" ...μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι..." Σωκράτης

Κυριακή 5 Μαρτίου 2023

«Αὕτη ἡ πίστις τῶν ἀποστόλων, αὕτη ἡ πίστις τῶν πατέρων, αὕτη ἡ πίστις τῶν ὀρθοδόξων, αὕτη ἡ πίστις τήν οἰκουμένην ἐστήριξεν.»

Η Κυριακή της Ορθοδοξίας τέλη 16ου- αρχές 17ου αιώνα, Εμμανουήλ Τζανφουρνάρης Η παράσταση αυτή παρουσιάζει την αναστήλωση των εικόνων που εορτάζεται από την ορθόδοξη εκκλησία κατά την Κυριακή της Ορθοδοξίας. ( ἀπό ἐδῶ

 «Αὕτη ἡ πίστις τῶν ἀποστόλων, αὕτη ἡ πίστις τῶν πατέρων, αὕτη ἡ πίστις τῶν ὀρθοδόξων, αὕτη ἡ πίστις τὴν οἰκουμένην ἐστήριξεν.». Αυτό λέγεται με έμφαση στο το Συνοδικό της Ορθοδοξίας της Εκκλησίας Κωνσταντινουπόλεως που διαβάζεται την Κυριακή της Ορθοδοξίας.

Ένας λόγος παρηγορίας μέσα στην ανείπωτη θλίψη και το βαρύ πένθος που βιώνει η πατρίδα μας: «Αὕτη ἡ πίστις τὴνοἰκουμένην ἐστήριξεν», και πόσο χρειάζεται σήμερα αυτή η πίστη για να στηρίξει τις οικογένειες που θρηνούν τα παιδιά και τους οικείους τους…

Γράφει η Δέσποινα Σωτηρίου

Μέσα σε αυτήν την τραγωδία η Εκκλησία μας τιμά σήμερα την Κυριακή της Ορθοδοξίας, μία εορτή που σχετίζεται ιδιαίτερα με την ιστορική πορεία της Εκκλησίας μας.

Ήδη από τα μέσα του 9ου αιώνα, ο εορτασμός της καθιερώθηκε να τελείται την πρώτη Κυριακή των Νηστειών, σε ανάμνηση της θριαμβευτικής και οριστικής αποκατάστασης της λατρείας των ιερών εικόνων από τη Σύνοδο της Κωνσταντινουπόλεως, στις 11 Μαρτίου 843.

Η Σύνοδος συνήλθε με πρωτοβουλία της αυτοκράτειρας Θεοδώρας, χήρας του εικονομάχου αυτοκράτορα Θεοφίλου (829-842), και επιτρόπου του ανήλικου ακόμα διαδόχου Μιχαήλ Γ΄.

Προεδρεύοντος του εικονόφιλου πατριάρχη Μεθοδίου, η Σύνοδος του 843 επικύρωσε πανηγυρικά τις αποφάσεις της Ζ΄ Οικουμενικής Συνόδου σχετικά με την αναστήλωση και προσκύνηση των εικόνων, που είχε συγκαλέσει στη Νίκαια, το 787, μία άλλη αυτοκράτειρα, η Ειρήνη η Αθηναία, δίνοντας έτσι οριστικό τέλος στην περίοδο της εικονομαχίας.

Μία περίοδο οξείας πολιτικής και θεολογικής έριδας που, για 100 περίπου χρόνια (729-787, 815-843), κλόνισε και δίχασε τους κόλπους της Εκκλησίας, αλλά και την πολιτική, πνευματική και κοινωνική ζωή της Βυζαντινής αυτοκρατορίας με φυλακίσεις, διωγμούς, εξορίες και εξοντώσεις των εικονοφίλων, κλείσιμο μοναστηριών, προμαχώνων της εικονόφιλης μερίδας και γι αυτό κύριος στόχος των εικονομάχων, απομάκρυνση των εικόνων από τις εκκλησίες και συστηματικές καταστροφές παντός είδους αγιογραφιών.

Εξαίρετα έργα τέχνης κατάστραφηκαν δια παντός, ενώ το νέο εικονογραφικό πρόγραμμα των εκκλησιών περιελάμβανε γεωμετρικά μοτίβα, αναπαράσταση φυτών και ζώων.

Το Συνοδικό της Ορθοδοξίας

Неделя на Православието“, ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗC ΟΡΘΟΔΟ/ξείας 1868 : Χεὶρ σταυράκη μαργαρίτη ἐκ Κολακιάς. ( ἀπό ἐδῶ)

 
Κατά την ημέρα αυτή διαβάζεται το Συνοδικό της Ορθοδοξίας της Εκκλησίας Κωνσταντινουπόλεως το οποίο είναι ένα κείμενο που περιέχεται στο λειτουργικό βιβλίο του Τριωδίου, το οποίο καθιερώθηκε από την Εκκλησία μας να διαβάζεται κατά την πρώτη Κυριακή της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, δηλαδή της Ορθοδοξίας.

Η ανάμνηση της εορτής αυτής είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την γέννηση του Συνοδικού, σηματοδοτεί τη λήξη της εικονομαχίας και τον θρίαμβο της Ορθοδοξίας διά της αναστηλώσεως των ιερών εικόνων, η οποία επισφραγίσθηκε με την καταδίκη της αιρέσεως των εικονομάχων και τον μακαρισμό των προμάχων και υπερασπιστών των εικόνων.

Στο κείμενο του Συνοδικού παρατηρούμε ότι περιλαμβάνεται συνοπτικά όλη η Ορθόδοξος θεολογία. Αυτό συμβαίνει διότι το Συνοδικό είναι αποτέλεσμα πολλών και σημαντικών Συνοδικών αποφάσεων από την περίοδο της εικονομαχίας έως και την άλωση της Κωνσταντινουπόλεως από τους Οθωμανούς, απέναντι σε αιρετικές ομάδες που ως αποτέλεσμα είχαν την αλλοίωση του δόγματος, το οποίο αποτελεί καρπό της διαχρονικής εμπειρίας των μελών του σώματος της Εκκλησίας.

Αύτη η πίστις των Ορθοδόξων

Η Ορθόδοξη Εκκλησία σεμνύνεται, και δικαίως, γιατί, αν και διήλθε διά πυρός και σιδήρου, κατόρθωσε, μέσα από πολλές συμπληγάδες, να διατηρήσει την αποστολική πίστη και την αρχαία παράδοση, όπως αυτή διαμορφώθηκε κατά τη διάρκεια των αιώνων.

Στο Συνοδικό της Ορθοδοξίας λέγεται με έμφαση: «Αὕτη ἡ πίστις τῶν ἀποστόλων, αὕτη ἡ πίστις τῶν πατέρων, αὕτη ἡ πίστις τῶν ὀρθοδόξων, αὕτη ἡ πίστις τὴν οἰκουμένην ἐστήριξεν.»

Έτσι, σήμερα, χωρίς κανένα ενδοιασμό, η Ορθόδοξη Εκκλησία ομολογεί ότι είναι η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία του Χριστού.



Ἡ Πελασγική

18 σχόλια:

  1. Συγχαρητήρια για την ανάρτηση
    Ενημερωτικά σε μια φράση γιατι ειναι σοβαρό το θέμα

    Οι εικονομάχοι αναγκάστηκαν να παραδεχτούν την αίρεσή τους εξ αφορμής της διδασκαλίας του αγίου Δαμασκηνού ( ο μεγαλύτερος δογματολόγος της εκκλησίας και οι σύγχρονοι εκεί βασίζονται και στην ουσία απλά αντιγράφουν )
    ''Δεν ζωγραφίζουμε τον Θεό ( απαγορεύεται δια ροπάλου) που δεν τον είδαμε
    ζωγραφίζουμε τον Χριστό που εγινε άνθρωπος και τον είδαμε και δια του Χριστού προσκυνείται ο Τριαδικός Θεός''

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εὑχαριστοῦμε πολύ !

      Καλό μεσημέρι Κυριακῆς,ἀγαπητέ Γρηγόριε ! Χρόνια Πολλά !

      Διαγραφή
  2. Ποτε δεν μπορεσα να καταλαβω τι συνιστα την ΑΙΡΕΣΗ και τι την ορθη πιστη(Ορθοδοξια εν προκειμενω). Αυτο που αντιλαμβανομαι ειναι οτι οι εκαστοτε νικητες των θρησκευτικων ανταγωνισμων οταν πιστοποιησουν πανηγυρικα την νικη τους(δηλαδη οταν καταλαβουν και την πολιτικη εξουσια) ονοματιζουν ολους τους ηττηθεντες ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ.Και φυσικα αιρετικοι ονομαζονται οι ηττηθεντες αντιπαλοι που ανηκουν στο ιδιο ευρυτερο θρησκευτικο δογμα. Δεν μπορουν δηλαδη να θεωρηθουν αιρετικοι μαυτο το σκεπτικο οι μουσουλμανοι η βουδιστες για παραδειγμα. Γιαυτο και μου ειναι δυσκολο να καταλαβω την μανιωδη καταφορα και το αναθεμα (τρις παρακαλω) κατα των Ελληνων που ανηκουν σε αλλο ιδεολογικο και θρησκευτικο κοσμο. Κυριακη της ορθοδοξίας ΟΚ μια ενδοχριστιανικη επαιτιος!!! Θεμιτο κατα μια εννοια αλλα γιατι τα βαζουν με την Ελλαδα?? Αυτο εγω δεν μπορω με τιποτα να το δεχθω!!   Λενε λοιπον τα κειμενα:
    1. Ετι τοις φρονούσι και λέγουσι, κτιστήν είναι πάσαν φυσικήν δύναμιν και ενέργειαν της τρισυποστάτου Θεότητος ως κτιστήν εκ τούτου πάντως, και αυτήν την θείαν ουσίαν αναγκαζομένοις δοξάζειν κτιστή γαρ κατά τους Αγίους ενέργεια , κτιστήν δηλώσει και φύσιν. Άκτιστον δε, άκτιστον χαρακτηρίσει ουσίαν. Καντεύθεν ήδη κινδυνεύουσιν εις αθείαν παντελή περιπίπτειν, και την Ελληνικήν μυθολογίαν, και των κτισμάτων λατρείαν τη καθαρά και αμώμω των Χριστιανών Πίστει προστριβομένοις, μη ομολογούσι δε κατά τας Αγίων θεοπνεύστου θεολογίας και το της Εκκλησίας ευσεβές φρόνημα άκτιστον είναι πάσαν φυσικήν δύναμιν και ενέργειαν της τρισυποστάτου Θεότητος ΑΝΑΘΕΜΑ ΤΡΙΣ.     
     
2. Τοις μετά των άλλων μυθικών πλασμάτων, αφ΄εαυτών και την καθ' ημάς κλίσιν μεταπλάττουσι, και τας Πλατωνικάς ιδέας ως αληθείς δεχομένοις, και αυθυπόστατον την ύλην παρά των ιδίων μορφούσθαι λέγουσι, και προφανώς διαβάλλουσι το αυτεξούσιον του Δημιουργού, του από του μη όντος ει το είναι παραγάγοντος τα πάντα, και ως Ποιητού πάσιν αρχήν και τέλος επιτιθέντος εξουσιαστικώς και δεσποτικώς ΑΝΑΘΕΜΑ ΤΡΙΣ     
     
3. Τοις τα Ελληνικά διεξιούσι μαθήματα, και μη δια παίδευσιν μόνον ταύτα παιδευομένοις, αλλά και ταις δόξαις αυτών ταις ματαίας επομένοις, και ως αληθέσι πιστεύουσι, και ούτως αυταίς ως το βέβαιον εχούσας εγκειμένοις ώστε και ετέρους ποτε μεν λάθρα, ποτέ δε νοερώς ενάγειν αυταίς και διδάσκειν ανενδοιάστως ΑΝΑΘΕΜΑ ΤΡΙΣ.     
     
4. Τοις δεχομένοις, και παραδίδουσι τα μάταια και Ελληνικά ρήματα, ότι τε προϋπαρξις εστι των ψυχών και εκ του μη όντος τα πάντα εγένετο, και παρήχθησαν, ότι τέλος εστί της κολάσεως, ή αποκατάστασις αύθις της κτίσεως, και των ανθρωπίνων πραγμάτων, και δια των τοιούτων λόγων την Βασιλείαν Των Ουρανών λυομένην πάντως, και παράγουσαν εισάγουσιν, ήν αιωνίαν και ακατάλυτον αυτός τε ο Χριστός και Θεός ημών εδίδαξε, και παρέδοτο, και δια πάσης της παλαιάς και νέας Γραφής ημείς παρελάβομε, ότι και η Κόλασις ατελεύτητος και η Βασιλεία αίδιος, δια δε των τοιούτων λόγων εαυτούς τε απολλύασι, και ετέροις αιωνίας προξένοις γινομένοις ΑΝΑΘΕΜΑ ΤΡΙΣ.     
     
5. Τοις ευσεβείν μεν επαγγελομένοις, τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη και Καθολική Εκκλησία περί τε ψυχών ανθρωπίνων, και ουρανού και γής, και των άλλων κτισμάτων αναιδώς, ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν ΑΝΑΘΕΜΑ ΤΡΙΣ.     
     
6. Τοις την μωράν των έξωθεν ( = Ελλήνων) φιλοσόφων λεγομένην σοφίαν προτιμώσι, και τοις καθηγηταίς αυτών επομένοις, και τας τε μετεμψυχώσεις των ανθρωπίνων ψυχών, ή και ομοίως τοις αλόγοις ζώοις ταύτας απόλλυσθαι, και εις το μηδέν χωρείν δεχομένοις και δια τούτο ανάστασιν και κρίσιν και την τελευταίαν των βεβιωμένων ανταπόδοσιν αθετούσιν ΑΝΑΘΕΜΑ ΤΡΙΣ.     
     
7. Τοις λέγουσιν, ότι οι των Ελλήνων σοφοί και πρώτοι των αιρεσιαρχών, οι παρά των επτά Αγίων και Καθολικών Συνόδων, και παρά πάντων των εν Ορθοδοξία λαμψάντων Πατέρων αναθέματι καθυποβλήθέντας, ως αλλότριοι της Καθολικής Εκκλησίας δια την εν λόγοις αυτών κίβδηλον και ρυπαράν περιουσίαν κρείττονες εισί κατά πολύ, και ενταύθα, και εν τη μελλούση κρίσει, και των ευσεβών μεν και ορθοδόξων ανδρών, άλλως δε κατά πάθος ανθρώπινον ή αγνόημα πλημμελησάντων ΑΝΑΘΕΜΑ ΤΡΙΣ.      
 

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ Θαλῆ ξέρεις τί μοῦ θυμίζεις; Ἀκριβῶς ὅ,τι ἔγινε μέ τήν περίοδον τῆς εἰκονομαχίας.Πόσο κρῖμα θεωρῶ,ἀλήθεια,ἐν ἔτει 2023 νά μπαίνουμε σέ μία διαδικασία πού θυμίζει κάτι ἐν εἴδη μεσαίωνος !!

      Πίστευα πώς ὅλο αὐτό εἶχε τελειώσει,πώς οἱ σκεπτόμενοι ἄνθρωποι δέν ἔχουν ἀνάγκη νά ψάχνουν τά καταφανῆ ! Τό ποιοί καί γιά ποιό λόγο ἤθελαν,θέλουν καί μετά μανίας θά θέλουν νά ὑφίσταται αὐτό τό μῖσος κατά τοῦ Ἑλληνισμοῦ.
      Τό κέρδος πού ἔχουν,ὅποτε χρησιμοποιοῦν αὐτό τό μῖσος ἐπιτηδείως...

      Δυστυχῶς,ἄν δέν μπορεῖ κανείς νά ξεχωρίσῃ τίς ἀξίες πού κτίσθηκαν μέσῳ τοῦ Χριστιανισμοῦ καί πάνω στίς ὁποῖες βασίσθηκε ὁ ἄνθρωπος γιά νά δημιουργήσῃ μία κοινωνία ὅπως τοῦ ἀρμόζει,τότε ἀλήθεια γιατί νά κάνω τόν κόπο νά ἐξηγῶ,ξαναλέω,τά καταφανῆ ;

      Κῦττα ὅλους ἐκείνους πού ἀπό τίς ἀρχές τῆς δεκαετίας τοῦ ᾿90 ἐπιτίθενται μέ μανία λυσσώδη κατά τῆς Πίστεώς μας,ἐμπλέκοντας σ᾿αὐτό τό Ἀρχαῖο Ἑλληνικό Πνεῦμα καί θά καταλάβῃς,ἐλπίζω,ποιῶν ὁ σκοπός ἐξυπηρετούνταν.
      Κῦττα πίσω στόν καιρό τῆς Σοβιετικῆς Ἑνώσεως καί τήν παντοκρατορία τῶν ἀθέων μπολσεβίκων ὅπου μέ τόση κακία,μῖσος ἀβυσσαλέο κυνήγησαν τόν Χριστιανισμό στό πρόσωπο τόσων ἑκατομμυρίων Ῥώσσων, τί ἐπέτυχαν ; Τούς ἔκαμαν ἀκόμη πιό πιστούς καί αὐτό φαίνεται σήμερα,30 χρόνια μετά τήν πτώσιν τῶν κομμουνιστῶν. Καί ξέρεις γιατί ἔγιναν πιό πιστοί ; Διότι ἡ Πίστις ἐκείνη τούς κράτησε ζωντανούς, ἡ Πίστις ἐκείνη τούς ἔκανε πιό δυνατούς,ἡ Πίστις ἐκείνη μέσ᾿ἀπό τό θαῦμα τούς χαλύβδωσε τήν θέλησιν γιά τήν μάχη τοῦ Καλοῦ κατά τοῦ Κακοῦ.

      Λοιπόν μή μέ πᾶς πίσω σ᾿ἐκεῖνα τά σκοτεινά χρόνια καί στό τί ἀκριβῶς ἀφοροῦν οἱ ἀναθεματισμοί ἐκεῖνοι. Τό Φῶς εἶναι ἐδῶ μέσῳ τῆς Πίστεώς μας,εὐτυχῶς !

      Καλησπέρα ἀγαπητέ Θαλὴ !

      Διαγραφή



  3. Με τίτλους
    1. Αν δεν εισαι 100% χριστιανός δεν θα βγάλουμε άκρη εις τον αιώνα, αυτός αλλωστε ειναι ο λόγος για τις χιλιάδες σεκτες - λίγο Χριστός και λίγο απ αυτό η απο τ άλλο κ.ο.κ.
    2. Αίρεση είναι ο εκτροχιασμός απο τα ορθόδοξα δόγματα της πίστεως δλδ πιστεύεις οτι σου κάνει κέφι κι ακόμα χειρότερα οτι σου επιτρέπει την αμαρτία κατά 99% σαρκική
    3. Δόγματα ( τσιμεντοκολώνες της ορθοδοξίας ) είναι οι βασικές αλήθειες της πίστεως οι οποιες δεν αλλάζουν ποτέ ...τα standards που λέμε και στην βαρβαρική
    4. Ανάθεμα. Δεν ειναι κατάρα οπως πιστεύει ολος ο κόσμος. Ειναι διαπίστωση οτι ο τάδε δεν εχει καμία σχέση με τον Χριστό αν ειναι πχ ειδωλολάτρης η οτι ειναι αιρετικός και πιστεύει οτι του καπνίσει – βλ. 2 τοτε εισαι αναθεματισμένος - χωρισμένος
    5. Πολιτική. Σίγουρα οι μεν λένε τους απέναντι αιρετικούς μεχρι αποδείξεως του αντιθετου. Αυτες οι αποδείξεις θεσπίστηκαν στις 7 οικουμενικές ( παγκόσμιες που κρατησαν 1-2 χρονια εκαστος) συνόδους στις πανορθόδοξες ( ενα level κάτω απο την οικουμενική) και σε κάποιες τοπικές συνόδους οι οποίες αποδεδειγμένα ηταν θεόπνευστες και καθολικά αποδεκτές.
    Το ορθοδοξος ποτε δεν ηταν συνώνυμο της πλειονοτητας...αντιθετως
    Τελος, οι συγχρονες αιρέσεις ειναι μια κοπια των αρχαίων με αλλο look

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ἀγαπητοί μου, ἡ ἀναστήλωσις τῶν ἱερῶν εἰκόνων δέν εἷναι ἀπλά τό τέλος μιᾶς θρησκευτικῆς διαμάχης. Εἷναι ἡ ὀριστική συμφιλίωσις τοῦ χριστιανισμοῦ μέ τό ἑλληνικό πνεῦμα. Ὁ Πλάτων καί ὁ Ἀριστοτέλης ἀλλά καί ὁλόκληρη ἡ κλασσική γραμματεία ἀποτελοῦσαν τή βασική παιδεία τῶν Βυζαντινῶν Ἑλλήνων ἤδη ἀπό την ἐποχή τῆς ἱδρύσεως τοῦ Πανεπιστημίου τῆς Μαγναύρας (425), τοῦ πρώτου πανεπιστημίου παγκοσμίως! Ἡ νίκη τῶν εἰκονολατρῶν εἷναι ἡ νίκη καί ἡ τελική ἐπικράτησις τοῦ ἑλληνικοῦ πολιτισμοῦ στήν αὐτοκρατορία. Ἄς μήν ξεχνᾶμε ποιοί ὑποκίνησαν τήν εἰκονομαχία... Ἄς μήν παραβλέπουμε τό πόσο βίαιος ὑπῆρξε ὁ διωγμός τῆς λατρείας τῆς Θεοτόκου...Ἄς ἀναλογισθοῦμε ποιές θρησκείες ἀπαγορεύουν τήν ἀπεικόνιση τῶν ἱερῶν προσώπων...Ἄς μήν ἀγνοοῦμε ὅτι ὁ ἀγώνας ἐναντίον τῶν εἰκόνων ἧταν στήν οὐσία μιά μάχη ἐναντίον τῶν μοναχῶν...Ὅποιος δέν γνωρίζει τή σημασία τοῦ μοναχισμοῦ στό Βυζάντιο δέν θά μπορέσει ποτέ νά κατανοήσει τή βυζαντινή ψυχή...Νά ἔχουμε πάντως ὑπ'ὅψιν μας ὄτι ἡ κίνηση τῶν Εἰκονομάχων ὐπῆρξε ἕνα ἐξαιρετικά πολύπλοκο φαινόμενο, τό ὅποῖον, δυστυχῶς, λόγω τῆς καταστάσεως τῶν σχετικῶν πηγῶν, δέν μπορεῖ ἀκόμη νά διαφωτισθεῖ στήν ὁλότητά του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. « ...ἡ ἀναστήλωσις τῶν ἱερῶν εἰκόνων εἷναι ἡ ὀριστική συμφιλίωσις τοῦ χριστιανισμοῦ μέ τό ἑλληνικό πνεῦμα. Ὁ Πλάτων καί ὁ Ἀριστοτέλης ἀλλά καί ὁλόκληρη ἡ κλασσική γραμματεία ἀποτελοῦσαν τή βασική παιδεία τῶν Βυζαντινῶν Ἑλλήνων...

      Ἄς μήν ἀγνοοῦμε ὅτι ὁ ἀγώνας ἐναντίον τῶν εἰκόνων ἧταν στήν οὐσία μιά μάχη ἐναντίον τῶν μοναχῶν...Ὅποιος δέν γνωρίζει τή σημασία τοῦ μοναχισμοῦ στό Βυζάντιο δέν θά μπορέσει ποτέ νά κατανοήσει τή βυζαντινή ψυχή...»

      Αὐτές οἱ φράσεις μοῦ εἶπαν πάρα πολλά !

      Εὐχαριστῶ πολύ ! Ἔχοντας μάλιστα κατά νοῦ πώς ὅλα αὐτά μοῦ τά λέει κάποια πού ἔχει Master of Science τῆς Βυζαντινῆς Ἱστορίας, ἔ σίγουρα ἔχουν ἄλλη βαρύτητα.

      Καλό ξημέρωμα ἀγαπητή μου Θεοδώρα !

      Διαγραφή
    2. "Ἄς ἀναλογισθοῦμε ποιές θρησκείες ἀπαγορεύουν τήν ἀπεικόνιση τῶν ἱερῶν προσώπων" Ἡ κυρία Θεοδώρα Παλαιολόγου ἔγραψε τὴν φράση κλειδὶ ποὺ ἤθελα νὰ γράψῳ. 'Ακριβῶς αὐτοὶ εἶναι ποὺ ὑποκινοῦν τὰ πάντα. Δυστυχῶς μεγάλο μέρος τῶν Ἐλλήνων δὲν μπορεῖ νὰ σκεφτῇ διαγωνίως, τὰ βλέπει ὅλα εἴτε καθέτως εἴτε ὁριζοντίως. Δυστυχῶς οἱ ἱεαράρχες ἔχουν μέγιστο βαθμὸ εὐθὐνης, πολλοὶ ἀγράμαμματοι καὶ τυχοδιῶκτες. Ὄχι ψαγμένοι. Εἶναι δύσκολο νὰ ἀρνηθῇς τὶς σαρκικὲς ἀπολαύσεις γιὰ ἕναν ἄγνωστο πνευματικὸ παράδεισο. Οὔτε οἱ ἐπίσκοποι καταλαβαίνουν τί διαβάζουνε καὶ σὲ τί προσεύχονται, διαβάζουν ὅπως οἱ πολιτικοὶ τοὺς λόγους τους. Οἱ ἄνθρωποι ἔκαναν κακὸ στὸν ἑλληνισμό, ὄχι ὁ Χριστός. Τὸ σύστημα ἐκείνης τῆς ἐποχῆς χωρὶς νὰ γνωρίζει καὶ χωρὶς νὰ γνωρίζουμε αὐτὰ τὰ ὁποῖα ἔχουν γραφτῇ εἴτε στὰ ἐπίσημα Εὐαγγέλια εἴτε στὰ λεγόμενα Ἀπαγορευμένα. Ἐκτιμῶ χωρὶς νὰ γνωρίζῳ ὅτι μᾶλλον κάποιοι Ἕλληνες προσπαθήσανε νὰ σώσουν τὸν ἑλληνισμὸ μέσα ἀπὸ τὸ σύστημα ποὺ ἀναδεικνυόταν ἀπὸ τὴν ἐπικράτηση τοῦ Χριστιανισμοῦ. Ἔβλεπαν πιὸ μακριὰ καὶ ἦταν σοφότεροι ἡμῶν. Ὅταν δὲν μπορῆς νὰ πολεμήσῃς τὸν ἐχθρὸ μὲ τὰ ὅπλα τότες ἐπιστρατεύεις τὴ γνώση καὶ τὸν πολιτισμό σου καὶ σὲ αὐτὰ ὁ ἑλληνισμὸς κρατᾶ τὰ πρωτεῖα γιὰ χιλιᾶδες αἰώνες. Αὐτοὶ ποὺ κατηγοροῦν τὸν Χριστὸ θὰ πρέπῃ νὰ ἀναρωτηθοῦν γιατί ΑΥΤΟΙ οἱ ἄλλοι μισοῦν τὸν ἑλληνισμὸ καὶ τὸν καταστρέφουν; Μέθοδος τῶν τριῶν, καὶ ἐδῶ πάλι ἡ ἑλληνικὴ γνώση μιλάει.

      Διαγραφή
    3. 'Ακριβῶς, ἀγαπητέ Ἀνώνυμε 12.24! Πήρατε τό νῆμα τῆς σκέψης μου καί τό πήγατε ἀκριβῶς ἐκεῖ πού ἤθελα νά φτάσω! Εὗγε! Τά δύσκολα ἐκεῖνα χρόνια ὁ ἑλληνισμός βρῆκε καταφύγιο στόν χριστιανισμό. Στήν Ὀρθοδοξία δηλαδή γιά νά μιλήσουμε σαφέστερα. Ἡ Εἰκονομαχία ἧταν καταπίεση τῆς ψυχῆς τοῦ Βυζαντινοῦ Ἕλληνα. Αὐτήν ἤθελαν νά συνθλίψουν. Πολύ σοφά πράττοντας ἡ Αὐγούστα Θεοδώρα τό 843, παρά τό γεγονός ὄτι λίγους μόνο μῆνες πριν εἷχε ὀρκισθεῖ στόν ἐτοιμοθάνατο σύζυγό της καί αὐτοκράτορα Θεόφιλο, φανατικό εἰκονομάχο, πώς θά συνεχίσει τήν εἰκονομαχική πολιτική ἐκείνου, τό πρῶτο πού ἔκανε μόλις ἀνέλαβε τήν ἐπιτροπεία τοῦ ἀνήλικου γιοῦ της Μιχαήλ Γ΄, ἧταν νά συγκαλέσει Σύνοδο (7η Οικουμενική) καί νά ἀποφασίσει τήν πανηγυρική ἀναστήλωση τῶν εἰκόνων, θέττοντας τέρμα στήν ἔριδα αὐτή πού συντάραξε τό κράτος γιά 150 περίπου χρόνια μέ τεράστιες ἐπιπτώσεις σέ ὄλους τούς τομεῖς. Ἀπό κεῖ καί πέρα, τό Βυζάντιο ἀνασυντάσσει τίς δυνάμεις του καί ἀρχίζει ἡ ἔνδοξη ἐποχή τῶν Μακεδόνων Αὐτοκρατόρων (867-1057) κατά τή διάρκεια τῆς ὁποίας τό Βυζάντιο ἀκτινοβολεῖ διεθνῶς.

