Σε επικίνδυνα… μονοπάτια διάλαξε να κρατήσει ικανοποιημένους όλους εκτός
από τους φορτηγατζήδες! Η νέα τροπολογία που κατέθεσε ο υπουργός
Υποδομών προσπαθεί να ισορροπήσει μεταξύ των ενστάσεων της…Τρόικας για
τις ρυθμίσεις που «κλείνουν» την αγορά για τις τρίτες χώρες και της ΝΔ,
που έθεσε ως βασική προϋπόθεση για να στηρίξει τη μεταρρύθμιση, την
προστασία των Ελλήνων μεταφορέων από τον...
αθέμιτο ανταγωνισμό, όπως λένε και οι ίδιοι, χωρών εκτός του ενιαίου οικονομικού χώρου.
αθέμιτο ανταγωνισμό, όπως λένε και οι ίδιοι, χωρών εκτός του ενιαίου οικονομικού χώρου.
Όπως επισημαίνει το ΒΗΜΑ, επί της ουσίας, επανέρχεται η διατύπωση του
νόμου Ρέππα, που επιτρέπει τη δραστηριοποίηση στην ημεδαπή αγορά «χωρίς
καμία διάκριση ως προς την εθνικότητα όσων αιτούνται άδειες», με την
προϋπόθεση, όμως, ότι αυτό θα γίνεται, «σύμφωνα με τις διεθνείς
δεσμεύσεις της χώρας μας με τον όρο της αμοιβαιότητας»
Πρακτικά, η αρχή της αμοιβαιότητας συνεπάγεται ότι, η δραστηριοποίηση
ενός μη κοινοτικού μεταφορέα στην ελληνική αγορά θα είναι εφικτή, εάν κι
εφόσον ένας Έλληνας συνάδελφός του λειτουργεί στην αγορά της χώρας του
(και το αντίστροφο). Ωστόσο, παράγοντες της αγοράς θεωρούν μάλλον
δύσκολη την εφαρμογή του εν λόγω μέτρου, εκτιμώντας ότι θα προκαλέσει
αρρυθμίες.
«Επίσης είναι περίπου αυτονόητο ότι υπήκοοι τρίτων χωρών ή χώρων στις οποίες είναι εγκατεστημένες οι εταιρείες και τα νομικά πρόσωπα, μπορούν να δραστηριοποιηθούν στο χώρο των οδικών μεταφορών υπό την προϋπόθεση της τήρησης των Διεθνών Συνθηκών και της αμοιβαιότητας, η οποία νομίζω είναι σαφές ότι πρέπει να υπάρχει», είπε ο υπουργός από τη Βουλή.
«Επίσης είναι περίπου αυτονόητο ότι υπήκοοι τρίτων χωρών ή χώρων στις οποίες είναι εγκατεστημένες οι εταιρείες και τα νομικά πρόσωπα, μπορούν να δραστηριοποιηθούν στο χώρο των οδικών μεταφορών υπό την προϋπόθεση της τήρησης των Διεθνών Συνθηκών και της αμοιβαιότητας, η οποία νομίζω είναι σαφές ότι πρέπει να υπάρχει», είπε ο υπουργός από τη Βουλή.
Ωστόσο, το κρίσιμο ερώτημα είναι πως θα αντιμετωπίσει το συγκεκριμένο
ζήτημα η Τρόικα, το τεχνικό κλιμάκιο της οποίας θωρεί απαράδεκτη την
πρόνοια για απαγόρευση εισόδου στην Ελληνική αγορά μη κοινοτικών
επιχειρήσεων και ζητά την απόσυρσή της.
Από την άλλη, η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, σε υψηλούς τόνους, έχει ξεκαθαρίσει στους δανειστές ότι η προστασία των μεταφορέων από τον αθέμιτο ανταγωνισμό τρίτων χωρών αποτελεί «κόκκινη γραμμή».
Από την άλλη, η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, σε υψηλούς τόνους, έχει ξεκαθαρίσει στους δανειστές ότι η προστασία των μεταφορέων από τον αθέμιτο ανταγωνισμό τρίτων χωρών αποτελεί «κόκκινη γραμμή».
Και νέα αλλαγή στην… αλλαγή
Παράλληλα, το υπουργείο Υποδομών ανοίγει τον δρόμο «σε όσους κάνουν
εθνικές μεταφορές να μπορούν να κάνουν και διεθνείς μεταφορές»,
τροποποιώντας τη σχετική πρόνοια του νόμου Ρέππα.
Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, με την τροπολογία «στην πραγματικότητα εκπληρώνονται οι υποχρεώσεις που έχει αναλάβει η χώρα μας», κυρίως δε η σύντμηση του χρόνου πλήρους ανοίγματος της αγοράς, που αποτελεί «διεθνή υποχρέωση της χώρας», όπως είπε.
Ακόμη, κατά τον κ. Βορίδη, «με τις καινούργιες ρυθμίσεις» θα επιτρέπεται να εκτελούν μεταφορικό έργο, όχι μόνο ΑΕ ή ΕΠΕ, αλλά και «ομόρρυθμες αλλά και ετερόρρυθμες εταιρείες και φυσικά πρόσωπα».
Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, με την τροπολογία «στην πραγματικότητα εκπληρώνονται οι υποχρεώσεις που έχει αναλάβει η χώρα μας», κυρίως δε η σύντμηση του χρόνου πλήρους ανοίγματος της αγοράς, που αποτελεί «διεθνή υποχρέωση της χώρας», όπως είπε.
Ακόμη, κατά τον κ. Βορίδη, «με τις καινούργιες ρυθμίσεις» θα επιτρέπεται να εκτελούν μεταφορικό έργο, όχι μόνο ΑΕ ή ΕΠΕ, αλλά και «ομόρρυθμες αλλά και ετερόρρυθμες εταιρείες και φυσικά πρόσωπα».
Το δεύτερο σημείο τριβής
Ένα άλλο ακανθώδες σημείο για τις σχέσεις του υπουργείου Υποδομών με την
Τρόικα εκτιμάται ότι είναι η πρόνοια του νομοσχεδίου για καταβολή
εγγύησης υπέρ του δημοσίου για την λειτουργία στην ελληνική αγορά.
Πρόκειται για την δυνατότητα που παρέχει το νομοσχέδιο στον (εκάστοτε) υπουργό Υποδομών «να εκδίδει μία υπουργική απόφαση με την οποία θα ρυθμίζεται ο τρόπος με τον οποίο θα αποδεικνύεται η οικονομική επιφάνεια του οδικού μεταφορέα», όπως τόνισε και ο υπουργός. «Αυτό δεν είναι ένα εφεύρημα δικό μας. Είναι μια εφαρμογή, στην πραγματικότητα, η οποία προβλέπεται στον Ευρωπαϊκό Κανονισμό» σχολίασε.
Πρόκειται για την δυνατότητα που παρέχει το νομοσχέδιο στον (εκάστοτε) υπουργό Υποδομών «να εκδίδει μία υπουργική απόφαση με την οποία θα ρυθμίζεται ο τρόπος με τον οποίο θα αποδεικνύεται η οικονομική επιφάνεια του οδικού μεταφορέα», όπως τόνισε και ο υπουργός. «Αυτό δεν είναι ένα εφεύρημα δικό μας. Είναι μια εφαρμογή, στην πραγματικότητα, η οποία προβλέπεται στον Ευρωπαϊκό Κανονισμό» σχολίασε.
Πάντως, όπως εκτιμούν κύκλοι με γνώση του θέματος, το εάν θα υπάρξουν
αρνητικές επιπτώσεις από τα εν λόγω μέτρα, θα φανεί στην έκθεση των
ελεγκτών της Τρόικας.
«Προστατέψτε την αγορά»
Με «καταστροφή και ταφόπλακα» για τις Ελληνικές κι Ευρωπαϊκές μεταφορές παρομοιάζει την πιθανή απελευθέρωση της ημεδαπής αγοράς και για επιχειρήσεις τρίτων χωρών η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ) και ζητά την προστασία του κλάδου.
Όπως τόνισε ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ, κ. Απ. Κενανίδης, ήδη Τούρκοι μεταφορείς έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να ιδρύσουν εταιρίες στην Κομοτηνή και «είναι άξιο απορίας το γεγονός ότι έχουν άριστη πληροφόρηση εδώ και καιρό και δείχνουν να είναι απόλυτα προετοιμασμένοι να εκμεταλλευτούν την “ευκαιρία” που πιθανόν τους δοθεί από το την ελληνική πολιτεία».
Η ΟΦΑΕ καλεί τον υπουργό Υποδομών «να μην επιτρέψει την υιοθέτηση μίας τέτοιας πρότασης η οποία θα έχει τεράστιες αρνητικές συνέπειες όχι μόνο για την ελληνική οικονομία, αλλά και για την ευρωπαϊκή, αφού κάτι τέτοιο θα ανοίξει “κερκόπορτα” στους Τούρκους συναδέλφους για είσοδό τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση από την πίσω πόρτα».
Με «καταστροφή και ταφόπλακα» για τις Ελληνικές κι Ευρωπαϊκές μεταφορές παρομοιάζει την πιθανή απελευθέρωση της ημεδαπής αγοράς και για επιχειρήσεις τρίτων χωρών η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ) και ζητά την προστασία του κλάδου.
Όπως τόνισε ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ, κ. Απ. Κενανίδης, ήδη Τούρκοι μεταφορείς έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να ιδρύσουν εταιρίες στην Κομοτηνή και «είναι άξιο απορίας το γεγονός ότι έχουν άριστη πληροφόρηση εδώ και καιρό και δείχνουν να είναι απόλυτα προετοιμασμένοι να εκμεταλλευτούν την “ευκαιρία” που πιθανόν τους δοθεί από το την ελληνική πολιτεία».
Η ΟΦΑΕ καλεί τον υπουργό Υποδομών «να μην επιτρέψει την υιοθέτηση μίας τέτοιας πρότασης η οποία θα έχει τεράστιες αρνητικές συνέπειες όχι μόνο για την ελληνική οικονομία, αλλά και για την ευρωπαϊκή, αφού κάτι τέτοιο θα ανοίξει “κερκόπορτα” στους Τούρκους συναδέλφους για είσοδό τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση από την πίσω πόρτα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου