Ἀναδημοσίευσις ἀπό : Θεόδοτος, Ἰούνιος 2014
Γράφει ο Ιωάννης Αυξεντίου

Οι
προσανατολισμοί και οι θέσεις του σημερινού
δυτικού establishment,
έχουν διαφορετικά επίπεδα ερμηνείας: γεωπολιτικά, οικονομικά, πολιτισμικά,
ψυχολογικά, κλπ. Εμείς θα
παραβλέψουμε αυτές τις καθιερωμένες
ερμηνείες, όχι διότι αμφισβητούμε την αξία τους, αλλά διότι μας ενδιαφέρει ο
βαθύτερος λόγος, το «απόκρυφο
αίτιο» αυτού του μίσους προς το Ορθόδοξο
παραδοσιακό κράτος. (αυτό το αίτιο, που θα το αναλύσουμε ακολούθως, δεν σημαίνει
είναι απόλυτα συνειδητό στον
νου των ιθυνόντων, θα μπορούσαμε
να ισχυριστούμε ότι αναβλύζει
από τα
μεταφυσικά βάθη του συλλογικού τους ασυνείδητου.)
Σε προηγούμενο άρθρο του Θεόδοτου είχαμε
αναφερθεί σε έναν μυστηριώδη όρο, 'το Κατέχον', που υπάρχει στην επιστολή του
Αποστόλου Παύλου, ''Προς Θεσσαλονικείς β΄, 6-7'' : «, …καὶ νῦν τὸ κατέχον οἴδατε•
εἰς τὸ ἀποκαλυφθῆναι αὐτὸν ἐν τῷ ἑαυτοῦ καιρῷ. Τὸ γὰρ μυστήριον ἤδη ἐνεργεῖται
τῆς ἀνομίας• μόνον ὁ κατέχων ἄρτι ἕως ἐκ μέσου γένηται» (= Και τώρα ξέρετε τι
είναι το κατέχον, εκείνο δηλαδή που τον εμποδίζει, ώστε να φανερωθεί όταν έλθει
ο καιρός του. Η μυστική δύναμη της ανομίας είναι ήδη επί το έργον. Αυτό όμως θα
γίνεται μόνο εωσότου φύγει από τη μέση αυτός που τώρα είναι το εμπόδιο».

Τι παρατηρούμε τα τελευταία χρόνια; Μία μανιώδη τάση σε όλο
τον δυτικό κόσμο για την νομιμοποίηση του γάμου των
ομοφυλοφίλων• και μάλιστα, κάποιες εκκλησίες όπως η αγγλικανική δέχονται να
τελέσουν ακόμη και το μυστήριο του γάμου. Έχουμε επίσης την νομιμοποίηση των
ναρκωτικών για προσωπική χρήση, αλλά και γενικότερα κάθε είδος παραβατισμού
γίνεται αποδεκτό από τους κρατικούς θεσμούς (δηλαδή το κράτος σταματά πλέον να
συγκρατεί, παύει δηλαδή να υπάρχει 'το κατέχον'). Εξάλλου, είναι γνωστό ότι οι
κοινωνιολόγοι αποκάλεσαν την μεταμοντέρνα εποχή ως την εποχή της 'ετερότητας',
δηλαδή, την εποχή που οι παραβατικές μειοψηφίες γίνονται εξουσία. Ακριβώς αυτός
είναι ο απόκρυφος στόχος του 'προοδευτισμού' σε όλη την ιστορία: η
εξάλειψη του Κατέχοντος. Ο 'προοδευτισμός' είναι το αντι –Κατέχον.

Ο μεγάλος
Γερμανός φιλόσοφος του δικαίου Καρλ Σμιτ , ήδη από το 1947 είχε
κατανοήσει αυτήν την μυστική διαδικασία:
το Κατέχον αντιπροσωπεύει, για τον Σμιτ, την διανοητικοποίηση της
αρχαίας Χριστιανικής Αυτοκρατορίας, που
με όλες τις αστυνομικές και στρατιωτικές δυνάμεις της
επιδιώκει να επιβάλει την
ορθόδοξη ηθική (βλ. Carl Schmitt, The Nomos of the Earth in the International Law of the Jus Publicum Europaeum, G.L. Ulmen) Στο μετά θάνατο
δημοσιευμένο ημερολόγιό του, στην καταχώριση της 19ης Δεκεμβρίου του 1947, διαβάζουμε:
«Πιστεύω στο Κατέχον: είναι για μένα ο μόνος δυνατός τρόπος για να κατανοήσουμε
την χριστιανική ιστορία και να την
βρούμε γεμάτη νόημα». (Glossarium, σ. 63.). Και ο Κάρλ Σμιτ
προσθέτει: «Κάποιος πρέπει να είναι σε θέση να αναφέρει το Κατέχον για κάθε εποχή των τελευταίων 1948 χρόνων. Ο
χώρος ουδέποτε υπήρξε κενός, αλλιώς δεν θα υπήρχαμε πλέον.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου