" ...μητρός τε καὶ πατρὸς καὶ τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρὶς καὶ σεμνότερον καὶ ἁγιώτερον καὶ ἐν μείζονι μοίρᾳ καὶ παρὰ θεοῖς καὶ παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι..." Σωκράτης

Κυριακή, 21 Ιουνίου 2009

ΕΝΑ ΓΚΑΡΤΣΟΥΦ ΣΤΗΝ ...ΑΚΡΟΠΟΛΗ!!!


Έγιναν και τα εγκαίνια του νέου μουσείου στην Ακρόπολη και όλοι, μα όλοι κυριολεκτικά, καμάρωναν σαν γύφτικα σκερπάνια!!!

Και να οι απ' ευθείας συνδέσεις με το μουσείο και να οι μεγάλες προσωπικότητες να καταφθάνουν, εκτός του τουρκαλά που λέει αρρώστησε(; !!!) και εδώ που τα ΄λέμε σιγά την προσωπικότητα, αλλά να και οι σοβαρές συζητήσεις στο περιθώριο της υψηλής, μα πολύ υψηλής αυτής εκδηλώσεως...

Και όλα κύλησαν όμορφα και καλά και πήραμε και τους επαίνους από το παγκόσμιο δίκτυο των ΜΜΕ... και όλα καλά... Όλα;

Μάλλον όχι όλα!

Γιατί δεν είδα κανέναν, μα κανέναν να σχολιάζει την εξωτερική εμφάνιση του κτηρίου του μουσείου... Μία εμφάνιση που σε τίποτα μα τίποτα απολύτως δεν συνάδει με τον χώρο και με το σκοπό του συγκεκριμένου κτηρίου που είναι ένας και μοναδικός. Να φιλοξενήσει τα αρχαιοελληνικά έργα τέχνης, αυτά τα μνημεία απαράμιλλου κάλους που ταίρια τους δεν θα υπάρξουν ξανά ποτέ, μα ποτέ!!!

Η απορία μου εύγλωττη, δεν μπορούσαν να φτιάξουν ένα κτήριο που να έχει και τα χαρακτηριστικά αρχιτεκτονικά στοιχεία της χρυσής εκείνης ελληνικής περιόδου; !!!

Κανείς δεν βρέθηκε να προτείνει ένα μοντέλο κτηρίου που να μπορεί να σταθεί δίπλα στο Ερεχθείο, στον Παρθενώνα και γενικότερα στον ιερό χώρο της Ακροπόλεως; Κανείς;

Ενώ τόσο εύκολα αποδεχθήκαμε ένα σύνολο από παράλληλα παραλληλόγραμμα επίπεδα από μπετό, ατσάλι και γυαλί του κ. Τσουμί !!!

Ένα ακόμη γκαρτσούφ, ένα εξάμβλωμα μέσα στα τόσα που έχουμε προσαρτήσει στην πολιτιστική κουλτούρα των νεοελληνικών μας χρόνων!!!

Και να σκεφτεί κανείς ότι μέσα σ΄ αυτό το έκτρωμα φιλοξενούνται τα έργα μιας εποχής που μόνον φως έδωσε στην ανθρωπότητα. Το φως του πολιτισμού!!!

Τι ειρωνεία!!!

Δεν ξέρω αν υπήρξαν και άλλοι που δεν χάρηκαν καθόλου και μάλλον λυπήθηκαν με αυτό το "δημιούργημα", αλλά εγώ εχθές ήμουν για ακόμη μια φορά στεναχωρημένη με την κατάντια μας...

Είμαι υπερβολική; Ίσως, τι να πω;

Αυτό που σίγουρα έχω να πω είναι πως η υπερηφάνεια μου στηρίζεται μονάχα σε εκείνη την εποχή, την χρυσή αρχαιοελληνική και κλασσική εποχή όπου το Πνευματικό φως έλουζε όλη την ανθρωπότητα και η πηγή του λεγόταν Ελλάς!!!

Τετάρτη, 3 Ιουνίου 2009

Ο ΚΥΒΟΣ ΤΟΥ ΡΟΥΜΠΙΚ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ !!!!




Ο πασίγνωστος κύβος-σπαζοκεφαλιά κλείνει 35 χρόνια ζωής!


Ο διάσημος κύβος είναι διαστάσεων 3×3x3 (αν και πλέον έχουν βγει και 4×4x4, 5×5x5 και πρόσφατα νομίζω και 6×6x6!) με 54 τετράγωνα και στόχος είναι να ταιριάξεις τα κομμάτια του έτσι ώστε η κάθε μία από τις 6 πλευρές να έχει το δικό της χρώμα..


Ο Κύβος του Ρούμπικ εφευρέθηκε από τον Έρνο Ρούμπικ (1944- ), έναν Ούγγρο γλύπτη και καθηγητή αρχιτεκτονικής, το 1974. Πέρασαν έξι χρόνια μέχρι να βρει τον δρόμο προς τα καταστήματα παιχνιδιών της Δύσης. Μετά το διεθνές ντεμπούτο του, ωστόσο, αποδείχθηκε ασταμάτητος. Είναι το παιχνίδι με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην ιστορία, έχουν πουληθεί παγκοσμίως περισσότεροι από 300.000.000 κύβοι. Μπορεί τη δεκαετία του 1990 να πέρασε κάπως δύσκολα, η επιστροφή του ωστόσο είναι δυναμική- και οι μαθηματικοί δεν έπαψαν ποτέ να ασχολούνται μαζί του.


Η ΕΡΕΥΝΑ απέδειξε ότι ο κύβος του Ρούμπικ μπορεί να πάρει την αρχική του μορφή, το πολύ σε 26 κινήσεις.
Ο υπερυπολογιστής χρειάστηκε 63 ώρες για να παρουσιάσει μια απόδειξη η οποία βελτιώνει κατά μία κίνηση την προηγούμενη λύση.
Οι δύο επιστήμονες πίσω από το ερευνητικό πρόγραμμα πιστεύουν ότι με περισσότερη δουλειά θα καταφέρουν να μειώσουν τις μέγιστες κινήσεις.
Στροβιλίζοντας τον κύβο
Χρειάστηκε η ευφυής παρέμβαση των μεταπτυχιακών φοιτητών Ντάνιελ Κανκλ και Τζιν Κούπερμαν από το πανεπιστήμιο της Βοστόνης για την εύρεση της απόδειξης, διότι στροβιλίζοντας τον κύβο από τα 43 δισεκατομμύρια δισεκατομμυρίων αρχικών θέσεων που μπορεί να πάρει, θα χρειαζόταν πολύ χρόνο ακόμα και για έναν υπερυπολογιστή.

Αντιθέτως, οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν τεχνική δύο βημάτων για τους υπολογισμούς τους.
Αρχικά, προγραμμάτισαν τον υπολογιστή να καταλήγει σε μία από τις 15.000 μεσαίες λύσεις. Γνώριζαν εκ των προτέρων ότι μπορούσαν να λύσουν οποιαδήποτε από τις 15.000 καταστάσεις του κύβου σε λίγες μόνο κινήσεις.
Το αποτέλεσμα έδειξε ότι οποιαδήποτε και αν ήταν η αρχική μορφή του κύβου, η επίλυσή του απαιτούσε σε ορισμένες περιπτώσεις το μέγιστο 29 κινήσεις ενώ στην πλειοψηφία απαιτούνταν λιγότερες από 26 κινήσεις.
Οι ερευνητές τότε επικεντρώθηκαν σε μια μικρότερη ομάδα προβλημάτων, αυτή που απαιτούσε μεταξύ 29 και 27 κινήσεων.
Επειδή ήταν μικρός ο αριθμός των προβλημάτων, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν τον υπερυπολογιστή για την εξεύρεση των καλύτερων δυνατών λύσεων. Ως αποτέλεσμα, ο υπολογιστής χρειάστηκε το πολύ 26 κινήσεις για κάθε αρχικό πρόβλημα.
Η έρευνα φέρνει τους επιστήμονες ένα βήμα πιο κοντά στο εύρεση του επονομαζόμενου «αριθμό του θεού» δηλαδή ο ελάχιστος αριθμός κινήσεων που απαιτούνται για να λυθεί ο κύβος του Ρούμπικ από οποιαδήποτε αρχική μορφή.
Έχει ονομαστεί έτσι, καθώς, μόνο ο θεός θα μπορούσε να λύσει τον κύβο του Ρούμπικ με τις ελάχιστες δυνατές κινήσεις. Σε θεωρητική εργασία αναφέρεται ότι ο αριθμός αυτός είναι λίγο μεγαλύτερος του 20.
Η ανακοίνωση των ευρημάτων έγινε στο International Symposium on Symbolic and Algebraic Computation (ISSAC).
Ο Έρνε Ρούμπικ γεννήθηκε στις 13 Ιουλίου του 1944. Κατάγεται από την Ουγγαρία και είναι γλύπτης και καθηγητής της αρχιτεκτονικής. Το όνομά του έγινε διάσημο, από τα μηχανικά παζλ που κατασκεύασε, τα οποία πήραν το όνομά του: ο κύβος του Ρούμπικ, το μαγικό του Ρούμπικ και το ρολόι του Ρούμπικ.
Τα παζλ αυτά έγιναν ιδιαίτερα δημοφιλή κατά τη δεκαετία του '80 και αποτελούν ακόμη και σήμερα αγαπημένες σπαζοκεφαλιές μικρών και μεγάλων. Πιο δημοφιλής είναι βέβαια ο κύβος του, μία πλαστική κατασκευή, αποτελούμενη από 26 πολύχρωμα κυβάκια, τα οποία περιστρέφονται γύρω από έναν άξονα. Στόχος του παιχνιδιού είναι κάθε πλευρά του κύβου να έχει ένα ενιαίο χρώμα.
Ο Ρούμπικ επινόησε τον κύβο του το 1974 και από τότε μέχρι σήμερα έχουν πωληθεί περισσότερα από 100 εκατομμύρια κομμάτια. Μάλιστα διοργανώνονται και τουρνουά για τους φανατικούς, οι οποίοι διαγωνίζονται για το ποιος θα λύσει τον γρίφο ταχύτερα.
Ο συνολικός αριθμός διαφορετικών διατάξεων των πλευρών του κύβου είναι 43.252.003.274.489.856. Αυτό σημαίνει πως, αν θεωρήσουμε πως απαιτείται ένα δευτερόλεπτο για κάθε διαφορετική κίνηση, ο χρόνος που χρειάζεται για να δει κανείς όλες τις διατάξεις είναι 1,4 τετράκις εκατομμύρια έτη.
Το πρώτο παγκόσμιο πρωτάθλημα έγινε στις 5 Ιουνίου του 1992 στη Βουδαπέστη, με νικητή τον βιετναμέζο φοιτητή Μινχ Τάι, ο οποίος έλυσε τον γρίφο σε 25''98. Το παγκόσμιο ρεκόρ το κατέχει από τις 16 Οκτωβρίου του 2004 ο Ιάπωνας μαθητής Σοτάρο «Μάκι» Μακισούμι με 14''52.



Η αλήθεια είναι πως έχουμε παρακολουθήσει σε ταινίες διάφορους τρόπους, απο απίθανους έως άκρως φανταστικούς, όπου έπιδέξιοι κλέφτες κρύβουν τα κλοπιμαία τους για να τ΄απολαύσουν μετά τις άκαρπες έρευνες της αστυνομίας.

Όμως αυτό που ανακάλυψε μία νοικοκυρά στην Πάρμα της Ιταλίας ξεπερνά κάθε φαντασία!!!

Επιβεβαιώνει λοιπόν η εν λόγω κυρία πως βρήκε σε υπερμεγέθη καρύδια, που όπως ισχυρίζεται αγόρασε όλως τυχαίως σε κατάστημα της πόλης παράξενο έως όλως περίεργο περιεχόμενο. Σε δύο λοιπόν από αυτά βρήκε κόκκους ρυζιού αλλά σε ένα τρίτο και αυτό και αν ήταν έκπληξη, βρήκε ένα μικρό κολιέ που όπως απεδείχθη ήταν από πραγματικά μαργαριτάρια!!!

Βεβαίως το γεγονός το ερευνούν οι ιταλοί αστυνομικοί. Η απορία παραμένει. Να είναι ένα πρωτότυπο δώρο που κατέληξε σε λάθος χέρια ή έξυπνο κόλπο να κρυφθούν κλοπιμαία???