" ...μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι..." Σωκράτης

ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ !


Κυριακή 28 Αυγούστου 2022

Ὁ Νευρογλωσσικός Προγραμματισμός (NLP) τοῦ Ἕλληνα μέσῳ τῆς μουσικῆς...


Ἀριστερά : 
Τῆς μιᾶς δραχμῆς τά Γιασεμιά", Κλέων Τριανταφύλλου «Ἀττίκ». Τραγούδι ἡ ὑπέροχη Τζένη Βάνου μέ τόν ἀξέχαστο μεγάλο ἡθοποιό Ὀρέστη Μακρῆ. )

Γράφει ο Δρ. Εμμανουήλ Σαρίδης

Από τον Νίκο Γούναρη και το "τώρα που σε γνώρισα"... στην Μανγκάλα, την Μαντουμπάλα και την Σινγκοάλα του Αγγελόπουλου και του Καζαντζίδη

Ή ο Νευρογλωσσικός Προγραμματισμός (NLP) του Έλληνα μέσω της μουσικής και του κινηματογράφου κατά την δεκαετία του ᾿50 και του ᾿60 με σκοπό την αραβοποίηση και τον εθισμό του στο λεγόμενο "λαϊκό" τραγούδι της καψούρας, της κακομοιριάς και της μιζέριας, που καθορίζει από τότε τις κοινωνικές και πολιτικές συμπεριφορές του στην καθημερινότητα.

Εισαγωγή

φωτό
Με τον χαμό της Αρλέτας το ελληνικό τραγούδι έχασε μια από τις εναπομείνασες φωνές, που θα μπορούσαν να αποτελέσουν την βάση για την δημιουργία του σύγχρονου ελληνικού άσματος. 

Τα πράγματα όμως ήρθαν αλλιώς, το άσμα αυτό, που γεννήθηκε σαν το «Νέο Κύμα» την δεκαετία του ᾿60 με την Αρλέτα, τον Λάκη Παπά, την Πόπη Αστεριάδη, την Μαρίζα Κωχ και άλλους, πέθανε νεογέννητο, τσαλαπατημένο από τα μπουζούκια, τους αμανέδες και τα μοιρολόγια που προώθησαν συστηματικά οι φωνογραφικές εταιρείες, ο κινηματογράφος, ο τύπος και τα αριστερά κόμματα

Την ίδια τύχη που είχε και η ελληνική βιομηχανία, που την ίδια εποχή άρχισε να διαλύεται από τις συνεχείς απεργίες, τις καταλήψεις και την κοινωνική φασαρία των καθοδηγημένων από το εξωτερικό αριστερών κομμάτων και συνδικάτων

Τι σόι ελληνική μουσική είναι αυτή;

Το θέμα της τομής στο μουσικό αισθητήριο και την πολιτιστική και πολιτική ταυτότητα του Έλληνα, που σαν χειρουργική επέμβαση του έγινε την δεκαετία του 50, με απασχολεί και με τυραννά εδώ και πολλά χρόνια. 

Δεν αντέχω πιά αυτή τη γυφτιά που έχει επικρατήσει στο τραγούδι της πατρίδας μου από τότε που έφυγα για την Γερμανία το 1960 και λέγεται λαϊκό και ρεμπετικο τραγούδι, ούτε μ‘ αρέσει το μπουζούκι, όπως λέγεται στην Ελλάδα το αραβικό μπουζούκ, που στις ορχήστρες το βάζουν μπροστά μπροστά, θεωρώντας το σαν ένα είδος εθνικού οργάνου. 

Όχι, δεν είναι ελληνικό αυτό το όργανο, η καταγωγή του είναι από την Κεντρική Ασία και προς τα δω ήρθε με τους Ούννους και τους Ουϊγούρους του Αττίλα, πρώτα στις αραβικές χώρες και μετά στο Βυζάντιο. Δείτε και ακούστε τα επόμενα βίντεο και θα καταλάβετε τι εννοώ : ἐδῶ κι᾿ἐδῶ 

( Σημείωση, Οίμος- Αθήνα: Η μελωδική γραμμή είναι σαφώς βυζαντινή/αρχαιοελληνική, η δε ομοιότης του οργάνου με τα ελληνικότατα όργανα λύρα και λαούτο, πασιφανής!)

Η μόνη – και εξαιρετικά σημαντική – διαφορά είναι, ότι οι Ουϊγούροι παίζουν το όργανο αυτό ακόμη και σήμερα σε ελεύθερούς χώρους, ενώ στην Ελλάδα έκανε την καρριέρα του στα χασισοποτεία και τα μπουρδέλλα του Πειραιά και σήμερα παίζεται κυρίως στα σκυλάδικα.

Θα προσπαθήσω λοιπόν σήμερα να δείξω όσο πιο σύντομα και απλά γίνεται, το πως φτάσαμε έως εδώ και αν υπάρχει κάποια λύση. Και πιο συγκεκριμένα, θα εξετάσω, το πως επήλθε ο μεταβολισμός του μουσικού αισθητηρίου του Έλληνα απο τα δημοτικά και ελαφρά τραγούδια που άκουγε μέχρι τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο στα σημερινά „ελαφρολαϊκά“ τραγούδια τουρκοασιατικής, αιγυπτιακής και ινδικής κοπής και ο εθισμός του στο μπουζούκι (όπως ελληνοποιήθηκε το όργανο που λέγεται μπουζούκ), που όχι μόνο αντικατέστησε τα κλαρίνα και τα βιολιά του ελληνικού χώρου, αλλά και ανακηρύχθηκε σε ένα είδος εθνικού οργάνου


Και να ρωτήσω τον εαυτό μου και τους αναγνώστες, πώς γίνεται, τα ρεμπέτικα των χασικλήδων και τρυπησάκηδων του ᾿50 να θεωρούνται σήμερα ως παραδοσιακά ελληνικά τραγούδια!

Ας δούμε πρώτα ποια εξήγηση δίνουν για το φαινόμενο αυτό οι «επαΐοντες» της ελληνικής „διανόησης“ (τρομάρα της). Οι περισσότεροι των οποίων ισχυρίζονται, ότι η επικρατήσασα μπουζουκομουσική εκφράζει τα βάσανα του λαού μας και ιδιαίτερα των μη προνομιούχων τάξεων της κοινωνίας. Άλλοι την ταυτίζουν με τους αγώνες της εργατικής τάξεως. Και πάλι άλλοι με την αντίσταση εναντίον της χούντας.

Σε γενικές γραμμές σωστά. Πολλοί θα έχουν διαβάσει την εξήγηση που δίνεται, ότι ανάμεσα στην μπουζουκομουσική και την αμερικάνικη Jazz και ιδιαίτερα τα Blues των μαύρων της New Orleans υπάρχει μια συγγένεια. Όπως ο Έλληνας εργάτης, λέει, έτσι και οι μαύροι σκλάβοι που εργάζονταν στις βαμβακοφυτείες της Αμερικής υπέφεραν από τις διακρίσεις, ταπεινώσεις και την εκμετάλλευση που τους κάναν τα αφεντικά τους. Σωστό; Ναί, οι εργάτες υπέφεραν παντού και πάντα από τα αφεντικά τους. Σωστό είναι επίσης, ότι οι τραγουδιστές των Blues ήταν – και είναι ακόμη – συνήθως οι καψούρηδες, που τραγουδούν τον πόνο τους όταν τους εγκαταλείπει το Baby τους, το ίδιο που κάνουν και οι Έλληνες συνάδελφοί τους.

Blues και ρεμπέτικο-δρόμοι παράλληλοι 
Όμως η μουσική οικογένεια της Jazz περιλαμβάνει εκτός απο τα Blues και εκκλησιαστικά (Gospels), την Dixieland, το Swing, την Cool Jazz, το Hip Hop και το Rap, μουσικές γεμάτες ζωντάνια, που παρασάγγας απέχουν απο τα ελληνικά τραγούδια της συμφοράς. Σε ότι δε αφορά τον ρόλο της μπουζουκομουσικής σαν αντίσταση εναντίον της χούντας, ας μου επιτραπεί να διαπιστώσω, ότι η «αντίσταση» αυτή δεν έγινε στην Ελλάδα, αλλά στο εξωτερικό (Μ. Θεοδωράκης) και «εισήχθη» στην Ελλάδα μετα την πτώση των στρατιωτικών.

Παρά ταύτα, η ελληνική νεολαία έχει γαλουχηθεί με την μουσική αυτή και έχει πολιτικοποιήσει τα ρεμπέτικα, που τα θεωρεί μάλιστα τμήμα της μουσικής παράδοσης της χώρας μας. Μια παράδοση, που αρχίζει βέβαια μετά την δεκαετία του 50, γιατί μέχρι τότε ήταν στα καταγώγια της Τρούμπας του Πειραιά και μέχρι τον 2ο ΠΠ ήταν άγνωστη στο ευρύτερο κοινό. Σαν αυτόπτης μάρτυς σας διαβεβαιώνω, ότι ούτε στην Σταυρούπολη της Ξάνθης, ούτε και στην Ξάνθη όπου μετοίκησε η οικογένεια μας μετά τον πόλεμο, δεν είχα δει ούτε είχα ακούσει μπουζούκια.

 Την δεκαετία του 50 άκουγα στο σπίτι από το ραδιόφωνο την θαυμάσια εκπομπή της Τόνιας Καράλη "το Μουσικό λεύκωμα" και τα απογεύματα που βγαίναμε για βόλτα από τα μεγάφωνα του Δήμου ελαφρά τραγούδια, ακόμη και την "Cavalleria Rusticana" ενώ στα κέντρα διασκεδάσεως (Πισίνα, Νησάκι) έπαιζαν τα Σαββατοκύριακα τοπικά συγκροτήματα για χορό, τανγκό ή βαλς και όχι καρσιλαμάδες και τσιφτετέλια. 

Τόνια Καράλη ἡ ὁποία ἦταν καί ἡθοποιός. Ἐπίσης ἦταν ἡ α΄σύζυγος τοῦ Βασίλη Διαμαντόπουλου. Στήν φωτό μαζύ μέ τόν ραδιοφωνικό,τηλεοπτικό παραγωγό καί δημοσιογρἀφο,στχουργό  Γιῶργο Παπαστεφάνου( φωτό)

Και μέχρι το 1960 που έφυγα για την Γερμανία ο κόσμος άκουγε Νίκο Γούναρη (Σε είδα να κλαδεύεις), Νινή Ζαχά, Τώνη Μαρούδα, Μάγια Μελάγια ή Σώτο Παναγόπουλο. Για ποια μουσική παράδοση μιλάνε λοιπόν οι διανοούμενοι μπουζουκοκέφαλοι; Μήπως αυτήν που κατασκεύασε η κυρία Γκαίηλ Χολστ (Gail Holst-Warhaft, εβραίικο όνομα), το βιβλίο της οποίας "Δρόμος για το ρεμπέτικο και άρθρα για το ρεμπέτικο τραγούδι από τον ελληνικό τύπο – 1947-76" θεωρείται από τον κάθε πικραμένο μουσικολόγο κάτι σαν το Ευαγγέλιο της λεγόμενης λαϊκής μουσικής. Για την κυρία αυτή, την σύντροφό της Denise Harvey και τον ρόλο που παίξανε στην διάδοση της μπουζουκομουσικής στην Ελλάδα θα επανέλθω όμως αργότερα.

Και ούτως εχόντων των πραγμάτων, γιατί θα πρέπει εγώ να θεωρώ ντε και καλά την μουσική αυτή της συμφοράς, των χασικλήδων, των τρυπησάκηδων και της αλητείας των Αθηνών σαν δική μου, ελληνική και μάλιστα παραδοσιακή μουσική; Και γιατί όλοι, όσοι για διαφόρους λόγους δεν γουστάρουν το επικρατήσαν είδος αυτής της μπουζουκομουσικής, θα πρέπει να θεωρούν τα τυποποιημένα ζεϊμπέκικα, τα τσιφτετέλια, τα καψούρικα και τα ρεμπέτικα της Ανατολής σαν την μουσική τους, διότι κάποιοι της βάλλαν την ετικέττα της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής; 

Τέλος: Πως δικαιολογούνται τα μαθήματα μουσικής (!!) που προσφέρουν οι Ελληνικές Κοινότητες της Γερμανίας στα μικρά παιδιά των Ελλήνων μεταναστών, που μαθαίνουν μπουζούκι και μπουζουκομουσική ασκούμενα σε κομμάτια όπως το "όταν καπνίζει ο λουλάς εσύ δεν πρέπει να μιλάς" ή το "βαπόρι απ‚ την Περσία πιάστηκε στην Κορινθία τόνοι έντεκα γεμάτο με χασίσι μυρωδάτο" (του Τσιτσάνη που γεννήθηκε στα Τρίκαλα από Ηπειρώτες γονείς (!) και του οποίου το όνομα φέρει περήφανα η Ομοσπονδία Θεσσαλικών Συλλόγων Ευρώπης "Βασίλης Τσιτσάνης");

Κυβερνητική (Cybernetics) και επανεκπαίδευση (Re-Education)

Στις 28 Δεκεμβρίου 1948, η γαλλική εφημερίδα Le Monde δημοσίευσε ένα άρθρο με τίτλο "Μια νέα επιστήμη – η Κυβερνητική – η μηχανική χειραγώγηση των ανθρωπίνων αντιδράσεων – θα μας βοηθήσει να δημιουργήσουμε τον καλύτερο όλων των κόσμων;

Στο άρθρο επισημαίνονταν οι νέες μέθοδοι νευρολογικής χειραγώγησης του ανθρώπου, που δεν επικεντρώνονταν μόνο στον ανθρώπινο εγκέφαλο και τις ανθρώπινες συμπεριφορές, αλλά περιελάμβανε όλες γενικά τις βιολογικές διεργασίες (Le Monde, Une Nouvelle Science – La Cybernetique, December 28, 1948).

Μια εβδομάδα πιο πρίν οι New York Times είχαν δημοσιεύσει ένα πρώτο άρθρο σχετικά με τη νέα Κυβερνοεπιστήμη, υπολογίζοντας, ότι η επιστήμη αυτή θα είχε στο μέλλον τον ίδιο αντίκτυπο που είχαν πρίν οι ανακαλύψεις των κβαντικών θεωριών και της θεωρίας της σχετικότητας (The New York Times, Science in Review, December 19, 1948).

Η αναμόρφωση ή ανάπλαση του τρόπου σκέψεως, συναισθήματος και της εν γένει συμπεριφοράς ενός λαού είναι λοιπόν εδώ και πολλές δεκαετίες στην ατζέντα των επεμβάσεων του Ηγεμόνα σε επιλεγμένες/στοχευμένες χώρες. Κλασσικό παράδειγμα η μεταπολεμική Γερμανία και οι Γερμανοί, την αναμόρφωση των οποίων ανέλαβαν αμερικανικά και αγγλικά ινστιτούτα, εξειδικευμένα σε θέματα ψυχολογικών επεμβάσεων

Το "Report of a Conference on Germany after the War" φερ’ ειπείν, που καταρτίστηκε το καλοκαίρι του 1944 από την "Joint Committee on Post-War-Planning" στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια της Νέας Υόρκης, περιέχει το χρονοδιάγραμμα για την επανεκπαίδευση (Re-Education) των Γερμανών, που στη συνέχεια απετέλεσε τις επίσημες οδηγίες της αμερικανικής μεταπολεμικής πολιτικής για τον "εκδημοκρατισμό" τους, στον οποίο περιλαμβάνεται και η εμφύτευση της ευθύνης που φέρουν για το Holocaust (βλέπε και Helmuth Mosberg: Umerziehung und Lizenzpresse im Nachkriegsdeutschland, 1991). 

ἐδῶ
Χαρακτηριστικά της επανεκπαίδευσης των Γερμανών είναι αυτά που είπε το 1945 ο Sefton Delmer, Εβραίος προπαγανδιστής αγγλικών υπηρεσιών: "Με προπαγάνδα για φρικαλεότητες κερδίσαμε τον πόλεμο … Και τώρα μόλις αρχίζουμε! Θα συνεχίσουμε αυτή την προπαγάνδα φρικαλεοτήτων και μάλιστα πιο έντονα, ώσπου κανείς στον κόσμο να μην λέει ούτε μια καλή λέξη για τους Γερμανούς και να εξαφανισθεί κάθε συμπάθεια που έχουν σε άλλες χώρες. Και οι ίδιοι να πάθουν μια τέτοια σύγχυση, ώστε να μην γνωρίζουν πλέον τι να κάνουν.

 Όταν αυτό θα έχει επιτευχθεί, όταν αρχίσουν οι ίδιοι να αυτοκατηγορούνται χωρίς να παραπονούνται, αλλά να συναγωνίζονται στο ποιος θα είναι πιο αρεστός στους νικητές τους, τότε ή νίκη μας θα είναι πλήρης.“ ( "Wir machen aus den Deutschen ein Helotenvolk" Θα κάνουμε τους Γερμανούς είλωτες). 

 Και μετά τον πόλεμο, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Archibald McLeesh, ιδρυτής του Οργανισμού Ψυχολογικού Πολέμου, είχε δηλώσει στη Διάσκεψη του Potsdam, ότι ο στόχος της επανεκπαίδευσης (Re-Education) θα είναι η αλλαγή του χαρακτήρα και της νοοτροπίας των Γερμανών. 

Αυτό δε θα απαιτούσε μια μεταχείρισή τους σαν εγκληματίες σε ένα σύγχρονο σωφρονιστικό ίδρυμα. „Θα εξαλείψουμε ολόκληρη τη γερμανική παράδοση.“ (βλέπε και Wolfgang Benz: Demokratisierung durch Entnazifizierung und Erziehung. BpB, 13. Juli 2005, Εlke Kimmel: Re-Education und Re-Orientation. Bundeszentrale für politische Bildung, BpB, 31. Oktober 2005, zur Entstehung der Medienlandschaft im Nachkriegsdeutschland).

Και έρχομαι στο φοιτητικό κίνημα του λεγόμενου ᾿68 στη Γερμανία, το οποίο παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Ελλάδα, γιατί αντικατοπτρίζει όλες εκείνες τις συμπεριφορές των φοιτητών, που έφεραν την χώρα μας στα χάλια που βρίσκεται σήμερα. Το κίνημα αυτό ήταν προϊόν του ανγκλικού Ινστιτούτου Tavistock σε συνεργασία με την Σχολή της Φρανκφούρτης (Frankfurter Institut für Sozialforschung) και τους δύο „επιφανείς“ καθηγητάδες, Theodor W. Adorno και Herbert Marcuse, συνεργάτη του Office of Strategic Services (OSS, προκατόχου της CIA). 

Στόχος της "Σχολής της Φρανκφούρτης" ήταν μεταξύ άλλων, να υποκινήσει μέσω της λεγόμενης αντι-αυταρχικής εκπαίδευσης τα παιδιά εναντίον των γονέων τους, τις γυναίκες εναντίον των ανδρών (φεμινισμός), να αντικαταστήσει μέσω της ιδεοποίησης της „ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητα“ τις κοινωνικές και συλλογικές συμπεριφορές με τον εγωισμό, να ιδεοποιήσει την μαζική κατανάλωση κ.α.π.

Όλες οι τεχνικές του Tavistock επιδίωκαν έναν και μόνο στόχο – την αποσύνθεση της ψυχικής δύναμης του ατόμου και την μετατροπή του σε ένα αβοήθητο πλάσμα, χωρίς δύναμη αντιστάσεως ενάντια στους δικτάτορες της Παγκοσμίου Τάξεως. 

Οι στόχοι της Σχολής της Φρανκφούρτης επιδίωκαν επίσης την αποδυνάμωση του χαρακτήρα του ανθρώπου, την διάλυση του αισθήματος τάξεως και πειθαρχίας, την καταστροφή της παράδοσης και του πολιτισμού, την αποσύνθεση του κράτους και των θεσμών, την αντιπάθεια εναντίον του θεσμού της οικογένειας, την εισαγωγή μιας αντι-εκπαιδευτικής παιδαγωγικής, τον εκδημοκρατισμό και την χειραφέτηση, την ισότητα των φύλων και την προώθηση της ομοφυλοφιλίας, την ιδεολογική απώλεια της πραγματικότητας, την αδιαφορία της περιβαλλοντικής προστασίας, τη διάλυση του λαού, την μετανάστευση και την πολυπολιτισμική κοινωνία.

Το τι απομένει μετά, είναι μια τυχαία διαμορφούμενη ανόητη βιομάζα, χωρίς ιστορικούς δεσμούς, φυλετικά αναμεμειγμένη και με το βλέμμα στραμμένο μόνο προς τις πιο πρωτόγονες ανθρώπινες ανάγκες. Τέλειοι σκλάβοι, ιδεολογικά τυφλωμένοι, που μπλοκάρουν και μποϊκοτάρουν διαλέξεις σε πανεπιστήμια, επειδή οι καθηγητές είναι υποτιθέμενοι φασίστες, καταστρέφουν κτίρια, μπλοκάρουν τους δρόμους και είναι συνεχώς σε πόλεμο με την Αστυνομία (βλέπε και The Manufactured Invention of the Beatles, Stones, Grateful Dead and the Birth of-Rock n´Roll by the Tavistock Institute; A Jesuit Corporation

Η μουσική γενοκτονία των Ελλήνων

φωτό
Τα έγραψα όλα αυτά, και μάλιστα αρκετά εκτεταμένα, για να δείξω, πρώτα, ότι οι επεμβάσεις του Ηγεμόνα σε στοχευμένες περιοχές του κόσμου μέσω των υποτακτικών του ΗΠΑ, Ανγκλία, Γαλλία – και σήμερα Γερμανία (Για τον Ηγεμόνα βλέπε και την ανάλυσή μου „Η παρδαλή επανάσταση του Τσίπρα“ και „Σε ποιόν ανήκει η Γή; Ποιός είναι το αφεντικό της παγκόσμιας Οικονομιας;„), δεν γίνονται μόνο με όπλα και πολέμους, αλλά και με την εφαρμογή προωθημένων μεθόδων Νευρογλωσσικού Προγραμματισμού (NLP).

 Η εφαρμογή τους στην Γερμανία, την Ελλάδα και σε πολλές άλλες χώρες του κόσμου απέδειξε, ότι διαδικασίες στον εγκέφαλο (=νευρώνες) είναι δυνατόν με την βοήθεια της γλώσσας (= γλωσσική) και βάσει συστηματικών οδηγιών να αλλάξουν (= να προγραμματίσουν εκ νέου) τον άνθρωπο.  

Το νευρολογικό σύστημα ρυθμίζει λοιπόν το πώς λειτουργεί το σώμα μας, η γλώσσα καθορίζει το πώς επικοινωνούμε με άλλους ανθρώπους και ο προγραμματισμός καθορίζει τα είδη των μοντέλων του κόσμου που δημιουργούμε. Η αλληλεπίδραση μυαλού και γλώσσας επηρεάζει το σώμα και τη συμπεριφορά μας.

Η αραβοποίηση του Έλληνα και η μπουζουκοποίηση των μουσικών του προτιμήσεων δεν είναι λοιπόν κάποιο φυσικό φαινόμενο ούτε και έχει σχέση με την γεωγραφική μας εγγύτητα στον χώρο της Μέσης Ανατολής και της Βορείου Αφρικής, αλλά το αποτέλεσμα ενός Νευρογλωσσικού Προγραμματισμού που του υπέβαλλε ο Ηγεμόνας για συγκεκριμένους λόγους.

 Οι κυριότεροι των οποίων είναι η αποστασιοποίηση της χώρας μας από τα σλαβικά Βαλκάνια και τον κίνδυνο υπαγωγής μας στην ρωσική σφαίρα επιρροής και – σε ότι αφορά τις επεμβάσεις του Ινστιτούτου Tavistock και της "Σχολής της Φρανκφούρτης" με την επανάσταση του 68, που εισήλθαν στην Ελλάδα αργότερα με την φάρα των Παπανδρέου και κάποιων ιδεολόγων από την Γερμανία και την Γαλλία – η μαλακότητα και η αποβλάκωση της νεολαίας μας, ώστε να άγεται και να φέρεται από τις διάφορες αριστερές ιδεολογίες που πονηρά ρίχνει «στην αγορά» ο σιωνιστικός Ηγεμόνας, εμβολίζοντας τους άγουρους «μουστερήδες» σε ιδεολογικά αδιέξοδα.

Ο αραβικός και μπουζουκομουσικός προγραμματισμός του Έλληνα μετά την δεκαετία του 50 ήταν για τον Ηγεμόνα μια σχετικά εύκολη υπόθεση, πράγμα για το οποίο θα πρέπει όμως να πάω ιστορικά λίγο πίσω και που έχει τις δυσκολίες του, όχι μόνο για να αναπτυχθεί στον περιορισμένο αυτό χώρο, αλλά και διότι περιέχει κάποιες σκέψεις, που έρχονται διαμετρικά αντίθετες με την επικρατούσα εθνική ιδεολογία στην Ελλάδα.

Ξεκινώντας από την εποχή των επαναστάσεων εναντίον του Σουλτάνου, βλέπουμε, ότι η διάλυση της Αυτοκρατορίας του Οσμάν – όπως προηγουμένως και η διάλυση της Αυτοκρατορίας των Μογούλων στην Ινδία – ήταν έργο της αποικιοκρατικής πολιτικής της Δύσεως, κυρίως της Ανγκλίας και Γαλλίας, δηλαδή του Σιωνιστικού Ηγεμόνα, που μετά την Γαλλική Επανάσταση του 1789 βρίσκεται πάντα πίσω από όλους τους πολέμους, τα κινήματα και τις επαναστάσεις που γίνονται στον κόσμο.

 Το ζητούμενο για τον Ηγεμόνα ήταν, με την κατάλυση της Αυτοκρατορίας του Οσμαν να δημιουργηθούν πολλά μικρά κράτη, όπως η Ελλάδα, ένα είδος αποικιών με κάποια πρόσημα Δημοκρατίας, για να είναι για τον Ηγεμόνα διοικητικά εύχρηστα, ευκολοχειραγογούμενα και πολιτικά και οικονομικά απόλυτα εξαρτημένων από τον ίδιο (το αποκορύφωμα αυτής της ιμπεριαλιστικής πολιτικής είναι η διάλυση της Γιουγκοσλαβίας και η δημιουργία πολλών μίνι κρατών που δεν έχουν καμία δυνατότητα να επιζήσουν πολιτικά και οικονομικά αυτόνομα). 

Και επειδή τόσο κατά την εποχή του 1821 όπως και μετά τον 2ο ΠΠ η Δύση/ο Ηγεμόνας είχε να αντιμετωπίσει την επεκτατική πολιτική της Ρωσίας/της Σοβιετικής Ενώσεως, νομίζω ότι γίνεται κάπως ευκρινές, το γιατί η Δύση/ο Ηγεμόνας δημιούργησε την Ελλάδα στα Βαλκάνια σαν μη σλαβικό κράτος (όλοι Σλάβοι, εμείς Έλληνες) και γιατί μετά τον 2ο ΠΠ την ώθησε πολιτιστικά προς τα αραβικά κράτη της Μέσης Ανατολής. 

Με το Σιδηρούν Παραπέτασμα τα Βαλκάνια είχαν χωριστεί σε δυο ζώνες επιρροής, μια της Σοβιετικής Ενώσεως, με την Ρουμανία, Βουλγαρία και κατά ιδιάζοντα τρόπο με την Γιουγκοσλαβία και την Αλβανία και μια της Δύσεως/του Ηγεμόνα (μην το ξεχνάμε ποτέ αυτό!) με την Ελλάδα. 

Και το Σιδηρούν αυτό Παραπέτασμα δεν διέκοψε μόνο την κάθε είδους επικοινωνία μεταξύ Ελλάδος και των χωρών της υπόλοιπης Βαλκανικής, αλλά κατέστρεψε και την όποια ομοιογένεια είχαν αποκτήσει οι κάτοικοί της στους πολλούς αιώνες της Βυζαντινής και Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, όπως αυτό φαίνεται στα εναπομείναντα ψήγματα αρχιτεκτονικής, στην κουζίνα και στο σχεδόν ίδιο ψυχοθυμικό, στο οποίο ανήκει και η κουλτούρα και το τραγούδι. Στην πραγματικότητα οι λαοί των Βαλκανίων είχαν υποστεί μια επανεκπαίδευση (Re-Education) στα μέτρα και σταθμά της Ανατολής και της Δύσης.

