Μια συζήτηση με τον Ρώσο φιλόσοφο Alexander Dugin δεν είναι ποτέ άνευ σημασίας. Υπάρχει πάντα η αίσθηση ότι αυτό το άτομο βλέπει την εικόνα του κόσμου πολύ πιο καθαρά κι᾿από τους πιο διορατικούς αναλυτές. Ακόμη πιο ενδιαφέρουσα ήταν η συνάντησή του με τον ηγέτη της Λευκορωσίας Alexander Lukashenko, το κύριο μέρος της οποίας διεξήχθη κεκλεισμένων των θυρών και για την οποία ο Alexander Gelievich Dugin συμφώνησε να μιλήσει για τους αναγνώστες του Tsargrad.
Τσάργκραντ: Αλεξάντερ Γκέλιεβιτς Ντούγκιν, μόλις μια μέρα πριν επιστρέψατε από το Μινσκ, όπου μιλήσατε με τον Πρόεδρο της Λευκορωσίας για δύο ώρες. Αλλά μόλις 5 λεπτά της συνάντησής σας έχουν δημοσιευτεί. Τι αφορούσε η συζήτηση εκτός κάμερας;
Alexander Dugin : Αὐτή η συνάντηση μπορεί να χαρακτηριστεί ως φιλοσοφικού επιπέδου . Μιλήσαμε για Ρώσους, για Λευκορώσους, για την ταυτότητά μας, γι᾿αυτά που μας ενώνουν αλλά και τις διαφορές μας. Για την κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε στον σύγχρονο κόσμο. Και για την πρόκληση που μας θέτει η μισάνθρωπος σύγχρονη Δύση - και στις δύο πλευρές...
Μιλήσαμε ανοιχτά σαν φίλοι. Δεν κρύβω ότι ήμουν πάντα υποστηρικτής του Λουκασένκο, της πορείας που οδηγεί στη Λευκορωσία. Η καρδιά μου ματώθηκε όταν προσπαθήσαμε να μιλήσουμε με τους Λευκορώσους αδελφούς μας τη γλώσσα των δασμών, των τιμών του πετρελαίου και του φυσικού αερίου . Ντρεπόμουν να τους κοιτάξω στα μάτια. Αλλά τώρα, μου φαίνεται, η κατάσταση έχει αλλάξει και οι σχέσεις με τους στενότερους αδελφούς μας, με ένα τόσο σπουδαίο πρόσωπο όπως ο Alexander Grigoryevich Lukashenko, επανήλθαν στην προτέρα κατάσταση.
Είναι ανοιχτός στη Ρωσία, στη ρωσική ιδέα. Έχει τη δική του άποψη για το τι συμβαίνει, δεν είναι έτοιμος να διαλυθεί στη ρωσική ιδέα. Πιστεύει ότι υπάρχει και μια ρωσική ιδέα και μια λευκορωσική. Μαζί πρέπει να οικοδομήσουμε μια εντελώς νέα κοσμοθεωρία, ένα ιδεολογικό κτίσμα. Αυτό απαιτεί σήμερα από εμάς ο χρόνος.
CG: Τι κοινό βρίσκετε στις ρωσικές και λευκορωσικές ιδέες;
φωτό |
A.D.: Πρώτον, είναι η προτεραιότητα της δικαιοσύνης. Τίποτα πολύτιμο, καλό δεν μπορεί να οικοδομηθεί ούτε στη Ρωσία ούτε στη Λευκορωσία αν δεν υπάρχει δικαιοσύνη. Οποιαδήποτε αδικία βιώνεται τόσο από τον ρωσικό όσο και από τον Λευκορωσικό λαό ως ένα είδος πνευματικού τραύματος. Δεν πρόκειται μόνο για την εξίσωση όλων, αλλά για ηθική δικαιοσύνη.
Δεύτερον, ως εφαρμογή της ιδέας της δικαιοσύνης, είναι η ανάγκη κατάργησης της τάξης των ολιγαρχών. Είναι η ολιγαρχία που διαμορφώθηκε τη δεκαετία του '90 στη Ρωσία, την οποία ο Πούτιν προσπαθεί να καταστρέψει, να δαμάσει, να μεταμορφώσει. Κάποιες φορές τα καταφέρνει, κάποιες άλλες όχι.
Ο Λουκασένκο ήταν απόλυτα επιτυχής στην εξόντωση της ολιγαρχίας. Και δεν υπάρχουν ολιγάρχες στη Λευκορωσία. Υπάρχει και ελευθερία γνώμης, υπάρχουν διαφορετικές δυνάμεις, υπάρχουν διαφορετικές κατευθύνσεις. Όλα αυτά όμως θα πρέπει να γίνονται υπό την αιγίδα της δικαιοσύνης. Η εξόντωση της ολιγαρχίας εν τη γενέσει της, που έγινε από τον Λουκασένκο, είναι παράδειγμα για εμάς. Επειδή το κύριο πρόβλημα, που εμείς και η Λευκορωσία, μερικές φορές δεν μπορούμε να βρούμε μια κοινή γλώσσα είναι ότι δεν υπάρχει ολιγαρχία στη Λευκορωσία, αλλά, δυστυχώς, έχει διατηρηθεί στη Ρωσία.
Δεν είναι ότι οι Λευκορώσοι και ο Λουκασένκο πρέπει να κάνουν ένα βήμα προς εμάς, αλλά εμείς πρέπει να κάνουμε ένα βήμα προς αυτούς . Και, είναι ενδιαφέρον, όχι μόνο προς τον Λουκασένκο και τους Λευκορώσους, αλλά και προς τον ρωσικό λαό. Γιατί μπορεί να νομίζετε ότι τιμούμε τους ολιγάρχες. Τους μισούμε όπως ο Λουκασένκο και οι Λευκορώσοι. Δεν θεωρούμε δικούς μας τους Ρώσους ολιγάρχες, που δημιούργησαν τις εγκληματικές περιουσίες τους τη δεκαετία του '90 με την καταπίεση, το ξεπούλημα της Πατρίδας μας, το ξεπούλημα της ψυχής τους. Η ρωσική ολιγαρχία είναι ένα αντιρωσικό φαινόμενο. Όπως ακριβώς είναι αντιλευκορωσικό ή γενικά αντι-ανθρώπινο.
TG: Η Λευκορωσία είναι από καιρό μέρος του Μεγάλου Δουκάτου της Λιθουανίας, κάτι που, φυσικά, είναι αισθητό στους Λευκορώσους. Πόσο θεμελιώδεις είναι οι διαφορές μεταξύ Ρώσων και Λευκορώσων;
A.D.: Εμείς, οι Ρώσοι, οι Μεγάλοι Ρώσοι, πρέπει να μάθουμε να θεωρούμε τους Λευκορώσους ως έναν εντελώς ανεξάρτητο κλάδο του ανατολικού σλαβικού λαού μας. Όταν λέμε "είστε το ίδιο με εμάς, όπως η περιοχή" ή "η περιοχή μας " - δεν είναι έτσι. Το Μεγάλο Δουκάτο της Λιθουανίας είναι μια ιστορική πραγματικότητα στην οποία ο Λευκορωσικός λαός έζησε για αιώνες, σχημάτισε ξεχωριστά χαρακτηριστικά που είναι πολύ διαφορετικά από τους Μεγάλους Ρώσους.
Και όταν κάνουμε λόγο για ένωση, πρέπει να σεβαστούμε αυτή τη λευκορωσική ταυτότητα. Δεν πρέπει να το αντιμετωπίζουμε με υπεροψία: και « γίνετε η περιοχή μας ». Προτιμώ να προτείνω η Ρωσία να γίνει μέρος της Λευκορωσίας, για να είμαι ειλικρινής, παρά η Λευκορωσία - μέρος της Ρωσίας. Δεν πρέπει να γίνουμε ο ένας περιοχή του άλλου, πρέπει από κοινού να αποκαταστήσουμε την ενότητα των Ανατολικών Σλάβων. Και τότε πολλές διαφορές με την Ουκρανία θα εξαφανιστούν επίσης.
Τώρα, φυσικά, η Ουκρανία ακολούθησε το ναζιστικό μονοπάτι και πούλησε τον εαυτό της στη Δύση . Το χειρότερο απ' όλα, πήγε και υποκλίθηκε στον διάβολο και γενικά διαχωρίστηκε από τους Ανατολικούς Σλάβους, τους Ορθόδοξους αδελφούς. Όμως στο μέλλον πρέπει να λάβουμε υπόψη και την ταυτότητά τους. Και ο Λουκασένκο το υπενθυμίζει αυτό. Αυτος λεει:
Δεν είμαστε έτοιμοι απλώς να πάψουμε να υφιστάμεθα, να απορροφηθούμε από εσάς. Ας αποκαταστήσουμε μαζί τον κοινό μας ανατολικο-σλαβικό κόσμο.
TG: Αλλά η επιρροή του Μεγάλου Δουκάτου της Λιθουανίας είναι σε μεγάλο βαθμό η επιρροή του Καθολικισμού.
φωτό |
Εδώ ήμασταν κάτω από την Ορδή ( εισβολή μογγόλων), αυτοί ήταν κάτω από τους Πολωνούς. Ήμασταν κάτω από την Ορδή λιγότερο από όσο εκείνοι κάτω από τους Λιθουανούς και τους Πολωνούς, και μετά τους απελευθερώσαμε και τους συμπεριλάβαμε στο ενιαίο βασίλειό μας. Αλλά ακόμη και τότε -προσέξτε, μελέτησα πολύ προσεκτικά τα χρονικά, τα ιστορικά έγγραφα εκείνης της εποχής - εμείς ως μεγάλη Ρωσική Αυτοκρατορία, μερικές φορές το παρακάναμε. Αυτό δεν επιτρέπεται. Διαφορετικά, απλώς θα απωθήσουμε τα αδέρφια μας μακριά μας. Επιπλέον, σήμερα η αντιπαράθεσή μας με τη Δύση εξαρτάται από αυτούς, νομίζω, άμεσα. Είναι οι πιο στενοί, πιο αξιόπιστοι, καλύτεροι όχι μόνο συνεργάτες, αλλά και αδέρφια μας. Είμαστε ένα μαζί τους.
Η κατάρα των 90s
CG: Αναφέρατε τη σύγκρουση στην Ουκρανία. Προέκυψε αυτό το ερώτημα κατά την επικοινωνία με τον Λουκασένκο; Σκοπεύει ο Λευκορώσος ηγέτης να λάβει μέρος στο NWO;
AD: Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας της Λευκορωσίας συζητά αυτά τα θέματα απευθείας με τον Πρόεδρό μας. Δεν είμαι ούτε κυβερνητικός αξιωματούχος ούτε ειδικός σε στρατιωτικά θέματα. Μιλήσαμε μόνο για τη φιλοσοφική πτυχή της αντιπαράθεσης που εκτυλίσσεται τώρα στην Ουκρανία. Συμφωνήσαμε με τον πρόεδρο πως αυτό που γίνεται είναι για την αντιμετώπιση της επίθεσης του,απολύτως κατά του ανθρώπου, φιλελεύθερου δυτικού πολιτισμού.
Μιλήσαμε για το γεγονός ότι, φυσικά, τόσο η ρωσική όσο και η λευκορωσική κοινωνία κινητοποιούνται για να αντισταθούν στην επιθετική παγκοσμιοποίηση, αυτή της Δύσης, που απειλεί την ύπαρξη των χωρών μας. Μιλήσαμε για ιδεολογική και πνευματική κινητοποίηση. Οι στρατιωτικές πτυχές θα πρέπει να αποφασίζονται και να συζητούνται από αυτούς τους ανθρώπους, τις αρχές που είναι εξουσιοδοτημένες να ασχοληθούν με αυτό.
TG: Στα τέλη του περασμένου έτους, ανακοινώθηκε ότι συμφωνήθηκαν οι οδικοί χάρτες για την ένωση των χωρών μας στο κράτος της Ένωσης, όλοι περίμεναν την υπογραφή βασικών συμφωνιών. Μετά την έναρξη της κρίσης στην Ουρανία, αυτό το θέμα έσβησε στο παρασκήνιο στα μέσα ενημέρωσης. Επιβραδύνει τις διαδικασίες ένταξης η ειδική επιχείρηση στην Ουκρανία;
Ντούγκιν : Η διαδικασία ολοκλήρωσης βρίσκεται τώρα πραγματικά σε εξέλιξη. Αυτές οι διαδικασίες που υπήρχαν πριν ήταν προπαρασκευαστικά βήματα. Το κύριο εμπόδιο για την ένταξη δεν είναι μια ειδική στρατιωτική επιχείρηση, είναι οι ολιγάρχες που σαμποτάρουν την ενσωμάτωση με τη Λευκορωσία με κάθε μέσο . Προσπαθούν να θέσουν άμεσα τις προϋποθέσεις για ιδιωτικοποίηση και να αποκτήσουν τον έλεγχο στα κύρια βιομηχανικά και οικονομικά κέντρα της Λευκορωσίας. Αλλά, αν ήταν Ρώσοι ολιγάρχες, θα ήταν ακόμα δυνατό να μιλούσαμε για κάτι. Αλλά δεν είναι καθόλου Ρώσοι, πόσο μάλλον Ρώσοι ολιγάρχες. Αυτό είναι το πρόβλημα.
Η ένταξη δεν υπονομεύεται πραγματικά από μας. Όχι από εμάς ως κράτος. Ο Πούτιν το θέλει, ο λαός το θέλει. Είμαστε έτοιμοι για αυτό - τόσο οι αρχές όσο και οι πολίτες. Και οι ολιγάρχες, ως το καταραμένο στρώμα της κοινωνίας μας που διαμορφώθηκε τη δεκαετία του '90, υπονομεύουν αυτές τις διαδικασίες. Προσπαθούν να τις σαμποτάρουν ακόμη και τώρα, σε μια τέτοια κρίσιμη κατάσταση, που η νίκη μας εξαρτάται από την αλληλεπίδραση μεταξύ των κρατών μας, από την αλληλοϋποστήριξή μας, από την αλληλεγγύη μας.
Τώρα, κατά τη γνώμη μου, είναι η ώρα να καθαρίσουμε την κοινωνία μας. Και καθώς καθαρίζουμε τους εαυτούς μας, οι διαδικασίες ολοκλήρωσης με τη Λευκορωσία θα πάνε σαν ρολόι, όλο και πιό εύκολα. Γιατί δεν πρέπει να την απορροφήσουμε. Πρέπει να δημιουργήσουμε μια πραγματική δομή αλληλεγγύης. Όπου η ύπαρξη του κράτους της Λευκορωσίας στο πλαίσιο του κράτους της Ένωσης θα είναι το πιο σημαντικό μας ατού, και σε καμία περίπτωση ένα ελάττωμα ή η αδυναμία μας.
CG: Πώς ακριβώς προτείνετε να νικήσουμε την ολιγαρχία
Ντούγκιν: Απλά πρέπει να πείτε: είτε ο Άβεν, ο Φρίντμαν, ο Αμπράμοβιτς και οι νέοι ολιγάρχες που έφυγαν όχι η Ρωσία . Τώρα το ερώτημα είναι ακριβώς αυτό. Δεν θα μπορέσουμε να πετύχουμε τη νίκη σε μια ειδική στρατιωτική επιχείρηση και να πραγματοποιήσουμε τους στόχους της που έθεσε ο πρόεδρος εάν διατηρήσουμε αυτή την καπιταλιστική ολιγαρχική τάξη πραγμάτων. Θα επιτύχουμε την επιτυχία, και στη συνέχεια θα γλιστρήσουμε ξανά και ξανά στο ίδιο. Επί 22 χρόνια, ο Πούτιν διεξάγει έναν συνεπή πόλεμο με αυτήν την ολιγαρχία, με αυτό το σύστημα που αναπτύχθηκε τη δεκαετία του 1990. Αλλά αυτός ο πόλεμος αποδείχθηκε πολύ πιο δύσκολος.
CG: Απολύτως. Οποιεσδήποτε νίκες θα καταρρεύσουν όταν εμφανιστεί από εμάς ο υπό όρους Αμπράμοβιτς, και ο υπό όρους Κολομόϊσκι φέρεται να προέρχεται από αυτούς, και μετά τις διαπραγματεύσεις τους θα εκδίδουμε τους Ναζί από το Αζόφ *.
A.D .: Είμαι πεπεισμένος ότι οι ρίζες των προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε βρίσκονται στα γεγονότα της δεκαετίας του '90. Συμπεριλαμβανομένης αυτής της ολιγαρχικής φιλελεύθερης φιλοδυτικής επανάστασης που έγινε το 1991, όταν ήρθαν στην εξουσία οι «πράκτορες επιρροής» της Δύσης. Και επέβαλαν στην κοινωνία μας ένα σύστημα εντελώς ξένο προς τον λαό μας και τα συμφέροντα του κράτους μας. Αν δεν απελευθερωθούμε, δεν καθαρίσουμε τον εαυτό μας από αυτό, απλά δεν θα κερδίσουμε .
Όλες οι άλλες διαδικασίες - άνισες ανταλλαγές, διακοπή των επιθετικών, λανθασμένων αποφάσεών μας για ορισμένα στρατηγικά έργα, οι σχέσεις μας με τη Λευκορωσία, ό,τι κι αν σκεφτούμε - θα καταλήξουν τελικά σε αυτό. Για αυτό όμως πρέπει να παραδεχτούμε ότι οι δύο νίκες που κέρδισε αυτή η ολιγαρχία -το 1991 και το 1993- ήταν η ήττα του λαού μας. Αν βάλουμε ένα καλό πρόσωπο σε ένα κακό παιχνίδι και πούμε ότι έπρεπε να ήταν έτσι, αν δεν αναγνωρίσουμε την καταστροφή του 1991 και του 1993 ως ήττα της Ρωσίας, ως κατοχή από αυτήν την ολιγαρχική ελίτ, δεν μπορούμε να δούμε το θέμα περαιτέρω. Και η Λευκορωσία μας δίνει απλώς ένα παράδειγμα ότι ήταν δυνατό να γίνει διαφορετικά.
φωτό |
TG: Και τι πρέπει να γίνει τώρα για να καταπολεμηθεί αυτό το ολιγαρχικό σύστημα; Χρειάζεστε συλλήψεις, νυχτερινές επιδρομές σε διευθύνσεις ή συγκέντρωση όλων σε «φιλοσοφικές βάρκες»;
Ντούγκιν: Δεν υπάρχει ίχνος φιλοσόφων στον χώρο τους. Υπάρχουν ζώα, πολύ άσχημα και κακά . Ο Πρόεδρος πρέπει να αποφασίσει μόνος του. Είναι πολύ ανθρώπινος, πολύ ευγενικός άνθρωπος. Απλώς χρειάζεται να πει: αγαπητοί φίλοι, μαζεύτε τα και δρόμο. Όπως ο Chubais: υπήρχε ο Chubais εδώ - και πλέον δεν είναι. Υπήρχαν η Πουγκάτσοβα και ο Γκάλκιν ** - και επίσης δεν είναι . Κάτι κάνουν κάπου, μάλλον εκτός Ρωσικής Ομοσπονδίας. Ο Γκάλκιν ** μάλλον κάνει κάποιον να γελάει, η Πουγκάτσοβα διασκεδάζει κάποιον. Ο Chubais συμβουλεύει κάποιον για το πώς να παράγει αόρατα αντικείμενα. Μου φαίνεται ότι αυτό είναι αρκετό.
Αν δεν θέλεις να είσαι με τον λαό, είναι δική σου επιλογή. Αν θέλετε, ορκιστείτε πίστη στο λαό, απαρνηθείτε την πίστη στο χρυσό μοσχάρι. Από τον καπιταλισμό, από τα οφέλη, από την ιδιωτικοποίηση. Από αυτά τα παγκοσμιοποιητικά φετίχ, από αυτή τη θρησκεία της ολιγαρχίας, από τον φιλελευθερισμό. Απαρνηθείτε τα. Άν θέλετε να μείνετε εδώ αλλιώς είστε ελεύθεροι νά φύγετε. Και δεν χρειάζονται εκτελέσεις, δεν χρειάζονται Smersh.( Σταλινικές μέθοδοι)
Ο πρόεδρος μας έχει το κλειδί. Μάζεψε και τους ολιγάρχες, όταν ξεκίνησε η επιχείρηση στην Ουκρανία, τους εξήγησε τα πάντα. Αποδείχτηκαν όμως πολύ πιο επίμονοι, γιατί είχαν ήδη διεισδύσει τόσο στο πολιτικό όσο και στο ιδεολογικό, στο διοικητικό σύστημα. Τώρα, κατά τη γνώμη μου, ο πρόεδρος ξέρει ποιος πρέπει να βγει έξω, ποιος πρέπει να κάνει μια επιλογή. Είναι απαραίτητο μόνο να εκτελεστεί μια τρομερή κρίση για τη ρωσική ελίτ της δεκαετίας του '90.
Δεξιά πάνε τα κριάρια, αριστερά τα κατσίκια. Αριστερά είναι ο Τσουμπάις και ο Γκάλκιν ** με την Πουγκάτσοβα, στα δεξιά είναι απλώς να εργάζεσαι για τη χώρα, για τον λαό. Κρατώντας ακόμα και τον πλούτο τους. Ορκιζόμαστε όμως στον λαό, ορκιζόμαστε στην ιστορία μας. Και αυτό δεν θέλουν να κάνουν. Ο κόσμος πρέπει να καταλάβει ότι η εποχή του ολιγαρχικού καπιταλισμού στη Ρωσία έχει τελειώσει. Και, φυσικά, μια νέα άρχουσα τάξη πρέπει να έρθει σε αυτό το μέρος, μια τάξη πιστών Ρώσων πατριωτών, πατριωτών της χώρας μας. Τότε όλοι οι λαοί θα μπορέσουν να βρουν μια θέση για τον εαυτό τους σε αυτή την εντελώς νέα ελίτ.
