" ...μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι..." Σωκράτης

Σάββατο, 25 Απριλίου 2020

Ὅταν ἡ CIA καί οἱ Ῥοκφέλερ διέδωσαν τήν μοντέρνα τέχνη


Απόσπασμα από το βιβλίο των Ε. Perucchietti & G. Marletta, 'Το εργοστάσιο της χειραγώγησης' (La fabbrica della manipolazione, Ed. Arianna 2014).

Πηγή: azionetradizionale.com
Μετάφραση-σχόλια: Θεόδωρος Λάσκαρης

Η τέχνη συχνά συνοδεύτηκε από τη μόδα. Ο Andy Warhol έκανε διάσημο το μοντέλο
και μετά ηθοποιό του φετίχ Edie Sedwick, την ‘εικόνα’ της δεκαετίας του ’60, που έπασχε από νευρική ανορεξία και πέθανε στην ηλικία των 28 χρόνων από υπερβολική δόση βαρβιτουρικών.

Κυρίαρχη φιγούρα στον κόσμο της Pop Art, ο Warhol, μέσω της μουσικής, του σινεμά και της διαφήμισης, οδήγησε τον πειραματισμό μιας νέας μορφής ‘δημοκρατικής πρωτοπορίας’. Αποτέλεσε επίσης ‘φιγούρα αναφοράςγια νέους καλλιτέχνες, όπως ο Jean-Michel Basquiat, τον οποίο βοήθησε να αναδειχθεί στον κόσμο της τέχνης, ως εκπρόσωπος του Γκράφιτι. Επίσης, βοήθησε και τον πιο γνωστό Keith Haring. Όμως και οι δύο τελευταίοι πέθαναν νεότατοι, ο πρώτος από υπερβολική δόση ηρωίνης και ο δεύτερος από AIDS.

Η Pop Art και το Γκράφιτι κληρονομούσαν τον ενθουσιασμό των προηγούμενων ετών για την αφηρημένη τέχνη, της οποίας ο Jackson Pollock και ο Mark Rothko υπήρξαν μεταξύ των μεγαλυτέρων Αμερικανών εκπροσώπων της. Οι φιλοσοφικές και ψυχολογικές επιπτώσεις του αφαιρετισμού και η πρωτογονική αισθητική, που θα μπορούσε να ερμηνευθεί ως μία αναπαράσταση του ασυνείδητου, είχαν διοχετεύσει την προσοχή των εραστών της τέχνης σε αυτό το νέο είδος. Οι παραλληλισμοί με την τέχνη των ιθαγενών Αμερικανών και με την ψυχεδέλεια δεν θα μπορούσαν παρά να συνεχίσουν να βρίσκουν ευρεία συναίνεση στα χρόνια της ‘flower power’.

Το 1995, ένα άρθρο δημοσιευμένο από την βρετανική εφημερίδα The Independent, δημιούργησε μεγάλη αίσθηση καθώς για πρώτη φορά αναγνωριζόταν δημοσίως η συνεισφορά της CIA στην προώθηση της μοντέρνας τέχνης (ιδιαίτερα στις πιο ακραίες μορφές της δηλ. ‘του Αφαιρετισμού’).
Το άρθρο, με τίτλο: Modern art was a CIA ‘weapon’ (Η μοντέρνα τέχνη ήταν όπλο της CIA), αποδείκνυε αυτό, που για δεκαετίες, φαινόταν να είναι μόνον μία υπόθεση, που κυκλοφορούσε στο καλλιτεχνικό περιβάλλον. Η ιστορία, πραγματικά ανησυχητική, αξίζει να παρουσιασθεί στις πιο σημαντικές φάσεις της. Γράφει ο Independent:
«Για δεκαετίες στους καλλιτεχνικούς κύκλους δεν ήταν παρά ένας ψίθυρος ή ένα ανέκδοτο, όμως τώρα ήρθε η επιβεβαίωση. Η CIA χρησιμοποίησε την αμερικανική μοντέρνα τέχνη -συμπεριλαμβανομένων των έργων καλλιτεχνών όπως ο Jackson Pollock, ο Robert Motherwell, ο Willem de Kooning και ο Mark Rothkο- σαν όπλο στον Ψυχρό Πόλεμο. Με τον τρόπο που θα ενεργούσε ένας πρίγκιπας της Αναγέννησης, εκτός από το γεγονός ότι ενέργησε μυστικά, η CIA, για περισσότερο από 20 χρόνια, ευνόησε και προώθησε την αμερικανική αφηρημένη τέχνη σε όλο τον κόσμο»


David Rockefeller στό ΜοΜΑ
Η υποστήριξη γινόταν μέσω μιας σειράς μυστικών χρηματοδοτήσεων στο περιοδικό Encounter, στο σύλλογο Congress for Cultural Freedom και ιδιαίτερα μέσω της οργάνωσης The New American Painting (που μεταξύ του 1958 και του 1959 διοργάνωνε εκθέσεις σχεδόν σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις). Τα κεφάλαια προήλθαν, στο μεγαλύτερο μέρος, από τον Nelson Rockefeller, διευθυντή του Museum of Modern Art of New York, που ιδρύθηκε επίσης από τους Rockefeller).
Το 'μουσείο' (MoMA) των Rockefeller, λοιπόν, ήταν από την αρχή ένα φέουδο της CIA. Σύμφωνα με τις αποκαλύψεις που περιέχει το άρθρο του Independent:
«Το μουσείο συνδέθηκε, μέσω πολλών καναλιών και με τη CIA. Ο William Paley, ο πρόεδρος του CBS και ένας από τους ιδρυτές της CIA, κάθισε μεταξύ των μελών υπεύθυνων για το διεθνές πρόγραμμα του μουσείου. Ο John Hay Whitney, που υπηρέτησε στον πόλεμο στον OSS (μετέπειτα CIA), υπήρξε πρόεδρος του μουσείου και ο Tom Braden, ο πρώτος Επικεφαλής του Τμήματος Διεθνών Οργανισμών της CIA, ήταν εκτελεστικός γραμματέας του μουσείου το 1949».

Ακριβώς από τον Tom Braden προήλθαν οι αποκαλύψεις που δημοσιεύτηκαν στον Independent. Σύμφωνα με την εκδοχή του, οι καλλιτέχνες που δέχονταν την υποστήριξη από αυτή την μεγάλη ‘μηχανή πολέμου’ έπρεπε να έχουν άγνοια αυτών των ελιγμών.

Όμως για ποιο λόγο η CIA και τα ισχυρά λόμπι δραστηριοποιήθηκαν τόσο πολύ για να προωθήσουν την μοντέρνα τέχνη; 
Η ‘επίσημη’ εξήγηση είναι ότι ο αφαιρετισμός θα λειτουργούσε ως αντιστάθμισμα στο φορμαλιστικό ρεαλισμό των Σοβιετικών. Δηλαδή ότι θα έδειχναν στον κόσμο το ‘άνοιγμα’ και το ‘εύρος των απόψεων’ του αμερικανικού πολιτισμού σε σύγκριση με το φορμαλισμό της ρωσικής τέχνης.
Βέβαια, αυτή η ‘επίσημη’ δικαιολογία δεν πείθει για δύο λόγους:
Α) Εάν ήθελαν να αντιταχθούν στη σοβιετική τέχνη θα μπορούσαν να προωθήσουν την παράδοση των διαφόρων σχολών της υψηλής ευρωπαϊκής και αμερικανικής τέχνης.
Β) Την ίδια εποχή, η CIA και οι δυνάμεις κοντά σε αυτή ήταν ταυτόχρονα απασχολημένες με ένα άλλο είδος ‘πολιτιστικής παρέμβασης’ χρηματοδοτώντας κρυφά το εκκολαπτόμενο φεμινιστικό κίνημα, την κουλτούρα του LSD, τη σεξουαλική επανάσταση και μετά από κάποιες δεκαετίες, την ‘ιδεολογία του φύλου’ (gender).


Πίνακας τοῦ Jackson Pollock
Στην πραγματικότητα, ο αντίκτυπος αυτής της πολλοστής ‘ελεγχόμενης πολιτιστικής επανάστασης’ φαίνεται ότι αφορούσε ουσιαστικά τις δυτικές κοινωνίες, των οποίων η αισθητική θα μεταμορφωνόταν σε λίγα χρόνια. Απλά σκεφτείτε, για παράδειγμα, ότι ακόμα και στη δεκαετία του '50 ο Αμερικανός πρόεδρος Τρούμαν που επισκέφτηκε μία έκθεση σύγχρονης τέχνης μπορούσε να αναφωνήσει τη διάσημη φράση: «Αν αυτή είναι τέχνη, εγώ είμαι Αφρικανός!» Αλλά παρά τα όσα είπε ο Πρόεδρος, το νέο ‘αμερικανικό γούστο’ σύντομα θα εξαπλωθεί σε όλο τον κόσμο, μεταφέροντας μαζί του και αυτή την αίσθηση του χαοτικού και εκείνη την άρνηση της Μορφής που φαίνεται να είναι ένα πραγματικό ‘σήμα κατατεθέν’ όλων των εκδηλώσεων του σύγχρονου δυτικού ήθους.

Σύντομα, ο νέος Αφαιρετισμός θα γέμιζε με τις δημιουργίες του τις γκαλερί, τα μουσεία και ειδικά το οπτικό φαντασιακό του δυτικού ανθρώπου, αντικαθιστώντας ακόμη και στους χώρους λατρείας τα ‘παλαιά’ μοντέλα του Giotto ή του Caravaggio, του Michelangelo ή του Beato Angelico, με το νέο ‘αυθορμητισμό’ και την ‘έμπνευση’ των κυρίων της άρνησης της μορφής. Πρόκειται για μία άνευ προηγουμένου επανάσταση, της οποίας σήμερα τελικά γνωρίζουμε πτυχές που για μεγάλο χρονικό διάστημα παρέμειναν μυστικές.

Σημειώσεις:

Α) Ο Σουρεαλισμός προήλθε από το κίνημα του Ντανταϊσμού, είναι ουσιαστικά η εξέλιξή του. Ο Ντανταϊσμός είχε ως πρωταρχικούς δημιουργούς τέσσερις εβραϊκής καταγωγής καλλιτέχνες, τον Tristan Tzara, τον Marcel Janco, τον Arthur Segal, τον Victor Brauner, και δύο Γερμανούς, τον Hugo Ball και τον Hans Arp.
Ένας κριτικός τέχνης, του American Art News, είχε γράψει σχετικά: «Η φιλοσοφία του Ντανταϊσμού είναι το πιο άρρωστο, το πιο παραλυτικό και το πιο καταστροφικό πράγμα που έχει σκεφτεί ο ανθρώπινος εγκέφαλος».

Ο Σουρεαλισμός δέχτηκε επιδράσεις από την εβραϊκή ψυχανάλυση αλλά και από τον αποκρυφισμό, οι περισσότεροι εκπρόσωποι του ιδεολογικά ανήκαν στην αριστερά.
Όσον αφορά το κίνημα της ‘αφηρημένης τέχνης’ για το οποίο γίνεται λόγος στο άρθρο μας, ως πρωτοπόρος θεωρείται ο εβραϊκής καταγωγής θεοσοφιστής Wassily Kandinsky.

Ἡ  ἑβραϊκή οἰκογένεια Στάϊν (φωτό)
Τέλος, να σημειώσουμε ότι ο, της ίδιας καταγωγής, έμπορος τέχνης Paul Rosenberg (1881-1959) εκπροσώπησε τον Pablo Picasso, τον Georges Braque και τον Henri Matisse. Τόσο ο Paul, όσο και ο αδελφός του Léonce Rosenberg ήταν από τους μεγαλύτερους εμπόρους της σύγχρονης τέχνης στον κόσμο. Επίσης, για το σημαντικό ρόλο της εβραϊκής οικογένειας Stein στη διάδοση του Μοντερνισμού δείτε εδώ(*) .

Β) Για όσους διαβάζουν αγγλικά, ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο εδώ.

Ἀπό : Θεόδοτος

Σημείωσις  Πελασγικῆς :



( «Ἡ Μέκκα τῆς μοντέρνας τέχνης » : τό σαλόνι τῶν Στάϊν στό Παρίσι. Ἀπό τό ΜοΜΑ τῶν Ῥοκφέλερ ) 

(*) ...οι Steins ήταν μια εβραϊκή οικογένεια ανώτερης μεσαίας τάξης που ζούσε με εισόδημα από επενδύσεις και ενοικιαζόμενα ακίνητα στο Σαν Φρανσίσκο.
Αφού μετακόμισε στο Παρίσι το 1903, ο Λέων Στάιν άρχισε να συλλέγει έργα άγνωστων καλλιτεχνών. Τα έργα του Picasso και του Matisse ήταν μεταξύ των πρώτων αγορών του. 
...Και χάρη στους Steins αυτή η αισθητική εξαπλώθηκε στην Αμερική, σε όλη την Ευρώπη, στη Σκανδιναβία και θα χρειαζόταν πολύ περισσότερος χρόνος για να γίνει αυτό εάν οι Steins δεν ήταν εκεί...» (Stein family impact on avant-garde French art on show)Ἡ ἐπίδραση τῆς οἰκογένειας Στάϊν,στήν πρωτοποριακή γαλλική τέχνη 

Καλλίτερα νά διαβάσετε τήν παραπομπή,γιά νά δεῖτε,γιά ἀκόμη μία φορά,πόσο ὕπουλα ὅντα εἶναι καί τόν βρωμερό ῥόλο τους ὁ ὁποῖος ἕναν καί μοναδικό στόχο ἔχει : τήν καταστροφή τῆς λευκῆς φυλῆς ἀπό κάθε ἄποψιν καί σέ ὅποια της ἔκφρασιν ! Καί βεβαίως ὅταν γίνεται λόγος γιά λευκή φυλή ἐννοοῦμε τήν ἐκπρόσωπον τοῦ Πολιτισμοῦ,στόν πλανήτη. Μπορεῖ αὐτό ν᾿ἀκούγεται ὡς «ρατσιστικό»,ὅμως γιατί ἄρα γε νά θέλουμε νά κλείνουμε τά μάτια μπροστά στήν ἴδια τήν πραγματικότητα ὅταν ἡ ἱστορία τό ἀποδεικνύει; Καί βεβαίως ἀπό τήν ἴδια τήν ἱστορία ἀποδεικνύεται πώς τὀ Ἑλληνικό Πνεῦμα ἦταν πίσω ἀπό αὐτό πού σήμερα μποροῦμε νά ὀνομάσουμε,ἀνθρώπινη ἐξέλιξιν, Πολιτισμό. Τό Ἑλληνικό Πνεῦμα πού ἔβαλε τίς βάσεις γιά τά Πάντα,κυριολεκτικῶς !

Συνεπῶς, νά ποιός εἶναι ὁ κύριος στόχος τῶν ἑβραιο-σιωνιστῶν !

Νά ξαναδιαβάσουμε,πολύ σημαντικά,σχετικά θέματα :

Ἡ ἄσχημη τέχνη εἶναι καί ἀνήθικη

Γνοφώδες μῖσος 

«Ἀποδεδειγμένα σὲ κάθε περίοδο τῆς ἐξελλίξεώς του ὁ δυτικοευρωπαϊκὸς πολιτισμὸς προσπάθησε νὰ ἀπελευθερώσῃ τὸν ἑαυτό του ἀπ᾿ τοὺς Ἕλληνες. Ἡ προσπάθεια αὐτὴ εἶναι διαποτισμένη μὲ βαθύτατη δυσαρέσκεια διότι ὁτιδήποτε κι ἂν δημιουργοῦσαν, φαινομενικὰ πρωτότυπο καὶ ἄξιο θαυμασμοῦ, ἔχανε χρῶμα καὶ ζωὴ στὴν σύγκρισή του μὲ τὸ Ἑλληνικό μοντέλο, συρρικνωνόταν καὶ κατέληγε νὰ μοιάζει μὲ φθηνὸ ἀντίγραφο, μὲ καρικατούρα.

Ἔτσι ξανὰ καὶ ξανὰ μία ὀργὴ ποτισμένη μὲ μῖσος ξεσπάει ἐναντίον τῶν Ἑλλήνων, ἐναντίον αὐτοῦ τοῦ μικροῦ καὶ ἀλαζονικοῦ ἔθνους, τὸ ὁποῖο εἶχε τὴν τόλμη νὰ ὀνομάσῃ βαρβαρικὸ ὅ,τι δὲν εἶχε δημιουργηθεῖ στὸ ἔδαφός του…

  Κανένας ἀπ᾿ τοὺς ἐπανεμφανιζομένους ἐχθρούς τους δὲν εἶχε τὴν τύχη νὰ ἀνακαλύψῃ τὸ κώνειο, μὲ τὸ ὁποῖο θὰ μπορούσαμε μιὰ γιὰ πάντα νὰ ἀπαλλαγοῦμε ἀπ᾿ αὐτοὺς (τοὺς Ἕλληνες). Ὅλα τὰ δηλητήρια τοῦ φθόνου, τῆς ὕβρεως καὶ τοῦ μίσους ἔχουν ἀποδειχθεῖ ἀνεπαρκὴ νὰ διαταράξουν τὴν ὑπέροχη ὀμορφιά τους.

Ἔτσι οἱ ἄνθρωποι συνεχίζουν νὰ νοιώθουν ντροπὴ καὶ φόβο ἀπέναντι στοὺς Ἕλληνες. 

Βέβαια, ποῦ καὶ ποῦ, κάποιος ἐμφανίζεται ποὺ ἀναγνωρίζει ἀκέραιη τὴν ἀλήθεια, τὴν ἀλήθεια ποὺ διδάσκει ὅτι οἱ Ἕλληνες εἶναι οἱ ἡνίοχοι κάθε ἐπερχομένου πολιτισμοῦ καὶ σχεδὸν πάντα τόσο τὰ ἅρματα ὅσο καὶ τὰ ἄλογα τῶν ἐπερχομένων πολιτισμῶν εὶναι πολὺ χαμηλῆς ποιότητας σὲ σχέση μὲ τοὺς ἡνιόχους, οἱ ὁποῖοι τελικὰ ἀθλοῦνται ὁδηγώντας τὸ ἅρμα στὴν ἄβυσσο, τὴν ὁποίαν αὐτοὶ ξεπερνοῦν μὲ Ἀχίλλειο πήδημα».
( Φρειδερῖκος Νῖτσε «Ἡ Γέννησις τῆς Τραγωδίας» ,1872)

Καί τί σημαίνει «δυτικοευρωπαϊκός πολιτισμός» τό ἔχουμε γράψῃ πολλάκις,κυρίως στά θέματα περί Φραγκίας (ἐδῶ,ἐδῶ,ἐδῶ). Ὅπως καί σχετικά θέματα περί τοῦ Διαφωτισμοῦ (ἐδῶ,ἐδῶ). 
Καί ὅπωσδήποτε διαβάζουμε : 
TO ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΝΕΦΟΣ: ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΟΥΘΗΡΟ ΣΤΟΝ ΧΕΓΚΕΛ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΣΧΟΛΗ ΤΗΣ ΦΡΑΝΚΦΟΥΡΤΗΣ


Ἡ Πελασγική

10 σχόλια:

  1. ΚΥΡΙΑ ΠΕΛΑΣΓΙΚΗ ,ΕΝΑΣ SCHIFF ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ,ΕΙΝΑΙ ΜΠΛΕΓΜΕΝΟΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΚΟΡΟΝΑΙΟΥ ΜΑΖΙ ΜΕ ΜΠΕΖΟΣ ,ΓΚΕΙΤΣ ,ΜΠΛΌΥΜΜΠΕΡΓΚ ΚΑΙ ΤΗΝ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ .
    ΒΡΕ ΤΗΝ ΚΑΚΟΜΟΙΡΑ ΓΙΑΤΙ ΕΙΧΕ ΜΕΙΝΕΙ ΧΗΡΑ !
    ΠΟΙΑ ΜΩΡΕ ;
    Η ΝΕΑ ΤΑΞΗ !
    ΕΧΕΙ ΧΗΡΕΨΕΙ .ΘΑ ΤΗΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ;
    ΤΟ ΠΑΛΕΥΟΥΝ ΜΕ ΑΚΡΙΔΕΣ ,ΚΟΡΟΝΑΙΟΥΣ ,LOCK DOWN ,ΤΡΟΜΟ ,ΨΕΜΑ .
    ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΠΟΡΔΕΣ ;
    ΕΧΟΥΝ ΜΕΙΝΕΙ ΚΑΤΙ ΤΣΟΠΛΙΑ ,ΚΑΙ ΔΙΝΟΥΝ ΕΝΤΟΛΕΣ ΣΤΑ ΟΡΦΑΝΑ ΑΠΟ ΚΑΤΩ ΚΑΙ ΟΤΙ ΚΑΤΣΗ .
    ΑΓΟΡΑΣΕ ΚΟΡΣΕ ΓΙΑΤΙ ΑΠΟ ΤΑ ΓΕΛΙΑ ,ΘΑ ΣΟΥ ΦΥΓΗ Η ΚΟΙΛΙΑ !
    ΕΔΩ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΗΛΙΘΙΟΥΣ !
    ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΣΩΘΟΥΝ ,ΑΛΛΑ ΚΑΝΟΥΝ ΜΑΚΡΟΒΟΥΤΙΑ ΣΤΟΝ ΒΟΥΡΚΟ ΤΟΥΣ ! .
    ΜΝΗΜΟΣΥΝΑ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ;
    ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ!
    ΑΡΙΣΤΟΜΑΧΟΣ .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οἱ Σίφφ καί οἱ Ζίφφοι,εἶναι παντοῦ,μέχρι κι'ἐδῶ,ἔτσι;

    Καλησπέρα ἀγαπητέ Ἀριστόμαχε !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΚΙ᾿ὅταν λέω «ἐδῶ» ἐννοῶ τήν ἑλλαδική.Συνεπῶς καμμία ἐντύπωσιν δέν μοῦ κάνει ἡ ἐμπλοκή του στό «σχέδιον κορωναϊός»...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τέχνη είναι ΜΟΝΟΝ ό,τι εκφράζει το Ωραίον. Τέχνη δημιούργησαν μόνον οι Έλληνες. Τέλος.

    Χριστός Ανέστη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σε όλες τις τέχνες έχουν επιβάλλει τον αφαιρετισμό και την σύγχυση. Ενώ ο Πλάτων αναφέρει πως δεν μπορούσε κανείς να αλλάξει τους νόμους (κανόνες) της αρμονίας(μουσικής), διότι η επίδραση της σωστής αρμονικής μουσικής ισορροπεί την ψυχή του ανθρώπου, στον 20όν αιώνα επιβλήθηκε η σειραϊκή μουσική. Κατά τύχη, λέμε τώρα, δημιουργός της ήταν ο Σένμπεργκ εβραϊκής καταγωγής!!! Και τι εστί αυτού του είδους μουσική; Θόρυβος, ακατάλυπτες αρμονίες στις οποίες απλώς κλείνεις τα αυτιά σου. Ο αείμνηστος συνθέτης Γιάννης Α. Παπαϊωάννου (1910-1989), υπήρξε δάσκαλος πολλών συνθετών τέτοιου είδους μουσικής στην πατρίδα μας. Όλως τυχαίως,λέμε τώρα, εντρύφησε στην μουσική του χάους σε σεμινάρια της Ουνέσκο περίπου στα 1950-1955. Κι ο συνθέτης Γ. Κωνσταντινίδης, στο βιογραφικό βιβλίο γι' αυτόν γραμμένο από τον Γιώργο Σακαλλιέρο, βρήκε έγγραφο της Ιντέλλιτζενς σέρβις προς την τότε ΕΙΡ που συμβούλευε τους υπευθύνους του σταθμού να προωθούν τον Μάνο Χατζιδάκι (παρεπιπτόντως μου αρέσει η μουσική του πολύ). Ο δε Θεόδωρος Αντωνίου, μαθητής του Γ. Α. Π#Ιωάννου, έβγαλε πληθώρα μαθητών, που συνθέτουν οτιδήποτε άλλο εκτός από μουσική. Δεν είχε φοβηθεί να πει πως το περιοδικό Πολύτονο που εξέδιδε η ένωση Ελλήνων μουσουργών στην οποία ήταν πρόεδρος κοντά 30 χρόνια, χρηματοδότη είχε την αμερικανική πρεσβεία στην Ελλάδα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χριστός Ἀνέστη !

      Ἔτσι ἀκριβῶς ! Μάλιστα,ὅταν ὁ ἀείμνηστος Στέλιος Καζαντζίδης,μέ τήν μοναδική,ὑπεροχη φωνή,ἔκανε λόγο γιά τόν ἑβαϊκό δάκτυλο στόν χῶρο τῆς ἑλληνικῆς μουσικῆς,θυμᾶστε ποιό ἦταν τό τέλος του,ἔτσι;

      Μέ λία λόγια,αὐτό πού ἔγραψε ὁ Διηνέκης ὁρίζει ἀπολύτως τοῦ ποιά πρέπει νά εἶναι ἡ τέχνη,σ᾿ὅποια της ἔκφρασιν :
      Τέχνη είναι ΜΟΝΟΝ ό,τι εκφράζει το Ωραίον. Τέχνη δημιούργησαν μόνον οι Έλληνες. Τέλος.

      Καί νομίζω πώς ὁ πᾶς ἕνας ἔλλογος καί ἔχων Παιδεία ἄνθρωπος,θά συμφωνήσῃ μ᾿αὐτό !

      Καλησπέρα ἀγαπητή Δωδεκανησία !

      Διαγραφή
  6. Μερικά βίντεο στό ΥΤ δείχνουν κάτι μαϊμούδες πού τούς βάζουν ένα πινέλο στό χέρι καί αυτές πλάτσα πλουτσα κάνουν μοντέρνα τέχνη. ΧΡΙΣΤΌΣ ΑΝΈΣΤΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ἔτσι ὅπως τό λές ἀγαπητέ μου.Μαϊμουδίστικες ἐκφράσεις.Τοὐτέστιν,αὐτό ἀκριβῶς καί μόνον πού μποροῦν νά κάνουν οἱ ἀνήκοντες στήν ῥάτσα αὐτή.Ἐξ οὔ καί ἡ ἄριστος ἐπίδοσίς τους στήν ἠθοποιΐα...

      Χριστός Ἀνέστη !

      Διαγραφή
  7. Σκοταδιστικό αντιαισθητικό έργο τέχνης:

    https://el.m.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CF%86%CF%81%CE%BF%CE%B4%CE%AF%CF%84%CE%B7_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%9C%CE%AE%CE%BB%CE%BF%CF%85

    προοδευτικό φωτεινό έργο τέχνης:

    https://www.tilestwra.com/germania-anamena-keria-apo-pisw/

    Αντώνης Γερμανία

    ΑπάντησηΔιαγραφή