Άρθρα

Κυριακή 21 Ιουλίου 2024

Ἡ δημοκρατία τους πού δέν ἔχει ἀδιέξοδα, παλαιόθεν...

Ἕνα μικρό ἀφιέρωμα στήν δημοκρατία τους πού ἀγαπᾶ τόσο πολύ τό Σύστημα. Κάτι πού περιέργως κάποιοι δέν μποροῦν νά καταλάβουν τό γιατί μέ ἀποτέλεσμα νά μετατρέπονται,ἄθελά τους ( ; )  στούς πιό ἔνθερμους ὀπαδούς τόσο τῆς δημοκρατίας τους ὅσο καί τοῦ Συστήματος πού τήν λατρεύει ! 
Τό ἀφιέρωμα λοιπόν δέν θά μποροῦσε νά ἔχῃ κάτι ἄλλο πέραν τοῦ πλέον ἀνεγνωρισμένου και συνειδητοῦ "ἀντιδημοκράτη",  ὁ ὁποῖος ἔχει ἀποτυπώσει σέ πολλά βιβλία του μέ στοιχεῖα αὐτή του τήν ἀντιπάθεια. Χαρακτηριστικότατο τό βιβλίο " Ὁ διωγμός τῶν Ἀρίστων" ὅπου ἀποδεικνύει μέ στοιχεῖα τήν ἀπέχθεια τῆς δημοκρατίας στόν πνευματικό ἄνθρωπο ὁ ὁποῖος  δέν θά σταθῇ ὑπερασπιστής της.
Ἀρέσει δέν ἀρέσει,αὐτή εἶναι ἡ ἀλήθεια ! 

Πρός "τιμήν" της λοιπόν,ἀφιερωμένο : 
 

Μὲ τό βιβλίο αὐτό σκοπεύω νά δείξω τόν διωγμό τῶν ἀρίστων, πού ἔγινε στὴν Ἀρχαία Ἑλληνική δημοκρατία. Θά τονίσω καί ἀλλοῦ ὅτι εἶμαι σέ θέσι νά παραθέσω πολλά ὀνόματα. ᾿Επροτίμησα ὅμως νά κάνω μία χαρακτηριστική ἐπιλογή, διότι ἀλλοιῶς θά ἐχρειάζοντο τόμοι ἐπί τόμων, γιά νά μνημονευθοῦν ὅλα τά θύματα τῆς ᾿Αρχαιοελληνικῆς δημοκρατίας. 
 
Ὅποιος διαβάση τὴν ἱστορία μας θά συναντήση τούς ἀρίστους πού κατεδιώχθησαν. Τούς ἐπερίμενε κατ᾿ ἀρχήν ὁ θάνατος ἤ ἀπό καθαρά δολοφονία ὅπως τοῦ Θουκυδίδου ἤ μέσα στή φυλακή ὅπως τοῦ Μιλτιάδου καί τοῦ Φειδίου ἤ μετά ἀπό ψευτοδίκας ὅπως τοῦ Σωκράτους καί τοῦ Φωκίωνος, ἤ κατά τήν διάρκειαν δραπετεύσεώς των, ὅπως τοῦ Πρωταγόρου ηὐτοκτόνησαν στήν ἐξορίαν, ὅπως ὁ Θεμιστοκλῆς. Μερικοί ἐσώθησαν, καίτοι κατεδικάσθησαν σέ θάνατο ὄχι ἀπό ἐπιείκεια τῆς δημοκρατίας, ἀλλά διότι κατώρθωσαν νά διαφύγουν πρίν τούς σκοτώσουν, ὅπως ὁ Δημήτριος ὁ Φαληρεύς

Ἡ ἑξορία ἀπετέλει ἄλλον ἕναν τρόπο καταδιώξεως τῶν ἀρίστων. Ὅσαι προσωπικότητες ἐγλύτωναν τόν θάνατο ἀντεμετώπιζαν τήν ἐξορίαν καί ἤ ὑπεχρεοῦντο μετά ἀπό ψηφοφορία νά ἐγκαταλείψουν τήν πατρίδα των, ὅπως ὁ ᾿Αριστείδης ἥ τούς συμπεριεφέροντο τόσον κακῶς, ὥστε «ἐξηναγκάζοντο νά φύγουν ὅπως ὁ Πλάτων ἥ πρό τῶν ἀπειλῶν πού ἐδέχοντο ἐδιάλεγαν τά ξένα, ὅπως ὁ ᾿Αριστοτέληςτούς ἔβαζαν τέτοιους ὄρους, ὥστε νά μή ἡδύναντο νά παραμείνουν, ὅπως ὁ Θεόφραστος. Τέλος ὑπῆρχε καί ἡ φυλακή στήν ὁποίαν ἐκλείνοντο καί ὄντός τῆς ὁποίας ὄχι σπανίως μεγάλαι προσωπικότητες, καθώς εἶπα, ἀπέθαναν ἤ ἐδολοφονήθησαν. Θάνατος, ἐξορία, φυλακή καί φυσικά δήμευσις τῆς περιουσίας τῶν ἀρίστων ᾿Αρχαιοελλήνων, δυσφήμησίς τους ἀπό τόν ὄχλο ὅπως τῆς Σαπφοῦς, πού ὑπεκίνουν οἱ δημαγωγοί. 
Ἔτσι ἐφέρθη ἡ δημοκρατία στάς ᾿Αρχαιοελληνικάς προσωπικότητας. Αὐτή εἶναι ἡ ἱστορική ἀλήθεια, τήν ὁποίαν παρουσιάζω καί μέ ἀναμφισθήτητα στοιχεῖα ἀποδεικνύω. ᾿Επίσης θ᾽ ἀναφέρω καί ἀρίστους, οἱ ὁποῖοι ἦσαν ἀντιδημοκράται. Αὐτοί ἢ ὑπῆρξαν φίλοι καί ὑμνηταί βασιλέων, τυράννων κ.τ.λ. σάν τόν Πίνδαρον, ἤ οἱ ἴδιοι διετέλεσαν τύραννοι σάν τόν Περίανδρον ὡς ἐπιστήμονες κατέκριναν τήν δημοκρατία σάν τόν Ξενοφῶντα ἤ καί βιαίως ἐπολέμησαν τήν δημοκρατίαν σάν τόν ᾿Αλκαῖον

 Μετά ἀπό ὅσα βέβαια παραδείγματα θά διαβάσετε, θά πεισθῆτε, ὅτι μεταξύ Ἀρχαιοελληνικῶν προσωπικοτήτων καί δημοκρατίας ὑπῆρχε θαθύτατο μῖσος. Ἑπομένως ἐκεῖνοι πού ἐξακολουθοῦν νά συνδέουν τήν ᾿Αρχαία ᾿Ελλάδα μέ τήν δημοκρατία εἶναι μεγάλοι ψεῦται ἢ μεγάλοι βλάκες. Διότι ὅταν λέγωμεν ᾿Αρχαία Ἑλλάς ἐννοοῦμε φυσικά τάς προσωπικότητας, πού τήν ἐδόξασαν καί ὄχι τόν ὄχλο ἥ τούς δημαγωγούς.

Κώστας Πλεύρης 





Γράφει ὁ Κωνσταντῖνος Πλεύρης, στό βιβλίο του " Ὁ διωγμός τῶν ἀρίστων"  : 

« Τί ἄλλο ἐκπροσωπεῖ ἡ δημοκρατία παρά δημαγωγία, ὀχλοκρατία καί καταπίεσιν τῶν προσωπικοτήτων.Ἀποτελεῖ ἱστορική ἀλήθεια ὅτι ὁ Ἑλληνικός πολιτισμός, αἱ Ἑλληνικαί Αὐτοκρατορίαι και Ἑλληνικαί Κοσμοκρατορίαι δέν ἐπραγματοποιήθησαν ἀπό δημοκράτας, ἀλλά ἀπό ἀντιδημοκράτας.     
 Τό Ἑλληνικό Ἔθνος, ἐπέζησε κι᾿ἐμεγαλούργησεν, ἐπεί δή δέν εἶχε δημοκρατία. Ὅποιος ἀμφιβάλλει ἄς ἀνοίξει ἕνα βιβλίο ἱστορίας  γιά νά δῇ τί ἐκατόρθωσαν οἱ Ἕλληνες ὅταν δέν εἶχαν δημοκρατία καί τί ἔπαθαν ὅταν εἶχαν...» ( σελ. 15-16) 

Κι᾿ἐπεί δή ἠ δημοκρατία τους δέν ἔχει ἀδιἐξοδα, παλαιόθεν, διαβάζουμε  : 

Στήν Κέρκυρα (Θουκυδίδης: «Ἱστορίαι» Γ, 81) οἱ δημοκρατικοί ἐξώντωσαν τούς ἀριστοκρατικούς μέ τόν πιό ἀπαίσιο τρόπο. Μέ τήν βοήθεια τῶν δημοκρατικῶν τῆς Ἀθήνας (Εὐρυμέδων) ἐδολοφόνουν ἐπί ἑπτά ἡμέρας ὅλους ὅσους κάποιος κατηγόρει, ὅτι ἤθελαν νά καταργήσουν τό δημοκρατικό πολίτευμα

«Ἡμέρας τε ἑπτά... ἐφόνευον, τήν μέν αἰτίαν ἐπιφέροντες τοῖς τόν δῆμον καταλύουσιν». 

Ἔν ὀνόματι τῆς δημοκρατίας κάθε ἔγκλημα δικαιολογεῖται καί ἐπαινεῖται. Ὁ Θουκυδίδης παρατηρεῖ, ὅτι ἐφονεύθησαν καί μερικοί λόγῳ προσωπικῆς ἐχθρότητος καί ἄλλοι ἐπειδή εἶχαν δανείσει χρήματα τούς ἐφόνευσαν οἱ ὀφειλέται
«ἀπέθανον δέ τινες καί ἰδίως ἔχθρας ἕνεκα καί ἄλλοι χρημάτων σφίσιν ὀφειλομένων ὑπό τῶν λαθόντων». 

 Οἱ δημοκράται διέπραξαν κάθε εἴδους φόνον καί δέν παρελείφθη νά μή γίνη τίποτε καί ἀκόμη περισσότερα: 
«οὐδέν ὅ τι οὐ ξυνέβη καί ἔτι περαιτέρω». 

Ἀκόμη δέν ἐσεβάσθησαν οὔτε τούς ἀριστοκρατικούς, πού κατέφυγον στὴν προστασίαν τῶν Θεῶν. Οἱ ἱκέται πού εἰσῆλθον ἐντός τοῦ Ἡραίου (ναός Ἧρας) εἶχαν τραγικόν τέλος. Ὅσοι παρεσύρθησαν ἀπό τάς ὑποσχέσεις τῶν δημοκρατικῶν νά ἐξέλθουν ἐθανατώθησαν προφανῶς μέ βασανιστήρια. ᾿Εκεῖνοι πού δέν ἐπείσθησαν καθώς ἔβλεπαν τί τούς ἐπερίμενε ἐπροτίμησαν νά σκοτώσουν ὁ ἕνας τόν ἄλλον μέσα στό Ἱἱερό, ἄλλοι ἀπηγχονίζοντο στά δένδρα καί ἄλλοι ηὐτοκτόνουν ὅπως ὁ καθένας των ἠδύνατο: 

«ὑποσχεῖν ἔπεισαν καί κατέγνωσαν πάντων θάνατον... ὅσοι οὐκ ἐπείσθησαν ὡς ἑώρων τά γιγνόμενα, διέφθειρον αὐτοῦ ἐν τῷ ἱερῷ ἀλλήλοις καί ἐκ τῶν δένδρων τινές ἀπήγχοντο, οἱ δ᾽ ὡς ἕκαστοι ἠδύναντο ἀνηλοῦντο». 