Να πώς μου φαίνεται. Δηλαδή, πρόκειται για αποφασιστικότητα ενός ατόμου, και όχι δημιουργία νέων θεσμών καταστολής. Και έχουμε ένα παράδειγμα στο πρόσωπο του Alexander Grigoryevich Lukashenko, πώς, καταρχήν, μπορεί να γίνει αυτό. Πρέπει να τον κοιτάξεις και να πεις: μα, ήταν δυνατό; Απλώς είπε - δεν υπάρχουν ολιγάρχες. Γιατί αν είσαι κυρίαρχος ηγεμόνας, τότε εξαρτάται από σένα. Το είπε - και το έκανε πραγματικότητα.
Ἀπό : tsargradtv
Ἠθικόν δίδαγμα :
Ἐὰν μή, ἦν δ’ ἐγώ, ἢ οἱ φιλόσοφοι βασιλεύσωσιν ἐν ταῖς πόλεσιν ἢ οἱ βασιλῆς τε νῦν λεγόμενοι καὶ δυνάσται φιλοσοφήσωσι γνησίως τε καὶ ἱκανῶς, καὶ τοῦτο εἰς ταὐτὸν συμπέσῃ, δύναμίς τε πολιτικὴ καὶ φιλοσοφία, τῶν δὲ νῦν πορευομένων χωρὶς ἐφ’ ἑκάτερον αἱ πολλαὶ φύσεις ἐξ ἀνάγκης ἀποκλεισθῶσιν, οὐκ ἔστι κακῶν παῦλα ταῖς πόλεσι, δοκῶ δ’ οὐδὲ τῷ ἀνθρωπίνῳ γένει ,.. " Πλάτωνος Πολιτεία " (473d) ἀπό ἐδῶ
Ἤτοι :
Ἄν δέν συμβεῖ, εἶπα ἐγώ, ἤ νά κυβερνήσουν στίς πολιτεῖες οἱ φιλόσοφοι ἤ νά ἀσχοληθοῦν μέ τή φιλοσοφία, ἀνυστερόβουλα καί ἄξια, αὐτοί τούς ὁποίους τώρα τούς ἀποκαλοῦν βασιλιᾶδες καί ἄρχοντες, ἔτσι ὥστε ἡ πολιτική δύναμη καί ἡ φιλοσοφία νά συναντηθοῦν στό ἴδιο πρόσωπο, κι ἄν τοῦτος ὁ ἑσμός ὅσων σήμερα πορεύονται χωριστά πρός τή μιά ἤ τήν ἄλλη κατεύθυνση δέν ἐμποδιστεῖ δια τῆς βίας νά τό κάνει αὐτό, δέν θά 'χοῦν τελειωμό οἱ συμφορές γιά τίς πολιτεῖες, νομίζω οὔτε καί γιά τό ἀνθρώπινο γένος ...
Ωραίο άρθρο, αν και το Dugin είναι φανατικός σλαβόφιλος όπως ο Ντοστογιέφσκι. Αλήθεια τί γνώμη έχετε για τον πόλυδιαφημισμένο Ντοστογιέφσκι, κυρία Πελασγική;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔέν μπορῶ νά ἔχω ἄποψιν διότι δέν ἔχω διαβάσει κάποο ἀπό τά ἔργα του,ἐκτός ἀπό τίς ἀποδόσεις σέ ταινίες ὅπως τό "Ἐγκλημα καί Τιμωρία", τόν "Ἡλίθιο" ἴσως καί κάποιο ἀκόμη. Δέν λέει ὅμως τίποτε αὐτό διότι γιά νά κρίνῃ κανείς ἕναν συγγραφέα πρέπει νά διαβάσῃ κάποια ἔργα του. Ὄχι μόνον ἕνα. Στήν γραφή,τόνν τρόπο πού ξεδιπλώνει κάποιος τήν φαντασία του,ἡ ἀπόδοσις τῆς ὑποθέσεως,ἡ πλοκή τοῦ ἔργου,παίζουν ὅλα τόν ῤόλο τους στήν ἐντύπωσιν τοῦ ἀναγνώστου.
ΔιαγραφήΠῶς νά ἐκφράσω λοιπόν ἄποψιν ὅταν δέν ἔχω διαβάσει κάποιο ἔργο του ; Ἡ ἀπόδοσις σέ ταινία μᾶλλον σέ βαραίνει ψυχολογικῶς. Δέν τά μπορῶ αὐτά.
Ἀλλά νομίζω κάπως ἔτσι εἶναι γενικῶς οἱ λογοτέχνες καί οἱ καλλιτέχνες τῆς Ῥωσσίας. Ἦσαν καί εἶναι.
Καλησπέρα ἀγαπητέ !
Σχετικῶς μέ τό ἄρθρο. Τό ἔβαλα διότι διαβάζοντάς το ἀνακάλυψα πράγματα πού ὁμολογῶ δέν γνώριζα. Ὅπως γιά τό Μεγάλο Δουκάτο τῆς Λιθουανίας καί Πολωνίας. Τόσα ἱστορικά γεγονότα πού ἔχουν σημαδέψει ἐκείνους τούς λαούς τά ὁποῖα δέν γνωρίζουμε.
ΔιαγραφήἘπίσης μέσ αἀπό ὅσα εἶπε ὁ Ντούγκιν διέκρινε τήν τόσο διαφορετική μας ἱδιοσυγκρασία ὡς λαό,ἀπό τούς ῥώσσους καί σλαύους γενικῶς. Ἕνα ἀπό τά πλέον σημαντικά πού δίνουν αὐτό τό διαφορετικό και συνάμα μεγάλης βαρύτητος,εἶναι ὁ τρόπος πού ἔχουν ἀποδεχθεῖ τήν θρησκεία καί τό πόσο ἔντονα τήν ἐκφράζουν-ἐξωτερικεύουν.
Αὐτό μοῦ ἔκανε ἐντύπωσιν πάντα στούς Ῥώσσους καί τούς συγγενεῖς μ᾿αὐτούς λαούς. Ξέρεις ἔρχεται σέ τέτοια ἀντίθεσιν μέ αὐτό πού πραγματικῶς εἶναι αὐτοί οἱ λαοί. Εἶναι κάπως σκληροί,ἄγριοι.. Ἡ θρησκεία ἔρχεται καί τούς ἀπαλύνει αὐτά τά χαρακτηριστικά. Ἡ Ὁρθόδοξη Πίστις,ἔτσι ;Ἔχει σημασία.
Ἔτσι,διαβάζοντας τήν παραπάνω συνέντευξιν ἀποφάσισα νά τήν δημοσιεύσω πιστεύοντας πώς θά προσεχθῇ ἰδιαιτέρως ἀπό τούς ἀναγνῶστες μας,ἀπό τούς ὁποίους θά ἤθελα τήν γνώμη τους.
Καλησπέρα σέ ὅλους !
