" ...μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι..." Σωκράτης

Σάββατο, 30 Μαρτίου 2019

30 Μαρτίου 1822 : Καταστροφή καί Σφαγή τῆς Χίου


Καταστροφή και Σφαγή της Χίου από τους τούρκους κι εβραίους δουλέμπορους

Χρονολογία 30 Μαρτίου 1822, η καταστροφή της Χίου: Αναφερόμαστε στη σφαγή δεκάδων χιλιάδων Ελλήνων στη Χίο από τους Τούρκους ως αντίποινα για την κήρυξη της επανάστασης στο νησί από τον Σάμιο Λυκούργο Λογοθέτη.

7000 ενισχύσεις, συν οι Τούρκοι του νησιού

Απώλειες: 20.000-25.000 νεκροί Ελληνες, 45.000 πουλήθηκαν ως σκλάβοι από τους τουρκομογγόλους πλιατσικολόγους και τους εβραίους δουλέμπορους.

Την 20η Απριλίου η σφαγή διαρκούσε ακόμη.

Η έκρηξη της Ελληνικής Επανάστασης εναντίον του τούρκου κατακτητή και δυνάστη βρήκε το πολυπληθές ελληνικό στοιχείο της Χίου να ευημερεί (117.000 έναντι 3.000 Οθωμανών Τούρκων και 100 Εβραίων). Με τον στόλο τους, το εμπορικό τους δαιμόνιο και τη διπλωματία τους, οι Χιώτες κυριαρχούσαν στη Μαύρη Θάλασσα, το Αιγαίο και τη Μεσόγειο. Το γεγονός αυτό ώθησε τον Σουλτάνο να παραχωρήσει στο νησί πολλά προνόμια, που άγγιζαν το καθεστώς αυτονομίας. Έτσι, οι κυρίαρχες τάξεις της Χίου δεν είχαν κανένα λόγο να ξεσηκωθούν κατά των Τούρκων. 
...Οι ιστορικοί έχουν επισημάνει ότι η άρχουσα τάξη του νησιού ήταν απρόθυμη να ενταχθεί στην ελληνική εξέγερση, φοβούμενη την απώλεια της ασφάλειας και της ευημερίας της.

(Σημ. Πελασγικῆς :Ἔχουμε γράψῃ,στό παρελθόν ἐπ᾿αὐτῶν τῶν ...ἀριστοκρατῶν : Ἡ Χῖος τῆς ...ἀριστοκρατίας καί τῆς ἐξουσίας

...Ωστόσο, το 1822 ο πληθυσμός ζούσε κάτω από την τούρκικη καταπίεση. Για την πρόληψη επανάστασης, είχαν μεταφερθεί στο νησί στρατεύματα από την Ασία και είχε τοποθετηθεί ως διοικητής ο σκληρός Βαχίτ πασάς. Οι Χιώτες έκαναν καταναγκαστικές εργασίες για την ενίσχυση των οχυρώσεων και ταυτόχρονα αναγκάζονταν να συντηρούν αυτόν τον «μαχαιροφόρο όχλο» με την απειλή της βίας. Οι Τούρκοι σαν δυνάστες καθημερινά έκαναν αρπαγές και φόνους στην πόλη και τα χωριά, φυσικά ατιμωρητί.

Το Μάρτιο του 1822 η Χίος επαναστάτησε, όταν ο Αντώνιος Μπουρνιάς – που υπήρξε αξιωματικός του Ναπολέοντα κατά την Αιγυπτιακή εκστρατεία – με διακόσιους άνδρες αποβιβάστηκαν στη Σάμο και κάλεσαν τον Λυκούργο Λογοθέτη να συμμετάσχει στην επανάσταση της Χίου. Αποφασιστική σημασία για την έκβαση της εξέγερσης είχε η απραξία της αυτοαποκαλούμενης και δήθεν “κεντρικής κυβέρνησης” η οποία δεν απέστειλε έγκαιρα βοήθεια στους επαναστάτες. 

...Ο ξεσηκωμός του εύφορου νησιού εξαγρίωσε το Σουλτάνο Μαχμούτ Β’ αφού τον εξέλαβε ως αχαριστία των Χίων, που απολάμβαναν τόσα προνόμια, αλλά και ως προσωπική προσβολή, επειδή η αδελφή του καρπούταν από το νησί τον φόρο από τα μαστιχόδεντρα. Έμπλεος οργής διέταξε αμέσως να φυλακιστούν όλοι οι Χιώτες της Κωνσταντινούπολης και εξήντα από αυτούς να αποκεφαλιστούν. Στη συνέχεια έδωσε την εντολή στον αντιναύαρχο Καρά-Αλή πασά να καταπλεύσει στον νησί και να τιμωρήσει παραδειγματικά τους εξεγερθέντες.



...Οι Τούρκοι έκαψαν σπίτια και σκότωσαν όλα τα παιδιά κάτω των 3 ετών, όλους τους άνδρες από 12 ετών και πάνω, καθώς και όλες τις γυναίκες από 40 ετών και πάνω, με εξαίρεση αυτούς που ήταν πρόθυμοι να ασπαστούν το Ισλάμ. Τελικά, περισσότεροι από 40.000 κάτοικοι του νησιού σφαγιάστηκαν ή αιχμαλωτίστηκαν, ενώ μεγάλο μέρος του πληθυσμού διέφυγε προς τα Ψαρά, τις Κυκλάδες και την Πελοπόννησο. 

Ο τότε Τούρκος τοποτηρητής της Χίου Βαχίτ πασάς, που κατέγραψε τα συμβάντα, αναφέρει ότι «τους μεν ηλικιωμένους επέρασαν (οι μουσουλμάνοι) γενναιότατα εν στόματι μαχαίρας, παρομοίως και τας ηλικιωμένας γραίας, την δε κινητήν περιουσίαν αυτών ελεηλάτησαν, τας δε ωραίας κόρας των και τους τρυφερούς νεανίσκους των ηχμαλώτισαν. Το αίμα έρρευσε ποταμηδον».

 «φανατικοί μουσουλμάνοι αγόραζαν το θύμα τους για 30 γρόσια και το έσφαζαν για να κερδίσουν μια θέση στον παράδεισο»

...Το σκηνικό του δουλεμπορίου περιγράφει και ο ιερέας της αγγλικής πρεσβείας R. Walsh αναφέροντας ότι από την 1η Μαΐου 1822 εκδόθηκαν 41.000 τεσκερέδες (έγγραφα ιδιοκτησίας δούλων) και ότι 5.000 πουλήθηκαν στην Κωνσταντινούπολη. Κατά τη γαλλόφωνη εφημερίδα της Σμύρνης Spectateur Oriental, έως την 10-5-1822 στο τελωνείο της Σμύρνης είχαν καταβληθεί δασμοί για 40.000 σκλάβους. Τα παιδιά οδηγούνταν κατά ομάδες για εξισλαμισμό. Ο Άγγλος κληρικός Walsh γράφει ότι «μέσα σε μια μέρα έγιναν περισσότεροι προσηλυτισμοί από το Ευαγγέλιο στο Κοράνι απ’ όσοι απ’ το Κοράνιο στο Ευαγγέλιο σε έναν αιώνα». Οι αγοραπωλησίες σταμάτησαν στις 19 Ιουνίου 1822 ύστερα από επέμβαση της αδελφής του σουλτάνου, στην οποία ανήκε η Χίος ως φέουδο.



Η ΝΕΜΕΣΙΣ στο πρόσωπο ενός Αρίστου του Κωνσταντίνου Κανάρη

Ο Κωνσταντίνος Κανάρης από τα Ψαρά και ο Γιώργης Πιπίνος από την Ύδρα κατόρθωσαν με τα πυρπολικά τους να μπουν μέσα στο λιμάνι της Χίου, τη νύχτα της 6ης Ιουνίου (1822), όταν οι Τούρκοι γιόρταζαν το Μπαϊράμ και συμποσίαζαν στα πλοία τους. Ο ναύαρχος Καρά Αλής είχε καλέσει στη ναυαρχίδα τους αξιωματικούς του στόλου για ολονύχτιο γλέντι.

Ο Κανάρης κατόρθωσε να γαντζώσει το πυρπολικό του στη ναυαρχίδα και να του βάλει φωτιά.
Διαβᾶστε ὁλόκληρο τό θέμα ΕΔΩ

Γιά νά γνωρίζουμε τήν Ἱστορία μας,ἀφοῦ : 

«Ὅποιος δέν γνωρίζει τήν Ἱστορία του, εἶναι καταδικασμένος νά τήν ἐπαναλάβῃ»ντμουντ Μπερκ

διότι :

«Ἡ  Ἱστορία εἶναι θεματοφύλακας μεγάλων πράξεων, μάρτυρας τοῦ παρελθόντος, παράδειγμα καί δάσκαλος γιά τό παρόν καί μεγάλος σύμβουλος γιά τό μέλλον». Μιγκέλ Ντέ Θερβάντες


Ἔτσι : 

Σήμερα μέ τήν ἀνθελληνική  πολιτική τῶν μπολσεβίκων,(τῇ συμβολῇ τῆς ψήφου τοῦ λαοῦ τῆς ἑλλαδικῆς) :


"Έντιμο συμβιβασμό" με Τουρκία α λα Πρέσπες ! 

 Οι μετανάστες χώρισαν τη Χίο σε «περιοχές»


Χίος: Βεβήλωσαν την εκκλησία της Παναγίας της Λειαπυργούσενας




Χάνουμε την Χίο.Λαθρομετανάστες επιτέθηκαν σε κατοίκους του νησιού.έκαψαν σκηνές,έσπασαν αμάξια και καταστήματα 

Αυτά είναι τα 18 ελληνικά νησιά που θέλουν οι Τούρκοι




ΤΟΥΡΚΙΑ: Προκλητικός χάρτης με Κύπρο, Δυτική Θράκη, Κρήτη και Δωδεκάνησα


Ερντογάν: Θα σας στείλω 3,5 εκατ. λαθρομετανάστες και θα ψάχνετε τρύπα να κρυφτείτε!


Κλείνουμε μέ τόν ἐπίλογο τοῦ κυρίου θέματος (ἀπό ἐδῶ)

Άλλαξε κάτι από τότε ως σήμερα; Ναι, δεν υπάρχουν πλέον πνευματικοί άνθρωποι, όπως ο Ντελακρουά, ο Βίκτωρ Ουγκώ, ούτε Άριστοι όπως ο Κωνσταντίνος Κανάρης κι άλλοι ανάλογου ψυχικού και πολεμικού μεγέθους, για να διαπιστώσουν δημόσια το ασυμβίβαστο και παράλογο της τουρκικής βαρβαρικής μουσουλμανικής φυλής, σε σχέση με τον ανθρωπισμό, την φιλοσοφία, όπως και την αδυναμία συνύπαρξης πολιτισμένων ανθρώπων και φανατικών μουσουλμάνων κι όσοι κι αν υπάρχουν, χαρακτηρίζονται από τον αμόρφωτο όχλο «φασίστες» και «ρατσιστές».



Το Ελληνόπουλο (1828) Βίκτωρ Ουγκώ

Τούρκοι διαβήκαν. Χαλασμός, θάνατος πέρα ως πέρα.
Η Χίο, τ’ όμορφο νησί, μαύρη απομένει ξέρα,
με τα κρασιά, με τα δεντρά
τ’ αρχοντονήσι, που βουνά και σπίτια και λαγκάδια
και στο χορό τις λυγερές καμιά φορά τα βράδια
καθρέφτιζε μεσ’ τα νερά.

Ερμιά παντού. Μα κοίταξε κι απάνου εκεί στο βράχο,
στου κάστρου τα χαλάσματα κάποιο παιδί μονάχο
κάθεται, σκύβει θλιβερά
το κεφαλάκι στήριγμα και σκέπη του απομένει
μόνο μιαν άσπρη αγράμπελη σαν αυτό ξεχασμένη
μεσ’ την αφάνταστη φθορά.

Φτωχό παιδί, που κάθεσαι ξυπόλυτο στις ράχες
για να μην κλαις λυπητερά, τ’ ήθελες τάχα να ‘χες
για να τα ιδώ τα θαλασσά
ματάκια σου ν’ αστράψουνε, να ξαστερώσουν πάλι
και να σηκώσεις χαρωπά σαν πρώτα το κεφάλι
με τα μαλλάκια τα χρυσά;

Τι θέλεις άτυχο παιδί, τι θέλεις να σου δώσω
για να τα πλέξης ξέγνοιαστα, για να τα καμαρώσω
ριχτά στους ώμους σου πλατιά
μαλλάκια που του ψαλιδιού δεν τάχει αγγίξει η κόψη
και σκόρπια στη δροσάτη σου τριγύρω γέρνουν όψη
και σαν την κλαίουσα την ιτιά;

Σαν τι μπορούσε να σου διώξει τάχα το μαράζι;
Μήπως το κρίνο απ` το Ιράν, που του ματιού σου μοιάζει;
Μην ο καρπός απ’ το δεντρί
που μεσ’ στη μουσουλμανική παράδεισο φυτρώνει,
κ’ έν’ άλογο χρόνια εκατό κι αν πιλαλάει, Δεν σώνει
μεσ’ απ’ τον ίσκιο του να βγει;

Μη το πουλί που κελαηδάει στο δάσος νύκτα μέρα
και με τη γλύκα του περνάει και ντέφι και φλογέρα;
Τι θες κι απ’ όλα τα αγαθά
τούτα; Πες. Τα` άνθος, τον καρπό; Θες το πουλί;
-Διαβάτη,
μου κράζει το Ελληνόπουλο με το γαλάζιο μάτι:
Βόλια, μπαρούτι θέλω. Νά.

Μετάφραση στα ελληνικά: Κωστής Παλαμάς

Ἡ Πελασγική

4 σχόλια:

  1. ΠΟΛΛΑΚΙΣ ΚΑΤ ΕΜΑΥΤΟΝ ΑΝΕΛΟΓΙΣΑΜΗΝ,ΤΙ ΑΡΑΓΕ ΚΑΚΟΝ ΔΙΕΠΡΑΞΕΤΟ Η ΗΜΕΤΕΡΑ ΦΥΛΗ ΕΝ ΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ,ΔΙ Ο ΠΑΡΑ ΒΑΡΒΑΡΩΝ ΛΑΩΝ ΚΑΙ ΦΙΛΟΚΤΗΜΟΝΩΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΝ ΤΙΜΩΡΟΥΜΕΘΑ...[Γ.ΜΙΣΤΡΙΩΤΗΣ..1840]..ΜΑΛΛΟΝ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΝ ΔΙΝΕΙ Ο ΙΑΣΩΝ..ΕΙΜΙ Δ ΕΓΩ ΜΙΝΥΗΣΙ ΠΑΝΕΞΟΧΟΝ ΑΙΜΑ ΛΕΛΟΓΧΩΣ...[ΕΓΩ ΑΝΗΚΩ ΣΤΟΥΣ ΜΙΝΥΕΣ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΑΙΜΑ ΜΟΥ ΕΤΥΧΕ]...ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ἀγαπητή Βοτιαῖα,καλησπέρα !

      Καί νά μήν παρέθετες τήν ἀπάντησι τοῦ Ἰάσωνος,πιστεύω πώς ὅλοι ὅσοι εἴμεθα Ἕλληνες,τήν ἴδια ἀκριβῶς ἀπάντησι θά δίδαμε. Ἔχουμε ἐμπεδώσῃ,πολύ καλῶς,τόν λόγον πού μᾶς καθιστᾷ μισητούς,γιά κάθε ἀλλόφυλον !

      Σ᾿εὐχαριστῶ γιά τά ὑπέροχα ἀλλά κυρίως οὐσιαστικότατα σχόλιά σου.

      Νά εἶσαι πάντα καλά,Ἑλληνίδα !

      Διαγραφή
  2. Έξοχη ανάρτηση (για ουσιαστικό ...ξεστράβωμά μας) αλλά και έξοχα σχόλια!
    Ακόμα ένα μεγάλο Ε Υ Γ Ε !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εὐχαριστῶ,Ἰωάννη Καποδίστρια !

      Γιατί,ὅμως συνεχίζω νά αἰσθάνομαι «φωνή βοώντος ἐν τῇ ἐρήμῳ» ;

      Διαγραφή