Οι Οινούσσες είναι ενταγμένες στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Natura
2000
Οι εθνικές αρχές της χώρας μας, έχουν διαβιβάσει αξιόλογα
στοιχεία για κάθε περιοχή του Natura στις αρμόδιες κοινοτικές υπηρεσίες.
Ως
αποτέλεσμα, η Ε.Ε. έχει σήμερα
στη διάθεσή της πάνω από 9.000 χάρτες και 220 δέσμες ψηφιακών δεδομένων. Με
βάση αυτά τα στοιχεία και με τη βοήθεια του Κοινού Κέντρου Ερευνών της
Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Κομισιόν έχει ξεκινήσει τη δημιουργία ενός συστήματος
γεωγραφικών πληροφοριών (GIS), το οποίο θα παρέχει στους
ενδιαφερόμενους διαλογική ενημέρωση, σχετικά με την κάθε περιοχή του δικτύου
στην Ευρώπη.
Παυσανίου, Ελλάδος Περιήγησις/Μεσσηνιακά,
κεφ.34- παρ.12: « κεῖται δὲ ἐπὶ θαλάσσῃ καὶ αὐτὴ κατὰ τὰ αὐτὰ τῇ ποτὲ
ἐν μοίρᾳ τῇ Ἀργολίδι Ἀσίνῃ: σταδίων δὲ τεσσαράκοντά ἐστιν ἐκ Κολωνίδων ἐς αὐτὴν
ὁδός, τοσαύτη δὲ καὶ ἐκ τῆς Ἀσίνης πρὸς τὸν Ἀκρίταν*καλούμενον. ἀνέχει δὲ ἐς
θάλασσαν ὁ Ἀκρίτας, καὶ νῆσος Θηγανοῦσσά ἐστιν ἔρημος πρὸ αὐτοῦ: μετὰ δὲ τὸν
Ἀκρίταν λιμήν τε Φοινικοῦς καὶ νῆσοι κατ' αὐτὸν Οἰνοῦσσαι.»
Και ένα «περίεργο» ατύχημα που συνέβει πέρσι τον Φεβρουάριο στην περιοχή .
Americalatina.com.gr. 6.5.2011. Φόβοι για ρύπανση από τη βύθιση παλαιού βραζιλιάνικου
πλοίου !Οικολογικό "θρίλερ" εξελίσσεται γύρω από τη βύθιση ενός
παλαιού πλοίου του Πολεμικού Ναυτικού της Βραζιλίας σε μεγάλο βάθος, νότια από
τη νησίδα Βενέτικο, ανοιχτά της Κορώνης. Το κατασκευής 1955 βοηθητικό πλοίο
μεταφοράς φορτίων και προσωπικού με το όνομα "Ary Parreiras"
βυθίστηκε, προχθές το απόγευμα, έπειτα από εισροή υδάτων, ενώ ρυμουλκείτο από
τουρκικών συμφερόντων ρυμουλκό σε διαλυτήρια πλοίων, στο Αλί Αγά της Τουρκίας.
Από τις μέχρι τώρα έρευνες πλωτών του Λιμενικού Σώματος φαίνεται ότι δεν έχει
προκληθεί ρύπανση στην επιφάνεια της θάλασσας, ούτε βγήκαν υπολείμματα του
σκάφους, που υπολογίζεται ότι βυθίστηκε σε βάθος περίπου 2.600 μέτρων στο
επιβλητικό "Φρέαρ των Οινουσσών", που θεωρείται το δεύτερο βαθύτερο
σημείο της Γης, με βάθη μεγαλύτερα των 5 χιλιομέτρων.
Παράλληλα ενημερώθηκε το υπουργείο Περιβάλλοντος ώστε να επικοινωνήσει αμέσως με Βραζιλία και Τουρκία και να διαπιστωθεί εάν η μεταφορά του παλαιού πλοίου γινόταν βάσει των αρχών της Συνθήκης της Βασιλείας, αφού είχαν απομακρυνθεί από αυτό επικίνδυνα υλικά, όπως ραντάρ κ.ά.
Η σοβαρή υπόθεση απασχολεί, από προχθές το μεσημέρι, το Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος, αφού για πολλές ώρες ο Πολωνός κυβερνήτης του με σημαία Νήσων Κουκ ρυμουλκού "Ισταν Μπουλ" προσπάθησε να αποκρύψει το γεγονός από τις λιμενικές αρχές, μην απαντώντας για περίπου 3 ώρες στις επίμονες κλήσεις των λιμενικών.
Οι λιμενικοί διαπίστωσαν ότι κάτι ύποπτο συμβαίνει. Εικάζεται ότι το παλαιό βραζιλιάνικο σκάφος, που τα τελευταία χρόνια ήταν παροπλισμένο, "άνοιξε" και παρουσίασε εισροή υδάτων στο διάστημα του ταξιδιού από Σικελία προς τις νότιες ακτές της Πελοποννήσου, όπου επικρατούσαν δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Μετά τις επίμονες κλήσεις των λιμενικών ο Πολωνός κυβερνήτης του ρυμουλκού απάντησε, επιβεβαίωσε τη βύθιση του ρυμουλκούμενου πλοίου και ανέφερε ότι η βύθιση έγινε 10 μίλια νότια από το Βενέτικο, σε διεθνή ύδατα."
Ο Λεωνίδας Ρεσβάνης, καθηγητής Πειραματικής Φυσικής του Πανεπιστημίου
Αθηνών και διευθυντής του Ινστιτούτου Νέστωρ,λέει για το πείραμα στο "Φρέαρ των Οινουσσών":
"Με
τα νετρίνα μπορούμε να δούμε πιο βαθιά και πιο μακριά μέσα στο σύμπαν,
επειδή ακριβώς δεν απορροφούνται από τίποτα, άρα μπορούμε -αν τα
αποκωδικοποιήσουμε- να δούμε πολύ πίσω στον χρόνο - ελπίζουμε ως τη
Μεγάλη Έκρηξη. Παρά τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις το πρόγραμμα προχωρά
έστω και με ρυθμούς... κάβουρα. Προσπαθούμε να ανοίξουμε ένα παράθυρο σε
μια γειτονιά του σύμπαντος που κανείς μέχρι στιγμής δεν έχει κοιτάξει.
Το πιο συναρπαστικό είναι ότι δεν ξέρουμε τι θα βρούμε. Αν ξέραμε, δεν
θα ήταν συναρπαστικό!"
( Ιωάννης Φουράκης ,ἀπόσπασμα ἀπό τήv ὁμιλία τοῦ συγγραφέα Ἰωάvvη Φουράκη πού παρουσίασε στό Ναύπλιο στίς 4 Δεκεμβρίου 1998 (αἴθουσα Πvευματικού Kέvτρου Ναυπλίου), καί ἀπό τίς προσωπικές τοῦ σημειώσεις γιά τίς διαλέξεις του. -Πηγή η επίσημη ιστοσελίδα του Ι.Φουράκη ΕΔΩ-)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου