Άρθρα

Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2022

Ἡ κληρονομιά μας...!

 Ἑλληνιστική Τέχνη 

Σκηνή ἀπό τήν σαρκοφάγο τοῦ Μεγάλου Ἀλεξάνδρου ( ἐδῶ)

Ο όρος ελληνιστικός αναφέρεται στη διεύρυνση της ελληνικής επιρροής και στη διάδοση των ιδεών της μετά τον θάνατο του Αλέξανδρου τον ​​«ελληνισμό» του κόσμου με κοινή γλώσσα την ελληνική ...Η περίοδος μετά τον θάνατό του ήταν περίοδος μεγάλης ευημερίας και σημαντικής υπερβολής για μεγάλο μέρος του ελληνικού κόσμου..

Οι βασιλείς έγιναν σημαντικοί προστάτες της τέχνης. 

Η γλυπτική, η ζωγραφική και η αρχιτεκτονική άκμασαν... Η μεταλλοτεχνία και μια μεγάλη ποικιλία τεχνών πολυτελείας παρήγαγαν πολύ καλές τέχνες. Ορισμένα είδη λαϊκής τέχνης εξελίχθηκαν όλο και πιό πολύ ... ( ἀπό ἐδῶ ὅπου μπορεῖτε νά θαυμάσετε ὑπέροχα ἔργα Ἑλληνιστικῆς τέχνης ) Κι᾿ἐδῶ.

...Ανασκάφηκε από τους χώρους της  Νέας Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας το 1993, αυτό το πτολεμαϊκό ψηφιδωτό από την ελληνιστική Αίγυπτο, που χρονολογείται μεταξύ 200 - 150 π.Χ., βρίσκεται τώρα στο Ελληνορωμαϊκό Μουσείο της Αλεξάνδρειας της Αιγύπτου

Ενώ είναι ελαφρώς κατεστραμμένο στο κέντρο με ρωγμές και αποσπασματικά κατά μήκος των πλευρών (περιβάλλεται από ένα γκρίζο μοτίβο με κεφάλια λιονταριού), αυτό το μωσαϊκό απεικονίζει μια ρεαλιστική σκηνή ενός αρσενικού σκύλου με ένα επιχρυσωμένο μεταλλικό σκεύος ασκός (για να περιέχει νερό ή κρασί) με θηλιές λαβές που βρίσκονται κοντά. Η πλούσια ποικιλία χρωματιστών ψηφίδων προσθέτει βάθος, φωτισμό και σκίαση στη σκηνή παρόμοια με την ελληνιστική τέχνη της ζωγραφικής της εποχής. Θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει το κατοικίδιο ενός ιδιοκτήτη νοικοκυριού ή ίσως να υπονοεί ότι είχε γίνει ένα οικιακό συμπόσιο και ο ασκόςέχει αδειάσει για την περίσταση...( διαβάζουμε ἐδῶ

Ἀλλά νομίζω πώς ὁ «Διόδοτος» ὅπου καί εἴδαμε τό ἀνωτέρῳ ψηφιδωτό,κάνει τήν καλλύτερη περιγραφή. Λιτή,λακωνική ἀλλά ἐμπεριέχουσα ὅλο τό νόημα περί τῆς ἀξίας τῆς Ἑλληνιστικῆς Τέχνης ! Ὅλα σ᾿ἕναν τίτλον ! 

Διαβᾶστε Ε Δ Ω 

Εὐχαριστοῦμε ἀγαπητέ Κώστα ! 


Ἡ Πελασγική 

1 σχόλιο: