" ...μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι..." Σωκράτης

Τετάρτη 12 Ιουλίου 2023

Ἠ Λευκή Φυλή καί οἱ ... «λευκές ἐνοχές» ;

White Guilt”. Η θεωρία που λέει ότι πρέπει να νιώθεις πάντα ‘ενοχές’ που ανήκεις στην λευκή φυλή 


Σε καιρούς αβάσταχτης οικονομικής κρίσης και υποβάθμισης της ζωής από την ανεξέλεγκτη λαθρομετανάστευση, η κρατική ΝΕΤ, την Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2012, στην εκπομπή των Κώστα Αρβανίτη και Μαριλένας Κατσίμη, θεώρησε ότι έπρεπε να παρουσιάσει τον σκηνοθέτη Πέτρο Σεβαστίκογλου και τον πρόεδρο την Νιγηριανής Κοινότητος, προκειμένου να μας διαφημίσουν την νέα φιλο-μεταναστευτική / ανθελληνική ταινία «Ελκυστική Ψευδαίσθηση» (Attractive Illusion, 2012).

Δείτε στο παρακάτω βίντεο τον Σεβαστίκογλου να μας λέει ότι είμαστε υποχρεωμένοι να περιθάλπουμε τους Αφρικανούς που έρχονται στην Ελλάδα, διότι ανήκουμε στην Λευκή Φυλή η οποία ευθύνεται για όλα τα κακά στην Αφρική..


Ο όρος “White Guilt” (“Λευκή Ενοχή”) αναφέρεται στην έννοια της ατομικής ή συλλογικής ενοχής που νιώθουν (ή πρέπει να νιώθουν) όσοι ανήκουν στην λευκή φυλή για την ρατσιστική συμπεριφορά τους στο παρελθόν απέναντι σε άλλους λαούς και κυρίως στους έγχρωμους.

Είναι η πεποίθηση, συχνά στο υποσυνείδητο, μεταξύ των λευκών «προοδευτικών» ότι το να είσαι λευκός είναι, από μόνο του, ένα μεγάλο βάρος έναντι του υπόλοιπου κόσμου, για το οποίο καλά θα κάνεις να περάσεις την υπόλοιπη ζωή σου ζητώντας συνεχώς εξιλέωση. Έτσι θα πρέπει συνεχώς ο λευκός να αποδεικνύει ότι είναι «μετανιωμένος», αγκαλιάζοντας τους πολιτισμούς και τις φιλοσοφίες των διαφόρων άλλων εθνικών ομάδων, (πολυπολιτισμικότητα) και την ίδια ώρα να υποτιμά τις δικές του ρίζες και να αδιαφορεί ή να ντρέπεται για την ιστορία του.


Ο George F. Will, ένας συντηρητικός Αμερικανός πολιτικός αρθρογράφος, δίνει τον ορισμό της «λευκής ενοχής», ως εξής:

«Η Λευκή ενοχή είναι μια μορφή αυτο-συγχαρητηρίων, όπου οι λευκοί προωθούν «παρηγορητικές πολιτικές» προς τους ανθρώπους του χρώματος, για να τους επιδείξουν την αθωότητά τους στο ρατσισμό».


Πολλοί έχουν υποστηρίξει ότι η εκλογή του Μπαράκ Ομπάμα βασίστηκε στη δύναμη του White GuiltΡεπουμπλικάνος Joe Walsh (R-IL) είπε ότι ο μόνος λόγος που ο Μπαράκ Ομπάμα εξελέγη πρόεδρος είναι γιατί είχε «καλή άρθρωση» και ήταν «μαύρος».

"Γιατί εξελέγη; Για αυτό που ήταν. Ήταν μαύρος. Και δεν υπάρχει τίποτα πιο ρατσιστικό από αυτό, "είπε ο Walsh σε μια συνέντευξη. "Αν ήταν ένας δυναμικός, λευκός, γερουσιαστής δεν θα είχε μπει στο παιχνίδι τόσο γρήγορα. Αυτό είναι που τον έκανε διαφορετικό. "


Ο Ρεπουμπλικάνος γερουσιαστής από το Ιλινόις πρόσθεσε ότι οι δημοσιογράφοι «ήταν ερωτευμένοι μαζί του, επειδή πάτησε το μαγικό κουμπί. Ένας μαύρος που ήταν ευκρινής, φιλελεύθερος, όλη η λευκή ενοχή μπροστά σας".

Ο Γουόλς μίλησε για τον παράγοντα «λευκή ενοχή» και την Αφρο-Αμερικάνικη εθνικότητα του Ομπάμα που είναι και οι λόγοι που τα μέσα ενημέρωσης θα συνεχίσουν να τον "προστατεύουν" ...
Γεμάτα από μηνύματα White Guild είναι πολλές κινηματογραφικές ταινίες του Χόλυγγουντ

Στο άρθρο του ‘White Pride and White Guilt’ (‘Λευκή Υπερηφάνεια και Λευκή Ενοχή’) ο Michael J. Polignano γράφει:

Σήμερα στις Ηνωμένες Πολιτείες και στα περισσότερα λευκά δυτικά έθνη του κόσμου, μόλις ένα λευκό παιδί μεγαλώσει αρκετά για να κατανοήσει τη γλώσσα, θα πρέπει να μάθει ότι θα πρέπει να αισθάνεται ενοχές για τα εγκλήματα των προγόνων του. Ενοχή για την εύρεση, κατάκτηση, υποδούλωση και εξόντωση των μη-λευκών σε όλο τον κόσμο ... Ενοχή, όχι για τα εγκλήματά του, αλλά για τα εγκλήματα των άλλων ανθρώπων της ίδιας φυλής....


Αλλά λένε επίσης στο λευκό παιδί από μικρό, ότι δεν πρέπει να αισθάνεται υπερήφανο για τα καταπληκτικά επιτεύγματα της φυλής του. Καμία υπερηφάνια για τον Παρθενώνα, καμία υπερηφάνεια για τις τέχνες και τον πολιτισμό, καμία υπερηφάνεια για την συμβολή των Λευκών στην επιστήμη και τη τεχνολογία και την ιατρική, καμία υπερηφάνεια για τις δόξες της ευρωπαϊκής ζωγραφικής και γλυπτικής και της μουσικής, καμία υπερηφάνεια για τον Πλάτωνα και τον Σαίξπηρ και τον Ντοστογιέφσκι, καμία υπερηφάνεια για την εξερεύνηση του πλανήτη και την κατάκτηση του διαστήματος. Υπερηφάνεια, όχι για τα δικά του επιτεύγματα, αλλά για τα επιτεύγματα των άλλων ανθρώπων της ίδιας φυλής.

Αλλά αν είναι λογικό να αισθάνεται Λευκή Ενοχή, τότε είναι λογικό να αισθάνεται Λευκή Υπερηφάνεια.

Στο βιβλίο του «Η Τυραννία της Μεταμέλειας: Δοκίμιο για το Δυτικό Μαζοχισμό», ο Γάλλος συγγραφέας Pascal Bruckner, γνωστός για το μυθιστόρημα «Τα Μαύρα Φεγγάρια του Έρωτα», λέει ότι οι Δυτικοί είναι αιχμάλωτοι της λευκής ενοχής, εις βάρος του κόσμου. Στο βρετανικό περιοδικό Prospect συνοψίζει το επιχείρημα αυτής της αντι-μαρξιστικής διανοητικής, λευκής ενοχής ως «μια κατάσταση που μας επιβλήθηκε από τους αρχιερείς της αριστεράς» που έχουν γίνει οι «κληρονόμοι της χριστιανικής παράδοσης του προπατορικού αμαρτήματος»:

Η Ενοχή μας, λέει ο Μπρούκνερ, είναι στην πραγματικότητα ένας τρόπος για εμάς να διατηρήσουμε την υπεροχή μας στον μη-λευκό κόσμο, είναι ο μαζοχισμός μας, μια μορφή σαδισμού. Άλλωστε, αν όλα οφείλονται στα σφάλματα της Δύσης, τότε η δύναμη να αλλάξει ο κόσμος πέφτει στα χέρια των Δυτικών. ... Μια τέτοια ενοχή δικαιολογεί τη βαρβαρότητα δικτατόρων από τον Μάο ως τον Μουγκάμπε, οι οποίοι θεωρούνται ανεύθυνα παιδιά και τα εγκλήματά τους το αποτέλεσμα της αποικιοκρατίας, του ρατσισμού ή της καπιταλιστικής εκμετάλλευσης.


Σχετικά με την δουλεία
γράφει στο βιβλίο του ο Μπρούκνερ: «Δεν είναι εκπληκτικό το ότι τα πρώτα έθνη που κατάργησαν τη δουλεία, αφού πρώτα επωφελήθηκαν τρομερά από αυτήν, να είναι και τα μόνα προς τα οποία απευθύνονται κατηγορίες και αιτήματα για επανόρθωση; Με άλλα λόγια, το έγκλημα καταλογίζεται μονάχα σε εκείνον που έχει μεταμεληθεί - στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ που άλλωστε έχασαν ένα εκατομμύριο από τους γιους τους στον Εμφύλιο για αυτή την υπόθεση (σχ. ΚΟ: δεν ήταν αυτή βέβαια, η αιτία του «εμφυλίου πολέμου», όπως έχουμε γράψει αλλού) - και που έχει χαρακτηρίσει την αγοραπωλησία ανθρώπων ως βαρβαρότητα. Ο νόμος Τωμπιρά της 21ης Μαΐου 2002, που φροντίζει να μην ορίζει σαν έγκλημα κατά της ανθρωπότητας παρά μονάχα το δυτικό δουλεμπόριο, συμβάλλει σε αυτήν τη μερική ανάγνωση του φαινομένου. Γιατί κατακρίνεται η Δύση και μονάχα αυτή όταν ο ανατολικός και αφρικανικός κόσμος, που ποτέ δεν μεταμελήθηκε γι’ αυτό, είναι απαλλαγμένος από κάθε κατηγορία; Επειδή η Δύση είναι πλούσια και ευαίσθητη στα ηθικά επιχειρήματα: εν ονόματι αυτών των επιχειρημάτων, πρώτα η Αγγλία το 1807, κατόπιν η Δανία και η Γαλλία άκουσαν τους αγωνιστές κατά του δουλεμπορίου, που κατάγγελλαν την αναγωγή μιας κατηγορίας ανθρώπων στην τάξη των «έμψυχων εργαλείων» (Αριστοτέλης), των κινητών αγαθών, σαν ένα όνειδος. (Ας θυμηθούμε πως το πρώτο αραβο-μουσουλμανικό κράτος που κατάργησε τη δουλεία ήταν η Τυνησία το 1846, αλλά ο νόμος δεν εφαρμόστηκε παρά με την παρουσία των Γάλλων το 1881. Η Οθωμανική Αυτοκρατορία ακολούθησε αυτόν τον δρόμο κατά τα τέλη του 19ου αιώνα. Το δουλεμπόριο κηρύχτηκε παράνομο στην Υεμένη και τη Σαουδική Αραβία μόλις το 1962, και στη Μαυριτανία ακόμα αργότερα, το 1980). Το να πει κανείς σήμερα πως υπήρξαν τριών ειδών δουλεμπόρια - το ανατολικό που άρχισε ήδη από τον 12ο αιώνα (17 εκατομμύρια αιχμάλωτοι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις), το αφρικανικό όπου από τη μια υπήρχε η ντόπια δουλοκτησία και από την άλλη δίκτυα εξαγωγικού εμπορίου (14 εκατομμύρια άτομα) και το ατλαντικό όπου, μέσα σε συντομότερο χρονικό διάστημα, έγινε διακίνηση 11 εκατομμυρίων αντρών, γυναικών και παιδιών - αποτελεί ακόμα ταμπού. Όποιος ιστορικός το αποτολμά, κινδυνεύει να καταδικαστεί για ρεβιζιονισμό.


