" ...μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι..." Σωκράτης

Σάββατο 9 Οκτωβρίου 2010

ΤΑ ΒΕΛΓΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΛΤΑ...

Το ενδιαφέρον τους για την εξαγορά ποσοστού των ΕΛΤΑ έχουν ήδη εκδηλώσει στην ελληνική κυβέρνηση τα Βελγικά Ταχυδρομεία. Αν και ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα η έναρξη της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης των ΕΛΤΑ, τόσο ο υπουργός Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου όσο και ο υπουργός Υποδομών Δ. Ρέππας δήλωσαν ότι υπάρχει ήδη επίσημο ενδιαφέρον.Ο κ. Παπακωσταντίνου, από τις ΗΠΑ που βρίσκεται, σε συνέντευξή του στη «Wall Street Journal» υποστήριξε ότι για τα Ελληνικά Ταχυδρομεία έχει εκφραστεί «ρητό ενδιαφέρον από μεγάλη ευρωπαϊκή ταχυδρομική εταιρεία».

Χθες ο κ. Ρέππας προσερχόμενος σε συνέδριο για τα συγχρηματοδοτούμενα έργα αποκάλυψε ότι τα Βελγικά Ταχυδρομεία έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για τα ΕΛΤΑ.

Υπενθυμίζεται ότι σε παλιότερες δηλώσεις του ο κ. Παπακωσταντίνου είχε ανακοινώσει την πρόθεση της ελληνικής κυβέρνησης για πώληση του 39% του Οργανισμού και του 100% της θυγατρικής ΕΛΤΑ Ταχυμεταφορές.
Σημειώνεται ότι τα ΕΛΤΑ πέρυσι για πρώτη χρονιά ύστερα από 11 χρόνια κερδοφορίας παρουσίασαν ζημιές ύψους 36 εκατ. ευρώ. Τα έσοδα από χρηματοοικονομικές υπηρεσίες παρουσίασαν δραματική μείωση κατά 50% το 2009 σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Αλλά και το πρώτο τρίμηνο του 2010 τα ΕΛΤΑ εμφανίζουν μειωμένο τζίρο κατά 2,5%, οδηγώντας στο συμπέρασμα ότι και το τρέχον έτος θα κλείσει με ζημίες.
 Οι παρεμβάσεις που απαιτούνται ώστε τα ΕΛΤΑ να επανέλθουν σε θετικά αποτελέσματα συζητήθηκαν και κατά τη διάρκεια σύσκεψης του υφυπουργού Υποδομών κ. Σ. Βούγια με την διοίκηση της εταιρείας.Σημειώνεται ότι η κυβέρνηση επεξεργάζεται ήδη νομοσχέδιο για τη μετεξέλιξη της δομής και της λειτουργίας των ΕΛΤΑ

Στόχος είναι η επιδότηση του επιστολικού έργου για άγονες και μη συμφέρουσες γραμμές, καθώς τα οικονομικά αποτελέσματα του 2009 έδειξαν σημαντική μείωση στον συγκεκριμένο τομέα λειτουργίας των ΕΛΤΑ.
Το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο θα άρει, σύμφωνα με πληροφορίες, την υποχρέωση καθολικής υπηρεσίας για τον οργανισμό. Όσον αφορά στη ζημιογόνο προσφορά επιστολικού ταχυδρομείου σε περιφερειακούς και «άγονους» προορισμούς, προβλέπεται η εκτέλεση του έργου με επιδότηση.
Συγκεκριμένα, στους σχεδιασμούς είναι η ΕΕΤΤ να διεξάγει διαγωνισμούς για την επιδότηση των υπηρεσιών σε ακριτικές περιοχές.
Ουσιαστικά πρόκειται για ένα νομοσχέδιο το οποίο θα προετοιμάσει την ελληνική αγορά εν΄ όψει της πλήρους απελευθέρωσης του κλάδου που επιβάλλεται από την Ευρωπαϊκή Ενωση το 2013. Παράλληλα, το νέο πλαίσιο θα καθορίζει τον έλεγχο του καθεστώτος λειτουργίας των εταιρειών με δεδομένα τα πολλά προβλήματα που έχουν παρατηρηθεί στην αγορά ταχυμεταφορών, η οποία είναι ήδη απελευθερωμένη.

Εισαγγελέας 
Η αρνητική πορεία του ΕΛΤΑ, ο οποίος μέσα σε 6 χρόνια από κερδοφορία 7 εκατ. ευρώ το 2009 παρουσίασε ζημιές 36 εκατ. ευρώ προκάλεσε την παρέμβαση του γενικού Επιτρόπου Επικρατείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ο οποίος ζήτησε το άνοιγμα των τραπεζικών λογαριασμών συνολικά 84 στελεχών των ΕΛΤΑ.
Οι ορκωτοί λογιστές κλήθηκαν από τον τέως υφυπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Νίκο Σηφουνάκη μετά από καταγγελίες για κατασπατάληση δημόσιου χρήματος σε ταξίδια (υπαρκτά και ανύπαρκτα), καλλυντικά, διασκεδάσεις σε κέντρα πολυτελείας στην Αράχοβα, στο Καρπενήσι, στην Ερέτρια, στη Βουλιαγμένη, απευθείας αναθέσεις έργων, στημένους διαγωνισμούς προμηθειών, ανακαινίσεις εξοχικών οικιών και κατασκευές πισίνων.

Εργαζόμενοι 
Την αντίθεσή τους στην ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ έχουν εκφράσει επανειλημμένως οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό, οι οποίοι χαρακτηρίζουν το Δημόσιο ως το μεγαλύτερο οφειλέτη του Οργανισμού.
Ειδικότερα αναφέρουν ότι το κράτος οφείλει πλέον των 70 εκατομμυρίων ευρώ στον ΕΛΤΑ, ενώ την ίδια στιγμή δεν έχει καλύψει, για δέκα και πλέον χρόνια, ούτε ένα ευρώ για το λειτουργικό κόστος των καθολικών του υπηρεσιών και το εκτεταμένο δίκτυο που αυτός συντηρεί, προκειμένου να καλύψει τις κοινωνικές ανάγκες των πολιτών μιας χώρας με τεράστιο ορεινό όγκο και εκατοντάδες κατοικημένα νησιά.


Από : ΗΜΕΡΗΣΙΑ ONLINE

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου