Άρθρα

Παρασκευή 12 Απριλίου 2019

Ἀρχαῖαι Ἀθῆναι,μία πραγματική φιδοφωλιά !


Ο Δημοσθένης έλεγε πως η θεά Αθηνά κάνει παρέα : «τοις χαλεπωτάτοις θηρίοις, γλαυκί και δράκοντι και Δήμω...»  [με τα χειρότερα θεριά, την κουκουβάγια, το φίδι,  και τους Αθηναίους Πολίτες


Το επίσημο, ποιητικό και επικό όνομα της Αθήνας ήταν «Δήμος Ερεχθέως». [δηλ κράτος - λαός φιδάνθρωπου/ων, και πιο λιανά, στα ινδιάνικα, «Φυλή του Φιδιού»] Έτσι την αναφέρει ο Όμηρος, και έτσι την αποκαλεί σε υμνητικό του κείμενο ο Πλούταρχος. [Δήμος Ερεχθήος μεγαλείτορος] Περήφανοι οι Αθηναίοι για την καταγωγή τους, έδιναν δημόσια και ιερατικά αξιώματα μόνο σε αυτούς που ήταν πάππου προς πάππου Αθηναίοι, και αποδείχνανε πως τιμούσαν τα οικογενειακά τους ιερά και τους τάφους των προγόνων τους, όπως αναφέρει ο Αριστοτέλης.



...«Δράκων ταύρου πατήρ» ήταν μια προσωνυμία του Διονύσου. Με αυτόν παντρεύονταν συμβολικά κάθε χρόνο η σύζυγος του «άρχοντος βασιλέως»[αιρετό αξίωμα] ανανεώνοντας την φιδίσια καταγωγή των Αθηναίων. Η τελετή γίνονταν στις 11-12 Ανθεστηριώνος μηνός, κατά τη γιορτή των «Χοών» στο ιερό του θεού στις Λίμνες, που άνοιγε μόνο εκείνο το βράδυ, και με τη συμμετοχή έντεκα [ή δεκατεσσάρων] ιερειών.

Ὁλόκληρο τό θέμα : Η ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΩΝ ΦΙΔΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ - ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ ΜΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΦΙΔΟΦΩΛΙΑ

5 σχόλια:

  1. Λυπάμαι, αλλά αυτή που αναφέρετε ως πηγή, ΔΕΝ είναι καθόλου αξιόπιστη, ούτε πρόκειται να το αναλύσω. Όσο για την λατρεία των φιδιών κλπ. αυτή είναι εισαγόμενη. ΔΕΝ ξέρουμε από πότε, αλλά κάθε τι που έχει σχέση με Ανατολή, είναι αυτά που κατέστρεψαν το Ελληνικό πνεύμα και παραποίησαν την σοφία του, κατά πως βόλευε. Υπάρχουν σοβαρές πηγές που επιτελούν σοβαρό ιστορικό έργο. Πάντως η συγκεκριμένη ΔΕΝ είναι. Αν ΔΕΝ μπορείτε να το καταλάβετε από μόνοι σας διαβάζοντας το εν λόγω site και πάλι λυπάμαι. Να προσέχετε τι συνδέσμους δίνετε και ποιάς προέλευσης είναι οι πηγές σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νάγια,Καλησπέρα !

      Τώρα μόλις εἶδα πώς εἶσαι ἐσύ.

      Ἀγαπητή μου,ἐγώ ποτέ δέν θά ἀποκλείσω κάποιον ὅταν οἱ ἀναφορές του εἶναι ἀπό πηγές κειμένων ἀρχαίων Ἑλλήνων συγγραφέων. Τώρα τό πῶς θά ἐρμηνεύσῃ ὁ καθένας αὐτά τά γραφόμενα,εἶναι ἄλλο θέμα.

      ἘΝ προκειμένῳ,ὁ συγκεκριμένος συντάκτης τῆς ἀνωτέρῳ ἔρυενας,σέ πολλά σημεῖα μέ βρίσκει σύμφωνη,ἀφοῦ κατά καιρούς ἔχω ἀναρτήσῃ θέματα πού ἔχουν πικράνῃ ἀρκετούς ἀναγνῶστες μου.Αὐτό ὅμως δέν σημαινει πώς πρέπει νά κλείνουμε τά μάτια σέ μία πραγματικότητα πού δέν μᾶς ...ἀρέσει γιατί ἀλλιῶς ἔχουμε ἐξιδανικεύσῃ στό μυαλό μας,κάθε τι σχετικόν μέ τήν Ἑλληνική μας κληρονομιά.

      Καί νά σοῦ πῶ ἀκόμη κάτι;Ἔχω ἀποφύγη νά δημοσιεύσω θέμα πού θά φαινόταν τόσο ἀρνητικό γιά τήν ῥάτσα μας,μόνο καί μόνο γιά νά μήν μέ κατηγορήσουν γιά ὕποπτον ῥόλον...Θέμα ὅμως μέ στοιχεῖα ἀκράδαντα,ἱστορικές πηγές πού δέν ἀμφισβητοῦνται.

      Ἐν κατακλείδι,πιστεύω μου εἶναι πώς πρέπει νά βγοῦμε ἀπό αὐτή τήν νιρβάνα τῆς ἀρχαίας μας κληρονομιᾶς καί νά κυττάξουμε,ἐπιτέλους,νά γίνουμε ἄν ὄχι καλλίτεροι,τοὐλάχιστον ἰσάξιοι ἐκείνης τῆς κληρονομιᾶς καί ᾿κείνων τῶν προγόνων.

      Κουράστηκα πιά μέ τούτη τήν κατάντια καί τόν ξεπεσμό ! Ἀπό τήν Ῥωμαϊκή κατάκτησιν καί μετά τό χάος γιά τόν Ἕλληνα ! Καί μήν μοῦ ᾿πεῖς περί Βυζαντίου,γιατί καί μόνον ἡ ἀποδοχή τῆς κάθε ῥάτσας καί ἀλλοφύλου,ἐκείνης τῆς πρωταρχικῆς ...πολυπολιτισμικῆς ἀντιλήψεως,δέν μοῦ ταιριάζει,ὡς Ἕλλην ! Ὄχι πώς δέν σέβομαι τό μεγαλειῶδες κεφάλαιον τῆς Βυζαντινῆς Αὐτοκρατορίας,στην Ἱστορίαν μας,ἔτσι;

      Καλησπέρα,Ἀγαπητή μου καί ἡ πρότασις περί πηγῶν ἱσχύει,ἐννοεῖται.

      Σ᾿εὐχαριστῶ.

      Διαγραφή
  2. Ἀγαπητέ,ἄν θεωρεῖτε ἀναξιόπιστους τούς : Ἠρόδοτο,Παυσανία,Ἁπολλόδωρο,Ἀριστοτέλη,Ἠσίοδον,Πλούταρχον,Λεξικόν Σουΐδα
    τότε δέν μπορῶ νά προσθέσω τίποτα περισσότερον.

    Θά συμφωνήσω ἀπολύτως μαζύ σου γιά τό θέμα περί εἰσαγομένων ἐξ Ἀνατολῆς.

    Καί βεβαίως μέ πολύ μεγάλη εὐχαρίστησιν,νά μοῦ ὑποδείξετε πηγές.Νά εἶστε σίγουρος πώς θά προβάλλω τήν ἐργασία τους.

    Εὐχαριστῶ πολύ γιά τό σχόλιον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Έχετε υπ' όψιν σας ότι, ειδικά στην Ελλάδα, το φίδι είναι καί μιά αλληγορία γιά το dna, όπως πχ στο κηρύκειον του Ερμή. Οι Ασιάτες, τους οποίους ανέφερε η σχολιάστρια παραπάνω, παίρνουν το φίδι ως κυριολεκτικό σύμβολο (διότι τόσο καταλαβαίνουν) - κι αυτή είναι η διαφορά μας.

    Άρα, η "καθαρή γενιά" του Ερεχθέα, η καταγόμενη από μισόν άνθρωπο μισό φίδι, δείχνει κάτι άλλο - πλήν κυριολεξίας. Στο κάτω-κάτω, είναι θέμα λογικής: δεν έχουμε καμμία βιολογική συγγένεια με τα φίδια. Άρα, πώς θα μπορούσε να προέλθει άνθρωπος απ' αυτά; (Άρα, ισχύει το "κάτι άλλο".)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ἡ ἀπάντησις,ἀγαπητέ ἀναγνώστη,ἐδῶ :

      Τά εἰσαγώμενα φιδάκια καί τό Κηρύκειον ...
      https://sxolianews.blogspot.com/2019/04/blog-post_68.html

      Διαγραφή