" ...μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι..." Σωκράτης

Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2022

Πᾶμε πίσω ; Πολύ πίσω ; .....Ὡραῖα ὅμως .....


Σκόνη στόν ἄνεμο


Κλείνω τά μάτια

Μόνο γιά μιά στιγμή, καί ἡ στιγμή περνᾶ

Ὅλα μου τά ὄνειρα

Περνοῦν μπροστά ἀπό τά ἀπορημένα μάτια μου

Σκόνη στόν ἄνεμο

Δέν εἶναι παρά σκόνη στόν ἄνεμο


Τό ἴδιο, παλιό τραγούδι

Στάλα στόν ὠκεανό

Ὅ,τι κάνουμε

Συντρίμμια στό ἔδαφος, πού ἀρνούμαστε νά δοῦμε

Σκόνη στόν ἄνεμο

Δέν εἴμαστε παρά σκόνη στόν ἄνεμο


Μήν περιμένεις

Τίποτα δέν κρατᾶ γιά πάντα, ἐκτός ἀπ' τη γῆ καί τόν οὐρανό

Ξεγλιστράει (ὁ χρόνος)

Καί ὅλα σου τά λεφτά δέ θ' ἀγοράσουν οὔτε λεπτό παραπάνω


Σκόνη στόν ἄνεμο

Δέν εἴμαστε παρά σκόνη στόν ἄνεμο

Τά πάντα εἶναι σκόνη στόν ἄνεμο

Σκόνη στόν ἄνεμο

" Dust in the Wind " ἀπό τό συγκρότημα Kansas καί τό ἄλμπουμ: Point of Know Return (1977)

( Κι᾿ἐγώ ζοῦσα στήν Θεσσαλονίκη...) φωτό

Ἀφιερωμένο σ᾿ὅλους κι᾿ὅλες τούς ἀναγνῶστες κι᾿ἀναγνώστριές μας ! 

Πιστέψτε μας,ὑπῆρχαν ὄμορφα χρόνια...

Ὑπῆρχαν μεγάλες περίοδοι στίς ζωές μας πού ἦσαν χαρούμενες ...

Πιστέψτε μας,ὑπῆρχαν τότε Ἄνθρωποι καί ἡ ζωή ἦταν ἀνθρώπινη  ... 



Ἡ Πελασγική 

14 σχόλια:

  1. Οταν η Καλιφορνια ηταν ομορφη πολιτεια. Πριν την κακοποιησουν τα κουμμουνια
    https://www.youtube.com/watch?v=N-aK6JnyFmk

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ ὡραῖο τραγούδι !

      Ὅσο γιά τά κομμούνια,τό ἔχουν στό αἷμα τους νά ...κακοποιοῦν...

      Καλησπέρα ἀγαπητέ εὐχαριστοῦμε γιά τό τραγούδι !

      Μία φωτό ἀφιέρωμα...... https://cdn.sci.news/images/enlarge7/image_8653e-Lucid-Dreaming.jpg

      Διαγραφή
  2. Η Θεσσαλονίκη των παιδικών μου χρόνων. Γυρίσαμε στην Αθήνα το 1973 όταν ήμουν 5 ετών αλλά η καρδιά είναι πάντα εκεί. Έχω ν' ανέβω από το 2004. Μαθαίνω ότι βρίσκεται σε παρακμή με το κέντρο της έρμαιο στα χέρια των... "επενδυτών" από το Πακιστάν, το Μπαγκλαντές και άλλες... πολιτισμένες χώρες. Ελπίζω να την ξαναδώ όπως την θυμάμαι. Σ' ευχαριστώ Πελασγική για την όμορφη φωτογραφία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ἐγώ πῆγα τελευταία φορά τό 2010. Νά σοῦ πῶ τήν ἀλήθεια,δέν νομίζω πώς ἔχει ἀλλάξει. Λές καί τήν ἔβλεπα ὅπως τήν εἶχα ἀφήσει ! Στήν δέ γειτονιά μας ( Θεμιστοκλή Σοφούλη,ἀπέναντι ἀπό τόν Ναυτικό Ὄμιλο) ὁλόϊδια λέμε !!! Ἡ Θεσσαλονίκη μετά τήν μεγάλη πυρκαυϊά τοῦ 1917 βρισκόταν πάντα σέ φάση ἀνοικοδομήσεως.
      Είδικῶς ἀπό τά μέσα τῆς δεκαετίας τοῦ ᾿60 καί ὅλη τήν δεκαετία ᾿70 ! Συνεπῶς θεωρεῖται μία πόλις μᾶλλον νέα... Εἶναι λογκό οἱ ἀλλαγές νά εἶναι ἐλάχιστες.

      Ὅπως καί νἄχει ἡ Σαλονίκη εἶναι τό κάτι ἄλλο ἀπόκάθε ἄποψιν ! Γιά ὅσους ἔχουμε ζήσει ἐκεῖ,χωρίς νά καταγώμαστε ἀπό ἐκεῖ,νομίζω πώς ἀφήνει τίς πιό ὄμορφες εντυπώσεις. Σέ κατακτᾶ !!!

      Καλησπέρα ἀγαπητέ μου. Νά πᾶς στήν Σαλονίκη. Νά πᾶς...

      Διαγραφή
  3. Πίσω, Ωραία και Φανταστικά
    Bob Marley - could you be loved
    https://www.youtube.com/watch?v=LWcH_UUVdjA

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ὤ ναί ! Ἀπό τά πιό ἀγαπημένα τραγούδια τοῦ Μάρλεϋ !

      Εἶδες,ὅσο πίσω πᾶμε τί ὄμορφες ἀναμνήσεις,τί νά πρωτοθυμηθῇ κανείς ;

      Καλησπέρα ἀγαπητέ μου !

      Διαγραφή
  4. Δεν καταλαβαίνω κάτι : Οι εκ δυσμάς μαστούρηδες (Cansas, Bob Marley) δεν σας ενοχλούν -και καλώς σας θυμίζουν όμορφες νεανικές αναμνήσεις-, σας ενοχλούν όμως οι εδώ μαστούρηδες του τεκέ. Οι ρεμπέτες. Γιατί ? Ισως επειδή ήσαν ασχημομούρηδες ? Επειδή δούλευαν -περιστασιακά- στην κρεαταγορά, στην οικοδομή, σε ψαροκάικα ? Επειδή ίσως όπως είχε πει και ο αείμνηστος αριστοφανικός Τζιμάκος : Δεν είχαν κάνει ούτε ένα βίντεο κλίπ !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξέρεις τί δέν μπορεῖς νά καταλάβῃς ; Πώς ἄλλο εἶναι νά ἀκοῦς ἕνα τραγούδι,ὅπου κι᾿ἄν ἀνήκει ( σέ ρυθμό ἐννοῶ ) καί νά λές «ὡραῖο τραγούδι,μ᾿ἀρέσει » κι᾿ἄλλο νά προσπαθῇ ἕνα κατεστημένο ἐξουσιαστικό νά ἐπιβάλῃ ἕνα ῥυθμό καί τό ἀνάλογο ἐπίπεδο πού ἐκφράζει ὡς τρόπο ζωῆς (NLP) .

      Ἐν προκειμένῳ,τό εἴχαμε ἀναφέρει καί στό θέμα μέ τήν ρεμπέτικη μουσική,γράφαμε : « δέν τά βάζουμε ὅλα σ᾿ἕνα τσουβάλι...ἔχουν γραφεῖ πολύ ὡραῖα λαϊκά τραγούδια... ὡς οὐσία τό θέμα πού πραγματεύεται ὁ Ἑμμανουήλ Σαρίδης καί ἀφορᾷ τήν διαφοροποίησιν τοῦ Ἕλληνος καί κατ᾿ἐπέκτασιν τῆς ἑλληνικῆς ζωῆς μέσα ἀπό τήν συγκεκριμένη μουσική ( ῥεμπέτικο καί "βαρύ" λαϊκό ) εἶναι ἔτσι. ...» https://sxolianews.blogspot.com/2022/08/nlp.html

      Τό Μινόρε τῆς Αὐγῆς, Συννεφιασμένη Κυριακή,Ἕνα ἀμάξι μέ δυό .αλογα καί κάποια ἄλλα εἶναι πολύ ἀξιόλογα τραγούδια. Δέν σημαίνει ὅμως τίποτε ὅταν ἡ πληθώρα αὐτοῦ τοῦ εἴδους κάνει λόγο γιά χασίσια,τεκέδες,μάγκες κ.λπ. πού φαντάζομαι οὔτε κι᾿ἐσύ θά ἤθελες νά χαρακτηρίζουν τίς ἀξίες τῆς Ἑλληνικῆς κοινωνίας.

      Συνεπῶς ἀντιλαμβάνεσαι τήν διαφορά καί τό σχόλιό σου μᾶλλον ἦταν ἄτοπον. Ὅσο γι᾿αὐτό πού εἶπε ὁ Πανούσης,ἀπορῶ εἰλικρινῶς,ἀφοῦ τόση ἀξία πού ἔχουν δώσει,δεκαετίες τώρα,στό ρεμπέτικο ἄν τήν εἶχαν δώσει ἐκεῖ πού ἔπρεπε ( Νέο Κῦμα ) ἡ Ἑλληνική μουσική θά βρισκόταν σέ πολύ καλλύτερο ἐπίπεδον ἀπό τά σημερινά σκυλομπουζουτσίδικα μέ τά σκουπίδια πού πλασσάρουν γιά «ἑλληνικά λαϊκά τραγούδια» ...

      Καλησπέρα ἀγαπητέ !

      Διαγραφή
    2. .............Επειδή ίσως όπως είχε πει και ο αείμνηστος αριστοφανικός Τζιμάκος : Δεν είχαν κάνει ούτε ένα βίντεο κλίπ !!.............

      Ἄν ὁ «ἀριστοφανικός Τζιμάκος» εἶχε ἐνδιαφερθεῖ τό ἴδιο γιά τόν διά ροπάλου διωγμό τῆς μουσικῆς τοῦ «Νέου Κύματος», προφανῶς θά εἶχε προσδιοριστεῖ ἕνας πολύ πιό ὀρθός προβληματισμός γιά τό «ποιός θέλει τούς Ἕλληνες τόσο χαμηλά,ἀπό κάθε ἄποψιν» !

      Ἀλλά ΚΑΙ αὐτός ἔκανε λόγο γιά τό ῥεμπέτικο πού τό ἤθελε ἀκόμη πιό προωθημένο ; Μέ ἀκόμη μεγαλύτερη ἀξία; Πόσο πιά ; Νά τό κάνουν καί «Ἐθνκό Ὕμνο» ; !

      Διαγραφή
    3. Ἄκου τώρα αὐτή τήν μουσική,αὐτά τά τραγούδια καί βγᾶλε τά συμπεράσματά σου γιατί κυνηγήθηκαν καί στήν θέσιν τους προωθήθηκε τό βαρύ λαϊκό καί τά ρεμπέτικα .
      Πανεύκολο εἶναι,ἄκου μουσική-στίχους :

      https://www.youtube.com/watch?v=siGfmalW-d0

      Διαγραφή
  5. Η μουσική κατευθύνει τις μάζες, ειδικά των νεων. Ως εκ τουτου το σύστημα εχει φροντίσει να μεγαλώσει ''γερά παιδια'' που λεει και η διαφήμιση Νουνού. Δια ταύτα: Θελουν τον πήχη χαμηλά, πολύ χαμηλα. Αρχικά επέβαλαν την χούντα της μετριότητας και εφτασαν στο υπο του μηδενός, μεθερμηνευόμενον ενας ευτυχισμένος στόκος δεν ειναι επικίνδυνος, ενας σκυλάς που ζει στην υποτροπή είναι ελεγχόμενος κι ακόμα χειρότερα ο νεος με διεστραμμένο ψυχικό κόσμο ( death metal) δεν θα ασχοληθεί ποτέ με ψιλά νοήματα. Τι να τα κάνει;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Συνέχεια επι των ανωτέρω
    Δηλαδή αντε να φανταστω τους οπαδούς του Ρουβά και της Βίσση ( ενδεικτικά τα ονόματα ) και τους σκυλάδες που ολος ο κόσμος τους ειναι ενα μπουκάλι ουίσκι και το μηνιάτικο πεταμένο σε λουλούδια στον ''αγιο'' Σφακιανάκη κλπ ( αλήθεια πέταξαν ποτέ κανα μηνιάτικο σε φτωχούς;; ) να αγωνίζονται ενάντια στο κατεστημένο, στους μασόνους, και γενικότερα με οτι εχει αξία. Τελος για τους δαιμονισμένους μεταλάδες ουτε συζήτηση.
    Λυπάμαι...αυτή ειναι η αποψή μου:
    Το επίπεδο της μουσικής που επικρατεί ειναι δηλωτικό του κοινωνικού επιπέδου, σαφως και του καλλιτέχνη ( τι τον ενδιαφερει σε τουτον τον ματαιο κοσμο...)
    Εν προκειμένω για Bob Marley
    https://www.youtube.com/watch?v=v7ZzlCP7oAw

    To αρνητικό που ειχε ο συγκεκριμένος ηταν η Αφρικανική αιρεση που πίστευε, αλλά το θετικό ειναι οτι ενα χρονο πριν πεθανει βαπτιστηκε με την οικογενεια του χριστιανός στην εκκλησια της Αιθιοπίας.

    ΥΣ
    Κρατάμε τα θετικά του πάσα ενα στην κοινωνία, και λεμε και μια καλή κουβέντα σε οποιον προσφερε κατι τις ( δεν ειν' κακό) μιας και δεν υπάρχει κάποια πόλη αγγέλων να μετακομίσουμε , αλλα και αν υπήρχε πολύ πιθανόν να τρώγαμε πόρτα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Το βιντεο που ανεβασες αγαπητη Πελασγικη με Βιολαρη, Χωματα και τους αλλους, ηταν ενα ιερο προσκυνημα σε ανθρωπους που περπατησαν στον δρομο τον ελληνικο. Ηθη, Εθιμα, Παραδοση, Ονειρο.

    Εκεινη την παλαια εποχη υπηρχε μονο τσεκουρι για την μεγαλη Ελενα Παπαδακη. Τωρα υπαρχει το ροπαλο της δισκογραφικης εταιρειας,εγγυηση η εξαφανιση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ἀγαπητέ μου Ahoy,μέ πραγματική λῦσσα κυνήγησαν τό Νέο Κῦμα. Καί μάλιστα στό Νέο Κῦμα κατατάσσονται καί τά ἐλαφρά λαϊκά,ὅπως τά τραγούδια τοῦ Μίμη Πλέσσα, Χατζηνάσιου,Τάκη Μωράκη ( θυμᾶσαι τά ὑπέροχα τραγούδια πού εἶχε γράψει γιά τήν γυναίκα του, Νάντια Κωνσταντοπούλου ; ). Τά τραγούδια τοῦ Πουλόπουλου,Καλατζή,Καλογιάννη καί τόσων ἀκόμη πού δέν τούς θυμᾶμαι,ἦταν τά ἐλαφρά λαϊκά τραγούδια πού πραγματικά χαρακτήριζαν τήν πολύ καλή Ἑλληνική μουσική.

      Τέλος πάντων,σημασία ἔχει πώς ἀπό τήν δεκαετία τοῦ ᾿80 καί μετά ἡ κατρακύλα εἶναι ἀσταμάτητη. Κατάντια μέ ἐλεεινά «τραγούδια» καί ἐλεεινούς ἐκτελεστές/στριες. Πῶς νά τούς πῆς ...τραγουδιστές ;! Χάνει καί ἡ λέξις τό νόημά της !

      Υ.Γ. Δέν ξέρω ἄν ἔχει πέσει στήν ἀντίληψί σου πώς στίς ἀφίσες πού διαφημίζουν τίς «τραγουδίστριες» πλέον τίς παρουσιάζουν μέ μαγιό !!! Ἀπό τά ὑποτυπώδη ῥοῦχα πού φοροῦσαν πέρασαν στά μαγιό !
      https://scontent.fath3-4.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/299873522_1968727419986491_4437918126102957673_n.jpg?_nc_cat=107&ccb=1-7&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=KYZ-zpYVMoQAX-Yjy4U&tn=1Vg6rbS_OrBLNJBg&_nc_ht=scontent.fath3-4.fna&oh=00_AT8xHwn4500jXRaq4fepnlzyd-i26mPyIJF5t6HSrlVkJA&oe=631EB9A8

      Καλησπέρα ἀγαπητέ μου Ahoy !

      Διαγραφή