" ...μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι..." Σωκράτης

Πέμπτη, 23 Ιουλίου 2020

Ὑπό τήν αἰγίδα τοῦ ὑπουργείου πολιτισμοῦ,συναυλία ὀθωμανικῆς μουσικῆς !


Προκλητική αν όχι ανήθικη η διοργάνωση συναυλίας με Οθωμανική μουσική στην Αργαλαστή Βόλου και μάλιστα μία μέρα μετά την επίσημη θρησκευτική τελετή που ετοιμάζει ο Ερντογάν στην Αγία Σοφία στην Κωνσταντινούπολη. Βλέποντας την αφίσα δεν μπορούσαμε να πιστέψουμε ότι είναι πραγματικότητα και μάλιστα ότι το “φεστιβάλ χόρτου” είναι υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού , όταν αυτή την στιγμή το υπουργείο Άμυνας είναι στα “κάγκελα” με τους γείτονες....(ἐδῶ)


Ναί,ὅπως τό διαβάζετε,παρακαλῶ ! 

Συναυλία ὀθωμανικῆς μουσικῆς θά πραγματοποιηθῇ,κατά τήν διάρκεια τοῦ ἐτησίου Φεστιβάλ στό Χόρτο Μαγνησίας. Τί εἶναι αὐτό τό φεστιβάλ ; Μᾶς πληροφοροῦν οἱ ἴδιοι οἱ διοργανωτές τοῦ μή κερδοσκοπικοῦ ἱδρύματος Ἀγγελ-ίνης-Χατζινίκος,ἔτος ἱδρύσεως 1984.Περᾶστε ἀπό ἐδῶ,νά δεῖτε τούς ἱδρυτές  :

( Ἐπεί δή ὁ συγκεκριμένος ἰστότοπος,τοῦ ἱδρύματος,ἔχει ὡς κύρια γλῶσσα τήν ἀγγλική,θά διατηρήσουμε ἐπακριβῶς τήν μετάφραση τῆς ἑλληνικῆς πού δίνει ὡς δευτέρα ἐπιλογή. )

Το μη κερδοσκοπικό ίδρυμα Angelinis-Hadjinikou διοργανώνει και υλοποιεί ένα καλλιτεχνικό, παιδαγωγικό και πολιτιστικό καλοκαιρινό φεστιβάλ στο παραθαλάσσιο χωριό Χόρτο, στους πρόποδες του βουνού Πήλιο. 
...Το πρόγραμμα του Φεστιβάλ έχει διπλό στόχο: απευθύνεται εξίσου σε επαγγελματίες καθώς και σε ντόπιους κατοίκους και επισκέπτες του Χόρτο με τέτοιο τρόπο ώστε να δημιουργήσει ένα ευαισθητοποιημένο κοινό. Αυτή η αμφίδρομη επικοινωνία μπορεί να ωφελήσει μόνο τα δύο μέρη: από τη μία πλευρά, το κοινό συμμετέχει στις προσφερόμενες πολιτιστικές αξίες και αποκτά μια συγκεκριμένη εμπειρία, συχνά από την ίδια στιγμή της ίδρυσής της, και από την άλλη πλευρά, ο καλλιτέχνης που αναδύεται αναζωογονείται από τη βύθισή του στη ροή της ανθρώπινης επαφής και της προσωπικής σχέσης με τον δέκτη. 
 Έτσι ενισχύεται η ανθρωπιστική πτυχή της τέχνης, η οποία γεννήθηκε και είναι ένα εγγενές στοιχείο του φωτός και της φύσης της Ελλάδας.(ἐδῶ)

Προσέξτε τό φεστιβάλ ἔχει καί «παιδαγωγικό» χαρακτῆρα,ἔτσι; Γιατί; Γιά νά «δημιουργήσει ένα ευαισθητοποιημένο κοινό ». Ὡς πρός τί;
«το κοινό συμμετέχει στις προσφερόμενες πολιτιστικές αξίες και αποκτά μια συγκεκριμένη εμπειρία»
Τί ὡραῖα καί καλά,ἔ; Θέλετε τώρα νά δοῦμε καί τήν ἐμπειρία πού θ᾿ἀποκτήσῃ ἀπό τήν προσφερόμενη πολιτιστική ἀξία τῆς 25ης Ἰουλίου 2020 ;



Καί ἡ συναυλία τῆς 25ης Ἰουλίου εἶναι τό τελευταῖο γεγονός γιά τήν περίοδο 20-25 Ἰουλίου,ὅπου : 

 Ο Αχιλλέας Τίγκας*  επισκέπτεται μαζί με 10μελές σύνολο το Χόρτο για εντατικά μαθήματα πάνω στην παραδοσιακή μουσική της Ελλάδας και τις σχέσεις της με την Ανατολή.(ἐδῶ)


Ἐντατικά μαθήματα γιά ν᾿ἀποδείξουν πώς ἡ παραδοσιακή ἐλληνική μουσική εἶχε ἀναπτύξει σχέσεις,συνεπῶς εἶχε δεχθεῖ ἐπιρροές,ἀπό τήν ὀθωμανική μουσική ; ! Ποιά ὀθωμανική μουσική παιδεία καί τέχνη,ἀλήθεια,μποροῦσαν νά εἶχαν ἀναπτύξει οἱ βάρβαροι/ἀπολίτιστοι ἀπό τά Ἀλτάϊα ὄρη; ! ! ! 

Ὅμως πρέπει νά ἐκπαιδευτῇ ( ὅπως τό ἀναφέρουν ὡς σκοπό τους οἱ τοῦ ἱδρύματος) ὁ ἔλλην νά πιστέψῃ πώς αὐτά τά τουρανομογγολικά στίφη ὄχι ἁπλῶς μετέφεραν μουσική παιδεία ἀλλά ἐπιρρέασαν καί τήν δική μας ! 


Τί νά πῇ κανείς,ὅταν βλέπει παρόμοιες ἐνέργειες καί μάλιστα σέ καιρούς ὅπου ἡ τουρκική προκλητικότητα ἔχει ξεπεράσει κάθε ὅριο,ἡ Ἁγία Σοφία ἔχει μετατραπεῖ σέ τζαμί καί βεβαίως ὁ τοῦρκος μᾶς ἔχει πλημμυρίσει μουσλίμια... Νά τό πῶ :σκοπιμότητα μέ πολύ συγκεκριμένο στόχο; Δέν νομίζω πώς χρειάζεται,ἀφοῦ ὁ καθείς μπορεῖ νά τό καταλάβῃ. Ὅταν μάλιστα παρόμοιες ἐκδηλώσεις ἔχουν τήν προστασία ( ὅπως δήποτε καί κυρίως οἰκονομικῆς ) τοῦ ἑλληνικοῦ ὑπουργείου «πολιτισμοῦ»,(τῆς Μενδώνη τό ὑπουργεῖο ἔτσι; ),κάθε ἄλλη λέξις εἶναι περιττή...



Οι Σγούτα ή Μενδώνη προέρχονται μάλλον από την Γενοβέζικη οικογένεια Mentoni και χωρίζονται στους κλάδους των Λιναρδήδων και Χατζηλουκήδων. Η γενεαλογία τους ξεκινά από τα μέσα του 16ου αιώνα, εποχή όπου αναφέρονται για πρώτη φορά σε γραπτές πηγές στην Χίο. Ασχολούνται με το εμπόριο και τις τραπεζικές συναλλαγές...


*  Ο Αχιλλέας- Απόστολος Τίγκας γεννήθηκε στο Βόλο το 1984. Από πολύ μικρή ηλικία ξεκίνησε σπουδές στην κλασική ευρωπαϊκή και στη βυζαντινή εκκλησιαστική μουσική. Είναι διπλωματούχος Βυζαντινής μουσικής του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης (τάξη Π. Παππαεμμανουήλ) και πτυχιούχος Αρμονίας του Μακεδονικού Ωδείου Θεσσαλονίκης (τάξη Δ. Αθανασιάδη). Είναι απόφοιτος του τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, κατεύθυνση παραδοσιακής μουσικής, ειδίκευση νέυ (επιβλέπων καθηγητής Χ. Μπάρμπας). Είναι κάτοχος Master από το Istanbul Technical University, τμήμα Μ.Ι.Α.Μ. (Center for Advanced Studies in Music) με ειδίκευση στην ερμηνεία της οθωμανικής μουσικής στο νέυ και διδάσκοντα τον περίφημο δεξιοτέχνη νεϋζέν Dr. Suleyman Erguner.

Από τον Μάιο του 2014 είναι υποψήφιος διδάκτωρ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, τμήμα Μουσικών σπουδών, υπό την εποπτεία του Καθηγητή κ. Αχιλλέα Χαλδαιάκη. Δάσκαλοί του στο νέυ, τους παραδοσιακούς αυλούς και την θεωρία των Μακάμ υπήρξαν μερικοί από τους πλέον καταξιωμένους ερμηνευτές και δασκάλους στο είδος τους σε Ελλάδα και εξωτερικό όπως οι Χάρης Λαμπράκης, Σωκράτης Σινόπουλος, Μάνος Αχαλινωτόπουλος, Χρίστος Τσιαμούλης, Omer Erdoğdular, Ali Tan, Sehvar Beşiroğlu. (ἐδῶ)

Ἔτσι καταξιώνεσαι,σήμερα ...



Ἡ Πελασγική

15 σχόλια:

  1. Τι ντροπή! Τι ραγιαδισμος! Αλλά τι να περιμένει κανείς από μια Μενδωνη?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 'Οταν αναφερόμαστε στην οθωμανική μουσική αναφερόμαστε κυρίως σε Ρωμηούς συνθέτες της Πόλης : Πέτρος Λαμπαδάριος ο Πελοποννήσιος, Ζαχαρίας ο "Χανεντές", Δανιήλ Πρωτοψάλτης, Τανμπουρί Αγγελής κλπ. 'Ολοι οι Ρωμηοί συνθέτες αλλά και οι δεξιοτέχνες οργανοπαίχτες, αποτελούν την ραχοκοκκαλιά της οθωμανικής μουσικής. Οι συνθέτες, δεν συνέθεσαν μονάχα εκκλησιαστική αλλά και κοσμική μουσική, προς τέρψιν πρωτίστως των Σουλτάνων. 'Ο,τι συμβολίζει η κλασσική μουσική γιά τη Δύση, αποτελεί η οθωμανική μουσική γιά την καθ' ημάς Ανατολή. Η παραδοσιακή ελληνική μουσική σε έναν μεγάλο βαθμό έχει επηρεαστεί από την οθωμανική μουσική η οποία γραφόταν με την βυζαντινή σημειογραφία και δεν είναι τίποτε άλλο από ρωμαίϊκη μουσική . Ανήκει στο γένος των Ρωμηών. Είναι τόσο δική μας όσο και η Αγία Σοφία. Προσωπικά δεν βλέπω καμμία "ντροπή" ή "ραγιαδισμό"…

      Ο τούρκος μουσικολόγος Bulent Aksoy στο βιβλίο του με τίτλο «Η συμβολή των περιφερειακών μουσικών παραδόσεων στην κλασική οθωμανική μουσική» σημειώνει: «Τον 9ο αιώνα το κέντρο της βυζαντινής λειτουργικής μουσικής μετακινήθηκε από τη Συρία και την Παλαιστίνη στην Κωνσταντινούπολη. Η Πόλη κράτησε τον κυρίαρχο ρόλο της ως το τέλος του 15ου αιώνα, το βυζαντινό μέλος δομήθηκε και πέρασε στη σημειογραφία αυτή την περίοδο. Με την κατάκτηση, μουσικοί από όλες τις εθνικές ομάδες που λειτουργούσαν στην εκκλησία, στη συναγωγή και στις λαϊκές παραδόσεις βρέθηκαν να συνυπάρχουν δίπλα δίπλα. Ετσι η «οθωμανική» μουσική αναδείχθηκε πάνω και πέρα από τοπικές, εθνικές και θρησκευτικές συμβάσεις".

      https://www.youtube.com/watch?v=QozSfHg7AbI

      https://www.youtube.com/watch?v=3XXNneCMgIc&list=PLw8h1VD8vYLq0OvegVs1838iFl6Q1l9d5&index=2

      https://www.youtube.com/watch?v=_Thl1Ag3pGQ

      Διαγραφή
    2. Ἀγαπητέ μου Ἰωάννη,ἡ συντριπτική πλειοψηφία τῶν Ἑλλήνων φαντάζεσαι γνωρίζει τά ἀνωτέρῳ πού σημειώνεις; Πολύ καλή ἡ πληροφόρησις σχετικῶς μέ τό θέμα,ὅμως αὐτό πού ἔχει σημασία εἶναι πώς γίνεται λόγος γιά «ὀθωμανική μουσική» καί βεβαίως οἱ ἀνάλογες εἰκόνες στίς ἀφῖσες,δέν ἀφήνουν περιθώρεια γιά σκεπτικισμούς στό τί μπορεῖ νά σημαίνει τό «ὀθωμανική μουσική».
      Καί νά σοῦ πῶ καί τό πιό βασικό :Αὐτό πού σημειώνει ὁ τουρκολόγος
      «Με την κατάκτηση, μουσικοί από όλες τις εθνικές ομάδες που λειτουργούσαν στην εκκλησία, στη συναγωγή και στις λαϊκές παραδόσεις βρέθηκαν να συνυπάρχουν δίπλα δίπλα. Ετσι η «οθωμανική» μουσική αναδείχθηκε πάνω και πέρα από τοπικές, εθνικές και θρησκευτικές συμβάσεις"»

      εἶναι πού μέ ἐνοχλεῖ περισσότερο ἀπό ὅλα.Αὐτή ἡ δῖπλα-δῖπλα συνύπαρξις...Διότι ἀγαπητέ μου κανείς δέν μέ πείθει γιά μία τέτοια ΑΦΥΣΙΚΗ συνύπαρξιν.Ποτέ,τελικῶς δέν θά μπορέσῃ νά ὑπάρξῃ κάτι παρόμοιον.Κῦττα τί κάνει ὁ Ἐρντογάν,σχεδόν 90 χρόνια μετά τήν καθιέρωσιν τῆς Ἁγίας Σοφίας ὡς μουσεῖο θρησκευτικό/πολιτιστικό. Ἑπίσης καί κυρίως ἐπεί δή ἡ τουρκική πολιτική καί βλέψεις ἑναντίον τῆς χώρας μας δέν ἔχουν ἀλλάξει ποτέ,ἕως νά τίς ἰκανοποιήσουν,ἀποδεικνύουν ἐπίσης τό ΑΔΥΝΑΤΟΝ τῆς συνυπάρξεως...

      Συνεπῶς ὅσα παραπάνω ἔγραψες,εἰλικρινῶς σοῦ λέω,μοῦ εἶναι τόσον ἀδιάφορα καί ἴσως νά τά χαρακτήριζα καί ἐκ τοῦ περισσοῦ γιά νά μέ πείσουν σ᾿αὐτό πού σημειώνεις :
      « Η παραδοσιακή ελληνική μουσική σε έναν μεγάλο βαθμό έχει επηρεαστεί από την οθωμανική μουσική η οποία γραφόταν με την βυζαντινή σημειογραφία και δεν είναι τίποτε άλλο από ρωμαίϊκη μουσική . Ανήκει στο γένος των Ρωμηών. Είναι τόσο δική μας όσο και η Αγία Σοφία...»

      Καλησπέρα ἀγαπητέ Ἰωάννη !

      Διαγραφή
  2. Ανοησιες.. Τι σχεση εχει με την αρχαια Ελληνικη μουσικη ?? Γιατι αυτο το επιλεκτικο αλμα στην ιστορια απο μια περιοδο μονο ?? Εγω παντως δεν ειμαι ρωμιος. Ειμαι ελληνας. Τι κολπο ειναι αυτο με την λεξη ρωμιος ??? Ειναι κανεις ρωμαιος ??? Λατινος ?? Αλλη ανοησια αυτη..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αὐτό ἀκριβῶς λέω κι᾿ἐγώ ἀγαπητέ Δημήτριε.«ὀθωμανικές μουσικές» καί συναγωγές ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΥΠΑΡΞΟΥΝ μέ τούς Ἕλληνες.Τελεία καί παύλα.-

      Νομίζω πώς ὁ ἀγαπητός Ἰωάννης κάπου ἔχει παρασυρθῇ ἀπό αὐτά πού προσπαθοῦν νά μᾶς περάσουν ὡς «ἱστορική πραγματικότητα». Διότι βασικῶς καί κυρίως δέν δέχομαι τήν ὕπαρξιν «μουσικῆς» σέ βαρβάρους κι᾿ἀπολιτίστους τουρανομογγόλους. Μήν μᾶς κοροϊδεύουν κιόλας. Τό ὅτι πῆραν ἅν ξύλο καί τό ἔκαναν σουραύλι γιά νά βόσκουν τά πρόβατα στά Ἀλτάϊα ὅρη (μέχρι πού κατέβηκαν οἱ ὁρδές στόν πολιτισμό,περί τό 1000 μ.Χ. ἕως σήμερα,μ᾿ἕνα σουραύλι ἦσαν.)δέν τούς κατατάσσει καί σέ ...μουσικούς δημιουργούς πόσῳ δέ μᾶλλον σέ γνώστες τῆς Μουσικῆς. Ἤμαρτον,πού θά κάνουν λόγον γιά ἐπιρρεασμούς στήν Ἑλληνική Μουσική πού χιλιάδες χρόνια πρίν ὄχι ἀπλῶς εἶχαν μουσικά ὅργανα ἀλλά συνέθεταν μουσική ΑΡΜΟΝΙΑ !

      Ἄν τε μέ τά μουσλίμια καί τά νέϋ τους...

      Καλησπέρα ἀγαπητέ Δημήτριε !

      Διαγραφή
    2. (Β' ΜΕΡΟΣ)

      'Επειτα από τη μάχη του Ματζικέρτ οι Σελτζούκοι άρχισαν να έρχονται σε επαφή με τον πολιτισμό των Ρωμηών και δανείστηκαν πάρα πολλά στοιχεία από τη Ρωμηοσύνη. Μέσα σ' αυτά ήταν και το μουσικό τους σύστημα. Εμείς, μετά τον 7ο αιώνα, δανειστήκαμε αρκετά στοιχεία από την περσική μουσική, τα οποία εισήχθησαν πλήρως στο εκκλησιαστικό μέλος.
      Αυτό που εσύ καλεί ως "αρχαία ελληνική μουσική" είναι κάτι το ανύπαρκτο. Είναι εσφαλμένος ο τρόπος κατά τον οποίο χρησιμοποιείται ο όρος σήμερα. Γιά τους "αρχαίους ημών" είχε τρισυπόστατη διάσταση. Συμπεριελάμβανε το Μέλος (μελωδία), την Όρχηση (κίνηση, χορό) και τον Λόγο (ποίηση). Η "μουσική" των "αρχαίων" Ελλήνων διαιρείται σε ιστορικές περιόδους. Στους προϊστορικούς χρόνους, στους γεωμετρικούς, στους αρχαϊκούς, στους κλασσικούς, στους ελληνιστικούς και στους ρωμαϊκούς. Οι 'Ελληνες είχαν επινοήσει τη μουσική γραφή, τη λεγόμενη "παρασημαντική", με την οποία αποτύπωναν την τέχνη των ήχων. Πολύτιμη πηγή πληροφοριών γιά τη γνώση της αρχαίας μουσικής αποτελεί η μελέτη της Βυζαντινής και της Δημοτικής μας μουσικής, καθώς και της μουσικής των λαών της Ανατολικής Μεσογείου, της Περσίας και της Ινδίας. Το αλφάβητο των "αρχαίων" Ελλήνων εχρησίμευσε ως βάση κατά τη διαμόρφωση της μουσικής γραφής της χριστιανικής Εκκλησίας, κατά τους πρωτοχριστιανικούς χρόνους έως τον Ζ' αιώνα. Από κει και πέρα άρχεται η περίοδος των συμβολικών αγκιστροειδών σημείων των οποίων η κατεύθυνση ήταν διττή, μία προς την Ανατολή και ετέρα προς την Δύση. Η προς την Δύση άρχεται διά της περιόδου των λεγομένων "Νευμάτων".

      Γενικώς έχω να παρατηρήσω ότι η άποψή σου περί "ανυπαρξίας" μουσικής στους ανατολικούς λαούς, είναι ολωσδιόλου εσφαλμένη. Χαρακτηρίζεται από άγνοια επί του θέματος. 'Ισως θα έπρεπε να το μελετήσεις πιό συστηματικά. Ισχυρίζεσαι, εσφαλμένα, μονάχα γιά την ύπαρξη "σουραυλιών" και ανυπαρξία μουσικής στους "βάρβαρους τουρανομογγόλους" τη στιγμή που οι Σίνες, εδώ και αιώνες, έχουν αναπτύξει ένα θαυμαστό σύστημα δική τους μουσικής, της οποίας χαρακτηριστικό είναι η πεντατονική κλίμακα, και η οποία στο σύνολό της επηρέασε σφόδρα σχεδόν ΟΛΟΥΣ τους ασιατικούς λαούς πέριξ της Κίνας. Συνεπώς, ακόμη και Τουράνοι θα είχαν επηρεαστεί όχι μονο από την κινεζική αλλά ίσως και από την περσική. Καλό θα ήταν, επί τέτοιων θεμάτων να είμαστε πιό καλά διαβασμένοι και ενημερωμένοι. Διότι σ' αυτά τα θέματα δεν είναι μαύρο-άσπρο. Να μην τα εξετάζουμε όλα μέσα από το πρίσμα της δική μας έπαρσης και αλαζονείας ή μιάς εσφαλμένης πολιτιστικής/πολιτισμικής φυλετικής "υπεροχής"… Μέσα στην ιστορική τους διαχρονία, οι 'Ελληνες, έχουν δανείσει αλλά και έχουν δανειστεί πλείστα στοχεία από άλλους λαούς και πολιτισμούς. Αυτό είναι ένα αδιαμφισβήτητο ιστορικό γεγονός.

      Διαγραφή
    3. (Γ' ΜΕΡΟΣ)

      Από το 1833, έτος δημιουργίας αυτού του ελλαδικού κρατικού βρομερού μορφώματος, οι "Ελληνες" (ορθότερα, Ελλαδίτες) δεν συνέβαλαν στο παραμικρό στον Ευρωπαϊκό και Παγκόσμιο πολιτισμό. Εδώ και διακόσια χρόνια δεν εδυνήθησαν ποτέ να αποτελέσουν τον "μπούσουλα", το οδηγό Φως και το σημείο αναφοράς γιά τους σύγχρονους λαούς και να επηρεάζουν όπως άλλοτε, το παγκόσμιο γίγνεσθαι. Είναι ένας λαός μεμψίμοιρος, μικρόψυχος και κακομοίρης με μεγάλη δόση χωριατιάς, που διακρίνεται έως τα σήμερα από έλλειψη παιδείας και καλλιέργειας. Συνεχίζουν να είναι, να σκέπτονται και να συμπεριφέρονται ως ραγιάδες, κάτω από άλλα αφεντικά, βέβαια. Σε ψυχικό επίπεδο, έχει παραμείνει ανεξίτηλη η σφραγίδα τού "graeculus". Εάν όντως ήσαν άξιοι, θα είχαν προ πολλού καιρού αποτινάξει από πάνω τους τη σύγχρονη δουλεία και το χαρακτηριστικό του "προτεκτοράτου" γιά τη χώρα τους. Είναι τρυφηλοί και μαλακοί (χαύνοι). Δεν είναι αυτή γενιά Ελλήνων. Αυτό το ασήμαντο κρατίδιο που ψευδεπιγράφως φέρει το όνομα "Ελλάδα", με φτιαχτά και πετσοκομμένα σύνορα, δεν είναι τίποτε άλλο από μιά πόρνη. Μιά μάνα που καταβροχθίζει τα παιδιά της. Μα τι λέω;; Δεν είναι καν μάνα, αλλά μητριά! Δεν έχει τίποτε το ελληνικό. Δεν αναγνωρίζω αυτή τη γενιά, βρίσκομαι σε ξένον τόπο. Σε ένα τόπο που έφτιαξαν οι κίναιδοι τρισάθλιοι αγγλομασώνοι γιά να εξαφανίσουν τους 'Ελληνες και τον Ελληνισμό.

      Τέλος, όσον αφορά τα "περί συνυπάρξεως" να σε παραπέμψω, και πάλι, στην Ιστορία γιά να διαπιστώσεις και να πεισθείς πως οι 'Ελληνες συνυπήρξαν με τους πάντες - γιά αιώνες!!! Τροφοδοτούσαν με πνεύμα επί αιώνες τους πάντες! Μέσω ποικίλων διαύλων. Είναι μιά ιστορική αλήθεια την οποία δεν μπορεί κανείς να αρνηθεί. Συνεπώς, αυτό που ισχυρίζεσαι ότι ουδείς μπορεί να συνυρπάξει με τους 'Ελληνες, πέρα από το ότι εκφράζεις την προσωπική σου προτίμηση και άποψη, είναι ολωσδιόλου εσφαλμένο και έωλον! Καταλαβαίνω, βέβαια, ότι όσο μεγαλώνουμε γινόμαστε πιό "δύσκαμπτοι", αλλά όσο είναι καιρός καλό θα ήταν να ξανασκεφτείς τα περί συνυπάρξεως διότι σύμφωνα με τα όσα έλεγε ο γερο-Παϊσιος, μετά την καταστροφή της Τουρκίας, εκ των 3/3, το 1/3 θα αφανιστεί, το άλλο 1/3 θα χαθεί στα βάθη της Ασίας και το τελευταίο 1/3 θα κινηθεί προς τη Ελλάδα αναζητώντας μιά νέα πατρίδα, όπου θα βαπτιστούν Ορθόδοξοι. Αυτό δεν υποδηλώνει μελλοντική συνύπαρξη;;;; Η Τουρκία έχει πληθυσμό 83.154.997 ψυχές! Εάν το διαιρέσεις με το 3, θα σου δώσει 27.718.332. Αυτό το νούμερο είναι "ατόφιο" και προ καταστροφών του πολέμου που επίκειται. Φαντάσου με την έναρξη του πολέμου και το ξύλο που θα τρωνε από τους Ρώσσους, τι πλήθος κόσμου θα κινηθεί προς τα δυτικά… Μην λησμονείς ότι ένας πολύ μεγάλος αριθμός αυτών είναι ελληνικής καταγωγής. Διά της βίας εξισλαμισμένοι 'Ελληνες. ''Ηδη, πολλοί εξ αυτών γνωρίζουν την πραγματική τους ελληνική καταγωγή, αλλά και όσοι δεν την ήξεραν την μαθαίνουν τώρα, και φανερά πλέον βαφτίζονται χριστιανοί ορθόδοξοι. Συνεπώς, είναι αδέλφια μας... Συνύπαρξις, αγαπητή μου, συνύπαρξις!

      Χαίρε!

      Διαγραφή
  3. Πελασγική,

    Φοβούμαι πολύ πως άμφω οι σχολιάζοντες δεν κατανοήσατε κατ' ουδένα τρόπο τα όσα έγραψα στο προηγούμενο σχόλιό μου. Να μου επιτραπεί να πω πως, μου δίνεται η εντύπωσις πως είστε εγκλωβισμένοι στον "μικρόκοσμό" σας. Διότι τέτοια θέματα χρήζουν ιδιαιτέρας καλής και εξειδικευμένης γνώσεως. Από την άλλη, χωρίς να με γνωρίζετε πολύ καλά και υποτιμώντας τη νοημοσύνη μου, σπεύδετε απλόχερα να με χαρακτηρίσετε, ο ένας ως "παρασυρμένο" και ο άλλος ως "ανόητο", λες και είμαι κανένα δεκαπεντάχρονο που τα έχω χαμένα. Σας ευχαριστώ πολύ. Είστε πολύ ευγενικοί. Είθισται, όταν κάποιος σχολιάζει επί ενός θέματος να διατυπώνει τις απόψεις του. Εάν αυτές αποτελούν προϊόν χλεύης, τότε, ορθότερο θα ήταν να μην ξανασχολιάσει. Διότι υποψιάζομαι πως εδώ υπάρχει ένας ανταγωνισμός γιά το ποιός τα γράφει και τα λέει ωραία και "σωστά". Λυπάμαι, αλλά δεν δέχομαι να συμμετάσχω σε ένα παιχνίδι επίδειξης γνώσεων. Στο προηγούμενο σχόλιό μου, γνωρίζω πολύ καλά το τι έγραψα. Λόγω πίεσης χρόνου δεν δύναμαι να ξοδεύω ώρες προσπαθώντας να τεκμηριώσω μακροσκελώς το κάθε τι που γράφω. Η καθημερινότητά μου δεν περιστρέφεται γύρω από το διαδίκτυο. Κάτω από άλλες συνθήκες, εάν μου δινόταν η ευκαιρία, θα σας είχα αναπτύξει τις σκέψεις μου δίνοντας μιά πληρέστερη απάντηση σε ό,τι αφορά τα περί "οθωμανικής μουσικής". Αρκεστείτε, λοιπόν, γιά την ώρα στα παρακάτω.

    Αυτό που τόνισα στο προηγούμενο σχόλιό μου είναι ότι, αυτό που ονομάζουμε "οθωμανική μουσική", στην πράξη είναι κάτι στο οποίο είδαμε να διακρίνονται κυρίως Ρωμηοί μουσικοί (συνθέτες και οργανοπαίκτες). Βεβαίως, κατά την οθωμανική περίοδο - που ξεκινά από τα τέλη του 13ου αιώνα - ιδιαίτερα από τον 17ο έως και τις αρχές του 20ου αιώνα, εκτός από θαυμάσιους Ρωμηούς μουσικούς, έχουμε επίσης εξαιρετικούς Τούρκους, 'Αραβες, Αρμένηδες και Πέρσες δεξιοτέχνες μουσικούς που άφησαν το στίγμα τους και σε κάποιο βαθμό με τη σειρά τους επηρέασαν τους Ρωμηούς, οι οποίοι ενσωμάτωσαν αυτά τα στοιχεία στην παραδοσιακή και θρησκευτική τους μουσική. Τα όρια είναι δυσδιάκριτα. Υπάρχει γιά αιώνες μιά σχέση "δανείου-αντιδανείου". Δεν αμφιβάλλει κανένας ότι η μουσική υπήρξε ύψιστο πνευματικό προϊόν των Ελλήνων. Γι' αυτούς που θέλουν να χαρακτηρίζονται "Ελληνες" και τους πιάνει μιά κατά κάποιον τρόπο "αλλεργική αντίδραση" στο άκουσμα του ονόματος "Ρωμηός", να τους πω πως οι Ελληνο-ορθόδοξοι καλούμαστε Ρωμηοί, (βλ. βιβλίο π. Ιωάννη Ρωμανίδη "Ρωμηοσύνη"). Προσωπικά δεν με ενοχλεί καθόλου. Αντιθέτως, είμαι περήφανος που είμαι Ρωμηός (τουτέστιν 'Ελλην βαπτισμένος Ορθόδοξος Χριστιανός) και πως η αίγλη της Ρωμανίας αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι της κληρονομιάς μου. Οι Βυζαντινοί ήταν οι Ρωμαίοι υπήκοοι της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας με κυρίαρχο το ελληνικό πολιτισμικό στοιχείο. Από την άλλη, οι 'Ελληνες ως 'Ελληνες, έπαψαν να υπάρχουν από κατακτήσεως των Ρωμαίων. Πνευματικώς, και καθ' ομολογίαν των ιδίων των Ρωμαίων, επηρέαστηκαν, γιά να μην πω, "κατακτήθηκαν", από το ελληνικό πνεύμα, όπου κατά τον Οράτιο : Graecia capta ferum victorem cepit. Από κει και πέρα, όμως, περιήλθαν σε παρακμή και κατάντησαν "Graeculi"! Από τούδε και στο εξής δεν υπήρξε πιά ούτε Ελλάς, ούτε 'Ελλην, ούτε το ο,τιδήποτε ελληνικό! Θλιβερό;;; Ναι. Οφείλεται κατά το πλείστον σε τεράστια δικά μας λάθη. Αρχής γενομένης της μεγάλης φαγωμάρας μας που πυροδότησε τον Πελοποννησιακό. Η έναρξη της κατρακύλας...

    (ΤΕΛΟΣ Α' ΜΕΡΟΥΣ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ἀγαπητέ Ἰωάννη,ἐγώ ἄν ἔγραψα τό «παρασύρθηκε» σέ καμμία περίπτωσιν δέν τό ἔκανα μέ κακή πρόθεσιν οὔτε θέλοντας νά σέ ὑποτιμήσω.Ἴσα-ἴσα στό πρῶτο μου σχόλιο σοῦ ἔγραψα :

      Ἀγαπητέ μου Ἰωάννη,ἡ συντριπτική πλειοψηφία τῶν Ἑλλήνων φαντάζεσαι γνωρίζει τά ἀνωτέρῳ πού σημειώνεις; Πολύ καλή ἡ πληροφόρησις σχετικῶς μέ τό θέμα,ὅμως αὐτό πού ἔχει σημασία εἶναι πώς γίνεται λόγος γιά «ὀθωμανική μουσική» καί βεβαίως οἱ ἀνάλογες εἰκόνες στίς ἀφῖσες,δέν ἀφήνουν περιθώρεια γιά σκεπτικισμούς στό τί μπορεῖ νά σημαίνει τό «ὀθωμανική μουσική».

      Εἶναι κάτι πού νά μήν ἀνταποκρίνεται στήν πραγματικότητα,ἀπ᾿ὅσα σοῦ γράφω;Χαρακτηρίζω τίς πληροφορίες σου σημαντικές ;
      Ὅμως,βάσει τοῦ σκεπτικοῦ πώς ἡ συντριπτική πλειοψηφία ἀγνοεῖ καί τό ἐλάχιστον,ἀπ᾿ὅσα ἐξειδικευμένα άναφέρεις ἀλλά καί σέ συνάρτησιν μέ τά ὅσα βιώνουμε ἀπό τήν τουρκιά,τό νά βλέπεις ἀφίσες μέ τούς ὀθωμανούς ἕνα γύρω καί τήν φρᾶσιν «ὀθωμανική μουσική»,δέν εἶναι καί τό καλλίτερό μας πόσῳ δέ μᾶλλον ν᾿ἀναζητήσουμε τό ἀνάλογο ἱστορικό τῶν μουσικῶν «δανείων καί ἀντιδανείων» ...

      Καί ἐν τέλει,ποῦ θά μᾶς ὡφέλήσουν παρόμοιες ἀναζητήσεις,στήν σημερινή πραγματικότητα ; Εἰλικρινῶς θά ἤθελα νά μοῦ ἀπαντήσῃς.Μήπως θά πάψουν οἱ τουρκαλάδες νά ἐπιζητοῦν θρασύτατα νά τούς δωθῇ τό μισό Αἰγαῖο; Μήπως θά ζητήσουν συγγνώμη γιά τήν Ἁγία Σοφία ;
      Δέν νομίζω...

      Στό δεύτερο μέρος,σχετικῶς μέ τήν λέξιν Ῥωμηός,θά συμφωνήσω ἀπολύτως σ᾿ὅσα ἱστορικῶς ἀναφέρεις καί ἀποτελοῦν μία πραγματικότητα.Ἄλλως τε καί ὁ τελευταῖος Αὐτοκράτωρ,Κωνσταντῖνος Παλαιολόγος ἔτσι ὑπέγραφε :

      ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ
      ΕΥΧΩΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΠΙΣΤΟΣ ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΚΡΑΤΩΡ ΡΩΜΑΙΩΝ

      Ἀγαπητέ μου Ἰωάννη,ποτέ,μά ποτέ δέν διεκδίκησα τό ἀλάνθαστο σ'ὄσα διατυπώνω,(ὡς ἄποψιν καί ὄχι ὡς ἔρευνα) καί βεβαίως ἐπανειλημμένως τό σημειώνω αὐτό :οἱ γνώσεις μου εἶναι σταγόνα σ᾿ὁλόκληρο τό ὑδάτινο στοιχεῖο (προσφιλής μου ἔκφρασις).Πόσῳ δέ μᾶλλον σέ θέματα μουσικῆς.Βεβαίως δέν ἔχω καί καμμία ἀπολύτως διάθεσιν ν᾿ἀσχοληθῶ μέ τό θέμα,ὅταν ὑπάρχουν ἄλλα πολύ,μά πολύ σοβαρότερα !

      Ἐπιμένω γιά τούς τουρανομογγόλους πώς ἀποτελοῦσαν καί ἀποτελοῦν τούς πιό βαρβάρους,ἀξέστους,καθυστερημένους,ἀγροίκους καί βαναύσους λαούς,οἱ ὁποῖοι δέν πρὄκειται ΠΟΤΕ νά καταταγοῦν στήν κατηγορία τοῦ πολιτισμένου ἀνθρώπου μέ τήν ἔννοια τοῦ Ἑλληνικοῦ Πνεύματος.

      Δέν βλέπω καμμία συνύπαρξιν,ποτέ τῶν ποτῶν. Ὅσο γιά τό πόσοι εἶναι «Ἕλληνες» πού ἐξισλαμίσθησαν καί ἔχουν μείνει στήν τουρκία,ἐπέτρεψέ μου νά ἔχω πολύ σοβαρή ἀντιφωνία ἐπ᾿αὐτοῦ,διότι ἀγαπητέ Ἰωάννη,ἐκεῖνοι πού ἔμειναν Ἕλληνες μέχρι τέλους (μέ ὅ,τι εἶχε ὡς συνέπεια αὐτό...) γιατί τό ἔκαναν;Ἐκεῖνοι δέν ἤθελαν νά ζήσουν; Δέν ἤθελαν τά παιδιά τους κοντά τους νά τά βλέπουν νά μεγαλώνουν καί ν᾿ἀφήνουν ἀπογόνους;Δέν ἤθελαν τίς ἐργασίες τους,τίς περιουσίες τους;

      Μέ συγχωρεῖς ἀλλά ὅσους μετετράπησαν σέ ὀθωμανούς ὑπηκόους,δέν τούς ἔχω καμμία ἐκτίμησιν.Διότι τό πρᾶγμα δέν ἦτο ἁπλό μέ τό νά ἀλαξοπιστήσουν ἔπρεπε καί ν᾿ἀποδεικνύουν αὐτή τήν μεταστροφή τους συνεχῶς. Διά τοῦτο καί σ᾿ἐκείνους,ἱστορικῶς ἀπεδείχθη,πώς ἔγιναν οἱ φανατικότεροι μουσουλμάνοι (βλέπε λ.χ. τουρκοκρῆτες).

      Ἐν πᾶσῃ περιπτώσει ὑπάρχουν πράγματα πού δέν τά πιστεύω τυχαίως,ἐννοεῖται.Ἡ Ἱστορία τό ἔχει ἀποδείξει καί αὐτές τίς ἀποδείξεις λαμβάνω ὑπ'ὅψιν.
      Καί τέλος,νομίζω πώς εἶσα σέ μεγάλο βαθμό ἄδικος μέ τήν πολιτιστική συνέχεια τῶν Ἑλλήνων,γιά τά τελευταῖα 200 χρόνια περίπου.Ἔχει δώσει ὁ τόπος πολύ μεγάλες προσωπικότητες σ᾿ὁλόκληρο τόν τομέα τοῦ Πολιτισμοῦ.Καί ὄχι μόνον,βεβαίως. Ὅμως μήν παραλείπεις τό γεγονός, πώς τά ἑκατοντάδες χρόνια τοῦ ὀθωμανικοῦ ζυγοῦ καί ἡ ζημιά πού ἐπέφεραν στόν Ἑλληνισμό,δέν ἦταν καθόλου εὔκολο νά ξεπεραστοῦν μέσα σέ λίγα χρόνια.Βλέπεις,μετά μᾶς προέκυψαν καί οἱ «ἀριστερές ἰδεολογίες»,οἱ διάφορες «σχολές μαρξισμοῦ» μέ συνέπεια τήν ἀθλιότητα τήν σημερινή...

      Παρ᾿ὅλα αὐτά ὑπάρχουν πολλοί πού εἶναι γαλουχημένοι μέ τά νάματα τοῦ Ἑλληνισμοῦ καί ὄχι μόνον ἐγχωρίως,εὐτυχῶς,καί θά ἔρθῃ ἡ ὥρα πού θά λάβῃ καί πάλι τήν θέσιν πού τοῦ ἀξίζει γιατί πολύ ἁπλῶς μόνον σ᾿αὐτόν,τόν Ἑλληνσμό,μπορεῖ νά στηρίξῃ τίς ἐλπίδες της,γιά συνέχειατῆς ὑπάρξεώς της, ἡ ἀνθρωπότης.

      Καλησπέρα ἀγαπητέ Ἰωάννη !

      Διαγραφή
  4. Όταν ακούμε ''τσιφτετέλι τούρκικο νινανάγιαμ βρουμ'' που η διαφορά, που δε κάνουν κέφι οι Έλληνες χωρίς αυτά;
    ''Μες στης πόλης το χαμάμ ένα χαρέμι κολυμπά''.. Να μην πάω στα άπειρα παραδείγματα πχ Γλυκερίας κα, με πασάδες και αγάδες κι αραμπάδες κι αργιλέδες και χανούμια.
    Nα θυμίσω ότι στην άλωση της Τρίπολης στα χαρέμια των Αγάδων βρέθηκαν 50ντάδες τα Ελληνοκόριτσα. (Τα αγόρια τα έκαναν γενίτσαρους).
    Που η διαφορά λοιπόν; ή όταν βλέπει η μισή Ελλάδα τα Μογγολικά τους σήριαλ, της καλής Τουρκίας που χρηματοδοτεί η ίδια και είναι φτηνά και ..ποιοτικά με σκοπό να επιβάλει την κουλτούρα της παγκοσμίως;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ἀγαπητέ Εὐάγγελε,τίς ἀπαντήσεις σχετικῶς μέ τά ἐρωτήματα/ἀπορίες πού θέτεις,θά τίς βρῇς στήν τελευταῖα ἀπάντησιν πού ἔδωσα στόν Ἰωάννη (26 Ιουλίου 2020 - 7:30 μ.μ.).

      Σ᾿εὐαριστῶ πολύ ἀγαπητέ !

      Διαγραφή
    2. Νά συμπληρώσω μόνον,ἀγαπητέ Εὐάγγελε,πώς τόσο τά «μες τῆς πόλης τό χαμάμ» καί ἄλλα σχετικά,ὅπως καί αὐτά τῆς Γλυκερίας πού ἐπισημαίνεις,ἦρθαν στήν Ἑλλάδα μαζύ μέ τούς πρόσφυγες μετά τήν καταστροφή τοῦ ᾿22.Κάτι τέτοια εἴδη (ῥεμπέτικα καί συναφῆ) ὅπως καί ὁ συγκεκριμένος τρόπος βιώσεως (ψευτομαγκιές μέ «πολύ βαρεῖς τύπους»,τεκέδες μέ ναργιλέδες καί τίς γυναῖκες σέ μία θέσιν ὄχι καί τόσο τιμητική... )μέ ὅ,τι ἔσουρνε μαζύ του ὡς ἀποτέλεσμα,δέν ἔδιδαν καί τίς καλλίτερες προοπτικές γιά τό μέλλον τοῦ τόπου...

      Νά σημειώσω ἐδῶ πώς ὁ συγκεκριμένος τρόπος ζωῆς καί οἱ ἐκφραστές του ἀποτελοῦσαν στόν χῶρο τῆς μουσικῆς τό εἶδος πού λεγόταν καί λέγεται «λαϊκό».Καί βεβαίως δέν ἦταν καί ὅ,τι καλλίτερο γιά μία κοινωνία πού προσπαθοῦσε νά ἀναπτυχθῇ πολιτισμικῶς. Μήπως θυμᾶσαι πότε ἄρχισε ἡ προσπάθεια ...ἀναγνωρίσεώς του καί ἡ προώθησίς του στόν εὐρύτερο πολιτιστικο-κοινωνικό χῶρο; Ναί,ἀκριβῶς μετά τόν συμμοριτοπόλεμο. Ἀπό τό ᾿50 καί μετά...

      Τό ἐπέκεινα; Ἔ,πάνω-κάτω,ὅλοι τό γνωρίζουμε... Κυρίως ὅμως θά σταθῶ στόν πλέον ὑποτιμητικό τρόπον πού πέρασαν ὡς ἀντιμετώπισιν,στόν Ἕλληνα,τῆς Κλασσικῆς Μουσικῆς.Κάτι πού μέχρι σήμερα δυστυχῶς ἔχει κάνει πολύ,μά πάρα πολύ κακό,ἐπαναλαμβάνω,σέ πιλιτιστικο-κοινωνικό ἐπίπεδον.

      Καλησπέρα ἀγαπητέ Εὐάγγελε !

      Διαγραφή
  5. Στα ορφικά του Ιωάννη Πασσά(δεν είμαι γνώστης)σελ 75 και 76(δυστηχώς το διάβασα σε pdf) έχει μια αναφορά για την αρμονία των εποχών και πως αυτή συμβολίζετε στης νότες μιας τρίχορδης λύρας, οπού re ο χειμών, la η άνοιξη, mi το θέρος ,υπάρχει σχετικό σχεδιάγραμμα το πως μεταβαίνει η μία εποχή(νότα)στην άλλη.ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εἶναι ἡ ἀρμονία τῶν σφαιρῶν,ἡ παγκόσμιος μουσική ! Μία θεωρία πού τήν ἀνέπτυξαν κατά πολύ ὁ Πυθαγόρας καί οἱ μαθητές του,ἐν συνεχείᾳ.

    Μπορῶ,λοιπόν,ν᾿ἀντιληφθῶ αὐτή τήν θεώρησιν ἐάν λάβω ὑπ᾿ὅψιν πώς καί ἡ παραμικρή κίνησις,ἑνός σώματος,μέσῳ τῆς δονήσεως παράγει ἤχον πού μπορεῖ ν᾿ἀντιστοιχήσῃ σέ μελωδία μέσῳ τῶν μουσικῶν φθόγων.

    Εἶναι μία ὑπέροχη ἀρμονία,αὐτή τῆς μελωδίας τῶν συμπαντικῶν σφαιρῶν, πού δέν μποροῦμε νά τήν ἀκούσουμε μέν, ἀλλά σίγουρα εἶναι μία ἀπόδειξις τῆς Θεϊκῆς εὐφυΐας σέ σχέσιν μέ τήν δημιουργία καί τήν ἀέναη κίνησιν .Μέσα σ᾿αὐτή τήν μελωδική κίνησιν ἀνήκουν καί οἱ ἐποχές ὡς χρονικές καί ἐπαναλαμβανόμενες διάρκειες τῆς Γῆς.
    Τελικῶς δέν μπορεῖ νά ἦταν τόσο ἁπλά τἀ πράγματα,ὥστε νά συλλαμβάνουν τέτοιες μεγαλειώδεις σκέψεις,ἐκεῖνοι πρό χιλιετιῶν ἄνθρωποι,δικοί μας πρόγονοι.Πιστεύω πώς τά μετέφεραν ἁπλουστευμένα πρός τό κοινό,ὅσο μποροῦσαν,ἔχοντες μία πολύ ἀνωτέρα γνῶσιν !

    Κύτταξε,σαφῶς καί μποροῦμε νά συλλάβουμε τέτοιες σκέψεις,ὅμως ἔχοντες τό ἀνάλογον γνωστικό ὑπόβαρο.Τό θέμα εἶναι,τότε ἐκεῖνοι οἱ νόες,τί εἴδους γνωστικό ὑπόβαθρο εἶχον; Γιατί ὅταν μιλᾶμε γιά τόν Ὀρφέα,πᾶμε τόσες πολλές χιλιετίες πίσω ! Στήν πρό-ιστορία ! Συνεπῶς εὔλογο τό ερώτημα περί γνωστικοῦ ὑποβάθρου !

    Θαυμαστά καί ἀνεξήγητα ( ; ) ...

    Καλησπέρα ἀγαπητέ μου καί καλή συνέχεια στήν ἀνάγνωσί σου. Δύσκολη μέν,ὡφέλιμος δέ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ἄ καί μία καί ἀναφερθήκαμε στήν Ἀρμονία τῶν Σφαιρῶν,θά παρακαλοῦσα νά μήν θέσῃ κάποιος τό θέμα τῶν δερβίσηδων καί τόν συσχετισμό τῆς μουσικῆς καί χοροῦ τους,πού κάνουν μέ τόν Ὀρφέα.Παρακαλῶ πολύ....
    Εἶμαι πολύ ἀντίθετη σ᾿ὅλες αὐτές τίς ...θεωρήσεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή