" Χειμῶνα Καλοκαίρι " The Charms
στίχοι- Κώστας Τσερώνης, σύνθεση -Τέρης Ιερεμίας ( 1967)
" Ἕνα κορίτσι μοῦ ᾿χε πεῖ" Idols , Συνθέτης: D. Adamo Στιχουργός: Ζαλοκώστα Ρέττη ( 1969 )
" Μήν τῆς τό πεῖς "
Στίχοι -Κώστας Τουρνᾶς,Μουσική -Κώστας Τουρνᾶς, Ἐρμηνεία -Κώστας Τουρνᾶς 1980
" Jeronimo Yanka" - The Forminx , 1964
" Συγγνώμη" OLYMPIANS- Συνθέτης: Κακαλιάγκος Αλκιβιάδης, Στιχουργός: Ελληναίος Νίκος (1966)
Ἡ Ἀνάμνησις
Τό καλοκαίρι μαζύ πηγαίναμε στήν ἀμμουδιά
χέρι μέ χέρι καί μ᾿ ἕνα ἀστέρι γιά συντροφιά
τώρα ποιός ξέρει ἄν θά μέ σκέφτεσαι ὅπως ἐγώ
μικρή μου ἀγάπη στιγμή δέν φεύγεις ἀπ᾿τό μυαλό
Τ᾿ ὄνομά μας τίς νύχτες γράφαμε στήν ἀμμουδιά
καί τήν καρδιά μας στά χέρια παίζαμε σάν τά παιδιά
τώρα ποιός ξέρει ἄν θά μέ σκέφτεσαι ὅπως ἐγώ
μικρή μου ἀγάπη στιγμή δέν φεύγεις ἀπ᾿τό μυαλό
( Στίχος - Γιῶργος Παπαστεφάνου, Μουσική -Βαγγέλης Πιτσιλαδῆς, Ἐρμηνεία-Τόνυ Πινέλλι, 1966)
« ……με παίρνει ο Λαμπρόπουλος (ιδιοκτήτης της Columbia) και μου λέει:
– Έλα από το γραφείο να πούμε κάτι.
Πάω, και μου λέει:
– Κοίτα, είδες τι κάνουν τα συγκροτήματα, και στη Philips οι Olympians έκαναν επιτυχία. Εμείς τί μπορούμε να κάνουμε εδώ; Το αναθέτω σε σένα, γιατί είσαι πιτσιρίκος και είσαι μέσα σ’ αυτό το κλίμα……
……Παίρνω, λοιπόν, τον Pinelli και κάνω αυτό «Το καλοκαίρι μαζί πηγαίναμε στην αμμουδιά, χέρι με χέρι…» («Ανάμνησις», 1966).
……Το κομμάτι αυτό έκανε πέντε χρυσούς δίσκους και τρεις πλατινένιους. Μιλάμε για πάνω από 1.500.000 δίσκους με τις αντιγραφές μαζί. Ο ίδιος θα ‘χει κάνει περίπου 150.000-200.000. Επιπλέον, που δεν τα υπολογιζω γιατί δεν καταμετρήθηκαν και δεν πήρα ποσοστά από την πειρατεία. Κάνουμε, λοιπόν, αυτή την πρώτη επιτυχία. Να φανταστείς ότι το καλοκαίρι του 1967 έβαλα τον Pinelli να τραγουδήσει στα Αστέρια στη Γλυφάδα. Το κομμάτι κυκλοφόρησε περίπου 8 μήνες πριν αλλά, επειδή ήταν χειμώνας, το πρώτο εξάμηνο δεν πήγε καλά. Το δεύτερο εξάμηνο έγινε χρυσός δίσκος με 100.000 πωλήσεις. Είναι καλοκαιρινό κομμάτι και άρχισαν να το παίζουν τα μπαράκια, στα νησιά, παντού. Τον βάζω, λοιπόν, τον Pinelli στα Αστέρια με μεροκάματο 5.000 δραχμές, όταν ο πατέρας μου υψηλόμισθος στην Τράπεζα της Ελλάδος έπαιρνε 2.500 δραχμές το μήνα! Η φραντζόλα είχε ένα πενηνταράκι.
» …Όταν έκανε επιτυχία ο Pinelli και επειδή οι Olympians μετά τον «Τρόπο» και το «Συγνώμη» δεν είχαν άλλα τραγούδια δικά τους -υποθέτω, δεν είμαι σίγουρος αν είναι έτσι ή μεσολάβησαν άλλα πράγματα επειδή πήγαν στρατιώτες και δεν είχαν χρόνο- πήραν το κομμάτι το δικό μου που είχε πει ο Pinelli και το κάνανε σε μία δική τους εκτέλεση χωρίς να με ρωτήσουν. Αν και συνήθως οι δεύτερες εκτελέσεις είναι χειρότερες από τις πρώτες παγκοσμίως, οι Olympians το είπαν καλά το κομμάτι. Ήταν και στα πάνω τους…..» ( ἐδῶ)
Ἡ Πελασγική
Καλησπέρα,τι θα κάναμε και χωρίς την ΜΟΥΣΙΚΗ!
ΑπάντησηΔιαγραφήἜλα ντέ !
ΔιαγραφήἈφιερωμένο σ᾿ἐσένα !
https://www.youtube.com/watch?v=qFIDVTpke88
Καλησπέρα ἀγαπητέ Bill- Kill !
Ευχαριστώ,αν και είναι πριν την εποχή μου,σχεδόν, εγώ σου αφιερώνω αυτό,ελπίζω να μην σε βαρύνει πολύ:https://youtu.be/XluD4lBbU1Q
ΔιαγραφήΚαί ἐσύ θέλεις ὁπωσδήποτε τῆς ἐποχῆς σου ; Κι᾿ἄν εἶναι φόλες,ὅπως ἐδῶ καί μία 40ετία περίπου ;
ΔιαγραφήΛοιπόν παρ᾿ὅλα αὐτά σοῦ βρῆκα ἕνα πολύ καλό :
https://www.youtube.com/watch?v=aTfednJsY8g
Καλό ξημέρωμα Bill- Kill !
Κι αυτό για σένα:https://youtu.be/E_LB9_J0j0M
ΑπάντησηΔιαγραφήΞέρεις πώς αὐτό ἦταν τό τραγούδι τοῦ Καραμανλῆ ; Τοῦ ...ἐθνάρχη...
Διαγραφήhttps://www.youtube.com/watch?v=vJptBW88K3Y
Αντε βρε ν' ακουσουμε και κατι της προκοπης........https://music.youtube.com/watch?v=u2nb8xotj7g
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί καλέ, δέν σοῦ ἄρεσαν τά τραγούδια πού ἐπέλεξα ;
ΔιαγραφήΜήν μᾶς προσβάλεις.
Ὡραῖο τό τραγούδι, κι᾿εὐχαριστοῦμε !
https://www.youtube.com/watch?list=PLm1WqxbDXbNCHPH-IXRW0HUacK-xzBr6L&v=abfQQ1hzN9M&feature=emb_title
Καλό ξημέρωμα ἀγαπητέ !
Πρωτα εδω
ΑπάντησηΔιαγραφήsocrates
https://www.youtube.com/watch?v=hDiNL58D9lQ
Και μετά εδω
Dire Straits - Brothers In Arms
https://www.youtube.com/watch?v=jhdFe3evXpk
Εὐχαριστοῦμε πολύ ἀγαπητέ !
ΔιαγραφήΓιά τό ἄλλο σχόλιο,τό κρατῶ γιά μελέτη αὐριανή.
Καλό ξημέρωμα !
ΔΥΟ ΣΕ ΕΝΑ
ΑπάντησηΔιαγραφήΣχετικά με την χούντα του Σοδομισμού και το κομμάτι Enola Gay
από το Βρετανικό συγκρότημα Orchestral Manoeuvres in the Dark (OMD).
Στο τραγούδι αυτό η μητέρα «Enola Gay» είναι περήφανη για το μικρό της αγόρι «little boy» σήμερα που πέφτει η βόμβα: "Enola Gay, is mother proud of little boy today".
...Το επώνυμο «Gay» χρησιμοποιείται για να επισημάνει όσους έχουν το συγκεκριμένο ομοφυλοφιλικό πάθος. Μάλιστα ο τρόπος καταστροφής της Χιροσίμα, με φωτιά που έπεσε από τον ουρανό, μοιάζει με τον τρόπο που καταστράφηκαν τα Σόδομα με τις γύρω πόλεις,
Το Enola, είναι αντίστροφο του alone που σημαίνει μόνος.
Και στην Ελληνική γλώσσα το «Εν όλα» σημαίνει «Σε όλα» επομένως «Σε όλα Γκέι», ή «Καθολικά Γκέι».
Μητέρα του πιλότου,(σ.σ. λεει οτι πήρε το ονομα του αεροπλάνου ) με την ευρύτερη έννοια, είναι η Αμερική που ρίχνει την βόμβα στην Χιροσίμα, καθορίζοντας την εποχή αυτής της συμφοράς σαν του «μικρού αγοριού», ενώ από τότε προβλέπεται ότι τα χειρότερα είναι σιμά (ΧΕΙΡΩ-ΣΙΜΑ).
Ολο το κειμενο εδω
https://www.imdleo.gr/diaf/2014/11/Hiroshima_message.pdf
Ἀγαπητή/έ ΚΑΤΑΚΟΜΒΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, αὐτός εἷναι καί ὁ λόγος πού ἀπεχθάνομαι τήν ξένη μουσική ἐν γένει καί ἀποτρέπω τούς νέους νά τήν ἀκοῦν. Βρίθει σατανίλας στούς στίχους, στή μουσική ἐπένδυση αὐτῶν, στίς κινήσεις καί στήν ἐμφάνιση τῶν τραγουδιστῶν. Ξυπνᾶ τά κτηνώδη. Παραξενεύομαι, μάλιστα, ὅταν βλέπω ἀνθρώπους ἡλικιακά στό δαντικό μεσοστράτι και παραπάνω νά ἀκοῦν καί νά εὐχαριστιοῦνται μέ ρόκ καί μέταλ μουσική. Φανερώνει παλιμπαιδισμό καί ἀνωριμότητα. Πρόκειται, βέβαια, γιά καθαρά προσωπική μου ὁπτική...De gustibus et coloribus non disputandum....
ΔιαγραφήἜτσι ἀκριβῶς! Περί γεύσεως....
ΔιαγραφήΛοιπόν τό θέμα μέ τήν μουσική εἶναι κάτι πού πραγματικῶς ἔχει νά κάνῃ περισσότερο μέ τήν προσωπικότητα τοῦ ἀνθρώπου,τόν τρόπο πού μεγάλωσε,τά πρῶτα του ἀκούσματα ( ἀπό τό σπίτι του ).
Συνεπῶς καλό εἶναι νά μήν ψέγουμε-χαρακτηρίζουμε ἐκείνους πού διαφέρουν ἀπό τίς δικές μας προτιμήσεις διότι ἀκριβῶς τό ἴδιο κάνουν καί οἱ ἄλλοι γιά ἐμᾶς καί σίγουρα δέν θά μᾶς ἄρεσε.
Προσωπικῶς στό σπίτι μας,ἴσως ἐπεί δή οἱ γονεῖς μας ἦσαν πολύ νέοι,τά ἀκούσματα,οἱ προτιμήσεις ἦσαν ἀνάλογες. Συνεπῶς δέν ἄκουγες λαϊκή μουσική σπίτι καί μᾶλλον περισσότερο ξένη θά ἔλεγα. Ὁ Ἀλ Μπάνο ἀκουγόταν κατά κύριο λόγο,ὁ Ντέμης Ῥοῦσσος,Πάτριτσ Φάμιλυ -Ντέϊβ Κάσσιντυ κ.λπ.
Ἔ, ποῦ ἀλλοῦ θά μᾶς ὁδηγοῦσε πέρα ἀπό τήν ξένη μουσική ( κυριως.)
Συνεπῶς ἄν σήμερα πού ἔχουμε περάσει σέ ἄλλες ἡλικίες,μακριά ἀπό τά νειάτα, ἀγαπητή μου Θεοδώρα,ἀκοῦμε Pink Floyd, Dire Straits, 10cc, Alan Parsons,Led Zeppelin καί πολλά ἀκόμη δέ νομίζω πώς αύτό εἶναι παλιμπαιδισμός ἀλλά ἔχει νά κάνῃ μέ τήν μουσική ἀπόλαυσιν. Δέν κάνω λόγο γιά τήν μέταλ ἤ ἀκόμη χειρότερα τήν χέβι,ἐκεῖ τά πράγματα εἶναι πολύ ἰδιαίτερα ὅπως θά ἔλεγα στό θέμα τοῦ ῥεμπέτικου. Ὅντως καί στό ἕνα καί τό ἄλλο ὑπάρχουν τραβηγμένες καταστάσεις.
( παρεμπιπτόντως στό χέβι ἔχουν γραφεῖ κάποιες μπαλάντες οἱ ὁποῖες εἶναι ὑπέροχες !
Ἄκου π.χ. μία ἀπό τίς καλλύτερες φωνές τοῦ μουσικοῦ αὐτοῦ εἴδους,τόν Bruce Dickinson στήν καταπληκτική μπαλάντα :
- Man Of Sorrows-
https://www.youtube.com/watch?v=gqUtK9HtOWA)
Ἀλλά ὅπως ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ εἶπες : «De gustibus et coloribus non disputandum....»
Καλημέρα ἀγαπητή μου Θεοδώρα !
Κράτησα τό σχόλιό σου μέ τό «Enola Gay,ἀγαπητέ μου τῆς "Κατακομβικῆς", γιά νά τό μελετήσω,ὅπως σοῦ ἔγραψα. Νομίζω πώς τό ἔχουν παρατραβήξει τό πρᾶγμα. Ὅπως ἀκριβῶς κάνουν,ἀνεξαιρέτως,καί μέ τούς στίχους τῶν ῥοκ, χάρντ ῥόκ,μέταλ, χέβι μέταλ τραγουδιῶν καί τό ...ἀνάποδο παίξιμο ! Ἤμαρτον, ἄν κάθε ἕνας ἀπό τούς χιλιάδες δημιουργούς τῶν τραγουδιῶν αὐτῶν ἔγραφε τά τραγούδια προσπαθών νά τά ταιριάζῃ « ἴσια καί ἀνάποδα» !!!
ΔιαγραφήΚαί ἄν αὐτά τά τραγούδια εἶναι λόγος καί αἰτία γιά τά ναρκωτικά ἤ τήν πορνεία τότε γιά πεῖτε μου ποιά τραγούδια παρακινοῦσαν πρός αὐτό τόν κατήφορο στίς πρῶτες δεκαετίες τοῦ 1900 ὅταν "ἄνθιζαν" τά ναρκωτικά καί μάλιστα στίς ἀνώτερες κοινωνικά τάξεις ὅπου τά μουσικά τους ἀκούσματα ἦσαν ...ἐκλεπτυσμένα ;
Ἤ τούς χώρους ὅπου ἀκούγονταν τά ρεμπέτικα ( ἀμανέδες,τεκέδες,καφέ ἀμάν) καί στήν συντριπτική τους πλειοψηφία ἦσαν χασικλήδες ;
Ἤ καί πάλι σήμερα, πού ὄχι τραγούδια δέν εἶναι αὐτά πού ἀκούγονται ἀλλά ἕνα μονότονο ντάπα ντούμπα καί πού κάτω ἀπό αὐτό τόν ἦχο γίνεται ἡ μεγαλύτερη καί χειρότερη χρήσις ναρκωτικῶν οὐσιῶν ;
Λοιπόν γνωρίζουμε πῶς καί μέ ποιούς τρόπους ἐκμεταλεύονται τήν νεολαία στά πάντα. Πάντα γινόταν αὐτό καί πάντα θά γίνεται διότι ὅλα ἔχουν ὡς ἀφετηρία τήν ἀνθρώπινη παιδεία. Ἀπό ἐκεῖ ξεκινοῦν ὅλα καί ἐκεῖ καταλήγουν. Καλλύτεροι ἄνθρωποι, καλλύτερες κοινωνίες.
Καλημέρα ἀγαπητέ μου !
'Αγαπητή Πελασγική, μιά καί ἐπιλέξατε μεταξύ τῶν ἄλλων τούς Olympians, ἐπιτρέψτε μου νά ἀναφερθῶ στόν φίλο Ἄλκη Κακαλιάγκο, τόν πιανίστα τοῦ θρυλικοῦ συγκροτήματος καί συνθέτη τοῦ τραγουδιοῦ "Συγγνώμη" πού ἀναρτήσατε καί νά ἐπισημάνω πώς ἀκόμη γράφει θαυμάσια μουσική, ὅπως ἔνα ἐκπληκτικό πρελούδιο γιά μπαλέτο τό βίντεο τοῦ οποίου συνοδεύεται ἀπό νοσταλγικές εἰκόνες τῆς παλιᾶς Θεσσαλονίκης. Πρόκειται γιά ἔναν σπουδαῖο μουσικό, μέ ἀνώτερο ἦθος, σεμνότητα, ἔξυπνο χιοῦμορ καί ἀξιοπρέπεια. Διατηροῦσε κατάστημα μουσικῶν ὀργάνων στόν πεζόδρομο τῆς Δ. Γούναρη στή Θεσσαλονίκη ἀλλά τό ἔκλεισε μετά τό lock down... 'Aπό τόν Ἄλκη ἀγόρασα τό τρίτο πιάνο μου, ἔνα ὑπέροχο Petrov...
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://www.youtube.com/watch?v=Xd7fGVaYJZs&ab_channel=AlkisKakaliagos
Νομίζω πώς ἐκεῖνες τίς ἐποχές δέν ἦταν μόνον τά πράγματα διαφορετικά,ἀπό τήν ὑλική πλευρά ἐννοῶ,ἀλλά καί οἱ ἄνθρωποι σέ θέματα ἡθικῆς. Ἄνθρωποι πολύ καλῆς ποιότητος,γενικῶς,μέ ἀξίες καί ἀρχές πού πραγματικῶς τίς ἐπίστευαν καί βεβαίως τίς ἀκολουθοῦσαν μέ εὐλάβεια.
ΔιαγραφήἬ ἀκόμη θά μποροῦσα νά πῶ,ὑπῆρχαν περισσότεροι καλοί ἄνθρωποι σέ σχέσι μέ τό σήμερα πού ἡ κακία,δυστυχῶς, περισσεύει.
Ἀγαπητή μου Θεοδώρα,σ᾿εὐχαριστοῦμε πολύ γιά τίς πληροφορίες καί τό βίντεο ἑνός ἀνθρώπου πού μᾶς ἔδωσε τόσα πολλά μέσῳ τῆς μουσικῆς.
Καλησπέρα ἀγαπητή μου !
Περί μουσικής
ΑπάντησηΔιαγραφήεν κατακλείδι
δεν υπάρχουν κοινωνίες ( ειδη μουσικής ) αγγέλων
υπάρχουν καλοί άνθρωποι που εκφράζονται μεσα απο νότες και κακοί άνθρωποι που κάνουν ακριβώς το ιδιο οπως ειναι το ιδιο και οι μάζες που τους ακουν και συντάσσονται μαζί τους.
