της λεγόμενης κοινής γνώμης είναι ακόμη πιο διαδεδομένος και συστηματικός.  

Από την άλλη πλευρά, η κριτική του Carl Schmitt εστιάζεται σε ένα διαφορετικό ζήτημα, στο γεγονός πως η δημοκρατία καταλήγει (χάρη του διαχωρισμού των εξουσιών και της δύναμης των οργανωμένων ομάδων επιρροής, που χρηματοδοτούν τα πολιτικά κόμματα), στην πρακτική του κοινοβουλευτισμού, που είναι, κάτι τελείως διαφορετικό από εκείνη της πρακτικής της λαϊκής κυριαρχίας, που εξασκείται χωρίς  διαμεσολαβητικά σώματα. Για τον Schmitt, το θεμελιώδες ζήτημα της δημοκρατίας δεν είναι ο έλεγχος της δημόσιας γνώμης αλλά η δημοσιότητα της γνώμης, που, στο κοινοβουλευτικό καθεστώς, καταλήγει αναπόφευκτα να διαγραφεί από τους πλάγιους ελιγμούς των κομμάτων, αληθινά κέντρα εξουσίας. Έτσι, το αντίθετο της δημοκρατίας δεν είναι η δικτατορία, η οποία αντιτάσσεται στον διαχωρισμό των εξουσιών, αλλά, ακριβώς, το σύστημα που είναι βασισμένο πάνω στον διαχωρισμό των εξουσιών, δηλαδή ο  κοινοβουλευτισμός φιλελεύθερης μήτρας.

Με άλλα λόγια, στο κοινοβουλευτικό καθεστώς, το βασικό στοιχείο είναι τα κόμματα, τα οποία αποτελούν την έκφραση των ομάδων που έχουν πραγματική δύναμη, τόσο οικονομικής φύσης όσο και πολιτικής και που δεν ενδιαφέρονται για το κοινό καλό, αλλά για το δικό τους συμφέρον. Τα όσα πράττουν έχουν αποκλειστικά ως απώτερο σκοπό να διατηρήσουν τον έλεγχο των δημοσίων πραγμάτων. Αυτά (δηλ. τα κόμματα) δεν ενδιαφέρονται να κυβερνήσουν με την πρέπουσα έννοια του όρου, αλλά να κατευθύνουν τους κρατικούς πόρους στην πιο συμφέρουσα γι’ αυτά κατεύθυνση.  ( Σημείωσις Πελασγικῆς : Ἀκριβῶς ὄπως τ᾿ὁμολογοῦσε ὁ Ἀνδρέας Παπανδρέου : « Σκοπός μας δέν εἶναι ἁπλῶς ἡ κατάκτησις τῆς ἐξουσίας, ἀλλά ἡ δημιουργία τῶν μηχανισμῶν ἐκείνων πού θά μᾶς κρατήσουν γιά πάντα σ᾿αὐτήν [τήν ἐξουσία] Κατά τ᾿ἄλλα πλασσαριζόταν ὡς ...σοσιαλιστής ! Καί ποιός θά τό καταλάβαινε ; Τά ἐν Ἑλλάδι « καγκουρώ», ὅπως χαρακτήριζε τούς Ἕλληνες ;  ) 


Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το κοινοβούλιο δεν είναι, και δεν θα μπορέσει ποτέ να γίνει, μία σχολή πολιτικής εκπαίδευσης. Κανένας αληθινός πολιτικός δεν βγαίνει από το κοινοβούλιο, διότι τα μέλη του κοινοβουλίου δεν έχουν ως στόχο την πολιτική δράση, αλλά την τέχνη να κατακτούν και να διατηρούν τις πολυθρόνες τους. Μέσω αυτών των τελευταίων κατευθύνουν την κρατική μηχανή και εμποδίζουν τους αντιπάλους τους να τις καταλάβουν (τις πολυθρόνες). 

Επομένως, η αληθινή διαφορά μεταξύ κοινοβουλευτισμού και δημοκρατίας, είναι η έννοια του διαχωρισμού των εξουσιών. Σύμφωνα με τη φιλελεύθερη ιδεολογία, από την οποία πηγάζει ο κοινοβουλευτισμός, η νομοθετική εξουσία, η εκτελεστική και η δικαστική πρέπει να ισορροπούν αλλά να παραμένουν αυτόνομες η μία εν σχέση με την άλλη, διότι πάνω σε αυτό θεμελιώνεται η ελεύθερη άσκηση των αρμοδιοτήτων τους, απαραίτητη προϋπόθεση της 'ελευθερίας' της κυβέρνησης. 

Αντίθετα, σύμφωνα με τη δημοκρατία, δεδομένου ότι δεν υπάρχει μία πραγματική διάκριση μεταξύ κυβερνόντων και κυβερνώμενων, αυτός ο διαχωρισμός δεν είναι αναγκαίος, μάλιστα είναι καλό να απορροφηθεί από μία ανώτερη αρχή: την άμεση άσκηση της κυριαρχίας από μέρος του λαού. 

Στην πρακτική των φιλελεύθερων δημοκρατικών συστημάτων, που ξεπήδησαν από την κατάληξη του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου και της Συνθήκης των Βερσαλλιών, φάνηκε ότι οι δύο αντιλήψεις, εκείνη βασισμένη πάνω στον διαχωρισμό και εκείνη βασισμένη πάνω στην συγχώνευση των εξουσιών, θα μπορούσαν να συνυπάρξουν και μάλιστα να αλληλοδιεισδυθούν. Αντίθετα-και εδώ βρίσκεται η  πρωτοτυπία της ανάλυσης του Schmitt– αυτές είναι τόσο διαφορετικές, για να μην πούμε αντίθετες, που είναι πιο εύκολο να φανταστούμε μία γειτνίαση και ίσως μία συνέχεια, μεταξύ δημοκρατίας και δικτατορίας. Ο λόγος για αυτό είναι η  κοινή αρχή έμπνευσης, δηλαδή η ταυτότητα μεταξύ κυβερνόντων και κυβερνωμένων και η κοινή αντίθεση στο διαχωρισμό των εξουσιών, πάνω στον οποίο βασίζεται το κοινοβουλευτικό σύστημα.  

φωτό
Πράγματι, ο κοινοβουλευτισμός, έχει ανάγκη το διαχωρισμό των εξουσιών για να μπορεί να ακολουθεί τον αληθινό σκοπό του, που είναι η άσκηση της εξουσίας για λογαριασμό δυνάμεων ξένων προς το ίδιο το κοινοβούλιο, το οποίο και χρησιμοποιούν ως εργαλείο για να επιτύχουν τους δικούς τους στόχους. 
Οι δικτατορίες που  προέκυψαν κατά τον 20ο αιώνα (δηλαδή ο φασισμός και ο εθνικοσοσιαλισμός) ως απάντηση στα δεινά του κοινοβουλευτισμού, είναι, στην ουσία τους, κατευθυνόμενες ενάντια στον φιλελευθερισμό και όχι εναντίον της δημοκρατίας αυτής καθαυτής. Ο Schmitt έφθασε έτσι στο, φαινομενικά παράδοξο, συμπέρασμα ότι δημοκρατία και δικτατορία δεν είναι η μία το αντίθετο  της  άλλης αλλά  και  οι δύο είναι το αντίθετο του φιλελευθερισμού, δηλαδή του κοινοβουλευτικού συστήματος. Δεν εκπλήσσει λοιπόν, η ουσιαστικά ευνοϊκή στάση προς την δικτατορία που προσλαμβάνει  ο  Carl Schmitt, φυσικά στην φασιστική εκδοχή της

Το πρόβλημα, για το μοντέλο της άμεσης δημοκρατίας τύπου Rousseau, είναι ότι είναι πρακτικά ανεφάρμοστο σε επίπεδο μεγάλων εθνικών κρατών και ενδεχομένως κατάλληλο μόνο για τις αρχαίες πόλεις-κράτη  ή τις αναγεννησιακές κοινότητες. Για ένα μεγάλο κράτος, η δημοκρατία,νοούμενη ως άμεση άσκηση της λαϊκής  βούλησης πάνω από κάθε ιδιοτέλεια και ατομικό εγωισμό, δεν μπορεί παρά να οδηγήσει σε δικτατορικές μορφές κυβέρνησης. Σε αυτές, αποσυναρμολογούνται οι μηχανισμοί του δημαγωγικού κοινοβουλευτισμού, καταργείται ο διαχωρισμός των εξουσιών και τίθενται εκτός  παιχνιδιού οι ομάδες εκείνων των συμφερόντων που είναι ξένες προς την προοπτική του κοινού καλού. 

Η διεισδυτική ανάλυση του Carl Schmitt  μας παρέχει τα εργαλεία όχι μόνον για να κατανοήσουμε καλύτερα φαινόμενα του παρελθόντος όπως ο φασισμός, αλλά και την παρούσα πραγματικότητα και, ειδικά, την όλο και πιο έντονη τάση της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας να γίνει ‘ολοκληρωτική’, δηλαδή να επιβάλλει τη δική της ‘μοναδική σκέψη’ τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό του κράτους.

