" ...μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι..." Σωκράτης

Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2016

Ἕνα γεγονός, τά δεδομένα καί κάποια ἐρωτήματα δείχνουν ἀκόμη καί κατάρριψη τοῦ ἐλικοπτέρου



Ἀπό τήν Ἀρβανίτισσα 

Τα δεδομένα :

α)Το ελικόπτερο ΑΒ212  κατέπεσε την 02:45 ώρα.

β)03.30 το Πολεμικό Ναυτικό ζήτησε από την μοναδική κάτοικο να βγει και να ψάξει το ελικόπτερο. 

Η Ειρήνη Κατσοτούρχη – ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ – βρήκε το μοιραίο ελικόπτερο  σε μια χαράδρα μερικές ώρες αργότερα.
Αμέσως μόλις έγιναν γνωστά αυτά τα δύο δεδομένα μου προξενήθηκαν αρκετά ερωτηματικά και απευθύνθηκα σε ένα γείτονα μου, συνταξιούχο πιλότο ελικοπτέρου για να μου λύσει τις απορίες : 

Πως 2 ώρες μετά την απώλεια στίγματος το ΠΝ δεν ήξερε που ήταν το ελικόπτερο;

Γιατί δεν έστειλε δυνάμεις από τα γειτονικά νησιά να ψάξουν; Υπόψη ότι σε πολλά γειτονικά νησιά βρίσκονται μόνιμα άνδρες των ειδικών δυνάμεων με πλωτά μέσα  (γνωρίζω ακριβώς πόσοι και που είναι αλλά για λόγους εθνικής ασφάλειας δεν θα το γράψουμε).

Γιατί 45 λεπτά μετά την απώλεια ίχνους πήραν τηλέφωνο την μοναδική κάτοικο του νησιού και όχι αμέσως;
Πάμε τώρα να αποτυπώσουμε τη συζήτηση με τον πιλότο και τα ακόμα μεγαλύτερα ερωτηματικά… και το χειρότερο ακόμα πιο ύποπτα..

Στο ελικόπτερο υπάρχει ένα μπουτόν κινδύνου. Είναι το πλησιέστερο τόσο στον κυβερνήτη, όσο και στον συγκυβερνήτη. Αυτό το μπουτόν μόλις πατηθεί ενεργοποιείται ΑΥΤΟΜΑΤΑ επιπλέον σύστημα εντοπισμού θέσης και δίνει σήμα emergency στο θάλαμο επιχειρήσεων της φρεγάτας που ανήκει το ελικόπτερο.

Γιατί δεν πάτησαν το κουμπί;  Αποκλείεται να μην το πάτησαν. Μια περίπτωση υπάρχει να μην πατήθηκε. Η ανικανότητα αντίδρασης ή το ξαφνικό χτύπημα (πύραυλος λέω εγώ;). Ακόμα και σε περιδίνηση να βρέθηκε το ελικόπτερο κάποιος από τους 2 θα μπορούσε να το πατήσει. Οι πιλότοι εκπαιδεύονται συνεχώς και η συγκεκριμένη αντίδραση είναι ΜΗΧΑΝΙΚΗ.
Μήπως το πάτησαν και δεν λειτούργησε;  Α Π Ο Κ Λ Ε Ι Ε Τ Α Ι
Υπάρχει άλλη περίπτωση να μην μπόρεσε το σύστημα να δώσει το σήμα; Ν Α Ι! Σε περίπτωση ηλεκτρονικού πολέμου άρα και ολοκληρωτικής απώλειες ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών συστημάτων.
Γιατί η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης άργησε να βρει το ελικόπτερο, αφού θεωρητικά ήξερε που χάθηκε το στίγμα; Μήπως γιατί δεν διατάχθηκε ΑΜΕΣΩΣ επιχείρηση έρευνας και διάσωσης; Μήπως γι΄αυτό ζήτησαν απο την κάτοικο να κάνει τη δουλειά του στρατού;

Υπάρχει περίπτωση να φταίει ο καιρός; Ο Χ Ι!  Ο καιρός ήταν άριστος και το ελικόπτερο αυτό πετάει ακόμα και με διαβολόκαιρο (δίνες).
Υπάρχει περίπτωση να έπεσαν στο βουνό του νησιού, επειδή δεν το έβλεπαν;  Θεωρητικά όχι. Και αυτό γιατί όλες οι πτήσεις – ιδιαίτερα των ασκήσεων – γίνονται σε ελάχιστο ύψος το ύψος του υψηλότερου σημείου. Όταν κάνουν καθοδικές κινήσεις αυτές διενεργούνται πάντα με προβολέα ανοιχτό. Αν οι πιλότοι – που ακούω ότι ήταν έμπειροι – ακολουθούσαν τους ελάχιστους κανόνες τότε αμέσως αποκλείεται τέτοιους είδους σενάριο. 

Απ΄ότι μαθαίνω τα συντρίμμια βρίσκονται σε μεγάλη ακτίνα. Αυτό δείχνει δύο πράγματα. Ή ανεξέλεγκτη πτώση ή μεγάλη ταχύτητα κίνησης.

Σε κάθε περίπτωση υπάρχουν ερωτηματικά. Γιατί είναι δύσκολο να μπορέσουμε να εκτιμήσουμε με ασφάλεια αν το έριξαν ή έπεσε απο τεχνικό ή ανθρώπινο λάθος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου