" ...μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι..." Σωκράτης

ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ !


Σάββατο 30 Οκτωβρίου 2021

Ὁ Ἕλληνας ἥρωας τῆς Αἰθιοπίας

Ο Ρωμιός ( Έλληνας) ήρωας της Αιθιοπίας 


Ο Γεώργιος Γανωτακης ή Γεώργιος Φώτης μετανάστευσε στη Αιθιοπία το 1850 από την Ρόδο. Αμέσως μπήκε στην υπηρεσία του αυτοκρατορικού στρατού και υπηρέτησε τον αυτοκράτορα Γκοτζαμ ο οποίος του έδωσε το τίτλο Μπαλαμπαρας δηλαδή του ανώτερου διοικητή της αυτοκρατορικής φρουράς της Αιθιοπίας για την γενναιότητα του. Από τότε άλλαξε το όνομα του σε Γεωργάς Μπαλαμπαρας και ακολούθησε τον αυτοκρατορικό στρατό στο πόλεμο εναντίον του Μαχντι του Σουδάν και ενάντια στους Ιταλούς το 1896 στη μάχη της Αντοβα. 
Ήταν γνωστός για την δεξιότητα στην οπλομαχια με σπαθί και ασπίδα. Ήταν ο μόνος Ευρωπαίος που πολέμησε εναντίον των Ιταλών .

Τό εἴδαμε στήν σελίδα «Ακαδημία Ιστορικών Πολεμικών Τεχνών» στό φ/β καί τίς πληροφορίες τίς ἔχει πάρει ἀπό τό βιβλίο τοῦ Ἀντώνη Χαλδαίου «Ἡ Ἑλληνική παρουσία στό Κέρας τῆς Ἀφρικῆς». Γιά τό βιβλίο μπορεῖτε νά διαβάσετε σχετικῶς,ἐδῶ

«Στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού και της ανοικοδόμησης υπήρξε ανάγκη για εξειδικευμένο προσωπικό. Πολλοί Έλληνες έφτασαν εκεί και εργάστηκαν στον κατασκευαστικό τομέα, ένα μεγάλο μέρος, δηλαδή, της Αντίς Αμπέμπα -της πρωτεύουσας της Αιθιοπίας- φτιάχτηκε από Έλληνες εργολάβους και οικοδόμους» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Αντώνης Χαλδαίος. Τα έργα που κατασκευάστηκαν από ελληνικά χέρια, όπως ναοί, το παλάτι του αυτοκράτορα Χαϊλέ Σελασιέ, γέφυρες, δρόμοι, αλλά και τα έργα Ελλήνων ζωγράφων και γλυπτών υπάρχουν μέχρι σήμερα.( ἀπό ἐδῶ)

Ἑλληνικό σχολεῖο στήν Ἀντίς-Ἀμπέμπα. ἀπό ἐδῶ
...
Η Αιθιοπία αναφέρεται σε έργα του Όμηρου αλλά και του Ησίοδου. Η ονομασία του κατοίκου της χώρας αυτής "αιθίοψ" είναι αρχαία ελληνική λέξη και σημαίνει
άνθρωπος με καμένη (ή ηλιοψημένη) όψη

ἀπό ἐδῶ

Πληροφορίες για τη ζωή της χώρας αυτής κατά την αρχαϊκή περίοδο δίνει ο ιστορικός Ηρόδοτος, ο οποίος χρησιμοποιεί τον όρο Αιθιοπία για να περιγράψει τις εκτάσεις νότια της Αιγύπτου, δηλαδή το σημερινό Σουδάν και την Αιθιοπία. Αναφέρει ότι στην αρχή οι Αιθίοπες ήταν νομάδες και σχεδόν σε ημιάγρια κατάσταση, ύστερα όμως ήρθαν σε επιμειξία με τους Αιγυπτίους, υιοθέτησαν τα Αιγυπτιακά ήθη και ως αποτέλεσμα εκπολιτίστηκαν. Κάποιος αρχαίος θρύλος αναφέρει ότι εκτός από τους Αιγυπτίους ήρθαν σε επιμειξία και με τους Εβραίους. Εκτός όμως από αυτούς τους λαούς, σημαντική επίδραση είχε στους Αιθίοπες και ο ελληνικός πολιτισμός, που είχε φτάσει ως εκεί, όπως προκύπτει, από μελέτες επιγραφών και νομισμάτων, που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές. Αυτό το μαρτυρά και μια παράδοση στους Αβησσυνούς, που σύμφωνα μ' αυτήν είχε πάει στη χώρα τους και ο Μέγας Αλέξανδρος...

...Ο χριστιανισμός διαδόθηκε στην Αιθιοπία τον 4ο αιώνα από τον Έλληνα έμπορο Φρουμέντιο, που έγινε επίσκοπος της χώρας... 


Τό 1880 στην Αιθιοπία εισέβαλαν οι Ιταλοί, οι οποίοι όμως νικήθηκαν: συγκεκριμένα στην περίφημη μάχη της Άντοβα το 1896. Η σημασία της έγκειται στο ότι αποτελούσε τη μόνη μη ευρωπαϊκή δύναμη που κατάφερε να νικήσει μια αποικιακή δύναμη κατά τον 19ο αιώνα. Παράλληλα, ο Αιθίοπας αυτοκράτορας Μενελίκ Β΄ επέκτεινε την κυριαρχία του και εκσυγχρόνισε το κράτος... (ἀπό ἐδῶ).


Υ.Γ. Ἀξίζει νά διαβάσουμε καί σχετιῶς μέ τούς Φαλάσα,τούς ἑβραίους τῆς Αἰθιοπίας,ἐδῶ κι᾿ἐδῶ.




Ἡ Πελασγική

2 σχόλια:

  1. Στην εικονα Νο4 βλεπουμε τους μαυρους ευζωνες του Μπογδανου, σωστα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ὄχι,αὐτά τά παιδιά εἶναι μαθητές ἑλληνικοῦ σχολείου στήν Αἰθιοπία,κατά τήν ἡμέρα τῆς παρελάσεως τῆς 25ης Μαρτίου.

      Ἐάν ὁ Μπογδάνος θέλει νά δῇ μαύρο εὔζωνα,ἄς κάνει μία βόλτα μέχρι τήν Αιθιοπία...

      Καλησπέρα ἀγαπητέ !

      Διαγραφή