" ...μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι..." Σωκράτης

Δευτέρα 25 Ιουλίου 2022

Ἡ πρώτη ἐπέτειος τῆς ...ἀποκαταστάσεως τῆς δημοκρατίας τους

Οἱ ἑορτασμοί στήν Πνύκα. Πρόεδρος τῆς δημοκρατιας τους,ὁ Κωνσταντῖνος Τσάτσος. Μεταξύ τῶν πολιτικῶν διακρίνονται οἱ :  Γεώργιος Μαύρος (αρχηγός της |αξιωματικής αντιπολίτευσης και πρόεδρος της Ένωσης Κέντρου), Παναγής Παπαληγούρας (υπουργός Συντονισμού), Κωνσταντίνος Παπακωνσταντίνου (πρόεδρος της Βουλής),  Αλέξανδρος Παπαδόγγονας (υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας) και Κωστής Στεφανόπουλος (υφυπουργός Εμπορίου).( ἀπό ἐδῶ)

 


Ἐν τῷ μεταξύ τά πράγματα δέν ἦσαν καθόλου ῥόδινα κατά τήν πρώτη χρονιά. Ἁπλῶς ἕνα δεῖγμα τοῦ τί θά ἔφερνε μαζύ της καί πάλι, ἡ δημοκρατία τους. Μία ἡμέρα πρίν : 


Χαράς εὐαγγέλια ! Ἐπανῆλθε ἡ δημοκρατία τους !!!  

Τά ἀποσπάσματα ἀπό τήν ἐφημερίδα " ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ" ἀπό ἐδῶ,ἐδῶ 


Ἡ Πελασγική

Δέν ξεχνοῦν ! Τήν ...δημοκρατία τους... !

Μά ποιά εἶναι ; Ἡ «βασίλισσα» τῆς δημοκρατίας τους ! ( φωτό

Πρόεδρος τῆς δημοκρατίας τους, ἡ Σακελλαροπούλου, εἶπε : 

« Η σημερινή ημέρα έχει ιδιαίτερο συμβολικό αποτύπωμα και βάρος για τη δημοκρατία μας. Είμαστε ευγνώμονες στους αγωνιστές κατά της δικτατορίας, σε αυτούς που έθεσαν σε κίνδυνο τη ζωή τους για την ελευθερία όλων μας.​.. η υπεράσπιση της δημοκρατίας είναι διαρκής και αποτελεί το πιο υψηλό μας καθήκον... 

...Η λύση του Κυπριακού ζητήματος, στη βάση των αποφάσεων του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών και του ευρωπαϊκού κεκτημένου, συνιστά την απόλυτη προτεραιότητά μας. Ελλάδα και Κύπρος παραμένουν αταλάντευτα προσηλωμένες στην κατεύθυνση της επανένωσης της νήσου και της απομάκρυνσης των δυνάμεων κατοχής...

Οὔτε ἐκλογές οὔτε ἀνασχηματισμός,νά πᾶτε διακοπές. Εἶπε καί τόν ...προσκύνησαν ΟΛΟΙ ! Ὅ,τι πεῖς ἐφέντιμ ...

Καί τό ἀπαραίτητο συστατικό τῆς ...συνταγῆς : 

...μια άλλη βάναυση παραβίαση του διεθνούς και ανθρωπιστικού δικαίου, η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, στοιχειώνει τις μέρες και τις συνειδήσεις μας. Το ουκρανικό δράμα προσβάλλει κατάφωρα τον πυρήνα του πολιτισμού μας.  Απέναντι στον αυταρχικό ρωσικό αναθεωρητισμό, η καθαρή και αποφασιστική μας θέση είναι μια απόδειξη πίστης στη σύγχρονη δημοκρατία...

Καί ἡ φιλοσοφία ...Καρτέσιος : 

...Η οικονομική κρίση και η πανδημία του κορωνοϊού επέδρασαν σωρευτικά και δοκίμασαν τα όριά μας, υλικά και ψυχικά. Οι κρίσεις δημιουργούν νέες κανονικότητες και ευνοούν φυγόκεντρες τάσεις, εντός και εκτός Ευρώπης. Ο λαϊκισμός ριζώνει στις αντιφάσεις και τις ανισότητες, αμφισβητώντας ανοικτά τις βασικές αρχές της φιλελεύθερης δημοκρατίας...

Ἄ,πολύ σνομπάρει τήν δημοκρατία τους ἡ Περιστέρα ! Πάλι μέ ἄλλη ὁ Alexis 

Καί μία παρενθετική παρέμβασις,θά καταλάβετε τό γιατί : 

...Η δικαιοσύνη δεν απονέμεται με βάση το κοινό περί δικαίου αίσθημα, αλλά σύμφωνα με το Σύνταγμα και τους νόμους...Κρίνονται για τις αποφάσεις τους, δεν στοχοποιούνται. Ο διχαστικός λόγος αδικεί τη δημόσια σφαίρα και δεν υπηρετεί τη δημοκρατία μας...

Καί τό καμπανάκι πού προστάζει ἡ ἀτζάντα τῆς ΝΤΠ  : 

Η ενδεχόμενη ενεργειακή ανεπάρκεια, καθώς και η ακρίβεια των τροφίμων και των καταναλωτικών αγαθών, εντείνουν την ανασφάλεια...  Η προληπτική δράση στην προστασία του περιβάλλοντος και η εμπέδωση της οικολογικής μας συνείδησης αποκτούν υπαρξιακή σημασία για την πατρίδα μας.

ἀπό ἐδῶ ὅπου πολλές ἀκόμη ...λαμπερές παρουσίες τιμοῦν τήν ...δημοκρατία τους ! 

Καί βεβαίως ἡ ...ἀνεκτικότητα ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ : 

...Η συνύπαρξή μας εδραιώνεται στην ανεκτικότητα και τη συμπερίληψη, την ευχέρεια όλων μας να διαμορφώνουμε και να πετυχαίνουμε τα σχέδιά μας. Στη γιορτή μας δίνουν το παρών προσωπικότητες που ενσαρκώνουν το άνοιγμα της δημοκρατίας στην κοινωνία...Είναι μαζί μας ... Ρομά που έσπασαν τον αποκλεισμό, πρόσφυγες και μετανάστες, οι οποίοι κατάφεραν να ενσωματωθούν, άτομα με αναπηρία, άστεγοι. Δεν νοούνται στη δημοκρατία ορατοί και αόρατοι πολίτες, άνθρωποι και συλλογικότητες χωρίς φωνή και εκπροσώπηση, εγκλωβισμένοι σε διακρίσεις και στερεότυπα. Μόνο κίνητρα και ίσες ευκαιρίες για τον καθένα,για τη βελτίωση και την εξωστρέφεια, μακριά από αδράνειες και στρεβλώσεις του παρελθόντος. ...

Ὁ Καπουτζίδης πού τελευταίως εἶχε δηλώσει πώς ψάχνει ἄνδρα γιά γάμο καί παιδί καί ὁ Ἀλέξανδρος Παπανδρέου,ὁ ὁποῖος πρό 10ετίας εἶχε πεῖ γιά τήν συνεργασία τους : «ὁ Καπουτζίδης εἶναι τό ἄλλο μισό». Δέκα χρόνια μετά ἀκόμη μαζύ...Καί στό προεδρικό γιά τήν δημοκρατία τους. 

Ἐν τάξει ἐπιτέλεσαν τό καθῆκον τους γιά μία ἀκόμη χρονιά ! 

Τί νά πῶ γιά τήν δημοκρατία τους;  Χμμ... Μία «ἀξία» ἱστορικῶς ἀποδεδειγμένη !  

 Τό ἄριστο σχέδιο τῶν ἐξουσιαστῶν ἡ ...δημοκρατία τους ! 

Ἀξέχαστες στιγμές ἀπό τήν «ἑορτή τῆς δημοκρατίας τους». « Ἱερά τέρατα τῆς πολιτικῆς» καί κάτι ἀκόμη...!!!  ( φωτό
 
εὐρωβουλευτής Ἄννα-Μισέλ Ἀσημακοπούλου ἀλά Τζίλντα...

( Τά ἀποσπάσματα τῆς ὁμιλίας τῆς Σακελλαροπούλου,ἀπό ἐδῶ. Και οἱ φωτό ἀπό τό προεδρικό,ἐδῶ )


Ἡ Πελασγική

Παρασκευή 22 Ιουλίου 2022

ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΣΥΝΩΜΟΣΙΑ - Αἰσχρόν ἐστί σιγᾶν τῆς Κύπρου ἀδικουμένης »( μέρος Θ΄)


 Διαχρονικά, στον συναισθηματικό κόσμο των απανταχού Εβραίων, η Παλαιστίνη κατείχε την πλέον κυρίαρχο θέσι ενώ η Ιερουσαλήμ δεν απουσιάζει από τις καθημερινές προσευχές. Επομένως, η μετανάστευσις στα εδάφη αυτά ήταν το ζητούμενο όχι βέβαια χωρίς προϋποθέσεις. Οι λίγοι θρησκόληπτοι μετανάστες – κυρίως μυστικιστές/καμπαλιστές – ήσαν ενθουσιασμένοι μόνο και μόνο πατώντας τα εδάφη των προγόνων τους όμως οι προσγειωμένοι άνθρωποι απαιτούσαν τα στοιχειώδη προς εγκατάστασι κι ευημερία ...

Αυτή η εγκατάστασις κατέστη ασφαλής κυρίως μετά το 1516, όταν ο οθωμανικός στρατός κατέλαβε τα εδάφη της Παλαιστίνης αποσπώντας τα από τους Μαμελούκους της Αιγύπτου. 

Η Οθωμανική Αυτοκρατορία, μεγάλη δύναμις της εποχής και υπό εβραϊκή πολιτική επιρροή, εγγυάτο ανεπισήμως το επιθυμητόν για την εβραϊκή διασπορά, δηλαδή μία ασφαλή διαβίωσι.

 Πράγματι, μέχρι το 1540 η αύξησις του πληθυσμού ήταν μεγάλη σε σημείο που να φαίνεται απτή η μόνιμος επανεγκατάστασις του αρχαίου ραββινικού αρχιερατείου Σανχεντρίν. Η αρωγή της Ντόνα Γκρασίας στην Παλαιστινιακή μετανάστευσι ήτο δεδομένη και σαν πρώτο βήμα εχρηματοδότησε την λειτουργία εβραϊκών σπουδών με ραββινικές σχολές εκεί ώστε να δημιουργηθή ο πνευματικός πυρήν των μελλοντικών κοινοτήτων. Μπορούμε να ισχυρισθούμε ότι εφ' όσον ο ανηψιός της Ιωσήφ είχε πλέον αναλάβει την ευθύνη των οικονομικοπολιτικών δραστηριοτήτων της οικογενείας, η ίδια αποδεσμευμένη από αυτές τις ευθύνες, εδραστηριοποιήθη προς τον φιλόδοξο στόχο της επανεγκαταστάσεως των Εβραίων στην Παλαιστίνη. Φυσικά ο Ιωσήφ συνεφώνησε να βοηθά διαρκώς και με κάθε τρόπο το εγχείρημα. Η θεία του όμως ήταν η συντονίστρια. 


Αρχικώς, η μεγαλυτέρα εγκατάστασις δεν έγινε στην Ιερουσαλήμ αλλά στην πόλι Σαφέντ ( Πελασγ.  ἔχουμε γράψει γιά τήν :Σάφεντ τό κέντρο τῆς Καμπάλα τήν πιό ῥατσιστική πόλι τοῦ Ἰσραήλ ")  , στο Βόρειο Ισραήλ σε υψόμετρο 900 μέτρων με νότια θέα την λίμνη της Γαλιλαίας και όπου ήτο και το οθωμανικό διοικητικό κέντρο της περιοχής. Στην πόλι εκυριάρχησαν οι μυστικιστές οι οποίοι την ημέρα ήσαν κλωστοϋφαντουργοί και τα βράδια μέσα στα κείμενα έψαχναν για κρυμμένες προφητείες περί της ελεύσεως του Μεσσία ο οποίος θα επανίδρυε το Ισραήλ. Τέτοιου είδους θρησκόληπτοι άνθρωποι οι οποίοι έφθαναν σε σημείο να διακηρύσσουν ότι "έχουν επικοινωνία με τους ουρανούς" δεν ήταν το ζητούμενο για δημιουργία πυρήνος που αναζητούσε ο Ιωσήφ Νάσι αλλά τους υπεστήριζε λόγω θρησκοληψίας η θεία του…

…Από την στιγμή που επελέγη η Τιβεριάς, μία σειρά προβλημάτων έπρεπε να λυθούν. Κατ' αρχάς, έπρεπε να τελή υπό την προστασία μίας ισχυράς Μεγάλης Δυνάμεως ελεγχομένης εκ των έσω, δηλ. της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας (όπως σήμερα των ΗΠΑ). Οι Νάσι επεδίωξαν την ανάπτυξι μια ημι-αυτονόμου ή αυτονόμου φόρου υποτελούς περιοχής, υπό την πλήρη υποστήριξι μίας υπερδυνάμεως της εποχής εκείνης. Τόσο το καλύτερο βέβαια που ουσιαστικώς διοικούσαν (και διοικούν βέβαια κρυμμένοι στο παρασκήνιο όπως και τότε) Εβραίοι την Οθωμανική Αυτοκρατορία. Η βιωσιμότης του νέου Ισραήλ, κατ’ αυτόν τον τρόπο, εθεωρείτο εξασφαλισμένη από τους Νάσι (όπως και σήμερα)…

Έχοντας όλα αυτά υπ’ όψιν του, ο Ιωσήφ Νάσι, το έτος 1561 εξησφάλισε από τον Σουλτάνο την άδεια ημι-αυτονόμου ηγεμονίας στην ευρυτέρα περιοχή της Τιβεριάδος η οποία περιελάμβανε πλην της Τιβεριάδος άλλα επτά χωριά. Ταυτοχρόνως, μία συναγωγή (από μετατροπή πρώην χριστιανικού ναού) χρηματοδοτημένη από την Ντόνα Γκρασία με πληρωμένους απ' αυτήν ραββίνους καθώς και μία μεγάλη ομάδα μεταναστών υπήρξαν ο αρχικός πυρήν της εφαρμογής του σχεδίου. Για περισσότερη ασφάλεια, το κείμενο της παραχωρήσεως, εκτός του Σουλτάνου το υπέγραψαν και ο διάδοχος Σελήμ αλλά και ο πρωτότοκος του Σελήμ, ο Μουράτ (μετέπειτα Μουράτ Γ΄). Η Ντόνα Γκρασία εχρίσθη επισήμως ενοικιάστρια φόρων της περιοχής με την υποχρέωσι να καταθέτη ετησίως το χρηματικό ποσόν των 1.000 δουκάτων στο θησαυροφυλάκιο του Σουλτάνου. Δεν πρέπει να είχε δυσκολία ο Ιωσήφ Νάσι να πείση τον Σουλτάνο για το πόσο μεγάλη ευκαιρία παρουσιαζόταν σε μια άγονη και φτωχή γωνιά της αυτοκρατορίας, σαν την Παλαιστίνη, να δημιουργηθή ανάπτυξις και να εγκατασταθούν εκεί “προοδευτικοί” φιλότουρκοι πληθυσμοί ( σελ. 181, 183,184) 

Τελικώς, οι ιστορίες αναφέρουν ότι μόνο κάποιοι ελάχιστοι καταταλαιπωρημένοι από διωγμούς Εβραίοι εγκατεστάθησαν εκεί, παρά τα δελέατα. Το επιμύθιο αυτής της ιστορίας είναι ότι το 1566 οι Εβραίοι είχαν οργανωμένο κράτος με υποδομές και το περιφρόνησαν. Τα διδάγματα όμως είναι: 

1. Ότι επετεύχθη η δημιουργία Ισραήλ μόνο με την άλωσι μίας υπερδυνάμεως εκ των έσω και κατόπιν χρησιμοποίησις αυτής της υπερδυνάμεως προς όφελός τους. 

2. Οι άποικοι δύσκολα θα εγκαθίσταντο στην Παλαιστίνη εθελοντικώς εκτός και αν κατεδιώκοντο υπό του φάσματος πλήρους εξολοθρεύσεως.

 Μπορεί επομένως το σιωνιστικό πείραμα της Τιβεριάδος να απέτυχε φαινομενικώς, όμως Εβραίοι με καθαρό νου, όπως ο Χερτζλ, ο Ντισραέλι και ο πάτρων του λόρδος Ρόθτσιλντ, εξήγαγον αργότερα συμπεράσματα διδαχθέντες από τα λάθη της Τιβεριάδος κι έτσι η τελευταία σιωνιστική προσπάθεια ήτο άκρως επιτυχής 

( Ἀριστερά : Isaac Ben Solomon Luria Ashkenazi , 1534 - 1572, κορυφαίος ραβίνος και Εβραίος μύστης στην κοινότητα του Σαφέντ στην περιοχή της Γαλιλαίας της Οθωμανικής Συρίας. Θεωρείται ο πατέρας της σύγχρονης Καμπάλα )

Την ίδια εποχή, πολλοί ραββίνοι της γειτονικής Σαφέντ επεδίδοντο σε εσωτερισμό και αποκρυφισμό. Επίστευαν ότι μόνο ο Μεσσίας θα επανιδρύση το Ισραήλ. Εξελάμβαναν τον σιωνισμό του Ιωσήφ σαν φάρσα και εδίδασκαν αναλόγως τους νεοεγκατεστηθέντες. Η Ντόνα Γκρασία ενίσχυε τους ραββίνους λόγω της πίστεώς της αλλά ο Ιωσήφ φαίνεται ότι δεν ήθελε να ασχοληθή ιδιαιτέρως μαζύ τους. Όμως και οι Εβραίοι της διασποράς δεν αποίκησαν κατά χιλιάδες την Παλαιστίνη όπως θα ενόμιζε κανείς. Αν και διωγμένοι από παντού, κυρίως εξ Ιβηρικής και Ιταλίας, αν και καταδικασμένοι να κρύβονται, προτιμούσαν το πλούσιο ρίσκο της Ευρώπης παρά την φτωχή ασφάλεια της Παλαιστίνης. Ο Σέσιλ Ροθ στο "The House of Joseph Nasi, Duke of Naxos", σελ. 133, αναφέρει το παράδειγμα Εβραίας της Αιγύπτου η οποία ηρνήθη να ακολουθήση τον σύζυγό της στην Παλαιστίνη διότι η κοινωνική ζωή εκεί θα ήταν υπανάπτυκτη. Ματαίως τα πολλά εμπορικά πλοία του Οίκου Μεντέζ-Νάσι περίμεναν στα λιμάνια τους διωγμένους Εβραίους για να τους μεταφέρουν στην Οθωμανική γη. Οι διωκόμενοι δεν εξεπλήρωσαν τις σιωνιστικές προσδοκίες των Νάσι. Ιστορικό (δήθεν) περίεργο το να διώκονται απηνώς, να τους προσφέρονται Οθωμανικές λύσεις ευημερίας και οι ίδιοι οι διωκόμενοι να επιλέγουν την δύσκολη οδό. Αν και η Παλαιστίνη υπήρχε ρομαντικά στις καθημερινές προσευχές τους, η άγονη γη δεν εθεωρείτο λύσις. Όταν λοιπόν το 1569 απέθανε η Ντόνα Γκρασία, οι ραββίνοι δεν είχαν χρηματοδότησι μιας και ο Ιωσήφ δεν τους συμπαθούσε ιδιαίτερα. Ο ίδιος, απογοητευμένος από την μη αυθόρμητο έλευσι Εβραϊκού πληθυσμού άφησε την Τιβεριάδα στην τύχη της. Η Τιβεριάς σε λίγες δεκαετίες παρήκμασε και το σιωνιστικό πείραμα απέτυχε. Απόπειρα επανιδρύσεως έκανε ο Αλβάρο ΜεντέζΣολομών Ιμπν Γιαΐς) και ο υιός του Ιακώβ το 1590 περίπου. Ο Αλβάρο έπαιξε σημαντικό ρόλο στην κυβέρνησι του Σουλτάνου σε θέματα εξωτερικής πολιτικής (αντίστοιχο των Νάσι) και εχρίσθη Δουξ της Μυτιλήνης. Τελικώς, μετά τον θάνατό τους το πείραμα απέτυχε. 
Οι μετέπειτα σιωνιστές μελετητές και αναλυτές της ιστορίας αυτής, αβίαστα έβγαλαν το συμπέρασμα ότι η Παλαιστίνη ναι μεν αποτελεί ρομαντική ιδέα αλλά δεν απετέλη δέλεαρ για την Εβραϊκή διασπορά και ότι μόνο διά της βίας και της βεβαίας θανατικής καταδίκης θα επείθοντο οι απειλούμενοι Εβραίοι, σαν εσχάτη λύσι να μεταναστεύσουν ή καλύτερα να ωδηγηθούν εκεί. Όπως κι έγινε
Παρατηρούμε όμως ότι η πολιτική παρασκηνιακή κυριαρχία των Εβραίων στην Υψηλή Πύλη, όπως επί Νάσι, εσυνεχίσθη με τον Αβραάμ Σενιόρ και τον Αλβάρο Μεντέζ αλλά σταδιακώς άρχισε να κυριαρχή το ελληνικό στοιχείο. 

Η εβραϊκή απάντησι στην ελληνική κυριαρχία ήτο το εβραιοκίνητο κίνημα των Νεοτούρκων το οποίο έβαλε την ταφόπλακα στην άνοδο των Ελλήνων αλλά και στην φυσική τους ύπαρξι στην Τουρκία οπότε η εβραϊκή επικράτησις πλέον είναι χωρίς αντίπαλο. .( σελ. 187)

…Ο Οθωμανικός στρατός ήτο συγκεντρωμένος στην Κωνσταντινούπολη κι έτοιμος για μία ακόμη νικηφόρα εκστρατεία. Ο στόχος τους ευρίσκετο στην Ουγγαρία... Την 1η Μαΐου 1566, με επικεφαλής τον γερο-Σουλεϊμάν, ο οθωμανικός συρφετός εξεκίνησε για να επιβάλλη το “πολιτιστικό φώς” του και σε άλλους λαούς. Τον Αύγουστο ήρχισε η πολιορκία της Σιγκετβάρ. Στις 5 Σεπτεμβρίου είχε καταστραφή μέρος των τειχών με ανατίναξι από υπονόμους και όλα ήσαν έτοιμα για την τελική έφοδο. Το βράδυ όμως ο Σουλεϊμάν απεβίωσε.

…Εστάλη κατεπείγον μήνυμα στην Κωνσταντινούπολι, στον διάδοχο Σελήμ να σπεύση στο Βελιγράδι για να αναλάβη την εξουσία. Ο Σελήμ και η συνοδεία του, στην οποία πρώτος και καλύτερος ήτο ο Νάσι, ξεκίνησε αμέσως. Εν τω μεταξύ η πολιορκία ετελείωσε με νίκη των Οθωμανών


…Μετά την νίκη ο θριαμβευτής οθωμανικός στρατός εγύρισε προς το Βελιγράδι, όπου τους συνήντησε ο Σελήμ και εκεί ανεκηρύχθη σουλτάνος. Όμως ο πρώτος από την συνοδεία του νέου Σουλτάνου, ο Ιωσήφ Νάσι, δεν ήταν μαζύ του και παρών στην στέψι. Εκπληκτικό γεγονός συνέβη κατά την διάρκεια της πορείας προς Βελιγράδι. Στην Φιλιππούπολη, ο νέος Σουλτάνος, χωρίς να έχη καν ανακηρυχθή επισήμως Σουλτάνος, δεν είχε άλλες σκέψεις στο μακάριο και αλκοολικό μυαλό του παρά το να ικανοποιήση τον Νάσι. Όπως φαίνεται, δεν είχε συνειδητοποιήσει το βάρος των ευθυνών και την σοβαρότητα των καταστάσεων και της θέσεώς του διότι εξέδωσε φιρμάνι με το οποίο καθιστούσε τον Ιωσήφ Νάσι ΔΟΥΚΑ ΤΗΣ ΝΑΞΟΥ! ( σελ. 197) 

…Ο Νάσι, ήδη από καιρό ανέθεσε στον υποχείριό του Σελήμ Β΄ να ασκή πίεσι τον πατέρα του τον Σουλεϊμάν ώστε να τον διορίση Διοικητή των Κυκλάδων γεγονός το οποίον αποδεικνύει την διακαή του επιθυμία και πολιτική βούλησι να ορίζη ο ίδιος τον τόπο αυτόν ο οποίος ήτο ένας κρίκος στην αλυσίδα του ιουδαϊκού τόξου… ( σελ. 200)

Οι Ενετοί, διαρκώς προσεπάθουν να ανακτήσουν τον έλεγχο των Κυκλάδων είτε ξεσηκώνοντας τους εντοπίους όπως στην Τήνο, είτε με καταδρομικές επιχειρήσεις. Μάλιστα, κατά τον πόλεμο κατά της Κύπρο, τις ανακατέλαβον προσωρινώς. Τότε, ο Νάσι βρήκε ευκαιρία να απαιτήση από τον Σελήμ την ηγεσία της Βλαχίας εις αντιστάθμισμα της – προσωρινής – απωλείας των Κυκλάδων…

φωτό
Μετά την εκάστοτε ενθρόνισι νέου Σουλτάνου, ο Ορθόδοξος Πατριάρχης επαρουσιάζετο με τα ανάλογα δώρα (ρουσφέτια) και παρακαλούσε την επιβεβαίωσι των γνωστών Προνομίων. Στην συγκεκριμένη περίπτωσι, ο Πατριάρχης επαρουσιάσθη στον Ιωσήφ Νάσι με δώρο 1.000 λίρες και τον παρεκάλεσε να μεσολαβήση για την επιβεβαίωσι των Προνομίων. Φυσικά ο Νάσι δεν είχε κανένα πρόβλημα να διεκπεραιώση την υπόθεσι και να εξασφαλίση τις απαιτούμενες υπογραφές, ταυτοχρόνως έχοντας τον Πατριάρχη υποχρεωμένο. Υπάρχει το κείμενο κάποιου τότε ραββίνου της Θεσσαλονίκης ονόματι Μοσέ Αλμοσνίνο, ο οποίος συμπτωματικώς ήτο παρών όταν ο Πατριάρχης συνήντησε εκ νέου τον Ιωσήφ για να παραλάβη το σουλτανικό φιρμάνι με την επιβεβαίωσι των Προνομίων. Ήταν τόση η χαρά του Πατριάρχου, λέει ο ραββίνος, που έσκυψε να φιλήση το χέρι του Ιωσήφ. Αυτός όμως δεν τον άφησε και απλώς έλαβε με ευχαρίστησι την... προμήθειά του.

Πολλαπλασίως σπουδαιότερο του προαναφερθέντος γεγονότος ήτο το παρακάτω το οποίον καθώρισε τον πλούτο των εβραϊκών κοινοτήτων στην Θεσσαλονίκη. Οι κοινότητες της Θεσσαλονίκης, αρχές του 1568 περνούσαν άλλη μία θανατηφόρο επιδημία χολέρας. Το χειρότερο γι’ αυτούς όμως δεν ήταν τόσο η χολέρα όσο το ότι εκάηκε σε πυρκαϊά το 1545 το σουλτανικό φιρμάνι του 1537 του Σουλεϊμάν, συμφώνως προς το οποίο εδίδοντο μοναδικά προνόμια στις εβραϊκές κοινότητες Θεσσαλονίκης. Από το 1545 οι κοινότητες επεδώθησαν σε μεγάλο αγώνα προκειμένου να εξασφαλίσουν εκ νέου αυτά που θεωρούσαν δικαίωμά τους. Και καλύτερη ευκαιρία από το 1568 δεν υπήρχε. Πράγματι, στις 15 Φεβρουαρίου του 1568, με ρουσφέτι 300.000 άσπρων, η κοινότης εκηρύχθη Μουσελεμλίκι, δηλαδή αυτόνομη και αφορολόγητη. Ο ραββίνος Αλμοσνίνο, επι κεφαλής της αποστολής στον Σουλτάνο, επέστρεψε στην Θεσσαλονίκη σαν θριαμβευτής και επραγματοποίησε ευχαριστήριο θεία λειτουργία στην οποία εμνημόνευσε 12 άτομα τα οποία υπήρξαν οι κύριοι συντελεσταί της λήψεως του φιρμανιού επιβεβαιώσεως των παλαιών προνομίων. Από αυτά τα ονόματα, φυσικά πρώτο και καλύτερο ήταν αυτό του Ιωσήφ Νάσι. Με τέτοιους τρόπους έγινε τότε εβραϊκή και ευημερούσα η Θεσσαλονίκη... εις βάρος των Ελλήνων.(  Το επεισόδιο αυτό το περιγράφει ο Cecil Roth, στο βιβλίο του "The Duke of Naxos", σελ. 45, ενώ αναφέρεται και σε άλλες περιπτώσεις όπου Πατριάρχαι εβασίζοντο στους Εβραίους – ιατρούς – των Οθωμανικών Ανακτόρων. Δεν καταγράφονται πάντα τα ανταλλάγματα.) ( σελ. 203-204) 

( Ἀριστερά : Ὁ Ἐμμανουήλ Φιλιμπέρτο Δούξ τῆς Σαβοΐας -ὁ οἶκος πού ἔδωσε τούς Βασιλεῖς στήν Ἰταλία. Ἔχουμε γράψει σχετικῶς ἐδῶ,ὅπου εἴδαμε καί τήν συγγένεια,μετά ἀπό γάμο,μέ τούς Βυζαντινούς Ἰσαάκιους ) 

Ο Νάσι εφρόντιζε ώστε η υπόθεσις της Κύπρου να ευρίσκεται διαρκώς στο προσκήνιο και στην ημερησία διάταξι των θεμάτων της Υψηλής Πύλης. Εκτός του Ναυάρχου Λάλα Μουσταφά, κι άλλοι μεριμνούσαν ώστε ο μαλθακός, άβουλος και ράθυμος Σελήμ να συγκατατεθή στην επίθεσι. Εν τω μεταξύ, η δευτέρα κρούσις για την “Ισραηλοποίησητης Κύπρου έλαβε χώρα το 1563. Ο Ιωσήφ Νάσι, λειτουργώντας περίπου σαν υπουργός εξωτερικών της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, απεφάσισε να θέση σε δοκιμασία και λειτουργία τον μηχανισμό διωγμού των Βενετών από το νησί.

Χρησιμοποιώντας την επιρροή του στον Σουλεϊμάν, τον έπεισε – σίγουρα χωρίς πολύ κόπο – για την ανάγκη δελεασμού του Εμμανουήλ Φιλιμπέρτο, Δουκός της Σαβοΐας, με τον οποίο διετήρη κάποια φιλική σχέσι από τα χρόνια της παραμονής του στην Αμβέρσα, να διεκδικήση κληρονομικώ δικαιώματι τον τίτλο του Βασιλέως της Κύπρου ώστε να υποσκελίση και εξευτελίση τους Βενετούς. 

Ο Μεγάλος Βεζύρης Μεχμέτ Σοκολού εκάλεσε στην Κωνσταντινούπολη τον Χιώτη και Πορτογάλο υπήκοο Νικόλα Πετροκόκκινο και του επέδωσε επίσημο επιστολή υπογεγραμμένη από τον Σοκολού ενώ ταυτοχρόνως ο Ιωσήφ Νάσι του επέδωσε την δική του προσωπική επιστολή προς τον Δούκα, την 28η Νοεμβρίου 1563. Τον απέστειλε στην Σαβοΐα όπου την 20η Φεβρουαρίου ο Πετροκόκκινος αφίχθη στην Νίκαια και ακολούθως μετέβη στην πρωτεύουσα της Σαβοΐας, Τορίνο. Το επίσημο έγγραφο των Οθωμανών προς τον Δούκα έφερε και την υπογραφή του Ιωσήφ Νάσι. 

Εάν αυτό το σχέδιό του επετύγχανε, θα ικανοποιούσε δύο πόθους του. Πρώτον, θα είχε επιφέρει μεγάλο πλήγμα στους Βενετούς παίρνοντας έτσι την πολυπόθητη και σαγηνευτική γι’ αυτόν εκδίκησι και δεύτερον, θα είχε δημιουργήσει προϋποθέσεις εγκαταστάσεως Ιουδαίων στην Κύπρο. Ο Δουξ, προφανώς ενθουσιασμένος κατ’ αρχάς, όντως εδελεάσθη σκεπτόμενος τις προϋποθέσεις που εδημιουργούντο και άρχισε μία διετούς διαρκείας αλληλογραφία με τον Ιωσήφ Νάσι, με σκοπό την επιτυχία του εγχειρήματος, μέσω δύο άλλων Χιωτών, του Μιχαήλ Σοφιανού, εξαδέλφου του Πετροκοκκίνου και του Νικόλα Τζουστινιάνι. (Πελασγ.  Εἶδες οἱ Χιῶτες ; Ἄμ τά γράφαμε ...Ε Δ Ω

 Ο Τζουστινιάνι μετέφερε επιστολή του Ιωσήφ, την 9η Νοεμβρίου 1565, στην οποία επεσφραγίζετο η συμφωνία όλων των Οθωμανών στο να υποστηρίξουν παντοιοτρόπως την επιχείρησι του Φιλιμπέρ κατά της Ενετοκρατουμένης Κύπρου, ανακοινώνοντάς του ότι οι πασάδες είναι αποφασισμένοι να τον υποστηρίξουν στρατιωτικώς και ο σουλτάνος θα δεχθή πρέσβυ της Σαβοΐας στην Υψηλή Πύλη... 

Τελικώς ο Δουξ κατενόησε ότι δεν έπρεπε να προδώση την Δύσι, προτίμησε την συμμαχία με τους Βενετούς και απεκάλυψε όλο το παρασκήνιο στον Πάπα, τις Ιταλικές ηγεμονίες και στους Ισπανούς. 

Η απόπειρα αυτή του Ιωσήφ για την Κύπρο απέτυχε αλλά μόνο για λίγα χρόνια… (ἀποσπάσματα ἀπό σελ. 203-208) 

Ἀπό τό βιβλίο τοῦ Γρ. Μπέλλου " Αἰσχρόν ἐστί σιγᾶν τῆς Κύπρου ἀδικουμένης

Συνεχίζεται ...






Ἡ Πελασγική

Πέμπτη 21 Ιουλίου 2022

Ἡ « Νέα Δημοκρατία» ἦταν ἐθνική ἀνάγκη,ἔλεγε ὁ "Ἐθνάρχης"

"Εὐτυχῶς" πού τό «Σύμβολο τῆς Ἀριστερᾶς»,ὁ Μίκης,ἔφερε τόν «Σωτῆρα» τῆς Ἑλλάδος καί ...σωθήκαμε !  ( φωτό)

Γιατί ὁ «Ἐθνάρχης» ἵδρυσε τό κόμμα τῆς "Νέας Δημοκρατίας" ;  Τό λέει ὁ ἴδιος,πρός τόν ἑλληνικό λαό. Διαβάζουμε τά κυριότερα σημεῖα, 
ἀπό ἐφημερίδα "Μακεδονία", 1 Νοεμβρίου 1974,ἐδῶ



« ...Τήν ἵδρυσιν τῆς Νέας Δημοκρατίας ἐπέβαλεν ἐθνική ἀνάγκη ! Νέες ἰδέες,νέα προβλήματα,νέες ἀνάγκες ἔχουν ἀνακύψει τόσο στήν Ἑλλάδα ὅσο καί διεθνῶς... Ἐγκατέστησα σέ καίριες θέσεις πρόσωπα πού μόνο ὡς κομματικοί φίλοι μου δέν μποροῦν νά θεωρηθοῦν...» 

Νομίζω πώς σ᾿αὐτές τίς τρεῖς σειρές συμπυκνώνεται ὅλο αὐτό πού ἔγινε ἕως σήμερα. Ὅλο αὐτό πού ζοῦμε καί λέγεται «μεταπολιτευτική περίοδος» ἡ ὁποία ἑτοίμασε τήν μετάβασιν τοῦ Ἕλληνος στό καθεστώς πού σήμερα ἐξουσιάζεται καί εἶναι ἀκριβῶς ἐκεῖ ὅπου προστάζει ἡ Νέα Τάξις Πραγμάτων

Μέ «Νέα Δημοκρατία» ξεκίνησε καί μέ «Νέα Δημοκρατία» ὁλοκληρώνεται : 


Τίποτα δέν εἶναι τυχαῖον...



Ἡ Πελασγική 

Ξεχειλίσαμε ...πατριωτισμό !!!

Η δήλωση του Μίκη, «Καραμανλής ή τανκς», συνετέλεσε στη διαμόρφωση του εκλογικού αποτελέσματος ( τῆς  17ης Νοεμβρίου 1974)  που έδωσε μια συντριπτική νίκη στον Κωνσταντίνο Καραμανλή και τη νεοσύστατη Νέα Δημοκρατία.( ἐδῶ) φωτό

 Ὅταν σέ κάποια πρόσφατη ἐκδήλωσι σχετικῶς μέ τήν προδοτική συμφωνία τῶν λιμνῶν, ὁ ὁμιλητής ἔκανε λόγο γιά «πατριωτική ἀριστερά» δέν μπόρεσα νά τό «χωνέψω» καί ἀντέδρασα. Πῶς μπορεῖ ἕνας κομμουνιστής-διεθνιστής-κοσμοπολίτης νά εἶναι πατριώτης  ;  Ἁπλῶς δέν γίνεται  ! 

Ἡ ἀπάντησις τοῦ ὀμιλητοῦ πρός ἀπόδειξιν αὐτοῦ πού εἶπε, εἶχε ἀναφορά στό περιοδικό «Ἄρδην»,τόν Γιῶργο Καραμπελιά καί κάποια δήλωσι τῆς Ζωῆς Κωνσταντοπούλου σχετικῶς μέ τήν "συμφωνία τῶν Πρεσπῶν" . 

Προφανῶς οἱ πολιτικάντηδες σ᾿ὅποιο χῶρο κι᾿ἄν ἀνήκουν,γνωρίζουν καλά πώς νά χειραγωγοῦν τίς μάζες. Ὄχι πώς εἶναι κάτι καινούργιο αὐτό,ἔτσι ;

Ἕνας καλός μας ἀναγνώστης μᾶς ἔστειλε τό παρακάτω βίντεο ( ΕΔΩ) ὅπου ὁ « ἀριστερός» Μίκης Θεοδωράκης,ἕνα χρόνο πρίν τά γεγονότα σταθοῦν ἀφορμή τῆς ἐπιστροφῆς τῶν δημοκραταραίων πολιτικάντηδων, τό 1973 ἀπό τό Παρίσι, ἀπεδείκνυε τί ἐστί « πατριωτική ἀριστερά» ! Ἔλεγε :


« Ὅσον ἀφορᾷ τήν λύσιν Καραμανλῆ,ἐμεῖς συμφωνοῦμε σέ μία τέτοια λύσιν » 

Μέ τό « ἐμεῖς» ἐννοεῖ τόν χῶρο τῆς « ἀριστερᾶς». Τῆς «πατριωτικῆς ἀριστερᾶς» ...Γιατί ἦταν ...Πατριώτης καί ἔβλεπε πώς ἡ σωτηρία τοῦ τόπου σ᾿ ἕναν μόνον μποροῦσε νά βασισθῆ : στόν Κωνσταντῖνο Καραμανλῆ ! Τόσο ὑπερήφανος ἦταν γι᾿αὐτή τήν θέσιν του πού 38 χρόνια μετά ( 2011) ὁμολόγησε πώς αὐτός ἦταν πού ...ἐμπνεύστηκε καί μεσολάβησε γιά τήν « λύσιν Καραμανλη» : 

Ἀκοῦστε τόν « ἀριστερό πατριώτη» ; 

« Μέ ἐκάλεσαν στήν Οὐάσινγκτον τόν Ἰούνιο τοῦ 1974,οἱ Ἀμερικανοί πού ἤθελαν ν᾿ἀπαλλαγοῦν ἀπό τούς στρατιωτικούς,μετά τό Πολυτεχνεῖο,νά μεσολαβήσω προκειμένου νά δεχθῆ ὁ Καραμανλῆς ν᾿ἀναλάβῃ αὐτό τόν ῥόλο...» ( 17 Ἰανουαρίου 2011,ἀπό ὀμιλία τοῦ κόμματός του " Σπίθα",στό ξενοδοχεῖο "Ρἐξ"  ) 

Πόσο ὑπερήφανος ἦταν αὐτός πού ἀποτελοῦσε τό «Σύμβολο τῆς Ἀριστερᾶς» στήν Ἑλλάδα κι᾿ὅλο τόν κόσμο,γιά τήν λύσιν σωτηρίας τῆς χώρας στό πρόσωπο τοῦ ...δεξιοῦ Καραμανλῆ ! 

Καί ἐκεῖνος ἐν τέλει ἦρθε καί ἵδρυσε τό ...δεξιό κόμμα τῆς " Νέας Δημοκρατίας" καί ἔτσι ...ἔσωσε τήν Ἑλλάδα ! 


Νομίζω πώς πλέον δέν ὑπάρχει καμμία ἀμφιβολία τί σημαίνει « ἀριστερός πατριώτης»,« δεξιός πατριώτης» καί «σοσιαλιστής πατριώτης» . Καί ἀπό τόν πολύ ...πατριωτισμό ἡ Πατρίς μας εἶναι μία ...ὑπερήφανη χῶρα μέ ἀνταξίους συνεχιστές  !!!

«...Φυσικά ο Μα­ρξ είναι από τα κορυφαία μυαλά. Άλλωστε στο Χάρβαρντ διδάχθηκα συστηματικά μαρξισμό...» 

Καί ἡ Κύπρος ; Ἄ, ἡ Κύπρος ἦταν στίς ...παράπλευρες ἀπώλειες συνέπεια τοῦ μεγάλου ...πατριωτισμοῦ ! 

Οἱ φωτό,ἐδῶ,ἐδῶ,


Ἡ Πελασγική

Τετάρτη 20 Ιουλίου 2022

Σήμερα μιλοῦν τ᾿ἀδέλφια μας ἀπό τήν Κύπρον

 ...στήν πρώτη γραμμή σέ προκεχωρημένο φυλάκιο εντός τών εχθρικών γραμμών, παρατηρητής Πυροβολικού, εκεί είχαμε επί τρείς μέρες σοβαρά επεισόδια μέ ανταλλαγή πυρών, οί Τούρκοι προσπαθούσαν επί τρείς μέρες νά καταλάβουν τό ύψωμα μας γιά νά ελέγχουν τόν δρόμο από Λευκωσία πρός τό Τρόοδος..
Δέν Ξεχνώ Τήν Προδοσία

                 καί τούς 

Προδότες Πολιτικούς κ Στρατιωτικούς

( Ἀριστερά : Αξιωματικός, Ανθυπολοχαγός Πυροβολικού, εκπαίδευση στό Μεγάλο Πεύκο στή Σχολή Πυροβολικού.)

Όταν ένα παιδί τελειόφοιτος Λυκείου, αριστούχος μαθητής, ξαφνικά από τό θρανίο βρίσκεται στήν πρώτη γραμμή σέ ένα προδομένο από Έλληνες Πολιτικούς καί Στρατιωτικούς αλλά καί ανεγκέφαλους πατριώτες πόλεμο, δέν υπάρχουν αναμνήσεις παρά μόνο πίκρα καί απογοήτευση. 

Όταν όλα τά ιδανικά μέ τά οποία μεγάλωσες μετά από τήν απελευθέρωση από τήν Βρεττανική αποικιοκρατία καταρρέουν καί σού αφήνουν ένα μεγάλο ερωτηματικό.

Σέ όλα τά μαθητικά μας χρόνια γαλουγηθήκαμε μέ τήν ένδοξη Ελληνική ιστορία καί τούς Έλληνες Ήρωες καί ένα όραμα κάποια μέρα νά ενωθούμε μέ τήν μητέρα Ελλάδα αλλά αυτή ή μάνα μάς έπαιξε άσχημο καί προδοτικό παιγνίδι, σχεδιάζοντας καί στήνωντας ένα προδοτικό πραξικόπημα γιά νά επισπεύσουν καί νά επιτύχουν τάχα τόν μεγάλο πόθο όλων τών Ελλήνων Κυπρίων, τήν ένωση μέ τήν μητέρα Ελλάδα, γνωρίζοντες εκ τών προτέρων οί ΠΡΟΔΟΤΕΣ Συνταγματάρχες τής Χούντας τών Αθηνών ότι θά ακολουθούσε Τουρκική εισβολή, όπου καί σέ αυτό είχαν προσχέδιάσει καί προσυμφωνήσει μέ τίς Μεγάλες δυνάμεις καί τήν Τουρκία τήν τραγική ήττα καί διαμελισμό τής Κύπρου

"Ή Κύπρος κείται μακράν" είχε δηλώσει ό μεγαλύτερος προδότης τού Εθνους, ό ελεεινός Κωνσταντίνος Καραμανλής καί ή Κύπρος μέχρι σήμερα τραβάει τόν δικό της Γολγοθά, μέ τό μισό νησί καταπατημένο καί κατεχόμενο από τήν Τουρκική μπότα καί παλεύοντας έκτοτε μέ θεριά καί δαίμονες γιά τό δίκηο της. 

Όποτε υπάρχουν προδότες Πολιτικοί στήν εξουσία, ό Ελληνισμός πάντα θά πληρώνει καί θά συρρικνώνεται επικίνδυνα.

Φοῖβος Σολωμονίδης


Σ᾿εὐχαριστοῦμε Φοῖβε γιά τό κείμενο καί τίς φωτό. Νά ξέρῃς,ὅπως καί ὅλα τ᾿ἀδέλφια μας στήν Κύπρον,πώς ἔχουμε κι᾿ἐμεῖς,οἱ ἑλλαδίτες,κυρίως οἱ ἀνήκοντες στήν κατηγορίαν ἐξουσιαστές καί πολιτικάντηδες,τίς εὐθύνες μας πού μᾶς στοιχειώνουν μέχρι σήμερα. 

Μά ΔΕΝ ΞΕΧΝΟΥΜΕ τό ΧΡΕΟΣ ΜΑΣ πρός τήν ΠΑΤΡΙΔΑ, ΠΟΤΕ   !  


Ἡ Πελασγική

Οἱ Παπανδρέου,οἱ Μητσοτακαῖοι καί τό «τσιφλίκι» τους "Ἑλλάς" .



Στίς 19 Ἰουλίου 1965,ἡ ἐφημερίς " ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ",τοῦ Πάνου Κόκκα,κάνει λόγον γιά τόν «θρίαμβον» τοῦ Γεωργίου Παπανδρέου πού ἀφοροῦσε τήν κάθοδόν του ἀπό τό Καστρί ἕως τά γραφεῖα τοῦ κόμματος στήν Ἀθῆνα.

Αὐτό τό πρωτοσέλιδο βλέποντάς τό κανείς θά νομίζῃ πώς ὁ γερο-Παπανδρέου πρέπει νά εἶχε κάνη κάποιο τεράστιο κατόρθωμα ! Πρέπει νά εἶχε ὡφελήση τήν χώρα μέ μία τεραστίαν νίκη ἐπί ἐθνικοῦ θέματος καί περίπου κάτι συναφές τέλος πάντων. Ὄχι ὅμως. Ὁ θρίαμβος ἀφοροῦσε ἁπλῶς μία μετακίνησιν. Ναί μία μετακίνησιν τήν ὁποία εἶχαν κανονίση οἱ τοῦ κόμματός του μαζύ μέ τά κομμούνια νά φανῇ ὡς ἕνα ἀνεπανάληπτο γεγονός ! Ἕνας «ἡγέτης» πού τόν παρακαλοῦν λαός καί πολιτικοί νά τούς κυβερνήσῃ ! Μέ μόνη διαφορά πώς οὔτε χρόνος δέν εἶχε περάση ἀπό τήν ἐκλογή του. Καί ποιό τό ἀποτέλεσμα ; Νά τά κάνῃ θάλασσα στό Κυπριακό ὅπου ὁ υἱός του Ἀνδρέας ἀνακατεύτηκε συνωμοτώντας κατά τῆς Ἑνώσεως ἀλλά καί : 

ΥΠΕΞ Σταῦρος Κωστόπουλος :  ..... Πρόσωπο με τέτοια επιρροή στην Αθήνα δεν βλέπω άλλον από τον Ανδρέα (Παπανδρέου). Υποπτεύομαι πως χρησιμοποιήθηκε ο Ανδρέας, που και θα ενημέρωσε τον Αρχιεπίσκοπο για την εντολή απαγκίστρωσης που σου δόθηκε. Νομίζω, μάλιστα, πως η ενημέρωση δεν έγινε μέσω της κυπριακής Πρεσβείας, αλλά μέσω του Λυσσαρίδη, γιατί οι σχέσεις Ανδρέα και Λυσσαρίδη είναι στενότατες.

Ὑπουργός Ἐθνικῆς Ἀμύνης, Πέτρος Γαρουφαλιᾶς : Αυτό το γνωρίζω. Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός μου είπε πως δέχθηκε τον Λυσσαρίδη σε δίωρη συνομιλία στο Καστρί, με υπόδειξη του Ανδρέα. ...

14.2.1966 στην εφημερίδα της Λευκωσίας «Τελευταία Ώρα», δημοσιογραφικό όργανο προσκείμενο στον Βάσο Λυσσαρίδη και τον Αρχιεπίσκοπο, με τίτλο «Πώς εσώθη η Κύπρος», δεν δίστασαν να θριαμβολογήσουν και να αυτοαποκαλυφθούν. Είναι χαρακτηριστική η κατωτέρω περικοπή του άρθρου:

 «Ο κ. Ανδρέας Παπανδρέου επληροφόρησεν εγκαίρως τον Πρόεδρον Μακάριον δι’ επείγοντος σήματος, ότι συνωμόται των Αθηνών, εν συνεργασία μετά ανθρώπων των ενταύθα, είχον αποφασίσει να ανακηρύξουν την Ένωσιν πραξικοπηματικώς».

Η παρουσία στην Κύπρο του Ανδρέα Παπανδρέο,προσκεκλημένος ἀπό τόν Μακάριο τό 1965, συνδυάστηκε, δυστυχώς, και με προσπάθειά του να οργανώσει στον ελληνικό στρατό την παραστρατιωτική Οργάνωση «ΑΣΠΙΔΑ»

( Πῶς ὁ Ἀνδρέας ἀπέτρεψε τήν Ἕνωσιν τό 1964)  

Ἀφοῦ πήραμε μία ...γεῦσιν γιά τά κατορθώματα τοῦ Ἁνδρέα καί τῶν κομμουνιῶν,ἕνα χρόνο πρίν, διαβάζουμε τί ἐστί «θρίαμβος» : 

Τό πρωτοσέλιδο τῆς ἐφημερίδος  "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" ( 20ης Ἰουλίου 1965),ἀπό ΕΔΩ 

Καί γιά νά γνωρίζετε ποιά ἦταν ἡ διαφωνία τοῦ Παπανδρέου μέ τόν Βασιλέα Κωνσταντῖνο,διαβάζουμε : 

...Τον Ιούλιο του 1965 κορυφώθηκε η κρίση στις σχέσεις του με τον βασιλιά Κωνσταντίνο, οι οποίες -παρά τη μετάβασή του στην Κέρκυρα με τον υπουργό του Νικόλαο Μπακόπουλο για την υπογραφή της ληξιαρχικής πράξης γεννήσεως της πριγκίπισσας Αλεξίας- δεν αποκαταστάθηκαν αφού ο Κωνσταντίνος αρνήθηκε το δικαίωμα στον πρωθυπουργό να αναλάβει υπουργός Εθνικής Άμυνας. Η συνταγματική και πολιτειακή κρίση ήταν πλέον γεγονός...(ἀπό τό βικιπαίδειαἐδῶ

Τό ὑπουργεῖο Ἐθνικῆς Ἀμὐνης ἤθελε ὁ γερο-Παπανδρέου ! Χμμ... Γιατί τέτοιος καημός ; Μήπως ἡ ὑπόθεσις ΑΣΠΙΔΑ καί ἡ ἐμπλοκή τοῦ υἱοῦ του Ἀνδρέα εἶχε νά κάνῃ ; 

Ἕνα χρόνο μετά, Ἰούλιο τοῦ 1966,ἀρχίζουν οἱ ἀποκαλύψεις : 

ἐφημερίς " ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ", 17 Ἰουλίου 1966,ἐδῶ 

Τόν Ἰούλιο τοῦ 1966,ἐστάλησαν στήν βουλή κάποια ἔγγραφα καί ἀφοροῦσαν τόν Ἀνδρέα Παπανδρέου :

Ἔγγραφα ἀφορῶντα τὴν ἐπὶ δικτατορίας 4ης Αὐγούστου δρᾶσιν τοῦ κ. Ἀνδρέα Παπανδρέου ἀπεστάλησαν χθὲς 16ην ’Ιουλίου 1966 εἰς τὴν Βουλὴν ὑπὸ τοῦ ὑπουργείου Δημοσίας Τάξεως, εἰς ἀπάντησιν ἐρωτήσεως τοῦ βουλευτοῦ Κυκλάδων τοῦ Κόμματος τῶν Προοδευτικῶν κ. Εὐαγγέλου Ἀνερούση.

Τὰ διαβιβασθέντα καὶ ἀκολούθως δοθέντα εἰς τὴν δημοσιότητα ἔγγραφα εἶναι τὰ ἑξῆς:

1ον. Ἔγγραφον τῆς Διευθύνσεως Εἰδικῆς Ἀσφαλείας τῆς 9ης Ἰουλίου 1939, διὰ τοῦ ὁποίου προτείνεται ἡ ἐκτόπισις τοῦ κ. Ἀνδρ. Παπανδρέου ὡς «ἐπικινδύνου κομμουνιστοῦ».

2ον. Δελτίον «κομμουνιστικῆς δράσεως» τοῦ κ. Ἀνδρ. Παπανδρέου.

3ον. «Δήλωσις μετανοίας» τοῦ κ. Ἀνδρ. Παπανδρέου.

4ον. Ἀπόφασις τοῦ Ὑφυπουργοῦ Ἀσφαλείας κ. Κωνσταντίνου Μανιαδάκη, περὶ ἀναστολῆς τῆς ἐκτοπίσεως τοῦ κ. Ἀνδρ. Παπανδρέου


Στις 30 Σεπτεμβρίου 1966 δημοσιεύεται το βούλευμα για την υπόθεση ΑΣΠΙΔΑ. 28 αξιωματικοί παραπέμπονται σε δίκη, με τις κατηγορίες της ένωσης προς στάση και συνωμοσίας προς εκτέλεση πράξεων εσχάτης προδοσίας. Κατά το βούλευμα, «προκύπτουν επιβαρυντικά στοιχεία» για τους πολιτικούς Ανδρέα Παπανδρέου, Παύλο Βαρδινογιάννη, Μιχάλη Παπακωνσταντίνου και Στυλιανό Χούτα. ΕΔΩ

Ὅλο καί κάτι σᾶς λένε,αὐτά ὁνόματα,ἔτσι;

Ἕνας Παπανδρέου,ἐγγονός Ζίγκμουντ Μινέϊκο,πού ὅπως ὁ παππούς του συνωμοτοῦσε κατά τοῦ τσάρου (ἐδῶ),ἔτσι καί αὐτός δέν εἶχε ποῦ νά ὁμοιάσῃ ! Τώρα ποιοί ἔχουν στό αἷμα τους τήν συνωμοσία,δέν χρειάζεται νά τά ξανά λέμε...
Καί ἡ συνωμοσία,καθώς φαίνεται ἕως τίς ἡμέρες μας,μία χαρά ταιριάζει σέ κομμούνια.Εἶναι ἀπό τό ἴδιο αἷμα καμωμένοι καί αὐτοί.Δικά τους «ἐφευρήματα»,ὅλες αὐτές οἱ ...μεγάλες «ἰδεολογίες» ! ! !

Ἔτσι καί ὁ Ἀνδρέας ἀπό τά μικρά του χρόνια,νοιώθει τό αἷμα του νά μιλᾶ.Κάτι μέ τούς τροτσκιστές,κάτι μέ τίς Κομμουνιστικές Ὁργανώσεις Μπολσεβίκων, ἴδια τά αἵματα μέ τόν Γιωτόπουλο...Μόνον πού ὁ Ἀνδρέας εἶναι ἕνας χέστης πού ζητᾶ τό ἀσφαλές «σκαλί» γιά νά ...ἀποδείξῃ τό ...μπόϊ του καί θά τό βρῇ στό ἀμέρικα καί τήν ἀγκαλιά τῆς CIA,ἀφοῦ πρῶτα,τούς δώσῃ στεγνά,πού λένε,ὅλους ...

.............................

Γιά τά ὑπόλοιπα Ε Δ Ω 


Ἔτσι λοιπόν εἶχαν,ἱστορικῶς, τά πράγματα. Καί ἄν κανείς παρακάμψῃ κάποιο ἐξ αὐτῶν ἐννοεῖται πώς μόνον τήν ἱστορική πραγματικότητα δέν θέλει νά παρουσιάσῃ,γιά νά μην ὑποθέσω κάτι ...ἄλλο. 

Τώρα,ἀπαραίτητον γεγονός πού συνδέεται ΑΜΕΣΑ μέ τά παραπάνω,ἡ γνωστή ὑπόθεσις τῆς ἀποστασίας ἡ ὁποία ἔφερε ( μαζύ μέ τήν ἐμμονή τοῦ γερο-Παπανδρέου νά πάρῃ τό ΥΠΕΘΑ) τήν παραίτησιν τῆς κυβερνήσεώς του. 

Πόσο σοβαρό ἦταν αὐτό ; Δέν ξέρω ἄν καί σέ ποιό βαθμό ἀπετέλεσε μία καλή εὐκαιρία γιά τόν γερο-Παπανδρέου γιά «νά τήν κάνη μέ ἐλαφρά πηδηματάκια». Διότι καθόλου λογικό καί ἐντελῶς ἄνευ σοβαρότητος ἦταν ἡ ἐμμονή μέ τό ὑπουργεῖο Ἐθνικῆς Ἁμύνης. Ἐπίσης ὅλα ὅσα εἶχαν προηγηθῆ μέ τό Κυπριακό,τό Σχέδιο Ἄτσεσον,τήν ἐμπλοκή τοῦ υἱοῦ του στήν ἀποτροπή τῆς Ἑνώσεως, τήν προηγηθεῖσα ( Ἰούνιος 1964) ἐπίσκεψίν τους στίς ΗΠΑ καί τέλος τήν ὑπόθεσι ΑΣΠΙΔΑ. 

Λές νά γνώριζαν,πατήρ καί υἱός, τά μελλοντικά σχέδια γιά τό 1967 ; Χμμ...

Ποιός ξέρει...


Ἡ Πελασγική

Τρίτη 19 Ιουλίου 2022

Ἀττίλας καί « Ἀττίλας »

«... Ήταν ένας άνθρωπος που γεννήθηκε στον κόσμο για να ταρακουνήσει τα έθνη, η μάστιγα όλης της γής, που κατά κάποιο τρόπο τρομοκρατούσε όλη την ανθρωπότητα από τις φρικτές φήμες που ακούγονταν στο εξωτερικό σχετικά με αυτόν. Ήταν υπεροπτικός στο περπάτημά του, ρίχνοντας έντονα τις ματιές του εδώ κι εκεί, έτσι ώστε η δύναμη του υπερήφανου πνεύματός του φαινόταν στην κίνηση του σώματός του. Ήταν πράγματι λάτρης του πολέμου, αλλά συγκρατημένος στη δράση, πανίσχυρος στη συμβουλή, ευγενικός με τους ικέτες και επιεικής με εκείνους που κάποτε έλαβαν την προστασία του.

Κοντό ανάστημα, με φαρδύ στήθος και μεγάλο κεφάλι. Τα μάτια του ήταν μικρά, τα γένια του λεπτά και πασπαλισμένα με γκρι τρίχες. και είχε επίπεδη μύτη και μαυριδερό δέρμα, που έδειχνε την καταγωγή του...», από τον Jordanes, ο οποίος παραθέτει μια περιγραφή που έδωσε ο Priscus.

Ορισμένοι μελετητές έχουν προτείνει ότι αυτή η περιγραφή είναι τυπική μορφή της ανατολικής Ασίας, επειδή έχει όλα τα συνδυασμένα χαρακτηριστικά που ταιριάζουν στον φυσικό τύπο των ανθρώπων από την Ανατολική Ασία και οι πρόγονοι του Αττίλα μπορεί να προέρχονται από εκεί.  Άλλοι ιστορικοί πίστευαν επίσης ότι οι ίδιες περιγραφές ήταν εμφανείς και σε κάποιους Σκυθικούς λαούς​.

Πολλοί μελετητές έχουν υποστηρίξει ότι το όνομα Attila έχει ανατολικογερμανική προέλευση. Ο Attila σχηματίζεται από το γοτθικό ή γεπιδικό ουσιαστικό atta , "πατέρας", μέσω του υποκοριστικού επιθέματος -ila , που σημαίνει "μικρός πατέρας".....

Η γοτθική ετυμολογία προτάθηκε για πρώτη φορά από τους Jacob και Wilhelm Grimm στις αρχές του 19ου αιώνα.  Ο Maenchen-Helfen ( σινολόγος) σημειώνει ότι αυτή η παραγωγή του ονόματος «δεν προσφέρει ούτε φωνητικές ούτε σημασιολογικές δυσκολίες», και ο Gerhard Doerfer  ( τουρκολόγος, αλταϊστής ) σημειώνει ότι το όνομα είναι απλώς γοτθικό.  Οι Alexander Savelyev και Choongwon Jeong (2020) δηλώνουν παρομοίως ότι το όνομα του Attila «πρέπει να ήταν γοτθικής προέλευσης».Το όνομα έχει μερικές φορές ερμηνευθεί ως γερμανοποιημένο όνομα ουνικής προέλευσης

Άλλοι μελετητές έχουν υποστηρίξει την τουρκική προέλευση του ονόματος. Ο Omeljan Pritsak θεώρησε το Ἀττίλα (Attíla) έναν σύνθετο τίτλο-όνομα που προέρχεται από τα τουρκικά * es (μεγάλο, παλιό) και * til (θάλασσα, ωκεανός) και το επίθημα /a/.   Η τονισμένη πίσω συλλαβική til αφομοίωσε το μπροστινό μέλος es , οπότε έγινε * ως .Είναι ονομαστική, σε μορφή attíl- (< * etsíl < * es tíl ) με τη σημασία «ο ωκεάνιος, παγκόσμιος κυβερνήτης».   Ο JJ Mikkola το συνέδεσε με το τουρκικό āt (όνομα, φήμη). 

Ως άλλη τουρκική πιθανότητα, ο H. Althof (1902) θεώρησε ότι σχετιζόταν με το τουρκικό atli (ιππέας, καβαλάρης) ή το τουρκικό στο (άλογο) και το dil (γλώσσα). [ Ο Maenchen-Helfen υποστηρίζει ότι η πρόελευση κατά τον Pritsak είναι «ευφυής αλλά για πολλούς λόγους απαράδεκτη»,   ενώ απορρίπτει αυτή του Mikkola ως «πολύ παρατραβηγμένη για να ληφθεί σοβαρά υπόψη».  Ο M. Snædal σημειώνει ομοίως ότι καμία από αυτές τις προτάσεις δεν έχει επιτύχει ευρεία αποδοχή

Επικρίνοντας τις προτάσεις εύρεσης τουρκικών ή άλλων ετυμολογιών για τον Αττίλα, ο Ντόερφερ σημειώνει ότι ο βασιλιάς Γεώργιος ΣΤ' του Ηνωμένου Βασιλείου είχε όνομα ελληνικής προέλευσης και ο Σουλεϊμάν ο Μεγαλοπρεπής είχε ένα όνομα αραβικής προέλευσης, αλλά αυτό δεν τους κάνει Έλληνες ή Άραβες: Είναι επομένως εύλογο ότι ο Αττίλας θα είχε ένα όνομα όχι ουνικής προέλευσης.  Ο ιστορικός Hyun Jin Kim, ( σχετικά βιβλία του ἱστορικοῦ, ἐδῶ) ωστόσο, έχει υποστηρίξει ότι η τουρκική ετυμολογία είναι «πιο πιθανή».

Ο M. Snædal, σε μια εργασία που απορρίπτει τη γερμανική προέλευση, αλλά σημειώνει τα προβλήματα με τις υπάρχουσες προτεινόμενες τουρκικές ετυμολογίες, υποστηρίζει ότι το όνομα του Αττίλα θα μπορούσε να προέρχεται από το τουρκομογγολικό at, adyy/agta ( gelding , warhorse ) και το τουρκικό atli (ιππέας, ιππέας), που σημαίνει "κάτοχος ευνουχισμένου αλόγου, προμηθευτής πολεμικών αλόγων". 

Οι Ούννοι ήταν μια ομάδα Ευρασιατών νομάδων , που εμφανίστηκαν από τα ανατολικά του Βόλγα , οι οποίοι μετανάστευσαν περαιτέρω στη Δυτική Ευρώπη γ. και έχτισαν μια τεράστια αυτοκρατορία εκεί. Οι κύριες στρατιωτικές τους τεχνικές ήταν η τοξοβολία και ο ακοντισμός . Βρίσκονταν στη διαδικασία ανάπτυξης οικισμών πριν την άφιξή τους στη Δυτική Ευρώπη, ωστόσο οι Ούννοι ήταν μια κοινωνία ποιμενικών πολεμιστών   των οποίων η κύρια μορφή τροφής ήταν το κρέας και το γάλα, προϊόντα των κοπαδιών τους.

Η καταγωγή και η γλώσσα των Ούννων ήταν αντικείμενο συζήτησης για αιώνες. Σύμφωνα με ορισμένες θεωρίες, οι ηγέτες τους μπορεί τουλάχιστον να μιλούσαν μια τουρκική γλώσσα , ίσως πιο κοντά στη σύγχρονη τσουβάς γλώσσα .  Ένας μελετητής προτείνει μια σχέση με τους Xiongnu μέσω Yeniseian .  Σύμφωνα με την Εγκυκλοπαίδεια των Ευρωπαϊκών Λαών , «οι Ούννοι, ειδικά εκείνοι που μετανάστευσαν στη δύση, μπορεί να ήταν ένας συνδυασμός τουρκικών , μογγολικών και ουγρικών αποθεμάτων της κεντρικής Ασίας».

Κατά τη διάρκεια της βασιλείας του, ο Αττίλας, ήταν ένας από τους πιο επίφοβους εχθρούς της Δυτικής και της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Πέρασε δύο φορές τον Δούναβη και λεηλάτησε τα Βαλκάνια , αλλά δεν κατάφερε να καταλάβει την Κωνσταντινούπολη

Την ανεπιτυχή εκστρατεία του στην Περσία ακολούθησε το 441 μια εισβολή στην Ανατολική Ρωμαϊκή (Βυζαντινή) Αυτοκρατορία, η επιτυχία της οποίας ενθάρρυνε τον Αττίλα να εισβάλει στη Δύση.  Προσπάθησε επίσης να κατακτήσει τη Ρωμαϊκή Γαλατία (σημερινή Γαλλία), διασχίζοντας τον Ρήνο το 451 και βαδίζοντας μέχρι το Aurelianum ( Ορλεάνη ) πριν σταματήσει στη Μάχη των Καταλανικών Πεδιάδων .

Στη συνέχεια εισέβαλε στην Ιταλία , καταστρέφοντας τις βόρειες επαρχίες, αλλά δεν μπόρεσε να καταλάβει τη Ρώμη . Σχεδίασε περαιτέρω εκστρατείες κατά των Ρωμαίων , αλλά πέθανε το 453. Μετά το θάνατο του Αττίλα, ο στενός του σύμβουλος, ο Αρδάριχος των Γέπιδων , οδήγησε μια γερμανική εξέγερση ενάντια στην κυριαρχία των Ούννων, μετά την οποία η Ουννική Αυτοκρατορία κατέρρευσε γρήγορα . Ο Αττίλας θα ζούσε ως χαρακτήρας του γερμανικού ηρωικού θρύλου...

( Καί πολλά περισσότερα σχετικῶς μέ τόν Ἀττίλα,ἐδῶ ἀπ᾿ὅπου καί οἱ φωτό)

ΔΕΝ ΞΕΧΝΟΥΜΕ ( ἀπό ἐδῶ)

Αὐτός ἦταν ὁ Ἀττίλας τό ὄνομα τοῦ ὁποίου χρησιμοποίησαν οἱ τουρκαλάδες κατά τήν εἰσβολή στήν Κύπρον. « Ἐπιχείρησις Ἀττίλας» τό εἶπαν καί ἦταν καταφανές τό τί ἤθελαν νά δείξουν μ᾿αὐτό. Ἕνα ὄνομα Οὔννου πού μᾶλλον ἡ σχέσις μέ τήν γείτονα ἔχει νά κάνῃ στήν κοινή τους καταγωγή : ἀπό τά Ἀλτάϊα ὄρη. Οὖννοι,Τουράνοι, Μογγόλοι,Τούρκοι. Ἀτελείωτες ὀρδές,μία μάστιγα ἡ ὁποία ἀπ᾿ὅπου περνοῦσε δέν ἔμενε τίποτε ὄρθιο καί ζωντανὀ ! 

Ἔτσι καί στήν Κύπρον ! 

Καί σήμερα,48 χρόνια μετά,ἀκόμη ψάχνουμε νά βροῦμε ποῦ θά ῥίξουμε τίς εὐθύνες ! Ἕφταιγε ὁ Παπαδόπουλος καί ἡ τακτική πού εἶχε ἀκολουθήση στό Κυπριακό ζήτημα,τά χρόνια τῆς διακυβερνήσεώς του ; Ὁ δικτάτορας Ἰωαννίδης καί ὅσοι τόν καθοδηγοῦσαν,ἐμφανῶς καί ἀφανῶς ; Ὁ τρόπος πού ἀντιμετώπισαν τήν β΄εἰσβολή οἱ μεταπολιτευτικοί «σωτῆρες» ; 

Καί ὅσα χρόνια ἀκόμη νά περάσουν ἐμεῖς τό ἴδιο θά ψαχνόμαστε ἐκτός καί κάποιες ...νέες συνθῆκες μᾶς ἀναγκάσουν νά βάλουμε στό χρονοντούλαπο τῆς Ἱστορίας καί αὐτή τήν ὐπόθεσιν παρέα μέ τίς «χαμένες πατρίδες» ...

Αὐτό ὅμως πού δέν πρὄκειται νά σταματήσῃ ποτέ,θά εἶναι τό πάρτυ στό προεδρικό μέγαρο. Διότι βλέπεις ἐκεῖ θά ἑορτάζεται ἡ σωτηρία τῆς δημοκρατίας τους ἀσχέτως ἄν αὐτή στηρίχθηκε στό αἷμα τῶν Ἑλλήνων πού χάθηκαν,ἀπό Ἑλλάδα καί Κύπρο. Ἀσχέτως ἄν αὐτή στηρίχθηκε σέ μία βαρβαρική εἰσβολή ! Καί ποῦ ξέρεις,μπορεῖ καί νά ἑορτάζουν ἀντάμα οἱ ἐξουσίες καί πολιτικάντηδες ἀπό Ἑλλάδα καί Τουρκία!  

Ποῦ ξέρεις...; 

Οἱ ἤρωες πού ἔδωσαν τήν ζωή τους γιά τήν Λευτεριά τῆς Πατρίδος,θά εἶναι ΠΑΝΤΑ ἐκεῖ νά στοιχειώνουν κάθε ἐξουσία,τόσο στήν ἑλλαδική ὅσο καί στήν Κύπρον.Καί ξέρετε κάτι, πραγματικῶς τούς στοιχειώνουν κι᾿ἄς δείχνουν τἄχα πώς ...γελοῦν... ( φωτό


Ἡ Πελασγική