      Τό βυζαντινό μοντέλο τῆς συναλληλίας αὐτοκράτορος- Πατριάρχου ἐφαρμόζει σήμερα ὁ Πούτιν μέ τόν Πατριάρχη Μόσχας. Ἡ Ῥωσσία, ἄλλωστε, μετά τό 1453, θεωρεῖται ὁ κληρονόμος τῆς πνευματικῆς παρακαταθήκης καί τῶν συμβόλων τοῦ Βυζαντίου.

      Διαγραφή
  5. Περιληπτικά εφ ολης της υλης

    Για να κυβερνήσει ο αντίχριστος ( Τέμενος του Ομαρ που θα γίνει οικόπεδο και θα χτιστεί ο τρίτος Ναος του Σολωμόντα ) απαραίτητη προϋπόθεση τα πάντα να γίνουν ίσιωμα. Τοτε θα εμφανισθούν οι προφήτες Ηλίας και Ενώχ και κατά τους μυημένους...και ο Ιωάννης της αποκαλύψεως
    Εχει ξεκινήσει προαιώνια το σχέδιο μόνο που τώρα είμαστε στο δι ευχών... το ζούμε διαφωνεί κανείς;;
    Δεν φτάνει μόνο γεωπολιτικά να ειναι ολοι μασόνοι, κυρίως πρέπει να πιάσουν τους θρησκευτικούς ηγέτες της κάθεχώρας. Αυτό εγινε και στην ψωροκώσταινα οταν πριν απο 150 χρόνια θρόνιασαν τους πρώτους μασόνους πατριάρχες, τα υπόλοιπα ιστορία.
    Δεν ειναι αγράμματοι οι μητροπολίτες, κάθε άλλο, εχουν μια ντιβανοκασέλα πτυχία και περγαμηνές, για πήγαινε στον Ναυπάκτου να δεις πόσο αγράμματος είναι κ.ο.κ.
    Αρα τι συμβαίνει και βάζουν αυτογκόλ;;
    Είτε είναι δεμένοι χειροπόδαρα ( βιντεο κατά 99% σοδομισμός ) που σημαίνει οτι ειναι δαιμονισμένοι και δεν εχουν καμία σύνδεση με το αγιο πνεύμα , ειτε μασόνοι που βρίσκονται σε εντεταλμένη υπηρεσία του γέροντά τους Μπαφομέτ
    Δυστυχώς δεν φτάνει η Ρωσία να εχει το τυπικό των Τσάρων ( Βλαντιμίρ – Πατριάρχης Μόσχας) η ουσία εγκειται στο να ειναι ορθόδοξοι και δυστυχέστατα σε ολες τις τοπικές εκκλησίες του πλανήτη εχει χαθεί η ορθοδοξία. Ειναι ολοι οικουμενιστές. Ο Κύριλλος δεν αποτελει εξαίρεση KGBίτης γάρ, απόδειξη οτι αναγνωρίζει σωτηρία στα μυστηρια των Παπικων κλπ κλπ κλπ
    Τι ειναι ο οικουμενισμός;; ο οικουμενισμός ( ΠΣΕ παγγκοσμιο συμβουλιο εκκλησιων ) εν πρώτοις ακύρωσε ΟΛΟ το Πιστεύω το οποιο ορίζει ΜΙΑ καθολική ( παγκόσμια) εκκλησία αναγνωρίζοντας καμιά 400ριά μέχρι αυτή την στιγμή και κατ επέκταση τα υπόλοιπα αρθρα μιας και σωζονται οι αντιθετοι και οι αβαπτιστοι( Οποιος αλλάξει εστω ενα γραμμα απο το Πιστευω παει ντουγρου κόλαση συμφωνα μετις οικουμενικες αποφασεις )
    Ο οικουμενισμός αναγνωρίζει σωτηρία εκει που υπάρχει διαπιστευμένη κόλαση πχ Παπικούς Αγγλικανους Προτεστάντες ( με εκατοντάδες παρασυναγωγές) αλλα υπάρχουν και χειρότερα, ητοι σε μουσουλμάνους δλδ αντίχριστους και ολες τις δαιμονολατρίες του πλανήτη μετο επιχείρημα αρκει να εισαι καλός ανθρωπος. Στην κοσμοιστορική Πανορθόδοξη του Κολυμπαριου αναγνωρίστηκαν τα μυστήρια ολων των προαιώνιων αιρετικών, που σημαινει οτι ακυρωθηκαν οι 7 σύνοδοι πχ οι μονοφυσίτες ειναι αδελφη ορθοδοξη εκκλησια κλπ και θεσμοθετήθηκε το ΠΣΕ ( σωτηρια στους αλλόθρησκους ) χρειαζεται να πουμε κατι αλλο;;

    Εν συμπεράσματι
    ο οικουμενισμός ακυρωσε την Σταυρική Θυσία του Χριστού παρουσιάζοντας της ως μια αχρηστη πράξη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πρὸς ΚΑΤΑΚΟΜΒΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ : Εἶσαι ἀπὸ αὐτοὺς ποὺ βλέπουν εἴτε μόνον καθέτως εἴτε μόνον ὁριζοντίως,
      ἀλλὰ ποτὲ διαγωνίως. Τὸ τί ἐστί οἰκουμενισμὸς δὲν χρειάζεται καμία περαιτέρω ἐξήγηση, μοῦ φτάνει ὅταν ὁ προκαθήμενος
      τῆς ἑλλαδικῆς ἐκκλησίας ντρέπεται νὰ φορέσῃ τὸν σταυρὸ σὲ δημόσια θέα
      γιὰ νὰ μὴν θίξῃ τοὺς ἐγχώριους καὶ μὴ λαθροεισβολεῖς, μόνιμους καὶ περαστικούς, κατοίκους
      αὐτῆς τῆς δύσμοιρης πατρίδος.
      Πᾶμε παρακάτω. Ξέρω πτυχιούχους, ποὺ ἀναλάμβανε ἑπιχειρήσεις δισεκατομμυρίων φτιαγμένες
      ἀπὸ τοὺς ἀνεκπαίδευτους παπποῦδες τους, μὲ τόσα Phd ποὺ ἂν τὰ χρησιμοποιοῦσες
      γιὰ τὴν ὑγειινή σου θὰ εἶχες μέχρις δευτέρας παρουσίας.
      Ξέρεις τί ἔγινε; Κλείσανε τὶς ἐπιχειρήσεις σὲ λίγα χρόνια.
      Ὑπάρχουν στρατιωτικοὶ ποὺ ἔχουν τόσα Phd, Masters καὶ ἄλλα τόσα παλιόχαρτα ἀπὸ σχολὲς
      ἀλλὰ ἂν τοὺς βάλῃς νὰ κάνουν σκοποβολὴ θὰ βαρᾶνε στὸν γᾶμο τοῦ καραγκιόζη.
      Δὲν λέμε νὰ βρεθοῦνε σὲ πολεμικὸ θέατρο ἐπιχειρήσεων, ἐκεῖ θὰ θέλουνε πᾶνες.
      Ἂν κάνουνε νυχτερινὲς ἀσκήσεις μόνον μὲ τὰ ἄστρα νὰ βρίσκουν στῖγμα θὰ πάρουν στὸ λαιμό τους
      ταξιαρχίες ὁλόκληρες.
      Ὑπῆρξαν παππούληδες μὲ τὸ εὐαγγέλιο στὸ χέρι ποὺ πηγαίναν ἀπὸ χωριὸ σὲ χωριὸ μὲ τοὺς τούρκους πάνω ἀπὸ τὸ κεφάλι τους
      ποὺ τοὺς ἔγγραφαν στὰ παλαιότερα τῶν ὑποδημάτων τους.
      Ὁ Ναυπάκτου καὶ ὁ κάθε Ναυπάκτου νὰ κρατήσῃ τὰ πτυχία του γιὰ τὸν ἑυατό του.
      Τὶς σπουδὲς γνωρίζω καλὰ ποιοί τὶς υἱοθέτησαν καὶ γιὰ ποιό λόγο, ὅπως καὶ τὴν
      χειραφέτηση τῶν γυναικῶν. Ὁπότες γνωρίζω τὸ τὶ ἐστί πληρωμένη γνώση καὶ πού ἀποσκοπεῖ.
      Ὅταν πατήσει τὸ πόδι τοῦ τούρκου σὲ ἑλληνικὸ ἔδαφος νὰ δῷ ποιοί καὶ πόσοι θὰ λακήσουν.
      Ἐπιμένω, στὴν πλειονότητά τους, μῆν πῷ ὅλοι οἱ προκαθήμενοι παραμένουν ἀμόρφωτοι.
      Ἐσὺ μπερδεύεις τὴν ἐκπαίδευση μὲ τὴν παιδεία. Μόρφωση εἶναι ἡ εὐρύτητα πνεύματος καὶ μὲ
      τὴν εὐρύτητα πνεύματος διαμορφώνεις τὸν χαρακτήρα σου καὶ προβλέπεις τὶς κακὲς στιγμές.
      Ὅλοι οἱ σημερινοὶ προκαθήμενοι ὅταν ἦταν 20ηδες καὶ τοὺς πληρώναν τὶς σπουδές τους,
      ὅταν ἦταν γεμάτο ἀλλαζονεία, ματαιόδοξοι, στὸ ζενὶθ τῶν σαρκικῶν τους ἐπιθυμιῶν, ὄχι ὅτι τώρα δὲν ἔχουν,
      δὲν μάντευαν γιατί τοὺς ἔσπρωχναν μὲ τὰ δύο τους χέρια οἱ ἀνάδοχοί τους; Μᾶλλον ὄχι.
      Για αὐτὸ παραμείνανε ἀμόρφωτοι, ἐπειδὴ τοὺς ἀρέσε καὶ τοὺς ἀρέσει νὰ παραμένουν σκλάβοι.
      Ἐπειδὴ δὲν βλέπανε μακρύτερα τοῦ σήμερα. Ξέρω πολὺ καλὰ ἀπὸ ποὺ τοὺς κρατᾶνε, ὅπως ξέρουνε καὶ οἱ ἴδιοι.
      Ἡ ὑπόθεση τῶν ἐκκλησιαστικῶν ταγῶν ὅπως καὶ τῆς ἑκκλησίας σὰν θεσμὸς πάσχει ὅπως πάσχει καὶ ὅλο
      τὸ ἔθνος.

      Διαγραφή
    2. 6 Mαρτιου 9.13
      Μετα απο το σχολιο ( 4 συνεχόμενα) εσυ κατάλαβες οτι δεν βλέπω διαγωνίως;;
      Μηπως εσυ δεν βλεπεις διαγώνια και τους βλεπεις ολους πλαγιως και καθετως;;

      Παμε παρακάτω
      ΟΙκουμενισμός δεν ειναι να βγάλει τον Σταυρο ο Ιερωνυμος για τους λαθρο, γιατι θα μπορουσε να ηταν κατά πάντα ορθοδοξος. Αυτο λεγεται ΑΡΝΗΣΗ ΧΡΙΣΤΟΥ και χανεις την ιερωσυνη επι τοπου. Στην Συρία αυτο ακριβως σου λενε για να μην σου κοψουν το κεφαλι, βγαλε τον Σταυρο

      Οι αμόρφωτοι τελος πάντων οπως λες εξηγησα γιατι ειναι αμόρφωτοι, επειδη ειναι δαιμονισμένοι σοδομιτες και μασονοι. Απο αυτους εσυ περιμένεις..κουλτούρα;;;
      Στο δια ταυτα για τον οικουμενισμό
      το κοινο ποτήριο σε καθιστά συμμέτοχο ειτε στην σωτηρία ειτε στην κόλαση
      Αντιλαβού;;


      Διαγραφή
    3. Συνεχεια απο το παραπάνω

      ΕΣΥ ΕΙΔΕΣ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΒΛΕΠΩ ΑΠΟ ΠΟΛΛΕΣ ΓΩΝΙΕΣ;;; ΣΙΓΟΥΡΑ ΟΧΙ
      ( σχολιο απο την αναρτηση Συμπτωσεις )

      Το σχολιο που ακολουθει ειναι μια ιστορια επιστημονικής φαντασιας απο την ταινια που εχω σκοπο να γυρισω φετος

      Στον πλανήτη Συριο κυβερνούν οι Συριοι
      Οι Συριοι εχουν διποδα κατοικίδια τα οποια δουλευουν ολη μερα
      Οι Συριοι οταν εχουν τις ονομασικες τους εορτες σφαζουν καποια κατοικιδια για τσιμπούσι, πολλες φορές πάνε για κυνήγι ετσι απλά επειδη τους αρεσει να τα σκοτώνουν
      Τραβουν βιντεο τα σπορ ψυχαγωγιας, τους αρεσει να τα βλεπουν διασκεδαζουν αφανταστα

      Ετσι εγινε μια φορα σε ενα τραινο που μετεφερε ζωντανά...ξαφνικά το τραινο ανατινάχτηκε και τα ζωντανα εξαϋλώθηκαν Βγηκε ανακοινωση για αγνοουμενα κατοικίδια ( αλλα τοσα απο αυτα που σκοτωθηκαν )
      Που να πηγαν αραγε;;;
      Εξαυλώθυκαν βρε δεν ειπαμε….. ΓΙΑΤΙ ΝΟΜΙΖΕΙΣ ΑΝΑΤΙΝΑΧΘΗΚΕ ΤΟ ΤΡΑΙΝΟ;;;;
      Για να μην βρεθουν ποτε τα κατοικιδια τα οποια εγιναν σκευος ψυχαγωγιας ανταλακτικά φαγητο και ποτο. Οι εξωγηινοι δεν πινουν τζιν τονικ ως γνωστον…

      Διαγραφή
    4. Οἰκουμενισμὸς δὲν εἶναι τὸ νὰ βγάλῃς τὸν Σταυρὀ αὐτὸ εἶναι μόνον ἄρνηση Χριστοῦ!!!! Μάλιστα!!
      Ὡραία πράγματα.

      Διαγραφή

    5. Ακριβως, αλλο το ενα και αλλο το αλλο
      Αρνησιθεος ειναι κι ενας ορθοδοξος που δεν αντεχει μαρτυριο οπως οι περισσοτεροι

      Μολις απεδειξες οτι εισαι απο τους οριζοντιως και καθετως

      Για να μαθαινεις νεαρε
      Στην αρχαια εκκλησια 1-3 αιωνας οσοι δεν αντεχαν μαρτυριο υπεγραφαν ενα χαρτι οτι εριξαν λιβανι στα ειδωλα ( θυσιασαν ) και τους αφηναν ελευθερους
      Το ιδιο επι τουρκοκρατίας που αρνηθηκαν τον Χριστον
      Τοτε δεν υπηρχε οικουμενισμός...αντιλαβού;;
      Το ιδιο παντοτε παντου και πάντα με τελευταιο παραδειγμα την Ρωσια 1917-1942

      Τελος η συζητηση

      Διαγραφή

  6. ΑΙΡΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΒΛΑΣΦΗΜΙΕΣ ΤΟΥ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ «Πατριάρχου» Κων/πόλεως


    1.Πιστεύει καὶ κηρύττει τὶς ἰδέες τοῦ Ἀντίχριστου Οἰκουμενισμοῦ: «Ὅλες οἱ θρησκεῖες εἶναι ὁδοὶ σωτηρίας».1Ἡ μεγαλύτερη ὕβρις ὅλων τῶν ἐποχῶν ἐναντίον τοῦ Χριστοῦ. Μόνο ἕνας διάβολος θὰ μποροῦσε νὰ ὑποστηρίξει τέτοια πράγματα. Καὶ ὅμως οἱ ἐπίσκοποι καὶ ἱερεῖς τον μνημονεύουν και κοινωνοῦν μαζί του !
    2.Πιστεύει καὶ κηρύττει ὅτι τὸ Κοράνιο (καὶ οἱ γραφὲς τῶν ἄλλων θρησκειῶν) εἶναι «ἴσο μὲ τὴν Ἁγία Γραφὴ, ἱερὸ ὅπως αὐτή και ἃγιο»2 καὶ ὅτι οἱ Μουσουλμᾶνοι μποροῦν νὰ πᾶνε στὸν παράδεισο χωρὶς νὰ πιστεύουν στὸν Χριστό.3
    3.Πιστεύει καὶ κηρύττει ὅτι πολλὲς ἐντολὲς τοῦ Θεοῦ εἶναι προσωρινές,4 διαφωνώντας ἀκόμα καὶ μὲ τὸν Κύριο!
    4.Ὀνομάζει «εὐλογημένη» καὶ τιμᾷ τὴν Συναγωγὴ τῶν Ἑβραίων, ἐκεῖ ποὺ ὑβρίζεται ὁ Χριστὸς καὶ ἡ Θεοτόκος.5
    5.Πιστεύει καὶ κηρύττει τὴν βασικὴ ἀρχὴ τῆς Μασονίας ὅτι δηλαδή: «ἕκαστος νὰ λατρεύῃ τὸν Ἕνα Θεὸν ὡς [=ὅπως] προτιμᾷ…». «Ὁ Θεὸς εὐαρεστεῖται εἰς τὴν εἰρηνικὴν συμβίωσιν τῶν ἀνθρώπων καὶ μάλιστα, αὐτῶν οἱ ὁποῖοι Τὸν λατρεύουν ἀνεξαρτήτως τῶν διαφορῶν, αἱ ὁποῖαι ὑπάρχουν εἰς τὴν πίστιν μεταξὺ τῶν τριῶν μεγάλων μονοθεϊστικῶν θρησκειῶν».6

    6.Ἐπιδιώκει τὴν κατάργηση, ἢ τροποποίηση πλειάδας Ἱερῶν Κανόνων, κάτι, ποὺ γιὰ τὴν Ὀρθοδοξία, εἶναι γνώρισμα αἱρετικοῦ ἀνθρώπου.7 Ὀνομάζει τοὺς Ἱ. Κανόνες: «Τείχη τοῦ αἴσχους».8
    7.Πιστεύει καὶ κηρύττει - σὲ ἀντίθεση μὲ δεκάδες Συνόδους καὶ ἑκατοντάδες Ἁγίους - ὅτι ἡ Ρωμαϊκή «ἐκκλησία» εἶναι κανονική, τὰ μυστήριά της ἔγκυρα καὶ ὁ Πάπας κανονικὸς Ἐπίσκοπος. Τὸ 1995 συνυπέγραψε μὲ τὸν Πάπα «ΚΟΙΝΗΝ ΜΑΡΤΥΡΙΑΝ ΠΙΣΤΕΩΣ». Τὸ 2011 μάλιστα, κατήχησε καὶ σπουδαστὲς παπικοῦ πανεπιστημίου ὑπὲρ τοῦ Πάπα: «Ὁ Οἰκ. Πατριάρχης κ. Βαρθολομαῖος δέχτηκε ἐπίσκεψη ὁμάδας φοιτητῶν τοῦ Ποντιφικοῦ Ἰνστιτούτου Sant Apollinare. Ἀναφερόμενος στοὺς φοιτητὲς τοὺς εἶπε: «Ἀκολουθῆστε τὸν Πάπα. Ὁ Πάπας Βενέδικτος ὁ ΙΣΤ΄ εἶναι ἕνας μεγάλος θεολόγος ποὺ κάνει καλὸ σὲ ὅλες τὶς Ἐκκλησίες. Ἀκολουθῆστε τον μὲ ἀγάπη καὶ συμπάθεια». 9
    8.Συμπροσευχήθηκε μὲ Προτεστάντες ποὺ εἶναι διαστρεβλωτὲς τῆς διδασκαλίας τοῦ Ἰησοῦ, ὑβριστὲς τῆς Θεοτόκου, περιφρονητὲς τῶν Ἁγίων μυστηρίων τῆς Ἐκκλησίας καὶ ὡς Eἰκονομάχοι, βρίσκονται ὑπὸ τὸν ἀναθεματισμὸ τῆς 7ης Οἰκουμενικῆς Συνόδου. Κάνει ἀποδεκτὸ τὸ βάπτισμα τῶν Προτεσταντῶν (Λουθηρανῶν).10
    9.Τὸν Νοέμβριο τοῦ 1993 προέβη σὲ ἄρση τῶν ἀναθεμάτων ἀνάμεσα στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία καὶ στὴν αἵρεση τῶν Μονοφυσιτῶν. Ἡ κάθε πλευρὰ ἀναγνώρισε τὴν ἄλλη ὡς Ὀρθόδοξη. Τὶς καταδίκες καὶ τὰ ἀναθέματα τῆς 4ης Οἰκουμενικῆς πρὸς τοὺς Μονοφυσίτες (ποὺ τὰ ἐπανέλαβαν οἱ ἑπόμενες Σύνοδοι) τὰ ὀνομάζει «παρεξηγήσεις τοῦ παρελθόντος ποὺ ἔχουν ξεπεραστεῖ» ἀφοῦ «δὲν ὑπάρχει θεολογία ποὺ μᾶς χωρίζει»!11

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  7. 10.Ἀναγνωρίζει τὶς χειροτονίες τῶν Ἀγγλικανῶν.12

    11.Τὸ 1991 στὸ Μπάλαμαντ τοῦ Λιβάνου ἀποδέχτηκε τὰ μυστήρια τῶν παπικῶν καθὼς καὶ τὴν Οὐνία...».13
    12. Στὸ συνέδριο τοῦ Π.Σ.Ε., τὸ 2006, στὸ Porto Alegre, ἀποδέχτηκε την κοινὴ δήλωση μὲ τοὺς Προτεστάντες, ὅτι δὲν ὑπάρχει μόνο Μία Ἐκκλησία, ἀλλὰ ὅτι οἱ 348 Ἐκκλησίες -μέλη τοῦ ΠΣΕ- εἶναι γνήσιες Ἐκκλησίες. Μία δὲ ἀπὸ αὐτὲς εἶναι καὶ ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία! Οἱ ποικίλες αἱρετικὲς διδασκαλίες τῶν Προτεσταντῶν θεωροῦνται ὡς διαφορετικοὶ τρόποι ἐκφράσεως τῆς ἰδίας πίστεως καὶ ὡς ποικιλία τῶν χαρισμάτων τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Δεχόμενοι ἔτσι ὅτι τελικὰ δὲν ὑπάρχουν αἱρέσεις!! «Αὐτὲς οἱ Ἐκκλησίες καλοῦνται νὰ συμβαδίζουν ἀκόμη καὶ ὅταν διαφωνοῦν».14
    13.Μὲ τὰ παραπάνω δεδομένα ἀρνεῖται τέσσερα ἄρθρα τοῦ Συμβόλου τῆς Πίστεως.

    14.Εἶναι Ἁγιομάχος καὶ Πατρομάχος. Εἶπε: «Οἱ κληροδοτήσαντες εἰς ἡμᾶς τὴν διάσπασιν (τὸ Σχίσμα) προπάτορες ἡμῶν ὑπῆρξαν ἀτυχῆ θύματα τοῦ ἀρχεκάκου ὄφεως καὶ εὑρίσκονται ἤδη εἰς χεῖρας τοῦ δικαιοκρίτου Θεοῦ. Αἰτούμεθα ὑπὲρ αὐτῶν τὸ ἔλεος τοῦ Θεοῦ, ἀλλὰ ὀφείλομεν ἐνώπιον Αὐτοῦ ὅπως ἐπανορθώσωμεν τὰ σφάλματα ἐκείνων»!!!15 Εἶναι ἀπροκάλυπτα ἁγιομάχος. Αὐτὸς ὅμως ποὺ βλασφημεῖ τοὺς Ἁγίους εἶναι ἀντίχριστος.16
    15.Δηλώνει ὅτι εἶναι «εὐλογημένη» ἡ Συναγωγὴ τῶν Ἑβραίων. Γιὰ τὸν Ἱερὸ Χρυσόστομο, βεβαίως, ἡ Συναγωγή «εἶναι χῶρος δαιμονίων ποὺ συνάζονται οἱ σταυρωτὲς τοῦ Χριστοῦ καὶ θεομάχοι».17
    16. Τον ‘Ιούνιο τοῦ 2016 στο Κολυμπάρι τῆς Κρήτης προήδρευσε τῆς ψευδοσυνόδου και ὑπέγραψε πλῆθος αἰρετικῶν διατάξεων και κανόνων μαζί με τους ἂλλους «Προκαθημένους» και τους ψευδεπισκόπους που ἒλαβαν μέρος, χωρίς να ἒχουν δικαίωμα ψήφου.18
    -2-
    Παραπομπές:

    1 «ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ», ἀρ. 603, σελ. 15 καὶ «ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ», ἀρ. 494, σελ. 23, Γενεύη 1994 . «Ἐπίσκεψις» 511/30-11-1994 καὶ «Ὀρθόδοξος Τύπος» 11-9-2009, «Ἀδέσμευτος Τύπος» (Μήτση) 21/9/2004, «ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ», ἀριθ. 523, σ. 12, Γενεύη 1995.
    2 Ἀντιφώνηση πρὸς τὸν πρόεδρο τοῦ Ἰρὰν Mohamend Khatami στὶς 13-1-2002. «ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ», ἀρ.606,σ.2 . «Ὀρθ.Τύπος»,15/3/2002.«ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ», ἀρ. 563, σ. 21.
    3 www.romfea.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=3117&Itemid=2,Ἐκκλ.Πρακτορεῖο Εἰδήσεων www.amen.gr 20/1/2013.
    4 «ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ», 21/9/2003.
    5 Νέα Ὑόρκη, 28η Ὀκτ. 2009. Ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης παραλαμβάνει τὸ βραβεῖο «Μακκαβαίων» μὲ τὸ ὁποῖο τὸν «τίμησε» ἡ Ἑβραϊκὴ Συναγωγὴ τῆς πόλης.
    6 Ὁμιλία στὸ Μπαχρέϊν, στὶς 25−9−2000. «ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ», ἀρ. 588, σελ. 16 καὶ ἀπὸ μήνυμα ποὺ ἔστειλε στοὺς Μουσουλμάνους ὅλου τοῦ κόσμου μὲ τὴν εὐκαιρία τοῦ Ραμαζανίου. Ρεπορτὰζ τοῦ Νίκου Παπαδημητρίου στὸ “Flash” στὶς 16.12.2001.
    7 Ἀρχιμ. Βαρθολομαίου Ἀρχοντώνη, Περὶ τὴν κωδικοποίησιν τῶν Ἱερῶν Κανόνων καὶ τῶν Κανονικῶν Διατάξεων ἐν τῇ Ὀρθοδόξῳ Ἐκκλησίᾳ, Θεσ/κη 1970, σ. 15.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  8. 8 «ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ», ἀρ. 423, 15/7/1989, σ, 6-7.
    9 http://entoytwnika.blogspot.com/2011/03/blog-post_28.html#ixzz1cja7kdc6
    10 «ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ», ἀριθ. 640/31-10-2004: «Κοινὸν ᾿Ανακοινωθὲν τῆς 13ης συναντήσεως μεταξὺ Θεολόγων τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου Κων/πόλεως καὶ τῆς Εὐαγγελικῆς “᾿Εκκλησίας” ἐν Γερμανίᾳ» (16-22.9.2004).
    11 www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=816
    12 Στεφανίδου Β., Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία, σ. 711.
    13 Πορίσματα Διορθόδοξου Συνεδρίου γιὰ τὸν Οἰκουμενισμό, Θεσσαλονίκη 2004, περ. «Θεοδρομία», τεῦχ. 4ο.
    14 «Ὁμιλία τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου ἐπὶ εὐκαιρίᾳ τῆς 60ης ἐπετείου ἀπὸ τῆς ἱδρύσεως τοῦ Π.Σ.Ε.», Θεοδρομία 1 (Ἰαν.–Μάρτιος 2008) σ. 145.
    15 «ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ»15-6-1989,«Ἐκκλ.Ἀλήθεια»16.12.1998κ’ἐφημερίδα «Νέοι Ἄνθρωποι» 26-2-1999.
    16 Ἀποκ. ιγ΄6.
    17 Λόγος Κατά Ιουδαίων, 2,4,6
    18 Βλ.στο Ἰστολόγιο «Θεογνωσία» την μελέτη τοῦ καθηγ.Ἐκκλησιαστικοῦ Δικαίου Κυριάκου Κυριαζόπουλου, για τις αἰρέσεις που ψήφισαν οἰ «Προκαθήμενοι» και οἱ ψευδεπίσκοποι στην ψευδοσύνοδο τοῦ Κολυμπαρίου καθώς και την μήνυση τοῦ ἰδίου κατ’αὐτῶν (Για τον χαρακτηρισμό ψευδεπίσκοπος/οι, βλέπε τον 15ον κανόνα τῆς Πρωτοδευτέρας Οἰκουμενικῆς Συνόδου στο Ἰ.Πηδάλιον).

    ΑπάντησηΔιαγραφή