Εκείνο που συνέβη, πρακτικά, μετά το 1945, και ακόμη περισσότερο μετά το τέλος του Ψυχρού Πολέμου, ήταν μία διαδικασία προσαρμογής των κοινοβουλευτικών συστημάτων στις νέες προκλήσεις της ύστερης νεωτερικότητας: διεκδικώντας για τον εαυτό τους και μόνον για τον εαυτό τους, τη δημοκρατική σφραγίδα ενώ την αρνούνταν με ριζικό τρόπο στις δικτατορίες. Κατά συνέπεια, ο κοινοβουλευτισμός αυτοπροσδιορίστηκε ως το μόνο νομιμοποιημένο πολιτικό σύστημα να αντιπροσωπεύσει τα  αυθεντικά αιτήματα της λαϊκής κυριαρχίας. Πρακτικά, ο κοινοβουλευτισμός, χωρίς να χάνει καθόλου το ουσιαστικό χαρακτηριστικό του, δηλαδή της ‘κάλυψης’ των ιδιοτελών συμφερόντων, εξωκοινοβουλευτικών, ειδικά του χρηματοπιστωτικού συστήματος και της βιομηχανίας, πιέστηκε να κάνει δικά του και τα χαρακτηριστικά του ηττημένου εχθρού (δηλ. των δικτατοριών). Κατά αυτό τον τρόπο, αντιστάθμισε τις χρόνιες αδυναμίες του όπως την χαρακτηριστική αναποφασιστικότητα του και την έλλειψη πυγμής, με μία ισχυρή ώθηση προ την απόλυτη δράση, η οποία είναι ‘ολοκληρωτική’ στη φύση της) παρουσιάζοντας την ως τη μόνη πολιτική δράση ικανή να ερμηνεύσει αληθινά τη γενική θέληση, και άρα την ιδέα του γενικού συμφέροντος.

Σημειώσεις του μεταφραστή:


 Tο θέμα της δημοκρατίας, είτε άμεσης είτε κοινοβουλευτικής είναι παράδοξο ακόμη και να συζητείται, για τέσσερεις βασικούς λόγους:

Α) Φθάνει κάποιος να κάνει μια βόλτα στην αγορά ή σε μια πλατεία και να αφουγκραστεί ποια θέματα απασχολούν το μέσο καθημερινό άνθρωπο, καθώς και ποια είναι η κατάρτισή του πάνω στα σοβαρά φιλοσοφικά, κοινωνικά και πολιτικά θέματα…. Ο μέσος πολίτης δεν μπορεί να αποφασίσει σωστά ούτε για το σπίτι του, πόσο μάλλον για το έθνος. Πάντα έτσι ήταν και έτσι θα είναι στους αιώνες. 

Β) Ο πολίτης τη στιγμή που ψηφίζει ιδιωτεύει: σκέφτεται, πρωτίστως, τι θα είναι καλό για τον ίδιο.

Γ) Και μόνον το γεγονός ότι όλο το καπιταλιστικό, μασονικό και αριστερό σύστημα, έχει ως απόλυτο δόγμα τη δημοκρατία, φθάνει για να καταλάβουμε ποιους και τι εξυπηρετεί.
 
Δ) Τέλος, το σύστημα αυτό μπορεί να έχει ανεξέλεγκτες συνέπειες, λόγω της εκλογικής διαδικασίας.  Οι ‘δημοκράτες’,  λένε ότι ο Χίτλερ  ήταν το κακό ενσαρκωμένο. Ωραία ας συμφωνήσουμε, αλλά ας θέσουμε και μια ουσιώδη ερώτηση: πως εισήλθε στο γερμανικό  κοινοβούλιο;  Με εκλογές!  Άρα θα ακουγόταν περίεργο αν κάποιος υποστήριζε πως ήταν η δημοκρατία που έφερε το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και όλα τα σχετικά δεινά;

Αλλά ας έρθουμε στα δικά μας. Τα πολλά γέλια με τους ‘δημοκράτες’ στην Ελλάδα, θα τα κάναμε εάν έβγαινε πρώτο κόμμα στις εκλογές η Χρυσή Αυγή, με πλήρως δημοκρατικές διαδικασίες; Και όταν άρχισε να διαφαίνεται πως αυτή η πιθανότητα δεν ήταν καθόλου μικρή, θυμάστε τι συνέβη; Ένα κεκαλυμμένο πραξικόπημα: έστειλαν τη Χρυσή Αυγή στον εισαγγελέα. Η δημοκρατία λοιπόν έκανε μία μικρή ...δικτατορική επιδιόρθωση…

ἀπό ἐδῶ

Εν κατακλείδι, σε κάθε χώρα το (ανθρωπίνως) ορθό σύστημα κυβέρνησης μπορεί να υπάρξει και είναι απλό: Ένας πολιτικός ηγέτης και μία πολιτική ηγεσία, η οποία θα βγαίνει μέσα από ειδικές σχολές, σώματα και πανεπιστήμια πχ. κάτι παρόμοιο με το σώμα των διπλωματών ή το δικαστικό σώμα. Αυτή η ηγεσία θα συνεπικουρείται και θα συναποφασίζει με την ηγεσία του στρατού (την οποία ηγεσία, θα εκλέγει ο ίδιος ο στρατός) και την ηγεσία της  Εκκλησίας. Οι δε επαγγελματικές  τάξεις θα  εκπροσωπούνται  από  αντιπροσώπους οι οποίοι θα έχουν μόνον το δικαίωμα της έκθεσης απόψεων. Το σύστημα αυτό  είναι ο συνδυασμός τριών Αρχετύπων:

Α) Του αρχετύπου της πολιτικής τέχνης (πολιτική ηγεσία).
Β) Του αρχετύπου της ισχύος και της άμυνας (στρατός).
Γ) Του αρχετύπου της πνευματικής-εσχατολογικής παράδοσης ενός έθνους (η εκκλησία).

Αυτό  λοιπόν θα ήταν το μόνο λογικό, ανθρωπολογικώς ορθό και δυνατό στην εφαρμογή του σύστημα για τη διακυβέρνηση μιας χώρας

Φυσικά, ένα τέτοιο σύστημα διακυβέρνησης, θα μπορεί να λειτουργήσει εντός ενός πλαισίου προστατευμένου από την προπαγάνδα και τον προσηλυτισμό του προοδευτισμού και της αριστεράς. Αυτός ο προσηλυτισμός δεν θα μπορεί να είναι επιτρεπτός, όπως άλλωστε δεν είναι και ο χιλιαστικός-ιαχωβαϊκός προσηλυτισμός (άλλωστε,οι ρίζες της αριστεράς και  του χιλιασμού δεν διαφέρουν και ιδιαίτερα.).

Όσον αφορά την οικονομία, θα εφαρμοστεί  εκείνο το σύστημα που οι ειδικοί, με βάση την εμπειρία  του  παρελθόντος και τη γνώση της ανθρώπινης φύσης, θα επιλέξουν ως το πιο ικανοποιητικό. Όχι το ‘τέλειο’, όχι το  ‘ιδανικό’, αλλά το πιο (δικαίως) εφαρμόσιμο

Θα μου πείτε, αυτά είναι ‘όνειρα θερινής νυκτός’! Μπορεί… αλλά να μην ξεχνάμε ότι εάν κάποιος το 1980 έλεγε ότι το Σοβιετικό σύστημα θα αφανιστεί, όλοι θα τον περνούσαν για τρελό. Καμιά φορά οι όροι αντιστρέφονται: το όνειρο γίνεται πραγματικότητα και η πραγματικότητα όνειρο.



Ἡ Πελασγική

16 σχόλια:

  1. Καλημέρα σ' τήν υπηρετούσαν -ημάς- Μασττόρισσαν
    καί στήν (εμφανήν) εκλεκτήν της, ομήγυριν!
    Δέν κομίζω βεβαίως, γλαύκας εις Αθήνας, όμως θα τό "σκεφτώ φωναχτά":

    Ό ενταύθα ιστοχώρος είναι μία "public library" υψηλοτάτου επιπέδου!

    Εμπεριέχει μέσ' 'τούς διαδρόμους καί στα ράφια του, τόσα πράγματα, που όσον τα ψάχνεις, τόσον καί βουτάς μέσα σ'τόν ωκεανόν της Γνώσεως (τής Πληροφορίας, γιά νά 'μαστε μονδέρνοι).
    Δέν μιλούμε βεβαίως γιά τάς αμετρήτους παραπομπάς, σέ τό κάθε άρθρον.
    Εκεί πλέον θές, γιά τα εμπεδώσεις, έναν 50πύρηνον επεξεργαστήν κι έναν έξτρα σκληρόν δίσκον χωρητικότητος 100φεύγα πεταμπάϊτς!
    Δυστυχώς, δεν έχω τήν υπομονήν να κολυμπήσω-καταδυθώ σε τέτοια Αββυσσαλέα Βάθη.
    Άς είναι. Υπάρχει κόσμος που διψά γιά Γνώσι. Ιδίως πολλά νέα παιδιά.
    Όπου διακρίνω πως ταιριάζει, τήν προτείνω ανεπιφύλακτα!

    Χαίρετε, εν Χριστώ, πάντοτε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εἰλικρινῶς σ᾿εὐχαριστῶ πολύ,ἀλλά νομίζω πώς ὅ,τι κάνω εἶναι τό ἐλάχιστον σ᾿αὐτά πού θά μπορούσαμε ἤ καί θά ἔπρεπε ὅλοι μας νά κάνουμε. Τό "κυνήγι τῆς Γνώσεως" .

      Καλησπέρα ἀγαπητέ κι᾿εὐχαριστῶ πολύ ! Ὁ Θεός νά σ᾿ἔχῃ καλά κι᾿ἐσένα καί τήν οἰκογένειά σου !

      Διαγραφή
    2. Θά τό κρατήσω αὐτό.
      Μοῦ ἀρέσει...

      Καλησπέρα ἀγαπητέ ΤΤ600 !

      Διαγραφή
    3. Ποιό θα κρατήσεις;
      ΤΤ600

      Διαγραφή
    4. Τό Γλαύκα,ἄνευ Ν

      Εἶναι μία λέξις πού δέν χρησιμοποιεῖται συχνά. Εἶναι τόσο ὄμορφη,ὅσο καί ἐκεῖνα τά πετούμενα μέ τούς τεράστιους ὀφθαλμούς πού ἐπιτηροῦν τά πάντα.

      Καλησπέρα ἀγαπητέ ΤΤ660

      Διαγραφή
  2. ΕΑΦ, ὅλα καλά ; Ἔγραψες προχθές :

    « Συναμα και γρουσουζης ο Στεφανος.
    Με το που ανεφερα τ' ονομα του επιασε φωτια στην περιοχη μου...»

    Ἐλπίζω νά μήν ἔχῃ ὑπάρξει κανένα πρόβλημα.

    Βρέ τόν ἀφρόκρεμα Στέφανο !

    Καλησπέρα ἀγαπητέ ΕΑΦ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι ολα καλα.
      Ευτυχως το σπιτι στην Σαρωνιδα το εσωσε Ο Καλος Θεος μας.
      Θα βρεθω εκτος διαδικτυου για λιγο γιατι στην τριγυρω περιοχη κοβουμε καμμενα δενδρα και καθαριζουμε απο αλλα καμμενα αντικειμενα που προξενησε η φωτια.
      Ευχαριστω ομως καλη μου φιλη για το αληθινο ενδιαφερον σου.

      Καλησπερα σας

      ΥΓ
      Δε ξερω τι να πω με τον ελληνικο λαο που ψηφισε ...."μπροστα-σταθερα-γυριζουμε πισω ή προχωραμε μπροστα;-θελω αυτοδυναμια" και λοιπα κουραφεξαλα και τωρα κλαιει τις περιουσιες του.
      Θυμαμαι εκεινη την βρεγμενη γατα, γνωστη και ως Δουρου που τσιριζε σαν προστυχη γιαπωνεζα οτι η ΧΑ θα πηγαινε την Ελλαδα 500 χρονια πισω. Ποσο "δικιο" ειχε που πραγματι ...η ΧΑ κυβερνωντας την Ελλαδα τις τελευταιες 10ετιες την εχει παει οχι 500 αλλα 1000 χρονια πισω, κι ακομα το κουφαρι αυτης της βρωμας δεν ειναι πεταμενο καπου στις γυναικειες του Κορυδαλλου
      Ας παει ο Μητσοτακης στον Πουτιν λοιπον, να τον παρακαλεσει να του στειλει τα τεραστια ρωσσικα πυροσβεστικα αεροπλανα που ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ σβηνουν φωτιες κι ας μην προσπαθει με κατι ιπταμενες κατσαρολες τις οποιες τις παιρνει ο αερας
      Κι ας περιμενουν τωρα οι κακομοιρηδες πουχασαν τις περιουσιες τους στα αποκαϊδια τους, που οπου ναναι θα τους ξεχωρισει κρατος και Εκκλησια και που θα την πεσουν στα καπακια σαν υαινες οι εβραιοι και θα κλεισουν εκκλησιες και μοναστηρια, χωρια και που δεν θα επιτρεπουν στους Ελληνες να γιορταζουν δημοσια Χριστουγεννα και Λαμπρη μεσα στην ιδια τους την πατριδα.

      Οτι δεν εκαψε και δεν επνιξε ο Τσιπρας το κανει ο Μητσοτακης κι οτι απομεινει απ τον Μητσοτακη θα το τελειωσει ο γιδοβοσκος με την αμεριστη βοηθεια του σκληρου κιναιδου του Περισσου.
      Ας ανοιξουν τα ματια τους οι βαλτοι δημοκρατες......που ψηφισαν Κουλη ή που .....απειχαν

      Διαγραφή
    2. Αὐτό τό σίχαμα τήν Δούρου πού δέν τήν βαραίνουν μόνον τά ἀποκαΐδια ἀλλά καί ἑκατοντάδες ψυχές ἀνθρώπων πού κάηκαν ζωντανοί ! Φρικτός θάνατος !!!

      Ὅλοι τους,τολμοῦν νά μιλοῦν ἀκόμη. Τολμοῦν νά κουνοῦν καί τό δάχτυλο σ᾿ὅσους τυγχάνει νά τούς κρίνουν ! Βλέπεις ἔχουν τό δικαίωμα ἀπό τήν ἴδια τήν δικαστική ἀρχή νά τό κάνουν. Ἄσπιλοι καί ἀμόλυντοι αὐτοί καί γεμάτοι ἐνοχές οἱ κακομοίρηδες πού τούς ψηφίζουν,σκύβουν τό κεφάλι καί τό βουλώνουν.

      Χαίρομαι πού δέν ὑπῆρξε μεγαλύτερο κακό. Μπράβο γιά τήν συνδρομή σου στίς ἀνάγκες πού ἔχουν παρουσιαστεῖ Ἐνεργεῖστε ὅσο καλλίτερα γίνεται γιά τήν ἀσφάλεια τῆς Φύσεως, τῶν περιουσιῶν σας καί κυρίως τῆς ἀνθρωπίνου ζωῆς.. Κᾶνε τό χρέος σου καί προσέφερε ἐκεῖ καί μ᾿ὅποιον τρόπον μπορεῖς.

      Καλησπέρα ἀγαπητέ ΕΑΦ !

      Διαγραφή
  3. ....................... Θελει αρετη και τολμη η ελευθερια! Η αποψη που κυριαρχει κατα της αμεσης δημοκρατιας των μικρων κοινοτητων-δημων-νομαρχιων ειναι αυτη της δηθεν αναποτελεσματικοτητας και του δηθεν διοικητικου χαους που θα μπορουσε δυνητικα να προκαλεσει. Προσωπικα δεν συμφωνω μαυτη την αποψη ιδιως τωρα την εποχη της ψηφιακης υπερτεχνολογιας(ηλεκτρονικα - ακαριαια δημοψηφισματα) που θα μπορουσε να δωσει νεα ωθηση και ρεαλιστικο σχημα στην ιδεα των αυτοδιοικουμενων μικρων κοινωνιων. Μικρων κοινωνιων και κοινοτητων συνδεομενων χαλαρα σε μια ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ - ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΑ εθνικου κρατους. Με τους βασικους Συνομοσπονδιακους δεσμους και ιδιως αυτους της Αμυνας και της Εξωτερικης Πολιτικης σε ενα ενιαιο συνολο. Κατανοητοι ευλογοι και υπαρκτοι οι φοβοι καποιων εθνοκεντρικων αναλυτων για πιθανη ΔΙΑΣΠΑΣΗ της χωρας μεσω των περιφερειων και των δημων!!.Ομως νομιζω οτι αν και υπαρκτος ενας τετοιος κινδυνος ειναι αμελητεος γιατι ταυτοχρονα η αμεση δημοκρατια, η πολις κρατος ουσιαστικα πιθανοτατα ειναι η διεξοδος στο πολυσχιδες και ανησυχο ΕΛΛΗΝΙΚΟ ταμπεραμεντο. Ενα ταμπεραμεντο οπου δεν μπορουν να στεριωσουν ευκολα απολυτες αληθειες και Τυραννοι κληρονομικοι η ολιγαρχικοι αναδυομενοι μεσω de facto και de jure αντιδημοκρατικων αντιανθρωπινων ουσιαστικα μεθοδων. Αλλωστε homo, homini lupus ελεγαν οι Λατινοι. Πως δηλαδη θα εκλεγονται δοκιμα οπως προτεινει το αρθρο, οι αρχηγοι του στρατευματος η τα μελη της κυβερνησης οταν δεν υπαρχει ο σεβασμος προς τον πολιτη και θεωρειται de facto ανικανος να αυτοκυβερνηθει?? Τετοια λενε ολοι οι δικτατορες, οι Κομμουνιστες και οι Φασιστες καθε μορφης. Οπως και οι ολιγαρχες. Αν μελετησουμε λιγο το πολιτειακο και πολιτικο συστημα της Ελβετιας οπου ενας πραγματικος Ελληνας,ο Ι.Καποδιστριας εβαλε την σφραγιδα της Ελευθεριας,της Ισονομιας αλλα και της Λειτουργικοτητας θα δουμε οτι ειναι μακραν το καλυτερο συστημα αυτη τη στιγμη στον κοσμο χωρις βεβαια να λειπουν τα προβληματα και τα πισωγυρισματα. Η ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ! θα μπορουσε να περιλαμβανει:Αρχοντες οχι μονο εκλεγμενους αλλα και κληρωτους. Πραγματικη διακριση των εξουσιων(εκτελεστικη,δικαστικη,νομοθετικη).Πολιτες κληρωτοι ως ενορκοι κατα πλειοψηφια να μπορουν εκδιδουν τις δικαστικες αποφασεις.Μαζι με τους μονιμους.Εκλεγμενη και κληρωτη δικαιοσυνη.Απλη αποζημιωση εξοδων για τους κληρωτους αρχοντες καθε μορφης.Οχι μισθος.Βαση και θεμελιο της αμεσης δημοκρατιας οι ΔΗΜΟΙ!THE SMALL IS BEWTIFUL εγραψε ο Σουμαχερ(οχι ο οδηγος) και εννουσε αυτο που ειναι γνωστο αλλα αποσιωπαται. Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΕΥΤΥΧΗΣ ΟΤΑΝ ΑΝΑΛΩΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΤΟΥ. Οι δημοι να μαζευουν τους φορους(κανενας φορος πανω απο το 10-15%) και βασει αλγοριθμου να αποδιδουν μερος αυτων στην κοινη Αμφικτυονια.Οχι το αναποδο.ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΑ ΦΡΕΝΑ στους Δημους αλλα κυριως στην Αμφικτυονια (πχ 20% του ΑΕΠ πλαφον στις δαπανες και 4% του πληθυσμου πλαφον στον αριθμο των ΔΥ).Κανεις μονιμος ΔΥ τροφιμος στο δημοσιο πρυτανειο......................

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φέρνουμε συνεχῶς ὡς παράδειγμα τό Σύστημα διακυβερνήσεως τῆς Ἐλβετίας. Ναί,σωστά ! Ὅμως δέν λαμβάνουμε ὑπ᾿ὅψιν ἕναν πολύ σημαντικό παράγοντα : τήν Παιδεία τῶν Ἐλβετῶν πολιτῶν πού εἶναι ἄμεσα συνυφασμένη μέ τόν χαρακτῆρα τους.
      Τί λές,χρειάζεται νά γίνῃ σύγκρισις μέ τήν τῶν Ἑλλήνων ; Δέν νομίζω...( Ἐσύ τό περιγράφεις ὡς "ταπεραμέντο". Γιατί τόν χαϊδεύεις τόν ἀπό τήν φύσιν του μέ κακό χαρακτῆρα Ἕλληνα ; Ὄχι, τό "ξύλο βγῆκε ἀπό τόν Παράδεισο" ἔστω καί ἔτσι πρέπει νά μάθῃ τί θά πῆ Παιδεία καί γιά ποιόν λόγον τήν ἔχει ἀνάγκη. Εἱδικῶς αὐτός,λόγῳ κληρονομιᾶς ...)

      Πᾶρε παράδειγμα ἀπό τούς δήμους,τίς μικρές τοπικές κυβερνήσεις. Ποιοί ἐκλέγονται ; Οἱ συνήθεις "ὕποπτοι" πού ἔχουν πιάσει τό στασίδι τοῦ Δήμου ἀκριβῶς ὅπως καί οἱ μεγαλύτερης ἐμβελείας πολιτκάντηδες "κληρονομικῶ δικαιώματι" !

      Για δέ τό ἐπίπεδο ( γενικῶς : Μορφωτικό, Γνωστικό κυρίως ) τῶν ἀνθρώπων πού ζοῦν στά χωριά ἄς μήν κάνουμε λόγο καλλίτερα. Καί εἶναι τόσοι πολλοί οἱ παράγοντες πού τό διαμορφώνουν καί πού δέν φαίνεται νά ὑπάρχῃ καμμία προοπτική ν᾿ἀλλάξῃ αὐτό.

      Ἀκόμη καί τό παράδειγμα τῆς Ἀθηναϊκῆς δημοκρατίας πού πολύ συχνά ἔρχεται στό τραπέζι πρός συζήτησιν ἐκθειαζόμενον,εἶναι τόσο ἄτοπον ! Διότι εἶναι ἐκεῖνο τό πολίτευμα πού ἔφερε στήν ἐπιφάνεια τήν πολιτικάτνικη πολιτική μέ τήν ὑπογραφή τῆς λαϊκῆς ἀναγνωρίσεως !

      Τώρα στό θέμα τῆς διασπάσεως τῆς Χώρας μέσῳ τῆς βαρύτητος τῶν Δήμων καί Περιφερειῶν. Ἀπολύτως σωστός ὁ φόβος. Κῦττα τούς Κρητικούς ( Ἀνεξάρτητη Κρήτη....), Κῦττα τήν προπαγάνδα στήν Μακεδονία, τήν Θράκη, τά Δωδεκάνησα. Κῦττα καί τήν ἐπιρροή τῶν προβοκατόρων ξένων κέντρων...
      Ξέχνα το λοιπόν, καί μήν τό ξανασυζητήσῃς ποτέ. Λᾶβε σοβαρά αὐτό.

      Δέν εἶναι λοιπόν τά πράγματα ὅπως θεωρητικά τά φτιάχνουμε μές τό μυαλό μας. Ἡ πρᾶξις καί μάλιστα ὅταν πρὄκειται γιά τόν Ἕλληνα εἶναι τελείως,μά τελείως διαφορετική.

      Μεγάλη συζήτησις αὐτή. Ὅμως ἔχω ἀκόμη ἕνα θέμα περί τῆς δημοκρατίας τους. Συνεπῶς θά τά ξαναποῦμε.

      Καλησπέρα ἀγαπητέ μου Θαλῆ !

      Διαγραφή
    2. Το Small Is Beautiful: A Study of Economics As If People Mattered είναι μια συλλογή δοκιμίων που δημοσιεύτηκε το 1973 από τον γερμανικής καταγωγής Βρετανό οικονομολόγο E. F. Schumacher ... προάγοντας μικρές, κατάλληλες τεχνολογίες , πολιτείες και πολιτικές ως μια ανώτερη εναλλακτική στο κυρίαρχο ήθος του "μεγαλύτερο, είναι καλύτερο"...
      ( https://en.wikipedia.org/wiki/Small_Is_Beautiful)

      Ο Ernst Friedrich Schumacher CBE (16 Αυγούστου 1911 – 4 Σεπτεμβρίου 1977) ήταν Γερμανο-Βρετανός στατιστικολόγος και οικονομολόγος που είναι περισσότερο γνωστός για τις προτάσεις του για ανθρώπινη κλίμακα, αποκεντρωμένες και κατάλληλες τεχνολογίες ...
      ( https://en.wikipedia.org/wiki/E._F._Schumacher)

      Διαγραφή
  4. Οι σκέψεις μας κι οι προσευχές μας υπέρ όλων τών αναξιοπαθούντων στους καιομένους παραδείσους της Πατρίδος.

    Ιδιαιτέρως δέ, σέ τόν φίλτατον ΕΑΦ,
    με τήν ευχήν να 'ναι, όλον αυτό το χάλι, περαστικόν κι όσον το δυνατόν "περαστικόν ξυστά κι ανώδυνα".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ἔτσι εἶναι ἀγαπητέ μου. Οἱ προσευχές μας μαζύ τους.

      Καλησπέρα ἀγαπητέ !

      Διαγραφή
  5. Μακαρι ν΄αναλαβη την Προεδρια του Τσιριζα ο αφροκρεμας Στεφανος για να συμβη η διαλυσις του συνοθυλευματος. Η αυρα του εγγυησις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πιστεύω πώς ὅποιος καί ν᾿ ἀναλάβῃ ἡ κατάληξις εἶναι μόνον μία : διάλυσις εἰς τά ἐξ ὥν συνετέθησαν !

      Τό Σϋστημα τούς χρησιμοποίησε,πῆρε ὅ,τι ἤθελα νά πάρῃ,ἔκανε τήν ζημιά πού ἔπρεπε νά γίνῃ καί τελείωσε τό ἀφήγημα " συριζα".

      Οἱ ὑποψηφιότητες ἀποδεικνύουν καί τό προδιαγεγραμμένο τέλος !

      Καλησπέρα ἀγαπητέ μου Ahoy !

      Διαγραφή