Εἶναι πάντως τόσο ξεχωριστή αὐτή ἡ μουσική καί ὁ χορός βεβαίως. Πολύ ἐνδιαφέροντα αὐτά :
Πριν την εισβολή των Μουσουλμάνων το 711, η Ισπανία των Βησιγότθων είχε υιοθετήσει το δικό της ξεχωριστό εκκλησιαστικό λειτουργικό, γνωστό ως μοζαραβική λειτουργία, η οποία είχε επιρροές από τη Βυζαντινή μουσική και διατηρήθηκε μέχρι το 10ο ή 11ο αιώνα. Ορισμένες θεωρίες, όπως του Ισπανού κλασικού μουσικού Μανουέλ ντε Φάγια, συνέδεαν με το φλαμένκο τα μουσικά αυτά ακούσματα και τον αρχαιοελληνικό Δωρικό τρόπο, ο οποίος αποκαλούνταν Φρυγικός. Δυστυχώς, λόγω της μορφής της μουσικής γραφής των Μοζαραβιτικών ύμνων, η θεωρία αυτή δεν έχει αποδειχτεί. Κατά τη διάρκεια της κατοχής της Νότιας Ισπανίας από τους Μωαμεθανούς, Χριστιανοί, Εβραίοι και Μουσουλμάνοι ζούσαν σε σχετική αρμονία. Τότε έκαναν την εμφάνισή τους και οι πρώτες νομαδικές τσιγγάνικες φυλές της Ισπανίας, οι οποίες πιθανότατα προήλθαν από την περιοχή Παντζάμπ της Ινδίας.
Κατά τη διάρκεια της Επανάκτησης των ισπανικών εδαφών, η Κόρδοβα και η Σεβίλη έπεσαν στης αρχές του 13ου αιώνα, ενώ τελευταία η Γρανάδα το 1492. Έτσι, οι ανεπιθύμητοι πληθυσμοί καταδιώκονταν όλο και πιο νότια, ενώ σε αυτούς προστέθηκαν αργότερα και όσοι ήθελαν να ξεφύγουν από την Ιερά Εξέταση. Η συγχώνευση των Τσιγγάνων (Gitanos στα ισπανικά) με τους Εβραίους, τους Μουσουλμάνους και τους Ανδαλουσιανούς της Νότιας Ισπανίας οδήγησε στη "γέννηση" του φλαμένκο, ενώ η μουσική της Βόρειας Ισπανίας είχε καθαρά κελτικές επιρροές από τους προρωμαϊκούς χρόνους. ( https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A6%CE%BB%CE%B1%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BA%CE%BF)
Ο Φρύγιος ήταν ο κατ’ εξοχήν Διονυσιακός τρόπος, με όργανο τον αυλό. Θεωρείτο «μεθυστικός, ενθουσιώδης, βίαια ερεθιστικός και διεγερτικός, συναισθηματικός, βακχικός».
Ο Δώριος τρόπος (ή Δωρική αρμονία), ο αρχαιότερος και κυριότερος τρόπος, αποτέλεσε τον πυρήνα από τον οποίο ξετυλίχτηκε όλο το σύστημα των αρχαίων ελληνικών τρόπων. Έχει άμεση σχέση με την πεντατονική κλίμακα, που προηγήθηκε. Ο χαρακτήρας του ήταν «μεγαλοπρεπής, ήρεμος, πολεμικός, αυστηρός, σεμνός» και εξέφραζε τις υψηλότερες ηθικές αξίες.
ΤΑ ΑΝΩΤΕΡΩ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ MUSIC HEAVEN , ΕΤΣΙ ΔΙΔΑΣΚΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΠΟΥ ΔΙΔΩ ΣΕ ΝΕΩΤΕΡΟΥΣ ΜΟΥΣΙΚΟΥΣ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΙΣ " ΜΕΓΑΛΩΣΑΜΕ "!
ΑΞΙΑ ΠΑΝΤΩΣ ΕΧΕΙ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΘΙΓΓΑΝΟΥΣ , ΔΙΟΤΙ ΟΝΤΩΣ ΤΟ ΦΛΑΜΕΝΓΟ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΔΟΥΛΕΙΑ !
ΑΛΛΟ ΟΙ ΓΥΦΤΟΙ ! ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΟΙ ΑΘΙΓΓΑΝΟΙ !
Η ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΡΗΜΑ ΘΙΓΓΑΝΟ ΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΓΓΙΖΩ , ΜΕ ΤΟ ΑΛΦΑ ΣΤΕΡΗΤΙΚΟΝ ΜΠΡΟΣΤΑ , ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΔΕΝ ΑΓΓΙΖΩ !
ΕΙΝΑΙ ΔΗΛΑΔΗ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΗΧ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑΣ ΚΑΣΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΝΔΟΥΣ , ΔΙΟΤΙ ΣΤΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΖΩΕΣ ΤΟΥΣ ΑΠΕΤΥΧΑΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΗΝΤΗΣΑΝ ΜΙΑΡΟΙ , ΣΧΕΔΟΝ ΔΕΝ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΝ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΙΝΔΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΚΟΥΜΠΑΝΕ , ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΝΕΓΓΙΧΤΟΙ ( ΑΘΙΓΓΑΝΟΙ ) ! ΕΧΟΥΝ ΙΝΔΙΚΗΝ ΠΡΟΕΛΕΥΣΙ !!!
ΠΑΝΤΩΣ ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ ΚΑΙ ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΑΝ ΖΟΥΝ Η ΑΛΛΗ ΦΥΛΗ, ΤΩΝ ΓΥΦΤΩΝ , ΜΑΛΛΟΝ ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΗΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΕΩΣ , (ΥΠΤΙΩΣ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ = ΑΙΓΥΠΤΟΣ- ΓΥΠΤΟΣ -ΓΥΦΤΟΣ ), ΟΝΤΩΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΜΟΝΟΝ ΤΟ ΦΡΥΓΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ( ΜΟΝΤΕΛΟ ) FRYGIAN MODE , ΒΑΡΒΑΡΙΣΤΙ , ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΧΑΡΑΧΤΗΡΙΣΤΙΚΗ " ΚΛΑΨΑ " ΠΑΙΓΜΕΝΗ !
Θεοδώρα, Υπάρχει κάποιο ειδος μουσικής που δεν εχει μπει στην μέση ο διάβολος;; Το γενικεύω Υπάρχει κάτι σ αυτον τον κόσμο που δεν εχει αναμειχτεί ο διάβολος;; Μην κάνεις το λάθος και πεις η εκκλησία γιατί εκει ειναι τα κεντρικά Αμα θες την σοβαρεύουμε την κουβέντα
Ειμαι απο τα Γιάννενα ητοι την παγκόσμια πρωτεύουσα του κλαρίνου Πανηγύρια με σόλο κλαρίνο...και η λέξη έκσταση εχει αποκτήσει διαπλανητική διασταση Τυφλα να χουν οι sweet smoke
Συναυλια φεστιβαλ παιζουν πολλοι Ιδου τι σημαινει εκσταση με κλαρινο απο την αρχη μεχρι το 1ο λεπτο μετα παιζουν αλλα συγκροτηματα μοντερνας μουσικης https://www.youtube.com/watch?v=XIz-6cRsz_I
Παιζουν παραδοσιακά με ολίγον μοντέρνο ρυθμό για να εχουν και μια σχετική ανταπόκριση...αλλωστε το ονομα του συγκροτήματος τα λεει ολα ''Χωριάτες απο τα Ιωάννινα'' Any way η ουσια παραμένει...έκστασις
Κι εδω original https://www.youtube.com/watch?v=LiN0LkYMvPE Αφιερωμένο απο τα Γιάννενα καλησπέρα σε ολους
Πολυ καλή επιλογη το λινκ που εστειλες θα το δημοσιευσω ετσι για να τιμησουμε και τον τοπο μας
Σε παω στο αρχικό φλαμένγκο Ο καλύτερος δεξιοτεχνης ο οποιος παιζει με πένα ( οχι με τα δαχτυλα) Ειναι να απορείς με τι ανεση παιζει αυτα τα απιστευτα πραγματα...που σημαινει οτι αν σοβαρευτει θα παιξει τα διπλάσια σε βαθμο δυσκολιας Αν κι αυτο που θα δεις δεν το βλεπω να το παιζει καποιος...και η μελωδια εξαίσια
Εχοντας και εγω καποια μικρη αλλα κυριαρχη ριζα απο τα ορεινα των Γρεβενων παραθετω με την σειρα μου ενα συνδεσμο που ξυπνα υποσυνειδητες, ατταβιστικες και τοσο καθοριστικες εν τελει Ελληνικες μνημες. https://www.google.com/search?q=%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%B7+%CF%86%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B5%CF%81%CE%B1+%CE%B7%CF%87%CE%BF%CE%B9&oq=%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%B7+%CF%86%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B5%CF%81%CE%B1+%CE%B7%CF%87%CE%BF%CE%B9&aqs=chrome..69i57j0i546j0i30i546.30858j0j7&client=ms-android-huawei-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:a42c6c43,vid:T7eKNeYr3w8,st:0
Τωρα που μπηκαμε στην συχνότητα του κλαρινου σας αφιερώνω ενα κομμάτι απο socrates ο παγκοσμίου κλάσης κιθαρίστας Γιάννης Σπάθας κάνει την κιθάρα κλαρίνο ακριβώς οπως αυτά που βάλαμε στα λινκ, μετα τον αυτοσχεδιασμό ακολουθεί το πιο εκστασιακό ριφ του πλανήτη Το κομμάτι λέγεται ''βουνά'' ΥΣ Οταν τους ειχε ακούσει στην Αγγλία σε ενα φεστιβάλ ο Lemmy απο τους motorheand τους ρώτησε: Υπάρχουν αλλα συγκροτήματα στην Ελλάδα σαν το δικό σας Απάντησε ο Τουρκογιώργης ΟΧΙ ειμαστε το μοναδικό του ειδους Lemmy: Ευτυχώς ...χαχαχα
Σπεσιαλ αφιέρωση στην Πελασγική, σε ολους αλλα ειδικα στην Θεοδώρα
Στο μουσικό κουτί καλεσμενος ο Λέκκας Ηταν συνεργάτης του Σπάθα για πολλά χρόνια και γενικά αγαπούσε αληθινά αυτη την παρεα των socrates Κατόπιν τουτου η μπάντα εκανε μια εκπληξη στον Λεκκα κι εκει που ερμηνευε Θεοδωράκη...ξαφνικά μπαίνει το παραπάνω ριφ απο τα Βουνα των socrates απλα δείτε τι εγινε γιατι αυτα μια φορα γίνονται
Δεύτερον καί πάρα πολύ σπουδαῖον,εἶναι ὅσα διαβάσαμε γιά τήν ἀρχαία Αἰνιανή καί εἰλικρινῶς δέν ἐγνώριζα τήν πολύ μεγάλης σημασίας περιοχή.
« Σε απόσταση περίπου 1,5 χλμ από τη σύγχρονη πόλη βρίσκεται η αρχαία Αιάνη ή Αίανα, που υπήρξε σημαντικό κέντρο της περιοχής Ελίμειας. Ιδρυτής της αρχαίας Αιανής φέρεται ο Αίανος, γιος του Ελύμου, βασιλέως των Τυρρηνών. Η Ελίμεια ή Ελιμιώτις ή Ελιμία ήταν αρχαία χώρα της Άνω Μακεδονίας, που όφειλε το όνομά της στους κατοίκους της, τους λεγόμενους Ελιμιώτες (ή Αιάνες). Εκτεινόταν στο λεκανοπέδιο του μέσου ρου του Αλιάκμονα μέχρι τα Καμβούνια και το Τιτάριο όρος, δηλαδή στο γεωγραφικό χώρο που καταλαμβάνουν σήμερα ο νομός Γρεβενών και ο Δήμος Βοϊου. Συνόρευε νότια και νοτιοδυτικά με τη Θεσσαλία (περιοχές Περραιβίας και Τυμφαίας), ανατολικά με την Πιερία, βόρεια και βορειοδυτικά με την Εορδαία και την Ορεστίδα αντίστοιχα, και δυτικά με την Ηπειρωτική Παραυαία, όπως μαρτυρεί η τοπογραφική διάταξη των αρχαίων φρουρίων και ακροπόλεων.
Η Ελίμεια αποτελούσε αυτόνομο βασίλειο από μια τοπική αριστοκρατία, μέχρι την ένωση του με το Μακεδονικό Βασίλειο, ως ημιαυτόνομη επαρχία επί Αλεξάνδρου Α',[2] μια μορφή επικυριαρχίας όπως η Ορεστίδα και η Λυγκηστίδα. Αργότερα προσαρτήθηκε οριστικά στο Μακεδονικό βασίλειο το 355 π.Χ. από τον Φίλιππο Β', αποτελώντας μια από τις δυτικές επαρχίες του. Ο Φίλιππος Β' είχε ως δεύτερη σύζυγο, την κόρη του Δέρδα του Γ', την Φίλα, (δηλαδή: Αγαπημένη) και κατοικούσε στα βασιλικά ανάκτορα του Φιλίππου.
Στην εκστρατεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου στην Ασία κατά των Περσών, οι φάλαγγες του μακεδονικού στρατού αποτελούνταν τάξεις πεζών από ομοεθνείς Μακεδόνες. Υπήρχε έτσι η Τάξη των Ελιμιωτών που είχε περίπου 1.500 άνδρες...
Εὐχαριστοῦμε αγαπητή Θεοδώρα ! Διαβάσαμε γιά τήν,ἐκ πατρός πατρίδα σου τήν ἀρχαία Αἰανή καί εἴδαμε τήν σύνδεσιν μέ τόν Ἔλυμο,πού μᾶς ὁδηγεῖ στούς Τρῶες ( συγγενεῖς μας : Η βασιλική οικογένεια της Τροίας ανάγεται στην Ηλέκτρα και το Δία, τους γονείς του Δαρδάνου. Η Ηλέκτρα ανέθρεψε τον Δάρδανο στο παλάτι της στη νήσο Σαμοθράκη. Ο βασιλεύς Τρως ονόμασε το λαό Τρώες και τη χώρα Τρωάδα, από το όνομά του. Ο Ίλος ίδρυσε την πόλη του Ιλίου, δίδοντάς της το όνομά του. Ο Ζευς έδωσε στον Ίλο το Παλλάδιον. Ο Ποσειδών και ο Απόλλων έκτισαν τα τείχη και τις οχυρώσεις γύρω από την Τροία για τον Λαομέδοντα, γιο του Ίλου του νεώτερου. ... https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A4%CF%81%CE%BF%CE%AF%CE%B1 ) κι᾿ἀπό ἐκεῖ στήν Δ. Μακεδονία καί τήν Σικελία.
Ευχαριστώ Θεοδώρα! Αν κι απο τι φαίνεται θα πρέπει να ανοίξουμε μια σελίδα αποκλειστικά για μουσικές κατευθύνσεις ωστε να μιλάμε για την μουσική με την ησυχία μας Πιτσιρικάς ειχα ασχοληθεί με το άθλημα... αλλά μετα απο κάμποσα χρόνια εγκατέλειψα για τεχνικούς λόγους ητοι ουδεμία σχέση με μουσικό αυτί Μου αρέσουν οι τέχνες γενικώς κι αφου απέτυχα στην μουσική ασχολήθηκα με αυτό που ηξερα εξ απαλών ονύχων οτι ειχα ταλέντο την ζωγραφική και δη την αγιογραφία
Ειλικρινά χάρηκα για την συζήτηση και θα τα πουμε εκ νεου σε καποια αλλη αναρτηση
Ειμαι αυτοδίδακτος Οπως εγραψα ηξερα οτι το ειχα απο το νηπιαγωγείο, στο Δημοτικο και στο γυμνάσιο γράψαμε ιστορία στο Λυκειο ασχοληθήκαμε με την μουσική οπερ και αποτύχαμε... Μετα απο χρόνια το πήρα απόφαση και ξεκίνησα με τα πινέλα Στην αρχη ειχα ενα αγχος ( τώρα στα γεράματα..) αλλά με την βοήθεια του Θεου προχωρήσαμε με γεωμετρική ταχύτητα
Ευχαριστω Ευαγγελία να εισαι καλά Ευχαριστώ τον Θεό για όλα ειδικα αυτα που με πόνεσαν. Εγω εφταιγα ετσι κι αλλιως
Δεσμεύομαι να σου ζωγραφίσω κάτι ομοιως και στην θεοδώρα ( μουσική αλληλεγγύη χαχαχα ) Δωστε μου λιγο χρονο γιατι τρεχω σαν τον Βεγγο να τα φερω ολα βολτα
Γραψτε μονο τι αγιο θελετε Η να ζωγραφισω ...ποιητική αδεία;;
Ευχαριστώ γιά τόν χαιρετισμό σας , ανταποδίδω. Έγραψα ένα σχόλιο εχθές στήν ανάρτησή σας μέ τίς αγιογραφίες σας αλλά είδα σήμερα πώς δέν είχε περάσει καί ξαναπροσπάθησα αλλά χωρίς κι αυτή τήν φορά νά γίνει αποδεκτό. Έτσι , σάς τά μεταφέρω εδώ. Είναι ένα μπράβο γιά τίς πολύ όμορφες αγιογραφίες σας πού έχουν καί μιά ξεχωριστή γραφή πού τούς προσδίδει τήν προσωπική σας υπογραφή. Μπράβο , μ αρέσουν πολύ.
The BBC Fight For Propaganda
-
The BBC is a mouthpiece for the globalists. Under a veneer of ‘objective
new coverage’ it has helped promote the myths of a pandemic and climate
change and...
Οδηγίες προστασίας από το πολικό ψύχος
-
Με αφορμή το ζόρικο πενταήμερο (μάλιστα για τα δύο διαφορετικά φαινόμενα
έδωσαν τα ονόματα ΡΑΦΑΗΛ (Πρωτοχρονιά και επόμενη μέρα) και ΣΟΦΙΑ (3 έως
5/1) κα...
72% ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΠΕΔΙΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
-
*ΕΙΣΑΓΩΓΗ*
*ΣΟΦΙΑ ΒΛΑΧΟΥ*
Ο κόσμος μας, όσο παράξενο καί να ακούγεται, αποτελείται από δύο είδη
ανθρώπων.
Αυτούς πού προέρχονται από το γήϊνο στοιχείο...
Το καλύτερο ξέχασες
ΑπάντησηΔιαγραφήΝτίσκο Τσουτσούνη
https://www.youtube.com/watch?v=4xpFXhY2hwQ
κι εδω το ειδος της μουσικης που αγγιξε την ψυχη μου απο 8 χρονων
φλαμένγκο
https://www.youtube.com/watch?v=2oyhlad64-s
Ἄ,Μουσικές ταξιαρχίες καί Τζιμάκος Πανούσης θά ἔχουν ξεχωριστό ἀφιέρωμα.
ΔιαγραφήἈπό 8 χρονῶν ; Μπράβο !
Ξέρεις αὐτό τό εἶδος μουσικῆς εἶναι σχετικῶς νέο. Ἀπ᾿ὅ,τι διαβάζουμε ἀπό τόν 19ο αἰ. Εἶναι λίγο περίεργο εἶδος,δέν ξέρω πῶς νά τό χαρακτηρίσω. Ἀλλά ξέρεις καί μέ τήν Ἰσπανία,μετά τούς Ἄραβες, κάτι νέο δημιουργήθηκε γενικῶς. Ἀπό τόν λαό ὡς ἀνθρωπολογική μελέτη,τόν πολιτισμό τους ὅπου ἡ ἐπιρροἠ τῆς ἀραβικῆς παρουσίας εἶναι ἔντονη μέχρι τίς τέχνες τους κυρίως τήν μουσική.
Ἀλλά γιά νά πῶ τήν ἀλήθεια,δέν ἔχω ἀσχοληθεῖ γιά τό πῶς ἦταν ἡ Ἰσπανία πρό τῆς ἀραβικῆς κατακτήσεως. Τόσους αἰῶνες ὅμως κάτω ἀπό τό μουσουλμανικό καθεστώς κακά τά ψέματα ἦταν τέτοια ἐπιρροή πού μέχρι σήμερα εἶναι ἐμφανέστατη !
Εἶναι πάντως τόσο ξεχωριστή αὐτή ἡ μουσική καί ὁ χορός βεβαίως. Πολύ ἐνδιαφέροντα αὐτά :
Πριν την εισβολή των Μουσουλμάνων το 711, η Ισπανία των Βησιγότθων είχε υιοθετήσει το δικό της ξεχωριστό εκκλησιαστικό λειτουργικό, γνωστό ως μοζαραβική λειτουργία, η οποία είχε επιρροές από τη Βυζαντινή μουσική και διατηρήθηκε μέχρι το 10ο ή 11ο αιώνα. Ορισμένες θεωρίες, όπως του Ισπανού κλασικού μουσικού Μανουέλ ντε Φάγια, συνέδεαν με το φλαμένκο τα μουσικά αυτά ακούσματα και τον αρχαιοελληνικό Δωρικό τρόπο, ο οποίος αποκαλούνταν Φρυγικός. Δυστυχώς, λόγω της μορφής της μουσικής γραφής των Μοζαραβιτικών ύμνων, η θεωρία αυτή δεν έχει αποδειχτεί.
Κατά τη διάρκεια της κατοχής της Νότιας Ισπανίας από τους Μωαμεθανούς, Χριστιανοί, Εβραίοι και Μουσουλμάνοι ζούσαν σε σχετική αρμονία. Τότε έκαναν την εμφάνισή τους και οι πρώτες νομαδικές τσιγγάνικες φυλές της Ισπανίας, οι οποίες πιθανότατα προήλθαν από την περιοχή Παντζάμπ της Ινδίας.
Κατά τη διάρκεια της Επανάκτησης των ισπανικών εδαφών, η Κόρδοβα και η Σεβίλη έπεσαν στης αρχές του 13ου αιώνα, ενώ τελευταία η Γρανάδα το 1492. Έτσι, οι ανεπιθύμητοι πληθυσμοί καταδιώκονταν όλο και πιο νότια, ενώ σε αυτούς προστέθηκαν αργότερα και όσοι ήθελαν να ξεφύγουν από την Ιερά Εξέταση. Η συγχώνευση των Τσιγγάνων (Gitanos στα ισπανικά) με τους Εβραίους, τους Μουσουλμάνους και τους Ανδαλουσιανούς της Νότιας Ισπανίας οδήγησε στη "γέννηση" του φλαμένκο, ενώ η μουσική της Βόρειας Ισπανίας είχε καθαρά κελτικές επιρροές από τους προρωμαϊκούς χρόνους. ( https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A6%CE%BB%CE%B1%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BA%CE%BF)
Πόσα πράγματα δέν ξέρουμε ! Τί δίκαιο εἶχε ὁ Σωκράτης !
Καλή ἡ ἀναφορά σου στό Φλαμένγκο,κάτι μάθαμε κι᾿ἀπόψε πού διαφορετικά δέν θά διαβάζαμε. Μ᾿ἔβαλε νά σκεφθῶ καί κάποια πράγματα.
Καλό ξημέρωμα Κυριακῆς ἀγαπητέ μου !
Ο Φρύγιος ήταν ο κατ’ εξοχήν Διονυσιακός τρόπος, με όργανο τον αυλό. Θεωρείτο «μεθυστικός, ενθουσιώδης, βίαια ερεθιστικός και διεγερτικός, συναισθηματικός, βακχικός».
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Δώριος τρόπος (ή Δωρική αρμονία), ο αρχαιότερος και κυριότερος τρόπος, αποτέλεσε τον πυρήνα από τον οποίο ξετυλίχτηκε όλο το σύστημα των αρχαίων ελληνικών τρόπων. Έχει άμεση σχέση με την πεντατονική κλίμακα, που προηγήθηκε. Ο χαρακτήρας του ήταν «μεγαλοπρεπής, ήρεμος, πολεμικός, αυστηρός, σεμνός» και εξέφραζε τις υψηλότερες ηθικές αξίες.
ΤΑ ΑΝΩΤΕΡΩ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ MUSIC HEAVEN , ΕΤΣΙ ΔΙΔΑΣΚΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΠΟΥ ΔΙΔΩ ΣΕ ΝΕΩΤΕΡΟΥΣ ΜΟΥΣΙΚΟΥΣ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΙΣ " ΜΕΓΑΛΩΣΑΜΕ "!
ΑΞΙΑ ΠΑΝΤΩΣ ΕΧΕΙ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΘΙΓΓΑΝΟΥΣ , ΔΙΟΤΙ ΟΝΤΩΣ ΤΟ ΦΛΑΜΕΝΓΟ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΔΟΥΛΕΙΑ !
ΑΛΛΟ ΟΙ ΓΥΦΤΟΙ ! ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΟΙ ΑΘΙΓΓΑΝΟΙ !
Η ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΡΗΜΑ ΘΙΓΓΑΝΟ ΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΓΓΙΖΩ , ΜΕ ΤΟ ΑΛΦΑ ΣΤΕΡΗΤΙΚΟΝ ΜΠΡΟΣΤΑ , ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΔΕΝ ΑΓΓΙΖΩ !
ΕΙΝΑΙ ΔΗΛΑΔΗ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΗΧ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑΣ ΚΑΣΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΝΔΟΥΣ , ΔΙΟΤΙ ΣΤΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΖΩΕΣ ΤΟΥΣ ΑΠΕΤΥΧΑΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΗΝΤΗΣΑΝ ΜΙΑΡΟΙ , ΣΧΕΔΟΝ ΔΕΝ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΝ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΙΝΔΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΚΟΥΜΠΑΝΕ , ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΝΕΓΓΙΧΤΟΙ ( ΑΘΙΓΓΑΝΟΙ ) ! ΕΧΟΥΝ ΙΝΔΙΚΗΝ ΠΡΟΕΛΕΥΣΙ !!!
ΠΑΝΤΩΣ ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ ΚΑΙ ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΑΝ ΖΟΥΝ Η ΑΛΛΗ ΦΥΛΗ, ΤΩΝ ΓΥΦΤΩΝ , ΜΑΛΛΟΝ ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΗΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΕΩΣ , (ΥΠΤΙΩΣ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ = ΑΙΓΥΠΤΟΣ- ΓΥΠΤΟΣ -ΓΥΦΤΟΣ ), ΟΝΤΩΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΜΟΝΟΝ ΤΟ ΦΡΥΓΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ( ΜΟΝΤΕΛΟ ) FRYGIAN MODE , ΒΑΡΒΑΡΙΣΤΙ , ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΧΑΡΑΧΤΗΡΙΣΤΙΚΗ " ΚΛΑΨΑ " ΠΑΙΓΜΕΝΗ !
Δέν φανταζόμουν ὅταν ἔβαζα τά παραπάνω τραγούδια,πώς θά στέκονταν ''αφορμή νά μάθω τόσα πράγματα καί ἀπό τούς τρεῖς σας !
ΔιαγραφήΣᾶς εὐχαριστῶ πολύ ! Καί πραγματικά,κάποια στιγμή πρέπει νά ᾿δοῦμε τό θέμα ( τσιγγάνοι, γύφτοι ) λίγο πιό ...διεξοδικῶς.
Ὀψόμεθα...
Καλησπέρα ἀγαπητέ μου Γεώργιε !
'Aγαπητή Πελασγική, καλημέρα σας! 'Επιτρέψτε μου νά πῶ δυό λόγια γιά τό Φλαμένγκο λόγω τῆς ἐνασχόλησής μου μέ αὐτό ἐπί δέκα χρόνια στή Σχολή Flamenco "Pelizcko" τῆς Θεσσαλονίκης. Ἡ τεχνική καί ὁ ρυθμός Flamenco ἀντιστοιχοῦν σέ ὀργιαστικές-σατανιστικές τελετές στίς ὁποίες ὁ συμμετέχων ἔρχεται σέ ἔκσταση μυστηριακή, στροβιλιζόμενος γύρω άπό τόν ἐαυτό του, ὑποβοηθούμενος ἀπό τήν ἔνταση τῆς μουσικῆς ὑπόκρουσης καί τού χαρακτηριστικοῦ χτυπήματος τῶν χεριῶν τῶν ἄλλων πού τόν πλαισιώνουν, δηλωτικά τοῦ φλογεροῦ πάθους πού ἐπιδιώκουν νά διεγείρουν. Οἱ σεφαραδίτες Ἐβραίοι ἀγαποῦν ἰδιαίτερα τό χορό αὐτό. Τήν περασμένη Κυριακή 9 Ὀκτωβρίου, μέ ἀφορμή τά ἐγκαίνια τοῦ ἰσπανικοῦ ἰσνστιτούτου "Θερβάντες"στή Θεσσαλονίκη, τό ἐβραϊκό μουσεῖο ἐγκαινίασε ἔκθεση σεφαραδίτικης κουζίνας μέ τίτλο "'Αρώματα καί Χρώματα τῆς Σεφαράντ". Δόθηκε μεγάλη ἐπισημότητα στό γεγονός (Δαβίδ Σαλτιέλ, πρόξενοι Ἰσπανίας, περιφερειάρχης, βουλευτές, πρόεδρος ὅλων τῶν κοινοτήτων τῆς ἐβραϊκῆς διασπορᾶς). Μετά τίς καθιερωμένες ὁμιλίες ἡ γιορτή κορυφώθηκε μέ παρουσίαση flamenco ἀπό τή διεθνοῦς φήμης ballaora Eleanor Leal καλεσμένη τῆς σχολῆς μας για τριήμερο σεμινάριο (ἔτσι βρέθηκα καί ἐγώ στήν ἐκδήλωση καθώς παρακολουθοῦσα τό σεμινάριο τό περασμένο σαββατοκύριακο). Οἱ ἀναφορές τῶν ὁμιλητῶν στο flamenco διθυραμβικές, οἱ παρευρισκόμενοι ἐβραίοι συμμετεῖχαν μέ ἐνθουσιασμό καί ἐπιδοκίμαζαν τή χορεύτρια διαρκῶς μέ τά γνωστά "ολέ γουάπα"...Ἡ βραδιά ἦταν ζεστή καί ποιητική, ἡ ἀτμόσφαιρα ἄκρως πανηγυρική, ἔνοιωθες πώς ἡ Σαλανίκ τούς ἀνήκει...
ΑπάντησηΔιαγραφήἈναφερομένη στό σχόλιο τῆς "Κατακομβική Ἐκκλησία", ἔγραψα :
Διαγραφή« Καλή ἡ ἀναφορά σου στό Φλαμένγκο,κάτι μάθαμε κι᾿ἀπόψε πού διαφορετικά δέν θά διαβάζαμε. Μ᾿ἔβαλε νά σκεφθῶ καί κάποια πράγματα...»
Τώρα μέ ὅσα μᾶς ἔγραψες ἀγαπητή μου Θεοδώρα,ὡς εἰδικός ἐπί τοῦ θέματος,οἱ σκέψεις πλήθυναν . Ἄν μάλιστα συμπεριλάβουμε καί τίς πληροφορίες τοῦ ἀγαπητοῦ Γεωργίου ἀνωτέρῳ,τότε τό πρᾶγμα παίρνει ἄλλες διαστάσεις.
Καί ξέρεις γιατί ; Διότι ἀναρωτιέται κανείς : Τί ἤθελαν οἱ «ἀνέγγιχτοι» ἀπό τήν Πενταποταμία στήν ἄλλη ἄκρη του κόσμου ; Τί ἤθελαν στήν Εὐρώπη ; Ποιός τούς ἔστειλε πρός τά ἐδῶ ; Ποιός ...πριμοδότησε ἐκείνη τήν μεταφορά σέ χρόνια πού οἱ μετακινήσεις πληθυσμῶν μόνον εὔκολοι δέν ἦσαν ;
Καί τότε ἐκεῖνο τό « ἔνοιωθες πώς ἡ Σαλανίκ τούς ἀνήκει...» μᾶς τρομάζει !!
Καλησπέρα ἀγαπητή μου Θεοδώρα !
Θεοδώρα,
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπάρχει κάποιο ειδος μουσικής που δεν εχει μπει στην μέση ο διάβολος;;
Το γενικεύω
Υπάρχει κάτι σ αυτον τον κόσμο που δεν εχει αναμειχτεί ο διάβολος;;
Μην κάνεις το λάθος και πεις η εκκλησία γιατί εκει ειναι τα κεντρικά
Αμα θες την σοβαρεύουμε την κουβέντα
https://diasimesistories.blogspot.com/2014/01/blog-post_31.html
ΔιαγραφήΘεοδώρα,
Δες αυτο σε παρακαλώ
και μη μου πεις οτι 200 χρόνια ουσάκ χιτζαζ και τα συναφή....ήταν υπο την επήρεια των χερουβείμ
Κλείνω με την οντως παραδοσιακη μουσικη ΚΛΑΡΙΝΑ
ΔιαγραφήΕιμαι απο τα Γιάννενα ητοι την παγκόσμια πρωτεύουσα του κλαρίνου
Πανηγύρια με σόλο κλαρίνο...και η λέξη έκσταση εχει αποκτήσει διαπλανητική διασταση
Τυφλα να χουν οι sweet smoke
Συναυλια φεστιβαλ παιζουν πολλοι
Ιδου τι σημαινει εκσταση με κλαρινο
απο την αρχη μεχρι το 1ο λεπτο μετα παιζουν αλλα συγκροτηματα μοντερνας μουσικης
https://www.youtube.com/watch?v=XIz-6cRsz_I
Λίγο περίεργο ὅλο αὐτό. Ἀνακατεμένο,ἔ ;
Διαγραφήhttps://www.youtube.com/watch?v=PeN8ZakgrW0
Μᾶλλον αὐτό εἶναι πιό παραδοσιακό, ἔτσι ;
Καλησπέρα ἀγαπητέ μου !
Ἀγπητή/έ ΚΑΤΑΚΟΜΒΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, μέ προλάβατε! Αὐτό ἀκριβῶς ἐτοιμαζόμουν νά γράψω, ἀπευθυνόμενη πρός ἐσᾶς! Ἡ παραδοσιακή δημοτική μουσική! Αὐτή βρίσκεται στό αἶμα τοῦ Ἕλληνα, ὡς συνέχεια τῆς βυζαντινῆς μουσικῆς καί ἀπό τά ζωογόνα νάματά της καθώς καί ἀπό τό μεγαλεῖο τῆς Βυζαντινῆς μας Ἱστορίας θά ἐπανακτήσουμε τήν αὐτοπεποίθησή μας, τό ψυχικό σθένος καί τίς πνευματικές μας δυνάμεις ὥστε νά σταθοῦμε ὄρθιοι καί νά ἀκτινοβολήσουμε καί πάλι διεθνῶς.
ΔιαγραφήΧαίρομαι πού εἷστε ἀπό τά Γιάννενα καί φαντάζομαι ἔχουμε κοινά μουσικά ἀκούσματα παιδιόθεν! Ἔχω καταγωγή ἐκ μητρός ἀπό ἔνα βλαχοχώρι τῆς Πίνδου, τήν Ἀβδέλλα.
Ἀγαπητή ΚΑΤΑΚΟΜΒΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ὅσον ἀφορᾶ στό σπάσιμο τῶν πιάτων...ὁμολογῶ πώς δέν εἷμαι διόλου ἀναμάρτητη! Καί γώ σπάω πιάτα...
ΔιαγραφήἈγαπητή μας Θεοδώρα !
ΔιαγραφήΕἰλικρινῶς σέ θαυμάζω ! Τυχερά τά παιδιά πού διδάσκονται ἀπό μία τέτοιας εὐρυμαθείας Καθηγήτρια ! Τυχερά Ἑλληνόπουλα !
Ὅπως τό ἔγραψες : « Ἡ παραδοσιακή δημοτική μουσική! Αὐτή βρίσκεται στό αἶμα τοῦ Ἕλληνα, ὡς συνέχεια τῆς βυζαντινῆς μουσικῆς καί ἀπό τά ζωογόνα νάματά της καθώς καί ἀπό τό μεγαλεῖο τῆς Βυζαντινῆς μας Ἱστορίας θά ἐπανακτήσουμε τήν αὐτοπεποίθησή μας, τό ψυχικό σθένος καί τίς πνευματικές μας δυνάμεις ὥστε νά σταθοῦμε ὄρθιοι καί νά ἀκτινοβολήσουμε καί πάλι διεθνῶς.»
Καλησπέρα ἀγαπητή Θεοδώρα !
Παιζουν παραδοσιακά με ολίγον μοντέρνο ρυθμό για να εχουν και μια σχετική ανταπόκριση...αλλωστε το ονομα του συγκροτήματος τα λεει ολα ''Χωριάτες απο τα Ιωάννινα''
ΑπάντησηΔιαγραφήAny way η ουσια παραμένει...έκστασις
Κι εδω original
https://www.youtube.com/watch?v=LiN0LkYMvPE
Αφιερωμένο απο τα Γιάννενα
καλησπέρα σε ολους
Εὐχαριστοῦμε πολύ ἀγαπητέ !
ΔιαγραφήἈγαπᾶμε Γιάννενα ! Ναί καί τήν Ἥπειρον !
Πολυ καλή επιλογη το λινκ που εστειλες
ΑπάντησηΔιαγραφήθα το δημοσιευσω ετσι για να τιμησουμε και τον τοπο μας
Σε παω στο αρχικό
φλαμένγκο
Ο καλύτερος δεξιοτεχνης ο οποιος παιζει με πένα ( οχι με τα δαχτυλα)
Ειναι να απορείς με τι ανεση παιζει αυτα τα απιστευτα πραγματα...που σημαινει οτι αν σοβαρευτει θα παιξει τα διπλάσια σε βαθμο δυσκολιας
Αν κι αυτο που θα δεις δεν το βλεπω να το παιζει καποιος...και η μελωδια εξαίσια
https://www.youtube.com/watch?v=Ql-ESi7T3po&list=RDQl-ESi7T3po&index=1
Να συνεισφέρω κι'εγώ με το αηδόνι της Ηπείρου.....
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://youtu.be/q6z6CMd5Lls
Καλό σας βράδυ, κυρία Πελασγική.
Ἀθάνατη Ἑλλάδα !!!
ΔιαγραφήἈγαπημένη Ἥπειρος !
Ἔνδοξο Σούλι !
Σ᾿εὐχαριστοῦμε πολύ ἀγαπητέ Εὖ - Στρατιῶτα !
Καλό ξημέρωμα καί σ᾿ἐσένα ἀγαπητέ !
Θεοδώρα
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροφανώς κι εχω την βιδα διαμπερές με το ηπειρωτικο κλαρινο
ΥΣ
κι εγω θελω να σπάσω μερικά πιάτα ...αλλά στα κεφάλια κάποιων χαχαχα
Να ειστε ολοι καλά
Ἐδῶ καί τό πρῶτο σπάσιμο πιάτων. Στό Ἀμέρικα. Ἑλλάδα Α Θ Α Ν Α Τ Η !!!
Διαγραφήhttps://www.youtube.com/watch?v=YimngJj_TR8
Εχοντας και εγω καποια μικρη αλλα κυριαρχη ριζα απο τα ορεινα των Γρεβενων παραθετω με την σειρα μου ενα συνδεσμο που ξυπνα υποσυνειδητες, ατταβιστικες και τοσο καθοριστικες εν τελει Ελληνικες μνημες. https://www.google.com/search?q=%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%B7+%CF%86%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B5%CF%81%CE%B1+%CE%B7%CF%87%CE%BF%CE%B9&oq=%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%B7+%CF%86%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B5%CF%81%CE%B1+%CE%B7%CF%87%CE%BF%CE%B9&aqs=chrome..69i57j0i546j0i30i546.30858j0j7&client=ms-android-huawei-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:a42c6c43,vid:T7eKNeYr3w8,st:0
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταπληκτικό βίντεο ! Ἡ μουσική τῆς φλογέρας μοῦ ἀρέσει πάρα πολύ !
ΔιαγραφήὙπέροχο βίντεο μέ τά κοπάδια,τόν τσοπάνο μέσ᾿ἀπ᾿ὅλες τίς ἐποχές.
Εὐχαριστοῦμε πάρα πολύ ἀγαπητέ Θαλῆ !
Καλό ξημέρωμα καί ὁ Θεός νά σᾶς ἔχῃ ὅλους καλά !
https://www.youtube.com/watch?v=VuVYFLlge3E
ΑπάντησηΔιαγραφήΤωρα που μπηκαμε στην συχνότητα του κλαρινου σας αφιερώνω ενα κομμάτι απο socrates ο παγκοσμίου κλάσης κιθαρίστας Γιάννης Σπάθας κάνει την κιθάρα κλαρίνο ακριβώς οπως αυτά που βάλαμε στα λινκ, μετα τον αυτοσχεδιασμό ακολουθεί το πιο εκστασιακό ριφ του πλανήτη
Το κομμάτι λέγεται ''βουνά''
ΥΣ
Οταν τους ειχε ακούσει στην Αγγλία σε ενα φεστιβάλ ο Lemmy απο τους motorheand τους ρώτησε:
Υπάρχουν αλλα συγκροτήματα στην Ελλάδα σαν το δικό σας
Απάντησε ο Τουρκογιώργης ΟΧΙ ειμαστε το μοναδικό του ειδους
Lemmy: Ευτυχώς ...χαχαχα
Βρέ τόν Lemmy ! Τρόμαξε ἔ ;
ΔιαγραφήΚαλά τό κομμάτι ὑπέροχο !
Εὐχαριστοῦμε πολύ ἀγαπητέ μου !
https://www.youtube.com/watch?v=WdwR_NB_LK4
ΑπάντησηΔιαγραφήκι εδω εκτελεση απο στουντιο για καλυτερο ηχο και ακόμα πιο ηπειρώτικο
ΑπάντησηΔιαγραφήΣπεσιαλ αφιέρωση στην Πελασγική, σε ολους αλλα ειδικα στην Θεοδώρα
Στο μουσικό κουτί καλεσμενος ο Λέκκας
Ηταν συνεργάτης του Σπάθα για πολλά χρόνια και γενικά αγαπούσε αληθινά αυτη την παρεα των socrates
Κατόπιν τουτου η μπάντα εκανε μια εκπληξη στον Λεκκα
κι εκει που ερμηνευε Θεοδωράκη...ξαφνικά μπαίνει το παραπάνω ριφ απο τα Βουνα των socrates
απλα δείτε τι εγινε γιατι αυτα μια φορα γίνονται
https://www.youtube.com/watch?v=AW_OkOfBySk
Νά εἶσαι καλά ἀγαπητέ !
ΔιαγραφήΠές στήν Θεοδώρα πώς εἶσαι ἄρρεν κι᾿ὄχι θήλυ πού ἀναγκάζεται νά χρησιμοποιῇ διπλή κατάληξιν.
Εὐχαριστῶ ἀγαπητέ μου !
Εύχαριστῶ θερμά γιά τήν καταπληκτική μουσική σύνθεση, ἀγαπητέ ΚΑΤΑΚΟΜΒΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ (πολύ πιθανόν στίς κατακόμβες νά γυρίσουμε πάλι)!
ΔιαγραφήΣοῦ ἀντιπροσφέρω τό πιο ἀγαπημένο μου δημοτικό τραγούδι σέ μιά μοναδική ἐκτέλεση a capella. Ἡ κορυφαία χορωδός πού ἀκούγεται εἷναι θεία μου ἀπό τήν πανάρχαια πόλη Αἰανή τοῦ Ν.Κοζάνης. Τό ἄσμα αὐτό ἀποτελεῖ κατά τή γνώμη μου καί μιά ἔντονη καί ἐδραία ἀποτύπωση τῆς ἑλληνικῆς ταυτότητος στά χρόνια τῆς τουρκοκρατίας. Τό κατέγραψε ἡ Δόμνα Σαμίου ἡ ὁποία ἔμεινε ἀρκετούς μῆνες στό χωριό καί ἐκστασιάστηκε ἀπό τήν ἀπόδοση τῶν γυναικῶν τῆς Αἰανῆς (χωριό τοῦ πατέρα μου).
https://www.youtube.com/watch?v=nseRcImm6zM&t=9s&ab_channel=GreekfolkMusic
Ἐκτός ἀπό τό πολύ ὄμορφο παραδοσιακό τραγούδι πού ἀκούσαμε ἀπό τήν θεία σου,εἴδαμε καί τίς φωτό τοῦ χωριοῦ καί τήν περιοχή μέ τά ἐρείπια τῆς ἀρχαίας Αἱνιανῆς.
ΔιαγραφήΠρῶτον, τό χωριό εἶναι σέ ὑπέροχη θέσιν καί εἶναι πανένορφο ! Ἀγναντεύετε καί τήν λίμνη !
Δεύτερον καί πάρα πολύ σπουδαῖον,εἶναι ὅσα διαβάσαμε γιά τήν ἀρχαία Αἰνιανή καί εἰλικρινῶς δέν ἐγνώριζα τήν πολύ μεγάλης σημασίας περιοχή.
« Σε απόσταση περίπου 1,5 χλμ από τη σύγχρονη πόλη βρίσκεται η αρχαία Αιάνη ή Αίανα, που υπήρξε σημαντικό κέντρο της περιοχής Ελίμειας. Ιδρυτής της αρχαίας Αιανής φέρεται ο Αίανος, γιος του Ελύμου, βασιλέως των Τυρρηνών.
Η Ελίμεια ή Ελιμιώτις ή Ελιμία ήταν αρχαία χώρα της Άνω Μακεδονίας, που όφειλε το όνομά της στους κατοίκους της, τους λεγόμενους Ελιμιώτες (ή Αιάνες). Εκτεινόταν στο λεκανοπέδιο του μέσου ρου του Αλιάκμονα μέχρι τα Καμβούνια και το Τιτάριο όρος, δηλαδή στο γεωγραφικό χώρο που καταλαμβάνουν σήμερα ο νομός Γρεβενών και ο Δήμος Βοϊου. Συνόρευε νότια και νοτιοδυτικά με τη Θεσσαλία (περιοχές Περραιβίας και Τυμφαίας), ανατολικά με την Πιερία, βόρεια και βορειοδυτικά με την Εορδαία και την Ορεστίδα αντίστοιχα, και δυτικά με την Ηπειρωτική Παραυαία, όπως μαρτυρεί η τοπογραφική διάταξη των αρχαίων φρουρίων και ακροπόλεων.
Η Ελίμεια αποτελούσε αυτόνομο βασίλειο από μια τοπική αριστοκρατία, μέχρι την ένωση του με το Μακεδονικό Βασίλειο, ως ημιαυτόνομη επαρχία επί Αλεξάνδρου Α',[2] μια μορφή επικυριαρχίας όπως η Ορεστίδα και η Λυγκηστίδα. Αργότερα προσαρτήθηκε οριστικά στο Μακεδονικό βασίλειο το 355 π.Χ. από τον Φίλιππο Β', αποτελώντας μια από τις δυτικές επαρχίες του. Ο Φίλιππος Β' είχε ως δεύτερη σύζυγο, την κόρη του Δέρδα του Γ', την Φίλα, (δηλαδή: Αγαπημένη) και κατοικούσε στα βασιλικά ανάκτορα του Φιλίππου.
Στην εκστρατεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου στην Ασία κατά των Περσών, οι φάλαγγες του μακεδονικού στρατού αποτελούνταν τάξεις πεζών από ομοεθνείς Μακεδόνες. Υπήρχε έτσι η Τάξη των Ελιμιωτών που είχε περίπου 1.500 άνδρες...
(https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CE%B9%CE%B1%CE%BD%CE%AE_%CE%9A%CE%BF%CE%B6%CE%AC%CE%BD%CE%B7%CF%82)
(https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CE%BB%CE%AF%CE%BC%CE%B5%CE%B9%CE%B1)
Εὐχαριστοῦμε αγαπητή Θεοδώρα ! Διαβάσαμε γιά τήν,ἐκ πατρός πατρίδα σου τήν ἀρχαία Αἰανή καί εἴδαμε τήν σύνδεσιν μέ τόν Ἔλυμο,πού μᾶς ὁδηγεῖ στούς Τρῶες ( συγγενεῖς μας :
Η βασιλική οικογένεια της Τροίας ανάγεται στην Ηλέκτρα και το Δία, τους γονείς του Δαρδάνου. Η Ηλέκτρα ανέθρεψε τον Δάρδανο στο παλάτι της στη νήσο Σαμοθράκη. Ο βασιλεύς Τρως ονόμασε το λαό Τρώες και τη χώρα Τρωάδα, από το όνομά του. Ο Ίλος ίδρυσε την πόλη του Ιλίου, δίδοντάς της το όνομά του. Ο Ζευς έδωσε στον Ίλο το Παλλάδιον. Ο Ποσειδών και ο Απόλλων έκτισαν τα τείχη και τις οχυρώσεις γύρω από την Τροία για τον Λαομέδοντα, γιο του Ίλου του νεώτερου. ... https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A4%CF%81%CE%BF%CE%AF%CE%B1 ) κι᾿ἀπό ἐκεῖ στήν Δ. Μακεδονία καί τήν Σικελία.
Κλείνω διότι οἱ δουλειές τρέχουν. Πρέπει νά πάω καί σέ δουλειά ἐκτός Ναυπλίου.
Μετά τό μεσημέρι θά τά ξαναποῦμε.
Καλημέρα ἀγαπητή Θεοδώρα !
Ἔγραψα λάθος τό ὄνομα τοῦ χωριοῦ στήν ἀρχή ! Εἶμαι ἀπαράδεκτη !
ΔιαγραφήἈλλά τό ἀστεῖο στήν ὑπόθεσιν ξέρεις ποιό εἶναι ; Μπερδεύτηκα μέ τό Αἰμιλιανός τό χωριό στήν περιοχή τῆς Ἐρμιόνης Ἀργολίδος (ἐκεῖ βρίσκεται τό σπίτι τοῦ συγχωρεμένου Μ. Κυριακοῦ) ἀλλά ἐπεί δή δέν θυμόμουν καλά τό ἔβαλα στό γκούγκλ καί τί μοῦ ἔβγαλε ;
Αινιανή Κοζάνης: / Αινιανή Κοζάνης: Συμπλοκή μεταξύ ντόπιων και ασυνόδευτων προσφυγόπουλων ( https://www.avgi.gr/koinonia/315747_ainiani-kozanis-symploki-metaxy-ntopion-kai-asynodeyton-prosfygopoylon-katelixe-se)
Εἶδες πού κάνουν κι᾿ἀλλοι τό ἴδιο λάθος ;
Βεβαίως ἡ περιοχή πού λέγαμε στήν Ἐρμιόνη εἶναι Ἅγιος Αἰμιλιανός. Καί ἐπί τῇ εὐκαιρία θυμήθηκα καί τό ἄλλο σπίτι πού βρισκόταν ἐκεῖ κοντά. Τοῦ φίλου τοῦ Ἀνδρέα πού τοῦ δάνεισε γιά νά χτίσῃ τόν ῥόζ βίλλα. Τό «κ&λόσπιτο» πού ἔλεγε ὁ ἄλλος μακαρίτης ὁ Εὐ. Γιαννόπουλος.
Ἐκεῖνος ὁ φίλος τοῦ Ἀνδρέα,ὀνόματι Ἀλεξίου,εἶχε ἔπαυλη μέ ἐλικοδρόμιο παρακαλῶ ( ὅπως ὁ Κυριακοῦ) στήν περιοχή Χηνίτσα. Λοιπόν ὅταν ἐπικοινώνησα μαζύ του γιά νά πάρω μία συνέντευξιν,μοῦ εἶχε πεῖ : « Νά ἔρθῃς νά σέ φιλοξενήσω τό Σαββατοκύριακο καί νά καθήσουμε μέ τήν ἡσυχία μας νά κάνουμε τήν συνέντευξιν. Ἀλλά νά ἔρθης μόνη σου ...»
Μιλᾶμε,ἀμέσως ἀναρωτήθηκα : μέ δουλεύει ὁ ἄνθρωπος ;Ἤμουν καί μικρή,ἐκεῖ τό 1995 πρέπει νά ἦταν. Εὐτυχῶς εἶχα επαφή μέ τόν ἐκπρόσωπό του στο Ναύπλιον,ἕναν πρώην προϊστάμενο κρατικῆς ὑπηρεσίας,εὐγενέστατο κὐριο ὁ ὁποῖος μοῦ παρεῖχε καί πολλά στοιχεῖα ὅπως καί κἀποιες δικαστικές ἀποφάσεις καί ἔγγραφα ἀποχαρακτηρίσεων τῆς περιοχῆς.
Αὐτά ὅλα ἦρθαν συνειρμικῶς ἀπό τό λάθος στό ὄνομα τοῦ χωριοῦ τοῦ πατρός σου ἀγαπητή μου Θεοδώρα.
Νά εἶσαι καλά κι᾿εὐχαριστῶ γιά τήν πολύτιμον συμβολή σου στήν σελίδα μας.
Καλησπέρα ἀγαπητή μου !
Ευχαριστώ Θεοδώρα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν κι απο τι φαίνεται θα πρέπει να ανοίξουμε μια σελίδα αποκλειστικά για μουσικές κατευθύνσεις ωστε να μιλάμε για την μουσική με την ησυχία μας
Πιτσιρικάς ειχα ασχοληθεί με το άθλημα... αλλά μετα απο κάμποσα χρόνια εγκατέλειψα για τεχνικούς λόγους ητοι ουδεμία σχέση με μουσικό αυτί
Μου αρέσουν οι τέχνες γενικώς κι αφου απέτυχα στην μουσική ασχολήθηκα με αυτό που ηξερα εξ απαλών ονύχων οτι ειχα ταλέντο την ζωγραφική και δη την αγιογραφία
Ειλικρινά χάρηκα για την συζήτηση και θα τα πουμε εκ νεου σε καποια αλλη αναρτηση
Ἔχεις κάνει σπουδές στήν ζωγραφική/ἁγιογραφία ἤ εἶσαι αὐτοδίδακτος ;
ΔιαγραφήΚι᾿ἄν ἔχῃς κάποια σελίδα,ἴσως στό φ/β, μέ τά ἔργα σου,δῶσε μας τήν δ/νσιν νά τά ᾿δοῦμε.
Ἀγαπᾶμε καί τήν ζωγραφική καί τήν Ἁγιογραφία ἐπίσης,πολύ !
Καλησπέρα ἀγαπητέ μου !
Ειμαι αυτοδίδακτος
ΑπάντησηΔιαγραφήΟπως εγραψα ηξερα οτι το ειχα απο το νηπιαγωγείο, στο Δημοτικο και στο γυμνάσιο γράψαμε ιστορία
στο Λυκειο ασχοληθήκαμε με την μουσική οπερ και αποτύχαμε...
Μετα απο χρόνια το πήρα απόφαση και ξεκίνησα με τα πινέλα
Στην αρχη ειχα ενα αγχος ( τώρα στα γεράματα..) αλλά με την βοήθεια του Θεου προχωρήσαμε με γεωμετρική ταχύτητα
Ενδεικτικά
https://katakomviki-ecclesia.blogspot.com/2022/10/blog-post_10.html
Ἀγαπητέ,εἶναι καταπληκτικές οἱ Ἀγιογραφίες ! Μπράβο σου !!!
ΔιαγραφήΠολλά συγχαρητήρια !
Εἶδες τί εἶναι τό χάρισμα ; Μεγάλο πρᾶγμα !
Καλησπέρα ἀγαπητέ !
Πολύ ἰδιαίτερες Ἁγιογραφίες! Ἐντυπωσιάζει ἡ τόσο ἀνθρώπινη ἀποτύπωσα τοῦ Θείου! Ἡ ψυχολογική ἐκφραστικότητα τῶν μρφῶν δημιουργεῖ μιά αἴσθηση ἀγνῆς ἠρεμίας καί γαλήνης. Νομίζω ὅτι πετυχαίνετε νά καλλιεργήσετε τήν ψευδαίσθηση πώς ἔχετε ἀποκτήσει τή Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν!
ΔιαγραφήΜπράβο σας! Συγχαρητήρια!
Ευχαριστώ Θεοδώρα
ΔιαγραφήΠροσεχώς πρωτα ο Θεος θα σας στείλω απο μια εικόνα οπως υποσχεθηκα ( ανάλογα την έμπνευση της στιγμής )
Και στην κιθάρα να ακουγες εκφραση...
απο χερια σούπερ αλλα οπως ειπαμε απο αυτί...κουφός γαρ
να ειστε καλά
Ευχαριστω Ευαγγελία να εισαι καλά
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ τον Θεό για όλα ειδικα αυτα που με πόνεσαν. Εγω εφταιγα ετσι κι αλλιως
Δεσμεύομαι να σου ζωγραφίσω κάτι ομοιως και στην θεοδώρα ( μουσική αλληλεγγύη χαχαχα )
Δωστε μου λιγο χρονο γιατι τρεχω σαν τον Βεγγο να τα φερω ολα βολτα
Γραψτε μονο τι αγιο θελετε
Η να ζωγραφισω ...ποιητική αδεία;;
Σ᾿εὐχαριστῶ πολύ ἀγαπητέ μου ! Μέ σκλαβώνεις.Ξέρεις ἔχω τήν ἀδελφή μου πού εἶναι ἐπίσης ζωγράφος κι᾿ἁγιογράφος καί μοῦ ἔχει ζωγραφίσει ἐπίσης ὑπέροχες εἰκόνες.
ΔιαγραφήἌν λοιπόν νοιώθῃς πώς θέλεις νά προσφέρης δημιούργησε ὅ,τι ἐσύ θέλεις,ἀλλά σέ παρακαλῶ μήν κοπιάσεις πολύ. Μία μικρή εἰκονίτσα ἀρκεῖ.Καί ὅποτε ἔχεις ἐλεύθερο χρόνο.
Καλά νά εἴμαστε καί μέ τήν βοήθεια τοῦ Θεοῦ ὅλα θά γίνουν.
Σημείωσις : Τήν ἐπετειακή ἀνάρτησιν μέ τό πασοκ τῆς ἀλλαγῆς,τό εἶδες ;
Καλησπέρα αγαπητέ !
Ναι τα διαβάζω τα αρθρα σου
ΑπάντησηΔιαγραφήΧαιρετίσματα στην αδερφή σου απο εναν συνάδελφο
Οκ εν ευθέτω χρόνο ( μολις ξεμπλοκάρω ) θα σου ζωγραφίσω κάτι ανάλογα την έμπνευση
Να ειστε καλά
Πολύ εὐχαρίστως θά τά μεταφέρω.
ΔιαγραφήΚαλό ξημέρωμα ἀγαπητέ !
Ευχαριστώ γιά τόν χαιρετισμό σας , ανταποδίδω. Έγραψα ένα σχόλιο εχθές στήν ανάρτησή σας μέ τίς αγιογραφίες σας αλλά είδα σήμερα πώς δέν είχε περάσει καί ξαναπροσπάθησα αλλά χωρίς κι αυτή τήν φορά νά γίνει αποδεκτό. Έτσι , σάς τά μεταφέρω εδώ. Είναι ένα μπράβο γιά τίς πολύ όμορφες αγιογραφίες σας πού έχουν καί μιά ξεχωριστή γραφή πού τούς προσδίδει τήν προσωπική σας υπογραφή. Μπράβο , μ αρέσουν πολύ.
ΔιαγραφήΣας ευχαριστώ πολύ
ΔιαγραφήΥΣ
Ειναι κλειστά τα σχόλια γιατί ειναι αδυνατον να βρω χρονο να ανεβαζω και να απαντω