" ...μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι..." Σωκράτης

ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ !


Σάββατο 19 Αυγούστου 2023

« ... Ἄν ἡ ἐπιστήμη δέν ἐλέγχεται ἀπό μιά μεγαλύτερη ἠθική δύναμη, θά γίνει ὁ Ἀντίχριστος πού προφήτευσαν οἱ πρῶτοι Χριστιανοί.»


 «Μεγάλωσα ὡς ὁπαδός τῆς ἐπιστήμης. Ξέρω πόσο συναρπαστικό εἶναι. Ἔχω νοιώσει τή θεϊκή δύναμη πού ἀντλεῖ ὁ ἄνθρωπος ἀπό τίς μηχανές του... [ἀλλά ἔχω] δεῖ τήν ἐπιστήμη πού λάτρευα καί τά ἀεροσκάφη πού ἀγάπησα, νά καταστρέφουν τόν πολιτισμό πού περίμενα πώς θά ὑπηρετήσουν.   Εἴμαστε στά χέρια ἑνός ἐπιστημονικοῦ ὑλισμοῦ, παγιδευμένοι σέ ἕναν φαῦλο κύκλο ὅπου ἡ ἀσφάλειά μας σήμερα φαίνεται νά ἐξαρτᾶται ἀπό ἕνα σύστημα κανόνων καί ὅπλων πού θά μᾶς καταστρέψουν αὔριο.   Ἄν ἡ ἐπιστήμη δέν ἐλέγχεται ἀπό μιά μεγαλύτερη ἠθική δύναμη, θά γίνει ὁ Ἀντίχριστος πού προφήτευσαν οἱ πρῶτοι Χριστιανοί.» -ἐδῶ-

Charles Lindbergh 


Ἀπόσπασμα ἀπό τό βιβλίο τοῦ Lindbergh, Of Flight and Life ( φωτό πάνω),τό ὁποῖο ἀποτελεῖ μία φλογερή προειδοποίηση γιά τούς κινδύνους τοῦ ἐπιστημονικοῦ ὑλισμοῦ καί τῆς τεχνολογίας.

( ἡ πρώτη φωτό )





Ἡ Πελασγική

23 σχόλια:

  1. Καλημέρα Ευαγγελία κι εκλεκτή ομήγυρις.
    Νά καί κάτι ακόμη που μας γεμίζει μέ Αισιοδοξία!
    Άηντε καί ντέ, λέμε καί ξαναλέμε:

    Κ Α Ί Σ Τ Ά Δ Ι Κ Ά Μ Α Σ ! ! !

    https://www.pronews.gr/kosmos/diethnis-politiki/giati-oi-neoi-strefontai-stin-patriotiki-deksia-ti-simainei-i-niki-tou-n-tramp-tis-argentinis-kai-ti-symvainei-stin-ellada/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αφού συμφωνήσω απολύτως, να πώ επίσης πως κατά τή γνώμη μου, αυτό ακριβώς -η ύπαρξις τής Αρετής- είναι τό 99% τής συμβολής τής Επιστήμης καί τού κάθε Επιστήμονος, πρός το Καλόν, είτε τής Ανθρωπότητος ώς συνόλου, είτε τού κάθε Ανθρώπου, ειδάλλως προκαλεί τόν Όλεθρον...

    ...εξάλλου, αυτό έχει επισημανθεί απ' τόν συνήθη, σεσημασμένον ύποπτον εδώ καί κάτι χιλιετιούλες:

    Πᾶσά τε Έπιστήμη χωριζομένη Δικαιοσύνης καὶ τῆς ἄλλης Άρετῆς, Πανουργία, οὐ Σοφία φαίνεται.
    Πλάτων, Μενέξενος, 347a

    Χαίρετε, φύγαμε γιά τήν Άνω Μηλέα κι από 'κεί, όπου ψηλότερα βγούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πᾶσά τε Έπιστήμη χωριζομένη Δικαιοσύνης καὶ τῆς ἄλλης Άρετῆς, Πανουργία, οὐ Σοφία φαίνεται.
      Πλάτων, Μενέξενος, 347a

      Νά εἶσαι καλά πού μᾶς θύμισες πώς τίς μεγάλες σοφίες τίς ἔχομε κληρονομήσει ἀπό τούς μεγίστους νόες,τούς ἡμετέρους προγόνους. Οἱ ὁποῖοι μᾶς ἔλεγαν τά εὐνόητα !

      Καλησπέρα άγαπητέ ΤΤ600 !

      Διαγραφή
  3. Κ Α I Σ Τ A Δ Ι Κ A Μ Α Σ ! ! !

