Θέμα ἀπό τό 2010,μά πάντα ἐπίκαιρο !
Ο θρύλος λέει ότι η Safed ιδρύθηκε από τον γιο του Νώε μετά τη Μεγάλη Κατακλυσμό.Σύμφωνα με το βιβλίο των δικαστών ( Judges 1:17 ), η περιοχή όπου βρίσκεται η Safed ανατέθηκε στη φυλή του Ναφθάλιμ φωτό |
τό ἔμβλημα τῆς Σάφεντ,φωτό |
Αλλά τις τελευταίες εβδομάδες, η Safed - μία από τις τέσσερις ιερές πόλεις του Ιουδαϊσμού (οι άλλες είναι η Ιερουσαλήμ, η Χεβρώνα και η Τιβεριάς) - έχει δημιουργήσει θόρυβο και πρωτοσέλιδα σε εφημερίδες, για ένα πολύ διαφορετικό θέμα. Ο Gideon Levy, αρθρογράφος για την ισραηλινή εφημερίδα Haaretz, την περασμένη εβδομάδα δήλωσε ότι η πόλη αυτή είναι «η πιο ρατσιστική πόλη της χώρας».
Αυτό το καθόλου κολακευτικό επίθετο έρχεται μετά την έκδοση ενός διατάγματος των ανώτερων ραβίνων της Safed, που παραγγέλλουν στους κατοίκους να μην πωλούν και να μην νοικιάζουν τα σπίτια τους σε «μη-Εβραίους» - μια αναφορά στους Παλαιστίνιους Άραβες πολίτες της χώρας, οι οποίοι αποτελούν το ένα πέμπτο του πληθυσμού του Ισραήλ.
Gideon Levy :«η πιο ρατσιστική πόλη της χώρας»,φωτό |
Ο αριθμός των Αράβων στην πόλη, αν και χαμηλός, αυξάνεται σταθερά καθώς το σώμα των φοιτητών στο Safed Academic College έχει επεκταθεί. Σήμερα υπάρχουν περίπου 1.300 Άραβες φοιτητές που είναι εγγεγραμμένοι στην σχολή.
Safed Academic College,φωτό ἀπό τήν σελίδα ἐδῶ |
Μέχρι στιγμής τρεις νεαροί Εβραίοι, μεταξύ των οποίων είναι και ένας εκτός υπηρεσίας αστυνομικός, κατηγορούνται για συμμετοχή στα βίαια επεισόδια. Ο αστυνομικός κατηγορείται ότι πυροβόλησε με το όπλο του.
Η αντι-αραβική εκστρατεία κλιμακώθηκε την περασμένη εβδομάδα, καθώς αφίσες κολλήθηκαν σε όλη την πόλη με τις οποίες απειλούσαν ότι θα κάψουν το σπίτι ενός ηλικιωμένου Εβραίου αν δεν σταματήσει να νοικιάζει διαμερίσματα σε Άραβες φοιτητές.
Ο ιδιοκτήτης, ο 89χρονος Eli Zvieli, είπε ότι οι αφίσες εμφανίστηκαν αφότου έλαβε απειλητικά τηλεφωνήματα και επισκέψεις από διάφορους ραβίνους που τον προειδοποιούσαν να «αλλάξει γνώμη».
Ο 20χρονος Jamil Khalaili, φοιτητής φυσιοθεραπείας στο κολέγιο, που νοικιάζει ένα διαμέρισμα μαζί με ένα φίλο του σε μια Εβραϊκή συνοικία, είπε η ατμόσφαιρα στην Safed έχει χειροτερέψει ραγδαία.
"Μας αντιμετωπίζουν σαν εγκληματίες, λες και εμείς προσπαθούμε να κλέψουμε τα σπίτια τους», είπε. "Έχουμε φτάσει στο σημείο όπου πολλοί από τους φίλους μου αναρωτιούνται αν πρέπει να φύγουν. Θέλω να σπουδάσω εδώ, αλλά όχι όμως αν αυτό μου κοστίσει την ζωή μου. "
Ο υποκινητής των αντιδράσεων κατά παρουσίας Αράβων φοιτητών στην πόλη είναι ο επικεφαλής ραββίνος της Safed, ο Shmuel Eliyahu, ο οποίος υπηρετεί στον Δήμο ως επικεφαλής του θρησκευτικού συμβουλίου του.
Rabbi Shmuel Eliyahu |
Οι 18 ραβίνοι εξέδωσαν την δήλωσή τους αφότου έμαθαν για τα σχέδια του Κολλεγίου να οικοδομήσει μια ιατρική σχολή, η οποία αναμένεται να προσελκύσει Άραβες φοιτητές από όλη την Γαλιλαία.
Στη δήλωσή τους, παροτρύνουν τους Εβραίους κατοίκους να αποφεύγουν "ένα γείτονα ή ένα γνωστό" ο οποίος νοικιάζει σε Άραβες. «Να απέχετε από κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα μαζί του, να του αρνείστε το δικαίωμα να διαβάζει από την Τορά, και, να τον μποϊκοτάρετε γενικότερα, μέχρι να αποκηρύξει αυτήν την επιβλαβή πράξη", όπως αναφέρεται στην δήλωση.
Παρόμοια αντι-αραβικά συναισθήματα έχουν ακουστεί και για τις πόλεις Karmiel και Άνω Ναζαρέτ, δύο άλλες πόλεις της Γαλιλαίας. Και οι δύο στήθηκαν πριν από δεκαετίες, στο πλαίσιο αυτού που η κυβέρνηση ονόμασε πρόγραμμα "Judaisation" για την εγκατάσταση περισσότερων Εβραίων στην πιο αραβο-πυκνοκατοικημένη περιοχή της χώρας.
Στην Karmiel, 30 χλμ. δυτικά της Safed, υπάρχουν διαφημίσεις σε τοπικές εφημερίδες που αναφέρουν μια ειδική διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για τους κατοίκους που θέλουν να ειδοποιούν τις αρχές για τυχόν γείτονες που σχεδιάζουν να πουλήσουν τα σπίτια τους σε Άραβες. Ο λογαριασμός ηλεκτρονικού ταχυδρομείου επιβλέπεται από τους υπαλλήλους του Oren Milstein, ο οποίος ήταν αναπληρωτής δήμαρχος της πόλης, μέχρι που απολύθηκε την περασμένη εβδομάδα, σύμφωνα με την ειδησεογραφική ιστοσελίδα Ynet.
Ο Adi Eldar, ο δήμαρχος, είπε ότι ο κ. Milstein είχε «καταστρέψει την εικόνα της πόλης", δίνοντας μια συνέντευξη σε εφημερίδα στην οποία καυχήθηκε ότι είχε εμποδίσει την πώληση 30 κατοικιών σε οικογένειες Αράβων.
Avigdor Lieberman |
Εν τω μεταξύ, ο δήμαρχος της Άνω Ναζαρέτ, Shimon Gapso, ο οποίος έχει σχέσεις με το ακροδεξιό κόμμα του υπουργού Εξωτερικών Αβιγκντόρ Λίμπερμαν, έχει ανακοινώσει τα σχέδια για την κατασκευή μιας νέας γειτονιάς για 3.000 θρησκευόμενους Εβραίους για να σταματήσει αυτό που αποκάλεσε «δημογραφική υποβάθμιση» της πόλης.
Η αστυνομία συνέλαβε τον δήμαρχο της Άνω Ναζαρέτ,Shimon Gapso, με διάφορες κατηγορίες, συμπεριλαμβανομένης της δωροδοκίας.Νοέμβριος 2013,εἴδησις καἰ φωτό |
Τον Αύγουστο, ο κ. Gapso είπε στην Israel National News ότι αισθάνθηκε "ευτυχής σαν να είχε ένα νέο μωρό" για την είδηση ότι 15 οικογένειες εξτρεμιστών από τον πρώην οικισμό της Γάζας από το Gush Katif εγκατέστησαν ένα Ιουδαϊκό ιεροδιδασκαλείο στην πόλη του.
Η Hatia Chomsky-Porat, η οποία ηγείται της ομάδας ‘ακτιβιστές της Γαλιλαίας για την Sikkuy’, (ευκαιρία στα εβραϊκά), μιας ομάδας που υποστηρίζει τη βελτίωση των σχέσεων μεταξύ Εβραίων και Αράβων, δήλωσε: «Η πολιτική ατμόσφαιρα γίνεται ολοένα και πιο σκοτεινή. Ο ρατσισμός μεταξύ των Εβραίων είναι κάτι το εντελώς κατεστημένο τώρα".
Στην Safed, οι Άραβες φοιτητές προσπάθησαν να κρατήσουν ένα χαμηλό προφίλ. Ωστόσο, μία μικρή πράξη αμφισβήτησης φαίνεται να συνέβαλε περαιτέρω στους φόβους των Εβραίων κατοίκων περί "κατάληψης".
Οι κάτοικοι ξύπνησαν πρόσφατα βρίσκοντας μια παλαιστινιακή σημαία να κυματίζει στην κορυφή ενός ανακαινισμένου τζαμιού, ενός από τα πολλά παλιά πέτρινα κτίρια στην Safed που πιστοποιούν την κατοίκηση της πόλης πολύ πριν από την ίδρυση του κράτους του Ισραήλ.
Το 1948, όταν οι εβραϊκές δυνάμεις κατέλαβαν την πόλη, η Safed ήταν μια μικτή πόλη που ζούσαν 10.000 Παλαιστίνιοι και 2.000 Εβραίοι. Όλοι οι Παλαιστίνιοι κάτοικοι εκδιώχθηκαν, μεταξύ των οποίων ήταν και ο 13χρονος Μαχμούντ Αμπάς, τωρινός πρόεδρος της Παλαιστινιακής Αρχής.
Ο κ. Khaliali είπε ότι η ιστορία της πόλης φαίνεται ακόμα να στοιχειώνει πολλούς από τους Εβραίους κατοίκους της, οι οποίοι εξέφρασαν φόβους ότι οι Άραβες φοιτητές βρίσκονται εκεί για να διεκδικήσουν εκ νέου τις περιουσίες των προσφύγων, ως η εμπροσθοφυλακή ενός κινήματος για το δικαίωμα των Παλαιστινίων για επιστροφή.
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο κ. Eliyahu, ο γιος ενός πρώην επικεφαλής ραβίνου του Ισραήλ, έχει κατηγορηθεί ότι υποκινεί το πλήθος εναντίον του αραβικού πληθυσμού της πόλης.
Το 2002, κατά τη διάρκεια ενός κύματος επιθέσεων αυτοκτονίας κατά την έναρξη της δεύτερης Ιντιφάντα, κάλεσε το Κολλέγιο της Safed να απομακρύνει όλους τους Άραβες φοιτητές.
Δύο χρόνια αργότερα ξεκίνησε μια εκστρατεία κατά των μικτών γάμων μεταξύ, Εβραίων και Παλαιστινίων, κατηγορώντας τους Άραβες άνδρες ότι διεξήγαν «μια άλλη μορφή πολέμου» κατά των Εβραίων γυναικών "παραπλανώντας" τες.
Μόλις απέφυγε την ποινική δίωξη για «υποκίνηση» το 2006, αφού συμφώνησε να ανακαλέσει τις προηγούμενες δηλώσεις του.
Το Κέντρο Θρησκευτικής Δράσης, μια ομάδα Εβραίων του κινήματος της Μεταρρύθμισης και αρκετοί Άραβες βουλευτές έχουν ζητήσει από τον Yehuda Weinstein, τον γενικό εισαγγελέα του Ισραήλ, να ξεκινήσει έρευνα για τον κ. Eliyahu και τους άλλους ραβίνους για παρακίνηση σε βία.
ο Rabbi Yosef Elitzur κατηγορήθηκε επίσης για την υποκίνηση βίας κατά των Παλαιστινίων με άρθρα που δημοσίευσε,ἐδῶ |
ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ / Πηγή
Το άρθρο είναι του Jonathan Cook. Ο Jonathan Cook είναι συγγραφέας και δημοσιογράφος με έδρα τη Ναζαρέτ στο Ισραήλ. Τα τελευταία του βιβλία είναι: “Israel and the Clash of Civilisations: Iraq, Iran and the Plan to Remake the Middle East” (Pluto Press) και “Disappearing Palestine: Israel’s Experiments in Human Despair” (Zed Books). Η ιστοσελίδα του είναι: http://www.jkcook.net/
Καί βίντεο ἀπό τήν Σαφέντ :
Σημείωσις ἀπό Πελασγική : Οἱ φωτό καί οἱ λεζάντες ἐπιλέχθηκαν ἀπό ἐμένα
Διαβᾶστε κι᾿ἐδῶ : Chief rabbi of Safed sees nothing wrong with overt racism
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου