" ...μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι..." Σωκράτης

Κυριακή 17 Δεκεμβρίου 2023

Στήν ἐκκλησία


Στὴν ἐκκλησία 

Τὴν ἐκκλησίαν ἀγαπῶ, τὰ ἑξαπτέρυγά της 
τὰ ἀσήμια τῶν σκευῶν, τὰ κηροπήγια της, 
τὰ φῶτα, τὶς εἰκόνες της, τὸν ἄμβωνά της. 

Ἐκεῖ σὰν μπῶ, μὲς σὲ ἐκκλησία τῶν Γραικῶν, 
μὲ τῶν θυμιαμάτων της τὶς εὐωδίες, 
μὲ τὶς λειτουργικὲς φωνὲς καὶ συμφωνίες, 
τὶς μεγαλοπρεπεῖς τῶν ἱερέων παρουσίες 
καὶ κάθε των κινήσεως τὸν σοβαρὸ ρυθμό, 
λαμπρότατοι μέσ᾿ τῶν ἀμφίων τὸν στολισμό, 
ὁ νοῦς μου πηγαίνει σὲ τιμὲς μεγάλες τῆς φυλῆς μας, 
στὸν ἔνδοξό μας Βυζαντινισμό.           

                                                            Κωνσταντῖνος Καβάφης 

Εὐχαριστῶ γιά τό ποίημα, ἀγαπητέ Κώστα ! 



Ἡ Πελασγική

5 σχόλια:

  1. Κι ένα παιδικό -Αγγελικό, κατ' εμέ- κι Ευλογημένο τραγούδι,
    αφιερωμένο σέ όλους όσους αναζητούν τόν Κύριο τών Δυνάμεων:
    https://christianikatragoudia.gr/songs/synergoi/
    Έσκυψες πάνω στη γη,
    είδες πληγή ανοιχτή,
    ήρθες και μας μίλησες,
    τον πόνο μας ένιωσες.

    Τον ουρανό που ζήλεψα
    εντός μου τώρα γύρεψα,
    μ’ έμαθες να αγαπώ,
    στον κόσμο συνεργός σου να γενώ.

    Μεγάλη η ζωγραφιά,
    χρώματα σκούρα, θαμπά,
    δώσε μου χρώμα λαμπρό,
    μια πινελιά σου κι εγώ.

    Τον ουρανό που ζήλεψα…

    Χαμόγελο στον πόνο,
    την αμαρτία λιώνω.
    Φως γλυκό απ’ το κερί μου,
    δική σου η ζωή μου, Θεέ μου.

    Τον ουρανό που ζήλεψα…

    ΕΊΘΕ ΌΛΟΙ ΝΆ ΤΌΝ ΔΕΧΘΟΎΜΕ
    ΣΈ Τ' ΌΛΟΝ ΕΊΝΑΙ ΜΑΣ ΏΣΤΕ ΝΆ 'ΜΑΣΤΕ "ΜΙΆ ΠΙΝΕΛΙΆ ΤΟΥ" ΚΙ ΕΜΕΊΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εὐχαριστοῦμε πάρα πολύ γιά τό ὄμορφο τραγούδι. ( Πιό πολύ μέ νανούρισμα ἀκούγεται...)
      Καί γιά τήν σελίδα.

      Καλησπέρα ἀγαπητέ ΤΤ600 !

      Διαγραφή
    2. Παρακαλώ, Η Ευχαρίστησίς μου καί Η Χαρά μου

      Διαγραφή
    3. Δική μας χαρά ἡ συμμετοχή σου. Εὐχαριστοῦμε !

      Διαγραφή