Η ψευδοεπιστήμη της σύγχρονης εποχής ξεκίνησε με την εξάλειψη τριών από τις τέσσερις αιτίες του Αριστοτέλη. Μόνο μία, η causa efficiens ( λατ. στο κείμενο, "αποτελεσματική αιτία" ), η αιτία της κίνησης, διατηρήθηκε. Ως αποτέλεσμα, το αντικείμενο έχασε τις τρεις διαστάσεις του - την εικαστική, την υλιστική και, κυρίως, την ενδελεχή. Το αντικείμενο έπαψε να καθορίζεται από την πνευματική του σημασία, την εύπλαστη σύνδεσή του με τα στοιχεία, και έχασε τον στόχο της κίνησης, ο οποίος συνθέτει τις τρεις προηγούμενες αιτίες. Το αντικείμενο έγινε ένα άσχετο (άγνωστο) κινούμενο αντικείμενο. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει μόνο σε κίνηση - αποσυνδεδεμένο από την αιώνια ταυτότητα (causa formalis), τη χαοτική πλαστικότητα/ελαστικότητα (causa materialis), και, κυρίως, χωρίς στόχο ( στμ. τέλος, εξού και ενδελεχή ) (causa finalis). Μια τέτοια κίνηση δεν έχει τελικό σημείο - είναι θεμελιωδώς άσκοπη. "Αυτά είναι τα άτομα και οι δίνες του Δημόκριτου και το θεμέλιο της διδασκαλίας του Επίκουρου", θα πει κάποιος εξοικειωμένος με την ελληνική φιλοσοφία. Και θα έχει δίκιο.
Αφαιρώντας την τελική αιτία, εξαλείφουμε τον άξονα γύρω από τον οποίο περιστρέφεται ο κόσμος και απογυμνώνουμε τον χρόνο από τον προσανατολισμό του.
Στην ουσία, από την αρχή, η φυσική της Αναγέννησης (Γαλιλαίος, Νεύτωνας) έθεσε τις βάσεις για τον μεταμοντερνισμό - ανακύκλωση, μετα-ιστορία, σπάραγμα (παραπομπή), διάλυση του νοήματος, μηδενιστική ειρωνεία.
Η πιο ψεύτικη πτυχή του πολιτισμού της σύγχρονης εποχής δεν είναι η φιλοσοφία του αλλά η επιστήμη του. Είναι η πηγή της παρακμής του πολιτισμού.
Ο βραβευμένος με Νόμπελ Φυσικής Werner Karl Heisenberg, ένας πραγματικά λαμπρός φυσικός που ασχολήθηκε με την κβαντική θεωρία, σημείωσε κάποτε: η αρχαία επιστήμη συναρμολογούσε τον κόσμο, τον έκανε ολόκληρο, ενώ εμείς, οι επιστήμονες της Νεωτερικότητας, τον αποσυναρμολογούμε σε ανούσια θραύσματα - στην προσπάθειά μας να τον κατακτήσουμε, τον καταστρέφουμε. Η σύγχρονη επιστήμη είναι καταστροφική. Αυτή είναι η πιο επικίνδυνη καταστροφική ιδεολογία. Στερεί από τα πάντα το νόημα, επιδιώκοντας να υποτάξει τη λεπτή οντολογία του κόσμου στους απατηλούς υπολογισμούς της.
Αν αφαιρέσουμε την causa finalis ( τελικό αίτιο) , τότε η πραγματικότητα γίνεται ισόμορφη - κανείς και τίποτα δεν έχει τη σωστή πορεία. Ο ένας δρόμος δεν είναι καλύτερος από τον άλλο. Ταυτόχρονα, η συνολική έλλειψη νοήματος υπόκειται ειδικότερα σε μια μη αναστρέψιμη μηχανική μοιρολατρία.
Πρόκειται για ένα ολοκληρωτικό σύμπαν, όπου όλες οι αλυσίδες αιτίου-αποτελέσματος είναι ισχυρότερες και από ατσάλι. Αληθινή τυραννία. Έτσι ακριβώς κατασκεύασε ο Νεύτωνας τα σχόλιά του για την Αποκάλυψη: γνωρίζοντας τις αιτίες, συμπεραίνουμε σταθερά τα αποτελέσματα. Αυτός είναι ο Καλβινισμός εφαρμοσμένος στην επιστήμη. Αλλά ποιες ακριβώς είναι οι αιτίες; Causa efficiens.
Αυτή η λογική διέπει τις δύο πιο ολοκληρωτικές δυτικές ιδεολογίες - τον Φιλελευθερισμό (ο οποίος είναι αναμφίβολα ο πρωταθλητής του πνευματικού εκφυλισμού) και τον Κομμουνισμό. Οδηγούν, με σιδερένια αναγκαιότητα, σε έναν απόλυτο πλανητικό εφιάλτη. Ωστόσο, ο Ναζισμός δεν είναι καλύτερος. Απλώς είναι λιγότερο δογματικός και "επιστημονικός". Αλλά ακολουθεί την ίδια λογική, μόνο που εφαρμόζεται όχι στο άτομο και την τάξη (δύο ψευδείς μεγαλοέννοιες των φιλελεύθερων και των κομμουνιστών) αλλά στη φυλή.
Πρέπει να ξεκινήσουμε από την επανεκτίμηση της έννοιας της αιτιότητας και να επιστρέψουμε σε μια αληθινή, αυθεντική ερμηνεία των ιδεών του Αριστοτέλη.
μετάφραση Ρήγας Ακραίος
Ἀπό : geopolitika.ru
Ἄς θυμηθοῦμε τά 4 αἴτια τῆς Ἀριστοτελικῆς Φιλοσοφίας :
Κατά τόν Ἀριστοτέλη κάθε τι πού συμβαίνει ἔχει 4 αἴτια. Ἄνευ αὐτῶν οὐδέν.
Κανένα αἴτιο ἀπό μόνο του δέν εἶναι ἀρκετό ὥστε νά ἔχομε ὡς ἀποτέλεσμα τό ὅποιον "γίγνεσθαι". Καί ἔρχεται κάθε ἕνα ἐξ αὐτῶν τόσο λογικά ὡς ἀπάντησιν στά αἰώνια,ὑπαρξιακά ἐρωτήματα τοῦ ἀνθρώπου ἀντικρίζοντας τό Σύμπαν ( = Δημιουργία) :
Ἀπό τί ἀποτελεῖται ; = Ὑλικό αἴτιον
Ἀπό ποιόν δημιουργήθηκε ( ποιήθηκε ) ; = Ποιητικό αἴτιον
Τί εἶναι αὐτό πού μορφοποιήθηκε ( μορφή - εἶδος) ; = Εἰδικόν αἴτιον
Γιά ποίον λόγον ἀπέκτησε τήν συγκεκριμένη μορφή ; = Τελικό αἴτιον
Ἀριστοτέλης,πρό 2500 χρόνων περίπου. Σήμερα ; Μᾶς τά λέει ὁ Ἀλεξάντερ Ντούγκιν. Τό θέμα εἶναι πόσοι,ἀκόμη καί σήμερα, τά καταλαβαίνουν ;
Ἡ Πελασγική
Χα χα χα. Εμεις ολοι , οι δηθεν ενδιαφερομαστε για τον καταναλωτισμο ΜΑΣ και με τι αμαξι κυκλοφορει ο γειτονας την ημερα και καθε μερα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο βραδυ και καθε βραδυ οτι πει η TV...
Ποιος θα φιλοσοφησει και για τι ;;
Ἔλα ντέ ;
ΔιαγραφήΚαί τί νά λέῃ αὐτό τό ἐλαχιστότατον πού κάνουμε ἐμεῖς ;
Καλησπέρα ἀγαπητέ zen !
Ἀγαπητέ Ahoy, τό σχόλιον πού ἦταν γιά τό θέμα ἐδῶ, κάπως παράξενο τό βρῆκα.
ΔιαγραφήἘάν ἔχεις κάποια ἀπορία γιατί δέν τό δημοσιεύω, μποροῦμε νά τό συζητήσουμε μέσῳ ἡλ. ταχυδ.
Καλησπέρα ἀγαπητέ !
Ορθως επραξες Αγαπητη Π. και ορθως εχεις παρατηρησει καποια αλλη στιγμη οτι εμεις ζουμε αναμεσα τους αφου αυτοι ειναι η πλειοψηφια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστω πολυ δια την παρατηρησιν,
Καλησπερα,
Νά εἶσαι καλά. Εὐχαριστῶ γιά τήν κατανόησιν.
ΔιαγραφήΚαλησπέρα ἀγαπητέ Ahoy !