" ...μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι..." Σωκράτης

Δευτέρα 12 Αυγούστου 2019

Δρακογενιές ( Καλαμάτα,Μπέν-ος,Μηταράκης)


Η μακραίωνη ιστορία της οικογένειας Μπενάκη στην παλιά Καλαμάτα

...Στις 6 Δεκεμβρίου του 1697 ο Λυμπεράκης Γερακάρης (ο οποίος υπήρξε τρομερός πειρατής του Αιγαίου Πελάγους), με προικοσύμφωνο, παραχώρησε τους Μύλους της Μαντίνειας στην κόρη του Σταθούλα, που παντρεύτηκε τον Μπένο – Ψάλτη, γενάρχη των Μπενάκηδων.Το 1769, στην άκρη της τότε πολιτείας μας, ήταν χτισμένο το αρχοντικό του μεγάλου κοτσάμπαση Παν. Μπενάκη, που χάθηκε στα Ορλωφικά (προφανώς τον δηλητηρίασαν οι αδελφοί Ορλώφ). Είχε 5ώροφο οχυρό πύργο. Σωστό κάστρο απόρθητο.


Τό τειχισμένο παλάτι τοῦ Παναγιώτη Μπενάκη στήν Καλαμάτα(φωτό)
Βρισκόταν στη βορινή πλευρά της σημερινής πλατείας Μαυρομιχάλη, συμπεριλαμβανομένης και της εκκλησίας των Αγίων Ταξιαρχών (Ταξιαρχάκι).Είχε τσιφλίκια ολόκληρα χωριά, φυτείες με αμπέλια και δένδρα στη μανιάτικη συνοικία της Φυτειάς, στο ΝΑ μέρος της πόλης, που δημιουργήθηκε μετά την επανάσταση του 1821.Το αγροκτήματά τους έφταναν ως κάτω τη σημερινή οδό Ακρίτα. Ο άρχοντας Παν. Μπενάκης προερχόταν απ’ τη μεγαλομανιάτικη γενιά του φημισμένου Μανιάτη κουρσάρου κάποτε και Μπέη της Μάνης, καπετάν Λυμπεράκη Γερακάρη....
Ο Πύργος του προύχοντα Βαρσαμά – του οποίου την κόρη Παντζεχρούλα είχε παντρευτεί (στον πρώτο του γάμο) ο Παναγιώτης Μπενάκης – βρισκόταν στη θέση που σήμερα βρίσκεται ο Ιερός Ναός Αγίου Κωνσταντίνου Μονής Καλογραιών (18ος αιώνας). Η περιοχή επωλήθη στο Γεράσιμο Παπαδόπουλο από την Παντζεχρούλα Μπενάκη. Ο ναός κάηκε στην πρώτη καταστροφή της Πελοποννήσου και ανεγέρθη εκ νέου το 1825. Όταν πριν λίγα χρόνια κατεδαφίστηκε για να επεκταθεί το Μοναστήρι, βρέθηκε στα θεμέλιά του αρχαίο φράγκικο οικόσημο, το οποίο φυλάσσεται στο Μπενάκειο Μουσείο Καλαμάτας.

Παναγιώτης Μπέν-άκης εἶναι ὁ υἱός τοῦ Ψάλτη Μπέν-ου,ἀπό τόν ὁποῖο ξεκινᾶ ἡ ἀλλαγή τοῦ ἐπιθέτου σέ Μπέν-άκης



Η ιστορία του σημερινού δημαρχιακού καταστήματος ξεκινάει το 1892-1893. Κατασκευάστηκε από τον Καλαματιανό μεγαλέμπορο Παναγιώτη Ψάλτη. Το ανώγειο ήταν οικία, όπου φιλοξενήθηκε το 1898 ο βασιλιάς Γεώργιος, ενώ στο ισόγειο στεγάζονταν αρχικά διάφορα γραφεία (γραφείο Κεκ κ.ά.). Προπολεμικά περιήλθε στην Εθνική Τράπεζα, η οποία στεγάστηκε εδώ μέχρι το 1955,οπότε το αγόρασε το ελληνικό δημόσιο. 

Λεύκωμα Καλαμάτα ,σελ.46
Προφανῶς ὁ μεγαλέμπορος Παναγιώτης Ψάλτης,πού εἶχε τέτοιο κτήριο ( τί μεγαλέμπορος ! ! ! ),πρέπει νά ἔχει ῥίζες ἀπό τόν γενάρχη τῶν Μπενάκηδων τόν σκέτο Ψάλτη (ἐδῶ) τοῦ ὁποίου υἱός ἦταν ὁ Ψάλτης Μπέν-ος ( τό Μπέν-ος πρέπει νά ἦταν ὅνομα πού μετετράπει σέ ἐπίθετο) ὁ ὁποῖος εἶχε υἱὀ τόν Παναγιώτη, δῆλα δή τόν μικρό Μπέν-ο,τόν Μπεν-άκη, πού τελικῶς υἱοθετήθη στό ἐπίθετο Μπεν-άκης. Συνεπῶς πρέπει νά ἔχουμε Ψάλτης,Μπέν-ος καί Μπεν-άκης. Προφανῶς καί εἶναι συσχετιζόμενα τά ἐπίθετα. Ἕνας ἀπό τούς λόγους πού ἄλλαζαν τό ἀρχικό τους ἐπίθετο ἦταν γιά παραπλάνηση,ὥστε νά φαίνονται ὡς διαφορετικές οἰκογένειες ἐνῶ στήν οὐσία ἦταν ἡ ἴδια.Οἱ λόγοι,γιά ἐκεῖνα τά χρόνια,ἦσαν πολλοί πού ἀνάγκαζαν στήν ἀλλαγή τοῦ ἐπιθέτου,κυρίως ὅταν ἐπρόκειτο γιά ἀλλοφύλους.Στήν ἴδια,«Καλαματιανή» οἰκογένεια ἀνήκει καί ἡ τῶν Μαυρομιχαλαίων τῆς πόλης,ἡ ὁποία προῆλθε ἀπό τόν γάμο τῆς κόρης τοῦ Παναγιώτη Μπέν-ου (Μπεν-άκη) Χρυσούλας μέ τόν Κυριακούλη Μαυρομιχάλη. Τό 1880 ἔγινε Δήμαρχος Καλαμάτας ὁ Μαυρομιχάλης Πέτρος τοῦ Ἀντωνίου,τοῦ ὁποίου ἡ προγιαγιά (τοῦ Πέτρου) ἦταν ἀπό τήν οἰκογένεια Morozini,ἡ Ἐλένη. Ἕνας υἱός αὐτῆς,ὁ Ἠλίας - Piero,εἶναι πατέρας τοῦ Κυριακούλη πού παντρεύτηκε τήν Μπενάκη Χρυσούλα . Ἔχουμε λοιπόν στήν ἴδια οἰκογένεια καί αἷμα ἀπό τούς Morozini ! 

Ἡ οἰκογένεια Μπέν-άκη/Μαυρομιχάλη μονοπωλεῖ τήν Δημαρχία Καλαμάτας ἀπό συστάσεως νεοελλαδικοῦ κράτους.


Λεύκωμα Καλαμάτα ,σελ.47
Σταῦρος Μπέν-ος 


Δέν ἔχει ποῦ νά κρύψῃ τήν ...μύτη του ! 
Σταῦρος Μπένος ὄταν σταμάτησε τήν πολιτική καριέρα τό ἔριξε στίς μεγάλες ...εὐαισθησίες. Ποιά θά ἦταν ἀποδοτικώτερη ἄν ὄχι ὅ,τι ἀφορᾷ τήν ἀρχαῖα κληρονομιά; Τώρα θά μοῦ πῇς ποιανοῦ κληρονομιά ; Ἔ, αὐτό μᾶλλον πρέπει,νά εἶναι τό ζητούμενο γιά τό ΜΚ Σωματεῖο «Διάζωμα» πού ἵδρυσε (Ἰούλιος 2008) ὁ Μπένος μαζύ μέ κάποιες ἑκατοντάδες ἀκόμη ...εὐαίσθητους,ὅπως ὁ Τσατσόπουλος,ὁ Παῦλος Τσίμας,ὁ Νικήτας Κακλαμάνης,ἡ Βαγενᾶ,ἡ Κονιόρδου,ὁ Φασούλας (ὁ γνωστός τοῦ μπάσκετ πού ἔγινε καί ...βουλευτής καί δήμαρχος ! ),ὁ Μανώλης Κορρές (ὁ καθηγητής ΕΜΠ πού ἔχει σχέσεις καί μέ τό ΕΛΙΑΜΕΠ...) καί τόσοι καί τόσοι ...ἐπιφανεῖς ἀκόμη !   (ΕΔΩ)



Το ΔΙΑΖΩΜΑ ιδρύθηκε με την πρωτοβουλία του τέως Υπουργού Πολιτισμού Σταύρου Μπένου και με την καθοριστική συμμετοχή τριών «οικογενειών» που αποτελούν τα συστατικά του στοιχεία: την οικογένεια της αρχαιολογικής κοινότητας,την οικογένεια των καλλιτεχνών και των διανοουμένων της χώρας και την οικογένεια των τοπικών κοινωνιών (δήμαρχοι, περιφερειάρχες, πολίτες)....


Σταύρος Μπένος: ο σκιώδης Υπουργός Πολιτισμού κλείνει δουλειές παντού! «Το "Διάζωμα" αποφυλακίζει τα μνημεία».
Βρισκόμαστε σε διαρκή συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού..με στόχο την ανάδειξη και την καθολική προστασία, μιας ξεχωριστής κατηγορίας μνημείων, των αρχαίων χώρων θέασης και ακρόασης...
Με όχημα τους πολίτες και τις ιδέες τους αναπτύσσεται ένα κίνημα πολιτών για τα αρχαία θέατρα Με αυτή τη δυναμική τα μνημεία γίνονται το επίκεντρο δύο σημαντικών ιστορικών συναντήσεων: με την κοινωνία των πολιτών από τη μια μεριά και με την οικονομία του τουρισμού, του περιβάλλοντος και του πολιτισμού, από την άλλη .. 
Η κοινωνικοποίηση των μνημείων, σε συνδυασμό με τη βιώσιμη ανάπτυξη της Ελλάδος, είναι ο μεγάλος οραματικός στόχος του ΔΙΑΖΩΜΑΤΟΣ...
Το έργο του Σωματείου «ΔΙΑΖΩΜΑ» είναι σε απόλυτη σύμπνοια με τις βασικές αρχές του «Ψηφίσματος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 8ης Σεπτεμβρίου 2015 προς μια ολοκληρωμένη προσέγγιση στην πολιτιστική κληρονομιά για την Ευρώπη (2014/2149(INI))» και ειδικότερα με τα άρθρα 14 και 15 που αναφέρονται σε Νέα μοντέλα διακυβέρνησης.ἐδῶ

Σχετικῶς μέ τήνΜΚΟ TEDxAcademy,τούς «συνεχιστές» τῆς Ἀκαδημίας τοῦ Πλάτωνος,ἀλλά κατά τά ἄλλα ἡ σελίς της εἶναι στήν ...Ἀγγλική (!!!), ΕΔΩ γιά νά κρίνετε μόνοι σας πόσο συνεχιστές εἶναι τῆς Πλατωνικῆς Ἀκαδημίας ...
Κάτι σάν αὐτό πού ἔλεγε ἡ Ψαρούδα -Μπέν-άκη στόν Παπούλια;

14)...την προώθηση της πτυχής «κοινό αγαθό» και την ενίσχυση των δεσμών μεταξύ των τοπικών, περιφερειακών, εθνικών και ευρωπαϊκών σχεδίων·

15)...επιτρέπουν τη χρήση εναλλακτικών μοντέλων χρηματοδότησης και διαχείρισης ἐδῶ


Ναί,ὅπως ΑΚΡΙΒΩΣ αὐτό πού ἔλεγε ἡ Ψαρούδα-Μπενάκη...


...δια μέσου του προέδρου του, κ. Σταύρου Μπένου, στη διάσκεψη που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 26 Ιουνίου 2018 στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις Βρυξέλλες. Το θέμα της διάσκεψης ήταν: «Πολιτιστική Κληρονομιά στην Ευρώπη: συνδέοντας το παρελθόν με το μέλλον». Ο πρόεδρος του Σωματείου, συμμετείχε ως ομιλητής στο πρώτο πάνελ της συζήτησης με τίτλο «Πολιτιστική κληρονομιά και ευρωπαϊκότητα».Ο κ. Μπένος χαρακτήρισε το Ψήφισμα «τομή για τους ευρωπαϊκούς θεσμούς», καθώς περιγράφει το περιβαλλοντικό και πολιτιστικό απόθεμα ως «κοινό αγαθό», περιουσία δηλαδή όλων των πολιτών του κόσμου. ἐδῶ

Αναγόρευση του προέδρου του Σωματείου «ΔΙΑΖΩΜΑ», κ. Σταύρου Μπένου ως Επίτιμου Διδάκτορα του Hellenic American University
Καταλάβατε τί ἀκριβῶς ἐπιδιώκουν κάποιοι μέσῳ τῶν κάθε Μπέν-ου ; Ναί,σέ μία Εὐρώπη πού ἔχει πλημμυρίσῃ μέ μουσλίμ ἀπό Ἀφγανιστάν,Πακιστάν καί κάθε -στάν,ἡ πολιτιστική μας κληρονομιά ἀλλά καί τό περιβάλλον αὐτῆς θά ἀποτελέσῃ,ἄμεσα,ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ! ! !

Κῦττα τί κάνουν οἱ Μπέν-οι,ἀκριβῶς κάτω ἀπό τήν μύτη  μας καί οὔτε μυρωδιά δέν τούς πέρνουμε...

Ἀκοῦστε τον καί ...καμαρῶστε τον, ἐδῶ

Καί ὅπως ὁ ἴδιος ὁμολογεῖ,γιά τό πῶς ἔφθασε ἐδῶ :

«Το ταξίδι μου προς το «ΔΙΑΖΩΜΑ» ήταν μακροχρόνιο και είχε πολλούς σταθμούς: Καλαμάτα, Υπουργείο Πολιτισμού, Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Υπουργείο Αιγαίου...Η μέριμνα για τα μνημεία ήταν πάντα και παραμένει ένα ξεχωριστό κομμάτι της ζωής μου..Γι΄ αυτό, από όπου και αν πέρασα, προσπάθησα με κάθε τρόπο να τα εντάξω στην καθημερινή ζωή του τόπου και των ανθρώπων..Βρέθηκα αμέσως πλαισιωμένος από ενθουσιώδη και δυναμική ομάδα που διευρύνθηκε εν ριπή οφθαλμού. Όλοι «σαν έτοιμοι από καιρό…»»


(φωτό)
Ἰδρωκόπησε,μόχθησε,ἀγωνίσθηκε ἀλλά τά κατάφερε ! Διάζωμα,λέμε ...Ναί,ΟΛΟΙ ἕτοιμοι ἀπό καιρό. Χιλιετίες ! Τί νά κρυβόμεθα...;

Τούς ἑταίρους πού εἶναι καί χορηγοί; Ἔ, δέν πρέπει νά ἔχουμε καί πολλή ἀπορία,οἱ συνήθεις ...ὕποπτοι. Ἀπό τούς γερμαναράδες (cosmote,ἀεροδρόμιο) ,τράπεζες,κατασκευαστικές ἕως ...ἰνστιτοῦτα καί ἱδρύματα...
|Ρῖξτε μία ματιά ἐδῶ γιά ἑταίρους καί χορηγούς ἐδῶ.

Μήπως ἀναρωτιέστε ἐάν εἶπε ποτέ,ὅλα αὐτά τά χρόνια,κάτι γιά τήν Ἀμφίπολη,ὁ εὐαισθητούλης Μπένος; Μήν κουράζεσθε ἀδίκως. Τίποτα. Τ ί π ο τ α ! Εἴπαμε ἀλλοῦ εἶναι ὁ στόχος...

Πάντως ὅσο ἀφορᾷ στοιχεῖα περί τῆς οἰκογενείας Σταύρου Μπένου,ὅσο καί νά ψάξαμε στό διαδίκτυον δέν βρήκαμε,οὐδέ κἄν τό ὅνομα τοῦ πατρός του ! Οὐδέν σχόλιον...

Κατά μία πρόσφατη άποψη (Π. Πανταζόπουλος, 2001),το όνομα Καλαμάτα συσχετίζεται με κάποιο πανδοχείο της πόλης του 10ου αιώνα, ιδιοκτησίας εβραϊκής, όπου φέρεται να υπήρχε γραμμένη η φαινομενικά ελληνική λέξη «Καλαμάτα»,η οποία όμως, διαβαζόμενη «ανάποδα», ήταν σύνθεση δυο εβραϊκών λέξεων: «ατά» και «μαλάκ» (= αμαρτωλός άγγελος/απεσταλμένος). Το όνομα αυτό υποστηρίζεται ότι ήταν η κρυπτογραφημένη έκφραση αγανάκτησης των Εβραίων της
περιοχής προς τον Όσιο Νίκωνα τον Μετανοείτε, ο οποίος υπήρξε δεινός διώκτης τους, περί τα τέλη του 10 αιώνα. Σταδιακά, ο χαρακτηρισμός αυτός, σύμφωνα πάντα με τον εισηγητή της άποψης, αποδόθηκε κατ’ επέκταση σε ολόκληρη την πόλη, παγιώνοντας έτσι το καινούργιο της όνομα στη
θέση του αρχαίου ονόματος Φαραί. (Λεύκωμα Καλαμάτα ,σελ.18)

Γιά τίς ...εὐαισθησίες τῆς ἀρχαίας πολιτιστικῆς κληρονομιᾶς,πού λέγαμε ; Ὅλο καί κάποιοι Μπέν-οι θά ὑπάρχουν πάντα νά παγιώνουν τά νεώτερα ἐπί τῶν ἀρχαιοτέρων...


Φαραί : Κατά τον Παυσανία, το αρχαίο όνομα της πόλης Φαραί προέρχεται από τον ιδρυτή της Φάρι, o οποίος κατά τη μυθολογία ήταν γιος του θεού Ερμή. Στο αίμα του έρρεε και βασιλικό αίμα, από τη μεριά της μητέρας του Φιλοδάμειας, κόρης του βασιλιά του Άργους Δαναού. (Λεύκωμα Καλαμάτα ,σελ.18)


Ὁ Δαναός καί ἕνας εἰσβολεύς λύκος πού τόν καθιέρωσε...

Περί τοῦ Ὁσίου Νίκωνος Μετανοεῖτε,διαβᾶστε τί γράφουν οἱ ἴδιοι οἱ ἑβραῖοι,στά Χρονικά τους (τεύχος 225, ἀφιέρωμα Λακεδαιμονία),ἀλλά καί κυρίως πῶς περιγράφουν τήν περιοχή τῆς Λακεδαίμονος καί ὁλοκλήρου τῆς Πελοποννήσου. Ἐδῶ,σελ. 7.

Μήν ψάξετε γιά Ἕλληνες,δέν θά βρεῖτε ! Ἴσως ἑλληνο-σλάβους,ἀλλά σίγουρα ἑβραίους !

Ἄ νά μήν παραλείψουμε καί τόν Νότη Μηταράκη :


Μ(υ)ηταράκης ὅνομα καί πρᾶγμα ! Τό ἀστέρι στό φόντο ὑπῆρχε στήν (φωτό
Καί αὐτός ἀπό τό σόϊ Μπενάκη; ! ! !

Την περίοδο 2012 - 2015, διετέλεσε Υφυπουργός Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας, αρμόδιος για θέματα Ιδιωτικών και Στρατηγικών Επενδύσεων, Συμπράξεων Δημοσίου & Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), Εξαγωγών και Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων
Παράλληλα ορίσθηκε Αναπληρωτής Διοικητής στα Συμβούλια Διοικητών της Παγκόσμιας Τράπεζας (World Bank), της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης & Ανάπτυξης (EBRD) και Διοικητής στο Συμβούλιο Διοικητών της Τράπεζας Παρευξείνιας Συνεργασίας (BSTDB). Κατά τη διάρκεια της Ελληνικής Προεδρίας (Α΄ Εξάμηνο 2014), κατείχε τη θέση του Προέδρου του Συμβουλίου Υπουργών Εξωτερικού Εμπορίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.(ἐδῶ)

Με ποιους «δείπνησε» χθες ο Τζορτζ Σόρος που είναι στην Αθήνα!

Τό τραπέζι ἦταν μία ...εὐγενική προσφορά τοῦ γνωστοῦ καί μή ἐξαιρετέου Στέλιου Ζαββοῦ (κουμπάρου τοῦ Sorros,ἀλλοίμονον ! ! ! )

Διότι καί ἕνας,Ζαββός,μπορεῖ νά μᾶς ...ἀποσώσῃ ...

Διότι ξέρετε τί σημαίνει Μηταράκης ἀπό τό σόϊ Μπέν-άκη;


Μαξίμου Λώξη (φωτό)
Τρισέγγονος τῆς Μερόπης Μπέν-άκη,κόρης τοῦ Ἀντώνη Μπέν-άκη καί τῆς Λώξης Μαξίμου. ΜΑΞΙΜΟΥ...Ἡ Μερώπη παντρεμένη μέ τόν Giovanni Saregianni εἶχε καί μία κόρη ( 6 παιδιά ) τήν Σοφία πού παντρεύεται τόν Ἀντώνη Μηταράκη.Ἡ Σοφία κάνει 4 παιδιά.Ἀνάμεσα σ᾿αὐτά ὁ Γιάννης ( ὁ ζωγράφος) καί ὁ Νότης ( παππούς τοῦ σημερινοῦ ὑπουργοῦ).

Μή νομίζετε ὅμως πώς ἡ οἰκογένεια τῆς Μερώπης, ἦταν ἡ μόνη πού συνδέθηκε μέ τήν οἰκογένεια Μηταράκη. Καί ἡ ἀδελφή της,ἡ Μαριέττα παντρεύετε μέ ἔναν Μηταράκη Τζώρτζη. Τζώρτζη ! Μόνον πού ἐδῶ δέν φαίνονται ἀπόγονοι. Ἴσως ἦταν καί ὁ λόγος πού ἡ Μερώπη ἔδωσε τήν κόρη της στόν Μηταράκη μήν χαθῆ ἡ σπορά... (ἐδῶ ἡ οἰκογένεια τοῦ Ἀντώνη Μπέν-άκη καί τῆς Λώξης Μαξίμου) Χῖος καί Σῦρος ...

Πάντως τά παιδιά δραστηριοποιήθηκαν στήν Ἀλεξάνδρεια τῆς Αἰγύπτου ὅπου ὑπῆρχαν οἱ κατάλληλες συνθῆκες ...Τά εἴπαμε ἐχθές : 

Μία ἐκ τῶν ἀδελφῶν τοῦ Ἀντώνη,ἡ Ἀργίνη ἦταν παντρεμένη μέ τόν Σαλβάγο Μικέ,υἱό τοῦ Κωνσταντίνου Σαλβάγου καί τῆς Ἰουλίας Ῥάλλη. Ὁ Σαλβάγος Κωνσταντῖνος ἦταν ἐπιχειρηματίας,τραπεζίτης. Εγκαταστάθηκε στην Αλεξάνδρεια, όπου ίδρυσε εμπορικό οίκο αποκτώντας τεράστια περιουσία. Το 1872 ίδρυσε μαζί με τους Εμμανουήλ Μπενάκη και Ιωάννη Χωρέμη την Τράπεζα Αλεξάνδρειας. Υπήρξε επίσης ιδρυτικό μέλος της Εθνικής Τράπεζας Αιγύπτου με 25.000 μετοχές (ἐδῶ)

«Ο Φίλιπ Ροθ και η εβραϊκότητα» ήταν το θέμα της εκδήλωσης που οργάνωσε το ΚΙΣΕ στις 26.11.2018, στο αμφιθέατρο του Μουσείου Μπενάκη

Ο Μωϋσῆς Ελισάφ (σημερινός Δήμαρχος Ἰωαννίνων), δίνοντας το στίγμα της πρόκλησης της προσέγγισης της εβραϊκότητας στον Ροθ, τόνισε πως «οι ιδιότητες του συγγραφέα και του Εβραίου βρίσκονται σε στενό διάλογο μεταξύ τους αφού η μία τροφοδοτεί την άλλη και δύσκολα θα υπήρχε ο συγγραφέας χωρίς τον Εβραίο»
Κατερίνα ΣχινάΟ Ροθ αναζητούσε την εβραϊκότητά του, δεν την θεωρούσε απλώς δεδομένη. Στα έργα του η σχέση με την εβραϊκότητα αναμηρυκάζεται συνεχώς, αποτελεί τραύμα ή αντικείμενο προς εξερεύνηση στο ντιβάνι του ψυχαναλυτή... Ο διάλογος με την εβραϊκή οικογένεια, ο διάλογος-αντιπαράθεση της εβραϊκής διασποράς με τους Εβραίους του Ισραήλ είναι θέματα αγωνιώδους διερεύνησης στα έργα του Ροθ. Η Κατερίνα Σχινά ολοκλήρωσε με ένα σχόλιο του Απελφελντ για τον Ροθ: Η πίστη του τελικά προς την εβραϊκότητά του είναι θριαμβευτικά πασίδηλη και ενισχύεται περισσότερο από το γεγονός ότι προσπαθεί να την αποτινάξει... 
Ο Σταύρος Ζουμπουλάκης επισήμανε ότι η εβραϊκότητα του Ροθ είναι κατ΄εξοχήν μη απαρνήσιμη διότι είναι αυτή που τον διαμόρφωσε ως σκεπτόμενο άνθρωπο και ως συγγραφέα.

Συνεχίζεται...

Λεύκωμα Καλαμάτα,τό βιβλίο : ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΕ ΠΛΑΤΕΙΕΣ ΚΑΙ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΤΕΚΜΗΡΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ 1830 – 1940
Ἀξίζει τόν κόπο νά τό ξεφυλλίσετε,ὅπου θά δεῖτε τά «μεγάλα» ὁνόματα-οἰκογένειες πού ἔδρασαν στήν πόλιν,μέχρι καί τραπεζίτες καί τά ὁποῖα βεβαίως ἀποτελοῦν ἕως σήμερα τήν ἀφρόκρεμα τῆς ἐλλαδικῆς κοινωνίας...

Ἡ Πελασγική

3 σχόλια:

  1. Ο Μπένος κάποτε μάλιστα ζήτησε να οπλοφορούν οι.....μετανάστες για την ασφάλειά τους.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μην ξεχναμε οτι υπηρξε και ο ιδρυτης των ΚΕΠ τα οποια περα απο τα προπαγανδιστικα επιφαινομενα υπηρξαν και υπαρχουν ως επιπροσθετοι-πλασματικοι και αχρειαστοι ουσιαστικα θυλακες ρουσφετοδιορισμων(οπως και το μεγαλυτερο μερος του κρατους).Με διαρκη στοχο την καταχρεωση του κρατους στους διεθνεις υπερτραπεζιτες.Και ευκαιριας δοθεισης ετσι εξηγειται η "γαλαντομια" του δημοσιου προς τις συντεχνειες, τους μεγαλοεργολαβους και τα σχετικα στην μεταπολιτευση.ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΚΥΡΙΩΣ ΔΙΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ,ΓΙΑ ΠΛΟΥΤΙΣΜΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΕΡΙΞ. ΕΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΡΟΥΣΦΕΤΟΔΙΟΡΙΣΜΟΣ,ΣΥΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΕΦΑΠΑΞ ΣΤΑ 45 ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΥΠΕΡΧΡΕΩΣΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ.ΕΙΝΑΙ ΜΕΘΟΔΟΣ.ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΠΛΗΡΗΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΛΟΕΝΑ ΚΑΙ ΠΙΟ ΔΙΑΚΡΙΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΤΡΑΠΕΖΙΚΗ ΕΛΙΤ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναί,ἀγαπητέ Θαλῆ,ἔτσι ἀκριβῶς ! Καί ἡ μέθοδός τους,ὅπως σωστάτατα τήν χαρακτηρίζεις,ἀποτελεσματικότατη πάντα,χάριν τῶν κορὀϊδων πού τούς διατηροῦν στόν ἀφρό... !

      Διαγραφή