Οι δισκογραφικές ( οπως τα πάντα σ αυτον τον πλανήτη) εχουν συνταχθεί με τον Κάιν.. κλπ κλπ
Ιδου μια αποδειξη
Παγκανίνι
( οπότε σταματάμε να ακούμε κλασσική μουσική;; κ.ο.κ. )
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9D%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BB%CF%8C_%CE%A0%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CE%BD%CE%B9
Πάρα πολύ ὀρθῶς,τά γράφεις !
ΔιαγραφήἌ καί μιά κι᾿ὁ λόγος περί Παγκανίνι,μοῦ θύμισες τήν καταπληκτική ταινία «Τό κόκκινο βιολί».
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Red_Violin
Ἄν δέν τήν ἔχετε ᾿δεῖ,σᾶς τήν προτείνω.
https://voody-online.com/load/dramaa/17650-le_violon_rouge_the_red_violin_to_k_kkino_biol_1998.html
Καλησπέρα ἀγαπητέ μου !
Ευαγγελια ευχαριστώ για την υπενθύμιση - την εχω δει την ταινία
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι κάπου εδω κλείνει η συζήτηση
https://strangepress.gr/2017/09/02/i-sonata-toy-diaboloy/
Ἀπεναντίας ἐδῶ ἀνοίγει ἡ συζήτησις. Καί ξέρεις γιατί ; Διότι ὁ ἄνθρωπος ὅταν ἐπιτυγχάνει νά δημιουργήσῃ κάτι πού οὔτε καί ὁ ἴδιος πίστευε πώς ἦταν ἰκανός,ψάχνει νά θεϊκές ἤ δαιμονικές παρεμβάσεις γι᾿αὐτό.
ΔιαγραφήἌν λοιπόν,ὁ Ἄνθρωπος πίστευε περισσότερο στόν ἑαυτό του ὅλα θά ἦσαν διαφορετικά. Καί ὅπως γράφω παραπάνω : Καλλύτεροι ἄνθρωποι καλλύτερες κοινωνίες !
Πῶς εἶχε πεῖ ὁ Κύριος Ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός : Λίγη πίστη ὡς κόκκο σινάπεως νά εἴχατε ἕως καί ὄρη μπορούσατε νά μετακινήσετε ( σέ ἐλεύθερη ἀπόδοσιν) .
Καλησπέρα ἀγαπητέ μου !
Αφιερωμένο στις κυρίες Ευαγγελία και Θεοδώρα
ΑπάντησηΔιαγραφήΤσιμπίδης συγχρονος του Χιώτη τον ξερουν μονο οι ψαγμένοι του ειδους
προσοχη στο 1.27
https://www.youtube.com/watch?v=BH1nPBaUtXg
Αβραμάκης σημερινός
Εδω παίζει το καμηλιέρικο (= ρυθμός ) του Χιώτη
η ειδηση ειναι οτι δεν καταλαβαίνεις καμια διαφορά με τον Χιώτη
ο ανθρωπος ειναι εξωπραγματικά απίστευτος
https://www.youtube.com/watch?v=g_804fLQZkE
κι εδω οπωσδήποτε
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτεργίου συγχρονος του Χιωτη
https://www.ogdoo.gr/prosopa/afieromata/dimitris-stergioy-mpempis-o-theos-toy-mp
Εὐχαριστῶ πολύ ἀγαπητέ !
ΔιαγραφήΚαλησπέρα !
Εὐχαριστῶ θερμά γιά τή μουσική ἀφιέρωση! Τό ἐκτιμῶ ἰδιαιτέρως! Εἶναι ἀπίστευτο πόσο πετυχημένα "παντρεύεται" τό μπουζούκι μέ τό πιάνο! Ἐπιπλέον, ἀφαιρεῖται ὁ αὐστηρός ἀκαδημαϊσμός τῆς κλασικῆς μουσικῆς. Εὐχαριστῶ πολύ! Τόσο ὁ Ἀβραμάκης ὅσο καί ὁ Στεργίου εἶναι μεγάλοι δεξιοτέχνες!
Διαγραφή