Η Νυχτερινή Επίθεση στο Ταργκόβιστε (Ρουμανικά: Atacul de noapte de la Târgoviște, Τουρκικά: Tirgovişte Baskını) ήταν μια μάχη που διεξήχθη μεταξύ των δυνάμεων του Βλαντ Γ', πρίγκιπα της Βλαχίας, και του σουλτάνου Μωάμεθ Β' της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας την Πέμπτη 17 Ιουνίου 1462.
Η μάχη ξεκίνησε όταν ο Μωάμεθ, ο οποίος είχε ήδη τεταμένες σχέσεις με τον Vlad, ανακάλυψε τη συμμαχία του με τον βασιλιά της Ουγγαρίας Matthias Corvinus και διέταξε τις δυνάμεις του να του κάνουν ενέδρα. Ο Βλαντ απέτρεψε την επίθεση και εισέβαλε στη Βουλγαρία. Σε απάντηση, ο Μωάμεθ συγκέντρωσε έναν μεγάλο στρατό με στόχο να κατακτήσει τη Βλαχία και να την προσαρτήσει στην αυτοκρατορία του.
( Ο Χαλκοκονδύλης διηγείται την ιστορία ότι, πριν κάνει την επίθεσή του, ο Βλαντ πήγε ελεύθερα στο τουρκικό στρατόπεδο μεταμφιεσμένος σε Τούρκο και περιπλανήθηκε για να βρει τη θέση της σκηνής του Σουλτάνου και να μάθει για την οργάνωσή του... ἀπό : Η Νυχτερινή Επίθεση στο Târgoviște )
Οι δύο ηγέτες πολέμησαν μια σειρά από μάχες, με πιο αξιοσημείωτη ήταν η Νυχτερινή Επίθεση όπου ο Βλαντ επιτέθηκε στο τουρκικό στρατόπεδο τη νύχτα σε μια προσπάθεια να σκοτώσει τον Μωάμεθ. Η απόπειρα δολοφονίας απέτυχε και ο Μωάμεθ βάδισε στην πρωτεύουσα της Βλαχίας Ταργκόβιστε, όπου βρήκε μερικούς άνδρες με κανόνια. Αφού εγκατέλειψε την πρωτεύουσα, ο Μεχμέτ ανακάλυψε 23.844 καρφωμένους σε πασσάλους,Τούρκους τους οποίους ο Βλαντ είχε σκοτώσει κατά την εισβολή του στη Βουλγαρία. Ο αριθμός αναφέρεται από τον ίδιο τον Βλαντ σε επιστολή του προς τον Ματίας Κορβίνος. Στη συνέχεια, ο σουλτάνος και τα στρατεύματά του έπλευσαν στη Brăila και την έκαψαν ολοσχερώς πριν υποχωρήσουν στην Αδριανούπολη.Οι Βλάχοι
Ο Vlad Țepeș ζήτησε βοήθεια από τον Ούγγρο βασιλιά. Δεν έλαβε καμία υποστήριξη παρά τις υποσχέσεις του Corvinus και αντ' αυτού ζήτησε μια κινητοποίηση που περιελάμβανε «όχι μόνο άνδρες στρατιωτικής ηλικίας, αλλά και γυναίκες και παιδιά από δώδεκα ετών και άνω· και περιλάμβανε τμήματα σκλάβων Τσιγγάνων».
Διάφορες πηγές αναφέρουν ότι η δύναμη του στρατού του κυμαίνεται μεταξύ 22.000 και 30.900, με τον πιο δημοφιλή αποδεκτό αριθμό να ορίζεται στις 30.000.
Η πλειονότητα του στρατού αποτελούνταν από αγρότες και βοσκούς, ενώ οι βογιάροι έφιπποι -οι οποίοι ήταν λίγοι σε αριθμό- ήταν οπλισμένοι με λόγχες, σπαθιά και στιλέτα και φορούσαν την αλυσίδα ως πανοπλία. Η προσωπική φρουρά του Βλαντ αποτελούνταν από μισθοφόρους από πολλές χώρες και μερικούς Τσιγγάνους. Πριν από τη μάχη, πιστεύεται ότι ο Βλαντ είπε στους άνδρες του ότι «θα ήταν καλύτερα όσοι σκέφτονται τον θάνατο να μην με ακολουθήσουν».
Ο μύθος του «Δράκουλα», ο Βλαντ ο «ἀνασκολπιστής»
Οι Βλάχοι θα σαρώσουν το στρατόπεδο αλλά οι γενίτσαροι θα σχηματίσουν έναν προστατευτικό κύκλο γύρω από τον σουλτάνο προστατεύοντάς τον από εκατοντάδες που του επιτέθηκαν για να τον σκοτώσουν. Με την ανατολή του ηλίου, οι Βλάχοι και οι Ούγγροι θα υποχωρήσουν, δίνοντας αφορμή για τον μεταγενέστερο μύθο του λεγόμενου «Δράκουλα».
Την επόμενη μέρα οι Τούρκοι θα προχωρήσουν στην πρωτεύουσα της ηγεμονίας, την οποία οι Βλάχοι είχαν εκκενώσει, αφήνοντας περίπου 20.000 Οθωμανούς αιχμαλώτους σκοτωμένους δια ανασκολπισμού . Αυτή η εικόνα συγκλόνισε τον Μωάμεθ, οδηγώντας τον να αποφασίσει να τερματίσει την εκστρατεία του για επιστροφή στην Πόλη.
ἀπό : thearchaeologist.org
φωτό : ( α΄ The Battle With Torches του Ρουμάνου ζωγράφου Theodor Aman, β΄ Το πορτρέτο του Βλαντ στο Schloss Ambras, στο Ίνσμπρουκ )
Ἡ Πελασγική
O Kάρολος της Αγγλίας από πού κι ως που διαδίδει ότι έχει δεσμούς αίματος με τον Βλαδίμηρο Γ΄ ή Βλάντ της Ρουμανίας? Ο Βλάντ είναι ήρωας για την πατρίδα του, ετάφη στον ναό του Αγ. Ιωάννου του Προδρόμου στο νησάκι του Δούναβη στο Βουκουρέστι στα σκαλοπάτια της Ωραίας Πύλης. Ο Κάρολος ποια πατρίδα ακριβώς έχει δεν μας εξήγησε. Μήπως ανήκει στις φυλές, όπως χαρακτηρίζει ο μακαρίτης Στράβων στα Γεωργαφικά του, που κατοικούσαν πάνω από τον Δνείστερο , ως Βαστάρντοι.
ΑπάντησηΔιαγραφή« ποσσίν ἐπιστείβοντες ἔπειτα δε Κιμμερίοισιν
ΑπάντησηΔιαγραφήνῆα θοήν ἐπάγοντες ἱκάνομεν, οἵ ῥα τε μοῦνοι
αἴγλης ἄμμοροι εἰσί πυρίδρομον ἠέλιον». (στιχ.125-127) Ἀργοναυτικά
Δῆλα δή : περπατῶντας μέ τά πόδια στόν γιαλό κι ἔπειτα, τραβῶντας τό γρήγορο πλοῖο, φθάσαμε στούς Κιμμέριους, πού μόνοι αὐτοί στεροῦνται τό λαμπρό φῶς τοῦ πυρίδρομου ἡλίου.
Ἔφθασε λοιπόν καί ὁ Ὀδυσσέας σ᾿ἐκεῖνες τίς περιοχές πού εἶχαν φθάσῃ οἱ Ἀργοναῦτες ; πιθανῶς. Ὅμως,αὐτή τήν ἔλλειψιν τῆς ἡλιακῆς ἀκτινοβολίας,ἀλλά καί τό ὅτι μετά ἀπό αὐτή τήν περιοχή ὁ Ὀδυσσεύς φθάνει στήν εἴσοδο τοῦ κάτω κόσμου (Ἄδης) :
«Αυτό είχε ως συνέπεια οι αρχαίοι Έλληνες να θεωρούν τη χώρα τους ως σημείο εισόδου στον Άδη και να παράγουν το όνομά τους από τους Κερβέρους (Κερβέριοι – Κιμμέριοι)»
Κερβέριοι ( ἐκ τοῦ Κερβέρου πού φυλοῦσε τήν εἴσοδο τοῦ Ἄδη) - Κιμμέριοι,μέ μία λέξιν : Κίμβροι. Καί Κίμβροι,συνεπῶς,ὑποχθόνιοι !
( ἀπό τήν ἔρευνα γιά τά βδελυρά γένη,τοῦ ἱστολογίου Φιλοσοφία-Ἔρυενα : https://sxolianews.blogspot.com/2019/04/blog-post_9.html)
Ἀπό ἐκεῖ εἶναι ἡ βρωμερή του ῥάτσα καί ὅ,τι νά λέῃ εἶναι γιά τό θεαθῆναι καί νά θολώνῃ τό θέμα περί καταγωγῆς τῆς ῥάτσας τους.
Καλό ξημέρωμα ἀγαπητέ !