 Τό ἐγκληματικό παραλήρημα τῶν δημοκρατῶν ἐκορυφώθη στό Ἱερό τοῦ Διονύσου. ᾽Εκεῖ ἔκτισαν μέ τοῖχο τούς ἀριστοκρατικούς, πού εἶχαν καταφύγει ἱκέται στόν Θεό

«καί περιοικοδομηθέντες ἐν τοῦ Διονύσου τῷ ἱερῷ ἀπέθανον». 

 Στήν Κόρινθο οἱ δημοκράται ὠργάνωσαν τήν αἰφνιδιαστικήν δολοφονίαν τῶν ἀριστοκρατικῶν κατά τήν διάρκειαν τῆς θρησκευτικῆς ἑορτῆς τῶν Εὐκλείων (πρός τιμήν τῆς Εὐκλείας ᾿Αρτέμιδος) διότι ἐπίστευαν ὅτι θά εὕρισκον τούς περισσοτέρους ἀριστοκρατικούς στήν ᾿Αγορά. Τήν ἀπόφασιν αὐτήν νά διαπράξουν φόνους, ἐνῶ ἑωρτάζετο ἡ Ἄρτεμις ὁ Θουκυδίδης χαρακτηρίζει ὡς τήν πλέον ἀσεβῆ ἀπόφασιν

«τό πάντων ἀνοσιώτατον ἐβουλεύσαντο (Θουκυδίδης: «Ἱστορία» Δ, 4). Πράγματι ἀφοῦ ἐδόθη τό σύνθημα: «ὡς δ᾽ ἐσημάνθη» βγάζουν τά δημοκρατικά των ξίφη: «ξίφη ἔπαιον» καί ἀρχίζουν τό δημοκρατικόν των ἔργον. Ὑπούλως έσφαζον ὅποιον ἀριστοκρατικόν ἔβλεπαν. Ἄλλον πού ἴστατο ὄρθιος σέ ὁμάδα συνομιλούντων, ἄλλον καθήμενον, ἄλλον παρακολουθοῦντα θέατρον: 

«τόν μέν τινα συνεστηκότα ἐν κύκλῳτόν δέ καθήμενον, τόν δέ τινα ἐν θεάτρῳ...» Πρό τῆς γενικῆς σφαγῆς οἱ ἀριστοκρατικοί προστρέχουν στούς βωμούς καί στά ἀγάλματα τῶν Θεῶν. ᾿Αλλά καί ἐκεῖ οἱ ἀσεβέστατοι (ἀνοσιώτατοι) δημοκράται τούς σκοτώνουν. Σφάζουν ἀκόμη κι’ ὅσους προσέφυγαν στά ᾿Ιερά: «ἔσφαττον καί πρός τοῖς Ἱεροῖς». 

Ἡ δημοκρατική «ἰδεολογία» ἐπιτρέπει στούς ὀπαδούς τῆς νά ὀργανώσουν τήν δολοφονίαν τῶν ἀντιπάλων των.( σελ. 19-20) 

Καί ἐρωτῶ καί πάλιν : Γιατί τό Σύστημα ἀγαπᾶ τόσο πολύ τήν δημοκρατία ; Ἵσως κάποιες ἀπαντήσεις νά τίς βρεῖτε μέσα σέ παλαιότερο θέμα μας, τήν σειρά : 



Οἱ δημοκρατικές διαδικασίες...



Ἡ Πελασγική

24 σχόλια:

  1. Ο συγγραφεας αυτος βεβαια προς τιμην του, μετα απο την σωρεια των βιβλιων και αρθρων που συνεγραψε φαινεται οτι κατεληξε στο συμπερασμα οτι ο ΝΑΖΙΣΤΙΚΟΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΣΜΟΣ ειναι το καταλληλοτερο πολιτευμα για τον Ελληνα. Το δηλωσε αλλωστε παρα πολλες φορες ακομα και εντος των δικαστηριων οπου παραδοξως δικαζονταν αλλα δεν σχεδον ποτε δεν καταδικαζονταν. Μαλιστα. Μιλησε ο σοφος γερων και σε αντιθεση με αλλους που υπεκφευγουν ειπε. Ναζιστικος ολοκληρωτισμος ειναι το σωστο πολιτευμα η κατι παραπλησιο.. Θυμιζει αυτο καποιους "μεγιστανες" της Ιατρικης Επιστημης με 850 διδακτορικα και καθηγητικους τιτλους που πηγαν και χτυπησαν ολα τα εμβολια και τωρα βλεπουν τα ραδικια αναποδα η σερνονται στα νοσοκομεια.Ηταν τοσο απολυτα σιγουροι οσο απολυτα ηταν και τα αποτελεσματα! Τα ρασα δεν κανουν τον παπα ουτε τα βιβλια τον διαννοουμενο νομιζω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ἄ εἶσαι κι᾿ἐσύ ἀπό ἐκεινους τούς δημοκραταραίους πού θέλουν νά ἐπαινοῦν τήν δημοκρατία τους γιά τήν ἐλευθερία λόγου,ἀλλά ὅταν κάτι εἶναι ἀντίθετο ἀπό τά πιστεύω μας ἀπαγορεύεται νά ἀκούγεται !
      Τόση δημοκρατία !
      Εἶναι τά ἀδιέξοδα πού λέγαμε...

      Γιά τήν ουσία τῶν γραφομένων δέν εἶδα νά σχολιάζῃς κάτι. Γιατί ; Σ᾿ἔφερε σε δυσκολη θέσιν ὁ «σοφός γέρων» ;
      Μά καί ὁ μέγας Ἱστορικός Θουκυδίδης τά γράφει.

      Ποῦ κολλάει τώρα ὅλο αὐτό μέ τούς "μεγιστάνες" τῆς Ἱατρικῆς καί τά ἐμβόλια μέ τό ΚΥΝΗΓΙ ΤΩΝ ΑΡΙΣΤΩΝ ἐκ μέρους τῆς περιβόητης δημοκρατίας τῆς ἀρχαίας Ἀθήνας, θά ἤθελα νά μοῦ τό ἐξηγοῦσες.

      Υ.Γ. Τόν χαρακτηρισμό "γέρων" ἡ ὁρολογία τῆς πολιτικῆς ὀρθότητος τῆς δημοκρατίας σας τό δέχεται ὅταν λέγεται ἀπό ἐσᾶς ; Χμμ... Κι᾿ἄλλο ὑπέρ τῆς δημοκρατίας τους - σας...

      Υ.Γ2 Εἶναι ἕνα εἶδος ἄμυνας ὅλο αὐτό, ἀπό τό στρίμωγμα ; Χμμ...

      Υ.Γ3 Ὅλοι οἱ ἀρχαῖοι συγγραφεῖς εἶναι σύμφωνοι σ᾿ἕνα πρᾶγμα : τήν Ἀρχαία Ἑλλάδα τήν κατέστρεψε τό καθεστώς τῆς Ἀρχαίας Ἀθήνας.Ἦταν πηγή ὅλων τῶν κακῶν. Κι᾿ἔλεγαν οἱ Σπαρτιᾶτες :Μά τί καθεστώς εἶναι αὐτό,τήν στιγμή κατά τήν ὁποία ὅποιος ὑπερέχει ἀπό τούς ἄλλους εἶναι ἀναγκασμένος νά φύγῃ !

      Μιχαλόπουλος Δημήτριος καθηγητής Ἱστορίας

      Για νά μήν ἀκοῦμε τί λέει ὁ «σοφός γέρων», ἄς τ᾿ἀκούσομε ἀπό κάποιον ἄλλον.

      Καλησπέρα ἀγαπητέ Θαλῆ !

      Διαγραφή
    2. « Τήν Ἀρχαία Ἑλλάδα τήν κατέστρεψε τό καθεστώς τῆς Ἀρχαίας Ἀθήνας.Ἦταν πηγή ὅλων τῶν κακῶν. »

      https://sxolianews.blogspot.com/2020/05/blog-post_20.html

      Διαγραφή
  2. Αυτοι , αυτοι με το γαμψοραμφος τους , τα ερπετα που το παιζουν ανθρωποι ..
    Αυτοι που πολυ υπουλα λειτουργουν εναντια στην ΑΡΕΤΗτων Ελληνων και καθε πανανθρωπινη αξια που θα επρεπε να ειναι ο ΜΠΟΥΣΟΥΛΑΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Για την ουσια των γραφομενων του σοφου γεροντα εχω να πω οτι δεν διαφωνω ιδιως για τη λιστα. GROSSO MODO υπηρχαν πραγματι αναριθμητοι Ελληνες σοφοι, επιστημονες, ποιητες και ανθρωποι της σκεψης και της πραξης που πραγματι διωχθηκαν. Συνηθως για ασεβεια κατα της κρατουσης τοτε πολυθειστικης θρησκειας (τις περισσοτερες φορες) απο τα τοτε δημοκρατικα, ολιγαρχικα και τυραννικα πολιτευματα.Η Αρχαια θρησκεια και τοτε ηταν βρογχος αν και πολυ χαλαρωτερος και ανεκτικοτερος απο τον αντιστοιχο του Χριστιανισμου.Λογω αυτης κυριως της ανεκτικοτητας ΥΠΗΡΧΑΝ ΑΜΕΤΡΗΤΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΥΨΗΛΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ. Ισως ακομα να ηταν οι διωκωμενοι και πολυ περισσοτεροι απο τους καταγγεγραμμενους. ΥΠΗΡΧΑΝ ΟΜΩΣ? ΥΠΗΡΧΑΝ ΚΑΙ ΓΙΑΥΤΟ ΔΙΩΧΘΗΚΑΝ καποιοι απ αυτους.ΥΠΗΡΧΑΝ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟΙ!Η Αρχαια Ελλας παρηγαγε σοφους και επιστημονες. Στο Βυζαντιο για να εχουμε ενα μετρο συγκρισης ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΘΑ ΗΤΑΝ ΔΥΝΑΤΟ ΠΟΤΕ ΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΥΝ ΤΕΤΟΙΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ.Γιατι δεν υπηρχαν. Καιγονταν εν τη γεννεσει απο το θεοκρατικο περιβαλον.Θα αφηνε ο Θεοδοσιος η ο Ιωαννης Χρυσοστομος να υπαρχουν τετοιοι ελευθεροι διανοητες?? Τι να λεμε! Το περιβαλον εκεινης της εποχης ηταν τοσο μη ανεκτικο, τοσο ασφυκτικο, τοσο ολοκληρωτικο, που συναγωνιζονταν σε βαρβαροτητα την παραλληλη πολιτικη εξουσια των εξουσιαστων- αυτοκρατορων.Δεν θα μπορουσε λοιπον να υπαρξει καμμια μα καμμια λιστα διωξεων των Αριστων στο Βυζαντιο απλα γιατι ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΑΡΙΣΤΟΙ ουτε για δειγμα. Η αγγραμματοσυνη και ο σκοταδιστικος θρησκευτικος κονφορμισμος-ισοπεδωτισμος απεκλειαν καθε πραγματικη αριστεια. Κανενας περισπασμος δεν παιδευε τα μονοδρομικα ραθυμα μυαλα που ηταν παραδομενα στην μοναδικη αληθεια και στο ΜΕΤΑΝΟΕΙΤΕ-ΜΕΤΑΝΟΕΙΤΕ! Αυτο που εγινε δε με τις διωξεις απλων Ελληνιζοντων δεν εχει προηγουμενο βαρβαροτητας.Χιλιαδες χιλιαδων απλων ανωνυμων ανθρωπων οδηγηθηκαν στις πιο σκληρες διωξεις απλα γιατι φορουσαν καποιο ξεχασμενο Ελληνικο χιτωνα η κατι που παρεπεμπε στην Ελλαδα. Ιδου πεδιο δοξης λοιπον για τους σοφους γεροντες. Ας γραψουν για τα εκατομμυρια ανωνυμα και ασημαντα θυματα αυτων των εποχων που διωκωνταν ανηλεως για 1000 τοσα χρονια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πώ,πώ !!!
      Νά θεωρήσω πώς ἀστειεὐεσαι ἔτσι ; Δέν μπορεῖ νά εἶσαι τόσο ἀνιστόρητος !!!

      Βυζαντινοί Φιλόσοφοι :
      Αγαπητός ο διάκονος,Αινείας ο Γαζαίος,Γεώργιος Αμιρούτζης,Ιωάννης Αργυρόπουλος,Γεώργιος Γεμιστός ή Πλήθων,Δαμάσκιος,Εκηβόλιος,Ελιά ντελ Μεντίγκο,Ευστράτιος ο Νικαίας,Ηγίας,Θεόδωρος Κουροπαλάτης,Ιωάννης ο Ιταλός,Ιωάννης ο Φιλόπονος,Ματθαίος Καμαριώτης,Μιχαήλ ο Εφέσιος,
      Μανουήλ Μοσχόπουλος,Ολυμπιόδωρος ο Νεότερος,Παλλάδιος,Παμπρέπιος,Γεώργιος Παχυμέρης,Ιωάννης Πεδιάσιμος,Ιωσήφ Ρακενδύτης,Στέφανος Αλεξανδρεύς,Γεώργιος Τραπεζούντιος,Δημήτριος Χρυσολωράς,Μανουήλ Χρυσολωράς,Μιχαήλ Ψελλός
      ( κατηγορία : Βυζαντινοί Φιλόσοφοι : https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%B1%CF%84%CE%B7%CE%B3%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1:%CE%92%CF%85%CE%B6%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BD%CE%BF%CE%AF_%CF%86%CE%B9%CE%BB%CF%8C%CF%83%CE%BF%CF%86%CE%BF%CE%B9)

      Ἐπίσης διαβάζουμε στό βιβλίο : Οι επιστήμονες στο Βυζάντιο ( ΣΤΡΑΤΟΣ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ – ΜΑΝΟΣ ΔΑΝΕΖΗΣ) Στα χρόνια του Βυζαντίου - Οι θετικοί επιστήμονες, ιατροί, χρονολόγοι και αστρονόμοι
      εκδ. Δίαυλος, Αθήνα 2010

      Εἰσαγωγή :
      Η βυζαντινή εποχή αποτελεί τον συνδετικό κρίκο μεταξύ της ελληνικής αρχαιότητας και της νεότερης εποχής και στο Βυζάντιο βρίσκονται οι ρίζες του νεότερου Ελληνισμού και της Ορθοδοξίας. Είναι γενικά παραδεκτό ότι με τον όρο Βυζάντιο εννοείται τόσο ο πολιτισμός του που εκφράζεται μέσα από τη θρησκευτική τέχνη και τα εκκλησιαστικά αντικείμενα, όσο και μια αυτοκρατορία οι λόγιοι της οποίας διακρίθηκαν και στις θετικές επιστήμες. Για τον λόγο αυτό, στο επίκεντρο της μελέτης αυτής βρίσκονται η παιδεία και οι θετικές επιστήμες εκείνης της περιόδου. Οι συγγραφείς αναφέρουν τους Βυζαντινούς λογίους που συνέβαλαν τόσο στην επέκταση της γνώσης των αρχαίων ελληνικών και ελληνιστικών χρόνων όσο και στη διατήρηση των θετικών σπουδών γενικότερα και της αστρονομίας ειδικότερα.
      ( Διάβασε σχετικῶς ἐδῶ : https://www.kathimerini.gr/culture/420750/oi-epistimones-sto-vyzantio/)

      Εἶναι κρίμα νά γράφεις τέτοια ἀνιστόρητα πράγματα. Πῶς νά τό πῶ ; Ἀπό μένος κατά τῆς Ὀρθοδοξίας ;
      Κρίμα,ἐκθέτεις τόν ἑαυτό σου.

      Καλό ξημέρωμα ἀγαπητέ Θαλῆ !

      Διαγραφή
    2. Ἄς συμληρώσουμε καί κάτι ἐξ ἴσου σημαντικό, μιά καί κοπανιέται, κυριολεκτικῶς,ὁ ἀγαπητός Θαλῆς γιά τήν Ἀθηναϊκή δημοκρατία πού ἔβγαλε ὅπως λέει χαρακτηριστικά
      ΥΠΗΡΧΑΝ ΑΜΕΤΡΗΤΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΥΨΗΛΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ.

      Γιά κάνε τόν κόπο νά ψάξῃς πόσοι φιλόσοφοι εἶχαν καταγωγή ἀπό τάς Ἀθήνας ; Τάς δημοκρατικάς Ἀθήνας (
      Ἀθηναϊκή δημοκρατία - Εφαρμόστηκε στην αρχαία πόλη-κράτος των Αθηναίων για 140 έτη, από το 462 π.Χ. έως το 322 π.Χ. με δύο μικρά διαλείμματα τυραννίδων, η Αρχή των Τετρακοσίων και το καθεστώς των Τριάκοντα Τυράννων...βικιπαίδεια) . Χμμ... Πῶς πῆγε ἡ ἔρευνα ; Ἀπογοητεύτηκες ;
      Προφανῶς, ἀφοῦ θά διεπίστωσες ὅτι ἡ συντριπτική πλειοψηφία τῶν φιλοσόφων, τῶν μεγάλων γνωστῶν φιλοσόφων, ἔχει καταγωγή ἀπό τίς ἀποικίες στήν Μικρά Ἀσία - Ἰωνία καί Μακεδονία καί χρονολογοῦνται ἀπό τό 600- 450 π.Χ.
      5 -6 ἦσαν ὅλοι κι᾿ὅλοι καί αὐτοί οἱ ἔρημοι κυνηγήθηκαν,ἐξορίστηκαν καί δολοφονήθηκαν. Μέ δημοκρατικές διαδικασίες. Ὅπως ἀκόμη καί οἱ λιγώτερο γνωστοί, πιό μικροί φιλόσοφοι, ἄς τούς ποῦμε ἔτσι. Μωρέ, κανένας τους δέν ἔμεινε !

      Καί ἡ ἀλήθεια εἶναι πώς δέν βλέπω ΚΑΜΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ἐκείνης τῆς δημοκρατίας [τῶν προοδευτικῶν Ἀθηναίων ] μέ τήν σημερινή, τήν 50χρονη μεσόκοπη μέγαιρα.

      Σταματῶ, διότι ποιός ξέρει πότε μπορεῖ νά βρεθῇ κάποιος "καλοθελητής", μέ ἤ χωρίς κουκούλα, καί μέ δείξει μέ τό δάχτυλο. Καί ὅπως δέν ἔχει ἀδιέξοδα ἡ δημοκρατία τους, ποιός ξέρει...

      Καλησπέρα ἀγαπητε Θαλῆ!

      Διαγραφή
    3. Ξέχασα νά συμπεριλάβω τήν Μεγάλη Ἑλλάδα ( Κάτω Ἰταλία) ὅπου ὑπῆρξαν τεράστιες προσωπικότητες στόν κλάδο τῆς Φιλοσοφίας. Γνωστή ἡ Ἐλεατική Σχολή ( 6-5ο αἰ. π. Χ. ) Παρμενίδης, Ζήνων ...

      Ἐπίσης νά σημειώσουμε πώς στήν Μικρά Ἀσία, Ἰωνία τίς ὁποῖες θά μπορούσαμε να χαρακτηρἰσουμε ὡς κοιτίδες τῆς Φιλοσοφίας , μόνον δημοκρατικά πολιτεύματα δέν εἶχαν. Ἀπό ὀλιγαρχικά ἕως τυραννικά θά τά ἔλεγα.

      Ἀρκετά εἴπαμε...

      Διαγραφή
  4. Καλησπέρα !
    Το έχω ψάξει πάρα πολύ και έχω να πω ότι δεν είναι θέμα πολιτεύματος , αλλά διατροφής ...
    Λόγω διατροφής των ανθρώπων το καλύτερο πολίτευμα είναι η στρατοκρατία τύπου Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας , διότι :
    Όπως εξηγεί ο Πλούταρχος , στην πραγματεία του κατά της κρεοφαγίας , η κατασκευή και η φυσιολογία του ανθρώπου δεν είναι για να τρώει κρέας , και από την κρεοφαγία έρχεται ο φθόνος (που κυνηγά και τους άριστους) εντός της κοινωνίας είναι δε και η αιτία που γίνονται οι πόλεμοι μεταξύ των κοινωνιών.Οπότε τέτοιες κοινωνίες χρειάζεται πυγμή και στρατιωτική πειθαρχία για να πετύχουν αλλά και πάλι θα τις φάει ο φθόνος κι αυτές συν τω χρόνω , όπως αποδείχτηκε .

    Γι αυτό και η πραγματική αντίσταση , που είναι και πολίτευμα και επανάσταση , είναι η χριστιανική ζωή της νηστείας , της προσευχής και της ελεημοσύνης , διότι ακριβώς εξαλείφεται ο φθόνος στην κοινωνία .


    Να είστε καλά !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δέν θά διαφωνήσω μέ τό σκεπτικό σου,οὔτε μέ τόν Πλούταρχο βεβαίως.
      Ἐπίσης καί μέ τό τελικό συμπέρασμά σου συμφωνῶ.

      Εὑχαριστῶ !

      Καλησπέρα ἀγαπητέ Γεώργιε Γ. !

      Διαγραφή
  5. Η συζήτηση αυτή έχει αλλάξει θέμα
    Από την πρόταση κάποιου πολιτεύματος ( η και απολιτευματος κατ εμέ καθώς και απολυτευματος ίσως κατά Κ Πλεύρη και παρακαλώ συγχωρειστε μου την λεξοπλασια) εστράφη η συζήτηση αυτή σε ατραπούς περί της θεοκρατίας του Βυζαντίου και εάν αυτό παρήγαγε φιλοσόφους
    Κατά πρώτον φίλε Θαλή ο ναζισμός δεν είναι πολίτευμα αλλά σύστημα διαμοιρασμού πλούτου και εργασίας δηλαδή οικονομικό σύστημα όπως ο κομμουνισμός η ο καπιταλισμός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τό ἔχει αὐτό ὁ Θαλῆς. Σέ ὅποιο θέμα καί νά γράψῃ σχόλιο,ἀπό θά τό πάῃ ἀπό ᾿κεῖ θά τό πάῃ ἐν τέλει θά τό φέρει τό θέμα μέ τόν "κακό Χριστιανισμό".

      Πάντως ἀκόμη κι᾿ἔτσι εἴπαμε πράγματα πού δέν ἦσαν περιττά.

      Καλησπέρα ἀγαπητέ ΑΚΜΩΝ !

      Διαγραφή
  6. Οφείλουμε πιστεύω να δώσουμε έναν ορισμό των εννοιών προς διευκόλυνσιν της συνεννοήσεως
    Τα είδη των πολιτευμάτων είναι τρία
    Η μοναρχία όπως αυτή εκφράζεται σαν ελέω Θεού βασιλεία η τυραννία η και δικτατορία
    Η ολιγαρχία είτε σαν αριστοκρατία είτε σαν κοινοβουλευτισμός πιθανόν και δημογεροντία κλπ
    Η δημοκρατία η οποία είναι μία και είναι η λήψη αποφάσεων από όλον τον δήμο είτε με τα κουκιά όπως παλαιά είτε με δημοψήφισμα είτε με ανάταση χειρών κλπ
    Είναι αυτό που σήμερα ονομάζουμε άμεση δημοκρατία ενώ δεν χρειάζεται διότι δεν υπάρχει άλλου είδους
    Η αναρχία που πρότεινα εγώ δεν είναι
    Δεν συγκαταλέγεται μεταξύ των πολιτευμάτων όπως η αθεΐα η μη πίστη δηλαδή σε κάποιον Θεό δεν συγκαταλέγεται μεταξύ των θρησκειών

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Το ναζιστικό κόμμα στην Γερμανία εξελέγη με κοινοβουλευτικές διαδικασίες ασχέτως εάν μετά κατέληξε στην τυραννία εκτοπίζοντας νομοθετικως πολιτικούς αντιπάλους περίπτωση πού συναντούμε και στα καθ'υμάς με τον Κούλη και τους Έλληνες του Κασιδιάρη κλπ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Περί του διωγμού των σοφών έχω να πω ( χωρίς να είμαι και ο πλέον διαβασμενος ) πως αυτό το φαινόμενο δεν είναι αποτέλεσμα του πολιτεύματος αφού έχει παρατηρηθεί σε όλην την ιστορική και πολιτική διαδρομή των κοινωνιών με όλα τα πολιτεύματα και κάτω από κάθε μορφής εξουσία
    Πιθανώς (ας φιλοσοφησω και εγώ έστω και με κίνδυνο να διωχθω) πιθανώς λέγω να οφείλεται στην αδιαντροπη μικροπρεπεια της ανθρώπινης φύσεως εάν μας επιτρέπεται βεβαίως να ονομάσουμε ανθρώπινη την αδιαντροπα μικροπρεπη φυση και είναι συνυφασμένο με τα όποια συμπλέγματα κατωτεροτητος αισθάνονται οι ανόητοι εμπρός στον σοφό
    Ακόμη και σε μια συζήτηση καφενείου εάν κάποιος διαπρέψει και καταδείξει το ανώτερο γνωσιολογικο η ρητορικό του επίπεδο είναι βέβαιον πως θα αντιμετωπίσει ειρωνεία πρόκληση και διάφορες άλλες ταπεινοπρεπεις συμπεριφορές οι οποίες αφ' εαυτών συνιστούν διωγμό
    Νομίζω πως δεν θα βρούμε το καλύτερο πολίτευμα αναζητώντας ποιο είναι εκείνο που δίωξε σοφούς σε μικρότερο βαθμό από άλλα
    Νομίζω βεβαίως πως δεν θα το βρούμε ούτως ή άλλως αλλά είμαι βέβαιος πως η αναζήτηση αυτή δίνει την ευκαιρία για γόνιμες συζητήσεις συνζητησεις συν ζητήσεις από κοινού αναζητήσεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστά τά ἔθεσες:
      « ...πιθανώς λέγω να οφείλεται στην αδιαντροπη μικροπρεπεια της ανθρώπινης φύσεως εάν μας επιτρέπεται βεβαίως να ονομάσουμε ανθρώπινη την αδιαντροπα μικροπρεπη φυση και είναι συνυφασμένο με τα όποια συμπλέγματα κατωτεροτητος αισθάνονται οι ανόητοι εμπρός στον σοφό...»

      Ἔτσι ἀκριβῶς ἔγινε μέ τήν δημοκρατία τους [τῶν Ἀθηναίων] καί τόν συμπλεγματισμό μπροστά στό Σπαρτιατικό πολίτευμα, νά τό ποῦμε ὀλιγαρχικό. Ἡ σύγκρουσις πού ἦρθε ἔβγαλε τόση μικρότητα,κακία,αἴσθημα κατωτερότητος σέ τέτοιο βαθμό ὅπου σημειώθηκαν καί τά παραπάνω γεγονότα πού ἀνέφερα : Κερκυραϊκά, Κορινθιακά. Ἀπό τούς δημοκράταρους βεβαίως !

      Τί μοῦ θυμίζει ;
      Ἄ ναί, Τήν Κλάπα πού κοπανιόταν καί παραλίγο νά πάθῃ ἐγκεφαλικό ἐάν δέν ἔπαιρνε τήν ὑπόθεσιν τῆς Χρυσῆς Αὑγῆς. Αὐτη ἡ "ἀδέκαστος" νομικός ἡ μεγάλη δημοκράτισσα !

      Σήν Κέρκυρα καί τήν Κόρινθο, καθώς διαβάζει κανείς τά περιγραφόμενα γεγονότα καί τίς φρικτές σφαγές σέ Κέρκυρα καί Κόρινθο, δέν μπορεῖ, εἶμαι σίγουρη, νά μήν τοῦ ἔρθουν στό νοῦ οἱ κομμουνιστικές θηριωδίες τοῦ Συμμοριτοπολέμου. Ἐκεῖ λοιπόν ἔσφαζαν τούς ἀντιπάλους τῆς δημοκρατίας τους σάν τραγιά. Σήμερα τούς ἀποτελειώνουν μέ συνοπτικές διαδικασίες στέλνοντάς τους φυλακή. Κι᾿ὅταν λέμε ἰσόβια ἐνννοοῦμε ἰσόβια.

      Ἄς μήν ξεχνοῦμε καί τήν Βανδέα :

      https://sxolianews.blogspot.com/2014/02/blog-post_1666.html

      Νά χαίρονται τήν δημοκρατία τους πού δέν ἔχει ἀδιέξοδα...

      Καλησπέρα ἀγαπητέ ΑΚΜΩΝ !

      Διαγραφή
  9. Τέλος θέλω να δηλώσω κάτι το οποίο πιστεύω ακράδαντα
    Είναι δύσκολη τελικώς η διαφωνία στην Ελληνική γλώσσα διότι είναι μέγα το πλήθος των λέξεων που αυτή προσφέρει προς υποστηριξιν της κάθε γνώμης η απόψεως
    Δι ο και είναι ωφέλιμη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάντα ὡφελεῖ ἡ διαφωνία διότι μέσα ἀπό αὐτήν κερδίζουν ἀμφότερες οἱ πλευρές ἀπό γνῶσιν.

      Καλησπέρα ἀγαπητέ ΑΚΜΩΝ !

      Διαγραφή
  10. Την καλησπέρα μου στην ιστοδεσποινα και στους φίλους όλους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Και όταν λέμε ισόβια εννοούμε ισόβια
    Αν δεν λανθανω η φράση αυτή ειπώθηκε από εκείνον τον βραδυγλωσσο κυναιδο στον οποίον απεδωθει ο τίτλος του Εθνάρχου
    Είναι αληθές πως και αυτός και ένα σωρό άλλοι όμοιοι του ( αν και βεβαίως όχι τόσο τρισαθλιοι όσον αυτός) εξελέγησαν με κοινοβουλευτικά δημοκρατικές διαδικασίες εν τω μέσον ζητωκραυγων σημαιών και αναμμένων κεριών πού έτεινε προς αυτούς ένας όχλος ανθρώπων εμφορουμενων από δημοκρατικά αισθήματα
    Με τις ευλογίες των κάτωθι (κυριολεκτικώς) ευρισκομένων κατέστησαν εαυτούς δημοκρατορες
    Και φυσικά εψηφησθη σαν μεγαλύτερο των εγκλημάτων το της καταλυσεως του πολιτεύματος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ἀκριβῶς, ἀπό ἐκεῖνον.

      Γι᾿αὐτό ἀκούω δημοκρατία καί δημοκράταρους καί φτύνω τόν κόρφο μου...

      Καλησπέρα ἀγαπητέ ΑΚΜΩΝ !

      Διαγραφή
  12. Αισθάνομαι βεβαίως την ανάγκη από την αρχή αυτής της σειράς σχολίων να διαχωρίσω την κοινοβουλευτική από την άμεση δημοκρατία με σκοπό την αποφυγήν παρεξηγήσεων
    Πέραν των όποιων άλλων σημείων στα οποία υπήρξε διαφωνία είναι σαφές πως ο φίλος Θαλής μιλά για δημοκρατία και εννοεί την άμεση όπως καλείται αυτή στον καιρό μας
    Σαφώς και είναι καλύτερη από την κοινοβουλευτική σαφώς και δίνει περισσότερες ελπίδες για κοινωνική βελτίωση
    Δεν είναι όμως λύση κατά την άποψη μου
    Η επιρροή των δημαγωγών η επιλεκτική προβολή των ζητημάτων η μονομερής ενημέρωση και ένα σωρό άλλοι παράγοντες επιδρούν στην διαμόρφωση γνώμης και τελικώς στις αποφάσεις του πλήθους
    Είναι κάπως μεγάλο το θέμα αυτό και δεν υπάρχει από πλευράς μου χρόνος αρκετός για ανάλυση έστω και εν συντομία
    Ίσως και να μην χρειάζεται να απασχολω το πεδίο και την αναγνωστική διάθεση των φίλων
    Εξ άλλου σαν φίλος προς φίλους αισθάνομαι την ανάγκη να πω πως φεύγω σε λίγο με σκοπό την παροχή βοήθειας προς την Μονή Εσφιγμένου που τόσο μας έχει ανάγκη τώρα
    Θα ανάψω ένα κερί και για εσάς
    Την φιλία μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπράβο γιά τό κουράγιο σου,τήν δύναμιν καί τήν ἀγάπη σου νά βοηθήσῃς. Τώρα νά σοῦ πῶ ὅτι κι᾿αὐτή ἡ περίπτωσις ἀποδεικνύει γι᾿ἀκόμη μία φορά πώς ἡ δημοκρατία δέν ἔχει ἀδιέξοδα ; Ἤ εἶναι περιττό ;

      Εὐχαριστοῦμε πολύ πού μᾶς σκέπτεσαι.

      Νά προσέχῃς.

      Καλό ξημέρωμα ἀγαπητέ ΑΚΜΩΝ !

      Διαγραφή