Άρθρα

Σάββατο 20 Αυγούστου 2011

Η Διαμαντοπούλου δεν κατέθεσε το τελικό νομοσχέδιο στη Βουλή μπροστά στον κατακλυσμό των αντιδράσεων από Πανεπιστημιακούς και προσωπικότητες από όλες τις χώρες του κόσμου

Ενώ η συγκέντρωση υπογραφών στην Ελλάδα έχει ξεπεράσει κατά πολύ τους 950 Πανεπιστημιακούς (ανάμεσά τους Πρόεδροι Τμημάτων, Κοσμήτορες και Πρυτάνεις  (http://www.gopetition.com/petitions/support-the-public-university.html ), 902 Πανεπιστημιακοί του εξωτερικού συντάσσονται με τους Έλληνες συναδέλφους τους εναντίον της προτεινόμενης από την κυβέρνηση μεταρρύθμισης στη τριτοβάθμιας εκπαίδευση. Με έκκλησή τους, την οποία απευθύνουν προς τον Πρωθυπουργό και την Υπουργό Παιδείας υποστηρίζουν ότι η κατεύθυνση του προτεινόμενου νομοσχεδίου «είχε καταστροφικές συνέπειες στην Ανώτατη Εκπαίδευση όπου εφαρμόστηκε» και ζητούν «να μην προχωρήσει η ψήφισή του».
Στους υπογράφοντες συγκαταλέγονται Κοσμήτορες και Πρόεδροι Τμημάτων από Πανεπιστήμια των ΗΠΑ, Καναδά, Αγγλίας, Ιταλίας, Ιρλανδίας, Δανίας, Φινλανδίας και Γαλλίας καθώς και οι πρόεδροι ομοσπονδιών μελών ΔΕΠ της Μεγάλης Βρετανίας T. Hoad και της Γαλλίας P. Enclos. Οι υπογράφοντες Πανεπιστημιακοί προέρχονται από 43 χώρες (από την Ευρωπαϊκή Ένωση, τη Βοσνία και την Τουρκία έως τη Νότια Αφρική και την Ινδία, από τις ΗΠΑ και τον Καναδά έως τη Λατινική Αμερική, τη Νέα Ζηλανδία και την Αυστραλία) και διδάσκουν σε γνωστά Πανεπιστήμια, όπως του Βερολίνου, της Βιέννης, του Λονδίνου και του Παρισιού, ή όπως το Κέμπριτζ, το Κολούμπια, το Μπέρκλει, η Οξφόρδη, το Πρίνστον και το Χάρβαρντ. Ο διεθνούς φήμης Αμερικανός διανοητής Noam Chomsky είναι ένας από τους 902 ξένους Πανεπιστημιακούς που ανταποκρίθηκαν στην πρωτοβουλία ομάδας Ελλήνων συναδέλφων τους.
 Βλέποντας τον κατακλυσμό των αντιδράσεων, η Υπουργός ενώ είχε δεσμευθεί μέσα στην αίθουσα του Κοινοβουλίου (επισυνάπτεται απόσπασμα των πρακτικών) να καταθέσει στη Βουλή το τελικό νομοσχέδιο το αργότερο μέχρι τις 18 Αυγούστου, τελικά φοβούμενη τις αντιδράσεις δεν κατέθεσε τίποτα καινούριο. Ήδη υπάρχουν έντονες αντιδράσεις στα κόμματα της Αντιπολίτευσης, τα οποία θεωρούν ότι με αυτή την τακτική η Υπουργός καταστρατηγεί ακόμα και τον κανονισμό της Βουλής, σύμφωνα με τον οποίο τα Νομοσχέδια θα πρέπει να δημοσιοποιούνται στην τελική τους μορφή, αφού συζητηθούν στην Βουλή, τουλάχιστον τρεις ημέρες πριν την συζήτησή τους στην Ολομέλεια.
Οι Πανεπιστημιακοί από την πλευρά τους υποστηρίζουν ότι, μετά την πλήρη απουσία διαβούλευσης με την Πανεπιστημιακή Κοινότητα, τώρα θα συνειδητοποιήσουν και οι Βουλευτές την απαξίωση και του κοινοβουλευτικού διαλόγου. Διαμηνύουν μάλιστα ότι ο Νόμος, ο οποίος θα διαλύσει το Δημόσιο Πανεπιστήμιο δεν πρέπει να ψηφιστεί, αφού είναι αντίθετοι σε αυτόν Πανεπιστημιακοί, Φοιτητές και Κοινωνία.
ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΙΓ΄- ΣΥΝΟΔΟΣ Β΄
ΔΙΑΡΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
ΑΔΙΟΡΘΩΤΑ
Π Ρ Α Κ Τ Ι Κ Ο
(Άρθρο 40 παρ. 5 Κ.τ.Β.)
Στην Αθήνα σήμερα, 4 Αυγούστου 2011, ημέρα Πέμπτη και ώρα 10.00΄, συνεδρίασε στην Αίθουσα Γερουσίας του Μεγάρου της Βουλής, η Διαρκής Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, υπό την προεδρία της Προέδρου αυτής, κυρίας Χρύσας Αράπογλου, με θέμα ημερήσιας διάταξης τη συνέχιση της επεξεργασίας και εξέτασης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων «Δομή, λειτουργία,  διασφάλιση της ποιότητας των σπουδών και διεθνοποίηση των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων» (4η συνεδρίαση – β΄ ανάγνωση.
Στην Επιτροπή παρέστησαν η Υπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, κ. Άννα Διαμαντοπούλου, καθώς και αρμόδιοι υπηρεσιακοί  παράγοντες. H Πρόεδρος της Επιτροπής, αφού διαπίστωσε την ύπαρξη απαρτίας, κήρυξε την έναρξη της συνεδρίασης και έκανε την α΄ ανάγνωση του καταλόγου των μελών της
Επιτροπής.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ (Ειδικός Αγορητής ΣΥΡΙΖΑ – Στ΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής): Πριν από λίγο αποφασίστηκε το νομοσχέδιο να έρθει στην Ολομέλεια στις 22/8 ημέρα Δευτέρα. Επειδή θα ήταν πολύ χρήσιμο και αναγκαίο να έχουμε ένα κείμενο στα χέρια μας όσον αφορά τις αλλαγές που έχουν προκύψει και αν είναι δυνατόν όσο γίνεται πιο έγκαιρα. Είναι περίοδος δύσκολη αλλά παρόλα αυτά χρειάζεται ένας εύλογος χρόνος  για να το δούμε και να τοποθετηθούμε. Γιατί προφανώς θα έχουμε μια νέα πραγματικότητα, με ό,τι σημαίνει αυτό. Σήμερα δεν είχαμε στα χέρια μας κείμενο για να μπορέσουμε να τοποθετηθούμε με μεγαλύτερη επάρκεια και για να μην γίνεται όλη αυτή η διελκυστίνδα της μη κατανόησης ορισμένων πραγμάτων. Και βεβαίως για να μπορέσουμε να καταθέσουμε έγκαιρα τις τροπολογίες. Αν μπορείτε να μας πείτε ορισμένες σκέψεις θα ήταν καλό, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι στην Ολομέλεια δεν υπάρχει δυνατότητα να αλλάξουν πράγματα.
ΧΡΥΣΗ ΑΡΑΠΟΓΛΟΥ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Το λόγο έχει η κυρία Υπουργός.
ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ (Υπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Νομίζω ότι είναι ουσιαστικό να δούμε λίγο το θέμα του χρόνου και του τρόπου λειτουργίας. Ο λόγος που δεν έχω φέρει σήμερα κείμενο είναι ότι μέχρι το βράδυ αργά παίρναμε προτάσεις και ουσιαστικές προτάσεις. Υπάρχουν μια σειρά από άρθρα όπου οι αλλαγές είναι πολύ εύκολες, τις ανέφερα λίγο – πολύ. Σχεδόν σε 40 άρθρα είχαν γίνει παρατηρήσεις, οι περισσότερες από αυτές ήταν ουσιαστικές και ενσωματώθηκαν. Υπάρχουν δύο – τρεις μεγάλες ενότητες στις οποίες η επεξεργασία ή η ενσωμάτωση σημαίνει συνολικές αλλαγές. Δεν είναι τόσο απλό γιατί επαναλαμβάνω ότι η φιλοσοφία δεν μπορεί να αλλάξει.
Δεν μπορεί να φέρνουμε ένα νομοσχέδιο και να βγει κάτι άλλο. Είναι απόλυτα σωστό να υπάρξουν συνθέσεις και να υπάρχει μια ενοποίηση αλλά στη λογική ότι διατηρείται μια φιλοσοφία.
Αυτό που θα κάνω εάν βοηθάει και όλους τους συναδέλφους είναι να προσπαθήσουμε να συνεννοηθούμε με τους εισηγητές και να στείλουμε στους εισηγητές και σε όλους τους συναδέλφους, το νομοσχέδιο στις 18 Αυγούστου. Να το στείλω στις 18 Αυγούστου, με κάποιες επιφυλάξεις βέβαια για τελικές αλλαγές μέχρι τις 22 Αυγούστου, αλλά να έχει όλοι στα χέρια σας τα βασικά στις 18 Αυγούστου. Οι τροπολογίες αφορούν μια σειρά από ζητήματα που μπορεί να μην έχουν άμεση σχέση με τα άρθρα. Εγώ δεσμεύομαι για τις 18 Αυγούστου, γιατί είναι ουσιαστικά τρεις εργάσιμες, αν μπορέσουμε νωρίτερα ακόμη καλύτερα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου