" ...μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι..." Σωκράτης

Δευτέρα 11 Οκτωβρίου 2021

Εἶναι θέμα ...καλλιτεχνικῆς παιδείας !



...Από την αρχή της πορείας της το φυσικό περιβάλλον είναι η βασική πηγή της έμπνευσής της. Κλαδιά δέντρων, φύλλα και καρποί, ζώα, πουλιά και έντομα, μεταπλάθονται σε ονειρικές παραστάσεις που δημιουργούν μια ποιητική ατμόσφαιρα, άλλοτε με συμβολικές νύξεις, άλλοτε με μια διάθεση σχολιασμού της πραγματικότητας. Το περιβάλλον λειτουργεί ως αφορμή για προσωπικές εικαστικές περιπλανήσεις, με τις οργανικές μορφές να μετασχηματίζονται σε αισθητικές προτάσεις που, παρά την απλοποίηση της φόρμας, διατηρούν την άμεση αναφορά τους στον κόσμο της φύσης
Η γλύπτρια χρησιμοποιεί μια ποικιλία υλικών, όπως μέταλλα, καθρέφτες, πέτρα, κεραμικό, κονίαμα, ψηφιδωτό και πλεξιγκλάς, ενώ αργότερα εισάγει στη δουλειά της τεχνολογικά στοιχεία, κυρίως λαμπτήρες νέον. Τα έντονα χρώματα που συχνά χαρακτηρίζουν τη δουλειά της, παραπέμπουν στους παράδοξους χρωματισμούς της φύσης...( ἀπό τό βιογραφικό τῆς Ἀφροδίτη Λίτηἐδῶ)


Στο εσωτερικό του Αρχαιολογικού Μουσείου του αρχαιολογικού χώρου της Αρχαίας Μεσσήνης παρουσιάζονται για πρώτη φορά έργα σύγχρονης τέχνης.
Τα εικαστικά έργα της γλύπτριας Αφροδίτης Λίτη συνυπάρχουν με τα αρχαιολογικά ευρήματα και δίδουν τη δυνατότητα στον θεατή μιας καινούργιας ανάγνωσης των αρχαίων ευρημάτων, αγαλμάτων, έργων μικρογλυπτικής, ταμάτων και ταφικών κτερισμάτων.
Η επιμελήτρια της έκθεσης Λουΐζα Καραπιδάκη σημείωσε: «Πολλά από τα έργα της Αφροδίτης Λίτη συνάδουν εννοιολογικά και θεματικά με τα μόνιμα γλυπτά εκθέματα του Μουσείου. Η σύγχρονη εικαστική γραφή της Λίτη, με περίοπτα χάλκινα έργα καλυμμένα από γυάλινες ψηφίδες, συνομιλεί αρμονικά με τα έργα της αρχαιότητας και δημιουργεί μια διαδραστική εικονογραφική σχέση. Το Μουσείο γέμισε χρώμα και ζωντάνια από τις παιδικές φιγούρες που κοιτούν τα αγάλματα του Αρτεμισίου και τις πεταλούδες–ψυχές που αιωρούνται ανάμεσα στα έργα του γλύπτη Δαμοφώντα. Το συνολικό αφήγημα της γλυπτικής τοπιογραφίας της Λίτη αρμόζει αισθητικά με τη μουσειολογική εικόνα των αιθουσών του Μουσείου, όπως ακριβώς έχει σχεδιαστεί και υλοποιηθεί από τον καθηγητή Πέτρο Θέμελη». ( ἀπό ἐδῶ)


Διότι,ἀγαπητοί/ές  μου ὅταν στερούμεθα ...καλλιτεχνικῶν γνώσεων,εὐαισθησιῶν δέν μποροῦμε ν᾿ἀσκοῦμε κρητική. Πῶς θά ...θαυμάσουμε καί θ᾿ἀντιληφθοῦμε τήν ...ἀξία τοῦ καλλιτεχνήματος χωρίς νά δυνάμεθα ν᾿ἀναγνώσουμε τήν εἰκαστική γραφή τῆς καλλιτέχνιδος πού ἀρμονικά συνομιλεῖ μέ τόν περίγυρο τῆς Διονυσίου Ἀρεοπαγίτου μέσῳ τοῦ περίλαμπρου ἀγάλματος τῆς Μαρίας Κάλλας; 


Ἀφῆστε λοιπόν τούς εἰδικούς νά γνωρίζουν καί τούς ἀρμοδίους νά ἀποφασίζουν γιά τόν δημόσιο τιμητικό καί καλλιτεχνικό διάκοσμον... 



Ἡ Πελασγική

6 σχόλια:

  1. Αχχχ κατακαϋμενη Ρουμελη που λεν και στο χωριο μου.
    Να υποθεσω μετα σιγουρΓιας οτι η ...εικαστικος καλλιτεχνις' δεν ειναι ουτε ναζιστρια, ουτε φασιστρια, αλλα ουτε και αντισημητρια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εἶναι ἀναγνωρισμένη,ἀποδεκτή καί χαρακτηρίζεται σπουδαία,συνεπῶς τοῦ ἰδίου ἀκριβῶς φυράματος μέ ὅ,τι μᾶς ἐξουσιάζει,ἀπό κάθε ἄποψιν.

      Καλή νύκτα ἀγαπητέ μου !

      Διαγραφή
  2. Έν τω μεταξύ η καλλιτέχνις φαίνεται να πάσχει απο Συστηματικό Ερυθηματώδη Λύκο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά,ἀπό ποῦ συμπεραίνεις κάτι τέτοιο;

      Διαγραφή
    2. Απο το προσωπο της.
      Τουλαχιστον στην 4η φωτογραφια.
      Ειχα συγγενη με τετοια ασθενεια

      Διαγραφή
  3. Ο ΣΑΡΤΖΕΤΑΚΗΣ ΑΝΑΛΥΕΙ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΥ.

    ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΥΠΕΡΒΟΜΒΑ!!! Το βίντεο που «ξετινάζει» την ΛΕΥΚΗ ΒΙΒΛΟ, αν μπορούσαν θα το εξαφάνιζαν

    https://www.el.gr/ethnos/istoria/istoriki-ypervomva-to-vinteo-poy-xet/

    ΑπάντησηΔιαγραφή