Αποκομμένη λοιπόν από τον φυσικό γεωγραφικό της χώρο και τους βόρειους γείτονες τους σαν κομμουνιστές και Σλάβοι, που η προπαγάνδα φρόντισε – και φροντίζει και σήμερα – να φαίνονται απεχθείς στους Έλληνες (κομμουνιστές, Σλάβοι οι κακοί, Έλληνες οι καλοί) και χωρίς καλές σχέσεις με την Ιταλία, οι Έλληνες βρήκαν μια συναισθηματική διέξοδο προς την Ανατολή (Αίγυπτος, Ινδία), στην οποία είχαν ήδη υπαχθεί από τις ΗΠΑ, όπως αυτό φαίνεται και στην ιστοσελίδα του State Department http://www.state.gov/p/eur/ci/, όπου η Ελλάδα ανήκει μεν στο Bureau of European and Eurasien Affairs, εξαιρείται όμως απο τις χώρες της Δύσεωςστις οποίες υπάγονται ακόμη και η Γεωργία, η Αρμένια και το Αζερμπαϊτζάν.

Η επιχείρηση αραβοποίησης της ελληνικής κοινωνίας και κουλτούρας και – vice versaη ελληνοποίηση του τουρκοινδοαιγυπτιακού τραγουδιού, με το αραβικό μπουζούκι να ανακηρύσσεται σύντομα σε εθνικό σύμβολο, συνετελέσθη μεταξύ 1950 και 1970 και δεν θα ήταν δυνατή χωρίς την επέμβαση των ΗΠΑ και της Ανγκλίας που ασχολούνται από χρόνια με μεθόδους Νευρογλωσσικού Προγραμματισμού (NLP).

Η επιχείρηση στην Ελλάδα ήταν σχετικά εύκολη. Η χώρα έχει μια πολύ μικρή εσωτερική αγορά για την δημιουργία μιας εσωτερικής κατανάλωσης, που είναι βάση οποιασδήποτε εξαγωγής προϊόντων – και δεν εννοώ τα φρούτα και κάποιες πρώτες ύλες που εξάγονται – η συσώρευση κεφαλαίου η μια σχετική ανάπτυξη. Έτσι οι περισσότερες εμπορικές επιχειρήσεις ήταν και είναι παρακλάδια κάποιων πολυεθνικών ή χρηματοδοτούνται από την χρηματοπιστωτική αγορά του Ηγεμόνα για καθαρά πολιτικούς λόγους. 

Οι επεμβάσεις Νευρογλωσσικού Προγραμματισμού (NLP) στην Ελλάδα έγιναν λοιπόν μέσω κάποιων απόλυτα εξαρτημένων από τον Ηγεμόνα φωνογραφικών και κινηματογραφικών εταιριών, εκδοτικών οργανισμων (Λαμπράκης, Ελευθεροτυπία, Αυγή), πολιτικών κομμάτων (ΕΔΑ και διάφορα κομμουνιστικά μορφώματα) και χρηματοδότηση μεμονωμένων καλλιτεχνών (παράδειγμα ο Μίκης Θεοδωράκης).

Η εισβολή του ινδικού κινηματογράφου και της γύφτικης μουσικής στην Ελλάδα

φωτό
Η αρχή έγινε με τον ινδικό κινηματογράφο. Μεταξύ 1950 και 1965 περισσότερες από εκατό ινδικές ταινίες με χορούς, μουσικές και τραγούδια και με κοινωνικά, ερωτικά, ιστορικά ή μυθολογικά θέματα κατέκλυσαν την Ελλάδα με πρώτη την "Μαγκάλα, το ρόδο των Ινδιών" το 1954 και το ομώνυμο τραγούδι του Μανώλη Αγγελόπουλου, που ήταν η αρχή για την γυφτοποίηση της ελληνικής μουσικής με τραγούδια όπως η "Μαντουμπάλα" η "Σινγκοάλα", "Αυτή η νύχτα μένει", "Καρδιά μου καημένη", "Όσο αξίζεις εσύ" κ.ά., από τους Στέλιο Καζαντζίδης, Βαγγέλη Περπινιάδη, Πόλυ Πάνου, Βούλα Πάλλα, κ.α. 

Τα τραγούδια αυτά, με την βοήθεια των δισκογραφικών εταιρειών, του ραδιοφώνου, του κινηματογράφου και του τύπου, εισέβαλαν σαν χείμαρρος στον μουσικό χώρο, εκτοπίζοντας όχι μόνο τα κλαρίνα και τα βιολιά, αλλά και τα "σλαβικά" χάλκινα της Φλώρινας, τις γκάιντες της Θράκης όσα τραγούδια είχαν κάποια ομοιότητα με τους ήχους των Βορείων γειτόνων μας, τα νησιώτικα του Αιγαίου αλλά ακόμη και το λεγόμενο ελαφρό τραγούδι που κυριαρχούσε τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του 60

Το ίδιο έγινε και στον χορό, όπου αρχίσαν να κυριαρχούν τα τσιφτετέλια και τα ζεϊμπέκικα, που χορεύονται με το βλέμμα στο δάπεδο και όχι όπως στους δημοτικούς χορούς, περήφανα ψηλά. Πως όμως έγινε αυτή η εισβολή των ινδικών έργων με τα ίδια πάντα δακρύβρεχτα θέματα, αγάπες, απάτες, δράματα, τραγωδίες, πόνο και καψούρα, που είναι ίδια της ψυχοσύνθεσης του Ινδού στην βαλκανική Ελλάδα; 

Ήταν τυχαία, υπόσχονταν στους εισαγωγείς μεγάλα κέρδη; Όχι, η εισβολή ήταν πρόγραμμα και έγινε σε συνεργασία των εταιριών διανομής των έργων, για να κάνει τον Έλληνα Ινδό, που πιστεύει στην μοίρα και το πεπρωμένο και όχι στην ενεργό κατάρτιση του μέλλοντος με συμμετοχή του ίδιου.

Η σύντομη αυτή έρευνα θα ήταν ελλιπής, αν δεν γινόταν και κάποια αναφορά στους ντόπιους "κομπραδόρους", που μετουσιώνουν την πολιτική της μουσικής και καλλιτεχνικής επανεκπαίδευσης (Re-Education) των Ελλήνων που αποφασίζουν οι σχετικοί οργανισμοί του Ηγεμόνα. 

Πρόκειται για τους ιδιοκτήτες των φωνογραφικών και κινηματογραφικών εταιριών και κυρίως την δισκογραφική εταιρία MINOS-EMI που ανήκει στην εβραϊκή οικογένεια Μάτσα, προήλθε από την ενοποίηση των δύο μεγαλυτέρων δισκογραφικών εταιριών, της ΑΕ ΜΙΝΩΣ ΜΑΤΣΑΣ & ΥΙΟΣ και της ΕΜΙ η οποία ήδη το 1969 είχε εξαγοράσει την δισκογραφική εταιρία "Αφοί Λαμπρόπουλοι" (EMIAL). Πρόγονοι της ΜΙΝΟS-EMI ήσαν η ΜΙΝΩΣ ΜΑΤΣΑΣ, η ODEON και η PARLOPHONE, που την δεκαετία του ᾿30 διηύθυνε πάλι ο ίδιος ο Μίνως Μάτσας και η εταιρία "Αφοί Λαμπρόπουλοι" (EMIAL)

φωτό
Να σημειώσω επίσης, ότι στο μεταξύ η MINOS-EMI έγινε μονοπώλιο και αναλαμβάνει, συν τοις άλλοις, και την διοργάνωση μεγάλων live-events ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών στο Θέατρο Ηρώδου του Αττικού, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης και σε μεγάλους συναυλιακούς χώρους στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη (βλέπε και "Η ιστορική Minos-EMI θυγατρική της Universal International στην Ελλάδα"). 

Όπως δε διαβάζουμε, ο Καζαντζίδης το 1981 είχε καταγγείλει από την Κρατική Τηλεόραση τους Εβραίους, ότι διά του Ελληνο-Εβραίου Μάκη Μάτσα, προέδρου της δισκογραφικής εταιρείας "Μίνως Μάτσας και Υιός", του είχαν κάνει ένα ασφυκτικό συμβόλαιο για να μη ξανατραγουδήσει ποτέ, και γι‘ αυτό δεν χώνευε τους Εβραίους. Αχ Καζαντζίδη, δυστυχώς δεν είχες καταλάβει τίποτα από τις πρακτικές αυτών που κατηγορείς. 

Ο Μάτσας, άνθρωπος του Ηγεμόνα, ήταν εκείνος που σε προώθησε να τραγουδήσεις τα γύφτικα τραγούδια σου και ο Μάτσας σε παράτησε, όταν άρχισες να φωνάζεις αυτά που φώναζες. 

Τα ίδια που έκανε, ο Ηγεμόνας, με τους Στρατιωτικούς: Αυτός τους ανέβασε και όταν δεν του κάναν πλέον την δουλειά του όπως την ήθελε αυτός, τους κατέβασε. Θα τα καταλάβουμε αυτά κάποτε στην Ελλάδα;

Ενδιαφέρον έχουν και οι διασυνδέσεις για την παραγωγή δίσκων. Το τεχνικό μέρος της παραγωγής γινόταν στα στούντιο της Columbia Gramophone Company Greece Ltd. Σύμφωνα με το discogs „The factory of Columbia (EMI Columbia) in Greece, owned by the local EMI subsidiary and located in Rizoupoli, Athens. Established in 1931 after the partnership between Columbia Graphophone Company Ltd. and The Gramophone Co. Ltd. (both owned by EMI) and the Greek investor Lambropoulos Bros. Ltd., later known as EMIAL. Και όπως είδαμε, την εταιρία „Αφοί Λαμπρόπουλοι“ (EMIAL) την είχε αγοράσει το 1969 η οικογένεια Μάτσα.

Για το θέμα της διανομής κινηματογραφικών έργων στην Ελλάδα να αναφέρω, χωρίς να είμαι σίγουρος, γιατί οι ελληνικές πηγές μιλάνε πολύ για καλλιτέχνες και καλλιτεχνικά, δεν δίνουν όμως κανένα οικονομικό στοιχείο για την δομή των επιχειρήσεων, εδώ του ελληνικού κινηματογράφου, ένα ακόμη σημάδι του είδους της οικονομίας στην Ελλάδα.

 Βρήκα όμως, ότι ένας βασικός παράγοντας στην διανομή ξένων κινηματογραφικών έργων στην Ελλάδα ήταν ο Σπύρος Σκούρας, που είχε στενές σχέσεις με την εβραίικη Warner Bros. Αν βάλλεις λοιπόν τα πετραδάκια στη σωστή τους θέση, τα συμπεράσματα βγαίνουν από μόνα τους.

( Ἀριστερά : Πρώτη ἡχογράφησις μέ τήν μεταπολίτευσιν : Ἀχιλλέας Θεοφίλου,Μίκης Θεοδωράκης,Μάκης Μάτσας καί ὁ ἡχολήπτης Νίκος Κανελλόπουλος. ἀπό ἐδῶ

Τελειώνοντας να πω και λίγα για τους Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες, που εκόντες-άκοντες βρέθηκαν αυτή την εποχή στην υπηρεσία του Ηγεμόνα. Για τον Μίκη Θεοδωράκη και την δράση του στην Ελλάδα και το εξωτερικό έχω γράψει αρκετά άρθρα

"Μίκης Θεοδωράκης: Μεγάλο ταλέντο αλλά και πολύ χρήσιμος ανόητος"

"Το παραλήρημα του Μίκη Θεοδωράκη"

"Μίκης Θεοδωράκης: Γέρασε και μυαλό δεν έβαλε".

Αυτό που ενδιαφέρει εδώ είναι, ότι ο Θεοδωράκης εμφανίζεται επί σκηνής την ίδια εποχή που με τα ινδικά έργα στον κινηματογράφο και τα γύφτικα τραγούδια του Καζαντζίδη άρχισε πρώτα η αραβοποίηση, θα μπορούσα να την ονομάσω και γυφτοποίηση του Έλληνα και, δεύτερον, με τις συνεχείς απεργίες, διαδηλώσεις και κοινωνικές φασαρίες της ΕΔΑ η αποβιομηχάνιση της Ελλάδος. 

Και επειδή με τους χασικλήδες και τρυπισάκηδες σαν τον Μάρκο Βαμβακάρη είχε ήδη προβληθεί το αραβικό μπουζούκ σαν λαϊκό όργανο, ο προικισμένος μουσικά αλλά ανόητος πολιτικά Θεοδωράκης άδραξε την ευκαιρία να το περιλάβει στις ορχήστρες του. 

Είναι γνωστό το ρητό του, το μπουζούκι "είναι για την Νεοελληνική μουσική ό,τι η κιθάρα για τα σπανιόλικα φλαμίγκος, οι μπαλαλάικες για τα ρώσσικα τραγούδια και το ακκορντεόν για τα Παριζιάνικα βαλσάκια", από μια άποψη "το σύγχρονο εθνικό λαϊκό όργανο".

1962 - Μίκης Θεοδωράκης,Μάκης Μάτσας καί Μάνος Χατζηδάκης ( ἐδῶ

Άρα και ο Μίκης Θεοδωράκης στο Πρόγραμμα Μεταβολισμού του Έλληνα , διότι, όπως λέγεται και γράφεται, ήταν πράκτορας της CIA, πληροφορίες, που ασφαλώς έχουν κάποια βάση, διότι ποιός άλλος θα μπορούσε να τον φυγαδεύσει από την εξορία που τον έστειλαν οι Στρατιωτικοί; 

Και ύστερα, όπως είδαμε, ο Ηγεμών ήταν πρίν, κατά την διάρκεια και μετά από την λεγόμενη Δικτατορία των Στρατιωτικών πίσω από όλα, όσα συνέβαιναν στην Ελλάδα. 

Πίσω από το στημένο θέατρο Πολυτεχνείο και πίσω από την Δημοκρατία που έφεραν με διαδηλώσεις, συγκρούσεις και απεργίες, για την δημοκρατία, ενάντια στους Αμερικάνους, ενάντια στην κυβέρνηση και με τις απεργίες στην Ιζόλα, AEG, ΙΤΤ, Λάρκο, Εσκιμό, Πίτσος, Μαντούδι και Ναυπηγεία, που λόγω της αδυναμίας τους να ανταποκριθούν στα συσσωρευόμενα έξοδα και χωρίς δυνατότητες δανεισμού άρχισαν να καταρρέουν. 

Και με τα "θεαματικά" αποτελέσματα των κρατικοποιήσεων, της "Ολυμπιακής" φερ’ ειπείν, να βουλιάζουν στα χρέη, γιατί απο κερδοφόρα που ήταν έγινε ζημιογόνα και άρχισε να βουλιάζει στα χρέη.

Να αναφέρω και κάτι για το, όπως το είπα, Ευαγγέλιο της ρεμπετολογίας στην Ελλάδα, την ελληνική έκδοση του Road to Rembetika: Music of a Greek Sub-Culture, Songs of Love, Sorrow and Hashish της Αυστραλέζας Gail Holst–Warhaft, όπου μεταξύ άλλων ισχυρίζεται, ότι „ Like the blues, the Rembetika were the music of outsiders, who developed their own slang and their own forms of expression“.  ( Όπως τα μπλουζ, τα ρεμπέτικα ήταν η μουσική των περιθωριοποιημένων, που ανέπτυξαν τη δική τους αργκό και τις δικές τους μορφές έκφρασης...) 

Τόσο σημαντική ἡ ...δουλειά τῆς κυρίας Gail Holst ὥστε ἐτιμήθη μέ γραμματόσημο ! 

Για τον ισχυρισμό αυτόν έχω ήδη τοποθετηθεί, αυτό που θα συμπληρώσω όμως εδώ, είναι ότι η κυρία Gail Holst–Warhaft έδρασε στην Ελλάδα την ίδια εποχή που η χώρα βρισκόταν στην διαδικασία αραβοποίησης και μπουζουκοποίησής της, ανακάλυψε τα κουτούκια και τους τεκέδες των πρεζάκηδων και μαζί τους τον Βαμβακάρη και τον Τσιτσάνη και συνεργάσθηκε σαν μουσικός με τον Θεοδωράκη, άρα είχε έναν καθοριστικό ρόλο στην μπουζουκοποίηση της ελληνικής μουσικής και προφανώς ήρθε στην Ελλάδα με κάποιο Project αμερικανικού Πανεπιστημίου που σχετίζεται με όλα αυτά (εκδότης του βιβλίου της είναι η αγγλίδα, Denise Harvey).

Ο μουσικός εκμπουζουκισμός και εξισλαμισμός της Ελλάδος έχει εδώ και δεκαετίες συντελεστεί, το δημοτικό τραγούδι, θρακιώτικο, ηπειρώτικο ή νησιώτικο έχει ποδοπατηθεί και πνέει τα λοίσθια. 

"Ανοίξτε τα παράθυρα, να φύγουν τα ντουμάνια", λέει κάποιο λαϊκό τραγούδι. Ναι, να φύγουν επιτέλους τα ντουμάνια που αναδύουν τα τραγούδια του σκυλάδικου, της καψούρας, της κακομοιριάς, της μιζέριας και της συμφοράς. 

Και μαζί τους να απελευθερωθεί η ελληνική κοινωνία από τα δεσμά της αδράνειας και του κισμέτ, στην οποία την οδήγησαν όλοι όσοι συνέβαλλαν στην αραβοποίηση και την μπουζουκοποίησή της, να ανασάνει, να πάρει μια μουσική ανάταση, με το κεφάλι ψηλά και όχι κάτω, όπως στα ρεμπέτικα. 

Για να σωθούν τουλάχιστον οι επόμενες γενιές.

Δρ. Εμμανουήλ Σαρίδης

Ἀναδημοσίεσις ἀπό τό ἱστολόγιο τοῦ "Διοδότου" : Ε Δ Ω 

Ἐμεῖς νά συμπληρώσουμε σχετικῶς μέ τόν Μάτσα

Ὄχι μόνον δέν κρύβουν οἱ ἑβραῖοι Μάτσα,τήν συμβολή τους στήν διείσδυσιν τῶν ῥεμπέτικων καί γενικῶς αὐτοῦ τοῦ εἴδους τραγουδιῶν στήν ἑλληνική μουσική ζωή ἀλλά καμαρώνουν γι᾿αὐτό ! 

Μίνως καί Μάκης Μάτσας ( φωτό)

...Έτσι ο Μίνως Μάτσας ως υπεύθυνος για την λειτουργία των εταιρειών Odeon και Parlophone πήρε τις σοβαρότερες αποφάσεις επιλογής προσώπων και ρεπερτορίου που σημάδεψαν την μουσική εξέλιξη στην Ελλάδα και δημιούργησαν αυτό που σήμερα ονομάζουμε Πολιτιστική μουσική κληρονομιά μας:

  Μάρκος Bαμβακάρης, Βασίλης Τσιτσάνης, Γιάννης Παπαιωάννου, Απόστολος Καλδάρας, Απόστολος Χατζηχρήστος, Γιώργος Κάβουρας, Κώστας Ρούκουνας, Τάκης Μπίνης, Μαίρη Λίντα, Ρόζα Εσκενάζη, Πάνος Γαβαλάς, Βαγγέλης Περπινιάδης, Αλέκος Κιτσάκης, Κώστας Μουντάκης, Νίκος Ξυλούρης, Στράτος Διονυσίου,Φώτης Πολυμέρης, Γεωργία Μηττάκη, Κούλα Νικολαίδου, Στράτος Παγιουμτζής, Δημήτρης Περδικόπουλος, Πρόδρομος Τσαουσάκης είναι μόνο μερικά από τα κύρια πρόσωπα μέσα στον απέραντο κατάλογο αυτών που ανακαλύφθηκαν και προωθήθηκαν με επιλογές του Μίνου Μάτσα

Ταυτόχρονα έφερε κοντά του σε μόνιμη συνεργασία τα σπουδαία πρόσωπα από την προηγουμένη «παρέα» των μικρασιατών δημιουργών με κορυφαίους τον Σπύρο Περιστέρη και τον Κώστα Σκαρβέλη.

...Με ευαίσθητες κεραίες αντίληψης των γεγονότων της εποχής εκείνης πολύ, γρήγορα και έγκαιρα συνειδητοποίησε τις κοινωνικές διαφοροποιήσεις που θα επιδρούσαν αναγκαία και στο τραγούδι δείχνοντας με τις επιλογές του τους νέους δρόμους κάθε φορά..... 

...με εννέα διαφορετικά ψευδώνυμα απέκρυψε το μέγεθός του έργου του, οικοδομώντας έτσι το πρότυπο του «αινιγματικού» δημιουργού. Πολλές κλασσικές επιτυχίες κρύβονταν για δεκαετίες κάτω από τα ψευδώνυμα αυτά όπως το περίφημο «Μινόρε της αυγής» ο «Αντώνης ο Βαρκάρης ο Σερέτης » και τόσα άλλα.... ( ἀπό ἐδῶ

Κι᾿ἐμεῖς ἀποροῦμε : γιατί κρυβόταν πίσω ἀπό τόσα πολλά ψευδώνυμα ; Ντρεπόταν γιά τό εἶδος πού προωθοῦσε ; 

Τά 3 ἀδέρφια Σκούρα,στό Ἀμέρικα (φωτό)

Γιά τήν ἀναφορά στόν Σπυρίδωνα Σκούρα νά σημειώσουμε πώς πρὄκειται γιά τόν ἀδελφό τοῦ παππού τῆς μητέρας τοῦ Πέτρου Κόκκαλη Σοφίας Σκούρας ( α΄ σύζυγος τοῦ Σωκράτη Κόκκαλη τοῦ ἱδρυτή τῆς Ιντρακόμ. Εἴπαμε τυχαῖοι γάμοι ΔΕΝ γίνονται μέ ᾿δαύτους. Ὅπως καί ἡ μάνα τοῦ Σωκράτη ἀπό τήν οἰκογένεια Νάκου... ), Θανάση κόρη τοῦ υἱοῦ του συνωνόματος τοῦ παπποῦ, Σπυρίδωνος Σκοῦρα. Αὐτός,ὁ σέ β΄γενιά Σκούρας,εἶναι ὁ παππούς τοῦ Πέτρου Κόκκαλη. 

Ἔχει ὅμως σημασία ἡ συγγένεια,διότι ἡ συγκεκριμένη οἰκογένεια κατάγεται ἀπό τό Σκουροχώρι Ἠλείας. Καί ὅπως εἶναι γνωστό καί ἱστορικῶς ἀποδεδειγμένο,οἱ ἑβραῖο τῆς διασπορᾶς ἐλάμβαναν,στήν συντριπτική τους πλειοψηφία καί γιά τούς ...γνωστούς λόγους, ὡς ἐπίθετο τό μέρος πού βρίσκονταν ὡς μέτοικοι. Συνεπῶς τό Σκουροχώρι ἔδωσε προφανῶς τό ἐπίθετο Σκούρας στήν ἐν λόγῳ οἰκογένεια. Οἱ σχέσεις του στό ἀποκλειστικῶς σέ ἑβραϊκά χέρια Χόλυγουντ δέν ἦταν τυχαία,ἐννοεῖται...Ὅπως καί τό «σόου μέ τόν Σοβιετικό Χρουτσώφ... » 

Διαβᾶστε τα πάλι,ἀξίζει τόν κόπο νά τά θυμώμαστε : Ὁ Κόκκαλης καί τό σόϊ του ...

Περί Tavistock Institute

...1) Ἡ προώθησις τῆς,ῤόκ-ναρκωτικά-σέξ ἀντι-κουλτούρας,σέ διάστημα λίγο περισσότερο ἀπό μία γενιά,θά μποροῦσε στό νά γίνῃ ἡ κυρίαρχη παγκόσμια κουλτούρα... 

2) Ἡ «ἐπιστημονική πρόοδος»,ὅπως ὁρίζεται ἀπό τήν διαδοχική κυριαρχία τοῦ ἀνθρώπου σέ ὁλοένα καί ὑψηλότερους νόμους τοῦ σύμπαντος,πού τοῦ δίνει κυριαρχία πάνω στήν φύσιν,ἦταν νά τοποθετήσῃ τόν ἄνθρωπο σέ μειονεκτική θέσι,ὡς μέρος τῆς φύσεως,τῆς ὁποίας οἱ νόμοι ἦσαν ἀμετάβλητοι καί ἄγνωστοι.

3) Ὁ ὅρος «ἐπιστήμη» ἐπρόκειτο νά ἀντικατασταθῇ μέ τόν γενικῶς καθορισμένο ὄρο «τεχνολογία»... 

4) Τά συστήματα διακυβερνήσεως πού ἰδρύθηκαν σέ προηγούμενα προ- βιομηχανικά καί βιομηχανικά πρότυπα,δέν θά λειτουργοῦσαν πλέον σ᾿αὐτή τήν «μετά-βιομηχανική» Νέα Ἐποχή. Ἡ κυβέρνησις θά ἔπρεπε νά ἐγκαταληφθῇ, τά ἔθνη-κράτη νά παραμερισθοῦν,καθώς ὁ ἄνθρωπος βρῆκε νέους,πιό «κατανοητούς τρόπους» ν᾿ἀντιμετωπίσῃ τό ἕνα καί τό ἄλλο... ( γρἀφαμε ἐδῶ ἀναλύοντας τήν "Νέα Ἐποχή τοῦ Ὑδροχόου" πού ἑτοίμαζε ἣ ἐξουσαιστική ἐλίτ,σέ παγκόσμιο ἐπίπεδο,μέσῳ τῶν ὁργάνων/φορέων της,ὅπως τό ἰνστιτοῦτο Τάβιστοκ...  Καί πολλές ἀκόμη ἀναφορές μας ἐδῶ ) 

Νά ποῦμε ὁ συντάκτης τοῦ θέματος εἶναι κάπως ἀπόλυτος,διότι ἔχουν γραφεῖ πολύ ὡραῖα λαϊκά τραγούδιαἀπό πολύ μεγάλους συνθέτες ὅπως ὁ Μάνος Χατζηδάκης,ὁ Νίκος Ξαρχάκος, ὁ Θάνος Μικρούτσικος καἰ ἄλλοι. Δέν τά βάζουμε ὅλα σ᾿ἕνα τσουβάλι,ἀλλά σέ γενικές γραμμές καί ὡς οὐσία τό θέμα πού πραγματεύεται ὁ Ἑμμανουήλ Σαρίδης καί ἀφορᾷ τήν διαφοροποίησιν τοῦ Ἕλληνος καί κατ᾿ἐπέκτασιν τῆς ἑλληνικῆς ζωῆς μέσα ἀπό τήν συγκεκριμένη μουσική ( ῥεμπέτικο καί "βαρύ" λαϊκό ) εἶναι ἔτσι. Τ᾿ἀποτελέσματα αὐτοῦ τό βλέπουμε ἐδῶ καί μία 30ετία. Ἴσως,θά ἔλεγα,ἐκτός ἐλαχιστοτάτων ἐξαιρέσεων ( πάντα ὑπάρχουν πρός ἐπιβεβαίωσιν τοῦ κανόνος) ὁ ἀπόλυτος ξεπεσμός ! Ἀπό "τραγουδιστές/στριες" ἕως τά γελοιωδέστατα αὐτά πού ὀνομάζουν "τραγούδια". Ἐν τάξει,ξέρετε...

Κάτι σάν αὐτή,ἄς ποῦμε,πού ὅπως μαθαίνουμε ἔχει καί ἀδυναμία τό Ἀδωνάϊ ...


Ἡ Πελασγική

39 σχόλια:

  1. Συμφωνώ απολύτως με κάθε έννοια του άρθρου σου (την αναδημοσίευση και το σχόλιό σου), εξάλλου τα ζούμε απ' τα τέλη της δεκαετίας του εβδομήντα -που αρχίσαμε να καταλαβαίνουμε τί επίθεση γινόταν (η οποία βαίνει γεωμετρικώς εντεινόμενη) στην κοινωνία μας- ώστε να μή μπορεί, πλέον, να μας καταπλήξει τίποτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ἔτσι ἀκριβῶς ! Μιλᾶμε γιά τήν ἀπόλυτον κατάντια ἡ ὁποία,δυστυχῶς ( κι᾿ἐκεῖ φαίνεται ἡ ἐπίπτωσις τοῦ NLP,στόν Ἕλληνα ) εἶναι ἀποδεκτή ἀπό τούς νέους ἀνθρώπους,κληρονομιά ἀπό τούς γονεῖς,πού φαίνεται νά τήν ἀπολαμβάνουν κιόλας !

      Νομίζω πώς ἀπό τήν δεκαετία τοῦ ᾿90 ἄρχισε νά φαίνεται σέ πολύ μεγάλο βαθμό. Ἀπό ᾿κεῖ καί μετά ἦταν καθαρά θέμα χρόνου νά πιάσουμε πάτο ! Τό ἐρώτημα : Σήμερα 30 χρόνια μετά ἀναρωτιέμαι τόν πιάσαμε τόν πάτο ἤ ἔχει κι᾿ἄλλη κατρακύλα ;

      Καλημέρα ἀγαπητέ μου !

      Διαγραφή
    2. Εάν θέλεις τη γνώμη μου, φρονώ πως η κατρακύλα (ώς φυσικό φαινόμενο), σταματά με πάταγο όταν κι εάν τον έβρει (τον πάτο).
      Άρα, -ωιμέ- έχουμε ακόμα δρόμο...

      Διαγραφή
    3. Καί θά συμφωνήσω...

      Καλησπέρα ἀγαπητέ !

      Διαγραφή
  2. Θεοδώρα Παλαιολόγου29 Αυγούστου 2022 στις 12:43 μ.μ.

    Αγαπητή Πελασγικη, καλημερα! Επιτρέψτε μου να εκφράσω κάποιες διαφωνίες με τον συντάκτη του κειμένου. 1) Το μπουζούκι στα χέρια των Ελλήνων μουσικών αναδείχθηκε σε κύριο όργανο έκφρασης του ψυχισμου του λαού μας. Κάθε ελληνικό γλέντι φτάνει στην κορύφωση του όταν πέσει η βαριά πατούσα του μπουζουκιού. 2) Δεν καταλαβαίνω γιατί είναι κακό να τραγουδιέται ο ερωτικός πόνος. Δύο είναι οι κυρίαρχοι καημοι του ανθρώπου. Ο έρωτας και ο θάνατος. Ο λαός μας από την αρχαιότητα τραγούδησε με μοναδικό πάθος και τα δύο. 3) Το ζεϊμπέκικο μόνο από Έλληνες μπορεί να χορευθει. Δεν υπάρχει ωραιότερο θέαμα ανδρισμού από τον δεινο χορευτή του ζεϊμπέκικο.Ειναι μοναχικός χορός και αποκαλύπτει άριστα τον ψυχισμό αυτού που τον χορεύει. Προσωπικά μου αρέσει πολύ και τον καλλιεργώ συνεχώς. Δύο χρόνια φοιτησα στην Ακαδημία Ζεϊμπέκικου του Δημήτρη Πετροπουλου στη Θεσσαλονίκη. Είναι χορός που απελευθερωνει το σώμα και την ψυχή.Παναρχαιος ελληνικός χορός. Τον χόρευαν μοναδικά οι αρχαίοι Μακεδόνες και ο Μ. Αλέξανδρος. 4) Το τσιφτετέλι μην το χαρίζετε στα τουρκικά και αραβικά φύλα. Είναι ο αρχαίος κόρδακας. Τον κόρδακα χόρευε και ο Μ.Αλεξανδρος.5) Μην απαξιώνει τα ρεμπέτικα. Είχα κάνει πριν 5 Χρόνια ένα project με τους μαθητές της Β Λυκείου με τίτλο "Η μορφή της μάνας στο ρεμπέτικο τραγούδι ". Δεν μπορείτε φανταστείτε τα εκπληκτικα αποτελέσματα .Τα ρεμπέτικα είναι η ανατομία μιας ολόκληρης εποχής.Προκειται για τραγούδια διαμάντια. 6) Όλα αυτά τα ανατολίτικα, όπως λέει, άσματα (Μαντουβαλα, καρδιά μου καημενη) τα πήρε η θεϊκή φωνή του Καζαντζίδη και τα μετουσίωσε σε ωραία τραγουδιστικα δείγματα. Μη μένετε σε αυτά. Ο Καζαντζίδης ειδικά έχει ερμηνεύσει αριστουργηματα.. Ο δρόμος, Ίσως, Τα όνειρα που χτίζονται, Ο γυάλινες κόσμος, Το αγριολουλουδο και πολλά άλλα δεν είναι μόνο τραγούδια. Είναι μανιφέστα ζωής. 7) Πηγαίνετε τα παιδιά σας στα πανηγύρια της ελληνικής επαρχίας. Εμβαπτιζονται στα ναματα της δημοτικής και λαϊκής μουσικής, είναι αναβαθμός κοινωνικό ποίησης, μάθημα συνύπαρξης. Η ξένη μουσική κάθε είδους οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στη ναρκομανια στην ομοφυλοφιλία και σε αυτιστικες συμπεριφορες. Μη γυρνάτε την πλάτη στους Έλληνες λαϊκούς τραγουδιστές. Ακόμη και την καψούρα όπως λέτε την τραγούδησαν με τόση αξιοπρέπεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή μου Θεοδώρα,τό θέμα δέν εἶναι τό ἄσμα ἀλλά αὐτό πού βγαίνει μέσ᾿ἀπ᾿αὐτό καί ἐπιδρᾷ στίς νευρολογικές διαδικασίες καί τήν γλῶσσα,ἀκριβῶς ὅπως τό ἐννοεῖ ὁ ὄρος.
      Σκέψου,ὅταν ὁ ἄνθρωπος ( ἄνδρας καί γυναῖκα) βρίσκονται κάτω ἀπό συναισθηματική φόρτισιν μιᾶς ἐρωτικῆς ἀπογοητεύσεως ἤ μίας ἔντονης ἀρχικῆς αἰσθηματικῆς σχέσεως,πόσο λογικές μπορεῖ νά εἶναι οἱ ἀποφάσεις του στόν ὅποιο τομέα. Ἄν σ᾿αὐτό προσθέσεις καί τήν φόρτισιν ἐνός ἀναλόγου ἄσματος ( μουσική καί στίχος) φαντάζομαι ἀντιλαμβάνεσαι τήν ἔκτασιν τῆς συγκεκριμένης φορτίσεως.
      Δέν εἶναι λίγες οἱ περιπτώσεις πού ἔχουν διαπραχθεῖ φονικά κάτω ἀπό τέτοιες περιστάσεις. Ἡ περίπτωσις τοῦ Νίκου Κοεμτζῆ,γνωστή στό πανελλήνιον..
      « Τά δυό σου χέρια πείρανε,βεργοῦλες καί μέ δείρανε ...καί τήν χαρά μου πείρανε...Τά χέρια σου μέ κάψανε πού ἄλλον ἀγκαλιάσανε καί δέν μέ λογαριάσαν...Μ᾿αὐτά τά χέρα σου τά δυό σκὰψε τήν γῆς βαθιά νά μπῶ ...νά μήν σέ βλέπω καί πονῶ »
      Δέν θά τό ἔλεγε κανείς καί δεῖγμα μουσικῆς ὑπερηφανίας,τό ἐν λόγῳ ἄσμα πού ἔγινε ἀφορμή γιά τό μεγάλο μακελειό ( τρεῖς νεκροί καί 8 τραυματίες καί δύο ἄνθρωποι στήν φυλακή ! )
      Τά τραγούδια δέν εἶναι γιά νά προκαλοῦν δυστυχία οὔτε νά ἐξωτερικεύουν τά χειρώτερα τῶν ἀνθρωπίνων ἐνστίκτων.
      Ὁ ἀνωτέρῳ συντάκτης καθηγητής Κοινωνιολογίας Ἐμμ. Σαρίδης,ἐκεῖ ἀκριβῶς ἑστιάζει τό θέμα καί συμφωνῶ ἀπολύτως μαζύ του. Π.χ.
      «Βᾶλτε μου δυό καναβουριές νά κάνουν καναβούρια ( χασίσι) γιά νἄρχονται οἱ φίλοι μου νά γίνονται μαστούρια...» , « Χασίσι ἤπιε κι᾿ὁ Θεός καί ἔκανε τήν πλάση καί τὄδωσε στόν ἄνθρωπο,ντερβίση μου,κι᾿αὐτός νά μαστουριάσῃ...» ,«Πές μας βρέ Χᾶρε νά χαρῇς τό μαῦρο σου σκοτάδι,ἔχουν χασίσι,ἔχουν λουλᾶ οἱ βλάμηδες στόν Ἄδη ;», « Καλύτερα ν΄απούλαγα κάστανα σέ φουφούδες παρά πού πῆγα κι᾿ἔμπλεξα, ὁ μπαγλαμᾶς, μ᾿αὐτές τίς χασικλούδες» !!!
      Ἔ, δέν τό λές καί ὅ,τι καλλύτερο ἀπό τραγούδι...!
      Σημείωσε λοιπόν,ὅτι στήν συντριπτική τους πλειοψηφία τ΄΄α τργούδια αὐτά πού κατατάσσονται στήν κατηγορία «ρεμπέτικο» εἶναι αὐτοῦ τοῦ ἐπιπέδου. Ὅπως καί τά μαγαζιά τά ὁποῖα τά φιλοξενοῦσαν,ἀνάλογα. Ἐπίσης,μιά καί ἀναρωτιέσαι ἄν εἶναι κακό νά τραγουδιέται ὁ ἐρωτικός πόνος ( ἡ καψοῦρα πού λένε ) ἀπαντῶ : Τό κακό ἔγκειται στήν ψυχολογία πού βγαίνει ἀπό αὐτό καί τ᾿ἀποτέλεσμα. Τί σημαίνει ; Ἕνας ἄνθρωπος «καψούρης» ὑπό τό βἀρος ἀναλόγου ἄσματος,θά παραγγείλῃ κάμποσες φορές νά πιῇ. Θά καπνίσῃ περισσότερο μ᾿ἀποτέλεσμα τὀ θόλωμα τοῦ μυαλοῦ ( ξέρεις πώς λειτουργεῖ τό οἰνόπνευμα καί τά ἀέριά του ὅπως κι᾿ὁ καπνός στόν ἐγκέφαλο). Καί ὑπό αὐτές τίς συνθῆκες μᾶλλον τά ἔνστικτα πού ἔρχονται στήν ἐπιφάνεια δέν εἶναι καἰ ὅ,τ καλλύτερο...

      Τό κέρδος βεβαίως βρίσκεται στήν τσέπη τοῦ μαγαζάτορα καί ὅλους ὅσους ἐργάζονται ἤ ἀποκομίζουν κέρδος μέσῳ αὐτοῦ :ἀπό γκαρσόνια,τραγουδιστές,λουλουδάδες μέχρι καί κυρίως τούς παραγωγούς οἰνοπνεύματος. Δέν εἶναι λίγες οἱ φορές πού ἐκφράζεται τό ἐρώτημα : Γιατί ἀπαγορεύουν τό τσιγάρο καί διογκώνουν τό μέγεθος τοῦ κακοῦ πού ἐπιφέρει στόν ἀνθρώπινο ὁργανισμό καί ἀντιθέτως δέν ἔχουν θίξει ΠΟΤΕ τό ποτό ; Διότι χωρίς ποτό δέν θά ὑπάρχουν τά ἀνάλογα μαγαζιά,χωρίς αὐτά δέν θά ὑπάρχουν οἱ θαμώνες-θύματα τοῦ ἀλκοόλ καί τῶν ναρκωτικῶν ἐκεῖ πού γίνεται ἡ μεγάλη μπίζνα. Καί βεβαίως χωρίς τήν «καψοῦρα» δέν μπορεῖ νά ὁλοκληρωθῇ ὅλο αὐτό τό ἀλλησβερίσι...
      Πρόσεξε,στό σχόλιό μου ἔγραψα πώς ὑπάρχουν λαϊκά ἄσματα πού εἶναι πραγματικά πολύ καλά,ἄριστα καί οἱ ἀνάλογοι δημιουργοί τους,ὅμως ἔκανα ἕναν διαχωρισμό : «βαριά λαϊκά» καί ῥεμπέτικα δέν ἔχουν σχέσιν μέ τά λαϊκά ἄσματα.

      ( πᾶμε σέ συνἐχεια...)

      Διαγραφή
    2. Χάρτινο το φεγγαράκι - ( στίχοι Νίκος Γκάτσος,μουσική Μάνος Χατζιδάκις ) 1958

      Θα φέρει η θάλασσα πουλιά
      κι άστρα χρυσά τ' αγέρι
      να σου χαϊδεύουν τα μαλλιά,
      να σου φιλούν το χέρι.
      Χάρτινο το φεγγαράκι,
      ψεύτικη ακρογιαλιά,
      αν με πίστευες λιγάκι
      θα 'σαν όλα αληθινά.
      Δίχως τη δική σου αγάπη
      δύσκολα περνά ο καιρός.
      Δίχως τη δική σου αγάπη
      είναι ο κόσμος πιο μικρός.
      Χάρτινο το φεγγαράκι,
      ψεύτικη ακρογιαλιά,
      αν με πίστευες λιγάκι
      θα 'σαν όλα αληθινά

      Έλα πάρε μου τη λύπη - ( στίχοι Νίκος Γκάτσος,μουσική Μάνος Χατζιδάκις ) 1961

      Είσ’ ένα περιστέρι
      που πετάς στον ουρανό
      πάμε να βρούμε ένα αστέρι
      σ’ ένα κόσμο μακρινό

      Έλα ένα βρούμε έν’ αστέρι
      που πετά ψηλά ψηλά στον ουρανό

      Είσαι ένα καρδιοχτύπι
      μου `χεις κόψει τα φτερά
      έλα πάρε μου τη λύπη
      έλα δώσ’ μου τη χαρά

      Είσαι ένα καρδιοχτύπι
      μου `χεις κόψει τα φτερά

      Τα γαρίφαλα σου μέτρα
      σ’ αγαπώ όσο κανείς
      κάνω την καρδιά μου πέτρα
      και προσμένω να φανείς

      Έλα και σε περιμένω
      στη γωνιά του δρόμου να φανείς

      Καί ἕνα τοῦ πραγματικῶς προικισμένου μουσικά, ( ἀλλά ἀνοήτου πολιτικῶς...) Μίκη Θεοδωράκη,ὅπως σημειώνει καί ὁ κ. καθηγητής :

      Αν θυμηθείς τ’ όνειρό μου ( στίχοι Νῖκος Γκάτσος,μουσική Μίκης Θεοδωράκης) 1960

      Στην αγκαλιά μου σαν άστρο κι απόψε κοιμήσου
      δεν απομένει στον κόσμο ελπίδα καμιά
      τώρα που η νύχτα κεντά με φιλιά το κορμί σου
      μέτρα τον πόνο κι άσε με μόνο στην ερημιά

      Αν θυμηθείς τ’ όνειρό μου…
      σε περιμένω να ‘ρθεις
      μ’ ένα τραγούδι του δρόμου να ‘ρθεις όνειρό μου
      το καλοκαίρι που λάμπει τ’ αστέρι με φως να ντυθείς…

      Στην αγκαλιά μου σαν άστρο κοιμήσου κι απόψε
      ειν΄ η καρδιά μου κοντά σου ποτάμι θολό
      απ΄της αγάπης τον κήπο γαρύφαλλα κόψε
      και πριν να φύγω άσε με λίγο να σε φιλώ

      Αν θυμηθείς τ’ όνειρό μου…
      σε περιμένω να ‘ρθεις
      μ’ ένα τραγούδι του δρόμου να ‘ρθεις όνειρό μου
      το καλοκαίρι που λάμπει τ’ αστέρι με φως να ντυθείς…

      Ἡ ἐπιλογή τῶν τριῶν παραπάνω τραγουδιῶν ἔγινε ἀπό τά δικά μου ἀγαπημένα τραγούδια...

      Νομίζω πώς δέν χρειάζονται ἄλλα λόγια...

      Καλησπέρα ἀγαπητή μου Θεοδώρα !

      Διαγραφή
    3. Θεοδώρα Παλαιολόγου29 Αυγούστου 2022 στις 7:33 μ.μ.

      Αγαπητή Πελασγικη, ωραία τα τραγούδια που παραθέσατε, αλλά αν και είμαι του ωδείου, από τότε που τα μαθαίναμε στο μάθημα χορωδίας, μου άφηναν ουδέτερα συναισθήματα. Ο κύριος καθηγητής είναι λίγο εκτός πραγματικότητας όπως όλοι οι κοινωνιολογοι άλλωστε...

      Διαγραφή
    4. Διορθώσεις : ὑπερηφανείας καί ἀλισβερίσι

      Ἄν ᾿δεῖτε καί κάποιο ἄλλο μοῦ τό γράφετε.

      Διαγραφή
    5. Ἐμένα μ᾿ἀρέσουν πάρα πολύ ! Και ἡ μουσική καί οἱ στίχοι. Ὑπέροχες λέξεις τῆς ἑλληνικῆς ! Καταπληκτικοί μουσικοί τόνοι ! Τέλεια ἀρμονία !!! Ψυχικη εὐφορία ! ! !

      Εἶναι ὅμως θέμα προτιμήσεων κι᾿ὄχι ἀποκλειστικῶς γνώσεων ...

      Καλησπέρα ἀγαπητή μου Θεοδώρα !

      Διαγραφή
  3. Θα ήθελα να πω πολλά, αλλά το πολλά λόγια είναι όντως φτώχεια !

    Αυτό μόνο : https://www.youtube.com/watch?v=7QDKN3DnlpA&ab_channel=DM13

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνῶ καί σοῦ ἀφιερώνω :

      Τό ἄγαλμα

      στίχοι : Λευτέρης Παπαδόπουλος
      συνθέτης : Μίμης Πλέσσας ( 1969)

      Χθες μεσάνυχτα και κάτι κατηφόρισα
      στη μικρή την πλατεΐτσα που σε γνώρισα
      Κάποιο άγαλμα που μ’ είδε, με θυμήθηκε
      και τον πόνο μου ν’ ακούσει δεν αρνήθηκε

      Και τού μίλησα για σένα και για μένανε
      Και τα μάτια του βουρκώναν κι όλο κλαίγανε
      Τού ’πα για το φέρσιμό σου και για τ’ άλλα σου
      τ’ ασυγχώρητα τα λάθη τα μεγάλα σου

      Κι ύστερα με πιάσαν Θεέ μου κάτι κλάματα
      που με βρήκανε κουρέλι τα χαράματα
      Με το άγαλμα ως το δρόμο προχωρήσαμε
      Μου εσκούπισε τα μάτια και χωρίσαμε
      https://www.youtube.com/watch?v=vg_AY9Nx1b4

      Τό δάκρυ μας σταλιά σταλιά

      Στίχος : Πυθαγόρας
      Συνθέτης : Κώστας Καπνίσης ( 1979)

      Εμείς νυχτώσαμε νωρίς
      και χάσαμε τον δρόμο
      και τα σπασμένα της ζωής
      τα πήραμε στον ώμο

      Χάιδεψέ το μπουζούκι μας
      τραγούδι για να πούμε
      οι νύχτες που περάσαμε
      να μη ξημερωθούνε

      Το δάκρυ μας σταλιά σταλιά
      σταμάτησε να τρέχει
      μανούλα μου τι παγωνιά
      αυτός ο κόσμος που έχει

      Χάιδεψέ το μπουζούκι μας
      τραγούδι για να πούμε
      οι νύχτες που περάσαμε
      να μη ξημερωθούνε

      https://www.youtube.com/watch?v=TVORkzsJTz4

      Ὅταν γίνεται λόγος γιά ὡραῖο Λαϊκό τραγούδι !

      Καλησπέρα ἀγαπητέ μου !

      Διαγραφή
    2. Ομορφιά υπάρχει παντού ! Ας κρατήσουμε την ψυχή μας κοντά μας με ευλάβεια, ώστε να μπορούμε να διακρίνουμε την ομορφιά από την ασχήμια !

      Διαγραφή
    3. Παντοῦ ὑπάρχει ὀμορφιά ; Ἑξαρτᾶται πῶς ἀντιλαμβάνεται ὁ καθείς τήν ὀμορφιά !

      ο τεκετζής

      Είμαι φίνος μάγκας πρώτος τεκετζής
      είμαι και μαγκιώρος έξτρα μπαρμπουτσής

      Αργιλέ φουμάρω με τη γκόμενα
      κι οποιανού χρωστούσα του τ’ απόμεινα

      Όλοι με φωνάζουν μπαρμπουτσή καλό
      γιατ’ εχω κορόιδα και τους τα κολλώ
      ............

      .Μπραΐλα (Βραΐλα)

      Καράβι του Μπουρνόβα
      άϊντε και καρότσα της στεριάς
      αϊντε χίλια τάλαρα σας δίνω
      άϊντε στη Βραΐλα να μας πας

      Καράβι και καρότσα
      άϊντε θα σας δώσουμε παράδες
      άχ (βρε) στη Βραΐλα να μας πάτε
      (αχ) άιντε για να βρούμε ντερβισάδες

      Πάρε μας στη Βραΐλα
      άϊντε για να σπάσουμε μεράκι
      άϊντε που θα βρούμε ντερβισάδες
      αχ να φουμάρουμε μαυράκι
      ..............

      Ο Μάρκος μαθητής

      Μ έστελν’ η μανούλα μου σχολειό μου να πηγαίνω
      κι εγώ τραβούσα στο βουνό με μάγκες να φουμέρνω
      μ’ έστελν’ η μανούλα μου σχολειό μου να πηγαίνω

      Με μάλωνε ο δάσκαλος τα γράμματα να μάθω
      κι εγώ απ τη μαστούρα μου δεν έβλεπα να γράφω
      με μάλωνε ο δάσκαλος τα γράμματα να μάθω

      Μη με βαράς κυρ’ δάσκαλε και μη μου κάνεις κόλπα
      και δε μαθαίνω γράμματα πόσες φορές σου το ’πα
      μη με βαράς κυρ’ δάσκαλε και μη μου κάνεις κόλπα

      Ετσάκωνε το χάρακα κι όλο με κοπανούσε
      με μαύριζε από τις ξυλιές κι ύστερα με αμολούσε
      ετσάκωνε το χάρακα κι όλο με κοπανούσε

      ....................

      Ἐννοεῖται πώς οὐδόλως τυχαίως δέν προωθήθηκε τό ῥεμπέτικο.Ἔτσι ἔγινε ἡ ἀρχή στήν συνήθεια τῶν ναρκωτικῶν οὐσιῶν,κυρίως χασίσι. Καί τ᾿ἀποτελέσματά του δέν εἶναι δύσκολο νά τά καταλάβῃς. Ἄλλως τε τό ὄτι χρησιμοποιήθηκε ὁ ὄρος Ασασἴνος γιά τόν δολοφόνο,ἐπίσης τυχαῖο δέν εἶναι. Πάνω ἀπό χίλια χρόνια ἐμπειρία στόν τομέα : https://sxolianews.blogspot.com/2013/05/blog-post_11.html

      Ἄ,καί ἡ πορνεία,πακέτο πήγαινε στόύς συγκεκριμένους χώρους «διασκεδάσεως». Καταγώγια τά ἔλεγαν καί οὐδόλως τυχαία ἡ ἐπλογή τῆς λέξεως...

      Μέ συγχωρεῖς ἀλλά δέν μπορῶ νά ᾿δῶ καμμία ὀμορφιά,ὄσο κι᾿ἄν ψάχνω...

      Καλημέρα ἀγαπητέ !

      Διαγραφή
    4. Οἱ στίχοι τῶν ρεμπέτικων τραγουδιῶν,ἀπό ἐδῶ ( https://www.rebet.gr/ ) ὅπου μπορεῖ νά ᾿δεῖς πληθώρα ἀπό ᾿δαύτα στό ἴδιο μοτίβο...

      Ἐπίσης σημαντικό τό ποιοί προωθοῦσαν τά ναρκωτικά στίς πρῶτες δεκαετίες τοῦ 1900. Μήπως,λέω μήπως πίσω ἀπό αὐτούς θά ᾿δοῦμε κάποιους μετέπειτα μεγιστάνες τοῦ χρήματος, θαμῶνες τῆς λέσχης Μπίλντερμπεργκ ;

      Περιοδικό LIFE, 19 Ιουλίου 1943

      « Οι ιθύνοντες νόες για την ιστορία της παγκόσμιας παράνομης διακίνησης είναι τρεις Έλληνες έμποροι, οι αδελφοί Ηλίας, Γεώργιος και Αθανάσιος Ηλιόπουλος των οποίων η απολογία υπό μορφή πλήρους ομολογίας δημοσιεύθηκε από την αιγυπτιακή κυβέρνηση το 1932. Ήταν οι πρώτοι άρχοντες του εμπορίου. Το 1917, ψάχνοντας για ένα καινούριο πεδίο για τα επενδυτικά κεφάλαια της επιχείρησής τους, εντυπωσιάστηκαν από τις προσπάθειες της ΚΤΕ να τεθούν τα ναρκωτικά υπό έλεγχο. Μετά από ταξίδια για να συνομιλήσουν με επιχειρηματίες στο Παρίσι και στο Tientsin, αποφάσισαν ότι η επιχείρηση ναρκωτικών είχε σταθερό μέλλον με εντυπωσιακή προοπτική κέρδους. Με την έδρα στο Παρίσι, το σπίτι των Ηλιόπουλων λειτούργησε ως κεντρική τράπεζα και γραφείο συμψηφισμού επιταγών για το μεγαλύτερο μερίδιο του παγκόσμιου παράνομου εμπορίου στο όπιο, τη μορφίνη και την ηρωίνη, που οργανώθηκε ποτέ σε ένα σύστημα. Πορεύτηκαν κερδοφόρα μέχρι το 1930, όταν μια σκλήρυνση του γαλλικού νόμου τους εξανάγκασε στη μεταφορά τους στην Τουρκία.».....................
      ( Ὅλο τό θέμα : https://sxolianews.blogspot.com/2017/03/blog-post_49.html)

      Καί μετά μοῦ λές γιά ὀμορφιά ...παντοῦ ! Παντοῦ ;

      Καλημέρα ἀγαπητέ !

      Διαγραφή
  4. Πληροφορηστε τον κυριο καθηγητη οτι το μπουζουκι ειναι ελληνικοτατο και ειναι η εξελιξη της αρχαιοελληνικης πανδουριδος, αυτα τα ολιγα για να μαθαινουν και οι καθηγητες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ὡραία,δέν διαφωνεῖ κανείς. Ὅμως πρόσεξε νά ᾿δῆς τί γίνεται ὅταν κάποιος παίρνει μεμονωμένα ἔνα θέμα καί τό θέτει ὡς δεδομένο πού δέν ἐπιδέχεται περαιτέρω ἀναπτύξεως. Διαβάζουμε :

      « ... τα λαουτοειδή στον ελλαδικό χώρο δεν ήταν καθόλου διαδεδομένα και ακόμη περισσότερο θεωρούνταν όργανα εντελώς λαϊκά και περιθωριοποιημένα... η πανδούρα παρουσίαζε τέτοιους νεωτερισμούς ώστε να αφοριστεί μονομιάς από τους ακαδημαϊκούς κύκλους. Χάριν του δαχτυλοθέσιού της, λόγω του βραχίονα, προσέφερε μεγάλες δυνατότητες στον εκτελεστή για φωνητικά και οργανικά περάσματα που συνόδευαν μεμονωμένους φθόγγους ή που συνέδεαν φθόγγους έτσι ώστε να δημιουργηθούν μελίσματα και λεγκάτα, μία τεχνοτροπία που ήταν τεχνικά αδύνατο να εφαρμοστεί σε χορδόφωνα όπως η λύρα στην οποία γινόταν χρήση μίας χορδής για κάθε φθόγγο. Τα μελίσματα αυτά παραβαίνουν, με σκανδαλώδη τρόπο, τους αυστηρούς κανόνες της κλασσικής παιδείας με αποτέλεσμα οι εραστές της πανδουρίδας να περιθωριοποιούνται τόσο σε μουσικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο. Ο μελισματικός όμως χαρακτήρας του οργάνου, που συχνά κρατούσαν στα χέρια τους εταίρες σε γιορτές και οινοποσίες, βοηθούσε την ηδονιστική και λάγνα τέρψη που κι αυτή βεβαίως υπέρβαινε τους στερεούς κανόνες της ηθικής... Μόνο κατά τους ελληνιστικούς χρόνους το όργανο θα αυξήσει τη δημοτικότητά του, κι αυτό λόγω της στενότερης επαφής των Ελλήνων με τους ανατολίτες...» ( Καί πολλά ἀκόμη ἀναλυτικά περί τοῦ ὀργάνου, ἐδῶ : https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CE%B1%CE%BD%CE%B4%CE%BF%CF%8D%CF%81%CE%B1)
      « ...Μόνο κατά τους ελληνιστικούς χρόνους το όργανο θα αυξήσει τη δημοτικότητά του, κι αυτό λόγω της στενότερης επαφής των Ελλήνων με τους ανατολίτες...»

      Καί ὁ λόγος γιά τήν ἐποχή τῶν Ἑλληνιστικῶν χρόνων πού ἡ ἐπαφή μέ τούς Ἀνατολίτες,λόγῳ τῶν κατακτήσεων τοῦ Μεγάλου Ἀλεξάνδρου ἔφερε πιό κοντά τόν ἑλληνικό κόσμο.

      Ἡ ἐξέλιξις λοιπόν στά χέρια τῶν ἀνατολιτῶν καί κυρίως μετά τήν κάθοδο τῶν τουρκικῶν φύλων,ἀλλά καί τῶν Ἀράβων ἀντιλαμβάνεται ὁ καθένας πώς ἦταν ἀνάλογη τῶν δικῶν τους βιωμάτων καί κουλτούρας.

      Τήν ἐπικράτησιν τῆς Ἀράβων σέ Βόρειο Ἀφρική καί Ἰβηρική ἀλλά καί τῶν ὀθωμανῶν στήν Μικρά Ἀσία, Ἰωνία καί Ἑλλάδα ἡ ὁποία χρονικά ἦταν πέραν τῶν 500 χρόνων, τήν λαμβάνουμε ὑπ᾿ὅψιν σέ κάθε τομέα. Τό ἴδιο καί στό θέμα τῆς μουσικῆς καί τῶν ὀργάνων πού τήν συνόδευαν.

      Τώρα ἄν ἐσύ νομίζεις πώς ἡ ἀρχαία Πανδουρίς,τήν ὀποία μάλιστα περιφρονοῦσαν δέν ἔγινε στήν οὐσία ἕνα μουσικό ὄργανο πού ἐξέφραζε τούς Ἀνατολίτες καί ἔτσι συνδέθηκε ἄμεσα μ᾿αὐτούς,μέ συγχωρεῖς ἀλλά θέλεις νά σβήσῃς μιά Ἱστορία 600 χρόνων ἡ ὁποία μᾶς ἀρέσει ἤ ὄχι εἶχε τίς ἀνάλογες ἐπιπτώσεις της,παντοῦ !

      Καλησπέρα ἀγαπητέ !

      Διαγραφή
  5. Η ολικη επιθεσις κατα της Ελληνικης Μουσικης και γενικωτερα οτιδηποτε μας συνδεει με τον αρχαιοελληνικον πολιτισμον, τεχνες, γραμματα, γλωσσα, παιδεια, ιστορια, ηθη, εθιμα αρχισε αμεσως μετα την δολοφονια της ΠΑΠΑΔΑΚΗ.

    Ζουμε την ποιο σκληρη φαση, ισως, ενος πολεμου αιωνων του Κακου εναντιον του Καλου. Η Σχολη της Φρανκφουρτης εχει ριξει ολα της τα οπλα στη μαχη και επιδιωκει την τελικη εξαφανιση των γκοιμ,

    Τα σημαδια απο το γηπεδο της Ουκρανιας ειναι ευοιωνα και πιστευω οτι οι Ευρωπαιοι θα μπορουν ν΄ακουνε την Ηρωικη του Μπετοβεν παλι χωρις τον φοβο να τους συλλαβη η αστυνομια επειδη ακουν μουσικη μισους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δέν ξέρω πόσο εὐοίωνα εἶναι τά σημάδια,ὅπως λές,ἀπό τήν Οὐκρανία,ἀλλά ἐμένα αὐτό τό διάταγμα τοῦ Ποῦτιν γιά ἀκόμη 140.000 ἄτομα πού θά ἐνισχύσουν τόν ῥωσσικό στρατό ἀπό 1 Ἰανουαρίου 2023,σημαίνει πώς τό «ἔργο» συνεχίζεται μέ προγραμματισμό 4μήνου !

      Δέν μ᾿ἀρέσει...

      Τήν ἐπισήμανσιν τῆς δολοφονίας τῆς Ἐλένης Παπαδάκη ἀπό τούς ἐαμοσλαυοβουλγαροκομμούνες, πολύ ὀρθῶς τήν ἔκανες. Πολύ σημαντικό !!!

      Καλησπέρα ἀγαπητέ μου Ahoy !

      Διαγραφή
  6. Ἀστέρι ἀστεράκι

    Καλλιτέχνης: Χόρν Δημήτρης ( ΠΟΛΥ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΣ )
    Συνθέτης: Πλέσσας Μίμης
    Στιχουργός: Πρετεντέρης Κώστας ( 1959)

    Ξέρω κάποιο αστέρι, αστέρι αστεράκι
    που λάμπει χλωμό
    να σου το χαρίσω, το έχω μεράκι
    αλλά δεν τολμώ.
    Είναι σαν διαμάντι, για φίνο χεράκι
    και άσπρο λαιμό
    το μικρό εκείνο, αστέρι αστεράκι
    που λάμπει χλωμό

    Ξέρω κάποιο αστέρι, αστέρι αστεράκι
    που λάμπει ψηλά
    να σου το προσφέρω απόψε δωράκι
    με παρακαλά,
    λέει πως στον λαιμό σου, ή και στο χεράκι
    θα ζει πιο καλά
    το μικρό εκείνο, αστέρι αστεράκι
    που λάμπει ψηλά.

    Ξέρω κάποιο αστέρι, αστέρι αστεράκι
    που ζει μοναχό
    στ’ ουρανού την πλάτη, το τρώει το σαράκι
    και κλαίει το φτωχό
    τ’ άστρα των ματιών σου τ’ ανάψαν μεράκι
    κι ανησυχώ
    μη μου σβήσει εκείνο τ’ αστέρι αστεράκι
    που ζει μοναχό.
    https://www.youtube.com/watch?v=5GszziheqSg


    Ὁ Ὑμηττός

    Καλλιτέχνης: Μούσχουρη Νανά
    Συνθέτης: Χατζιδάκις Μάνος
    Στιχουργός: Χατζιδάκις Μάνος (1959 )

    Εκεί ψηλά στον Υμηττό υπάρχει κάποιο μυστικό
    Και είναι, πως να σας το πω, πολύ μπλεγμένο ομολογώ

    Αν και γω από παιδάκι είχα πάντα ένα μεράκι
    Να ’χω συντροφιά ένα αστέρι κι ένα σκύλο στην αυλή

    Όμως, εκεί στον Υμηττό, δεν μου το βγάζετ’ απ’ το μυαλό
    Υπάρχει κάποιο μυστικό, εκεί ψηλά στον Υμηττό

    Πέτρα που κύλησε, μη την εκρατήσεις
    το ριζικό της είν’ κακό και θα μετανοήσεις
    Τη συμβουλή μου αυτή μη την εξεχάσεις
    γιατί ’ναι το λιγότερο τους φίλους σου να χάσεις

    Όμως, εκεί στον Υμηττό, υπάρχει κάποιο μυστικό
    Να το ξεχάσω δεν μπορώ, ούτε τη λύση του να βρω

    Αν και γω από μικρή δεν μ’ αρέσανε τα χάδια
    Ήμουνα προσεκτική, ιδιαίτερα τα βράδια

    Όμως, εκεί στον Υμηττό, δεν μου το βγάζετ’ απ’ το μυαλό
    Υπάρχει κάποιο μυστικό, εκεί ψηλά στον Υμηττό
    Εκεί ψηλά, εκεί ψηλά, εκεί ψηλά στον Υμηττό
    Υπάρχει κά, υπάρχει κά, υπάρχει κάποιο μυστικό

    https://www.youtube.com/watch?v=IlhMcP9Pj3o&feature=emb_title

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η παθογενεια της μουσικης μας εγκειται στην κατευθυνομενη (και κατα την δικη μου γνωμη) μονοκαλλιεργεια του λαικου τραγουδιου, του ρεμπετικου και του σκυλαδικου και στον τεχνιτο εξοβελισμο καθε αλλης μουσικης καλλιτεχνικης δημιουργιας.Ακομα και της ΥΠΕΡΟΧΗΣ δημοτικης μας μουσικης που εγινε μουσειακο ειδος και απεκοπει βιαιως η συνεχιση της μεσω της εξελιξεως της. Υπηρχε πραγματι πριν και ιδιως μετα τον πολεμο το ελαφρο λαικο που ανεφερε ο αρθρογραφος και το οποιο ΚΥΡΙΑΡΧΟΥΣΕ οχι μονο στη Θρακη αλλα και στην Μακεδονια εξ οσων θυμαμαι. Υπηρχε και τοτε ΝΑΙ το μπουζουκι αλλα ηταν συμπληρωματικο - βοηθητικο-εναλλακτικο μουσικο οργανο. ΟΧΙ ΚΥΡΙΑΡΧΟ οπως τωρα. Εκεινο λοιπον το ελαφρολαικο τραγουδι εξελιχθηκε πολυ γρηγορα σχεδον αστραπιαια εμπνεομενο κυριως απο τις Ευρωπαικες Μπαλαντες αλλα και απο Ελληνικα Πρωτολεια ακουστικα σκαρφισματα. Πολλα απ αυτα δημοτικης και λαικης προελευσης.Μεσα σε πολυ λιγο χρονο η μεθεξη αυτων των επιρροων ανεδειξε το ΥΠΕΡΟΧΟ Νεο Κυμα το οποιο και ΔΙΕΚΟΠΕΙ δια ροπαλου κυριολεκτικα και χαθηκε απο το μουσικο στερεωμα ως κβαζαρ οπως ακριβως και εμφανιστηκε. Το Νεο Κυμα με τους γιγαντες της ευαισθησιας καλλιτεχνες του δειχνει με τον πιο παραστατικο και ευκρινη τροπο ποιους δρομους θα ακολουθουσε η μουσικη μας παραγωγη ΑΝ ΔΕΝ ΥΦΙΣΤΑΤΟ Η ΚΑΤΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ - ΣΤΡΕΒΛΩΣΗ ΤΩΝ ΓΝΩΣΤΩΝ ΦΩΝΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ.Η μουσικη ΔΙΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ θα οδηγουνταν σε πρωτογνωρα ακουσματικα μονοπατια και σε υπεροχους Ελληνικους δρομους. Με τα παραπανω δεν εννοω οτι δεν υπαρχουν ΥΠΕΡΟΧΑ ακουστικα συνολα με κυριο οργανο το μπουζουκι ακομα και τον μπαγλαμα.Δεν εννοω οτι στο μουσικο στερεωμα δεν προσεφεραν ασυλληπτη ποιοτητα καλλιτεχνες οπως ο Ακης Πανου, ο Σ. Καζαντζιδης, η Π. Πανου,ο Γ. Ζαμπετας, ο Μ. Βαμβακαρης, ο Τ. Βοσκοπουλος και τοσοι αλλοι. ΠΡΟΣΕΦΕΡΑΝ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΑΝΑΝΤΙΡΡΗΤ διακονωντας ενα μουσικο πολιτιστικο αποθεμα που κατα την γνωμη δεν θα επρεπε να κυριαρχει οπως κυριαρχησε και θα επρεπε να ειναι απλα μια συνιστωσα, μια μεταβλητη, μια εναλλακτικη οραση στο γενικοτερο ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΤΕΡΕΩΜΑ.Το τιμημα της επιβληθησας μονοκαλλιεργειας ηταν η καταβαραθρωση καθε αλλου μουσικου δρομου, καθε αλλης ακουστικης δημιουργιας και αυτο δεν εγινε νομοτελειακα ας πουμε απο τις προτιμησεις του κοσμου η απο τις δυναμεις της μουσικης αγορας. ΕΓΙΝΕ ΠΡΟΜΕΛΕΤΗΜΕΝΑ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΕΥΜΕΝΑ.Τα απαισια κομμουνιστικα εμβατηρια, δηθεν τραγουδια, ηταν αυτα που πρωτα δολοφονησαν το Νεο Κυμα λοιδωροντας το ως ταχα μικροαστικο και ξενοφερτο και ΕΠΙΒΑΛΛΟΝΤΑΣ-ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΣ σχεδον το μπουζουκι, τον μπαγλαμα η το σκυλε αρμονιο ως ΤΟ ΠΡΕΠΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΕΓΚΕΚΡΙΜΜΕΝΟ. Εγκεκριμμενο απο ποιον???? Μα απο το ΚΚΕ πρωτιστως, τον Μ. Θεοδωρακη (για πολλους τον πραγματικο αρχηγο του κομματος αυτου) και ολο τον σοσιαλ-κομμουνιστικο συρφετο της μεταπολιτευσης. Κερασακι στην τουρτα οι ακρως κεφαλαιουχικες δισκογραφικες εταιρειες που ΤΙ ΣΥΜΠΤΩΣΗ ειχαν και αυτες τις ιδιες αποψεις με το ΚΚΕ και τον Θεοδωρακη. Εφαρμογη των πρωτοκολλων Ρακοφσκι με τη βουλα παρακαλω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. «...Το τιμημα της επιβληθησας μονοκαλλιεργειας ηταν η καταβαραθρωση καθε αλλου μουσικου δρομου, καθε αλλης ακουστικης δημιουργιας και αυτο δεν εγινε νομοτελειακα ας πουμε απο τις προτιμησεις του κοσμου η απο τις δυναμεις της μουσικης αγορας. ΕΓΙΝΕ ΠΡΟΜΕΛΕΤΗΜΕΝΑ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΕΥΜΕΝΑ...»

      Ἔτσι ἀκριβῶς ! Ἐκεῖ εἶναι τό νόημα τοῦ παραπάνω θέματος τοῦ καθηγητοῦ !

      Καλησπέρα ἀγαπητέ μου Θαλῆ !

      Διαγραφή
  8. Ευχαριστώ για την αναδημοσίευση αγαπητή Πελασγική!
    Όπως είδες, οι απόψεις για το άρθρο διίστανται· και σήμερα, όπως το 2017.
    Είναι πολύ λεπτό θέμα, το οποίο μαρτυρεί και κάποιου είδους κρίσης ταυτότητας που διακατέχει τους ελληνόφωνους διαχρονικώς. Δεν λέω "Έλληνες" γιατί τότε θα έπρεπε να ακούμε μόνο αυλούς και άρπες 🙂

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω ἀγαπητέ μου Κώστα πώς δέν θά ὑπῆρχε διάστασις ἀπόψεων ἄν «ἔπιαναν » τό θέμα ὅπως ὁ ἀγαπητός Θαλῆς.

      Δέν τίθεται θέμα εὐχαριστιῶν ἀφοῦ τά σοβαρά θέματα πρέπει νά ἀναδημοσιεύονται καί νά διαβάζονται ὅσο τό δυνατόν ἀπό περισσοτέρους ἀναγνῶστες.

      Νά εἶσαι καλά ἀγαπητέ μου Κώστα !

      Διαγραφή
  9. Καλησπέρα

    Σχετικά με το θέμα , το κακό με τη μουσική, άρχισε πολύ πιο πριν , με τον λεγόμενο συγκερασμό των κλιμάκων κατά το μεσαίωνα και την αλλαγή συχνότητας στο κούρδισμα των οργάνων επί χίτλερ.

    Ο Πυθαγόρας έθεσε τις βάσεις της μουσικής ανακαλύπτοντας την οκτάβα και χωρίζοντας την
    σε 72 μόρια.

    Αναλόγως το πόσα μόρια παίρνει η κάθε νότα στην οκτάβα δημιουργήθηκαν διάφορες κλίμακες.
    και , οι Τρόποι για τους αρχαίους ή , οι Ήχοι στην ορθόδοξη εκκλησιαστική μουσική η οποία είναι
    συνέχεια της αρχαίας ελληνικής μουσικής παράδοσης (και στον τρόπο γραφής της μουσικής).

    Οι Τρόποι των αρχαίων ήταν κυρίως ο Δώρειος , ο Λύδιος και ο Φρύγιος οι οποίοι αντιστοιχούν
    στους Ήχους , Πρώτο , Δεύτερο , Τρίτο της εκκλησιαστικής μουσικής
    και χρησιμοποιούν τις , σε μόρια διαιρεμένες νότες της κλίμακας , που δημιουργούν τα μουσικά γένη:
    Διατονικό , Χρωματικό και Εναρμόνιο τα οποία έχουν περάσει και δημοτική μουσική (τα ηπειρώτικα τραγούδια π.χ. είναι συνήθως στο Χρωματικό γένος δλδ Λυδίου Τρόπου ή Δευτέρου Ήχου , ενώ τα νησιώτικα σε Διατονικά και Εναρμόνια δλδ Δώρειου και Φρύγιου ή Πρώτου και Τρίτου Ήχου.

    Το Μεσαίωνα όμως στην Ευρώπη απλοποίησαν το σύστημα και έβγαλαν μία και μόνο κλίμακα
    καθηλώνοντας την εκφραστικότητα της μουσικής.

    Αυτά βέβαια θα έπρεπε να τα διδασκόμασταν στα σχολεία , αλλά ....

    Όμως δεν είναι μόνο ο συγκερασμός , σε μία , των κλιμάκων ή και η μπουζουκοποιήση της μουσικής
    τα μόνα κακά που έγιναν στην μουσική , υπάρχει και χειρότερο.

    Ο Πυθαγόρας ,ως μαθηματικός και σοφός βρήκε και τις συχνότητες που πρέπει να έχουν οι νότες ,
    οι οποίες συχνότητες έχουν σχέση με τα μαθηματικά του ηλιακού συστήματος , έτσι η μουσική είχε
    καλύτερη ακουστική ποιότητα.

    Η βασική συχνότητα της νότας Κε (Λα ή Α) της τέταρτης οκτάβας πρέπει να 432 Hz
    Οι του χίτλερ όμως το άλλαξαν αυτό στα 440 Hz με αποτέλεσμα να χάνεται η αρμονία και να δημιουργείται μάλλον νευρικότης.

    Ο χιτλερ το ανακάλυψε αλλά πολύ γρήγορα το επέβαλαν , σχεδόν , 'Αμερική και Ευρώπη' και αν το ψάξετε στο διαδίκτυο θα βρείτε πολλά για το πως έγινε η διάδοση του κουρδίσματος σε λάθος συχνότητα και τη ζημιά κάνει.

    Σας ευχαριστώ

    Γεώργιος Γ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ καλές πληροφορίες πού ὀμολογῶ ἀγνοοῦσα παντελῶς ! Πόσα πράγματα δέν γνωρίζουμε καί γιά πόσα ἀκόμη ἔχουμε λανθασμένη ἄποψιν !

      Ἀγαπητέ Γεώργιε σ᾿εὐχαριστοῦμε τά μάλα καί κάθε ἀκόμη πληροφορία σχετική εὐπρόσδεκτος !

      Διαγραφή
  10. Εξαίρετο άρθρο.Ειναι φανερό ότι έχουν μολύνει όλες τις πηγές που θα μπορούσαν να ξεδιψάσουν τις ψυχές των ανθρώπων.
    Έχουν δηλητηριάσει τα αντίδοτα των ανθρώπων σε εποχές ασχήμιας.Ολες τις τέχνες.Μουσικη θέατρο σινεμά γλυπτική αρχιτεκτονική...
    Το μόνο που διαφωνώ το μπουζούκι.
    Το πρόβλημα δεν είναι το μπουζούκι ως όργανο που το θεωρώ ελληνικοτατο αλλά ο τρόπος που χρησιμοποιήθηκε.
    Τσιφτετέλι κλιμακα Ουσάκ κ μπουζούκι σκυλαδικο είναι όργανο καταστροφής...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. « Ειναι φανερό ότι έχουν μολύνει όλες τις πηγές που θα μπορούσαν να ξεδιψάσουν τις ψυχές των ανθρώπων.»

      Τά εἶπες ὅλα !

      Καλησπέρα ἀγαπητέ !

      Διαγραφή
  11. Τελικα δεν αντεξα στο πειρασμό
    Συμφωνω με την Πελασγική
    ηταν η αρχη της μουσουλμανοποιησης
    βλ. Καλεργι Πανευρωπη των μιγαδων την δεκαετια του 50

    Υπαρχει και η αλλη πλευρα
    πρεπει να μαθουν οι νεότεροι για τον τρισμέγιστο μουσικό Χάρη Λεμονόπουλο
    διπλωματούχος στο βιολι
    κιθαρίστας
    και στο τέλος μπουζούκι
    αλλά τι μπουζούκι;;;
    πηγε Αμερική και τους σακάτεψε ολους
    πεθανε στα 52

    ενδεικτικα
    https://www.youtube.com/watch?v=SQIn7wKe5_8

    https://www.youtube.com/watch?v=S18VySI8Unw



    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μεγάλο ταλέντο,χαρισματικός ἄνθρωπος ! Κρῖμα πού ἔφυγε νωρίς.

      Διαβάζουμε πώς εἶχε ἀδυναμία στήν κλασσική μουσική...

      Ἴσως ἔπρεπε νά προσέχῃ περισσότερο τόν ἑαυτό του.Ἔπρεπε ...

      Εὐχαριστοῦμε ἀγαπητέ πού ἔκανες τήν ἀναφορά στόν ὑπέροχο αὐτό Μουσικό !

      Διαγραφή
  12. Το πρωτο ορχηστικό ελληνιστί λέγεται τσιτσόρνια
    ειναι ρωσικό παραδοσιακό "otsi tsornia" μαυρα μάτια

    το επόμενο λεγεται καμηλιέρικο ( ονομα ρυθμού )
    και ειναι αυτοσχεδιασμός ( ταξίμι) σε ουσακ

    Ο Λεμονοπουλος επαιζε μονο ορχηστρικά οπως τα παραπάνω κατα την γνωμη μου τα καλύτερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Με αυτην σου την αναρτησιν, ηγγιξες ....χορδες αγαπητη Π.
    Συγχαρητηρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Το είχα ξαναδιαβάσει παλιά σε φιλικό ιστολόγιο .
    Καλή επιλογή.
    Δίνει μπόλικα να σκεφτεί κανεις πως δύναται να του κουρδίζουν το μυαλό όταν δεν το ψάχνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μά τό γράφω στό τέλος τοῦ θέματος καί μέ ἐνεργό σύνδεσμο παραπομπῆς : Ἀναδημοσίεσις ἀπό τό ἱστολόγιο τοῦ "Διοδότου"

      Σαφῶς καί εἶναι πολύ καλό θέμα γι᾿αὐτό καί τό ἀναδημοσίευσα.

      Καλό ξημέρωμα ἀγαπητέ !

      Διαγραφή
  15. Μουσικα παραλειπομενα

    https://www.youtube.com/watch?v=nqLVtoFawYk
    Μιχάλης Παουρής Μπουζούκι ( και Κιθάρα )
    Μουσική ιδιοφυία παγκοσμίως
    Ο μεγαλύτερος δεξιοτέχνης στον πλανήτη με δυο ετη φωτός απο τον δεύτερο
    θαυμαστής του ο di meola ( αυτο και μόνο κλείνει την συζήτηση)
    Παιζει σε πυραυλική ταχύτητα τζαζ ( με το μπουζουκι)
    Ομοιως κλασσική μουσική και μάλιστα δικές του συνθέσεις ( με το μπουζουκι)
    εχει σαρώσει τα βραβεία ( 20+) σε Αυστρια κλπ

    δειτε το ντοκυμαντερ


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναί,εἶδα ἕνα μέρος,διάβασα καί ἕνα μικρό βιογραφικό. Τέτοιοι ἄνθρωποι γεννιοῦνται σπάνια. Τό νά τούς καταγράφουμε στίς ἱδιοφυΐες νομίζω πώς μπορεῖ καί νά τούς ὑποτιμοῦμαι. Διότι θεωρῶ πώς ὑπάρχει μέσα σ᾿ αὐτούς ἕνα σύνολο δεξιοτήτων πού ἐξωτερικεύεται ἀλλά ὅταν ἑστιάζεται ἡ δύναμις ὅλων αὐτῶν σέ ἕνα σκοπό,τότε ἀποδεικνύεται ὡς σπάνιο,ἀνθρώπινο μεγαλεῖο πού ἐλαχιστότατοι μποροῦν νά πραγματώσουν.

      Παίζουν κι᾿ἄλλα πολλά ῥόλο ὅπως καί τό περιβάλλον πού μεγαλώνει κανείς τό ὁποῖο βοηθᾷ,προωθεῖ ἀλλά μερικές φορές στέκεται καί τροχοπέδη στά θεῖα αὐτά δῶρα...

      Τό ἐρώτημα : Γιατί δέν γνωρίζουμε,εὐρέως,αὐτόν τόν χαρισματικό ἄνθρωπο ἀλλά γνωρίζουμε,μέχρι καί τό τί βρακί φορᾷ ἡ Πάολα ἤ πόσα χιλιάδες εὐρώ ζήτησε γιά χαρτζιλίκι ἡ Κολέτσα ἀπό τό Ἀδωνάϊ ;

      Ἴσως μία πολύ περιττή ἐρώτησις...

      Καλησπέρα ἀγαπητέ μου κι᾿εὐχαριστοῦμε πολύ πού μᾶς γνώρισες ἕναν τόσο σημαντικό Ἕλληνα. Ἐννοεῖται πώς θά τό ᾿δοῦμε ὁλόκληρο τό βίντεο γιά τόν χαρισματικό, μουσικό Μιχάλη Παουρῆ.

      Διαγραφή
    2. Παούρης λέγεται. Άλλος ένας Έλληνας που ενώ είναι παγκοσμίως γνωστός στο Ελλαδιστάν αν δεν είσαι καψουρομουσικαντης , κλωτσοπατιναδιστης, καλαθοπετατζης και ηλιθιοποιος είσαι απλά ανύπαρκτος κ ‘μείς απλά σπασικλες.

      Διαγραφή
  16. Πολύ με χαροποίησε το άρθρο . Πάντα με απασχολούσε το θέμα κατά ποσό Ελληνική είναι η μπουζουκομουσικη. Κατά ένα περίεργο τρόπο με απωθουσε ιδιαίτερα από την δεκαετία του 90 κ μετά που σε κάθε άκουσμα είχα ένα παράξενο αίσθημα αηδίας κ ψυχικού αποσυντονισμού. Είχα πάθει κατάθλιψη νόμιζα δεν ήμουν καλά…
    Δεν είναι όλα απορριπτέα βέβαια αλλα χαίρομαι που βρήκα ένα άρθρο που με καλύπτει απόλυτα κ μου δίνει απσντησεις σε πολλά δικά μου ζητήματα περί ελληνικής διασκέδασης κ ψευτομαγκιας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή