" ...μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι..." Σωκράτης

Κυριακή 7 Νοεμβρίου 2021

Ἡ ἀξία τῆς μνήμης

 Βουδαπέστη, Νοέμβριος 1956. Το ημερολόγιο της ελευθερίας. Οι τελευταίες ώρες

1 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
Την προηγούμενη ημέρα (31 Οκτωβρίου), τα σοβιετικά στρατεύματα είχαν αρχίσει να αποχωρούν σιγά σιγά. Οι δρόμοι ήταν γεμάτοι από ενθουσιώδεις Ούγγρους που χειροκροτούσαν την αποχώρηση. Η ζωή τώρα, επιστρέφει στον κανονικό της ρυθμό, τράπεζες, καταστήματα και εργοστάσια ανοίγουν, οι συγκοινωνίες επαναλειτουργούν, τρόφιμα εισρέουν από την ύπαιθρο στις πόλεις.

 
Το μεγάλο άγαλμα του Στάλιν σωριάζεται κάτω και αποκεφαλίζεται
Ο Ίμρε Νάγκυ (ο «μετριοπαθής» κομμουνιστής που είχε αναλάβει και πάλι την πρωθυπουργία) τηλεγραφεί στον πρόεδρο του Ανώτατου Σοβιέτ Βοροσίλωφ και ζητά να αρχίσουν ουσιαστικές διαπραγματεύσεις, για την σύντομη αποχώρηση των σοβιετικών στρατευμάτων από το Ουγγρικό έδαφος.
Όμως οι φήμες για είσοδο νέων σοβιετικών στρατευμάτων στην χώρα αυξάνουν. Ο I. Νάγκυ κηρύσσει επίσημα την ούδετερότητα και ζητά την εγγύηση του ΟΗΕ και των Μεγάλων Δυνάμεων.
Ο Μικογιάν και ο Σουσλώφ (Mikhal Suslov και Anastas Mikoyan σοβιετικοί πολιτικοί) ετοιμάζονται να φύγουν άπρακτοι για την Μόσχα. Ζητούν να χορηγηθεί άδεια εισόδου στο αεροδρόμιο της Βουδαπέστης για τους Ρώσους που θα μετέφεραν τους τραυματίες τους. Το τέχνασμα «έπιασε». Με μια γκακστερική επιδρομή, αντί για νοσοκομειακά αυτοκίνητα σοβιετικά θωρακισμένα καταλαμβάνουν το αεροδρόμιο.
40 πολεμικά αεροπλάνα Μίνγκ και Ιλιοϋσον προσγειώνονται.
Η έκπληξη του Νάγκυ μεγαλώνει, όταν πληροφορείται την εισβολή Σοβιετικών στρατευμάτων από Ρουμανία και Τσεχοσλοβακία.

Οι Ούγγροι Μαχητές της Ελευθερίας
 
2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
"Ούγγροι!
Η δοξασμένη μας επανάσταση δεν έχει τερματιστεί ακόμη. Ο κίνδυνος δεν παραμερίστηκε ακόμη. Η ομόθυμη διεκδίκηση του λαού μας και οι επανειλημμένες δηλώσεις της κυβερνήσεώς μας δεν βρήκαν ευνοϊκή απήχηση. Τα σοβιετικά στρατεύματα δεν έχουν ακόμη αρχίσει να αποσύρονται από την πατρίδα μας. Γι’ αυτό πρέπει να είμαστε έτοιμοι και να διατηρούμε ανέπαφη την ενότητα που σφυρηλατήθηκε στις μέρες της επαναστάσεως.
Ας αφήσουμε τις κομματικές αντιδικίες που οδηγούν στο διχασμό των εθνικών δυνάμεων!
Η πανεπιστημιακή νεολαία καλεί όλα τα κόμματα και τις πολιτικές ομάδες να παραμερίσουν τα επί μέρους συμφέροντα τους μέχρι τη νίκη της επαναστάσεως και του εθνικοαπελευθερωτικού πολέμου και να εργαστούν για την ενίσχυση της εθνικής ενότητας και της αμυντικής μας ικανότητος.
Η ανεξάρτητη και ελεύθερη Ουγγαρία μπορεί να δημιουργηθεί και να διασωθεί μόνο με την ένωση όλων των Ούγγρων!"
Η διακήρυξη αυτή της επαναστατικής επιτροπής των φοιτητών συνετάγη στις 2 Νοεμβρίου και τυπώθηκε το ίδιο βράδυ. Πρέπει να διαβασθεί προσεκτικά μια και αποτελεί ένα ύμνο της θελήσεως του Ουγγρικού λαού για την ελευθερία, με κυριότερο προτεινόμενο όπλο, την εθνική ομοψυχία.
Ο Νάγκυ διαμαρτύρεται στον Ρώσο πρεσβευτή Γ. Αντρόπωφ, (μετέπειτα Γ.Γ. του Κ.Κ.Σ.Ε.) για τις διαδραματιζόμενες εξελίξεις.
Εκείνος τον διαβεβαιώνει ότι θα αποχωρήσουν.
Πείθει ακόμη τον αρχηγό του Ουγγρικού Στρατού να εκδώσει διαταγή, να μην βάλλονται σε καμιά περίπτωση οι Ρώσοι.

3 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
Τα Σοβιετικά στρατεύματα όχι μόνο δεν αποχωρούν, αλλά καταλαμβάνουν στρατηγικά σημεία.
Τα σύνορα με την Αυστρία «μπλοκάρονται» από Σοβιετικές δυνάμεις. Η Ουγγαρία αποκόπτεται από την Δύση. Τα τανκς καταλαμβάνουν αεροδρόμια, σιδηροδρομικούς σταθμούς, γέφυρες και συγκοινωνιακούς κόμβους για να «διαφυλάξουν την αποχώρηση».
Ο Μάλετερ με τους επιτελείς του, σπεύδει στο Ρωσικό αρχηγείο για να ζητήσει εξηγήσεις.
Εκεί συλλαμβάνονται.,.. Έτσι ο Ουγγρικός στρατός μένει χωρίς αρχηγούς και οι Ούγγροι με την εντολή «Μην πυροβολείτε»...

Τα σοβιετιά τανκς έξω από το κοινοβούλιο
4 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
Ο Μικογιάν τα κατάφερε. Ο άνθρωπος αυτός του Σοβιετικού Π.Γ. με την φήμη του ελευθερόφρονος και του ανανεωτικού «τύλιξε» με μεγάλη δεξιοτεχνία τον Νάγκυ και τον Μάλετερ. Ο Ουγγρικός λαός και στρατός δεν έβαλαν κατά των Σοβιετικών μεραρχιών, μια και ο Μάλετερ, αιχμάλωτος πια, δεν μπορούσε να ανακαλέσει την διαταγή, να μην συγκρούονται με τούς Ρώσους.
Από το όρος της Βούδας την τέταρτη πρωϊνή, χίλια σοβιετικά τανκς βομβαρδίζουν την Βουδαπέστη.
Πριν λίγο 5.000 τανκς και 200.000 στρατού επετέθησαν «επισήμως» πλέον κατά της Ουγγαρίας. Η Ουγγαρία ζούσε την δεύτερη κατάκτηση από τούς Ρώσους.
Η Βουδαπέστη φλέγεται. Ο Ραδιοφωνικός σταθμός μεταδίδει: «Ρωσικά καταδιωκτικά αεροπλάνα «Μίγκ» υπερίπτανται της πόλεως.... Ρωσική μεραρχία πεζικού κατευθύνεται προς το μέγαρο του Κοινοβουλίου. Η πόλη Γκυόρ περικυκλώθηκε... Το Πιτς δέχεται επίθεση.... Θα πεθάνουμε για την Ουγγαρία και την Ευρώπη.... Καμιά είδηση για βοήθεια; Κάνετε γρήγορα.... γρήγορα... γρήγορα....»

Ρώσοι "σύντροφοι"
Μια ολόκληρη στρατιά λοιπόν εξαπολύει κατά των ξεσηκωμένων έναν αγώνα εξοντώσεως, με τα ισχυρότερα μέσα: τανκς, τελευταίου τύπου Τ54, εξοπλισμένα με γυροσκοπικό σύστημα που επιτρέπει το πυρ εν κινήσει, με οβίδες φωσφορούχες, το ίδιο φρικαλέες όπως τα «Ναπάλμ».
Η αποστολή των Ρωσικών αρμάτων ήταν διπλή:
α) να καταστρέψουν τα κέντρα μαζικής αντιστάσεως και
β) να παραλύσουν με τρομοκρατία το αντάρτικο των πόλεων.
Το πυροβολικό τα αποτελούσαν πυροβόλα 105 και τα περίφημα «αρμόνια του Στάλιν» το αμυντικό όπλο της μάχης του Στάλινγκραντ.
Ρητή ήταν η διαταγή στους Ρώσους αρματιστές.
«Αν πυροβολούν από ένα παράθυρο να καταστρέψετε όλο το σπίτι».
Με αυτές τις εντολές και ολόκληρη αυτή η σιδερόφρακτη στρατιά έδρασε για να πνιγούν οι «κινήσεις των αντιλαϊκών - φασιστικών συμμοριών»

Ο Νάγκυ απευθύνει το μήνυμα
ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ
Στις 5.50 το πρωΐ ο 'Ίμρε Νάγκυ απευθύνει μήνυμα από τον Ραδιοφωνικό Σταθμό (η πρωτελευταία εκπομπή της ελεύθερης για λίγα εικοσιτετράωρα Ουγγαρίας).
«Εδώ Νάγκυ, φέρω εις γνώσιν του Ουγγρικού λαού και ολοκλήρου του κόσμου ότι Σοβιετικά στρατεύματα επιτίθενται κατά της Βουδαπέστης, με προφανή σκοπό να ανατρέψουν την δημοκρατική κυβέρνηση της Ουγγαρίας. Ο στρατός μας μάχεται. Η κυβέρνηση παραμένει στη θέση της».

Το "Ελεύθερο" ραδιόφωνο της Ουγγαρίας
Στις 8.00 π.μ. μεταδίδεται το μανιφέστο των Ούγγρων Συγγραφέων:
«ΠΡΟΣΟΧΗ! ΠΡΟΣΟΧΗ! Σας ομιλεί η Ομοσπονδία Ούγγρων συγγραφέων: Προς όλους τους συγγραφείς του κόσμου, προς όλους τους επιστήμονας, προς την πνευματική ηγεσία του κόσμου ολοκλήρου, ζητούμε βοήθεια και αρωγή. Ολίγος καιρός απομένει. Γνωρίζετε τα γεγονότα. Βοηθήσατε την Ουγγαρία. Βοηθήσατε τον Ουγγρικό λαό. Βοηθήσατε τους Ούγγρους συγγραφείς, επιστήμονες, εργάτες και αγρότες.
ΒΟΗΘΕΙΑ! ΒΟΗΘΕΙΑ!»
Η ανακοίνωση αυτή, που επαναλήφθηκε στα Αγγλικά, Γαλλικά και Ρωσικά, ήταν η τελευταία ελεύθερη φωνή της στραγγαλιζόμενης από τούς Ρώσους Ουγγαρίας. Ο σταθμός θα σιωπήσει...
Όταν, μετά 9 ώρες θα επαναλάβει τις εκπομπές του θα είναι υπό Ρωσικό έλεγχο. 

Όταν η επανάσταση συντρίφθηκε από τη σοβιετική εισβολή στη χώρα, ο Νάγκυ μαζί με άλλους βρήκαν άσυλο στη γιουγκοσλαβική πρεσβεία. Συνελήφθη στις 22 Νοεμβρίου, κατά παράβαση της εγγύησης της ελεύθερης μετάβασης. Τον οδήγησαν στην Βουδαπέστη, τον δίκασαν για «συνομωσία κατά του κράτους» και τον εκτέλεσαν με κρεμάλα μαζί με άλλους τον Ιούνιο του 1958. Θάφτηκε σε μια απόμακρη γωνία του δημοτικού νεκροταφείου της Βουδαπέστης.

Ἀπό : Κόκκινος Οὐρανός 

ἐφημερίς Ελευθερία,6 Νοεμβρίου 1956,ἀπό ἐδῶ,

Γιά νά μήν λησμονοῦμε τί βαρύνει κάποιους πού σήμερα θέλουν νά λέγονται προασπιστές ἐλευθεριῶν καί μεγάλων ἰδεῶν.Οἱ σοβιετικοί,ἀπό καθιερώσεως τοῦ κομμουνισμοῦ καί ἐπί 70 χρόνια,ἔχουν πάρει στίς πλάτες τους ἑκατομμύρια ἐγκλημάτων κατά τοῦ Ἀνθρώπου. Τίποτε ἀπό αὐτά δέν ξεπλαίνεται ἔτσι ἁπλά...Κυρίως ὅμως τίποτε καί κανένα ἀπ᾿ αὐτά δέν πρέπει νά λησμονεῖται. Ίδίως σήμερα πού ὑπό τήν ἀπειλή ἑνός παγκοσμίου κόκκινου φασισμοῦ,εἶναι ἀναγκαῖον,περισσότερον ἀπό ποτέ,νά θυμόμαστε πώς ὅταν τό καθεστώς ἔχει ἀποφασίσει δέν τό σταματᾶ τίποτα. Σκοπός μας,νά μήν τό ἀφήσουμε νά προλάβῃ. Κι᾿αὐτό μόνον μέσῳ τῆς μνήμης καί τῆς σοφίας πού ἐξ αὐτῆς ἀντλοῦμε μποροῦμε νά τό ἐπιτύχουμε...

φωτό ὅπου μπορεῖτε νά δεῖτε πολλές ἀκόμη.

καί ἐδῶ


Ἡ Πελασγική

Σάββατο 6 Νοεμβρίου 2021

Μικρές ἱστορίες ἀπό τόν Πειραιᾶ τοῦ 1940

του Στέφανου Μίλεση

Στις 19 Νοεμβρίου 1940 φτάνουν από το μέτωπο στον Πειραιά με νοσοκομειακό πλοίο οι πρώτοι Έλληνες τραυματίες προκειμένου να διακομιστούν σε διάφορα νοσοκομεία του λεκανοπεδίου. 

Οι Πειραιώτες συγκεντρώνονται στις κεντρικές λεωφόρους προκειμένου να δουν από κοντά το παράξενο αυτό κομβόι των Ελλήνων τραυματιών που σχηματίζεται και τραβά προς διαφορετικές κατευθύνσεις. Άλλα νοσοκομειακά οχήματα πηγαίνουν προς το Ζάννειο, άλλα προς το Ναυτικό Νοσοκομείο και άλλα προς το έκτακτο στρατιωτικό νοσοκομείο στο Χατζηκυριάκειο. Ο κόσμος θέλει να δει και μιλήσει από κοντά στους τραυματίες, να μάθει για τα δικά του παιδιά, για γνωστούς του, να επιβεβαιώσει την αλήθεια των ειδήσεων που καθημερινά διαβάζει από τις εφημερίδες.

  Γέροντες γονείς, πηγαίνουν και φιλούν τα τραυματισμένα παιδιά τους και τα καμαρώνουν. Νοιώθουν υπερήφανοι για αυτά γιατί προσέφεραν το αίμα τους, τα μέλη του σώματός τους, για την ελευθερία της πατρίδας. Γυναίκες αγκαλιάζουν τους άνδρες τους για πρώτη φορά από τότε που παραλαμβάνοντας το ρουχισμό τους από τα κέντρα κατάταξης επέστρεφαν πίσω στα σπίτια μόνες τους. Αδελφοί και αδελφές τους αδελφούς τους, παιδιά τους γονείς τους. Ύστερα από μια τέτοια συνάντηση, φίλοι, συγγενείς και γνωστοί, κρεμιόνται στην κυριολεξία από τα χείλη των τραυματιών για να ρουφήξουν κάθε λεπτομέρεια από το μέτωπο.

(φωτογραφία Βούλα Παπαϊωάννου - Μουσείο Μπενάκη).

Αυτός ο χειμώνας του 1940 θα είναι διαφορετικός γράφει η Λιλίκα Νάκου. Δεν είναι φυσικά ότι τα σπίτια της πόλης μας έχουν τα τζάκια τους σβηστά (αποτελούσε κι αυτό ένα μέτρο αντιαεροπορικής αμύνης), τα φωτίζει άλλωστε η ελπίδα και η ζεστασιά της αγάπης. Ο νους όλων είναι στραμμένος πρώτα σε αυτούς που έξω στα βουνά, υπερασπίζουνε την Πατρίδα κι έπειτα η έννοια πηγαίνει στις οικογένειές τους. Ο καθένας, έστω κι αν δεν έχει στενό φίλο ή συγγενή έξω στο Μέτωπο, κάτι θέλει να θυσιάσει από τον εαυτό του για τον Άγνωστο στρατιώτη, που πολεμά για όλους εκείνους που βρίσκονται πίσω του και την τιμή τους. Στα σπίτια, τα έρημα από τους ανθρώπους που λείπουν, έρημα και από το γλέντι και τη χαρά των άλλων γιορτών, μπήκε μια άλλη αόρατη Δύναμη η Πίστη!

Βαρύς πολεμικός χειμώνας, ο χειρότερος της δεκαετίας αποδείχθηκε εκείνος του 1940.  Ο Πειραιώτης στρατιώτης Π.Α. διατάχθηκε να εκτελέσει περιπολία στις παγωμένες ρεματιές εν μέσω τρομερής χιονοθύελλας. Κάποια στιγμή ένα συριγμός ακούστηκε. Ήταν μια οβίδα η οποία έσκασε ακριβώς μπροστά του. Το ωστικό κύμα τον έριξε κάτω στο χιόνι. Όταν σηκώθηκε έκανε μια γύρα με τα χέρια το σώμα του για να δει αν κάποιο θραύσμα τον λάβωσε. Και παρότι ήταν αλώβητος στο σώμα, παρότι από τα μάτια του αίμα δεν έτρεχε, τα πάντα γύρω του σκοτείνιασαν μολονότι ήταν μέρα. Η όρασή του είχε πειραχτεί και δεν έβλεπε τίποτα. Την ώρα εκείνη ενώ βρισκόταν στο μαύρο σκοτάδι άκουσε μέσα στη βοή της χιονοθύελλας μια κραυγή να δονεί τη ρεματιά. «Αέρα, Αέρα…!» ήταν η πολεμική κραυγή των Ελλήνων και μάλιστα του δικού του λόχου που την στιγμή εκείνη εφορμούσε εφ΄ όπλου λόγχης περνώντας από δίπλα του. 

Οι συμπολεμιστές του έτρεχαν προσπερνώντας τον με προτεταμένη τη ξιφολόγχη τους. Ο τυφλός στρατιώτης συμμετέχει κι αυτός στην επίθεση. Τους ακολουθεί κατά πόδας έχοντας ως μόνο οδηγό την ίδια την πολεμική ιαχή τους. Τότε μια σφαίρα πολυβόλου τον ρίχνει κάτω. Τον είχε πετύχει στο μηρό. Μένει για ώρα στο παγωμένο χιόνι, μέχρι που κάποιοι από το λόχο του που τον είχαν δει να πέφτει επιστρέφουν για να τον παραλάβουν. Ο τυφλός και πληγωμένος στρατιώτης ρωτά τον επικεφαλής «τι ώρα είναι;», «τρεις και μισή το απόγευμα» του επιβεβαιώνει ένας Ανθυπολοχαγός. Ώστε λοιπόν δεν ήταν νύχτα! 

Τον παραλαμβάνουν και τον μεταφέρουν σε ένα πρόχειρο νοσοκομείο του μετώπου. Ένας στρατιωτικός ιατρός σκύβει πάνω του να τον εξετάσει και ακούει τον τραυματία που μονολογεί «Δεν με μέλλει που έχασα το φως μου. Για την πατρίδα όλα πρέπει να τα δίνουμε… Όλα». Η ιστορία καταγράφηκε από τον πολεμικό τύπο της εποχής για έναν Πειραιώτη στρατιώτη του μετώπου χωρίς δυστυχώς να καταγραφεί το πλήρες ονοματεπώνυμό του παρά μόνο τα αρχικά Π.Α. καθώς απαγορευόταν κάθε τι που θα μπορούσε να παράσχει πληροφορίες στον εχθρό. 


Την επομένη κιόλας μέρα από τον ιταλικό βομβαρδισμό της Πλατείας Πηγάδας, στις 6 Νοεμβρίου, ο Δήμος Πειραιώς συνέστησε ειδική υπηρεσία στην οποία οι Πειραιώτες μπορούσαν να υποβάλλουν αίτηση για να τους επισκεφθούν στα σπίτια τους μηχανικοί του Δήμου για τεχνικές οδηγίες περί των χώρων που χρησιμοποιούσαν ως καταφύγια την ώρα του συναγερμού. Η δημοτική αυτή υπηρεσία έδρευε στο Φουαγιέ του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιώς

Το Φουαγιέ φαίνεται να καλύπτει άμεσες ανάγκες των αρχών αφού αμέσως μετά την κατάληψη της χώρας από τους Γερμανούς θα μετατραπεί σε χώρο συγκέντρωσης συσκευών ραδιοφώνου για σφράγισμα. Όσο ο καιρός περνούσε και ο πόλεμος συνεχιζόταν, δημοσιεύθηκαν και τα πρώτα ενοικιαστήρια με παράξενα κομφόρ! 

"Ενοικιάζεται δωμάτιο εις οικία διαθέτουσαν καταφύγια" ή "ο τάδε τεχνικός αναλαμβάνει την διαρρύθμιση καταφυγίων με συμφέροντας όρους".  

Αλλά και τα καταστήματα αναπτύσσουν πρωτόγνωρη εφευρετικότητα στα είδη πολέμου "ύφασμα αεραμύνης μόνο εις το κατάστημα υφασμάτων και ειδών επιπλώσεων". 



Νεωτερισμό στις εκκλησιαστικές συνήθειες αποτελεί η ανάθεση σε κάποιον να εκτελεί την ειδική υπηρεσία να σβήνει τα κεράκια αμέσως μετά το άναμμά τους. Αυτό αποτελεί ένα ακόμα μέτρο των συνεπειών του βομβαρδισμού. Σε περίπτωση που μια βόμβα πέσει σε εκκλησία και εγκλωβιστούν πιστοί στα ερείπια, να μη καούν από τη φωτιά που θα ξεσπάσει εξαιτίας των κεριών. 

Από τον ιταλικό βομβαρδισμό της Πηγάδας σκοτώθηκε κόσμος ενώ καταστράφηκαν και σπίτια μεταξύ των οποίων και αυτό του Δημάρχου Πειραιά Μιχάλη Μανούσκου. 

Δήμαρχος Πειραιά κατά την κήρυξη πολέμου την 28η Οκτωβρίου 1940 ήταν ο Μιχάλης Μανούσκος

Τα αντιαεροπορικά του Προφήτη Ηλία έριξαν το ιταλικό αεροπλάνο που "κατά τύχη" χτύπησε το σπίτι του Δημάρχου. Οι Ιταλοί που αποτελούσαν το πλήρωμα του αεροπλάνου έπεσαν με αλεξίπτωτα στη θάλασσα, λίγο έξω από το λιμάνι του Πειραιά. Τους ψάρεψαν τρεμάμενους από τα χειμωνιάτικα νερά του Σαρωνικού και ειδοποίησαν τον Δήμαρχο. 

"Βρε σεις, το σπίτι το δικό μου βάλατε στο μάτι;" τους είπε έντονα και τους κέρασε στη συνέχεια τσιγάρα ενώ εκείνοι κοιτούσαν απορημένοι. Τι είναι αυτοί οι Έλληνες....

Ἀπό : pireorama.blogspot

Δέν ξέρω,ἀλλά ἄν καί σέ μέρες καί καιρούς πολέμους,ἀκόμη κι᾿ἔτσι τά πράγματα φαίνονται πολύ καλλίτερα ἀπ᾿ὅσα ζοῦμε σήμερα. Ναί,ξέρω πολλοί θά ποῦν «προφανῶς δέν καταλαβαἰνεις πόσο φρικτό πρᾶγμα εἶναι ὁ πόλεμος»,ἀλλά ὄχι,τό κατανοῶ ἀπολύτως. Ὅμως αὐτά πού βιώνουμε σήμερα,ἐν καιρῷ ...εἰρήνης καί σέ χρόνια ...ἀνωτέρου πολιτισμοῦ,εἰλικρινῶς τά θεωρῶ πολύ πιό δύσκολα,φρικτά κι᾿ἀπάθρωπα. Καί ὁ κύριος λόγος; Πού δέν μπορεῖς ν᾿ἀντιδράσῃς. Δέν μπορεῖς νά πῆς «θ᾿ἀντισταθῶ,θά πολεμήσω»,διότι γνωρίζεις πολύ καλῶς πώς τό Σύστημα καί οἱ ἐκφραστές του τά ἔχουν ὅλα στά χέρια τους. Ὅλα ! 

Γι᾿αὐτό,τό παραπάνω θέμα μέ πῆγε ἀλλοῦ καί μοῦ ἄρεσε...! 


Ἡ Πελασγική

Τά σχέδια μιᾶς τεχνοκρατικῆς ἐλίτ : Ἡ «μεγάλη ἐπαναφορά» ἔρχεται γιά ν᾿ἀλλάξῃ θεμελιωδῶς «τί σημαίνει νά εἶσαι ἄνθρωπος»

του Michael Rectenwald 

Σύμφωνα με τον Klaus Schwab, τον ιδρυτή και τον εκτελεστικό πρόεδρο του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ (WEF), η 4η βιομηχανική επανάσταση (4-IR) ακολουθεί την πρώτη, δεύτερη και τρίτη βιομηχανική επανάσταση—τη μηχανική, την ηλεκτρική και την ψηφιακή,  αντίστοιχα.  Βασίζεται στην ψηφιακή επανάσταση, αλλά ο Schwab την βλέπει ως μια εκθετική απογείωση και σύγκλιση υφιστάμενων και αναδυόμενων πεδίων, συμπεριλαμβανομένων των Big Data. τεχνητής νοημοσύνης, μηχανική εκμάθηση, κβαντικός υπολογισμός και γενετική, νανοτεχνολογία και ρομποτική. 

Συνέπεια είναι η συγχώνευση του φυσικού, του ψηφιακού και του βιολογικού κόσμου. Η θόλωση αυτών των κατηγοριών αμφισβητεί τελικά τις ίδιες τις οντολογίες με τις οποίες κατανοούμε τον εαυτό μας και τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένου του  «τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος».

Ενώ ο Schwab και το WEF προωθούν ένα συγκεκριμένο όραμα για την 4η βιομηχανική επανάσταση, οι εξελίξεις που ανακοινώνει δεν είναι πνευματικά του παιδιά και δεν υπάρχει τίποτα πρωτότυπο στις διατυπώσεις του. Υπερανθρωπιστές και Μοναδικοί προφήτες της τεχνολογικής μοναδικότητας), όπως ο Ray Kurzweil και πολλοί άλλοι, προέβλεψαν αυτές και περισσότερες επαναστατικές εξελίξεις. πολύ πριν τις προαναγγείλει ο Σουάμπ.  Η σημασία της άποψης του Schwab και του WEF για τη νέα τεχνολογική επανάσταση είναι η προσπάθεια αξιοποίησής της για έναν συγκεκριμένο σκοπό,  πιθανώς «ένα δικαιότερο, πιο πράσινο μέλλον».

( Νά θυμηθοῦμε σχετικῶς μέ τόν Ray Kurzweil,εἴχαμε γράψει στό θέμα : Τεχνητή νοημοσύνη ἕως τό 2030.Εἶναι κανονισμένο...)

Μέσα σέ 15 χρόνια θά ἐμφυτευτοῦν στούς ἀνθρωπίνους ἐγκεφάλους νανορομπότς πού θά τούς συνδέουν μέ τό διαδίκτυο ἐπιτρέποντάς τους μία ἐξαιρετικῶς ἐπιταχυνόμενη γνώσιν. Δέκα χρονια ἀργότερα,τό μεγαλύτερο μέρος τῆς διαδικασίας σκέψεων,τοῦ ἀνθρώπου,θά γίνεται διαδικτυακῶς,σύμφωνα μέ ὅσα ἀνακοίνωνε ἀπό τό 2015, ὁ μελλοντολόγος Ray Kurzweil

Αλλά αν οι υπάρχουσες εξελίξεις αποτελούν ένδειξη για το μέλλον, τότε  ο ενθουσιασμός του Schwab είναι άστοχος  και η 4η βιομηχανική επανάσταση παραποιείται. Αυτές οι εξελίξεις περιλαμβάνουν ήδη αλγόριθμους Διαδικτύου που τροφοδοτούν τους χρήστες με συνταγογραφημένες ειδήσεις και διαφημίσεις και μειώνουν ή αποκλείουν το απαγορευμένο περιεχόμενο. αλγόριθμοι που λογοκρίνουν το περιεχόμενο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και οδηγούν «επικίνδυνα» άτομα και οργανισμούς σε ψηφιακά γκούλαγκ· εφαρμογές που παρακολουθούν και εντοπίζουν υπόπτους για τον Covid και αναφέρουν τους παραβάτες στην αστυνομία. Αστυνομία ρομπότ με σαρωτές κωδικών QR για τον εντοπισμό και τη σύλληψη των διαφωνούντων. και έξυπνες πόλεις όπου ο καθένας είναι μια ψηφιακή οντότητα που πρέπει να παρακολουθείται και να καταγράφεται, ενώ δεδομένα για κάθε κίνησή τους συλλέγονται, συγκεντρώνονται, αποθηκεύονται και συνδέονται με μια ψηφιακή ταυτότητα και μια κοινωνική πιστωτική βαθμολογία.

Δηλαδή, οι τεχνολογίες 4-IR υποβάλλουν τους ανθρώπους σε μια τεχνολογική διαχείριση που κάνει την προηγούμενη παρακολούθηση από την Υπηρεσία Εθνικής Ασφάλειας να μοιάζει με παιδικό παιχνίδι. 

Ο Schwab επαινεί τις μελλοντικές εξελίξεις που θα συνδέουν τους εγκεφάλους απευθείας με το υπολογιστικό νέφος, επιτρέποντας την «εξόρυξη δεδομένων» της σκέψης και της μνήμης, μια τεχνολογική κυριαρχία στην εμπειρία που απειλεί την ατομική αυτονομία και υπονομεύει κάθε ομοιότητα ελεύθερης βούλησης

Η 4η βιομηχανική επανάσταση επιταχύνει τη συγχώνευση ανθρώπων και μηχανών, καταλήγοντας σε έναν κόσμο στον οποίο όλες οι πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένων των γενετικών πληροφοριών, μοιράζονται και κάθε ενέργεια, σκέψη και ασυνείδητο κίνητρο είναι γνωστή, προβλεπόμενη και πιθανώς ακόμη και ν᾿αποκλείεται. 

Ο γενναίος νέος κόσμος του Aldous Huxley  έρχεται στο μυαλό. Ωστόσο, ο Schwab διαφημίζει τις διεπαφές εγκεφάλου-νέφους ως βελτιώσεις, ως τεράστιες βελτιώσεις σε σχέση με την τυπική ανθρώπινη νοημοσύνη, προσδίδοντάς τους έτσι μια ελκυστικότητα που δεν μπορεί να φανταστεί κανείς για το σωμα...

..............


 ...επειδή ο καπιταλισμός με κινεζικά χαρακτηριστικά, ή ο εταιρικός-σοσιαλιστικός κρατισμός, στερείται ελευθέρων αγορών και εξαρτάται από την απουσία ελεύθερης βούλησης και ατομικής ελευθερίας, είναι, κατά ειρωνικό τρόπο, «μη βιώσιμος» και καταδικασμένος να αποτύχει. 

Διαβᾶστε ὁλόκληρο τό ἐνδιαφέρον ἄρθρο,ἐδῶ.

Ἐμβόλια/covid, DNA καί μετανθρωπισμός


Ἡ Πελασγική

Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 2021

Οἱ κορονο-θετικοί,γύρω ἀπό τόν Μπάϊντεν


Ένας βοηθός του προέδρου των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν βρέθηκε θετικός στον κορωνοϊό αφού ταξίδεψε στο εξωτερικό με τον ανώτατο διοικητή, επιβεβαίωσε ο Λευκός Οίκος σε μέσα ενημέρωσης, σημειώνοντας ότι το τεστ του ίδιου του Μπάιντεν ήταν αρνητικό.

Ο βοηθός, υπάλληλος του Εθνικού Συμβουλίου Ασφαλείας, συνόδευσε τον Μπάιντεν στη Σκωτία για την επίσκεψή του σε μια σύνοδο κορυφής του ΟΗΕ για το κλίμα και βρέθηκε θετικός στον ιό κάποια στιγμή την περασμένη εβδομάδα, ανέφερε το Bloomberg   την Πέμπτη, επικαλούμενο αξιωματούχο του Λευκού Οίκου. Ο Λευκός Οίκος πρόσθεσε ότι ο Μπάιντεν βγήκε αρνητικός στον ιό την Τρίτη και είπε ότι ο βοηθός δεν πιστεύεται ότι είχε στενή επαφή με τον πρόεδρο και παρέμεινε στη Σκωτία για καραντίνα και παρακολούθηση.

Το Associated Press  επιβεβαίωσε  το δημοσίευμα, επικαλούμενο επίσης τον Λευκό Οίκο, ο οποίος είπε στο πρακτορείο ότι, ως προληπτικό μέτρο, πολλά άλλα στελέχη έμειναν επίσης πίσω και δεν επέστρεψαν με τον Μπάιντεν στο Air Force One, αντ' αυτού επέστρεψαν με ένα  «διαφορετικό κυβερνητικό αεροπλάνο

Το θετικό τεστ έρχεται λίγες μέρες αφότου η εκπρόσωπος Τύπου του Λευκού Οίκου Τζεν Ψάκι διαγνώστηκε επίσης με τον ιό, αν και οι αξιωματούχοι λένε ότι δεν πιστεύουν ότι η περίπτωση της Ψάκι έχει καμία σχέση με αυτή του βοηθού. Η γραμματέας Τύπου  επιβεβαίωσε  ότι είχε προσβληθεί από τον ιό την Κυριακή  «από άφθονη διαφάνεια»,  αλλά είπε ότι δεν είχε προσωπική επαφή με τον Μπάιντεν ή οποιοδήποτε άλλο ανώτερο στέλεχος του Λευκού Οίκου από την προηγούμενη Τετάρτη.

Ο επικεφαλής του Υπουργείου Εσωτερικής Ασφάλειας Αλεχάντρο Μαγιόρκας βρέθηκε επίσης θετικός λιγότερο από δύο εβδομάδες πριν από τη μόλυνση της Ψάκη, λίγο μετά την παρουσία του σε εκδήλωση με τον πρόεδρο.

 Ο Μαγιόρκας, καθώς και η Ψάκη και ο ανώνυμος υπάλληλος του NSC, είναι όλοι πλήρως εμβολιασμένοι κατά του Covid-19, ο καθένας από τους οποίους συγκαταλέγεται στα κρούσματα εκείνα που παρ᾿όλο τόν εμβολιασμό δεν καταφέρνουν να προστατευτούν από την νόσο. Οι λεγόμενες breakthrough” περιπτώσεις

Ἀπό : infowars.com 

Σύμφωνα με τη New York Post , ο Μπάιντεν, ο οποίος γίνεται 79 αυτόν τον μήνα, δεν εμφανίστηκε δημόσια την Πέμπτη. Πολλοί παρατήρησαν την Τετάρτη στη σύνοδο κορυφής ότι ο Πρόεδρος έβηχε επανειλημμένα κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης Τύπου, φαινόταν κουρασμένος και μάλιστα τον έπιασαν να κοιμάται κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης. ( δεῖτε καί τό βίντεο ΕΔΩ)

Ψἀκη,Μαγιὀρκας  “breakthrough” περιπτώσεις ; 

 “breakthrough” περιπτώσεις ἤ ἡ ἀλήθεια εἶναι πώς : τό ἐμβόλιο δέν κάνει ἀπολύτως τίποτα; Ἤ μᾶλλον γιά νά τό ποῦμε σωστά : καταστρέφει τό ἀνοσοποιητικό. 

Νομίζω πώς ὁ καθένας μπορεῖ νά βγάλῃ τά συμπεράσματά του,ὅταν βλέπει πώς δέν γίνεται καμμία διάκρισις στό ποιός θά εἶναι τό ἑπόμενο ...θύμα τοῦ ἐμβολίου...


Ἡ Πελασγική

Ἐρντογάν καί Καλίν τό ἔριξαν στό μπάσκετ...


Ξέρετε τί σημαίνει αὐτό,ἔτσι; Ὄχι ; Γιά ξανασκεφτεῖτε τί ἀντιπροσωπεύει τό δίδυμο Ἐρντογάν - Καλίν...

Θυμηθεῖτε :ἐδῶ,ἐδῶ,ἐδῶ,ἐδῶ,ἐδῶ 

Ο Τούρκος Πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν εμφανίστηκε και πάλι σε βίντεο να παίζει μπάσκετ, θέλοντας να διασκεδάσει τις ανησυχίες, αλλά και να διαψεύσει τις φήμες για την κατάσταση της υγείας του. Όπως γράφει η Yeni Safak, ο Ερντογάν βρέθηκε στη συνοικία Ουμρανίγιε της Κωνσταντινούπολης για να εγκαινιάσει ένα πάρκο. «Βλέποντας κάποιους νέους να παίζουν μπάσκετ, σταμάτησε την αυτοκινητοπομπή και κατέβηκε να αγωνιστεί μαζί τους», γράφει η τουρκική εφημερίδα.

Μαζί με τον Ερντογάν ,εμφανίζεται στο βίντεο να παίζει μπάσκετ και ο στενός συνεργάτης του, Ιμπραίμ Καλίν.

Πριν τρεις ημέρες , ασκήθηκε δίωξη εναντίον 30 ατόμων στην Τουρκία με την κατηγορία της διασποράς ψευδών ειδήσεων για την κακή υγεία του Ερντογάν.

Στις αρχές Οκτωβρίου, ο Τούρκος πρόεδρος είχε εμφανιστεί και πάλι σε βίντεο να παίζει μπάσκετ, μετά από δημοσίευμα του αμερικανικού περιοδικού «Foreign Policy», σύμφωνα με το οποίο «ο Ερντογάν είναι πολύ άρρωστος για να συνεχίσει να ηγείται της Τουρκίας».

ἀπό ἐδῶ

«Η άσκηση είναι πολύ σημαντική για την υγεία. Προσπαθώ να γυμνάζομαι τρεις ημέρες την εβδομάδα», έγραφε στο twitter στις 3 Οκτωβρίου ο πρόεδρος της Τουρκίας (ἀπό ἐδῶ)

Μωρέ,ἔχετε ἰδέα ἀπό Ἐρντογάν; Ἄμ δέ...


Ἡ Πελασγική

Ἡ Ἁγιογραφία τοῦ Ἱ. Ν. τοῦ Ἁγίου Νικολάου,στήν Νέα Ὑόρκη,πού διχάζει...

Ντροπή στους Αγιογράφους της Μονής Ξενοφώντος στο Άγιο Όρος για την αποτρόπαια συγκατάθεσή τους σε αυτή τη βλασφημία. Αλλά το υψηλότερο βραβείο «υβρισμού» πηγαίνει στον επαίσχυντο Πατριάρχη. Ο ίδιος ο Βαρθολομαίος, που έφερε απερίγραπτη ντροπή στην Ορθοδοξία… Είχαμε πολλούς αιρετικούς και αμαρτωλούς Πατριάρχες – αλλά κατέχει μοναδική θέση και πρέπει να καταταγεί δίπλα στους χειρότερους Πάπες –τους Βοργίες και τους υπόλοιπους– αφού ο κύριος στόχος του είναι να ενωθεί με τους Καθολικούς…

Γράφει ὁ Νίκ Σταματάκης 

Όταν στο μέλλον, οι φοιτητές της Θεολογίας θα προσπαθούν να ορίσουν την αλαζονεία στον Χριστιανισμό (προφανώς η εξέλιξη της αρχαίας ελληνικής έννοιας της «ύβρεως»), αυτή η εικόνα στον Νάρθηκα (Λόμπι) του Αγίου Νικολάου στο Ground Zero, απεικονίζοντας την «Όλη υβριστική Αλαζονεία» Του Ο Βαρθολομαίος προσφέρει στον Άγιο Νικόλαο τη μινιατούρα της Εκκλησίας, θα ήταν σίγουρα ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα.

Είχαμε ακούσει τις φήμες ότι μια τέτοια βλάσφημη, αλαζονική «εικονογραφία» έφτιαξαν οι αγιογράφοι της Μονής Ξενοφώντος του Αγίου Όρους, που θα έπρεπε να ντρέπονται στην αιωνιότητα για την αποτρόπαια απεικόνιση ενός αμαρτωλού, εγωιστή Πατριάρχη σε ίσο επίπεδο με τον Άγιο. Νικόλαο. Γράψαμε τις φήμες και προειδοποιήσαμε πολλές φορές για μια τέτοια βεβήλωση. Ωστόσο, σήμερα πρέπει να αναφέρουμε μια από τις πιο ανήθικες πράξεις στην Ορθόδοξη ιστορίαΑν ήταν σωστό να απεικονιστεί ποτέ ο Βαρθολομαίος δίπλα στον Άγιο Νικόλαο, θα έπρεπε να ζωγραφιστεί γονατιστός και να ζητά συγχώρεση για τις πολλές του αμαρτίες


Πραγματικά χάνω τα λόγια για τέτοια μνημειώδη αλαζονεία!!.. Η αντίθεση του εγωισμού και της ματαιοδοξίας του Βαρθολομαίου δίπλα στη συμβολική ταπεινοφροσύνη του Αγίου τα λέει όλαΑλλά αν κάποιος εξακολουθεί να αμφιβάλλει για το ποια είναι η βασική αιτία του θανάτου της Εκκλησίας μας και του Σχίσματος της Παγκόσμιας Ορθοδοξίας έχετε τώρα ένα όνομα να του επισυνάψετε: Η σάπια «ηγεσία» του Βαρθολομαίου…

Όσο για την ερμηνεία του «Skasila mou / I don’t give a s..t if the Russians commemorate me» που είπε πριν λίγες μέρες ο Βαρθολομαίος, είναι πλέον ξεκάθαρο σαν μέρα, έτσι δεν είναι; Προέρχεται κατευθείαν από μια αλαζονική και εγωιστική καρδιά…

Ο Άγιος Νικόλαος, το αιώνιο σύμβολο της αγάπης, της ταπεινοφροσύνης και της ανιδιοτέλειας για όλους τους Χριστιανούς, μας κοιτάζει με οίκτο… Όσο για τον Βαρθολομαίο, μπορεί να είναι σίγουρος ότι ο εχθρός του είναι κοντά…

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ. Τι να πει κανείς για την ημιτελή εκκλησία με το κολλητό δάπεδο και τα υλικά κατασκευής παντού; Τώρα έχουμε τον πραγματικό λόγο μπροστά στα μάτια μας για τη «μεγάλη βιασύνη», για να επιταχύνουμε την «Αποστολική» επίσκεψη στην Αμερική… Ήταν όλα για ιδιοτελή αλαζονεία… Ο Βαρθολομαίος  από πάντα και μέχρι να πεθάνει θα ζηλεύει τη δόξα του Αρχιεπισκόπου Ιάκωβου. … Η ψεύτικη «δοξολογία» που βλέπουμε εδώ είναι πολύ εφήμερη… Ο Ιάκωβος, με όλα του τα λάθη, ήταν ηγέτης παγκόσμιας κλάσης. Ο Βαρθολομαίος θα είναι πάντα ένας «Κανείς».

ΥΓ2. Μόλις επιβεβαιώσαμε ότι δεν είναι η πρώτη φορά που ο Βαρθολομαίος κάνει το ίδιο. Πριν από λίγα χρόνια σε μια εκκλησία της Κωνσταντινούπολης τον «αγιογράφησαν» με φωτοστέφανο που έμοιαζε με άγιο

Ἀπό : helleniscope.com

Βεβαίως δέν παραλείπουμε νά συμπεριλάβουμε καί τήν ἄλλη ἄποψιν πού κάνει λόγον γιά συμβολική ἁγιογράφηση

 Η Αγιογραφία στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου στο «Σημείο ΜΗΔΕΝ» της Νέας Υόρκης


Ἡ Πελασγική

Πέμπτη 4 Νοεμβρίου 2021

Οἱ παγκοσμιοποιητές τοῦ Cop26 ἀπολαμβάνουν τό κρέας ἐνῷ σᾶς λένε νά φᾶτε ζωύφια


Ενώ μας λένε να μειώσουμε το αποτύπωμα του άνθρακα τρώγοντας ζωύφια, τό μενού του Cop26*  για τεχνοκράτες είναι γεμάτο από γεύματα με βάση το ζωϊκό κρέας που είναι τουλάχιστον διπλάσια από το αποτύπωμα άνθρακα από το μέσο γεύμα στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Οι παγκοσμιοποιητές δεν θα τρώνε τα ζωύφια. ( ἀπό : infowars.com )
 

Στό συνέδριο αὐτό,ὅπως μᾶς ἐνημερώνει ὁ Πώλ Γουάτσον, στό ἀνωτέρῳ βίντεο,οἱ ἡγέτες κρατῶν καί λοιποί σύνεδροι,κατἐφθασαν μέ ἕναν στόλο 400 ἰδιωτικῶν τζέτ ! ( Νέες έρευνες αποκαλύπτουν ότι οι αεροπορικές πτήσεις προκαλούν στα υψηλά στρώματα της ατμόσφαιρας νέφη διοξειδίου του άνθρακα, τα οποία συμβάλλουν σημαντικά στην υπερθέρμανση της Γης

 «...Νομίζετε πώς αὐτοί οἱ ἀπατεῶνες τοῦ κλίματος δίνουν μία δεκάρα γιά τό μοσχαρίσιο μπιφτέκι ; Εἶναι ὅπως ἀκριβῶς ἡ ἐπιβολή τῆς μάσκας πού ἀπαιτεῖ ἀπό ἐσᾶς ν᾿ἀλλάξετε τόν τρόπο ζωῆς σας ἐνῷ ἐκεῖνοι συνεχίζουν νά κάνουν ὅ,τι θέλουν.....ἐνῷ αὐτοί θά συνεχίζουν νά καταβροχθίζουν στά καλλύτερα μαγαζιά τίς ψητές τους μοσχαρίσιες μπριζόλες. Κι᾿ἄν ὅλα λοιπόν γίνουν ὅπως τό σχεδιάζουν ἡ ἑπόμενη ἐπιλογή σας θά εἶναι μεταξύ ἀλευροσκούληκων καί ἀποξηραμένων ἀκρίδων...  »

Το COP αντιπροσωπεύει τη διάσκεψη των Μερών της Σύμβασης Πλαίσιο των Ηνωμένων Εθνών του 1992 για την Κλιματική Αλλαγή, η οποία έθεσε το έδαφος για κάθε διεθνή συνεργασία για το κλίμα. Το COP είναι το κορυφαίο όργανο λήψης αποφάσεων για την εφαρμογή της Σύμβασης και των μέσων παρακολούθησης όπως η Συμφωνία του Παρισιού του 2015. Γενικά, συνεδριάζει μία φορά το χρόνο, η COP εξετάζει τις εθνικές εκθέσεις σχετικά με τη μείωση των εκπομπών και άλλα μέτρα για το κλίμα. Η Γλασκώβη φιλοξενεί το 26ο COP.( ἀπό ἐδῶ)


Ἡ Πελασγική

Τιμή στούς πεσόντες τοῦ Ἔπους τοῦ ᾿40 !

 

Η τελετή ταφής 32 Ελλήνων στρατιωτών που έπεσαν στην Αλβανία κατά τον ελληνοϊταλικό πόλεμο του 1940-41 τελέστηκε νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα στον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου στο στρατιωτικό νεκροταφείο της Κλεισούρας.

Η τελετή πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο διεθνούς συμφωνίας μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας για την εύρεση, εκταφή, αναγνώριση και ταφή των σορών των Ελλήνων στρατιωτών που έπεσαν στην Αλβανία και οργανώθηκε και οργανώθηκε από την Μικτή Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων Ελλάδας-Αλβανίας.

Η συμφωνία υπογράφηκε το 2009, αλλά η εφαρμογή της ξεκίνησε μια δεκαετία αργότερα. Ζητεί τον εντοπισμό, την ταυτοποίηση και την εκταφή των λειψάνων των πεσόντων Ελλήνων στρατιωτών και την εκ νέου ταφή τους στα δύο νεκροταφεία που συμφωνήθηκαν.

Το θέμα τέθηκε για πρώτη φορά από την Ελλάδα στις αρχές της δεκαετίας του 1980, όταν τα λείψανα 6.300 Ιταλών στρατιωτών εκτάφηκαν και επέστρεψαν στην Ιταλία. Χρησιμοποιώντας παλιούς ιταλικούς στρατιωτικούς χάρτες που κατέγραφαν τα αυτοσχέδια νεκροταφεία όπου θάφτηκαν τόσο Ιταλοί όσο και Έλληνες πεσμένοι στη μάχη, περίπου 6.000 πεσόντες στρατιώτες βρέθηκαν διάσπαρτοι στα βουνά της νότιας Αλβανίας.

Συνολικά 1.003 πεσόντες Έλληνες έχουν ήδη ταφεί στα νεκροταφεία Κλεισούρας και Βουλιαράτων, ενώ στην επιτάχυνση της διαδικασίας ταυτοποίησης συμβάλλουν τα στρατιωτικά γενικά νοσοκομεία 401 και 251, η Ελληνική Αστυνομία και το Εθνικό Κέντρο Επιστημονικών Ερευνών Δημόκριτος. με τη χρήση ανάλυσης DNA.

 Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Αθηναϊκού Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, περίπου 6.800 έως 8.000 Έλληνες στρατιώτες πιστεύεται ότι είναι θαμμένοι σε αυτοσχέδιους τάφους σε όλη την Αλβανία, οι οποίοι σκοτώθηκαν στις μάχες μεταξύ ελληνικών και ιταλικών δυνάμεων...  Τα αρχεία της Διεύθυνσης Ιστορίας Στρατού δείχνουν ότι από την αρχή του πολέμου μέχρι τις 28 Απριλίου 1941 – όταν ο ελληνικός στρατός παραδόθηκε στους Γερμανούς που είχαν εισβάλει από τα βόρεια – οι απώλειες στο αλβανικό μέτωπο ανήλθαν σε 13.936 αξιωματικούς και στρατιώτες ....

Από το σύνολο των νεκρών στις επιχειρήσεις κατά των Ιταλών, οι σοροί έως και 8.000 από αυτούς παρέμειναν στην Αλβανία, ενώ 5.960 θάφτηκαν σε νεκροταφεία εντός της ελληνικής επικράτειας. ( ὁλόκληρο τό θέμα ΕΔΩ )


Μήν ξεχνᾶμε πώς ἀπό τούς Βουλιαράτες ἦταν καί ὁ ἐθνομάρτυρας Κατσίφας. Στήν περίπτωσιν τοῦ Ἕλληνος ἐθνομάρτυρος,ὁ ἐχθρός πού τοῦ στέρησε τήν ζωή ἦταν ἐκεῖνοι πού σήμερα μέσῳ τῆς συμφωνίας πού ἔχει ὑπογραφεῖ,ἐπέτρεψαν νά θαφτοῦν στά χώματα πού κάποτε ἔπεσαν ἡρωϊκῶς μαχόμενοι γιά τά ἰδανικά τῆς Πατρίδος,οἱ ἕλληνες στρατιῶτες. Καί ἦταν καί τότε ἐπίσης ἐχθρός.Ἕνας ἐχθρός ὕπουλος πού καί τότε καί σήμερα προσβλέπει στήν καταπάτηση ἐθνικοῦ μας ἐδάφους. Ἐνῷ ἤδη καταπατᾶ δικά μας ἐδάφη. Αὐτά γιά τά ὁποῖα ἔπεσε ὁ Κωνσταντῖνος Κατσίφας διατρανώνοντας τήν ἑλληνικότητά τους.  


Τά ἱερά χώματα ὅπου 80 χρόνια πρίν ἐγράφη μέ χρυσᾶ γράμματα τό Ἔπος τῶν Ἑλλήνων τοῦ ᾿40,τόν ἔχουν ἀγκαλιάσῃ καί σκεπάσῃ μαζύ μ᾿ἐκείνους τούς ἥρωες,περνώντας τον γιά πάντα στήν Ἀθανασία ! Τιμή καί Δόξα στούς Ἕλληνες Ἥρωες ! ! !  (γράφαμε ΕΔΩ)

Διαβάζουμε κι᾿ αὐτό :

 

Ἡ Πελασγική

Δευτέρα 1 Νοεμβρίου 2021

Ἡ “Σκασίλα” τοῦ Πατριάρχη δέν δείχνει ἴχνος ἀγάπης, σοφίας καί λογικῆς…



Του Στέλιου Τάτση

Λύπη και απογοήτευση σκόρπισε στο χριστεπώνυμο Ορθόδοξο ποίμνιο η αναφορά του Βαρθολομαίου προς την Ρωσική Εκκλησία. Ξέφυγε τελείως , έκλεισε με αυτήν του τη φράση κάθε ίχνος χαραμάδας για επικοινωνία. Αυτή η φράση δεν έχει ίχνος αγάπης, σοφίας η λογικής και δεν είναι γλώσσα πολιτισμένων και μάλιστα μεταξύ χριστιανών . Ένας ηγέτης ποτέ δεν κλείνει την πόρτα της διπλωματίας, διότι ανοίγει το μέτωπο σύγκρουσης το μέτωπο πολέμου.

