" ...μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι..." Σωκράτης

ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ !


Τετάρτη 19 Ιουλίου 2023

Ἡ σχέσις τῆς δημοκρατίας μέ τήν ψυχασθένεια

«Δεν μπορούσε καν να μου περάσει από το μυαλό 

ότι ετοιμάζονταν 

(δηλ ο ΣΥΡΙΖΑ) να προβάλουν 

αντίσταση χωρίς να έχουν ετοιμάσει ένα 

εναλλακτικό σχέδιο. Απίστευτο. Πίστευαν 

απλώς ότι μπορούσαν να διεκδικήσουν 

ευνοϊκότερους όρους. 

Οπότε σίγουρα αυτό είναι ένα σοκ »  

Paul Krugman, οικονομολόγος. 

Γράφει  ο Ιωάννης Αυξεντίου

Όπως γνωρίζει ο κάθε ψυχίατρος, το βασικό χαρακτηριστικό του ανθρώπου που πάσχει από την ασθένεια της ψύχωσης, είναι το χάσιμο επαφής με τη πραγματικότητα. Έχοντας αυτό το δεδομένο κατά νου, ας προχωρήσουμε στην εξέταση κάποιων χαρακτηριστικών της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας. 

Εάν σε αυτό το είδος πολιτεύματος εκλέγονταν από τον λαό μόνον οι διαχειριστές ενός μόνιμου και σταθερού συστήματος, αυτοί που ο λαός θα τους είχε μεγαλύτερη εμπιστοσύνη και εκτίμηση, το κακό θα ήταν,  ίσως, λιγότερο. Δεν εκλέγει όμως μόνον διαχειριστές, εκλέγει πολιτικές ιδεολογίες και συστήματα, τα οποία έχουν το καθένα την δική του αντίληψη για τον κόσμο, την κοινωνία, την οικονομία, τον πολιτισμό κλπ. Εκλέγει επίσης άτομα, τα οποία είναι ενταγμένα μέσα σε μηχανισμούς  που συντηρούν  αρνητικές  νοοτροπίες.

Ερώτηση: Τι πάει να πει έχω μία ''ιδεολογία''; Τι σημαίνει ότι σκοπεύω να εφαρμόσω το τάδε πρόγραμμα; Τι σημαίνει δεν μου αρέσει η τάδε κατάσταση και θέλω να την αλλάξω; Όλα αυτά δεν σημαίνουν απολύτως τίποτα εάν δεν προσαρμόζονται στην ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ  και κατά δεύτερο, στην ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ.

Εάν  λοιπόν τα διάφορα συστήματα, ιδεολογίες,  προγράμματα, αλλά και το κάθε ξεχωριστό άτομο, δεν προσαρμόζονται σε αυτές τις δύο αρχές, τότε εμπίπτουν είτε στο πεδίο της ψυχοπαθολογίας, είτε της αδικίας. Ένα συγκεκριμένο παράδειγμα: Τι έταζε ο ΣΥΡΙΖΑ πριν από τις εκλογές; Λαγούς με πετραχήλια και ταυτόχρονα παραμονή εντός της Ευρώπης. Τι ψήφισαν οι πολίτες; Λαγούς με πετραχήλια. Τι έγινε μετά; Η αρχή της πραγματικότητας έδειξε ότι όλα αυτά ήταν αδύνατον να εφαρμοστούν. Με άλλα λόγια ο ΣΥΡΙΖΑ αλλά και οι ψηφοφόροι, είχαν ένα ψυχωτικό επεισόδιο, δηλαδή δεν είχαν επαφή με την πραγματικότητα.  

Το άλλο θέμα είναι η δικαιοσύνη: εγώ ως ψηφοφόρος έχω το δικαίωμα να εκλέγω ένα σύστημα το οποίο φροντίζει για τα συμφέροντα μόνον τα δικά μου ή και των ολίγων, αγνοώντας την υπόλοιπη κοινωνία; Φυσικά όχι. Επίσης, ένα κόμμα που υπηρετεί αυτά τα συμφέροντα  των ολίγων, δικαιούται να υπάρχει; φυσικά όχι.

φωτό
Που καταλήγουμε λοιπόν; στην απλή διαπίστωση ότι δεν μπορεί να υπάρχουν πολλά κόμματα το καθένα με τη δική του ιδεολογία, αλλά μόνον ένα πολιτικό σύστημα που θα βασίζεται στην ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ και στην ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, καθώς και ότι οι πολίτες δεν έχει έννοια να ψηφίζουν κάτι το οποίο δεν βασίζεται σε αυτές τις δύο αρχές. Για το μόνο που ίσως ( υπάρχουν τα  υπέρ και τα κατά) θα μπορούσαν  να αποφασίζουν οι πολίτες, είναι για τους ηγέτες που θα διαχειρίζονται  αυτό το σύστημα.

Κάποιος όμως θα ρωτήσει: η αρχή της πραγματικότητας; Και οι 300 του Λεωνίδα πως συμβιβάζονται με αυτή; Ωραία ερώτηση! Η μάχη των Θερμοπυλών δεν συνιστά άρνηση της πραγματικότητας, κάθε άλλο! Ήταν μία επιλογή πραγματικότητας: Ελευθερία ή θάνατος. Σε τέτοιες περιπτώσεις(που δεν αφορούν μόνον τον πόλεμο), με πλήρη συνείδηση της θυσίας και των επιδιωκόμενων σκοπών, όλη η Πολιτεία επιλέγει την πραγματικότητα  που επιθυμεί.

Η αρχή της πραγματικότητας, που ως έννοια δεν την περιορίζουμε μόνον στην αντίληψη της υπαρκτής κατάστασης των πραγμάτων, αλλά και στο «πραγματικό» (το αληθές), δεν αφορά μόνον οικονομικά προγράμματα ή θέματα εξωτερικής πολιτικής. Αφορά κάθε ανθρωπολογικό και κοινωνικό θέμα: την αισθητική καλλιέργεια, την αγωγή, τις παρεκκλίνουσες σεξουαλικές ή άλλες συμπεριφορές, την παιδεία, τους παράγοντες που δομούν ή αποδομούν μία κοινωνία κλπ. Όλα αυτά, το κοινοβουλευτικό σύστημα προπαγανδίζει ότι είναι υποκειμενικά, όμως η επιστήμη της ανθρωπολογίας έχει δώσει για αυτά αντικειμενικές απαντήσεις, ασχέτως εάν οι διάφορες ιδεολογίες τις αγνοούν επιδεικτικά.

Πολλές φορές, η αρχή της δικαιοσύνης χρησιμοποιείται, εντέχνως, εναντίον της αρχής της πραγματικότητας. Αυτή ήταν και η μέθοδος του αρχαίου (και νεώτερου) γνωστικού κινήματος: η προσπάθεια δημιουργίας ουτοπιστικών κοινωνιών ως μέσον για την καταστροφή του πραγματικού. Η άρνηση της πραγματικότητας ήταν η κληρονομιά που ο γνωστικισμός άφησε στην αριστερά.

Η ιστορία έχει αποδείξει ότι όταν διαταράσσεται η ισορροπία μεταξύ της αρχής της πραγματικότητας και της αρχής της δικαιοσύνης, τα αποτελέσματα είναι καταστροφικά.

Εν κατακλείδι: Το κοινοβουλευτικό σύστημα δεν είναι τίποτα άλλο από μία σειρά ψυχωτικών επεισοδίων,  αναμεμιγμένων με επιδιώξεις συμφερόντων

Ἀπό : Θεόδοτος 

Πιστεύω πώς κάθε λογικά σκεπτόμενος ἄνθρωπος θά συμφωνήσῃ μέ τό ἀνωτέρῳ θέμα. Στίς βασικές του γραμμές τοὐλάχιστον, πού ἄλλως τε ἀποτελοῦν τήν βάσιν τῆς λογικῆς ἐπεξεργασίας γιά μία πολιτική μέν κατάστασιν ( πολιτικό σύστημα ) ἡ οποία ὅμως εἶναι ἄρρηκτα συνδεδεμένη μέ τήν ἀνθρώπινη, πάντα βεβαίως μέ τήν προϋπόθεσιν τοῦ ποῦ αὐτό ἐξετάζεται. Κι᾿ἐννοῶ σέ σχέσιν μέ ποίον λαόν γίνεται ἡ ἀνωτέρῳ ἐπεξεργασία. Τότε μπορεῖ κανείς νά παρατηρήσῃ τό μέγεθος τῆς ἐπιρροῆς. Ὅσο πιό ἀπαίδευτος ὁ λαός τόσο μεγαλύτερη ἡ ἐπιρροή, ἡ χειραγώγησις κι᾿ἐν τέλει τά ψυχωτικά ἐπεισόδια πού ὁδηγοῦν,ἀναποφεύκτως, στήν ψυχασθένεια. 

Μέ ἄλλα λόγια εἶναι αὐτό πού πολύ συχνά σημειώνω ὡς κατάστασιν πρός "ψυχολογική διρεύνησιν " ...


Ἡ Πελασγική

11 σχόλια:

  1. Και όλα τά άρθρα του Θεοδότου είναι ένα μικρόν Ανθολόγιον τού Έλληνος Λόγου.
    Ένα κι ένα...Όλα με Νόημα, ιδανική τροφή τού Εγκεφαλικού Φλοιού καί του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τι τό 'θελα το παρατσούκλι;...
    Αφού όλο ξεχνάω νά υπογράψω μ' αυτό.
    (7:56)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δέν εἶναι παρατσούκλι,εἶναι ψευδώνυμο. Τό παρατσούκλι θά σοῦ τό βγάλουμε ἐμεῖς,ἡ παρέα σου στόν χῶρο μας ἐδῶ,βασισμένοι σέ κάποιο σου χαρακτηριστικό. Μωρέ κάτι θά βροῦμε...

      Καλησπέρα ἀγαπητέ ΤΤ600 !

      Διαγραφή
    2. Αγαπητή κι εκλεκτή μας *Παιδοδηγήτρια, καλημέρα (καί σ'όλη τήν "τάξι" μας)!..

      Χθές ξέχασα να σέ ρωτήσω, σέ τί είδους ατομικά χαρακτηριστικά βασιζόμενοι, μπορούμε να "βαφτίσουμε" κάποιον, μέσω ενός διαδικτυακού "coffee shop" ή/κι "αιθούσης διδασκαλίας";....
      Στον τρόπον της γραφής του; Στην "γενικήν εικόναν" του, που βλέπουν οι άλλοι λάτρεις τού "καφέ" που σερβίρεται 'κεί ή, άν θές, οι υπόλοιποι "συμμαθητές" του;
      (παρδόν για τα πολλά εισαγωγικά)

      Υ.Γ.
      Δέν ξέρω, αλλά συνεχώς σκέφτομαι τους αναξιοπαθούντες, ιθαγενείς συνανθρώπους μας, που τούς κατακαίνε κατ' επανάληψιν τά φονικά διαόλια,
      τά φέροντα απατηλώς, σαρκίον ανθρώπου.

      Κύριε Τών Δυνάμεων,
      άς είναι όσο τό δυνατόν "ελαφρύτερος" ο Σταυρός που καλούνται να σηκώσουν.
      Άγιε μας προφήτ' Ηλία, κάνε τα κουμάντα σου καί βόηθα τους δυστυχείς διωκομένους απ' τήν συναγωγή του έξ' από 'δώ (κι έξω από παντού)..

      αμήν Παναγίτσα μου

      *Παιδοδηγήτρια
      (βάσει τών χαρακτηριστικών σου κι όπως τά βλέπω 'γώ, σέ ονόμασα έτσι)

      Ευχαριστώ.
      ΤΤ600

      Διαγραφή
    3. Νά,προχθές λ.χ. ὁ ἀγαπητός ΕΑΦ χαρακτήρισε τόν Στέφανο Τζουμάκα "Crème de la Crème" ὅ ἐστί μεθερμηνευόμενον ἀφρόκρεμα. Τήν ἑπομένη τόν ἀνέφερα ἑλληνιστί " ὁ ἀφρόκρεμας" . Τόν ἐπανέλαβε ὁ ἀγαπητός μας Ahoy καί ἐν τέλει ΙΔΟΥ τό ΠΑΡΑΤΣΟΥΚΛΙ !
      Ἀπό ποῦ ἔλαβε τόν χαρακτηρισμό ὁ Τζουμάκας ; Μά ἀπό τήν ὅλη πολιτική του σταδιοδρομία πού το][υ ἔχει δώσει κάποια χαρακτηριστικά.
      Ἔτσι ἔρχονται τά παρατσούκλια στήν περίπτωσιν πού δέν ἔχουν νά κάνουν μέ κάποιο ἐξωτερικό,μορφολογικό χαρακτηριστικό.

      Καλησπέρα ἀγαπητέ ΤΤ600 !

      Διαγραφή
  3. Ἐμένα, τί παρατσούκλι θά μοῦ δίνατε ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γνωρίζουμε τί μέλλει γενέσθαι με τη ιστοσελίδα Θεόδοτος; Γιατί είναι ανενεργή;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ὄχι δέν μάθαμε. Καίτοι εἶχα ἀφήσει κάποια σχόλια δέν δημοσιεύθηκαν ποτέ,πρᾶγμα πού σημαίνει πὡς ὁ ἱστότοπος δέν εἶναι πλέον ἐνεργός.

      Κρῖμα διότι ἦταν μία πολύ ἀξιόλογη ἱστοσελίς !

      Καλησπέρα ἀγαπητέ !

      Διαγραφή
  5. Διαφωνώ με την άποψη του αρθρογράφου ότι οι Συριζέοι ήταν ψυχοπαθείς γιατί έτσι τους αθωώνεις. Σου λέει "τρελοί ήταν δεν ξέρανε τι κάνανε". Ο ανεπαρκής που δεν ξέρει τι του γίνεται και κάνει τον ξερόλα και θέλει να κυβερνήσει μια χώρα ενώ δεν ξέρει πού πάνε τα τέσσερα δεν είναι ψυχοπαθής. Είναι απλά ανεπαρκής και ακατάλληλος, τώρα αν πούλησε χάντρες στους ιθαγενείς και τους θάμπωσε και τον ψηφίσανε δεν είναι δικό του το φταίξιμο, των ιθαγενών είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κῦττα νά ᾿δῆς, ὅσο ἀνεπαρκής, γενικῶς, κι᾿ἄν εἶναι κάποιος δέν ἀλλάζει τό θέμα μέ τήν ἀντίληψιν τῆς πραγματικότητος. Ἡ πραγματικότης εἶναι μία καί γιά τόν καθηγητή πανεπιστημίου καί γιά ἕναν ἁπλό ἀγρότη τοῦ δημοτικοῦ.
      Ὅταν δέν ὑπάρχει ἐπαφή μέ τήν πραγματικότητα τότε ὑπάρχει σοβαρό πρόβλημα.
      Ἔτσι,μέ τήν λογική αὐτή καί τό ἀνωτέρῳ θέμα ὅπου ἔχει ἀπόλυτον δίκαιον.

      Καλησπέρα ἀγαπητέ !

      Διαγραφή