Η Δύση, και μόνον αυτή, ανέπτυξε την ιδέα της κατάργησης του δουλεμπορίου για να τη διαδώσει μετά στην Αφρική και την Ανατολή. Περιμένουμε να δούμε τον αραβο-μουσουλμανικό κόσμο να εκδηλώσει δημόσια τη μεταμέλειά του για τον ρόλο του στο «κυνήγι των ανθρώπων με μαύρο δέρμα» και να αναρωτηθεί για τον ίδιο του τον ρατσισμό (στα αραβικά η λέξη abid, σκλάβος, από τον 8ο αιώνα και μετά έγινε λίγο πολύ συνώνυμη του Μαύρος. Το 2000, ο πρόεδρος του Μπενίν (πρώην Δαχομέη) ζήτησε δημόσια συγγνώμη για τη συμμετοχή των δυτικοαφρικανών στο δουλεμπόριο. Γνωρίζουμε την αντιπαράθεση μεταξύ των πληθυσμών της Καραιβικής και της Αφρικής σχετικά με αυτό το θέμα, όπου οι πρώτοι υποψιάζονται πως οι δεύτεροι τους πούλησαν καθώς μαρτυρούν πολυάριθμες εκφράσεις που διατηρήθηκαν στη σημερινή τους γλώσσα. Ήταν λοιπόν απολύτως νόμιμο να καθιερωθεί μια μέρα μνήμης της δουλείας, αφού ολόκληρη η ανθρωπότητα κηλιδώθηκε από αυτή τη βδελυγμία. Αλλά αυτή η μέρα θα έπρεπε να είναι και μια μέρα ευφροσύνης αφού θυμίζει τη συλλογική έξοδο της ανθρωπότητας από ένα από τα φριχτότερα αμαρτήματά της».

Μια άλλη διάσταση στην θεωρία του “white guilt” δίνει ο υπέρμαχος του Εθνοκεντρισμού, Kevin MacDonald (που αρθρογραφεί στο Occidental Observer), όπου μιλώντας για το βιβλίο του Cultural Insurrections, Psychology And White Ethnocentrismόπου εναλλάσσονται οι έννοιες “implicit whiteness” («σιωπηρή λευκότητα») και “white guilt”, λέει:¨

«Έχω αναφερθεί στο πώς οι Εβραίοι στα πανεπιστήμια και στα μέσα μαζικής ενημέρωσης έχουν την τάση της κατασκευής πολιτισμού. Εδώ βρίσκονται τα θεμελιώδη ζητήματα γύρω από τον λευκό εθνοκεντρισμό και συγκεκριμένα, την «σιωπηρή λευκότητα» και την «λευκό ενοχή».

Σε ένα ευρύτερο πλαίσιο, ήταν τα εβραϊκά πνευματικά κινήματα του 20ου αιώνα που επέφεραν μια σημαντική μείωση στην πολιτιστική επιρροή των λευκών Αμερικανών. Αυτές οι εβραϊκές κινήσεις πότισαν την αμερικανική ζωή με μια κουλτούρα κριτικής που επιτίθεται στον δυτικό πολιτισμό ως κάτι ανεπαρκές, κάτι ύποπτο, κάτι γεμάτο με ηθικό ξεπεσμό.


Οι ηγέτες αυτών των κινημάτων, όπως ο Franz Boas στον τομέα της ανθρωπολογίας και ο Σίγκμουντ Φρόιντ στο χώρο της ψυχανάλυσης, οι οποίοι αυτοπροσδιορίζονται ως Εβραίοι, έχουν υποβάλει τον λευκό χριστιανικό πολιτισμό σε μια ριζική κριτική, ενώ την ίδια στιγμή έχουν εξιουδαϊσει αυτόν τον πολιτισμό καλλιεργώντας ακόμα και το φόβο, του να προσδιοριστείς λευκός.

Η «πολιτική ορθότητα», η οποία καθορίζει τώρα την αθωότητα ή την ενοχή, έχει επηρεάσει τη συλλογική συνείδηση ​​της Αμερικής και η συζήτηση των θεμάτων που σχετίζονται με την λευκή ταυτότητα έχει διαμορφωθεί και ελέγχεται από αυτά τα δύο εβραϊκά κυρίαρχα κέντρα εξουσίας, τα πανεπιστήμια και τα μέσα ενημέρωσης».

-------------------------------

«Οι Εβραίοι είχαν βαθιά εμπλοκή στο εμπόριο σκλάβων», λέει Ραβίνος της Ολλανδίας

Ραβίνος Lody van de Kam

Ω, να είστε σίγουροι ότι δεν θα γίνει ποτέ τέτοια ταινία στο Χόλιγουντ (και έτσι δεν θα πάρει όσκαρ)

Ένα νέο βιβλίο που ονομάζεται “The Jewish Slave”, γραμμένο από έναν ορθόδοξο ραβίνο στην Ολλανδία, έρχεται να υπενθυμίσει τον ρόλο που διαδραμάτισαν οι Εβραίοι στο εμπόριο σκλάβων από την Αφρική.


Σύμφωνα με αναφορές της Jewish Telegraphic Agency (JTA) και της Jewish Journal, το βιβλίο θα «θυμίσει στους Ολλανδούς Εβραίους την βαθιά εμπλοκή των προγόνων τους στο εμπόριο σκλάβων».

Γραμμένο από τον Ραβίνο Lody van de Kam, το βιβλίο προκλήθηκε από μια εν εξελίξει διαμάχη γύρω από μια παλιά παράδοση των ολλανδικών Χριστουγέννων γνωστή ως "Zwarte Piet" (Μαύρος Πιτ) - ένας κακός χαρακτήρας που συνοδεύει την ολλανδική έκδοση του Πατέρα των Χριστουγέννων (Άη Βασίλη) στην Ολλανδία ως βοηθός του (δες σχετικό άρθρο εδώ). Ακόμα κι αν ο ‘Zwarte Piet’ υποτίθεται ότι είναι στην πραγματικότητα ένας σκανταλιάρης καλικάντζαρος του οποίου το μαύρο πρόσωπο είναι το αποτέλεσμα της δουλειάς του σε ένα ανθρακωρυχείο, μαύροι ακτιβιστές στην Ολλανδία ισχυρίστηκαν ότι αποτελεί στην πραγματικότητα μια φυλετική παρωδία των μαύρων (που δεν είναι).

Παρ’ όλα αυτά, ο Ραβίνος Van de Kamp ‘μπήκε στον χορό’ ζητώντας την κατάργηση του ‘Zwarte Piet’ και την ίδια στιγμή αποκάλυψε ότι η ολλανδική εβραϊκή κοινότητα έχει επίσης τη δική της παράδοση του ‘Zwarte Piet’, που ονομάζεται "Hanukklaas".

Το άρθρο στην Jewish Journal έχει τίτλο «Πόσο υπαίτιοι ήταν οι Ολλανδοί Εβραίοι στο εμπόριο σκλάβων;» και λέει ότι ο ραβίνος Van de Kamp επέκρινε την παράδοση του ‘Zwarte Piet’ στην Republiek Allochtonie, μια ειδησεογραφική ιστοσελίδα μαύρων που έχει έδρα στην Ολλανδία.

Στην ιστοσελίδα αυτή, ο Ραβίνος Van der Kamp έγραψε ότι η «απεικόνιση» του ‘Peter του σκλάβου’ χρονολογείται από μια περίοδο που ως πολίτες δεν πληρούσαμε τα κοινωνικά κριτήρια που μας δεσμεύουν σήμερα.

«Το να μιλήσω εναντίον του Μαύρο Πιτ είναι το μερίδιο της κοινωνικής μου εργασίας, μιας προσπάθειας που αποβλέπει στο να υπενθυμίσει στους Ολλανδούς Εβραίους την βαθιά εμπλοκή των προγόνων τους στο εμπόριο σκλάβων», συνχείζει το άρθρο.

Αναφερόμενος στο νέο του βιβλίο σχετικά με το εβραϊκό ρόλο στο αφρικανικό εμπόριο σκλάβων, ο Ραβίνος van der Kamp είπε ότι «τα χρήματα τα κέρδιζαν οι εβραϊκές κοινότητες στη Νότια Αμερική, εν μέρει μέσω της δουλείας, και πήγαιναν στην Ολλανδία, όπου χειρίζονταν τα χρήματα οι Εβραίοι τραπεζίτες».


Στην έρευνα του βιβλίου, ο Ραβίνος Van de Kamp είπε ότι ανακάλυψε δεδομένα που τον συγκλόνισαν.

 «Σε μια περιοχή που ήταν η Ολλανδική Γουιάνα, 40 εβραϊκής ιδιοκτησίας φυτείες ήταν το σπίτι ενός πληθυσμού τουλάχιστον 5.000 σκλάβων», λέει.

«Γνωστή ως Jodensavanne ή "εβραϊκή σαβάνα", η περιοχή είχε μια εβραϊκή κοινότητα αρκετών εκατοντάδων πριν καταστραφεί μετά από μια εξέγερση σκλάβων το 1832. Σχεδόν όλοι τους μετανάστευσαν στην Ολλανδία, κουβαλώντας μαζί τους τον πλούτο που είχαν συσσωρεύσει.
«Ένα μέρος από αυτό τον πλούτου παρουσιάστηκε πέρυσι στο κελάρι της Πορτογαλικής Συναγωγής του Άμστερνταμ, μέρος της έκθεσης για τον εορτασμό του πλούτου των ιδρυτών μεταναστών της συναγωγής».

Ο Ραβίνος Van de Kamp, λέει η έκθεση προκάλεσε το ενδιαφέρον του για τον  ρόλο των Ολλανδών Εβραίων στο δουλεμπόριο, ο οποίος, όπως λέει, ήταν «ισχυρός».


Σύμφωνα με την έρευνα, στο νησί Κουρασάο της Καραϊβικής, οι Ολλανδοί Εβραίοι μπορεί να ήταν οι υπεύθυνοι για τη μεταπώληση των τουλάχιστον 15.000 σκλάβων που εκφορτώνονταν από τους Ολλανδούς διατλαντικούς εμπόρους, κατά τη γνώμη του Seymour Drescher, ιστορικού στο Πανεπιστήμιο του Πίτσμπουργκ.

Οι Εβραίοι είχαν τόσο μεγάλη επιρροή σε αυτές τις αποικίες που οι δημοπρασίες σκλάβων που είχαν προγραμματιστεί να γίνουν κατά την διάρκεια των εβραϊκών γιορτών συχνά αναβάλλονταν, σύμφωνα με τον Marc Lee Raphael, καθηγητή εβραϊκών σπουδών στο Κολέγιο William και Mary.

----------------------------------

(Ἀπό : Κόκκινος Οὐρανός - ἐδῶ, ἐδῶ,  ) 

14 σχόλια:

  1. Οσοι ανηκουν σε αποικιοκρατικες δυναμεις ας εχουν ενοχες, οι βαλκανιοι ειμασταν οι "νεγροι" των οθωμανων οποτε η συζητηση ειναι ατοπη....

    ΛΟΚΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το Twitter αντιμετωπίζει κατηγορίες αφού απέτυχε να αφαιρέσει αναφερόμενα ...tweets μίσους.
    Η HateAid στη γερμανία ειδοποίησε τον γίγαντα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για αντισημιτικά και ρατσιστικά tweets, τα οποία δεν καταργήθηκαν.

    Οι "σαγιανιμ", (βοηθοι της εγκληματικης γιαφκας, που επευφημιστικα λεγεται "κρατος του ισραηλ" ) βρισκονται σχεδον ολουθε και παρακολουθουν


    Ολο το αφηγημα εδω:
    https://www.theguardian.com/technology/2023/jul/10/twitter-faces-legal-challenge-after-failing-to-remove-reported-hate-tweets

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "Λευκή Ἐνοχή" γιά ὅσους ἀκόμη δέν κατάλαβαν ποιοί εἷναι διαχρονικά οἱ δουλέμποροι καί ποιοί ὀργάνωσαν τά σκλαβοπάζαρα σέ ὅλες τίς ἱστορικές περιόδους...Παρεμπιπτόντως, ὁ Πασκάλ Μπρυκνέρ εἷναι μιά διάνοια! Τά "Μαῦρα Φεγγάρια τοῦ Ἔρωτα" (Bitter Moon) ἀνήκουν στίς τρεῖς ἀγαπημένες μου ταινίες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θά μᾶς ἀποκαλύψῃς τίς ἄλλες δύο ;

      Πάντως ὅσον ἀφορᾷ τήν συγκεκριμένη,κάπως ψυχεδελική θά τήν ἔλεγα...Ἀνάκατες καταστάσεις μέ ἀνάκατο ψυχισμό ἕνα σύνολο περίεργο,βαρύ,πολύ ὑλιστικό ἕως "κολασμένο"...

      Νά τό ᾿δοῦμε καί μέ τήν δική σου ὀτπική ;

      « ...Η Καρχηδόνα, τοποθετημένη έτσι ανάμεσα στην ενδοχώρα της Αφρικής και στη θάλασσα, πουλούσε σκλάβους νέγρους, ελεφαντόδοντο, μέταλλα, πολύτιμους λίθους και άλλα παρόμοια, σε όλους τους μεσογειακούς λαούς...» γράφει ὁ Herbert George Wells στό δίτομο ἱστορικό ἔργο του THE OUTLINE OF HISTORY
      Ὅμως ἀναφορά σέ πωλήσεις ἀνθρώπων λές καί ἦταν ἐμπόρευμα,γιά νά εἴμαστε εἰλικρινεῖς καί νά τά λέμε ὅλα,ἔχομε ἀπό τήν περίοδο τῆς Προϊστορίας. Διαβάζουμε στό βιβλίο " Ἀπολλοδώρου Βιβλιοθήκη" , Βιβλίο Γ’ κεφ. 2, παρ. 2

      «..Ἀερόπην δὲ καὶ Κλυμένην Κατρεύς Ναυπλίῳ δίδωσιν εἰς ἀλλοδαπάς ἠπείρους ἀπεμπολῆσαι..»

      Καί δέν ἦταν ἡ πρώτη φορά πού ὁ Ναύπλιος ἔκανε αὐτή τήν δουλειά. "Παλαιά μου τέχνη κόσκινο" ,πού λένε...

      Όταν ο Ηρακλής πέρασε από την Τεγέα αποπλάνησε την Αύγη, Ιέρεια της Αθηνάς, κόρη του Αλέος, εγγονού του Αρκάδα και ιδρυτή της Αλέας, βασιλιά της Αρκαδίας. Ο Ηρακλής αγνοούσε τόσο την ιδιότητα της Αύγης όσο και την καταγωγή της. «…. ἔστι δὲ ἐν τοῖς πρός ἄρκτον τοῦ ναοῦ κρήνη, καί ἐπί ταύτῃ βιασθῆναι τῇ κρήνῃ φασίν Αὔγην ὑπό Ἡρακλέους…» (Παυσανίου Αρκαδικά, κεφ.47, παραγρ.4)
      Εκείνη γέννησε από τον ήρωα ένα παιδί, τον Τήλεφο τον οποίο άφησε στο τέμενος της Αθηνάς. Ένας λοιμός όμως είχε πέσει στην χώρα και όταν ο Άλεος μπαίνει στο τέμενος της Θεάς και ανακαλύπτει την κόρη του με το παιδί, θεωρεί πως η ασέβεια προς την Θεά που υπηρετούσε η Αύγη ήταν αιτία αυτού. Τότε δίνει την κόρη του στον Ναύπλιο να την πουλήσει έξω από την χώρα και το παιδί το αφήνει στο όρος Παρθένιο, μεταξύ Αρκαδίας και Αργολίδας.

      «…τό μέν οὖν βρέφος εἰς τό Παρθένιον ὄρος ἐξέθετο. καί τοῦτο κατά θεῶν τινα πρόνοιαν ἐσώθη· θηλήν μέν γάρ ἀρτιτόκος ἔλαφος ὑπέσχεν αὐτῷ, ποιμένες δέ ἀνελόμενοι τό βρέφος Τήλεφον ἐκάλεσαν αὐτό…» ( Απολλοδώρου Βιβλιοθήκη, Βιβλίο Β΄κεφ. 7,παραγρ.4)

      «…ταύτῃ τῇ Αὔγῃ τῷ Ἑκαταίου λόγῳ συνεγίνετο Ἡρακλῆς, ὁπότε ἀφίκοιτο ἐς Τεγέαν: τέλος δέ καί ἐφωράθη τετοκυῖα ἐκ τοῦ Ἡρακλέους, καί αὐτήν ὁ Ἄλεος ἐσθέμενος ὁμοῦ τῷ παιδί ἐς λάρνακα ἀφίησεν ἐς θάλασσαν, καί ἡ μέν ἀφίκετο ἐς Τεύθραντα δυνάστην ἄνδρα ἐν Καΐκου πεδίῳ καί συνῴκησεν ἐρασθέντι τῷ Τεύθραντι…» ( Παυσανίου Αρκαδικά, κεφ.4, παραγρ.9)

      Αὐτά καί θέλω νά ἐλπίζω πώς δέν ἔγινα κακιά μέ τίς ἀνωτέρῳ ...ἀποκαλύψεις.

      ΚΑλησπέρα ἀγαπητή Θεοδώρα !

      Διαγραφή
    2. Κα Ευαγγελία (καί κα Θεοδώρα), να μέ συγχωρείτε για τή "σφήνα", όμως δέν αναφέρονται πουθενά, ούτε στην προϊστορία, ούτε κατά τούς ιστορικούς χρόνους, σκλαβοπάζαρα ή/καί δουλεμπόριο αυτής της αισχρής, μαζικής μορφής, σάν αυτά που συζητούμε. Διορθώστε με, άν είμαι λάθος.
      Ευχαριστώ.

      Διαγραφή
    3. Νομίζω πώς ἔχεις δίκαιο ὅσον ἀφορᾷ γιά τήν μορφή τῶν σκλαβοπάζαρων ( μαζικῆς μορφῆς ὅπως λές) ὅμως ἡ οὐσία τοῦ τί σημαίνει ἐμπόριο ἀνθρωπίνων ὑπάρξεων εἶναι μία. Τό πῶς ἐξελίχθηκε καί γιατί ἐξελίχθηκε νομίζω πώς σέ γενικές γραμμές ὅλοι μας τό ἀντιλαμβανόμεθα.
      Ὅπως εἶπα λοιπόν ἠ ούσία δέν ἀλλάζει. Ἡ κόρη ἐξ Ἀρκαδίας πού δόθηκε ἀπό τόν Ναύπλιο στόν Τεύθραντα βασιλιά τῆς Μυσίας. Ἡ Αὔγη πού εἶχε γεννήσει τόν υἱό τοῦ Ἡρακλέους,Τήλεφο. Ἀποτέλεσμα;
      Ὅταν μεγάλωσε ὁ Τήλεφος,μέ συμβουλή τοῦ Μαντείου,βρέθηκε στήν Μυσία βοήθησε τόν Τεύθραντα ἀπό ἕναν σφετεριστή τοῦ θρόνου του,ἀνεγνώρισε τήν Αὔγη ὡς μητέρα του καί ἐν τέλει μή ἔχοντας ἄρρενες ἀπογόνους ὁ Τεύθρας και ἀπό εὐγνωμοσύνη γιά τήν βοήθεια ἀλλά καί ἐπεί δή ἦταν υἱός τῆς Αὔγης τοῦ ἔδωσε τήν βασιλεία τῆς Μυσίας καί τήν κόρη του ὡς σύζυγο.

      Γιατί ἔκανα τήν ἀναφορά ; Ἁπλῶς γιά νά δείξουμε πῶς μπορεῖ νά ἐπιρρεάζεται ἡ Ἱστορία καί ἡ γεωπολιτική ἀπό τήν μεταφορά "ἐμπόριο" ἀνθρώπων ἀπό ἕναν τόπο στόν ἄλλο. Ἀκόμη καί μ᾿ἕνα μόνον πρόσωπο !

      Τίς κόρες τοῦ Κρήτα Βασιλέα Κατρέα ( Ἀερόπη καί Κλυμένη ) ὁ Ναύπλιος ἔδωσε τήν Ἀερόπη στόν Ἀτρέα ἤ τόν Πλεισθένη, βασιλιά των Μυκηνῶν ( υἱός τοῦ Ἀτρέως) καί τήν Κλυμένη τήν ἔκανε δική του σύζυγο.
      Τί ἔχομε ἐδῶ ; Ἕνωσιν τῶν βασιλείων τῆς Κρήτης,Μυκῆνες καί Ναυπλίου.
      Νά λοιπόν καί οἱ νέες γεωπολιτικές συνθῆκες πού δημιουργήθηκαν !

      ( Ἐδῶ νά κάνομε μία παρένθεσιν διότι κάποια ἱστορικά στοιχεῖα δέν ἀναφέρονται πάντα τό ἴδιο ἀπ᾿ὅλους τούς συγγραφεῖς. Ἔτσι ὁ Πλεισθένης ἀλλοῦ φαίνεται ὡς ἀδελφος τοῦ Ἀτρέως καί ἀλλοῦ ὡς υἱος του.Γι᾿αὐτό μπορεῖ νά διαβάσετε κάπου πώς ἀναφέρεται ὡ πατέρας τοῦ Ἁγαμέμνωνος καί Μενελάου. Ἄς μήν τό ψάχνομε περισσότερο,οὔτως ἤ ἄλλως στήν ἴδια οἰκογένεια ἀνήκουν ὅλοι καί τό ἴδιο βασίλειο...)

      Στήν οὐσία λοιπόν, ὅπως εἴπαμε παραπάνω κάπως ἔτσι διαμορφώθηκε ἡ γεωπολιτική ἐκείνων τῶν χρόνων καί φυσικά ἡ Ἱστορία κατέγραψε. Θά μποροῦσαν νά μήν εἶχαν γίνει ποτέ ἄν οἱ γυναῖκες ἐκεῖνες εἶχαν μείνει στόν τόπο τους.
      Βεβαίως περισσότερο ὅπως καταλαβαίνετε τό θέμα ἔχει νά κάνῃ μέ μία " ἤπιας μορφῆς ἐποίκησιν " παρά μέ τό ἐμπόριο ἀνθρώπων. Ἔτσι ;
      Ἀλλά αὐτό εἶναι μεγάλη συζήτησις.

      Καλησπέρα ἀγαπητέ !

      Διαγραφή
    4. Καλημέρα Ευαγγελία και σ' όποιον περνά 'πό 'δώ!
      "Έ, μά ποιός είσαι, η Δομή είσαι;"...
      ..δέν ξέρω πώς, αυτό μού 'ρθε στο μυαλό ενώ διάβαζα τό σχόλιο κι ενώ ήτο λησμονημένον εδώ καί 45+- έτη.
      ΤΤ600

      Διαγραφή
    5. Χά,χά,χά !

      Ἡ ἀλήθεια εἶναι πώς ὅλη αὐτή ἡ ἀγάπη γιά τήν Προϊστορία καλλιεργήθηκε μέσ᾿ἀπό τήν ἐπιρροή πού ἄσκησε ἐπάνω μας ὁ ἀείμνηστος Φουράκης. Τοὐλάχιστον γι᾿αὐτό τοῦ εἶμαι εὐγνώμων.
      Βλέπεις ὁ Φουράκης δέν ἔγραφε κάτι ἐπιβάλλοντάς σε νά τό ἐκλάβῃς ὡς ἀπαράβατη ἀλήθεια,σέ ὠθοῦσε νά τό ψάξῃς. Σχεδόν στό ἐπέβαλλε, διότι ἀλλιῶς δέν μποροῦσες νά συνεχίσῃς πιό κάτω.
      Ὅποιος δέν τό ἔκανε ἔμενε μέ τήν ἐντύπωσιν : " τί γράφει μωρέ ὁ Φουράκης" ! Ἔλα ντέ !!!

      Ἀλλά εἴπαμε : ἄχ Ἕλληνες, ἄξιοι τῆς μοίρας σας...

      Καλησπέρα ἀγαπητέ !

      Διαγραφή
  4. Ἀγαπητή Πελασγική, γιά νά ἀποδράσουμε λίγο ἀπό τά θλιβερά πού συμβαίνουν, μιά μικρή διαφυγή γιά τούς σινεφίλ ἐπί τᾖ εὐκαιρία τῆς ἀναφορᾶς στόν Pascal Bruckner:

    Bitter Moon του Ρομάν Πολάνσκι (1992). Ὀ Ἕρωτας! Τό μοναδικό ἀντίδοτο στήν Ἀνθρώπινη Κατάσταση. Τό ὑπέρτατο βαρβιτουρικό! Παραισθησιογόνο! Ἀλλά μέ ἠμερομηνία λήξης. ΠΑΝΤΑ. Καί μέ σκληρές παρενέργειες. Σαδομαζοχιστικές ,άταβιστικής προέλευσης. Ὅση ἠ μέθη, ἄλλος τόσος ὁ σπαραγμός. Ὅσα ἐπενδύουμε, τόσα χάνουμε. Κανιβαλισμός στο τέλος???!!! Ὁ Πολάνσκι δέν ἀφήνει τήν παραμικρή χαραμάδα φωτός. Οὔτε τήν λυτρωτική μετάλλαξη σέ Αγάπη. Την σπάνια. Πού ὀ ποιητής μας τήν ὀνειρεύεται "Μια φορά στα χίλια χρόνια....να 'χεις τύχη, να 'χεις τύχη ἡ χρονιά νά σοῦ πετύχει.."
    Ἀριστουργηματικά δομημένη ἡ ταινία, εἶναι ἕνα συνεχές κρεσέντο, πού πηγαίνει ἀπό ἀνατροπή σέ ἀνατροπή, μέ ἐντεινόμενο τό σασπένς, καί τόν θεατή να ἀλλάζει συναισθήματα καθώς ἡ Ἀλήθεια τῶν πικρῶν φεγγαριῶν τοῦ Ἔρωτα βγάζει τελετουργικά τά πέπλα της. Ἡ ταινία αὐτή, μαζί μέ τήν ἐπίσης ἀριστουργηματική "La veritè" τοῦ Clouzot, προβάλλεται πάντα στό μάθημα τῆς Φιλοσοφίας (τό δικό μου) καί ἀκολουθεῖ συζήτηση μέ τούς νέους γιά τίς σκοτεινές διαπλοκές τῶν ἐρωτικῶν σχέσεων ὤστε νά γνωρίζουν τί τους περιμένει.
    Οἱ ἄλλες δύο ταινίες εἷναι "Ἡ παιδική ἡλικία τοῦ Ἰβάν" τοῦ Ἀντρέϊ Ταρκόφσκι καί "Post Mortem" τοῦ Pablo Larrain.
    - Mία πρόταση: "Τό Δίχτυ" τοῦ ταλαντούχου Κιμ Κι Ντούκ (νομίζω προβάλλεται στο ΕΡΤFLΙΧ. Ἕνας φτωχός ψαράς ἀπό τη Βόρεια Κορέα ξεκινᾶ ὅπως κάθε πρωί για ψάρεμα. Τό δίχτυ του πιάνεται στή μηχανή και ἡ βάρκα του παρασύρεται στά ὕδατα τῆς Νότιας Κορέας.Ὁ ἥρωας τῆς ταινίας γίνεται ἕνα δυνατό καφκικό σύμβολο τῆς καταπίεσης πού ὑφίσταται ὁ ἀπλός, καθημερινός ἄνθρωπος ἀπό τήν Ἐξουσία, ἡ ὁποία ἀπλώνει το δίχτυ της , και τον ἐγκλωβίζει στόν ἰδεολογικό μηχανισμό της, στερώντας του κάθε δυνατότητα ζωῆς καί αὐτοπροσδιορισμοῦ. Μόνος ἐναντίον ὄλων, ὁ κεντρικός ἥρωας θα ζήσει στο τρίτο μέρος τῆς ταινίας και στην κορύφωσή της τή διάψευση καί ἀπό τά δύο καθεστώτα, ἀλλά και ὅσα ἀγεφύρωτα ἐδῶ και δεκαετίες τά χωρίζουν,συντηρώντας μίση και ἐμπάθειες, πληγές και ἐκδικητικότητα πού λειτουργοῦν σαν μυλόπετρες οἱ ὁποίες συνθλίβουν ἀνθρώπινες ζωές και ὑπάρξεις.
    Ἐξαιρετική ταινία - ἐμπειρία, πού πυροδοτεῖ τή σκέψη τοῦ εὐήκοου θεατῆ καί τόν προτρέπει σε ἀναπόφευκτες ἀναγωγές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εὐχαριστοῦμε πολύ γιά τήν παρουσίαση κι᾿ἐπεξήγησιν τῆς ἔννοιας τῶν συγκεκριμένων ταινιῶν. Ὅντως ἡ φιλοσοφική παρουσίασις ἑνός κινηματογραφικοῦ θέματος μπορεῖ νά δώσῃ ἀπαντήσεις ἤ αἰτιολογίες τῶν βαθύτερων ἀνθρωπίνων συναισθημάτων πού πηγάζουν βεβαίως ἀπό τά αἰσθήματα.
      Δέν ἔχομε πάντα τήν τύχη νά διαβάζουμε κάτι ἀνάλογον ! Εὐχαριστοῦμε !

      Υ.Γ. Αὐτός ὁ Παλάνσκυ...

      Καλησπέρα ἀγαπητή μου Θεοδώρα !

      Διαγραφή
    2. Αὐτός ὁ Πολάνσκι...Μα τί σκηνοθετική διάνοια! Ἤδη νεαρός, ἔδειξε τήν ὑψηλή κλάση του μέ τό "Μαχαίρι στό νερό"! Παρά τά ὅσα τόν βαραίνουν -δέν ξέρουμε ἄν εἷναι σικέ μετά τό "Μωρό τῆς Ρόζμαρυ" - εἷναι ἕνας ἀπό τούς ἀγαπημένους μου σκηνοθέτες!

      Διαγραφή
    3. Γιά ἐμένα πάλι,ἴσως σοῦ κάνει ἐντύπωσιν,ἀλλά ὁ Γούντυ Ἄλεν εἶναι πραγματικά ξεχωριστός !
      Κι᾿αὐτός ἑβραῖος καί μέ ὑποθέσεις παιδεραστίας ...

      Εἶδες τελικῶς πώς ἔχουν το πρόβλημα ἀλλά καί τό χάρισμα ! Τί νά πῆ κανείς. Καί δέν εἶναι οἱ μόνοι...

      Πάντως τίς ταινίες τοῦ Γούντυ τίς ἔχω δεῖ καί ξαναδεῖ καί ξαναδεῖ...Καί πάντα μπροῶ νά τίς ξαναδῶ τό ἴδιο εὐχάριστα...
      Δέν ξέρω γιατί...

      Καλησπέρα ἀγαπητή Θεοδώρα !

      Διαγραφή
    4. Μά, Ευαγγελία, δέν τό 'ξερες πως όλοι οι "ιδιόρρυθμοι" (τρύπιοι) είναι "χαρισματικοί" (εντός ή εκτός εισαγωγικών);
      Πάμπολλοι τέτοιοι, που τό κρατούσαν αυτό το πάθος -χωρίς νά 'ναι κρυφές- με κάποια αξιοπρέπεια και δίχως προκλητικές προστυχιές, διέπρεψαν σε πάρα πολλές Τέχνες...
      Δέν αναφέρομαι βεβαίως, στούς συνειδητούς "predators" σατανιστές τύπου Χόλλυγουντ, που έχουν πουλήσει την ψυχή τους λαμβάνοντας τέτοια ανταλλάγματα, ούτε καί στην πλέμπα του καινοφανούς, μαζικού λοατκι+ σιχαμένου συρφετού, που έχει κάνει μεγάλη ζημιά στους πρώτους...
      ΤΤ600

      Διαγραφή
    5. « ............. είναι "χαρισματικοί" (εντός ή εκτός εισαγωγικών);»

      Στήν προκειμένη περίπτωσιν ( πού ὁ λόγος περί Πολάνσκυ καί Ἄλλεν ) ἐκτός εἰσαγωγικῶν σίγουρα .

      Ἐμένα μ᾿ἀρέσει ἡ ἀλήθεια καί ἄν πρέπει νά παραδεχθοῦμε κάτι εἶναι πώς τόσοι πολλοί ἀξιολογότατοι ἐκπρόσωποι τῆς τέχνης τοῦ κινηματογράφου δέν εἶναι τυχαῖο πώς εἶναι ἑβραϊκῆς καταγωγῆς. Ὄχι ἐπεί δή εἶχαν κι᾿ἔχουν στά χέρια τους τὀ Χόλλυγουντ ( ἔπαιξε καί παίζει σαφῶς τόν ῥόλον του ) ἀλλά ἐπεί δή εἶναι πραγματικῶς ταλαντοῦχοι.
      Ἔχουν τό χάρισμα τῆς ὑποκρισίας, ἀπό ὅποια πλευρά κι᾿ἄν τό ἐξετάσῃ κανείς...

      Καλησπέρα ἀγαπητέ !

      Διαγραφή