Ειλικρινά τα έχασα όταν τον άκουσα να ξεστομίζει αυτήν την φράση, αλήθεια ήθελα να γνώριζα την αντίδραση των “υψηλών” προσκεκλημένων, άκούστηκαν ευτυχώς πολύ λίγα φαιδρά γέλια που σημαίνει ότι οι πολλοί τον αποδοκίμασαν διότι θα εξεπλάγησαν με την γλώσσα που επέλεξε να χαρακτηρίσει την απόφαση της Ρωσικής Εκκλησίας η οποία συγκεντρώνει μαζί με τους δορυφόρους της τα τρία τέταρτα των Ορθοδόξων πιστών. Δεν ήταν μόνο τα λόγια αλλά και ο ειρωνικός τρόπος που τα ξεστόμισε, μου θύμισε την διάλεκτο του υποκόσμου κάποιας κακόφοιμης γειτονιάς του Πειραιά με όλα της τα καλούδια, παπατζήδες και άλλα.

Για μια ακόμη φορά έδειξε την αλαζονεία από την οποίαν κατέχεται. Η αλαζονεία είναι μηχανισμός κάλυψης ανασφάλειας και της έλλειψης αυτοπεποίθησης. Σίγουρα πολλοί των παρευρισκομένων θα ένιωσαν τον εαυτό τους να τον απωθεί διότι κανένας δεν επιθυμεί να βρίσκεται δίπλα σ’έναν αλαζόνα. 

Μίλησε για την γεναιοδωρία του προς τους σχισματικούς Ουκρανούς, χωρίς να εξηγήσει στους ακροατές του πως εν σχέσεις με την κανονική Εκκλησία της Ουκρανίας αυτοί είναι μια μικρή και αμελητέα σχισματική μειονότητα. Όπως επίσης δεν εξήγησε πως η κανονική Ουκρανική Εκκλησία κλείνει με το μέρος της Ρωσικής Εκκλησίας και πως η απόφασή του που πάρθηκε χωρίς Οικουμενική Σύνοδο, ήταν πολιτικά καθοδηγούμενη και όπως λένε οι …καλές γλώσσες έγινε με το αζημίωτο . “Το Χρήμα φθείρει τα χριστά ήθη“ διδάσκουν ημάς οι Άγιοι Πατέρες….. αλλά ισχύει όπως φαίνεται μόνο γι’αυτούς που το ακούουν δυστυχώς. Είναι όμως μια μεγάλη αλήθεια διότι τα παραδείγματα του χρηματισμού είναι αμέτρητα καθημερινά αυτά ακούγονται και δυστυχώς η δικαιοσύνη σήμερα τιμωρεί μόνο τα κλεφτρόνια…

Αυτά βλέπει η εικόνα της Παναγίας της Παρηγορήτριας στον Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου στον Βύρωνα και κλαίει και μυροβλίζει. Παναγιώτατε…… εγώ είμαι ένας ασήμαντος Χριστιανός που ο Πανάγαθος Θεός με προίκισε με το χάρισμα του λόγου και μου έδωσε την εντολή να λέγω πάντα την αλήθεια και επειδή επιθυμώ πάντα να προσπαθώ να ισιώνω αυτούς που λοξοδρομούν, σας ικετεύω , τώρα μάλιστα που βρίσκεστε με το ένα πόδι στον λάκκο να συνέλθετε, να αλλάξετε την αλαζονική σας πορεία, να μεταμελήσετε, να ζητήσετε συγνώμη από τον Θεό και τους ανθρώπους, να ανοίξετε τα χέρια σας και ν’αγκαλιάσετε όλους τους Ορθοδόξους Χριστιανούς όλων των εθνοτήτων ανεξαρτήτως ημερολογίων και να γίνουμε όλοι οι Ορθόδοξοι Λαοί η Μία Αγία και Αποστολική Εκκλησία, η Εκκλησία την οποίαν ίδρυσε και μας παρέδωσε ο ίδιος ο Χριστός.

Η συγνώμη είναι πράξη ανδρείας, ταπεινώνει και συγχρόνως ψηλώνει εκείνον που την ζητά.

Μετά τον θάνατον τίποτα δεν μας συνοδεύει ούτε ο πλούτος ούτε η Δόξα όλα είναι ματαιότης, ματαιοτήτων, εμπρός λοιπόν όσο είναι ακόμη ενωρίς προχωρήστε και διαφυλάξετε την ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ. Αν το κάνετε θα δείτε την επί γης Δόξα, διότι οι εκατοντάδες εκατομμύρια πιστοί θα σας αγκαλιάσουν θα κλάψουν μαζί σας, θα μείνετε εις την ιστορία ως ο μοναδικός ΣΤΥΛΟΒΑΤΗΣ της Ορθόδοξης Εκκλησίας και μετά θάνατον θα βρεθείτε Αγκαλιά με τον Ύψιστον, τον Χριστόν και τους αγγέλους, θα μας βλέπετε από ψηλά και θα χαίρεστε για το επιτευγμά σας επάνω στη γή.

Όσο είναι ακόμη καιρός απαλαχτήτε από την μάσκα του μίσους “αγαπήσατε αλλήλους, ίνα εν ομονοία ομολογήσετε“.

Αμήν


helleniscopecom

Τί ἔρχεται ἀπό τά βόρεια ;

Ο Hristijan Mickoski, αρχηγός της αντιπολίτευσης Εσωτερική Μακεδονική Επαναστατική Οργάνωση-Δημοκρατικό Κόμμα για τη Μακεδονική Ενότητα (VMRO-DPMNE), είπε σε συνέντευξη Τύπου ότι το VMRO-DPMNE κέρδισε μια πειστική νίκη στις τοπικές εκλογές και είπε ότι οι αλλαγές για μια καλύτερη Βόρεια Μακεδονία είναι αρχή.

Είπε ότι μετά την εκλογική επιτυχία του VMRO-DPMNE στις 31 Οκτωβρίου, οι επόμενες βουλευτικές εκλογές είναι «πολύ πιθανό να είναι πρόωρες» και προέβλεψε μια τεράστια νίκη για το VMRO-DPMNE.

«Το κυβερνών κόμμα έχει πλέον απονομιμοποιηθεί και αυτή είναι μια νέα πραγματικότητα. Ο καλύτερος τρόπος τώρα είναι οι πρόωρες εκλογές», είπε ο Μίτσκοσκι.( ἀπό ἐδῶ)

Εσωτερική Μακεδονική Επαναστατική Οργάνωση - Δημοκρατικό Κόμμα για τη Μακεδονική Εθνική Ενότητα (VMRO-DPMNE)  


Το κόμμα παρουσιάζεται ως χριστιανο- δημοκρατιό , αλλά θεωρείται εθνικιστικό
.Η υποστήριξη του VMRO-DPMNE βασίζεται στους εθνοτικούς Μακεδόνες με ορισμένες εξαιρέσεις.

 Το κόμμα ισχυρίζεται ότι οι στόχοι τους είναι να εκφράσουν την παράδοση του μακεδονικού λαού στον πολιτικό αγώνα και τις έννοιες του οποίου βασίζεται... Υπό την ηγεσία του Ljubčo Georgievski στην αρχή του, το κόμμα υποστήριξε την ανεξαρτησία της πΓΔΜαπό τη Σοσιαλιστική Γιουγκοσλαβία ,  και οδήγησε μια πολιτική στενότερων σχέσεων με τη Βουλγαρία. Αφού κατηγορήθηκε ότι ήταν φιλοβουλγάρος πολιτικός, ο Γκεοργκιέφσκι αποχώρησε από το VMRO-DPMNE το 2003

Υπό τη νέα ηγεσία του Νίκολα Γκρούεφσκι , το κόμμα προώθησε υπερεθνικιστικές πολιτικές ταυτότητας με τη μορφή αρχαιοποίησης . Οι εθνικιστικές θέσεις της συχνά γίνονται αντιληπτές και ως αντιαλβανικές .Το κόμμα, το οποίο είχε φιλοευρωπαϊκή και φιλοΝΑΤΟϊκή πολιτική, άλλαξε στη συνέχεια πλευρά σε ένα φιλορωσικό , φιλοσερβικό και αντιδυτικό .

 Μετά την παραίτηση του Γκρούεφσκι το 2017, ο νέος ηγέτης Hristijan Mickoski στην πράξη συνεχίζει να εμποδίζει την ένταξη στο ΝΑΤΟ και την Ευρωπαϊκή ΈνωσηΤο κόμμα έχει αντιταχθεί σθεναρά στη συνθήκη φιλίας που υπογράφηκε με τη Βουλγαρία το 2017 και στη συμφωνία των Πρεσπών που υπογράφηκε με την Ελλάδα το 2018, παρά το γεγονός ότι και τα δύο γειτονικά κράτη είναι μέλη του ΝΑΤΟ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης....( ἀπό ἐδῶ)

Ο Hristijan Mickoski (Μακεδονικά: Христијан Мицкоски) είναι Μακεδόνας πολιτικός, καθηγητής πανεπιστημίου και πρόεδρος του VMRO-DPMNE. Το 2016 έγινε διευθυντής της ΚΕΠ «Ηλεκτροπαραγωγοί Σταθμοί της Μακεδονίας» και την περίοδο 2015–2017 ήταν σύμβουλος ενέργειας των πρωθυπουργών Νίκολα Γκρούεφσκι και Εμίλ Ντιμίτριεφ. Εξελέγη αρχηγός του VMRO-DPMNE στο 16ο συνέδριο του κόμματος στο Βαλάντοβο.

Ο Mickoski γεννήθηκε στις 29 Σεπτεμβρίου 1977 στα Σκόπια, στη συνέχεια στη SFR Γιουγκοσλαβία. Ήταν πρόεδρος της ΕΛΕΜ, της κρατικής εταιρείας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Έγινε διδάκτωρ και αναπληρωτής καθηγητής στη Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών του Παν. Κύριλλος και Μεθόδιος στα Σκόπια

Αρχηγός κόμματος

Μετά την παραίτηση του Nikola Gruevski, ο Mickoski έγινε ο νέος ηγέτης του κόμματος VMRO-DPMNE τον Δεκέμβριο του 2017, και ως εκ τούτου ηγέτης της αντιπολίτευσης στη χώρα. Τον Νοέμβριο του 2019, ο Μίτσκοσκι επικρίθηκε από τον υφυπουργό Εξωτερικών Andrej Žernovski. Σύμφωνα με τον Ζερνόφσκι, ο Μίτσκοσκι έχει επιμείνει ότι εάν γίνει πρωθυπουργός, θα καταγγελθούν οι συμφωνίες φιλίας με τη γειτονική Ελλάδα και Βουλγαρία, που υπέγραψε η κυβέρνηση του SDSM. Ο Μίτσκοσκι έχει δηλώσει ότι «Είμαστε υπέρ της ΕΕ και του ΝΑΤΟ, αλλά όχι με συνθηκολόγηση». Στην πράξη ο Μίτσκοσκι εμποδίζει την ένταξη της χώρας στο ΝΑΤΟ και την ΕΕ.

Αμφισβήτηση

Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Makfax, ως φοιτητής, ο Hristijan Mickoski ήταν υποψήφιος του Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος για την προεδρία του SSUKM και σκληρός αντίπαλος του τότε κυβερνώντος VMRO-DPMNE. Αυτές οι πληροφορίες δόθηκαν από ορισμένα δυσαρεστημένα μέλη του κόμματος όταν εξελέγη γενικός γραμματέας του κόμματος τον Ιούλιο του 2017. Ορισμένα μέλη του VMRO-DPMNE κατηγόρησαν ότι δεν ήταν μέλος του κόμματος μέχρι το 2010.

Ο Michoski είναι παντρεμένος με τη Rosa Mickoska (το γένος Yaneva) με την οποία έχει δύο παιδιά. Σύμφωνα με ορισμένες αναφορές, η σύζυγός του και η αδερφή της Stevitsa Yaneva κατέχουν βουλγαρικά διαβατήρια. Ωστόσο, ο Hristijan Mickoski το διέψευσε στην επίσημη σελίδα του στο Facebook. ( ἀπό ἐδῶ)

Τί ἔρχεται ἄρα γε ἀπό τά βόρεια ; 

Ὁ νέος ἄνεμος πού θά φυσήξῃ στά Σκόπια θά ἔρθῃ σά τόν Βαρδάρη πρός τά κάτω ; Χμμ...

Τί τραβᾶ κι᾿ ἡ Σαλονίκη μέ τόν Βαρδάρη...


Ἡ Πελασγική

Τέλος ὁ Ζάεφ ἀπό τήν Βαρντάσκα.

 Τέλος ὁ Ζάεφ ἀπό τήν Βαρντάσκα. 

Μά κι᾿αὐτοί οἱ σλαβοσκοπιανοί,νά μήν ἐκτιμοῦν τόν ἀρχιτέκτονα τῆς συμφωνίας μέ τήν ἑλλαδική κυβέρνηση τοῦ Τσιπρά πού τούς χάρισε τό ὄνομα Μακεδονία ! 

Μία συμφωνία πού ἔδωσε 3 βραβεῖα στόν πολιτικό αὐτόν ἄνδρα

Τόν Φεβρουάριο τοῦ 2019,ἡ Διἀσκεψις τοῦ Μονάχου ἔδωσε τό βραβεῖο «Ἔβαλντ φόν Κλάϊστ» σέ Ζάεφ καί Τσιπρα,τιμώντας μ᾿αὐτό τόν τρόπο τήν συμφωνία τῶν Πρεσπῶν. 

Τον Δεκέμβριο του 2020, ο Ζάεφ έλαβε από κοινού με τον πρώην πρωθυπουργό της Ελλάδας Αλέξη Τσίπρα το Βραβείο Ειρήνης της Έσσης για τη Συμφωνία των Πρεσπών...

...Τον Αύγουστο του 2021, ο Ζάεφ και ο Τσίπρας έλαβαν το Διεθνές Βραβείο Ειρήνης της Βεστφαλίας που απονέμεται κάθε δύο χρόνια. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι δύο ηγέτες τερμάτισαν με τη συμφωνία τους την επί δεκαετίες σύγκρουση για το όνομα της Βόρειας Μακεδονίας και έτσι συνέβαλαν στη σταθερότητα σε ολόκληρη την περιοχή των Βαλκανίων.(ἐδῶ)

Ο πρωθυπουργός της Βόρειας Μακεδονίας Ζόραν Ζάεφ δήλωσε την Κυριακή ότι παραιτείται μετά την ήττα του κόμματός του στις δημοτικές εκλογές το Σαββατοκύριακο.

«Αναλαμβάνω την ευθύνη για τα αποτελέσματα αυτών των εκλογών. Παραιτούμαι από πρωθυπουργός», είπε ο Ζάεφ κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.

«Έφερα την ελευθερία και τη δημοκρατία και δημοκρατία σημαίνει ανάληψη ευθύνης», είπε.

Αν και τα επίσημα αποτελέσματα των τοπικών εκλογών δεν είχαν ακόμη ανακοινωθεί, ο Ζάεφ παραδέχτηκε την ήττα στην πιο σημαντική αναμέτρηση - την κούρσα του δημάρχου στην πρωτεύουσα, Σκόπια, με τον νυν πρόεδρο Petre Shilegov να χάνει από την αντίπαλο της αξιωματικής αντιπολίτευσης που υποστηρίζεται από το VMRO-DPMNE, την Danela Arsovska. Η Αρσόβσκα θα γίνει η πρώτη γυναίκα δήμαρχος των Σκοπίων.(ἐδῶ)

Δέν ἐκτιμοῦν οὐδέ κἄν τόν ἄνθρωπο που τούς ἔφερε τήν ἐλευθερία καί τήν δημοκρατία ! ! ! Τί ἀχάριστοι τέλος πάντων...! 

Οι υποψήφιοι που υποστηρίχθηκαν από το VMRO-DPMNE φάνηκαν έτοιμοι να κερδίσουν τουλάχιστον τους μισούς από τους 80 δήμους της χώρας, με τους Σοσιαλδημοκράτες να κερδίσουν λιγότερους από 20. Στις τελευταίες δημοτικές εκλογές, το 2017, οι Σοσιαλδημοκράτες κέρδισαν 57 αναμετρήσεις και το VMRO-DPMNE μόνο πέντε, αναφέρει το Associated Press από τα Σκόπια....(ἐδῶ)


Ἀλήθεια μετά ἀπό τόσα βραβεῖα καί τιμές γιά τήν συμφωνία πού στήν οὐσία τούς ἔκανε πραγματικότητα τό ὄνειρό τους,νά λέγονται καί ἐπισήμως Μακεδόνες καί νά θεωροῦνται μέ τήν βοῦλα τῆς ἑλλαδικῆς κυβερνήσεως, ἀπόγονοι τοῦ Μεγάλου Ἀλεξάνδρου,οἱ σκοπιανοί γιατί ἔφτυσαν,κυριολεκτικά,τόν Ζάεφ καί τό κόμμα του,τούς σοσιαλδημοκράτες; 

Μᾶλλον κάποιοι ἤθελαν νά πάρῃ δρόμο ὀ Ζάεφ. Τούς ἐξυπηρέτησε ὅσο καί ὅπου ἔπρεπε καί μέχρι ἐκεῖ...

Τίτλοι τέλους γιά τόν Ζάεφ,λοιπόν καί ποιός νά ἔχῃ σειρά ἄρα γε ; Καί τί θά φέρῃ αὐτή ἡ ἀλλαγή ὄχι μόνον γιά τούς σκοπιανούς ἀλλά καί γιά ἐμᾶς ἀπό ἐδῶ πού σαφῶς θά ἐπηρεάσει ἀναλόγως.

Πόσο καί σέ ποιό βαθμό,ὅμως,εἶναι τό θέμα...


Ἡ Πελασγική