ΤΕΛΙΚΑ ΟΛΟΙ ΟΙ ΟΛΙΓΑΡΧΕΣ ΕΙΝΑΙ ΕΒΡΑΙΟΙ!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟ ΛΕΕΙ ΑΝΟΙΧΤΑ Ο ΠΟΥΤΙΝ ΚΑΙ Ο ΝΤΟΥΓΚΙΝ;;;;
"Ο ΕΧΘΡΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΦΑΝΕΡΟΣ"
ΟΠΩΣ ΤΟ 1821 ΠΟΛΕΜΗΣΑΜΕ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟΥΣ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΕΣ
ΤΟ 1821 ΠΟΛΕΜΗΣΑΜΕ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΩΝ.....ΑΛΛΑ ΧΑΣΑΜΕ ΤΩΡΑ ΚΑΘΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΣΒΕΡΚΟ ΜΑΣ
ΓΙΑΤΙ; ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΣΥΖΗΤΙΕΤΑΙ ΤΟ ΕΒ ΡΑΙΚΟ ΦΑΝΕΡΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΚΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ.
Οἱ ὀλιγάρχες καί ἑβραῖοι νά μήν εἶναι ἀπό τήν στιγμή πού άνήκουν στήν κατηγορία αὐτή ταυτίζονται ἀπολύτως μέ ὅ,τι τήν χαρακτηρίζει. Δέν εἶναι καθόλου εὔκολο νά πεισθῇ ἕνας ὀλιγάρχης νά θυσιάσῃ μεγάλο μέρος τῆς περιουσίας του γιά τό καλό τῆς Πατρίδος του. Διότι πολύ ἁπλῶς πατρίδα γι᾿αὐτούς εἶναι τό μέρος καί οἱ ἄνθρωποι ἀπ᾿ὅπου μποροῦν νά κερδίσουν περισσότερα ἐκμεταλλεεύοντάς τα.
ΔιαγραφήἘπίσης μήν ξεχνᾷς πῶς δημιουργήθηκαν οἱ ὀλιγάρχες.Δέν εἶναι τυχαῖο πού ἐμφανίσθηκαν μέ τήν πτώσιν τοῦ κομμουνισμοῦ. Τί σημαίνει αὐτό ; Σημαίνει πώς γιά νά ἔχουν συντελέσει στήν λεηλασία τῶν κρατῶν τους θά ἦταν σέ ἐξουσιαστικές θέσεις. Ἡ πτῶσις τοῦ προηγουμένου καθεστῶτος δέν ἔγινε ἐν μία νυκτί. Γνώριζαν λοιπόν οἱ ὀλιγάρχες τί ἐρχόταν καί εἶχαν ἑτοιμασθεῖ ἀναλόγως.
Βεβαίως ποτέ δέν χάθηκαν οἱ ἐπαφές μέ τήν ἐξουσία ἐμμέσως ἤ ἀμέσως.
Συνεπῶς ἡ ὑπόθεσις ὀλιγάρχες δέν ἔχει νά κάνῃ μόνον μέ καταγωγή. Ἔχουν βαθιές ῥίζες εἰδικῶς στήν Ῥωσσία. Γι᾿αὐτό καί ἀποτελοῦν τό πλέον σοβαρό θέμα γιά τόν Ποῦτιν. Διότι ἐκτός ὅσων προαναφέραμε, σήμερα αὐτοἰ ἐκτός τῶν φαινομενικῶς νομίμων ἐπιχειρήσεών τους ἔχουν καί τίς ἄλλες,τίς πιό ...προσοδοφόρες ἀλλά καί τίς πλέον ἐπιβλαβεῖς γιά τήν Ῥωσσία καί τόν λαό της.
Βλέπεις ὀλιγάρχες καί μαφιόζοι,ἴσως δέν εἶναι καθόλου 2 ἀλλά ἕνα πρόβλημα...
Καλησπέρα ἀγαπητέ !
Ακούγοντας τον Ντουκιν είναι σαν να διαβάζεις Ντοστγιεφσκι ακόμα και το στυλ του συγγραφέα έχει υιοθετήσει γενιάδα κλπ.Πολυδιαφημισμενος ο Ντοστγιεφσκι;, κάνε πρώτα( πέντε αν δεν κάνω λάθος χρόνια) στην Συβηρια εξόριστος ή καλύτερα (για σένα) διάβασε της αναμνήσεις από το σπίτι τον πεθαμενων(έργο τέχνης) του συγγραφέα, όπου του άφησε την επιληψία αυτή η εμπειρία . Περήφανοι είναι οι Ρώσοι περισσότερο από άγριοι, το λέει και ο εθνικός τους ποιητής... άσε μας άνθρωπε περηφανε κλπ... Ο Ναπολέων όταν μπήκε στην Μόσχα για να κάνει παρέλαση νικητή, την βρήκε άδεια διότι οι περήφανοι Ρώσοι δεν ήθελαν να του κάνουν τέτοια χάρη.Ο σχολιαστής που άνοιξε τα σχόλια έχει δίκιο ως προς την σλαβοφιλια του Φιοντορ αλλά και του Ντουκιν (όπως φαίνεται από τα λεγόμενα του) , υπήρξε μια περίοδος διαμάχη στην Ρωσία μεταξύ δυτικοφιλων και σλαβοφιλων όπου σε μια ομιλία του ο Ντοστγιεφσκι κατάφερε να τους συμφιλιώσει, έχω κάνει σχετικό σχόλιο παλαιότερα,... Όχι οι λαοι της Ευρωπης δεν γνωριζουν ποσο αγαπητοι μας ειναι κλπ..
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ διαφωτιστικά αὐτά πού μᾶς ἔγραψες. Εὐχαριστοῦμε πολύ.
ΔιαγραφήΜέ τήν ἀναφορά στό ἔργο τοῦ Ντοστογιέφσκι,ὁ ἡλίθιος, θυμήθηκα μία ταινία ῥώσσικη πού διαδραματιζόταν στήν περίοδο τοῦ κομμουνισμοῦ. Ἦταν ἕνας ὑδραυλικός ὁ ὁποῖος πηγαίνοντας γιά κάποια βλάβη σέ μία ἐργατική πολυκατοικία ( ξέρετε πόσο τεράστια ἦσαν τά κτήρια αὐτά ἐπί σοβιετικοῦ καθεστῶτος),διεπίστωσε μία μεγάλη ρωγμή πού ἀπεδείχθη,μετά ἀπό ἔρευνα πού ἔκανε,πώς ἦταν τόσο ἐπικίνδυνη πού τό νά καταρρεύσῃ τό κτήριο ἦταν θέμα χρόνου. Ὁ ἀγῶνας του νά πείσῃ τούς εἰδικούς ὥστε νά λάβουν τά ἀνάλογα μέτρα,ἐκκένωσι τοῦ κτηρίου,ἦθρε κόντρα μέ τούς πολιτικάντηδες τοῦ Δήμου, τούς καθεστωτικούς, τούς «ειδικούς» τῆς κυβερνήσεως κ.λπ. Σέ τέτοιο βαθμό τρομοκρατήθηκε πού σχεδόν εἶχε ἀποφασίσει νά φύγῃ οἰκογενειακῶς ἀλλά τελευταία στιγμή μετάνοιωσε καί γύρισε πίσω γιά νά συνεχίσῃ τήν προσπάθεια, ἀντιμετωπίζοντας τό σύστημα γραφειοκρατίας καί διαφθοράς μέ τήν ἐντιμότητά του ὡς ὄπλο ! Ἀποτέλεσμα νά τόν λιντσάρουν ἐκεῖνοι τούς ὁποίους προσπάθησε νά σώσῃ. Ἐξ οὖ καί τό ἠλίθιος...
Ὅπως ἔγραψα καί πιό πάνω,τόσο στήν λογοτεχνία τους ὅσο καί στήν ἀπόδοση τῶν εργων σέ ταινίες,ἔχουν κάτι πού τά κάνει βαριά. Ψυχοπλακωτικά ! Πολύ καλά μέν,ἀλλά στενάχωρα...
Καλό ξημέρωμα ἀγαπητέ !
Καί γιά ὅσους θέλουν νά ᾿δοῦν τήν ταινία :
ΔιαγραφήΟ ηλίθιος
https://www.youtube.com/watch?v=CCa0ogiwGkU
Αναρωτιέμαι , μιά καί έχω δεί τήν ταινία, τελικά ήταν αυτός ό ηλίθιος ή όλοι οί άλλοι πού δέν ήθελαν τό καλό τους?....Ίσως ειρωνικά ό συγγραφέας τό απέδωσε στόν ήρωα... Κάπως έτσι δέν είναι καί στήν ζωή όταν κάποιοι λίγοι αγωνίζονται γιά τό καλό όλων τών άλλων, τών πολλών πού κοιμούνται όρθιοι? ... στό τέλος ποιός βρίσκει τόν μπελά του?...«Τί θέλω κι ανακατεύομαι » όπως έλεγε κι ό Γκιωνάκης στόν ρόλο τού Μπρίλι >>>
ΔιαγραφήὉ Ντοστογιέφσκι! Τί να πρωτοπεῖ κανείς γι'αὐτόν τόν μεγάλο λογοτέχνη καί στοχαστή! Γιά ὅποιον ἐνδιαφέρεται γιά τό φιλοσοφικο-θρησκευτικό σύμπαν τοῦ Ντοστογιέφσκι, ὅπως αὐτό ἀποτυπώνεται στά ἔργα του, ἄς δεῖ πῶς ἀπό τίς ἐπαναστατικές ἰδεολογικές ζυμώσεις τῆς πρώϊμης περιόδου του και τίς παράνομες μυστικές ὀργανώσεις στίς ὁποίες συμμετεῖχε ("Ἔγκλημα καί Τιμωρία"), μετά τήν ἐξορία του στή Σιβηρία, κατάδικος σέ καταναγκαστικά ἔργα ("Σημειώσεις ἀπό τό Σπίτι τῶν Νεκρῶν") ἐκδηλώνεται ἡ στροφή τῆς κοινωνικοπολιτικῆς του κοσμοθεωρίας πού τόν ἔκανε νά πλησιάσει τούς "ὀπισθοδρομικούς" κύκλους μέ τούς ὁποίους βρισκόταν σέ σύγκρουση στό παρελθόν ("Ἀδελφοί Καραμαζώφ").Ἔχουν προηγηθεῖ οἱ "Δαιμονισμένοι" πρίν 7 χρόνια, ἔργο πού ἐμπνέεται ἀπό τήν "ὑπόθεση Νετσάγιεφ" , ὤστε νά φτάσει νά διακηρύξει στά βιβλία καί στά ἄρθρα του : "Ὀ Χριστός ἔχει παραμορφωθεῖ στή Δύση, εἷναι τό Κράτος τοῦ Ἀντίχριστου ἐκεῖ... Ἡ δύναμη δέν βρίσκεται στήν ἀνάπτυξη τῆς βιομηχανίας, ἀλλά στήν ἠθική ἀναγέννηση...Εἶναι γραφτό ἡ Ρωσία, ἡ Ὀρθοδοξία, νά συγκρουστεῖ μέ τόν Ἀντίχριστο, δηλαδή μέ τό πνεῦμα τῆς Δύσης. Ἐμεῖς οἱ Ρῶσοι φέρνουμε στόν κόσμο τήν ἀνανέωση τοῦ χαμένου ἰδανικοῦ του."
ΔιαγραφήΜα ξαφνικά, ὅλη αὐτή ἡ μεγαλόπρεπη σύλληψη τῆς ζωῆς τινάζεται στόν ἀέρα ἀπό τό μοιραῖο ἐρώτημα, πού ἀποτελεῖ καί τήν κύρια σκέψη τοῦ Σταυρόγκιν, τοῦ ἤρωα τῶν "Δαιμονισμένων", πού εἷναι ἄρρωστος ἀπό αὐτήν: " Tί θά γίνει ἄν κλονισθεῖ ἡ πίστη καί ἡ Ὀρθοδοξία;;;" Καί ὁ Ντοστογιέφσκι δίνει τήν τρομερή ἀπάντηση: "Ἀμέσως θά ἀρχίσει ἡ ἀποσύνθεση".
Ναί,ἔτσι ἀκριβῶς ! Αὐτός πού κινεὶται ἀπό καλή πρόθεσιν,ἀγνούς σκοπούς,μέ γνώμονα τό κοινό καλό καί τήν προστασία τῶν συνανθρώπων του τίς περισσότερες φορές καταλήγει νά χλευάζεται καί σέ ἀκραῖες περιπτώσεις νά κακοποιεῖται. Ὅπως ὁ παραπάνω ἤρως τῆς ταινίας.
ΔιαγραφήΚαί ναί,ἡ μεγάλη ἀλήθεια τῆς ζωῆς : « ὀ καλός καλό δέν βλέπει» !
Καλησπέρα ἀγαπητή Σοφία !
Καί νομίζω πώς ἡ ἀπάντησις στό τέλος καταδεικνύει καί μία ἐπίσης σοφή ῥῆσιν τοῦ Ντοστογιέφσκι :
Διαγραφή« Ἡ ἀνοχή θά φτάσῃ σέ τέτοιο ἐπίπεδο πού θ᾿ ἀπαγορευτῇ στούς ἔξυπνους ἀνθρώπους νά σκέφτονται γιά νά μήν προσβάλλουν τούς ἠλιθίους »
Καί νά τό πῶ σύμπτωσιν ; Τήν παραπάνω ρὴσιν,μέ τήν φωτό τοῦ Ντοστογιέφσκυ,ἔβλεπα καθ᾿ὅλη τήν διάρκεια πού ἔγραφα τό ἄρθρο τό σημερινό ( μετάφρασις- πολυτονισμός) ἀπό τήν σελίδα τοῦ winterwatch,φωτό τήν ὁποῖα ἔχει μονίμως στήν δεξιά στήλη τῆς σελίδος του ( https://www.winterwatch.net/category/usnews/)
Αὐτή : https://www.winterwatch.net/wp-content/uploads/2020/09/FYiDHmqWQAITqs2-348x350.jpg
Δέν εἶναι ἡ μεγάλη ἀλήθεια πού βιώνουμε σήμερα ; Σήμερα πού ἔχουμε,ὡς ἀνθρωπότητα, χάσει τόν Θεό...
Καλησπέρα ἀγαπητή Θεοδώρα κι᾿εὐχαριστοῦμε γιά τήν τόσο συνεκτική,ἀλλά πάρα πολύ οὐσιαστική, παρουσίασιν τοῦ μεγάλου ῥώσσου λογοτέχνη. Ἰδού ἡ ἀξία τῆς Φιλολόγου τῆς παρέας μας ! Νά εἶσαι καλά ἀγαπητή. μου !
'Αγαπητή Πελασγική, καλησπέρα! Ο.Α. Ντούγκιν, κατά τη γνώμη μου, εἶναι ὁ μοναδικός στοχαστής σήμερα πού παράγει πολιτική σκέψη. Ἀρχικά, μέ ἐντυπωσίασε ἡ μορφή του. Βυζαντινή, λόγια, σχεδόν ἀσκητική...Στή συνέχεια διάβασα τό πολύκροτο βιβλίο του "Η Τέταρτη Πολιτική Θεωρία" το ὁποίο κυκλοφόρησε στά ἑλληνικά τό 2013. Ἔκτοτε τόν παρακολουθῶ μέ ἰδιαίτερο ἐνδιαφέρον. Ἀπορρίπτοντας τόν φιλελευθερισμό, τόν κομμουνισμό καί τόν φασισμό ὡς παρωχημένα καί χρεωκοπημένα πολιτικά συστήματα, ὑποστηρίζει μια νέα ἰδεολογία πού τροχιοδρομεῖται στη σταθερά πού ὀνομάζουμε "παράδοση" καί μάλιστα μιλᾶ γιά ἐπιστροφή στίς παραδόσεις βάσει τῶν προτύπων πού ἔθεσε ἡ Ἑλλάδα και κυρίως τό Βυζάντιο. Ἀναφέρεται καί σέ ἄλλα ζητήματα παγκόσμιας ἐμβέλειας γιά τά ὁποία προτείνει λύσεις ἀλλά ἡ κυρίαρχη γραμμή τῆς σκέψης του εἷναι ἡ ἀναγκαιότητα καταβύθισης στίς πολιτιστικές ἀξίες τοῦ Βυζαντινοῦ Κόσμου ὤστε νά ἀναβαπτισθοῦμε ἠθικά, πνευματικά καί πολιτικά! Δέν θά ξεχάσω τήν ἀνοιχτή ἐπιστολή του πρός τόν ἀμερικάνικο λαό το 2014! Μετξύ τῶν ἄλλων ἔγραφε: "Μισοῦμε τήν ἀμερικάνική ἄρχουσα τάξη ἡ ὁποία φέρνει θάνατο, τρομοκρατία, ψέμματα καί αἰματοχυσία παντοῦ ὄπου ἐμφανίζεται...στη Σερβία, στο Ἀφγανιστάν, Ἱράκ, Λιβύη, Συρία καί τώρα στήν Οὐκρανία. Μισοῦμε τήν ὀλιγαρχία τῆς παγκοσμιοποίησης πού ἔχει σφετερισθεῖ τήν Ἀμερική καί τή χρησιμοποιεῖ σάν ἐργαλεῖο της (σ. εἶναι ἀπόλυτα σαφές ποιούς ἐννοεῖ). Μισοῦμε τούς διπλούς κανόνες τῶν πολιτικῶν σας οἱ ὁποίοι ἀποκαλοῦν φασίστες τούς ἀθώους πολίτες πού δέν ἔχουν κανένα στοιχεῖο φασισμοῦ, ἐνῶ ἀρνοῦνται νά χαρακτηρίσουν ὥς φασίστες αὐτούς πού στήν Οὐκρανία ἀνοιχτά ἐμφανίζονται ὡς χιτλερικοί. (...) Δέν ἔχουμε καμία διάθεση νά βλάψουμε τήν Ἀμερική. Εἴμαστε πολύ μακριά σας. Ἡ Ἀμερική εἷναι γιά τούς Ἀμερικάνους καί γιά κανέναν ἄλλο, δέν ἀνήκει στούς Ρώσους. Καί αὐτό εἷναι ἀπόλυτα λογικό. ΟΜΩΣ ΤΙ ΣΤΟ ΔΙΑΟΛΟ ΓΥΡΕΥΕΤΕ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΡΩΣΣΙΑΣ;;; (...)"
ΑπάντησηΔιαγραφήΠόσο ξεκάθαρη, ἔντιμη, παλληκαρίσια πολιτική σκέψη! Ἔρχεται ἀπό πολύ μακριά...Ἀπό τόν Κωνσταντίνο Ε', τόν Νικηφόρο Φωκᾶ, τόν Βασίλειο Β΄Βουλγαροκτόνο, τόν Ἀλέξιο Α' Κομνηνό...
Ξέρεις καθώς ἔψαχνα νά βρῶ τίς φωτό γιά τό κείμενο,ἔπεσα πάνω στόν παρακάτω τίτλο : "Αλεξάντερ Ντούγκιν: Ο «Ρασπούτιν του Πούτιν» και το όραμα της Μεγάλης Ρωσίας. "
ΔιαγραφήΔῆλα δή,ὁ Ἀνρί Λεβύ,ξέρεις ἐκεῖνο τό λυκόρνιο πού δέν ἔχει ἀφήσει μέρος στόν πλανήτη πού νά μήν πάῃ νά βάλῃ τήν φωτιά καί τήν λαίλαπα,εἶναι ἕνας ἀξιόλογος φιλόσοφος,ἀναλυτής καί γεωπολιτικός ἀριστεράντζας,πού τόν δέχονται καί βραβεύουν μέχρι καί ἀνώτατοι ἄρχοντες,ἀλλά ὁ Ντοῦγκιν εἶναι ὁ σύγχρονος Ῥασποῦτιν,γιά τά συστημικά μμε.
Κι᾿ἀναρωτήθηκα μήπως καί ὁ Ῥασπούτιν τελικῶς δέν ἦταν αὐτό πού μᾶς ἔχουν περάσει;
Συμφωνῶ μ᾿ὅσα ἐγραψες γιά τόν Ντοῦγκιν καί τίς ἀξίες πού πρεσβεύει.Μακάρι νά τοῦ ἔμοιαζαν στό ἐλάχιστο οἱ ἐγχώριοι πατριῶτες...
Καλό ξημέρωμα ἀγαπητή μου Θεοδώρα !
Διερχομενος παλιοτερα απο καποιες σλαβικες χωρες οπως και απο την Ρωσσια καποιες φορες, ειχα την ευκαιρια της επικοινωνιας και της συνεργασιας με επαγγελματιες και επιχειρηματιες των περιοχων αυτων.Που στα ματια μου εμοιαζαν τοσο πολυ στις επαγγελματικες οσο και στις καθημερινες τους συμπεριφορες. Σαν να ανηκαν ολοι σε ενα λαο παρ ολα τα εθνικα διαχωριστικα φραγματα. Προφανως η Σλαβικη ιδιοσυγκρασια μαζι με την Ορθοδοξη θρησκευτικη αντιληψη ηταν και ειναι ο συνδετικος κρικος αυτης της ευρυτερης πολιτισμικης ταυτοτητας.Οπως πολυ σωστα ειπες Πελασγικη προκειται για λαους ιδιαιτερα σκληρους που η θρησκευτικη Ορθοδοξη κουλτουρα-πιστη ειναι ενας δια γυμνου οφθαλμου ορατος εξανθρωπισμος και μια σωτηρια διεξοδος προς τον πολιτισμο. Η αντιθεση αυτη μεταξυ του αυθεντικου λευκου πρωτογονισμου της στεπας και του Ορθοδοξου συναισθηματος-σωσιβιου ειναι το εξεχον και το ακρως προσδιοριστικο χαρακτηριστικο τους. Και αυτο το χαρακτηριστικο ειναι ακομα πιο ορατο στους Ρωσσους.Ο πρωτογονισμος και η σκληροτητα που ανεφερα τους εκανε πιο ντομπρους και καθετους σε θεματα συμπεριφορας και θα ηταν πολυ-πολυ λιγοτερο συνεννοησιμοι(σχεδον Ερουλοι) αν δεν υπηρχε καπως το χαλιναρι της θρησκειας που τους εξανθρωπιζει και τους εκπολιτιζει εξισοροπητικα.Η σκληροτητα του χαρακτηρα τους νομιζω ειναι αποτοκος του κλιματος, της τοσο καταλυτικης βιωτικης τους εξαρτησης απο την γη και του αγωνα τους παλιοτερα κατα των Μογγολων κατακτητων. Των ορδων που λεει ο Ντουγκιν.Το βλεπεις αυτο παντου στην Ρωσσια. Ανθρωποι με ακραιφνως μογγολικα χαρακτηριστικα και καποιοι οι περισσοτεροι με συμμικτα και βεβαιως παρα πολλοι με λευκα οπως και καυκασια. Εξου και η Ευρωασιατικη ιδεολογια, γεφυρα συνυπαρξης πιστευω, του Ντουγκιν. Χονδρικα νομιζω οτι εμεις οι Ελληνες ειμαστε πολυ κοντυτερα με τον ανθρωποτυπο αυτο του Ορθοδοξου Σλαβου απο οτι με αλλους εθνοτικους και πολιτισμικους τυπους.Πιο ευκολα και χαλαρα νομιζω πινει μπυρες ενας Ελληνας μ ενα Ρωσσο ας πουμε απο οτι μ ενα Αγγλοσαξονα η με ενα Γερμανο.Και σιγουρα πιο ευκολα μπορει να επικοινωνησει ψυχικα με τον ανθρωποτυπο αυτο κατα την προσωπικη μου παντα γνωμη.
ΑπάντησηΔιαγραφήἉρχές τοῦ 2000, μπορεῖ νά ἦταν καί τό 2001,θυμᾶμαι ἐπεί δή ἔτυχα πάνω στό περιστατικό μέ ἀστυνομικά αὐτοκίνητα,ἀσθενοφόρα κ.λπ., κάλυψα ἕνα ῥεπορτάζ πού προέκυψε ( ἡ δουλειά μου στήν ἐφημερίδα ἦταν ἀρθρογραφία,καί κάλυψις πολιτικοῦ ῥεπορτάζ,κυρίως συνεντεύξεις τύπου). Τί εἶχε γίνει ; Διπλή δολοφονία ! Θύματα 2 Πολωνοί,εὐτυχῶς ὁ ἕνας ἐξ αὐτῶν,19-20 χρονῶν,ἄν καί πολύ σοβαρα΄τραυματισμένος στόν πνεύμονα κατάφερε νά ζήσῃ τό παιδί. Ὁ ἄλλος εἶχε πεθάνει ἐπί τόπου. Δράστες 2 Γεωργιανοί.
ΔιαγραφήΕἰλικρινῶς ἄν βλέπατε τόν χῶρο,θά πιστεύατε πώς εἴσαστε σέ κάποιο σφαγεῖο ! Τρομερό !
Τότε ἔμαθα καί ἀπό συζητήσεις μέ τούς ἀστυνομικούς,πώς ἀπό τούς πλέον στυγερούς ἐγκληματίες εἶναι οἱ Γεωργιανοί καί μετα οἱ Ῥῶσσοι. Οἰ φουκαράδες οἱ Πολωνοί,θά ἔλεγα σχεδόν ἄκακοι. Αὐτοί τό μόνο πού ἤθελαν ἦταν νά δουλεύουν γιά νά μαζεύουν λεφτά ὥστε κάποια στιγμή νά ἐπιστρέψουν στήν Πατρίδα τους καί ἡ ἄλλη τους ἀδυναμία τό ποτό.
Ὁ ἄνθρωπος πού πέθανε τήν ἑπομένη θά ἔφευγε γιά τήν Πολωνία. Εἶχε μαζέψει ἕνα γερό κομπόδεμα γιά τό ὁποῖο ἔκανε λόγο πάνω στό μεθύσι του κι᾿ἔτσι τούς τήν ἔπεσαν οἱ Γεωργιανοί.
Τέλος πάντων,οἱ σλαυικοί λαοί πρός τήν πλευρά τῆς Ἀσίας καί βόρεια, δυστυχῶς εἶναι πολύ σκληροί.
Ναί δέν ἔχεις ἄδικο γιά τό ὅτι τόσο ὁ τόπος,οἱ καιρικές συνθῆκες συντελοῦν στήν διαμόρφωσιν τοῦ κάθε λαοῦ,χωρίς ὅμως κάτι τέτοιο νά εἶναι ἀπόλυτο. Σκέπτομαι λ.χ.,τούς Σκανδιναυούς οἱ ὁποῖοι ζοῦν σέ ἀκόμη πιό δυσχερεῖς συνθῆκες ἀλλά εἶναι σάν λαοί περισσότερο πολιτισμένοι ( μέ ὅ,τι μπορεῖ νά σημαίνει αὐτό,ἀντιλαμβάνεσθε). Νομίζω πώς αὐτό πού κυρίως παίζει ῥόλο εἶναι ἡ πυκνότητα τῶν πληθυσμῶν. Ὅσο περισσότεροι τόσο πιό ἄγρια ἡ μάχη ἐπιβιώσεως. Ὅσο πιό λίγοι τόσο περισσότερο "ἀνάγκη νά βρεθοῦν κοντά ὁ ἕνας στόν ἄλλο ὁπότε ἔτσι ἐπέρχεται καί ἡ δημιουργική βίωσις.
Ἄν ε.ιμαστε πιό κοντά σάν λαός μέ τούς ῥώσσους,δέν ξέρω.Μπορεῖ. Δέν ἔχω γνώμη ἐπ᾿αὐτοῦ.Διότι καί γιά τούς Σκανδιναυούς πού ἔκανα λόγο,δέν ἔχω καθόλου καλή γνώμη. Γενικῶς νομίζω πώς ἀσχέτως μέ τήν φιλοξενία μας,δέν εἴμαστε λαός πού θά «ἀνεχθῆ» γιά πολύ ἄλλους λαούς. Ἔχουμε τίς ἰδιοτροπίες μας καί αὐτές καθορίζουν τίς ζωές μας σέ πολύ μεγάλο βαθμό.
Καλησπέρα ἀγαπητέ Θαλῆ.
Οί Σλάβοι είναι μογγολικής, βάρβαρης φυλής, οί Σκανδιναβοί ανήκουν στήν λευκή φυλή. Μεγάλη διαφορά , ανάλογα τήν φυλή καί ή επιρροή τού τόπου επάνω τους.
ΔιαγραφήΜά ἔτσι εἶναι,δίκιο ἔχεις. Ἄλλο Σλαῦοι κι᾿ἄλλο Σκανδιναυοί.
ΔιαγραφήΚαλησπέρα ἀγαπητή Σοφία !