    Μέ συγχωρεῖς,ἀγαπητέ μου,ἀλλά αὐτό ἦταν ὅ,τι πιό ἀστεῖο ἔχω ἀκούσει τελευταίως.
    Μά καλά,ἀκόμη δέν ἔχεις καταλάβει πώς ἡ χώρα πού λέγεται Ἑλλάδα ( δέν μπορῶ νά χρεισημοποιήσω κἄν τό "Ἑλλάς" ) εἶναι ἡ πιό νεοταξίτικη χώρα στήν ὑφήλιο ;

    Πιό παραδομένη , ἀνελεύθερη, ὑποτακτική καί πλήρως κατεχόμενη στίς ἐπιταγές τῆς ΝΤΠ,χώρα δέν ὑπάρχει πουθενά ὅσο καί νά ψάξῃς. Οὔτε στίς " τριτοκοσμικές" μπανανίες αὐτό πού ὑφίσταται ἐδῶ.

    Διότι δέν εἶναι μόνον οἱ μαριονέτες τῆς πολιτικῆς, τῶν συστημικῶν μμε ἀλλά δυστυχῶς καί μεγάλη,ἡ μεγαλύτερη μέ διαφορά κιόλας,μερίδα τοῦ πληθυσμοῦ ἀνήκουν στούς πιστότατους ὁπαδούς τῶν ἐπιταγῶν τῆς ΝΤΠ.

    Συνεπῶς ἡ εὐχή σου εἶναι ἁπλῶς μία ...οὐτοπία. Ἤ ἀλλιῶς ἕνα ὄνειρο θερινῆς νυκτός...

    Υ.Γ. Ναί, ξέρω τί λέγεται γιά τήν ἐλπίδα,ἀλλά ὅσον αφορᾷ τά τῆς ἙλλάδΑς, εἶναι ἄνευ ἰσχύος...

    Καλησπέρα ἀγαπητέ μου !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δέν διαφωνώ επ' ουδενί αγαπητή μας Εύ-Αγγελία!
    Κι επίσης, έχω πάψει νά αιθεροβατώ, όχι όμως νά Πιστεύω, νά Ελπίζω και ν' Αγαπώ
    (αφού είχα ούκ ολίγα "φρή ντάϊβς φρόμ δή τόπ όφ δέ κλάουντς", μετ' ανωμάλων κι επωδυνεστάτων προσγειώσεων), εδώ καί κάτι δεκαετίες...

    Τό λοιπούνου, που λέει κι ο φίλτατος ΕΑΦ, τά παιδιά βοούν καί κράζουν! ΦΎΓΑΜΈΈΈ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναί, τά παιδιά ἐκτός Ἑλλάδος. Τά ἐντός, περί ἄλλων τυρβάζουν. Ξέρεις, θάλασσα,νησιά,μπάρ,τσιφτετέλια καί νταούλια λαϊκά μέ ( δέν ξέρω καί πῶς λέγονται ὅλα αὐτά τά λαϊκά σούργελα πού τό παίζουν ἀοιδοί...! ) τούς συγχρόνους/ες ἀ( η) οιδούς .
      Ὁπότε ἄν "φύγουν" θά γνωρίζουν ἄρα γε ποῦ πᾶνε ;

      Υ.Γ. Πώ,πώ ! Ἐγώ ἔγραψα ἔτσι τό ρῆμα " χρησιμοποιῶ" ; !!!
      Βρέ,μπάς καί ἦταν κάποιος ἄλλος ; Τί κατακρεούργημα εἶναι αὐτό ;
      Χά,χά,χά !

      Καλησπέρα ἀγαπητέ !

      Διαγραφή
    2. Αγαπητή μας Ευαγγελία,
      πρώτον, τά παιδία "εβόουν καί έκραζον" γιά νά ξεκολλήσω, ώστε νά πάμε τήν εκδρομήν μας...
      Δεύτερον, πού έγραψες τό ρήμα "χρησιμοποιώ" καί μάλιστα τό κακοποίησες;
      Μήπως κάτι μού διέφυγε τής προσοχής;;;

      Διαγραφή
    3. Στήν α΄ ἀπάντηση ἔγραψα μεταξύ ἄλλων : χρεισημοποιήσω !
      Χά,χά,χά !!!

      Ὅσο γιά τά παιδιά,ἄλλο κατάλαβα. Συγγνώμη. Γιά τά παιδάκια σου ἔλεγες ;
      Νά πᾶτε στήν ἐκδρομούλα σας. Ἔτσι πρέπει οἱ οἰκογένειες.

      Καλησπέρα ἀγαπητέ ΤΤ600 !

      Διαγραφή
    4. Ώχ! Τό μάτι μου!!!
      Τώρα τό πρόσεξα ό έρμος! Μού 'βγαλες το μάτι βρέ παιδάκι μου!...
      Άς είναι... Θα μάθεις νά μήν κακοποιείς τήν Γλώσσα, καί αφού πρώτα κλίνεις γραπτώς το ρήμα "χρησιμομομομοποιώ" σέ όλους τούς χρόνους καί πρόσωπα, από δέκα φορές τό καθένα, ελπίζω νά αποκατασταθεί σύντομα η πρόοδός σου καί συνάμα κι η στερεοσκοπική μου όρασις...

      Διαγραφή
    5. Ὅπως κι᾿ἐσύ περνᾶς σέ τιμωρία ἀνάλογον γιά τήν λέξιν " επωδυνεστάτων " .
      Τό ἐπίθετο αὐτό συναντᾶται μόνον σέ θετικό βαθμό. " ἐπώδυνος,ἐπώδυνη,ἐπώδυνο"

      Γιά τούς ἄλλους βαθμούς προσθέτουμε τό πιό,πολύ,πάρα πολύ.

      Χά,χά,χά !

      Τιμωρίες... Ὤ Θεέ μου ! Τί μοῦ θύμισες !

      Καλησπέρα ἀγαπητέ ΤΤ600 !

      Διαγραφή

    6. Δηλαδή, π.χ. "ό δυστυχής" δέν βγαίνει σέ "ό δυστυχέστατος"; Αυτό εννοείς;
      Ούτε κάν "ό δυστυχέστερος";;;
      Καί πώς να τόν πούμε δηλαδή; "ό τέρμα δυστυχής" ή "ό περισσότερον δυστυχής";...χμμ...
      Δέχομαι τήν τιμωρία. Διότι μπορεί νά 'μαι φίλος τού Λόγου, αλλά όχι φιλόλογος κι έν γένει, στά "Κανονισμένα Γράμματα" είμαι σκράπας...
      Όμως, τό ξεκαθαρίζω, πως δέν διορθώνομαι καί δέν συμμορφώνομαι.
      Κι άν μείνω γιά τόν Σεπτέμβριο, πάλι έτσι θέ νά τά γράψω.
      Κι άν μείνω καί στήν ίδια τάξη, σκασίλα που τήν είχα!
      Βγάζω αυθημερόν Φυλλάδιο καί "Πειραιάς-Χομεϊνί-Πειραιάς-Νέα Ορλεάνη-Κάστρο"...
      ...καί "κρατήστε 'σείς τά Γράμματα καί γώ τίς Λαχανίδες"...

      Διαγραφή
    7. Δέν θυμᾶσαι καλά τήν Γραμματική. Λοιπόν,ἔχομε τά ἐπίθετα τά ὁποῖα ἔχουν μόνον ἕναν βαθμό ( θετικό) καί τά παραθετικά ἐπίθετα τά ὁποῖα σχηματίζονται καί στούς τρεῖς βαθμούς :Θετικός,συγκριτικός,ὑπερθετικός.
      Βεβαἰως ἡ λέξις πού ἐπέλεξες ἀνωτέρῳ "δυστυχής" σχηματίζεται καί στούς 3 βαθμούς.

      Τά ἐπίθετα πού σχηματίζονται σ᾿ἕναν βαθμό,λέγονται περιφραστικά καί σχηματίζονται στούς ἄλλους βαθμούς μέ τήν προσθήκη τοῦ πιό, πολύ, πάρα πολύ. Τά παραθετικά πού λέγονται μονολεκτικά σχηματίζονται μέ τήν προσθήκη τοῦ ἐπιθέματος -ό(ύ)τερος, -η, -ο καί σπανιότερα τοῦ -έστερος, -η, -ο στό θέμα τῆς λέξεως.
      Καί κάποια σχηματίζονται καί μέ τούς 2 τρόπους ( περιφραστικῶς,μονολεκτικῶς) .

      Καί γιά νά γίνῃ πιό σαφές. Πᾶμε στόν κανόνα γιά τό ποιά ἐπίθετα δέν σχηματίζουν παραθετικά :

      Τα επίθετα σε:
      -ής, -ιά, -ί π.χ. σταχτής, σταχτιά, σταχτί
      -ης, -α, -ικο π.χ. γκρινιάρης, γκρινιάρα, γκρινιάρικο
      -ής, ή -ά -ού, -άδικο, ή –ούδικο, ή –ήδικο, π.χ. πλακατζής, πλακατζού, πλακατζήδικο, φωνακλάς, φωνακλού, φωνακλάδικο
      -ούρης, -ούρα, -ούρικο, π.χ. λιγούρης, λιγούρα, λιγούρικο

      Ὅσα δηλώνουν:
      ὕλη, π.χ. ἀσημένιος, μάλλινος, τενεκεδένιος, κ.ά.
      καταγωγή, π.χ. ἑλληνικός, γαλλικός, κ.ά.
      συγγένεια, π.χ. πατρικός, μητρικός, κ.ά.
      τόπο, π.χ. θαλασσινός, οὐράνιος, κ.ά.
      χρόνο, π.χ. χθεσινός, κυριακάτικος, κ.ά.
      κατάσταση πού δέν ἀλλάζει, π.χ. μισός, αθάνατος ( ἐδῶ συμπεριλαμβάνεται καί τό "ἐπώδυνος" πού τό ἔγραψες "ἐπωδυνέστατος") κ.ά.

      Τό κάναμε τό μάθημα τῆς Γραμματικῆς καί σήμερα.Τώρα ἐάν ἐσύ θές νά εἶσαι ἀγύριστο κεφάλι,τί νά πῶ.Στήν ἴδια τάξιν καί πάλιν. Πῶς τό λέγαμε ; Ἄ ναί : Αὐτός εἶναι "διετής" !
      Χά,χά,χά !

      Καλησπέρα ἀγαπητέ ΤΤ600 !

      Διαγραφή
    8. ...μετά απ' όλ' αυτά, δέν μου μένει τίποτ' άλλο, παρά τήν Θάλασσα νά παντρεφτώ...

      Στήν ίδια τάξη μέ τά πιτσιρίκια 'γώ δέ μπάω...

      Διαγραφή
    9. Ὤ ναί,χίλιες φορές στήν θάλασσα !

      https://www.youtube.com/watch?v=3E8NpkTRcVI

      Κῦττα τίς φωτό μέ προσοχή. Γαλλική Ριβιέρα κάπου στήν δεκαετία τοῦ ᾿60. Ψάχνω γιά κάποιο ἄλλο ...χρῶμα ἐκτός τοῦ λευκοῦ,ἐπ᾿ἀδίκῳ...

      https://s26162.pcdn.co/wp-content/uploads/sites/3/2019/05/to-catch-a-thief-feat.jpg

      https://www.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01705/riviera_1705900c.jpg

      Καλέ,καί τοῦ 2018 φωτό,τό ἴδιο !!!
      https://frenchriviera.travel/wp-content/uploads/2018/07/Beaches-on-the-French-Riviera5.jpg

      Σωστη ἐπιλογή διότι κάποιος φίλος μας πρίν χρόνια ἔλεγε : "Τί θέλω καί μπλέκω μέ παιδιά ; " Τά παιδιά τότε εἴμαστε ἐμεῖς,ἐκεῖνος γνωστός ζωγράφος...
      Ἔτσι λοιπόν κι᾿ἐσύ μήν μπλέκεις μέ παιδιά. Στήν θάλασσα,στήν θάλασσα !

      Καλησπέρα ἀγαπητέ !

      Διαγραφή
    10. Καλησπέρα, πέρα ώς πέρα!
      Ευαγγελία, μ' όλο αυτό τό -παραβολικό νά τό πώ;- κείμενο, υπονοούσα πως τότε, τίς δεκαετίες τού '70 καί τού '80, όποιοι "δέν τά 'παιρναν τά Γράμματα", έμεναν στάσιμοι κι αισθάνονταν άσχημα νά συμμαθητεύουν -οί τάχα μου μεγάλοι- μέ τά πιτσιρίκια (οι περισσότεροι απ' αυτούς δηλαδή), πήγαιναν νά μάθουν καμμιά Τέχνη...

      Υπήρχαν όμως καί ούκ ολίγοι, πού τά παρατούσαν γιά τόν ίδιο λόγο στό Γυμνάσιο. Αυτοί έβγαζαν Ναυτικό Φυλλάδιο, "παντρεύονταν τή Θάλασσα" καί αμολιόντουσαν ανά τήν Υδρόγειον λέγοντας: "κρατάτε σείς τά γράμματα καί γώ τίς λαχανίδες". Ένας απ'αυτούς (υποτίθεται) θά ήμουν καί γώ, άν έμενα στήν ίδια τάξη..

      *λαχανίδες: τά χαρτονομίσματα τού δολλαρίου


      Διαγραφή
    11. Ἄ μάλιστα !
      Ναί,ἦταν δύσκολα τά πράγματα τότε. Κανένας καθηγητής δέν ...χάριζε βαθμούς,κανένας δέν χαριζόταν πουθενά...
      Ὁπότε κἀποιοι τήν ἔκαναν νωρίς...
      Ξέρω καί περιπτώσεις μαθητῶν πού τούς συναντήσαμε σέ κάποια τάξι καί ᾿κεῖ τούς ἀφήσαμε.
      Ἐπέμεναν...

      Καλησπέρα ἀγαπητέ ΤΤ600 !

      Διαγραφή
    12. Καλημέρα Ευαγγελία κι αγαπητοί συνεπισκέπτες.
      Περί τού "μή χαρίσματος" στίς βαθμολογίες καί στίς προαγωγές τών μαθητών, φρονώ πως, απλώς, τότε δέν είχε ακόμα εισχωρήσει καί διαβρώσει τήν έννοια τής Παιδαγωγίας, η εξευτελιστική-κομμουνισμένη ισοπέδωσις, η οποία ξεκίνησε άμα τή μεταπολιτεύσει (σωστά τό 'γραψα;) κι εξελίχθη σέ νέα "επιστήμη" υπό τής Πρασίνου Ακρίδος....
      Όσοι πρόλαβαν κι έβγαλαν τό Δημοτικό Σχολείο πρίν τό 1980, είχαν ήδη γερές βάσεις κι αναλόγως τής εξελίξεως καί τής Ψυχής τού καθενός, άλλοι γλύτωσαν κι άλλοι -οι συντριπτικώς περισσότεροι- έγιναν τά προοδευτικά καί παρδαλά Πατσαβούρια τού Παρόντος..

      Διαγραφή
  5. Το ρητό ¨Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία¨ μεταδίδει μία αισιοδοξία, αλλά πρέπει να συνοδεύεται και από το ρητό ¨Όποιος ζει με την ελπίδα, πεθαίνει απελπισμένος" , για να επανερχόμαστε στην πραγματικότητα. Τουτέστιν, συμφωνώ μαζί σας, κυρία Ευαγγελία.
    Ι.Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μά εἶναι ἡ ἀλήθεια. Καί γιατί νά κλείνουμε τά μάτια μπροστά της ;

      Καλησπέρα ἀγαπητέ μου !

      Διαγραφή
    2. Μά, μέ συγχωρείτε! Κατ' αρχήν:
      Σάς φαίνομαι απελπισμένος ή απελπισμένος-μελλοθάνατος;
      Πού διαφωνούμε; Στό ότι ελπίζω καί πιστεύω απολύτως πως ΔΈΝ "θά πάμε χαμένοι";;;
      Άν είναι έτσι, δηλαδή νά απελπιζόμεθα γενικώς, γιά νά μήν πεθάνουμε απελπισμένοι, τότε χιλιάδες φορές νά πεθάνουμε απελπισμένοι
      (πρωτίστως, σέ πρώτο πρόσωπο κι ενικό αριθμό)...

      Διαγραφή
    3. Καί ποιός εἶπε πώς διαφωνοῦμε ; !!!

      Ἐγώ κατάλαβα πώς ἐν τέλει ὅλοι,μά ὅλοι συμφωνοῦμε ἀπολύτως.
      Ἤ ἔκανα λάθος ;

      Ὄχι,καλά τά λέω.

      Υ.Γ. Σοῦ ἀφιερώνω τό ἄσμα πού ἀκούω τώρα :
      https://www.youtube.com/watch?v=NEauVI7smWo

      Καλησπέρα ἀγαπητέ μου ΤΤ600 !

      Διαγραφή
    4. Ευχαριστώ πολύ, τό 'χα ξεχασμένο!
      Καί τήν απαλήν αίσθησιν που αναδίδει τό άσμα.
      Σέ αυτό τό παρόμοιο, κατ' εμέ, ηχητικό αποτέλεσμα, τότε μού άρεσε πολύ ν' ακούω τό εξής μνημειώδες, αφιερωμένο σέ εσένα καί στήν οικογένειά σου, όπως καί σέ τούς πάντες-όλους, τούς επισκέπτες σου:
      https://www.youtube.com/watch?v=Mb3iPP-tHdA

      Διαγραφή
    5. Εὐχαριστοῦμε πολύ !

      Πολύ αἰσθησιακό ἄσμα.

      Καλησπέρα ἀγαπητέ ΤΤ600 !

      Διαγραφή